کتاب آرزوهای دست ساز pdf


کتاب آرزوهای دست ساز pdf

در کتاب آرزوهای دست‌ساز به قلم میلاد حبیبی با روند شکل‌گیری یک شرکت دانش‌بنیان در قالب یک داستان جذاب آشنا می‌شوید.
درباره کتاب آرزوهای دست‌ساز
کتاب آرزوهای دست‌ساز اولین اثر از یک مجموعه تاریخ شفاهی با موضوع پیشرفت است که به ماجرای شکل‌گیری یک شرکت دانش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بنیان می‌پردازد…


دانلود و خرید کتاب آرزوهای دست‌ساز

روایت داستانی از شکل گیری شرکتی دانش بنیان در حوزه فناوری های الکترونیکی و کامپیوتری.

برای خرید و دانلود  کتاب آرزوهای دست‌ساز  نوشته  میلاد حبیبی  و خواندن و شنیدن هزاران کتاب الکترونیکی و صوتی دیگر،  اپلیکیشن طاقچه  را رایگان نصب کنید.

دانلود کتاب آرزوهای دست ساز

کتاب آرزوهای دست ساز راجع به یک گروه دانشجو از رشته های مختلف است که تصمیم به راه انداختن یک شرکت دانش بنیان دارند.

مشکلاتی که در این راه جلوی آنها قرار داشته به خوبی توضیح داده شده و برای دانشجوهایی که با کلی انگیزه کنکور دادند تا بتوانند در رشته مورد علاقه شان تحصیل کنند اما حالا به کلی انگیزه خود را از دست داده اند می تواند کتاب مفیدی باشد…

خلاصه کتاب

کتاب آرزوهای دست ساز؛ روایت داستانی از شکل گیری شرکتی دانش بنیان در حوزه فناوری های الکترونیکی و کامپیوتری است. ماندن یا رفتن؟ مسئله این است! بعد از چند سال تحصیل در بهترین دانشگاه صنعتی ایران، سر یک دور راهی می مانی. بروی یا بمانی. شروع می کنی به سبک و سنگین کردن. حقوق های دلاری و فضای لاکچری و زندگی پر زرق برق آن ور آب را انتخاب می کنی یا سوختن و ساختن قدرنشناسی و بی توجهی این ور آب! راستی زندگی آن ور آب دهن پر کن تر هم هست. اصلا مگر بشریت فقط این ور آب زندگی می کنند. آن وری ها هم آفریده ی خدا هستند. اما پس کشور و وطن چه می شود؟

این ها سوالاتی است که دامن بسیاری از نخبگان رشته های مهندسی کشورمان را می گیرد. نخبگانی که سال هاست بعضا از کشور مهاجرت می کنند. پدیده ای که این سال ها فرار مغزها نام گرفته است. اما در مقابل این گروه نیز جمع بسیار زیادی از نخبگان در کشور می مانند و پرچم ایران را در جهان به اهتزاز در می آوردند. نخبگانی که سند موفقیتشان می شود پیشرفت سریع و فوق العاده ایران در صنایع هوا و فضا، انرژی هسته ای، نانو و…. .

کتاب آرزوهای دست ساز خاطرات گروهی از نخبگان ایرانی است که شرکتی دانش بنیان ایجاد می کنند و به تولید محصولات متنوعی دست می زنند از جمله دوربین ثبت تخلف رانندگی. در این کتاب شما همگام با این نخبگان در ماجرای شکل گیری این شرکت دانش بنیان درگیر می شوید. سختی ها و موانع راهشان را می بینید و با خطرات صادقانه و صمیمی آن ها همراه می شوید. این کتاب خاطرات میلاد حبیبی است و توسط انتشارات راهیار با عنوان تاریخ شفاهی پیشرفت منتشر شده است.

بخشی از متن کتاب

حامد دانش آموز مدرسه امام صادق (ع) بود؛ همان مدرسه ای که حسین و محمود در آن درس می خواندند. اما حامد یک سال بزرگتر از آنها بود. همدیگر را در حد چهره می شناختند. در مدرسه حامد آن چنان حسی برای درس خواندن نداشت. زردآلو را می خورد برای هسته اش. فقط شب امتحان، کتاب و جزوه ای ورق میزد. پیش آمده بود سر جلسه امتحان ریاضی، همه دنبال ماشین حساب بودند، اما او تمام زمان امتحان درگیر این بود که بچه ها برای کدام سؤال ماشین حساب می خواهند. علاقه شدیدی داشت شبها را با دوستانش در مدرسه بماند. طبق معمول اگر موضوع را با مسئولان مدرسه در میان می گذاشت، با مخالفت روبه رو می شد و بعید بود به نتیجه ای برسد.

حامد که امیدی به موافقت مسئولان مدرسه نداشت خودش دست به کار شد. از همان دوران با محدودیت های سخت گیرانه و بوروکراسیهای اداری میانه خوبی نداشتم و برای حل شدن مشکلات، راه حل های میانبر را ترجیح می دادم. بنابراین ترجیح دادم کلیدهای مدرسه را خودم با کمک بچه ها بردارم و از روی آنها یک دست بسازم تا برای رفت و آمد شبانه به مدرسه مشکلی نداشته باشیم. پدر و مادرم فکر می کردند به خاطر درس خواندن شبها در مدرسه می مانم، اما واقعیت این بود که از دوازده شب تا اذان صبح، توی نمازخانه مدرسه، دزدکی بساط فوتبال و گل یا پوچ و از این جور بازیها پهن می کردیم. مدیریت حلقه مرکزی تمام سرگرمی ها و برنامه های تفریحی مدرسه را برعهده داشت.

از مقبولیت خوبی هم بین بچه ها برخوردار بود. به صورت تمام وقت در همه اردوها و گشت و گذارها، با همه طیفها همکاری و همفکری می کرد. اهل شلوغ بازی هم بود و هروقت از خاطرات شربازی هایش برایم تعریف می کرد، عرق شرمی روی پیشانی اش می نشست و تعجب می کرد که چرا در آن دوران چنین کارهایی انجام میداده. مثل آب خوردن از مدرسه فرار می کردیم. از پشت بام سرویس های بهداشتی انتهای حیاط مدرسه، راهی باز کرده بودیم. هر هفته با سه چهارتا از بچه ها از مدرسه فرار می کردیم و میرفتیم یکی از هیئت های قدیمی تهران که پنج شنبه ها صبح برگزار می شد. برنامه دیگری که حامد و دوستانش هرهفته ترتیب می دادند، رفتن دسته جمعی به نمازجمعه بود…

نقد کتاب آرزوهای دست ساز

کتاب آرزوهای دست ساز اگرچه با هدف روایتِ پیشرفت نگارش شده است، اما می توان آن را تجربه زیست هایی از جنبش دانشجویی نیز قلمداد کرد که مجالی برای خلق فرصت های جدید پیدا کرده است؛ جنبشی که علی رغم تمام ظرفیت ها و کارکردهایش، بنا به دلایل مختلفی چون نبود روایت و تولید هویت، تا کنون جایگاهش شناخته نشده است. روایت به مثابۀ نجات دادن و ماندگارکردن است، چرا که نبود روایت، نگفتن نیست بلکه نابو دکردن است.

بنابراین ثبت نکردن تجارب جنبش های دانشجویی می تواند به نا کارآمدی و هویت زداییِ این نهاد ارزشمند بینجامد.

تعداد بازدید مطلب :۲,۷۳۲

عنوان کتاب: آرزوهای دست ساز

روایت داستانی از شکل گیری شرکتی دانش بنیان در حوزه فناوری های الکترونیکی و کامپیوتری

نویسنده: میلاد حبیبی

تعداد صفحات کتاب: ۱۱۲ صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: ۱۰٫۳ مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

لینک دانلود قابل مشاهده برای کاربران VIP

نویسنده : Pa iya

خواندن بی اندیشه بیهوده است ؛ و اندیشه بدون خواندن خطرناک …

کتاب آرزوهای دست ساز pdf