کد آیسیک اصناف


کد آیسیک اصناف

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات، مدارک و اموال، سال‌ها است که در سطه شرکت هاو زنجیره‌های تأمین مورد استفاده قرار می‌گیرد.


کد آیسیک اصناف

کد آیسیک (ISIC) چیست؟

نحوه کد گذاری در سیستم طبقه بندی آیسیک (ISIC)

اهمیت استفاده از ISIC (کد آیسیک)

آموزش نحوه تکمیل کد آیسیک (ISIC) در پیش ثبت نام کداقتصادی

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

کد آیسیک (ISIC) چیست؟

کد آیسیک چیست؟ این کد مخفف عبارت I e a io al S a da d I dus ial Classifica io به معنای سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع است. کد گزاری روشی ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات، مدارک واموال … سال های بسیار زیادی است که در سطح شرکت ها و زنجیره های تامین مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه پترو کاران فردا همراه باشید.

با کمک کد ISIC ، جریان اطلاعات خصوصا جریان اطلاعات مربوط به محصول و موجودی ها تسهیل شده است و تمامی واحد ها به ویژه در شرکت های بزرگ قادرند تا میزان ثابت و یکسانی از هر کد را برداشت کنند که صحت اطلاعات برنامه ریزی را تامین می کند.

شورای اجتماعی اقتصادی سازمان ملل با توصیه کمیسیون آمار از تمامی شرکت ها و کشور ها خواسته است تا طبقه بندی اطلاعات خود را به این روش انجام دهند و کد آیسیک را به عنوان اصلی ترین طبقه بندی در نظر بگیرند.

تقریبا می توان گفت که تمامی واحدهای مختلفی که در سازمان ملل فعالیت دارند، از این طبقه بندی برای آمار خود استفاده می کنند و استفاده از این شیوه برای آمارگیری، طبقه بندی و فهم اقتصاد در سطح جهانی بسیار کارامد بوده است.

به صورت کلی می توان گفت که سیستم کد ISIC یک طبقه بندی بر اساس نوع فعالیت اقتصادی است.

در سیستم طبقه بندی ISIC نحوه کدگزاری چگونه است؟

در این طبقه بندی دو رقم اول کد به عنوان نشانگر صنعتی هستند که موسسه در آن به فعالیت می پردازد. رقم سوم نمایانگر گروه صنعتی است ورقم چهارم نیز بیانگر عنوان اختصاصی رسته است که فعالیت در حوزه آن صورت می گیرد. با این وجود تمامی فعالیت های اقتصادی در چهار رقم خلاصه شده و به این شکل پوشش داده می شوند.

در روابط بین المللی کد آیسیک برای طبقه بندی کردن فعالیت های اقتصادی در نظر گرفته شده اند و در برگیرنده کالا و خدمات نیستند.

استفاده از کد آیسیک چه اهمیتی دارد؟

تمامی عوامل ذکر شده در این قسمت نشان دهنده اهمیت استفاده از کد آیسیک است.

آموزش تکمیل کردن کد آیسیک در پیش ثبت نام کد اقتصادی

آموزش تکمیل کردن کد آیسیک در پیش ثبت نام کد اقتصادی

پیدا کردن کد آیسیک و یا تکمیل کردن آن از یافتن و تکمیل کردن ایران کد راحت تر است.

زیرا در ایران کد طبقه بندی بر اساس کالا و خدمات است که جایگاهش در این ثبت نام اشتباه می باشد. زیرا این ثبت نام بر اساس نوع فعالیت صورت می گیرد و نه بر اساس کالا و خدمات.

همان طور که قبلا ذکر کردیم شرکت ها ممکن است که دارای کالا ها یا خدمات متنوعی باشند به همین دلیل در ایران کد دسته و زیر دسته را نباید در نظر بگیریم و باید آنها را به صورت کامل فاکتور بگیریم.

اما با این وجود از آنجایی که کد آیسیک برای طبقه بندی نوع فعالیت طراحی شده است، شما قادر هستید تا شغل خود را به راحتی در درون آن پیدا کنید.

در این خصوص کافی است تا بر اساس توضیحاتی که در قسمت فوق ذکر شد هر مودی حقیقی و یا حقوقی بر اساس نوع فعالیت خود به راحتی قادر است تا فعالیت خود را پیدا کند.

لازم به ذکر است که هنگام جست و جوی فعالیت اصلی در بخش کد آیسیک شما می توانید رده و یا حتی گروه را نیز جست و جو کنید. به عنوان مثال : اگر شغل شما لبنیات فروشی باشد باید در این قسمت دامداری را جست و جوکنید و سپس طبقه مورد نظر و مربوط به فعالیت خود را پیدا کنید.

کد آیسیک اصناف