ژنراتورها کدام صورت انرژی را تولید میکنند


ژنراتورها کدام صورت انرژی را تولید میکنند

واردات، تولید و فروش انواع ژنراتور های صنعتی در برندهای متنوع توسط فیام موتور – قیمت روز انواع ژنراتور را از ما استعلم بگیرید.


اتومات پمپ آب و انواع آن اتومات پمپ آب از وسایل مورد نیاز مخزن های آب می باشند که خاموش …

ژنراتور برق چیست و چگونه کار می‌کند؟ ۴٫۵۵ – (۲ امتیاز)

ژنراتور برق چیست؟

یکی از دستگاه های مفید برای دخیره نیروی برق، ژنراتور برق است که نیروی برق و الکتریسیته تولید می کند. در هنگام قطع برق از اختلال در کارها پیشگیری می کنند. ژنراتور­ها کاربرد های متفاوتی دارند و به عنوان منبع ثانویه نیروی الکتریکی در حوزه های صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار می گیرند.

به طور کلی برای ذخیره برق در زمان خاموشی کاربرد دارند. برخی از ژنراتورها با سوخت و برخی با ذخیره برق در باطری کار می کنند.

انرژی یک منبع اساسی است و امروزه ما کاملا به آن وابسته هستیم تا بتوانیم معمولی ترین کارهای زندگی روزمره را انجام دهیم و به کار خود ادامه دهیم. برای غلبه بر شکست انرژی، از آنجا که سیستم های الکتریکی خطاپذیر هستند ، از ژنراتورها برای به حداقل رساندن این خطاها استفاده می شود. به این ترتیب، از تامین مداوم انرژی در صورت نیاز اطمینان حاصل می­کند.

چگونگی کارکرد ژنراتور برق

روش کار ژنراتور برق به این صورت است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. ژنراتورها ،انرژی الکتریکی را خلق نمی کنند بلکه با حرکت و ایجاد بار الکتریکی در سیم پیچ های مدار، برق را به عنوان خروجی تولید می کنند. این روش تولید انرژی شبیه پمپ آب است به این صورت است که آب تولید نمی کند و فقط با انرژی که وارد می کند جریان آب را بیشتر می کند.

ژنراتور برق در واقع برق ایجاد نمی کنند. در عوض ، آنها انرژی مکانیکی یا شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند. آنها این کار را با گرفتن قدرت حرکت و تبدیل آن به انرژی الکتریکی با مجبور کردن الکترون ها از منبع خارجی از طریق مدار الکتریکی انجام می دهند. ژنراتور برق اساسا یک موتور الکتریکی است که برعکس کار می کند.

بعنوان مثال برخی از ژنراتورهای الکتریکی که در سدها وجود دارند با انتقال نیروی ایجاد شده در اثر تبدیل توربین های آب به برق ، مقادیر زیادی انرژی تأمین می کنند. با این وجود ژنراتورهای مسکونی و تجاری بسیار کوچکتر هستند و با اتکا به منابع سوختی سنتی تر مانند گازوئیل ، گاز و پروپان ، قدرت مکانیکی ایجاد می کنند که می تواند به مدار وارد شود و جریان الکتریکی را القا کند.

پس از ایجاد جریان الکتریکی ، از طریق سیم های مسی هدایت می شود تا ماشین های خارجی ، دستگاه ها یا کل سیستم های الکتریکی را تأمین کند.

کجا از ژنراتور برق استفاده می شود؟

۹ مولد برای یک ژنراتور برق وجود دارد و همه آنها در رسیدن به انرژی مورد نیاز بیشتر، نقش دارند.

قطعات یک ژنراتور عبارتند از:

۱-موتور:

انرژی ژنراتور را تأمین می کند. قدرت موتور تعیین می کند که یک ژنراتور چه مقدار برق می تواند تأمین کند.

۲-دینام:

اینجاست که تبدیل از انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی اتفاق می افتد. دینام ، شامل هر دو قسمت متحرک و ساکن است که با هم کار می کنند تا میدان الکترومغناطیسی و حرکت الکترونهایی که برق تولید می کنند را ایجاد کنند.

۳-سیستم سوخت:

سیستم سوخت این امکان را برای ژنراتور برق فراهم می کند تا انرژی مورد نیاز را تولید کند. این سیستم شامل یک مخزن سوخت ، یک پمپ سوخت ، یک لوله اتصال مخزن به موتور و یک لوله برگشت است. فیلتر سوخت قبل از رسیدن به موتور ، آوارها را از بین می برد و انژکتور سوخت را به داخل محفظه احتراق منتقل می کند.

۴-تنظیم کننده ولتاژ:

این قسمت، ولتاژ برقی را که تولید می شود را کنترل می کند، اگر لازم باشد برق AC  را به DC تبدیل می­ کند.

۵-سیستم های خنک کننده و اگزوز:

ژنراتورها گرمای زیادی ایجاد می کنند. سیستم خنک کننده باعث می شود دستگاه بیش از حد گرم نشود. سیستم اگزوز در حین کار، دودهای موجود در موتور را هدایت و خارج می کند.

۶-سیستم روغن کاری:

داخل ژنراتور قطعات کوچک و متحرک زیادی وجود دارد. برای اطمینان از عملکرد صاف و محافظت از آنها در برابر سایش زیاد ، لازم است روغن آنها را به میزان کافی با روغن موتور چرب کنید. سطح روانکارها باید مرتب و هر ۸ ساعت کار بررسی شود.

۷-شارژر باطری:

برای راه اندازی ژنراتور از باتری استفاده می شود. شارژر باتری یک قسمت کاملا خودکار است که با تأمین میزان ولتاژ ثابت و پایین آن ، آماده بودن باتری را در صورت نیاز تضمین می کند.

۸-صفحه کنترل:

صفحه کنترل تمام جنبه های عملکرد ژنراتور را از سرعت شروع و راه اندازی تا خروجی ها کنترل می کند. واحدهای مدرن حتی می توانند هنگام افت یا خاموش شدن برق، حس کنند و می توانند به طور خودکار ژنراتور را روشن یا خاموش کنند.

۹-مونتاژ اصلی قاب:

این بدنه ژنراتور برق است. ساختاری که همه آن را سر جای خود نگه داشته است.

ژنراتورهای برق به چه نوع سوختی نیاز دارند؟

ژنراتورهای الکتریکی امروزی می توانند با سوخت رسانی های مختلف کار کنند. ژنراتورهای دیزلی محبوب ترین ژنراتورهای صنعتی موجود در بازار هستند. ژنراتورهای مسکونی معمولا شامل: ژنراتورهای گاز طبیعی یا ژنراتورهای پروپان هستند ، در حالی که ژنراتورهای قابل حمل کوچکتر معمولا با بنزین ، سوخت دیزل یا پروپان کار می کنند. برخی از ژنراتورها دارای دو سوخت هستند، هم با بنزین و هم با گازوئیل کار می کنند

مخازن سوخت ژنراتور

سیستم سوخت با شروع فرایند احتراق داخلی، تضمین می کند که ژنراتور برق مواد اولیه لازم مورد نیاز برای تأمین برق را دارد. بدون سوخت، احتراق صورت نمی گیرد و ژنراتور نمی تواند انرژی مکانیکی ایجاد شده را به انرژی الکتریکی تبدیل کند. سوخت ژنراتور برق باید در محل ذخیره شود تا در صورت لزوم ژنراتور بلافاصله به بهره برداری برسد.

بسته به نوع ژنراتور و کاربرد آن ، مخازن سوخت ممکن است روی قاب ژنراتور نصب شوند یا مخازن خارجی باشند که از ژنراتور واقعی فاصله دارند. به طور کلی ، هرچه ژنراتور بزرگتر و مدت زمان بیشتری نیاز به کار داشته باشد، مخزن سوخت نیز بزرگتر می شود. سوخت ژنراتور برق بسته به میزان مصرف ژنراتور و میزان انرژی مورد نیاز در مخازن با ظرفیت های مختلف ذخیره می شود. مخازن، در بالای زمین، زیر زمین یا زیر پایه قرار دارند. مخازن زیر پایه برای ذخیره کمتر از ۱۰۰۰ گالن سوخت در نظر گرفته شده اند و در بالای سطح زمین ، اما زیر پایه مجموعه ژنراتور قرار دارند.

تفاوت مخازن مخازن ذخیره سوخت ژنراتور برق در بالای زمین و زیر زمین برای نیازهای با ظرفیت بالا گزینه بهتری است. نصب مخازن ذخیره زیرزمینی گرانتر است، اما از آنجا که از عناصر محافظت نمی شوند، دوام بیشتری دارند. هر دو نوع مخزن ذخیره سوخت، موافقان و مخالفانی دارند اما در تصمیم گیری تنها نخواهید بود. مخازن سوخت ژنراتور و سیستم های سوخت ژنراتور قبل از نصب باید چندین مورد از کد و تأییدها را داشته باشند، چه نصب برای استفاده های مسکونی و …

محصولات مرتبط :

مقالات مرتبط :

وبلاگ رادوکو

دیدگاه محصولات

لغو پاسخ

docume .ge Eleme ById(comme ).se A ibu e( id, a08c02d88dd715ebfba11492ed479791 );docume .ge Eleme ById(fb1426c4b5).se A ibu e( id, comme );

ژنراتورها کدام صورت انرژی را تولید میکنند