کوکوی سیب زمینی خام


کوکوی سیب زمینی خام

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام ساده و مجلسی بسیار خوشمزه کوکو سیب زمینی خام یکی از انواع کوکوهای معروف و پر طرفدار ایرانی است که یکی از روش های تهیه کوکو سیب


طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام ساده و مجلسی بسیار خوشمزه

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام

کوکو سیب زمینی خام

کوکو سیب زمینی خام یکی از انواع کوکوهای معروف و پر طرفدار ایرانی است که یکی از روش های تهیه کوکو سیب زمینی محسوب می شود. در این سیب زمینی به صورت خام به مایه کوکو اضافه می شود و طعم متفاوت تری نسبت به کوکو سیب زمینی معمولی دارد.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کوکو سیب زمینی خام تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کوکوی سیب زمینی خام تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم کوکو سیب زمینی خام

دستور پخت

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام

ابتدا سیب زمینی ها را پوست می گیریم و آب می کشیم و رنده درشت می کنیم و آب آن را کاملا می گیریم،چون باعث باز و خراب شدن کوکو می شود. سیب زمینی را در کاسه ای بزرگ می ریزیم و پیاز را پوست می گیریم و می شوییم

و رنده ریز می کنیم و آب اضافه آن را می گیریم و با سیب زمینی مخلوط می کنیم. تخم مرغ ها را جداگانه در پیاله می شکنیم و اگر سالم بود در کاسه ای می ریزیم و هم میزنیم و سپس زعفران را به همراه آرد و زردچوبه ، فلفل ، نمک اضافه می کنیم.

اگر تمایل داشتید جعفری و گشنیز خرد شده را نیز به کاسه تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا مواد را هم میزنیم تا خوب مخلوط و یکدست شوند. در ادامه مقداری روغن در تابه می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا داغ شود.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پخته خوشمزه

می توانیم به یک باره کل مایه کوکو را بریزیم داخل تابه و با کف قاشق روی آن را صاف کنیم و درب تابه را بگذاریم یا با قاشق مقداری از مایه را بریزیم و سریع با قاشق به ابعاد آن فرم دهیم.هر دو مدل را می توان انجام داد که بستگی به سلیقه شما دارد.

اگر مایه کوکو را به صورت یک جا داخل تابه ریخته باشیم پس از اینکه یک سمت کوکو سرخ شد باید در این مرحله که می خواهیم کوکو ها را برگردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود ، از وسط آن را نصف کنیم تا بتوانیم با کفتگیر کوکو را بر گردانیم.

و اگر با قاشق دانه دانه کوکو ها را فرم داده باشیم راحت هر کدام از آن ها را بر می گردانیم تا سرخ شوند. کوکو های سرخ شده را در توری قرار می دهیم تا روغن اضافه آن خارج شود و کوکوهای خشک و تردی داشته باشیم.نوش جان

تصویر از somayeh.feizbakhsh1360

همچنین ببینید

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه کباب انگشتی آبدار خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه کباب انگشتی آبدار کباب انگشتی آبدار یکی از انواع کباب های ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

طرز تهیه فریتر نخود فرنگی خوشمزه و مخصوص به صورت پفکی

طرز تهیه فریتر نخود فرنگی فریتر نخود فرنگی یکی از انواع غذاهای ساده و سالم بین المللی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

طرز تهیه توپک سیب زمینی رنگی، پیش غذای جدید و شیک

طرز تهیه توپک سیب زمینی رنگی توپک سیب زمینی رنگی یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و ساده بین المللی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه توپک …

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام

کوکو سیب زمینی خام یکی از کوکوهای ساده ایرانی است که خیلی سریع آماده می شود. تفاوت این کوکو با کوکوی سیب زمینی معمولی این است که سیب زمینی این کوکو پخته نمی شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

طرز تهیه کوکو مرغ اصیل رشتی خوشمزه و مجلسی شمالی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام

مرحله اول

ابتدا سیب زمینی ها را می شوییم و پوست می گیریم و مجددا آبکش می کنیم و رنده درشت می کنیم و در صافی می ریزیم و آب آن ها را محکم می گیریم.پیاز را نیز پوست می گیریم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و آب آن را نیز کاملا می گیریم.

مرحله دوم

سپس در کاسه ای می ریزیم و سیب زمینی رنده شده را به آن اضافه می کنیم.تخم مرغ ها را ابتدا در پیاله ای می شکنیم تا از سالم بودن آن ها مطمئن شویم و بعد در کاسه ای می ریزیم و خوب هم می زنیم و کمی زردچوبه ،نمک،فلفل سیاه و زعفران به آن می افزاییم.

مرحله سوم

در ادامه مجددا هم می زنیم و بعد داخل کاسه محتوی سیب زمینی و پیاز می ریزیم و کمی جعفری و گشنیز هم روی مایه کوکو می ریزیم و همگی مایه را خوب مخلوط می کنیم. سپس تابه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم و روغن داخل آن می ریزیم.

طرز تهیه کوکو سبزی پفکی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

مرحله چهارم

حالا صبر می کنیم تا داغ شود و مایه کوکو را یکدفعه داخل تابه می ریزیم و با قاشق سریع آن را در تابه پخش می کنیم و با پشت قاشق سطح کوکو را صاف می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا سرخ شود.روش دیگر اینکه می توانید از مایع کوکو داخل قاشق پر کنیم.

مرحله پنجم

سپس داخل تابه بریزیم و سریع با پشت قاشق روی آن را فشار دهیم تا صاف شود و اطراف آن را نیز مرتب کنیم و فرم دهیم. اگر مایه را به صورت یک دفعه ای داخل تابه ریختیم می توانیم کوکو را از وسط نصف کنیم و با کفگیر و قاشق کوکو را بر گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.

مرحله ششم

ولی اگر کوکوها را به صورت دانه دانه مانند کتلت درست کردیم، پس از سرخ شدن یک طرف آنها را با قاشق بر می گردانیم تا طرف دیگر آن ها نیز سرخ شود. این کوکو چون با سیب زمینی خام تهیه می شود توصیه می شود کوکوها را به صورت دانه ای درست کنید.

طرز تهیه کوکو بادمجان سرخ شده خوشمزه و مجلسی گیلانی

مرحله هفتم

دقت کنید که کوکو ها را بعد از سرخ شدن و منتقل کردن در بشقاب روی هم قرار ندهید چون باعث می شود کوکوها حالت خمیری و بسیار نرمی به خود بگیرند.کوکوها را در ظرف می گذاریم و با گوجه فرنگی و خیارشور و نان تازه نوش جان کنید.

کوکوی سیب زمینی خام