کم خوابی موجب چه چیزی می شود مطالعات ششم


کم خوابی موجب چه چیزی می شود مطالعات ششم

سوالات درس ۱۳ مطالعات ششم با جواب سوالات درس سیزدهم مطالعات اجتماعی ششم ? سوالات متن مطالعات ششم ? سوال های درس سیزدهم   مطالعات اجتماعی درس سیزده ز


سوالات درس ۱۳ مطالعات ششم با جواب

سوالات درس ۱۳ مطالعات ششم با جواب

سوالات درس سیزدهم مطالعات اجتماعی ششم

? سوالات متن مطالعات ششم ? سوال های درس سیزدهم

مطالعات اجتماعی

درس سیزده ز برنامه ی روزانه ی متعادل )

۱- منظور از ضرب المثل «وقت طلاست » چیست ؟جواب: چون زمان و فرصت بسیار با ارزش است ، باید از آن ها استفاده ی مناسب کنیم . به همین خاطر وقت به طلا تشبیه شده است

۲- وقت یا اوقات را تعریف کنید.جواب: مدت زمانی که انسان در اختیار دارد شامل لحظه ها، ثانیه ها ، روزها، هفته ها و سال ها تقسیم شده که به آن وقت با اوقات می گوییم.

۳-چرا بهتر است نمودار زندگی روزانه ی خود را ترسیم کنیم ؟جواب: برای این که بفهمیم در یک روز چه کارهایی را بیش از حد یا کم تر از حد انجام می دهیم.

۴-چگونه نمودار زمانی زندگی روزانه را ترسیم کنیم ؟جواب: ابتدا یک دایره رسم می کنیم و آن را به ۲ قسمت مساوی تقسیم می کنیم . هر قسمت نشان دهنده ی یک ساعت است و سپس فعالیت های یک شبانه روز خود را در نظر می گیریم و به همان میزان ، تعداد ساعات را روی نمودار جدا می کنیم و رنگ می کنبم

۵-در یک برنامه ی متعادل روزانه چگونه است ؟جواب: در یک برنامه ی متعادل ، استراحت و خواب ، درس خواندن ، عبادت کردن و تفریح و سرگرمی به اندازه ی کافی وجود دارد و هر کاری در موقع مناسب انجام می شود .

۶- برنامه ی روزانه ی نامتعادل چگونه است ؟جواب: در برنامه ی نامتعادل ، به بعضی از بخش های زندگی ، کمتر یا بیشتر از حد لازم توجه می شود

۷- چرا باید در برنامه ی زندگی بخشی از آن را به عبادت اختصاص بدهیم ؟جواب: زیرا همه ی ما نیاز داریم که از طریق نماز و دعا و خواندن قرآن با خداوند ارتباط برقرار کنیم.

۸-چرا در یک برنامه ی متعادل ، باید خواب و استراحت کافی وجود داشته باشد ؟جواب: دیر خوابیدن و کمبود خواب روی سلامتی جسم و روان ما تأثیرات بدی می گذارد . کم خوابی می تواند موجب خستگی ، بد اخلاقی و کندی یادگیری بشود .

۹- در برنامه ی متعادل ، ساعات درس خواندن و کار کردن به اندازه ی کافی باشد ، یعنی چه ؟جواب: یعنی فرد نه آن قدر تنبلی کند که درس و کار را فراموش کند یا به آن کم توجهی کند و نه آن قدر در درس و کار غرق شود که هیچ وقتی برای تفریح با ارتباط با خانواده و دوستان و خویشان نداشته باشد .

۱۰-چرا تفریح و سرگرمی برای انسان لازم است ؟جواب: چون باعث می شود دوباره برای فعالیت های دیگر انرژی و نشاط پیدا کنیم .

۱۱٫ حضرت علی (ع) درباره استفاده می نادرست از فرصت ها چه فرموده اند ؟جواب: فرموده اند و از دست دادن فرصت موجب ندامت و اندوه است . |

گرد آورنده محسن سوقی مضم کلامن ششم

سوالات در س سیزدهم اجتماعی ششم دبستان

۱-    منظور از ضرب المثل «وقت طلاست » چیست ؟

فرصت و زمان ما بسیار با ارزش و گرانبهاست و بایستی از آن استفاده مناسب استفاده کنیم ، از این رو به طلا که فلزی قیمتی است ، تشبیه شده است .

۲-    اصطلاح «وقت» یا«اوقات» را تعرف کنید ؟

زمان زندگی انسان به لحظه ها ، ثانیه ها و روزها و هفته ها و سال ها تقسیم شده است که در اصطلاح به آن وقت یا اوقات می گوییم .

۳-    یک برنامه ی روزانه متعادل را با برنامه ی نامتعادل مقایسه کنید ؟

در یک برنامه ی متعادل استراحت ، خواب ، درس خواندن ، عبادت کردن و تفریح و سرگرمی به اندازه ی کافی وجود دارد اما به عکس در برنامه ی نامتعادل به بعضی از بخش های زندگی یا بیشتر از حد لازم توجه می شود .

۴-    چرا باید بخشی از زندگی روزانه ی خود را به عبادت اختصاص دهیم ؟

زیرا همه ی ما نیاز داریم که از طریق عبادت ، نماز ودعا و خواندن قرآن با خدا ارتباط برقرار کنیم .

۵-    چرا باید در یک برنامه ی متعادل استراحت و خواب کافی وجود داشته باشد ؟

زیرا دیر خوابیدن و کمبود خواب بر روی سلامتی جسم و روان ما تأثیرات بدی به جا می گذارد ، نیز کم خوابی موجب خستگی ، بداخلاقی و کندی یادگیری می شود .

۶-     چرا تفریح و سرگرمی برای انسان لازم است ؟

چون باعث می شود دوباره برای فعالیت های دیگر انرژی و نشاط پیدا کنیم .

۷-    سخنی از حضرت علی ابن ابی طالب درباره ی نتایج استفاده ی نادرست از فرصت های زندگی بنویسید ؟

حضرت علی فرموده اند : از دست دادن فرصت موجب ندامت و اندوه است .

۸-    یک راه مناسب برای فهم بهتر این موضوع که آیا فعالیت های روزانه  ما وقت کافی را به خود اختصاص داده اند یا خیر ، رسم ــــــــــــــ است .(نمودار زندگی)

۹-    همه ما نیاز داریم که از طریق ــــــــ ، ـــــــــ و ــــــــــ  با خدا ارتباط برقرار کنیم و باید بخشی از زندگی روزانه ی خود را به این کار اختصاص دهیم .(نماز – دعا – خواندن قرآن)

۱۰-دیر خوابید و کمبود خواب چه تأثیرات بدی به جای میگذارد ؟(در سلامتی جسم و روان تأثیر منفی می گذارد )

۱۰-                      کم خوابی می تواند موجب ـــــــ وـــــــ  وــــــــ می شود .(خستگی – بداخلاقی وکندی یادگیری )

یک برنامه ی متعادل چگونه است ؟ استراحت وخواب . درس خواندن . عبادت کردن و تفریح و سرگرمی به اندازه ی کافی داشته باشد 

کم خوابی موجب چه چیزی می شود مطالعات ششم