کد دوازده رقمی ایثارگری


کد دوازده رقمی ایثارگری

در این مقاله برای داوطلبان کنکوری که مشمول دریافت کد ایثارگری ارتش، سپاه و نیروی انتظامی هستند نحوه ی دریافت آن را توضیح می دهیم.


پخش آنلاین آهنگ

دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری ورود مستقیم Isaa .i

دریافت کد ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید ، نیروی انتظامی و غیره یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه ها بخصوص سهمیه ی ایثارگران می‌تواند در ارتقا رتبه داوطلبان موثر باشد.

بنابراین کلیه مشمولین این سهمیه در زمان ثبت نام باید اقدامات لازم را برای دریافت کد ایثارگری انجام دهند و به  هنگام نام نویسی آن را در آزمون سراسری درج کنند. با توجه به شروع زمان ثبت نام آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، حساسیت های زیادی نسبت به این ماراتون سرنوشت ساز دیده می شود. کلیه داوطلبان باید در زمان ثبت نام از ضوابط مندرج در دفترچه از جمله بخش سهمیه ها و شیوه اعمال آن ها اطلاعات لازم را بدست آورند.

در اینجا با توجه به اهمیت دریافت کد ایثارگری ارتش، دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری نیروی انتظامی و دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری بنیاد شهید اطلاعاتی راجع به سهمیه ها در اختیارتان قرار می دهیم.

دریافت کد ایثارگران

جهت دریافت مشاوره در مورد دریافت کد ایثارگری، نحوه گرفتن کد دوازده رقمی ایثارگری، نحوه گرفتن کد ایثارگری ارتش، نحوه گرفتن کد ایثارگری سپاه، راهنمای تصویری دریافت کد ایثارگری، تاثیر سهمیه‌ها در کنکور، سهمیه ۵ درصدی در کنکور، سهمیه ۲۵ درصدی در کنکور، راهنما دریافت کد ایثارگری، سامانه دریافت کد ایثارگری، کد ۱۲ رقمی ایثارگری و سهمیه بندی کنکور بر اساس ایثارگران از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۲ تماس از سراسر کشور 

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۲ (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱ شب حتی ایام تعطیل

فهرست محتوا

توضیحاتی کلی در مورد دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری

هر ساله در ثبت نام کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها مواردی همچون سهمیه بهیاران، سهمیه خانواده شهداء، رزمندگان، سهمیه مناطق و سهمیه ایثارگری اعمال می شود.

سهمیه ایثارگری شامل حال افرادی همچون فرزندان و همسر شهداء، فرزندان و همسر آزادگان و جانبازان می شود.

بعلاوه، همسر و فرزند جانبازان کمتر از ۲۵ درصد و فرزند و همسر رزمندگانی که سابقه حضور در جبهه را دارند می توانند از سهمیه ایثارگران استفاده کنند.

کلیه داوطلبان متقاضی این سهمیه باید در زمان انجام ثبت نام آزمون سراسری کلیه اقدامات لازم را جهت دریافت کد انجام دهند.

 دریافت کد از طریق مراجعه به سامانه اینترنتی اعلام شده و با طی مراحلی برای هر کدام از مشمولین انجام می شود.

جهت دریافت سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد روی لینک کلیک کنید.

سهمیه بندی ایثارگران در کنکور سراسری

داوطلبانی می توانند در کنکور سراسری از سهمیه ایثارگری استفاده کنند که دارای کارت ایثارگری باشند. معمولا هر ساله ۳۰ درصد ظرفیت هر رشته‌ای در دانشگاه‌ها مختص افراد ایثاگر است که آنها را به دو دسته مختلف سهمیه ۵ درصد و ۲۵ درصد تقسیم می‌کنند. حال در زیر به افرادی که شامل این گروه قرار می گیرند، اشاره می‌کنیم:

سهمیه ایثاگران ۵ درصد: حدود ۵ درصد ظرفیت هر رشته‌ای در دانشگاه‌های مختلف مختص این گروه است.  جانبازان پایین تر از ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنها، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه شامل این افراد می شوند.

سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد: هر ساله ۲۵ درصد ظرفیت هر رشته‌ای در دانشگاه‌ها برای مشمولین گروه قرار دارد که  این افراد شامل همسر و فرزندان شهدا، آزادگان همسر و فرزندان آنها، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنها می‌باشند.

البته این اعداد و ارقام تقریبی هستند و ممکن است  قوانین هر سال کنکور با قوانین سال گذشته فرق داشته باشد. لذا شما جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سهمیه ایثارگران کنکور سراسری می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید.

جهت اطلاع از رتبه قبولی پزشکی سهمیه ایثارگران روی لینک کلیک کنید.

Isaa .i

دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری ارتش چگونه انجام می شود؟

کلیه متقاضیان دریافت کد ایثارگری ارتش برای ثبت نام آزمون سراسری باید وارد سایت www.aja.i شوند.

 به این صورت که فرد جهت دریافت کد، باید پس از ورود به سایت از طریق منوی سمت راست بخش شهداء و ایثارگران را انتخاب کند و از این بخش وارد قسمت کد رهگیری ایثارگران و بعد کد رهگیری پایوران وظیفه شود.

پس از طی این مراحل فرد می تواند با درج کد ملی خود کد ایثارگری ارتش را دریافت کند.

جهت کسب اطلاعات در مورد کد پیگیری ایثارگری ارتش روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان کد ایثارگری سپاه را دریافت کرد؟

اخذ کد ایثارگری سپاه از طریق ورود به سامانه isaa .i برای داوطلب میسر است. پس از ورود به این سامانه، وارد کردن اطلاعات فردی اگر پیغام مجاز به استفاده از سهمیه ایثارگری سپاه را دریافت کردید که دیگر مشکلی وجود ندارد و می توانید جهت گرفتن این کد مهم سپاه و بعد هم ثبت نام در کنکور اقدام کنند.

اما در صورت عدم دریافت این پیغام باید پس از ۱۵ روز و در صورت مشاهده دوباره پیغام در حال بررسی به بنیاد مراجعه بفرمایید.

به خاطر داشته باشید که بعد از گرفتن این کد دوازده رقمی سپاه، باید پرینتی از آن تهیه کنید و آن را تا اتمام مراحل ثبت نام کنکور سراسری در نزد خود نگهداری نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه دریافت این کد مهم می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

جهت دریافت نمونه کارنامه قبولی پزشکی ایثارگران روی لینک کلیک کنید.

دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری نیروی انتظامی

راهنمای تصویری اخذ کد ایثارگری سپاه

کلیه داوطلبانی که قصد دارند  از کد ایثارگری سپاه استفاده کنند می‌توانند برای گرفتن کد خود طبق روال زیر اقدام کنند:

ابتدا به سایت isaa .i مراجعه کرده و سپس بر روی “خدمات پر کاربرد” در منوی سمت چپ مانند تصویر زیر کلیک کنید.

مراحل اخذ کد ۱۲ رقمی سپاه

سپس در صفحه ای که به شما نشان داده می شود، از ستون سمت راست گزینه ی “استعلام ایثارگر یا وابسته” را انتخاب نمایید.

دریافت کد ۱۲ رقمی سپاه

در مرحله ی بعدی، جهت استعلام، کد ملی و تصویر امنیتی را در کادرهای مربوطه وارد کرده و بر روی “استعلام” کلیک کنید.سپس کد منتشر شده را دریافت و ذخیره کنید تا برای آزمون سراسری و موارد دیگر آن را استفاده کنید.

استعلام کد ۱۲ رقمی سپاه

نحوه دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری نیروی انتظامی

مرکز انتظامی و خدماتی ناجا همواره امر رسیدگی و تکریم خانواده های ایثارگران، جانبازان و همین طور خانواده شهداء را از جمله الویت های خود می داند.

از این رو، این سازمان از ارائه امکانات و خدمات رفاهی به این افراد و خانواده های محترم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند. از جمله این خدمات می توان به سهمیه ایثارگری در آزمون اشاره کرد.

افراد مشمول سهمیه ایثارگری نیروی انتظامی باید قبل از انجام ثبت نام در آزمون سراسری نسبت به اخذ کد ۱۲ رقمی ایثارگری نیروی انتظامی اقدامات لازم را انجام دهند.

اما می دانید نحوه دریافت این کد دوازده رقمی چگونه است و چطور می توان برای گرفتن این کد مهم تا قبل از ثبت نام اقدام کرد؟

به دلیل اهمیت این موضوع نقش این کد در هر چه بهتر شدن رتبه کنکور شما برای اطلاع از شیوه گرفتن کد ایثارگری نیروی انتظامی با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

دریافت کد ایثارگری بنیاد شهید

آیا شما هم مشمول سهمیه ایثارگری بنیاد شهید هستید؟ آیا می دانید چگونه می توان برای اخذ کد ۱۲ رقمی ایثارگری بنیاد شهید اقدام کرد؟

اگر می خواهید جواب سوالات خود را در زمینه نحوه گرفتن این کد مهم دریافت کنید، می توانید از کمک مشاورانی خبره و باتجربه در این زمینه استفاده نمایید.

 جهت اطلاع از تخمین رتبه ایثارگران روی لینک کلیک کنید.

دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری سپاه

چه شرایطی برای استفاده از سهمیه ایثارگران در نظر گرفته شده است؟

آیا می دانید چه افرادی امکان استفاده از سهمیه ایثارگران و کد ایثارگری را دارند؟ باید عرض کنیم که کسانی می توانند جهت استفاده از سهمیه ایثارگران و کد ایثارگری اقدام کنند که از کارت ایثار برخوردار باشند.

قابل توجه شما دوستان داوطلب که کد دوازده رقمی ایثارگری هر ساله و برای هر کنکور سراسری متفاوت است. بعلاوه، داوطلبانی که در دوره های روزانه یک بار از سهمیه خود استفاده کرده اند دیگر به هیچ وجه امکان اخذ کد ۱۲ رقمی ایثارگری و استفاده از آن را ندارند.

البته به یاد داشته باشید که شما علاوه بر سهمیه ایثارگری می‌توانید از سهمیه‌های دیگری مانند رزمندگان، خانواده شهدا، بهیاری، مناطق محروم و مناطق در کنکور سراسری استفاده  کنید که جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

جهت دریافت استفاده مجدد از سهمیه ایثارگری روی لینک کلیک کنید.

پادکست صوتی مقاله

برای آگاهی از دریافت کد ایثارگری، شرایط دریافت کد دوازده رقمی ایثارگری بنیاد شهید، شرایط دریافت کد دوازده رقمی ایثارگری نیروی انتظامی، شرایط دریافت کد دوازده رقمی ایثارگری سپاه، شرایط دریافت کد دوازده رقمی ارتش، مراحل گرفتن کد ایثارگری، مشمولین دریافت کد ایثارگری، تاثیر کد ایثارگری در کنکور،  ضوابط استفاده از کد ایثارگری در آزمون‌ها و سامانه دریافت کد ایثارگری از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۲ تماس از سراسر کشور 

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۲ (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱ شب حتی ایام تعطیل

دریافت کد ایثارگری ارتش

خلاصه مطلب

یکی از مهم ترین بخش هایی که در قبولی کنکور و آزمون های سراسری تاثیر گذار  هستند، سهمیه ایثارگری می‌باشد. به طوری که داوطلبان با گرفتن کد ایثارگری می‌توانند از این موهبت استفاده کنند. به همین دلیل ما در این مقاله در مورد کد ایثارگری و نحوه گرفتن آنها صحبت کردیم تا شما بتوانید آنها را به راحتی دریافت و استفاده کنید. هم چنین در مورد تاثیرات سهمیه ۵ درصدی و ۲۵ درصدی در کنکور سراسری صحبت کردیم. لذا اگر شما جزو مشمولین هر کدام از موارد بالا می‌باشید میتوانید با گرفتن کد ایثارگری از آن استفاده کنید.

حال اگر نیاز به  هر گونه مشاوره در این مورد داشته باشید کارشناسان ایران تحصیل در تمام ساعات شبانه روز پاسخگوی شما هستند.

جهت دانلود این مقاله روی لینک کلیک کنید.

مطالب مرتبط

مشاوره تحصیلی کنکور سراسری

مشاوره کنکور آنلاین

شرایط اخذ کارت ایثار

مشاوره کنکور به روش برتر و حرفه ای

سامانه ثبت نام کارت ایثارگران 

سامانه سجایا – سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران

استعلام کسری خدمت ایثارگران

پیگیری پرونده جانبازی با کد ملی

سهمیه ایثارگران در کنکور

دریافت کد ایثارگری

چگونه می توان برای دریافت کد ایثارگری ۱۲ ایثارگری شامل حال چه کسانی می شود؟ 

دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری مختص همسران و فرزندان شهداء،‌جانبازان و آزادگان است.

دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری نیروی انتظامی و دریافت کد ایثارگری بنیاد شهید تاثیری در کمتر شدن رتبه داوطلب دارد؟ 

بله. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با مشاوران تحصیلی ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

دریافت کد ایثارگری ارتش چگونه انجام می شود؟ 

دریاقت کد ایثارگری ارتش از طریق سایت www.aja.i انجام می گیرد.

دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری

دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگری ارتش و سپاه ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ از سامانه ایثار و آجا امکان پذیر می باشد. طبق شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰، از سهمیه‌های تاثیرگذار در کنکور سراسری سهمیه ایثارگران ۵ درصد و ۲۵ درصد می‌باشد و داوطلبانی که متقاضی استفاده از سهمیه کنکور سراسری ۱۴۰۰ هستند، می‌بایست در زمان تکمیل فرم ثبت نام کنکور، کدپیگیری ۱۲ رقمی مربوط به سهمیه خود را که از ارگان ذیربط دریافت نموده اند، وارد کنند و در غیراین‌صورت سهمیه برای آنها اعمال نخواهد شد. در ادامه این مطلب، نحوه دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرح داده ایم. 

کد ۱۲ رقمی سهمیه ایثارگری

یکی از سهمیه های کنکور سراسری سهمیه های ایثارگری ۲۵ درصد و ۵ درصد می باشد. همسر و فرزندان شهدا، داوطلبان ایثارگر و جانباز،  همسر و فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد و داوطلبان آزاده و همسر و فرزندانشان جز سهمیه ۲۵ درصد ظرفیت ایثارگری می باشند. رزمندگان دارای بیش از ۶ ماه سابقه در جنگ، همسر و فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد نیز جز سهمیه ۵ درصدی ایثارگران می باشند.

داوطلبان برای استفاده از سهمیه خود باید یک کد ۱۲ رقمی را از نهاد مربوطه دریافت و زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ آن را در فرم نام نویسی وارد کنند. متقاضیان با تکمیل پرونده خود در سازمان مربوطه و ثبت درخواست در سایت می توانند کد ۱۲ رقمی ایثارگری خود را دریافت کنند. در ادامه نحوه دریافت این کد در سایت ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایت ایثارگری سپاه پاسداری انقلاب اسلامی را شرح داده ایم. 

بخوانید: مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰

دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری ارتش

برای دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری نیروهای مسلح در سهمیه کنکور ۱۴۰۰ باید به وبسایت رسمی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آدرس aja.i مراجعه کنید و از منوی سمت راست سامانه وارد بخش “ کدرهگیری ایثارگران ” شوید.

۱️⃣ از قسمت کد رهگیری ایثارگران باید یکی از گزینه‌های ایثارگران پایور یا نظام وظیفه را انتخاب کنید.

۲️⃣ در این مرحله کدملی، شماره کارگزینی و شماره کارت را درج کنید. درصورتی که شماره پرسنلی شما کمتر از نه (۹) رقم است در ابتدای آن به تعداد کسری هر رقم یک عدد صفر قرار دهید. برای مثال اگر کد پایوری شما ۶۳۰۱۳۴۰۷ باشد به شکل (۰۶۳۰۱۳۴۰۷) باید وارد شود.

۳️⃣ همچنین جهت دریافت کدرهگیری کارکنان نظام وظیفه نیز باید کدملی خود را وارد کنید. این بخش صرفا برای ایثارگرانی است که دارای کارت ایثار بوده و سابقه ۶ ماه حضور در مناطق عملیاتی (بازه زمانی ۱۳۵۹۰۶۳۱ تا ۱۳۶۷۰۵۲۷) دارند.

دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری سپاه

۱️⃣ سامانه دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری سپاه برای ثبت نام در کنکور سراسری به نشانی isaa .i می‌باشد و داوطلبانی که متقاضی استفاده از سهمیه خود هستند، باید پس از مراجعه به این سامانه مطابق تصویر زیر وارد بخش “خدمات پرکاربرد” شوند.

۲️⃣سپس از بخش خدمات الکترونیک عمومی گزینه ” استعلام ایثارگر یا وابسته “ را انتخاب کنید.

۳️⃣ در مرحله آخر باید کدملی شخص مورد نظر را درج کنید تا کد ایثارگری صادر شود.

۴️⃣ پس از درج کدملی و کلیک بر روی استعلام یکی از دو پیام زیر را از سامانه دریافت می‌کنید :

✅ شما مجاز به استفاده از این سهمیه می‌باشید که در این صورت باید کد ۱۲ رقمی ارائه شده را یادداشت کنید.

✅ تقاضای شما در حال بررسی می‌باشد که لازم است حداقل ۱۵ روز منتظر بمانید تا کد صادر شود اگر پس از ۱۵ روز کدی دریافت نکردید، باید به بنیاد مربوطه مراجعه و مشکل خود را پیگیری کنید.

شرایط استفاده کد ۱۲ رقمی ایثارگری

۵ درصد ظرفیت کل هر رشته ای در هردانشگاهی مختص به داوطلبان دارای سهمیه ۵ درصد ایثارگران می‌باشد.

سهمیه ۵ درصدی ایثارگران شامل جانبازان پایین تر از ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنها، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه

۲۵ درصد ظرفیت هر رشته محل نیز به داوطلبان دارای سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران اختصاص دارد.

سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران شامل همسر و فرزندان شهدا، آزادگان همسر و فرزندان آنها، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنها

داوطلبان برای استفاده از سهمیه خود در قدم اول باید طبق آنچه شرح داده شد کد ۱۲ رقمی ایثارگری را دریافت و در فرم ثبت نام درج کنند و سپس در جلسه کنکور شرکت نمایند تا برای آنها رتبه جداگانه ای با عنوان رتبه در سهمیه ایثارگران اعلام شود.

داوطلبانی که از سهمیه ایثارگران استفاده می‌کنند، حداقل باید ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در هر رشته و دانشگاهی را به دست آورند تا مجاز به استفاده از سهمیه ایثارگری شوند. 

نکات مهم پایانی

❌ کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگری و رزمندگان برای هر آزمون متفاوت است و اگر برای بار دوم در کنکور شرکت می‌کنید، باید کد جدیدی را دریافت کنید.

❌ داوطلبانی که با کمک سهمیه رزمندگان و ایثارگری یکبار در دانشگاه روزانه قبول شده اند، برای بار دوم مجاز به استفاده از این سهمیه نیستند.

برای دریافت اطلاعات کامل در زمینه سهمیه های کنکور سراسری و دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری خود میتواند با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید.

بخوانید: دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

برای دریافت مشاوره در زمینه دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری سهمیه کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره ۰۲۱۴۶۲۹۱۴۰۳ تماس بگیرید.

کد دوازده رقمی ایثارگری