کمک معیشتی ۲۲ بهمن


کمک معیشتی ۲۲ بهمن

کتابخانه ۲۲ بهمن کاشان در راستای رزمایش کمک‌های مؤمنانه، بسته‌های حمایتی و معیشتی را جمع‌آوری و توزیع کرد.


در راستای اجرای پویش کمک به هم‌نوع صورت گرفت؛

توزیع کمک‌های مومنانه در کتابخانه ۲۲ بهمن کاشان

کتابخانه ۲۲ بهمن کاشان در راستای رزمایش کمک‌های مؤمنانه، بسته‌های حمایتی و معیشتی را جمع‌آوری و توزیع کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، کتابخانه ۲۲ بهمن کاشان در راستای رزمایش کمک‌های مؤمنانه، بسته‌های حمایتی و معیشتی را جمع‌آوری و توزیع کرد.

معصومه سادات فعله‌گری، مسئول کتابخانه عمومی ۲۲ بهمن کاشان گفت: با توجه به شرایط ناشی از کرونا در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، در قالب یک پایگاه اجتماعی علاوه بر انجام خدمات فرهنگی و کتابخانه ای، کمک‌های مؤمنانه خود را سال ۹۸ آغاز و با همکاری کانون فرهنگی مسجد جامع شهرک اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی کردیم.

فعله‌گری با اشاره به شرایط خاص ایجاد شده به دلیل شیوع بیماری کرونا و آسیب جدی که به بسیاری از کسب و کارها و خانواده ها وارد شد، اظهار کرد: در راستای رزمایش کمک مؤمنانه و لبیک به ندای مقام معظم رهبری و عمل به وظیفه انسانی و اسلامی، کتابخانه ۲۲ بهمن تاکنون چندین مرحله کمک مومنانه و رزمایش همدلی انجام داده است.

وی افزود: در روزهای سخت شیوع کرونا، که باعث تعطیلی فیزیکی کتابخانه‌های عمومی شد، کار فرهنگی کتابداران تعطیل نشد و کتابداران با تلاش مضاعف و با استفاده از ظرفیت نامتناهی فضای مجازی، به خدمات‌دهی به اعضا و علاقه مندان کتاب و کتابخوانی ادامه دادند که «کمک مومنانه» هم به این فعالیت‌ها افزوده شده است.

فعله‌گری ادامه داد: تهیه سه هزار پک بهداشتی از قبیل، ماسک، دستکش، ژل و مایع ضدعفونی، دستمال کاغذی و وایتکس، تهیه و چاپ اعلامیه و بروشور جهت آگاهی دادن به مردم در راستای خطرات ویروس کرونا و راه‌های پیشگیری از آن، تهیه ۷۵۰ بسته سبد کالا به ارزش تقریبی ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، همکاری موثر با شهرداری منطقه جهت گندزدایی و ضدعفونی معابر در هشت نوبت و همکاری موثر کتابخانه و کانون با مرکز بهداشت منطقه از جمله کمک‌های مومنانه این کتابخانه است.

این مسئول کتابخانه در خصوص تأمین منابع مالی برای خرید این بسته‌ها، عنوان کرد: این بسته های مؤمنانه تنها با همت خیرین تهیه و توزیع شده است.

وی اظهار داشت: امید است کتابخانه ۲۲ بهمن علاوه بر انجام خدمات فرهنگی و کتابخانه‌ای، با توجه به رسالت اجتماعی کتابخانه‌ها، بتواند با این اقدام خداپسندانه نسبت به احیای روحیه هم‌نوع دوستی در جامعه کمک کرده و با تحقق اهداف رزمایش کمک مؤمنانه به یاری نیازمندان بشتابد.

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پرداخت سه کمک نقدی خانوار در بهمن

یارانه معیشتی بنزین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی در روز جمعه هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار ۶۰ میلیون نفر واریز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، با آغاز ماه جاری دولت باید سه یارانه را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند.

اولین یارانه‌ای که پرداخت می‌شود یارانه معیشتی بنزین است، اگر زمان‌بندی سازمان برنامه‌وبودجه طبق روال ماه‌های گذشته رعایت شود این یارانه در روز جمعه ۱۰ بهمن به حساب سرپرستان خانوار ۶۰ میلیون نفر واریز می‌شود.

مبلغ این یارانه متناسب با تعداد اعضای یک خانواده بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان هزار تومان است.

یارانه معیشتی برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

دو یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی و یارانه معیشتی کرونا به ترتیب در دهه دوم و سوم ماه جاری واریز می‌شود.

کمک معیشتی ۲۲ بهمن