کد سوابق تحصیلی اموزش و پرورش


کد سوابق تحصیلی اموزش و پرورش

ورود به سایت ساهت آموزش و پرورش www.sahat.medu.ir, راهنمای ورود به سامانه ساهت دانش آموزی, مشاهده سوابق تحصیلی دانش آموزان در سامانه ساهت sahat.medu.ir


dipcode.medu.i | سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی وزارت آموزش و پرورش

جهت مشاوره در زمینه dipcode.medu.i | سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی وزارت آموزش و پرورش

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله آموزشی به بیان توضیحات کامل و جامعی در رابطه با dipcode.medu.i | سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی پرداخته ایم.  داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰، به منظور ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری باید کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود را از سایت dipcode.medu.i دریافت نمایند.

سوابق تحصیلی دانش آموزان (معدل کتبی دیپلم) در کنکور سراسری تاثیر مثبت دارد. از این رو هر یک از داوطلبان باید نمرات امتحانات نهایی و پیش دانشگاهی خود را در اختیار سازمان سنجش کشور قرار دهند. داوطلبان برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی باید به نشانی dipcode.medu.i   مراجعه نمایند. در ادامه نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی در سامانه dipcode.medu.i به صورت کامل ارائه داده شده است. 

یکی از مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ کد سوابق تحصیلی دانش آموزان می باشد. آن دسته از داوطلبانی که دیپلم خود را سال ۸۴ و پس از آن و مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال ۹۱ به بعد دریافت کرده اند، مشمول اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ۱۴۰۰ می باشند. در ادامه نحوه ورود به dipcode.medu.i | سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی ارائه داده شده است.

سر فصل ها

dipcode.medu.i | سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

طریقه  کار باسامانه دریافت کد سوابق تحصیلی وزارت آموزش و پرورش dipcode.medu.i به این صورت است که ابتدا باید واردسامانه دریافت کد سوابق تحصیلی وزارت آموزش و پرورش شوید که وزارت آموزش و پرورش برای دریافت سوابق تحصیلی آن را ایجاد کرده است اما قبل از آن شما می بایست یک سری اطلاعات شامل تاریخ تولد ، کد مقطع ، کد منطقه و کد دانش آموزی خود را داشته باشید.

لینک ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

برای دریافت کد دانش آموزی می توانید به مدرسه خود مراجعه کنید. همچنین در بالای کارنامه های شما کد دانش آموزی شما ثبت شده است.

به منظور دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی  هم می توانید به سایت سازمان سنجش به آدرس زیر مراجعه کنید.

اکنون برای دریافت کد سوابق تحصیلی یا دیپ کد dipcode واردسامانه دریافت کد سوابق تحصیلی وزارت آموزش و پرورش می شویم

در صورتی که اطلاعات شما به درستی ثبت شده بود ، گزینه تائید را انتخاب می کنید و کدی که به شما داده می شود را در سایت سازمان سنجش ثبت می کنید. دقت کنید که اگر در تاریخ مقرر شده کد سوابق تحصیلی در سایت سازمان سنجش ثبت نشود ، در کارنامه کنکور شما ، سوابق تحصیلی اعمال نخواهد شد.

رفع مغایرت اطلاعات سوابق تحصيلی

داوطلبان برای رفع مغایرت اطلاعات سوابق تحصيلی باید در زمان اعلام شده به سامانه مشاهده و دریافت کد سوابق تحصیلی وزارت آموزش و پرورش dipcode.medu.i مراجعه نمایند.  متقاضيان در صورتی که مغايرتی در اطلاعات سوابق تحصيلی خود مشاهده نمودند لازم است برای اصلاح مورد يا موارد حداكثر تا تاريخ ۱۴۰۰۰۴۲۲ به سایت مذکور مراجعه نمایند.

کد سوابق تحصیلی برای چه کسانی موثر است؟

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش کشور، تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۰، ۳۰ درصد و مثبت خواهد بود. تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور سراسری بدین معنا می باشد که اگر نمرات امتحانات نهایی باعث کاهش رتبه کنکور داوطلب در کنکور سراسری شود ، این نمره محاسبه نخواهد شد. در این مقاله نحوه ورود به dipcode.medu.i | سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی بیان شده است.

همچنین تاثیر قطعی معدل در کنکور بدین معناست که سوابق تحصیلی و معدل دیپلم داوطلب بدون توجه به رتبه داوطلب چه به صورت مثبت و چه به صورت منفی در تعیین رتبه قبولی او در آزمون سراسری اثرگذار خواهد بود. در ادامه افراد مشمول طرح مثبت سوابق تحصیلی بیان شده است:

نحوه ورود به dipcode.medu.i | سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

داوطلبان برای ثبت نام در کنکور سراسری، لازم است کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند. داوطلبان نظام آموزشی جدید و دیگر داوطلبان مشمول طرح سوابق تحصیلی برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی باید به سامانه dipcode.medu.i   مراجعه نمایند داوطلبان به منظور دریافت کد سوابق تحصیلی لازم است به صورت زیر عمل نمایند:

***هر داوطلب باید کد سوابق تحصیلی برای دوره متوسطه و دوره پیش دانشگاهی خود را به طور مجزا دریافت نماید. و هر دو کد را در ثبت نام در آزمون سراسری در سامانه سازمان سنجش درج نماید.

راهنمای dipcode.medu.i | سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

داوطلبان برای دریافت سوابق تحصیلی باید به سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی کنکور سراسری به نشانی اینترنتی dipcode.medu.i  مراجعه نمایند. در ادامه نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی) به صورت مرحله به مرحله ارائه داده شده است:

نکته ۱ : کد دانش آموزی در کارنامه دانش آموزان درج شده است. برای دریافت کد منطقه باید به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایید.

نکته ۲ : برای دریافت کد منطقه به سایت سامان سنجش مراجعه نمایید. سپس با جست جو کردن شهری که در آن جا مدرک خود را اخذ کرده اید ، کد منطقه مورد نظر را پیدا کنید.

دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم کنکور کاردانی

آن دسته از داوطلبانی که متقاضی ثبت نام در کنکور کاردانی می باشند، باید کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را دریافت نمایند. براساس اطلاعیه منتشر شده از سایت سازمان سنجش کشور، داوطلبان متقاضی ثبت نام در کنکور کاردانی فنی، داوطلبان رشته های نظری، فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش که از سال ۹۶ تا ۹۸ مدرک تحصیلی خود را دریافت نموده و فارغ التحصیل شده اند، برای ثبت نام و شرکت در کنکور کاردانی باید کد سوابق تحصیلی خود را از طریق سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی دریافت نمایند.

در صورت بروز هرگونه مشکل در ورود به dipcode.medu.i | سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی با کارشناسان مجموعه به شماره ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴ تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول داوطلبان

سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی آموزش و پرورش چیست؟

داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصیلی برای دریافت کد سوابق تحصیلی خود باید به سامانه dipcode.medu.i مراجعه نمایند.

کد منطقه چگونه قابل دریافت است؟

برای دریافت کد منطقه برای دریافت کد سوابق تحصیلی به سایت سازمان سنجش کشور مراجعه نمایید.

چه افرادی مشمول طرح تاثیر مثبت سوابق تحصیلی می باشند؟

لیست افرادی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی می باشند در این مقاله بیان شده است.

جهت مشاوره در زمینه dipcode.medu.i | سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی وزارت آموزش و پرورش

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

کد سوابق تحصیلی اموزش و پرورش