کد رشته محل چیست


کد رشته محل چیست

کد رشته محل چیست – راهنمای جامع کد رشته محل ، کد رشته محل انتخاب رشته کنکور ریاضی، انسانی تجربی ، هنر و زبان ۹۹ ، راهنمای ثبت در سامانه


پخش آنلاین آهنگ

کد رشته محل چیست – راهنمای جامع کد رشته محل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از ۸ صبح لغايت ۱۲ شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

۹۰۹۹۰۷۱۶۱۲

۲ نظر تاکنون ، میتوانید سوال بپرسید یا در بحث شرکت کنید

کد رشته محل چیست ؟ بسیاری از داوطلبان کنکوری که نتیجه آزمون خود را دریافت کرده اند و باید انتخاب رشته را انجام دهند سوالی که برایشان ایجاد می شود این است که انتخاب رشته چگونه انجام می گیرد و منظور از کد رشته محل چیست ؟!

این کد ، یک شماره و مشخصه ای است که برای تمام رشته ها در تمام دانشگاه های سراسری و آزاد در نظر گرفته شده و داوطلبان از طریق دفترچه راهنمای انتخاب رشته می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

هدف از ایجاد کد رشته محل ، کاهش خطاهای احتمالی در زمان انتخاب رشته می باشد و هنگامی که شما کد رشته را وارد سایت می کنید ، مشخصات رشته که شامل نام رشته و دانشگاه ارائه دهنده آن می باشد ، مقابلش ظاهر می شود و پس از بررسی کردن و مطمئن شدن از آن ، تایید می کنید.

آنچه در این مطلب میخوانید :

کد رشته محل چیست و چگونه آن را در سایت ثبت کنیم ؟

داوطلبان برای اطلاع از کد رشته محل های گروه آزمایشی خود باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دانلود کنند. در دفترچه انتخاب رشته اسامی رشته ها به همراه دانشگاه های ارائه دهنده درج شده است و در کنار هر رشته نیز می توانید کد آن را مشاهده کنید.

هر داوطلب مجاز است که حداکثر ۱۵۰ کد رشته را انتخاب کند که البته این تعداد انتخاب برای دانشگاه های سراسری است و در دانشگاه آزاد نیز هر داوطلب می تواند ۱۰۰ رشته را انتخاب کند.

داوطلبان پس از دریافت فرم انتخاب رشته بایستی به ترتیب رشته های انتخابی خود را که از قبل در برگه ای یادداشت کرده اند ، در اولویت های ۱ تا ۱۵۰ قرار دهند و سیستم انتخاب رشته بدین صورت است که با وارد کردن هر رشته در آن نام و دانشگاه ارائه دهنده آن رشته مقابل آن نمایش داده می شود و در این زمان داوطلب باید چک کند که اطلاعات درست است و سپس تایید نماید.

هم چنین در سامانه انتخاب رشته امکان انتخاب رشته هایی که مجاز نیستید ، وجود ندارد و اگر رشته ای را انتخاب کنید که در گروه آزمایشی شما نمی باشد و یا بر اساس کارنامه کنکور مجاز به تحصیل در آن دوره نمی باشید ، پیام “مجاز به انتخاب این کد رشته نمی باشید” را دریافت می کنید.

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته در دانشگاه آزاد دارند ، بایستی پیش از انتخاب رشته هزینه ای را از طریق خرید کارت اعتباری واریز کنند تا بتوانند فرم انتخاب رشته را دریافت نمایند.

کد رشته محل کنکور سراسری

کد رشته محل های کنکور سراسری در دفترچه انتخاب رشته به صورت جدول زیر است :

کد رشته محل کنکور دانشگاه آزاد

برای دانشگاه آزاد نیز کد رشته محل ها در این بخش قرار داده شده است : (تصویر زیر)

شما عزیزان میتوانید هرگونه سوال و ابهام خود را در مورد کد رشته محل از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند لطفا بخاطر داشته باشید که تماس صرفا از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد و صفر امکانپذیر است .

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۲

تماس از استان تهران ۹۰۹۲۳۰۱۶۱۱

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

دانلود کد رشته محل های کنکور سراسری و دانشگاه آزاد

کد رشته محل های کنکور سراسری و کنکور دانشگاه آزاد به تفکیک در دفترچه های جداگانه تهیه و منتشر می شود و متقاضیان برای دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور باید به سایت sa jesh.o g و برای دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد به سایت azmoo .o g مراجعه نمایند.

البته در جدول زیر برای سهولت دسترسی شما ، لینک دانلود دفترچه ها قرار داده شده است :

لیست کد رشته محل های سراسری و آزاد

ممکن است پس از انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ، دفترچه های اصلاحیه نیز منتشر شوند پس حتما در صورت انتشار ، دفترچه اصلاحیه را نیز بررسی کنید تا در کد رشته های انتخابی شما تغییراتی اعمال نشده باشد.

کد رشته محل های بدون کنکور چیست

علاوه بر رشته های با کنکور ، برای رشته های بدون کنکور نیز کدهای جداگانه ای تهیه شده و از طریق سامانه های اینترنتی منتشر می شود. کد رشته های بدون کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور موجود است و برای دانلود آن ها کافیست به آدرس sa jesh.o g مراجعه نمایید.

دانلود کد رشته محل های بدون کنکور سراسری

کد رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد نیز در مقاطع کاردانی ، کارشناسی به صورت پیوسته و ناپیوسته به طور مجزا منتشر می شود و هم اکنون می توانید جهت ثبت نام ورودی مهر ماه این دانشگاه به سایت azmoo .o g مراجعه کرده و پس از دانلود کد رشته ها و اطلاع از اسامی رشته های ارائه شده ، ثبت نام و انتخاب رشته خود را انجام دهید.

دانلود کد رشته محل های بدون کنکور آزاد

در صورت تمایل می توانید برای اطلاع از اینکه دوره های کاردانی و کارشناسی چه تفاوتی با یکدیگر دارند و شما مجاز به ثبت نام در چه مقطعی هستید ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما ، تماس بگیرید.

مطلب فوق تحت عنوان “کد رشته محل چیست” تهیه شده است و راهنمای جامعی را در اختیارتان قرار می دهد. چنانچه پس از مطالعه این مطلب نیاز به راهنمایی در زمینه انجام انتخاب رشته داشتید ، می توانید از کارشناسان ارشد مشاوره تلفنی مرکز “پاسخ با ما” مشاوره انتخاب رشته کنکور دریافت کنید.

کد رشته محل فنی حرفه ای چیست

برای داوطلبانی که متقاضی شرکت در آزمون کاردانی فنی حرفه ای هستند ، دفترچه ای با عنوان دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای منتشر می شود که در این دفترچه لیست کامل کد رشته محل ها درج شده است. ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۹۹ از تاریخ ۱۱ الی ۱۸ خرداد ماه انجام گرفت و زمان برگزاری آزمون نیز روز جمعه ۱۴ شهریور ماه بوده است.

دانلود کد رشته محل های کاردانی فنی حرفه ای 

ابتدای دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای ، مربوط به شرایط و ضوابط ثبت نام و انتخاب رشته است و از صفحه ۲۵ به بعد کد رشته محل ها به همراه ظرفیت پذیرش آنها درج شده است.

سوالات متدوال داوطلبان

کد رشته محل ها برای انجام انتخاب رشته کاربرد دارند و داوطلبان بایستی پیش از انتخاب رشته در سایت ، از طریق دفترچه آن ها را تهیه کنند.

کد رشته های بدون کنکور سازمان سنجش به صورت جداگانه از دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری منتشر می شود.

داوطلبان برای مشاهده کد رشته ها می توانند به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و هم چنین سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه نمایند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از ۸ صبح لغايت ۱۲ شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۲

نوشته های مشابه

دفترچه رشته های با ازمون دانشگاه ازاد ۱۴۰۱ – لینک دانلود دفترچه

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد انسانی ۱۴۰۱ – با آزمون و بدون آزمون

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد تجربی ۱۴۰۱ – با آزمون و بدون آزمون

همچنین ببینید

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد هنر ۱۴۰۱ – با آزمون و بدون آزمون

  رشته های هنر از جمله رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد اسلامی هستند …

۲ نظر

با سلام و عرض خسته نباشید ببخشید چند تا پرسش داشتم : ۱- چگونه به کد رشته محل دانشگاه ازاد دست پیدا کنیم؟ ۲- برای ثبت نام در دانشگاه ازاد ثبت نام در سایت دانشگاه ازاد کافیست یا باید در سایت سازمان سنجش اتخاب رشته کنیم ؟ ۳-ایا منظور از ثبت نام با کنکور این است که داوطلب باید در دانشگاه ازاد کنکوری مجدد به غیر از کنکور سراسری انجام دهد یا؟ ۴-راه های ثبت نام در دانشگاه ازاد چیست؟

با سلام. کد رشته محل های بدون کنکور دانشگاه آزاد در دفترچه راهنمای ثبت نام و در مقابل هر رشته درج شده است.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در سایت azmoo .o g انجام می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه *

نام

ایمیل

دسته بندی ها

شما در (پاسخ با ما) با یک تیم حرفه ای و پر تلاش روبرو هستید که هدف آنها کمک به شما در جهت رسیدن به بهترین پاسخ در کمترین زمان و با حداقل هزینه میباشد. پس به ما اعتماد کنید.

موزیک هفته ، حین مطالعه گوش کنید

بروز باشید

با ثبت ایمیل خود از جدیدترین اخبار تحصیلی و تخفیفات ما با خبر شوید

کد رشته محل در ثبت نام کنکور چیست؟ راهنما کامل

کد رشته محل در ثبت نام کنکور چیست؟، این کد یک شماره و مشخصه ای است که برای تمام رشته ها در تمام دانشگاه های سراسری و آزاد در نظر گرفته شده و داوطلبان از طریق دفترچه راهنمای انتخاب رشته می توانند به آن دسترسی داشته باشند. کد رشته محل در ثبت نام کنکور، مشخصه ای است که به تمام رشته ها در دانشگاه های روزانه، نوبت دوم، موسسات آموزش عالی و غیرانتفاعی، دانشگاه پیام نور، پردیس خودگردان و آزاد اختصاص داده شده است و تنها با استفاده از آن می توان انتخاب رشته را انجام داد.

فهرست محتوا

هدف کد رشته محل در ثبت نام کنکور

هدف از ایجاد کد رشته محل، کاهش خطاهای احتمالی در زمان انتخاب رشته می باشد و هنگامی که شما کد رشته را وارد سایت می کنید، مشخصات رشته که شامل نام رشته و دانشگاه ارائه دهنده آن می باشد، مقابل آن ظاهر می شود و پس از بررسی کردن و مطمئن شدن آن را تایید می کنید.

برای اطلاع از کد رشته محل در ثبت نام کنکور چیست؟ راهنما کامل با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ تماس از سراسر کشور و ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱ شب حتی ایام تعطیل

 کد رشته محل و چگونگی ثبت آن در سایت

متقاضیان جهت اطلاع از کد رشته محل های گروه آزمایشی خود می بایست دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دانلود کنند. در دفترچه انتخاب رشته اسامی رشته ها به همراه دانشگاه های ارائه دهنده درج شده است و در کنار هر رشته نیز می توانید کد آن را مشاهده کنید. هر داوطلب مجاز است که حداکثر ۱۵۰ کد رشته را انتخاب کند که البته این تعداد انتخاب برای دانشگاه های سراسری است و در دانشگاه آزاد نیز هر داوطلب می تواند ۱۰۰ رشته را انتخاب کند. پس از انتخاب كد رشته محل ها از دفترچه راهنماى انتخاب رشته کنکور سراسری و اطمینان از رشته های انتخابی خود و ترتیب علاقه مندى به رشته ها، وارد صفحه انتخاب رشته سازمان سنجش شوید. ● ابتدا از صفحه اصلى وبگاه سازمان سنجش وارد صفحه آزمون سراسرى شوید. ● در صفحه آزمون سراسرى، وارد صفحه انتخاب رشته شوید. ● از صفحه انتخاب رشته هاى تحصیلى آزمون سراسرى، بعد از چند مرحله وارد صفحه اصلى انتخاب رشته می شوید.

راهنمای انتخاب و استفاده از کد رشته محل در ثبت نام کنکور

با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته، سامانه انتخاب رشته نیز فعال می گردد و داوطلبان بر اساس دوره هایی که در آن ها مجاز شده اند، می توانند انتخاب رشته را انجام دهند. به داوطلبان توصیه می شود که حتما قبل از ثبت رشته ها و تایید فرم انتخاب رشته، دفترچه های راهنما و مخصوصا دفترچه پیوست را به دقت مطالعه کنند تا از محل تحصیل، میزان شهریه، نوع دوره تحصیلی، شرایط خوابگاه و … مطلع گردند. سامانه انتخاب رشته سازمان سنجش به صورت هوشمند تنظیم شده است و داوطلبان می توانند با ثبت کد رشته محل در آن  اسم رشته و دانشگاهی که آن را ارائه داده است را در مقابل کد مشاهده کنند و پس از چک کردن، تایید نهایی را انجام دهند. به همین خاطر امکان به وجود آمدن خطاهای احتمالی در هنگام انتخاب رشته تا حد زیادی کاهش می یابد. در نظر داشته باشید که همه داوطلبان کنکور سراسری حتی داوطلبانی که در چند گروه آزمایشی شرکت کرده اند، فقط یک فرم انتخاب رشته و در مجموع فرصت انتخاب حداکثر ۱۵۰ کد رشته محل را دارند.

جهت مشاهده اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد سراسری کلیک نمایید.

راهنمای وارد کردن کد انتخاب رشته کنکور سراسری

■ صفحه اطلاعات آزمون در این صفحه فرصت زمانی انتخاب رشته کنکور سراسری و شماره تماس برای رفع اشكالات احتمالى اعلام شده است. اگر (طبق بند هفتم كارنامه) روز مجاز به انتخاب دوره هاى پیام نور و غیر انتفاعى یا دانشگاه فرهنگیان شده اید ولى قبلا در زمان ثبت نام، علاقه مندى خود را اعلام نكرده اید، در این صفحه می توانید از پیوند (لینک) خرید كارت) سمت راست صفحه) هزینه آن را پرداخت نمایید تا بتوانید از این دوره ها هم، رشته محل هایی را انتخاب كنید.

■ ورود به سیستم انتخاب رشته کنکور سراسری

با تأیید این مورد كه اطلاعیه ها و این دفترچه راهنما را مطالعه كرده اید، به صفحه بعدی وارد می شوید. از این صفحه، به سه روش میتوانید وارد سیستم انتخاب رشته خود شوید.

۱) سریال ثبت نامی ۱۲ رقمی شماره شناسنامه ۲) شماره پرونده  كد ملی سریال شناسنامه ۳) شماره رهگیری ثبت نام ۱۶ رقمی كد ملی

به یكى از روش هاى بالا، به صفحه بعدی به نام صفحه اطلاعات داوطلب، وارد می شوید.

■ صفحه اطلاعات داوطلب در انتخاب رشته کنکور در این صفحه اطلاعات شخصى شما نمایش داده می شود. اگر اطلاعات مربوط به شما صحیح است، آن را تایید كنید تا وارد صفحه بعدی شوید. در پایین صفحه اطلاعات داوطلب، معدل كتبی دیپلم و عنوان دیپلم شما درج شده است. اگر اشكالی در آن می بینید، می توانید آن ها را اصلاح كنید. دو بند دیگر مربوط به داوطلبان اتباع خارجی و بهیاران است كه باید تكمیل شود. پس از تكمیل و تأیید، اطلاعات داوطلب، وارد صفحه اصلی انتخاب رشته می شوید.

جهت مشاهده کد ارائه دروس انتخاب واحد چیست؟ کلیک نمایید.

صفحه اصلى انتخاب رشته

اگردر چیدمان انتخاب رشته کنکور سراسری قصد دارید: ▪︎از دوره هاى پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه فرهنگیان، رشته هایی را انتخاب كنید و تازه هزینه آن را پرداخت كرده اید، لازم است سریال پرداخت مربوط به هركدام را وارد نمایید. ▪︎فراموش نكنید ۱۶ رشته از گروه هنر آزمون عملى دارد كه براى انتخاب هر یک از آن ها باید در آزمون عملى آن رشته شركت كرده و یا شركت نمایید. ▪︎كسانی كه قبلا در زمان ثبت نام علاقه مندی خود را به پیام نور و غیرانتفاعى اعلام كرده اند، در اینجا لازم نیست اقدامی نمایند. ▪︎همه داوطلبان فقط یك فرم انتخاب رشته دارند. حتی اگر در دو یا سه گروه آزمایشی شركت كرده باشند. 

نحوه وارد كردن رشته های انتخابی در فرم الكترونیک

• در پایین صفحه دو ستون ترتیب اولویت و كد رشته محل قرار دارد. • كد(عددی) رشته های انتخابی خود را به ترتیب علاقه مندی وارد كنید. • با وارد كردن كد هر رشته، عنوان آن رشته و نام دانشگاه به طور خودكار نمایش داده می شود. با دقت در عنوان رشته، مطمئن شوید كه كد را درست وارد كرده اید. اگر كدی را كه مربوط به گروه آزمایشی شما نیست وارد كنید چنین پیغامی ظاهر می شود: در كد رشته محل های مجاز شما، این كد رشته محل یافت نشد. اگر مجاز نباشید رشته هایی را انتخاب كنید، برای مثال در گروه هنر ثبت نام نكرده اید اما رشته هایی از آن گروه را انتخاب كنید، چنین پیغامی ظاهر  می شود: اگر در كد و عنوان رشته ها یا ترتیب آن ها اشتباهی مشاهده می كنید، می توانید اشتباهات را اصلاح كنید.

پایان ورود کد رشته محل در ثبت نام کنکور

پس از وارد کردن كد رشته محل هاى مورد نظر خود، در پایان با فشردن گزینه تایید و ادامه، رسید انتخاب رشته كه شامل مشخصات فردى و فهرست رشته های انتخابی شما است، نمایش داده می شود.  ● شماره پرونده و شماره رسید انتخاب رشته (كد عددی ۱۵ رقمی) را، كه در بالای این صفحه رسید انتخاب رشته قرار دارد، حتما یادداشت نمایید. ● اگر چنین رسیدی دریافت نكنید، انتخاب رشته کنکور سراسری شما تمام نشده است. ● بهتر است كه این صفحه را چاپ و تا اعلام نتیجه نهایی از آن نگهداری كنید. ● پس از پایان این مراحل، شما این امكان را دارید كه تا هشت نوبت وارد صفحه انتخاب رشته شوید و رشته های انتخابی خود را ویرایش نمایید. ● امكان هشت نوبت ویرایش در محدوده زمانی انتخاب رشته هست و پس از پایان مهلت انتخاب رشته، امكان تغییر آن نیست.

داوطلبان پس از دریافت فرم انتخاب رشته بایستی به ترتیب رشته های انتخابی خود را که از قبل در برگه ای یادداشت کرده اند، در اولویت های ۱ تا ۱۵۰ قرار دهند و سیستم انتخاب رشته به این صورت است که با وارد کردن هر رشته در آن نام و دانشگاه ارائه دهنده آن رشته مقابل آن نمایش داده می شود و در این زمان داوطلب باید چک کند که اطلاعات درست است و سپس تایید نماید. همچنین در سامانه انتخاب رشته امکان انتخاب رشته هایی که مجاز نیستید، وجود ندارد و اگر رشته ای را انتخاب کنید که در گروه آزمایشی شما نمی باشد و یا بر اساس کارنامه کنکور مجاز به تحصیل در آن دوره نمی باشید، پیام “مجاز به انتخاب این کد رشته نمی باشید” را دریافت می کنید. داوطلبانی که قصد انتخاب رشته در دانشگاه آزاد دارند، بایستی پیش از انتخاب رشته هزینه ای را از طریق خرید کارت اعتباری واریز کنند تا بتوانند فرم انتخاب رشته را دریافت نمایند.

کد رشته محل در ثبت نام کنکور

نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته با کد رشته محل در ثبت نام کنکور

متقاضیان می توانند با استفاده از شماره پرونده، کد ملی، شماره داوطلبی و کد رهگیری ثبت نام وارد صفحه انتخاب رشته شوند. پس از دریافت فرم انتخاب رشته دو ستون را مشاهده می کنید که مربوط به جایگاه درج کد رشته محل ها می باشد. کد رشته هایی را که از دفترچه پیدا کرده اید، در برگه ای یادداشت کنید و پس از الویت بندی کردن آن ها، به ترتیب و با دقت آن ها را وارد سایت کنید. با درج هر کد رشته، عنوان رشته و نام دانشگاه به طور خودکار در مقابل آن نشان داده می شود و حتما بررسی کنید که درست باشید و سپس تایید نمایید و وارد جایگاه بعدی شوید. اگر کد رشته ای که درج کرده اید مربوط به گروه آزمایشی شما نباشد، از سامانه اخطار “در كد رشته محل های مجاز شما، این كد رشته محل یافت نشد” دریافت می کنید، همچنین در صورتی که برای انتخاب رشته در دانشگاهی مجاز نشده باشید ولی رشته های آن دانشگاه را انتخاب کنید ، با هشدار “مجاز به انتخاب رشته در این دوره تحصیلی نمی باشید” ، مواجه می شوید. در پایان کار و پس از درج تمام کد ها در فرم، گزینه “تایید و ادامه” را انتخاب کنید تا صفحه انتخاب رشته برای شما نمایش داده شود. می توانید از فرم انتخاب رشته پرینت تهیه کنید و تا زمان پذیرش در دانشگاه آن را حفظ کنید.

همان گونه که پیش تر اشاره شد، داوطلبان تا ۸ بار فرصت دارند که فرم انتخاب رشته را با اضافه کردن یا حذف کد رشته محل ویرایش کنند.

جهت ورود به سامانه انتخاب رشته مجازی کنکور  کلیک نمایید.

نکات مهم در زمان انتخاب کد رشته های سراسری

■ داوطلبان انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی باید طبق مندرجات کارنامه کنکور، مجاز شده باشند و در غیر این صورت حق انتخاب ندارند. ■ متقاضیان انتخاب رشته محل های بورسیه که شرایط پذیرش خاصی دارند، اگر از انتخاب این رشته ها مطمئن هستند، فقط می توانند حداکثر دو رشته محل را انتخاب و در فرم ثبت کنند. ■ رشته های دانشگاه امام صادق (ع) و دانشگاه شاهد جزو رشته های بورسیه نمی باشد و داوطلبان برای این دانشگاه ها نیز حداکثر حق انتخاب دو کد رشته محل را دارند. ■ داوطلبان کنکور هنر در زمان انتخاب رشته محل های دارای آزمون عملی توجه داشته باشند که حتما قبل از شرکت در آزمون عملی برای هر رشته هزینه مربوطه را در سایت سنجش واریز کنند.

نکته مهم: توجه داشته باشید که پس از اتمام کار، حتما شماره پرونده و رسید انتخاب رشته را که کدی ۱۵ رقمی می باشد رل دریافت کنید چرا که عدم ارائه این دو کد توسط سامانه، به منزله ناقص بودن انتخاب رشته می باشد و لازم است که مراحل گفته شده را مجدد تکرار کنید.

لیست کد رشته محل در ثبت نام کنکور سراسری

کد رشته های مربوط به انتخاب رشته در هر یک از آزمون ها از طریق دفترچه ای جداگانه توسط سازمان سنجش تهیه و منتشر می شود.

داوطلبان گرامی می توانند برای بررسی شانس پذیرش خود در رشته های دانشگاهی، از سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش استفاده  کنند. این سامانه برای داوطلبان کنکوری طراحی شده و در زمان انتخاب رشته در سایت sa jesh.o g قرار داده می شود. داوطلبان با درج رتبه خود در این نرم افزار، از رشته هایی در آن ها احتمال پذیرش دارند، مطلع  می گردند.

در این مقاله سعی بر آن شده است تا کد رشته محل در ثبت نام کنکور چیست؟ راهنما کامل برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص کد رشته محل در ثبت نام کنکور چیست؟ راهنما کامل برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

برای اطلاع از کد رشته محل در ثبت نام کنکور چیست؟ راهنما کامل با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ تماس از سراسر کشور و ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱ شب حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط:

نکات مهم نحوه اولویت بندی انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

انتخاب رشته رایگان کنکور

تیپ شخصیتی و انتخاب رشته

انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

کد رشته محل در ثبت نام کنکور چیست؟ راهنما کامل

کد رشته محل چیست