چهار مورد از ابزارهای جنگ نرم را نام ببرید
چهار مورد از ابزارهای جنگ نرم را نام ببرید
ابزار های جنگ نرم – افسران جوان جنگ نرم
برای دانلود پوست با کیفیت عالی اینجا کلیک کنید (دانلود کنید)
————————————————————————————————————————
وبلاگ جنگ نرم :
ابزارهای جنگ نرم:۱٫رسانه ها۲٫ادبیات۳٫نشریات۴٫اسباب بازی۵٫فیلم و سینما۶٫بازی های یارانه ای۷٫ورزش۸٫نماد و مد۹٫پویا نمایی۱۰٫مواد مخدر
۱۱٫ فضای مجازی و اینترنت
و غیره … رسانه نقش رسانهها در جنگ نرم تا آنجا است که بعضي جنگ نرم را به جنگ رسانهاي (media wa ) تعريف کردهاند.ظهور اينترنت، ماهوارهها، بنگاههاي بزرگ خبري، روزنامهها، شبکههاي راديويي و تلويزيوني، ايميل، موبايل زمينه ارتباط مستقيم، تأثيرگذار، سريع و تقريباً غير قابل کنترل با عموم مخاطبان را فراهم کرده است.بنگاههاي خبري رويترز، اسوشيتدپرس، يونايتدپرس و فرانس پرس بيش از ۵۵ هزار دفتر در سراسر جهان دارند و روزانه بيش از ۵۵ ميليون کلمه به ۱۹۲ کشور جهان مخابره ميکنند و بيش از ۸۵ درصد اطلاعات و اخباري که در دنيا پخش ميشود ساخته و پرداخته همين چهار غول خبري است.و بيش از دوازده هزار روزنامه و مجله در سراسر دنيا از همين چهار غول خبري تغذيه ميشوند. بخش برونمرزي بي. بي. سي در حال حاضر به ۳۸ زبان دنيا روزانه برنامه پخش ميکند. بخش برون مرزي صداي آمريکا نيز در ۱۷۵ کشور و به ۴۵ زبان دنيا برنامه پخش ميکند. تعريف جنگ رسانهای استفاده از رسانهها براي تضعيف كشور هدف و بهرهگيري از توان و ظرفيت رسانهها اعم از رسانههاي نوشتاري، ديداري شنيداري و به كارگيري اصول تبليغات و عمليات رواني، به منظور كسب منافع را «جنگ رسانهاي» گويند.با توجه به تميز و شيك بودن جنگ رسانهاي، ميزان تخريب آن به حدي است كه حتي شهروندان كشورهاي هدف، متوجه حجم سنگين اين جنگ بر فضاي روحي و رواني خود و اطرفيانشان نميشوند! اهداف جنگ رسانهای هدف اين جنگ تغيير كاركرد و عملكرد دولتها و ملتها در پشتيباني از ديگر دولتها، و بهويژه كنترل افكار و اذهان عمومي مردم است؛زيرا اين ملتها هستند كه در اوّلين خط مقدم حمله دشمن قرار ميگيرند؛ به گونهاي كه اين عقيده وجود دارد كه اگر افكار و اراده عمومي را نسبت به موضوع يا جريان و پديدهاي بتوان قانع كرد يا به سمت خواستههاي خود جهتدهي نمود، مسلماً دولتها تحت فشار افكار عموميملتها به سوي اهداف دشمن سوق يافته و در آن جهت قرار خواهند گرفت…
مواد مخدر یکی از ابزار های مهم در جنگ نرم :
مهمترین ابزار دشمن در جنگ نرم برای كشاندن جوانان به باتلاق تباهی، مواد مخدر روانگردان و صنعتی است. در كنار حربههای فرهنگی، ادبی و هنری، مواد مخدرهایی مانند شیشه، كراك و قرصهای روانگردان مهمات جنگی دشمن هستند. با توجه به اینكه جمعیت جوان ۶۵ درصد از جامعه ما را تشكیل میدهد، ناتوی فرهنگی دشمنان، هجوم به هویت و فرهنگ قشر جوان را هدف اصلی خود قرار دادهاند. ابزار حمله مدیران جنگ نرم در قالب مد، لباس، آرایش و از طریق لشكر نامرئی امواج ماهوارهای آغاز شده و ادامه دارد. شبكههای ماهواره ای با پخش فیلمها و سریالهایی برای مقابله با هویت فرهنگی جوانان و خانوادهها و جایز شمردن روابط قبل از ازدواج ایجاد شدهاند. این گونه فیلمها و برنامههای ماهوارهای ابزار هنری جنگ نرم هستند. علاوه بر این، داستان و رمانهای تحریك كننده و تشكیل مجامع ضد فرهنگی و تقویت پایگاههای شیطان پرستی و عرفانهای دروغین، ابزار فرهنگی و اخلاقی جنگ نرم هستند. آخرین اسلحه ناتوی فرهنگی در زمینه فرقههای انحرافی، ظهور فرقه آتئیست به معنای بیخدایی است كه این فرقه متاسفانه در كشور ما رایج شده است. مبلغان این فرقه، دوستی و محبت را تبلیغ كرده و در قالب آن نفی خدا و ارزشهای اخلاقی را در دستور كار خود قرار دادهاند.مهمترین ابزار دشمن در جنگ نرم برای كشاندن جوانان به باتلاق تباهی، مواد مخدر روانگردان و صنعتی است. در كنار حربههای فرهنگی، ادبی و هنری، مواد مخدرهایی مانند شیشه، كراك و قرصهای روانگردان مهمات جنگی دشمن هستند. بیبند و باری در روابط جنسی از حربههای ناتوی فرهنگی است. رواج این بی بند و باریها و پخش مواد مخدر توسط آنان بیانگر این واقعیت است كه دشمن با تمام قدرت به سمت نابودی جوانان ما در حركت است،اما اطمینان داریم كه جوانان ایرانی با منطق و استواری در باورهای دینی و الهام از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب خود را ایمن كرده و با مقاومت جانانه دشمن را در جنگ نرم نیز مغلوب خواهند كرد.اینترنت از دامهای اصلی جنگ نرم در جذب جوانان است. جوانان باید در انتخاب سایتها و ورود به آن دقت كنند و اجازه ندهند دشمن فكر و عقل آنان را به بازی بگیرد ضمن اینكه باید سایتهای مناسبی برای پاسخگویی به نیاز جوانان طراحی كرد.عرفانهای كاذب با توجه به خصلت جوانی مخاطبان آن بسیار خطرناك است.عرفانهای كاذب در قالب مكاتب هنری مثل اُسو، ذن، مهربابا و امثال آنها از یك طرف و عرفانهای یهودی مانند كابالائیست و شیطان پرستی كه فلسفه پوسیده و بی پایه دارند در زمینه فكری و عقیدتی وارد میدان شدهاند. استفاده از علامتها و ابزارهای شیطان پرستی مانند x، اسكلت، پرگار و دایره و امثال آن نخستین قدم در جذب جوانان است زیرا جوانان به نمادها گرایش بسیاری دارند و از این جهت در معرض آسیب هستند. گرایش جوانان به مدهای غربی از شاخههای جنگ نرم است. مهمترین خطر در زمینه مدگرایی این است كه بحران هویت بویژه در ابعاد فرهنگی در جوانان ایجاد میشود؛ ما با پوشش جدید و متنوع برای جوانان مخالف نیستیم بلكه با مدهای وارداتی در آرایش سر و صورت و پوشاك مخالفیم چرا كه دشمن ابتدا ظاهر را تغییر میدهد سپس باورهای فكری را دگرگون میكند.تبلیغات دروغین حقوق بشر و ایجاد كمپینگهای طرفداری از بعضی بزهكاران و مجرمان و بزرگ نمایی بعضی از نقاط ضعف، هدف اصلی ناتوی فرهنگی در تحریك جوانان برای مقابله با نظام اسلامی است.به عنوان نمونه در قضیه سكینه آشتیانی عكسهایی از این زن مجرم در جهان پخش شده كه با حجاب كامل است و دشمن قصد دارد با تبلیغات منفی نگاه جامعه غربی را نسبت به حجاب و اسلام جهت دهی كند. در مكتب اسلام، ظاهر ملاك نیست بلكه اعمال و رفتار هستند كه باعث تائید یا تكذیب میشوند چنین جوسازیهایی علیه اسلام و حجاب بر جوان ایرانی تاثیر گذار نخواهد بود زیرا جوانان ایرانی واقعیت را میدانند و آگاه هستند اما این مسئله میتواند تهدیدی برای اخلاق و خانواده در ایران باشد و از طرف دیگر این قضیه بر جوانان ایرانی ساكن خارج از كشور و جوانان غربی در ارائه یك تصویر نامناسب از جامعه اسلامی تاثیر خواهد داشت.
——————————————————————————————–
جمع آوری مطالب و طراحی پوستر : وبلاگ جنگ نرم www.j a m.blogfa.com
برای دانلود پوست با کیفیت عالی اینجا کلیک کنید (دانلود کنید)
i le sub i le
با آلبوم تست
آزمون دلخواهتو بساز