پیدا کردن شماره گواهی نامه


پیدا کردن شماره گواهی نامه

پیدا کردن شماره گواهینامه ، روش های پیدا کردن شماره گواهینامه ، پیدا کردن شماره گواهینامه از روی کدملی ، استعلام شماره گواهی نامه ، دسترسی به شماره گواهینامه گم شده ، نحوه استعلام شماره گواهینامه مفقودی ، پيدا كردن شماره گواهينامه رانندگی ، شماره گواهینامه مفقودی از طریق اینترنت ، روشهای دریافت شماره گواهینامه ، راه های پیداکردن شماره گواهینامه ، شماره گواهینامه ،


پیدا کردن شماره گواهی نامه

چگونه شماره گواهینامه خود را پیدا کنم؟

استعلام شماره گواهی نامه در مواقعی که دسترسی به آن میسر نیست کاربرد دارد

انواع روش های پیدا کردن شماره گواهینامه

گواهینامه به عنوان یک مدرک هویتی دارای یک کد ده رقمی است که با عنوان شماره گواهی نامه شناخته می شود. شماره گواهی نامه به صورت منحصر به فرد طراحی شده است و بر روی کارت گواهینامه درج شده است. روش های مختلفی برای استعلام شماره گواهینامه وجود دارند. متداول ترین روش های پیدا کردن شماره گواهینامه شامل مراجعه به پلیس راهور ناجا و دفاتر مرکز خدماتی پلیس ۱۰ می باشد.

اهمیت گواهینامه و شماره گواهینامه رانندگی 

یکی از روش های پیداکردن شماره گواهی نامه ارسال پیامک است

از قدیم الایام گواهینامه به عنوان یک اجازه نامه شناخته شده است که به رانندگان فرصت رانندگی در سطح شهر را ارائه می دهد. به عبارتی دیگر گواهینامه یک مدرک هویتی است که به وسیله پلیس راهنمایی و رانندگی نیرو انتظامی در اختیار رانندگان مجرب قرار می گیرد. 

حداقل سن قانونی دریافت گواهینامه ۱۸ سال است. در خصوص اخذ گواهینامه ضرورت دارد به آموزشگاه های رانندگی مراجعه نمایید و پس از گذراندن کلاس های تئوری و عملی، توسط نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی مورد سنجش قرار بگیرید. 

در صورتی که بتوانید پس از آزمون اصلی آئین نامه و آزمون شهری از جانب پلیس راهنمایی و رانندگی نمره قبولی را اتخاذ کنید، گواهینامه به شما ارائه می گردد. 

گواهینامه به مدت ۱۰ سال اعتبار دارد. جالب است بدانید برای تمدید گواهینامه فرد از منظر سلامت روحی و روانی مورد بررسی قرار می گیرد. علاوه بر این، مدت اعتبار گواهی نامه برای بزرگسالان در رده سنی بالای ۷۰ سال، ۵ سال می باشد. 

شماره گواهی نامه مشمول یک عدد ۱۰ رقمی ویژه است که بر روی کارت گواهی نامه تعبیه شده است. این شماره بیانگر صلاحیت فرد برای رانندگی است. 

استعلام شماره گواهی نامه در مواقعی که دسترسی به آن میسر نیست، کاربرد دارد. در برخی موارد احتمال مفقود شدن گواهی نامه وجود دارد. علاوه بر این، گواهینامه حدود ۳۰ الی ۴۰ روز پس از قبولی در آزمون های رانندگی صدور می گردد. در صورتی که قصد دارید در بازه زمانی صدور گواهی نامه از شماره آن بهره مند باشید، می توانید به روش های ذیل برای دریافت استعلام اقدام نمایید. 

روش های استعلام شماره گواهینامه  

به طور کلی بهره گیری از روش های مختلف برای استعلام گواهینامه نیازمند کدملی است. 

استعلام شماره گواهی نامه با ارسال پیامک 

سایت پست یک سامانه برای پیگیری شماره گواهینامه دارد

یکی از روش های استعلام شماره گواهی نامه، ارسال پیامک است. در روش ارسال پیامک ضرورت دارد عدد ۱ را به سامانه ۱۱۰۰ ارسال نمایید. 

بهتر است بدانید سامانه ۱۱۰۰ ویژه ارائه خدمات پلیس ۱۰ به صورت غیرحضوری طراحی شده است. علاوه بر این، پلیس ۱۰ به منظور تسریع روند برقراری ارتباط با سامانه یک شماره را برای خطوط همراه اول و ایرانسل درنظر گرفته است. 

استعلام شماره گواهی نامه به صورت تلفنی 

در خصوص پیگیری از وضعیت و شماره گواهی نامه می توان با مرکز صدور گواهینامه تماس حاصل کرد. بهتر است بدانید روش برقراری تماس با مراکز صدور گواهینامه زمانی کاربرد دارد که پس از گذشت ۴۰ روز از قبولی در آزمون، گواهینامه درب منزل شما پست نشده باشد. 

شماره های مرکز صدور گواهینامه شامل ۸۱۲۵۳۵۷۳ و ۸۱۲۵۳۵۶۱ می شوند. 

استعلام شماره گواهی نامه با مراجعه به وب سایت 

مراجعه به دفاتر راهور ناجا متداول ترین راه های پیدا کردن شماره گواهینامه است

اگر قصد دارید قبل از صدور گواهی نامه از شماره گواهینامه و وضعیت ارسال آن مطلع شوید، به سایت پست با نشانی aja acki g.pos .i مراجعه نمایید. در وبگاه مذکور وارد بخش نوع سند شوید و گزینه گواهینامه را انتخاب نمایید. زین پس ضرورت دارد کد ملی ۱۰ رقمی را در کادر درج کنید. 

در صورتی که گواهینامه شما صادر شده باشد، اطلاعات آن اعم از نوع پایه، نام و نام خانوادگی، شماره ملی، شماره گواهی نامه و محدودیت های رانندگی نمایش داده می شود. سایت پست یک سامانه برای رهگیری مرسولات سازمانی است که به شما قابلیت پیگیری برای کارت ملی و کارت سوخت را ارائه می دهد. 

استعلام شماره گواهی نامه با کمک پلیس راهور ناجا 

بهترین روش برای پیدا کردن شماره گواهینامه استفاده از خدمات پلیس ۱۰ است

یکی از راه های مؤثر و کارآمد برای استعلام شماره گواهی نامه مفقود شده، مراجعه به دفاتر راهور ناجا می باشد. با مراجعه به پلیس راهور ناجا می توانید ضمن دریافت استعلام شماره گواهی نامه مفقودی، یک گواهی معتبر اخذ کنید. 

گواهی ارائه شده توسط پلیس راهور ناجا تا زمان صدور گواهی نامه المثنی اعتبار دارد. 

استعلام شماره گواهی نامه با مرجعه به دفاتر مرکزی خدمات پلیس ۱۰

برای دریافت استعلام شماره گواهینامه به کارت ملی نیاز است

متداول ترین روش در خصوص دریافت شماره گواهی نامه از طریق مراجعه به دفاتر مرکزی خدمات پلیس ۱۰ میسر است. در این روش ضرورت دارد به صورت حضوری به دفتر مرکزی پلیس ۱۰ مراجعه کنید و با ارائه کارت ملی، شماره گواهی نامه را دریافت نمایید. 

بهتر است بدانید در صورت مفقود شدن گواهی نامه می توانید از طریق مرکز خدمات پلیس ۱۰ درخواست گواهی نامه المثنی را صادر کنید. 

سوال های رایج 

– واجدین شرایط برای دریافت گواهی نامه المثنی چه کسانی هستند؟

به طور کلی درخواست برای صدور گواهینامه المثنی در مواردی که مشخصات فردی اعم از نام و نام خانوادگی تغییر یافته است و کارت گواهینامه مفقود یا مخدوش شده باشد، می توان در راستای درخواست گواهینامه المثنی اقدام کرد. 

علاوه بر این، در صورتی که برخی بیماری های جسمانی اعم از ضعف چشم را با روش لیزیک درمان کرده اید، می توانید اقدام به درخواست گواهینامه المثنی نمایید. 

– آیا برای تمدید گواهی نامه به معاینه مجدد چشم نیاز است؟

در راستای دریافت گواهینامه جدید معاینه مجدد چشم ضرورت دارد. در صورتی که قبل از دریافت گواهی نامه عینک داشته اید و پس از دریافت آن در خصوص درمان اقدام کرده اید، می بایست تأییدیه مورد نیاز را از جانب چشم پزشک های مورد اعتماد ناجا اخذ نمایید. 

– بهترین عملکرد در صورت مفقود و مخدوش شدن گواهینامه راهنمایی و رانندگی چیست؟

در صورت مفقود شدن کارت اصلی و حتی المثنی گواهینامه راهنمایی و رانندگی می بایست به مرکز خدمات پلیس ۱۰ مراجعه کنید. سپس با گذراندن مراجعات مکرر نسبت به اخذ گواهینامه جدید اقدام نمایید. 

جمع بندی مطالب

همان طور که بیان کردیم گواهینامه یک مدرک هویتی است که توسط پلیس راهنمایی و رانندگی نیرو انتظامی صادر می گردد. بر روی کارت گواهینامه یک کد ۱۰ رقمی ویژه درج شده است که بیانگر صلاحیت فرد برای رانندگی می باشد. 

گواهی نامه حدود ۳۰ الی ۴۰ روز پس از قبولی در آزمون اصلی تئوری و شهری توسط پست به درب منازل ارسال می گردد. 

احتمال می رود فرد تحت مفقود شدن گواهینامه و تا زمان ارسال آن نیازمند شماره گواهینامه باشد. روش های مختلفی در خصوص استعلام شماره گواهی نامه وجود دارد. 

یکی از روش های پرکاربرد برای دریافت شماره گواهینامه مراجعه حضوری و غیرحضوری به دفاتر مرکزی خدمات پلیس ۱۰ می باشد. بهتر است بدانید برای دریافت استعلام شماره گواهینامه  به کارت ملی نیاز است. 

یکی دیگر از روش های دریافت استعلام شماره گواهینامه از طریق ارسال پیامک و تماس تلفنی میسر است. برای این منظور می بایست عدد یک را به سامانه  سامانه ۱۱۰۰ ارسال نمایید. علاوه بر این می توانید به شماره های مرکز صدور گواهینامه اعم از ۸۱۲۵۳۵۷۳ و ۸۱۲۵۳۵۶۱ تماس حاصل کنید و به بررسی وضعیت صدور گواهینامه بپردازید. 

همچنین می توانید به وب سایت پست با نشانی aja acki g.pos .i مراجعه نمایید. سپس وارد بخش نوع سند شوید و گزینه گواهینامه را انتخاب کنید. زین پس ضرورت دارد کد ملی ۱۰ رقمی را در کادر درج کنید. در طی این روند سامانه اطلاعات گواهینامه را به نمایش می گذارد. 

گردآوری: بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته 

استعلام شماره گواهینامه گم شده

دسترسی به شماره گواهینامه گم شده به چه صورت است؟

یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای هرکسی رخ دهد، گم کردن مدارک است. کارت گواهینامه هم یکی از مدارک مهم است که گم شدن آن می‌تواند حسابی دردسرساز باشد. در این مطلب به شما می‌آموزیم که از چه روش‌هایی می‌توانید دسترسی به شماره گواهینامه گم شده خود داشته باشید. پس اگر گواهینامه‌تان را گم کردید یا به هر دلیلی به آن دسترسی ندارید، این مطلب برای شماست پس با تیم فنی رایانه کمک همراه باشید.

چگونه شماره گواهینامه گم شده را پیدا کنیم؟

متأسفانه برخی از سایت‌های اینترنتی اطلاعات گمراه‌کننده‌ای درباره استعلام شماره گواهینامه مفقودی به کاربران می‌دهند. در این مقاله این روش‌ها را با هم بررسی می‌کنیم. در انتها هم، دو روش صحیح برای دسترسی به شماره گواهینامه گم شده را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. معمولاً روش‌های زیر را به کسانیکه به دنبال یافتن راهی فوری برای استعلام شماره گواهینامه خود هستند، پیشنهاد می‌دهند. اما برخی از این روش‌ها نمی‌تواند کمک زیادی به شما بکنند. در ادامه به‌طور مفصل درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

روش های مختلف گرفتن شماره گواهینامه مفقودی

به چطور کلی روش های مختلفی برای استعلام شماره گواهینامه وجود دارد که به شرح زیر است.

در ادامه به صورت تک به تک به هر کدام از راه های گرفتن شماره گواهینامه میپردازیم

شماره گواهینامه چه کاربردی دارد؟

گواهینامه رانندگی مدرکی است که به دارنده آن اجازه می‌دهد یک خودرو را براند. این کارت کوچک دارای اطلاعاتی همچون شماره ملی، نام، تاریخ تولد، تاریخ صدور، مدت اعتبار و شماره گواهینامه است. شماره گواهینامه یک کد ۱۰ رقمی منحصربه‌فرد می‌باشد. در ایران هر فرد بالای ۱۸ سال پس از حضور و قبولی در آزمون رانندگی می‌تواند صاحب آن شود. از طریق شماره گواهینامه است که صحت گواهینامه بررسی و مورد استعلام قرار می‌گیرد.

اگر تابه‌حال کارت گواهینامه خود را گم‌کرده باشید از روند دریافت مجدد آن به‌خوبی اطلاع دارید. صدور کارت گواهینامه المثنی حداقل دو ماه زمان می‌برد. گاهی اتفاق می‌افتد که نیاز فوری برای دسترسی به شماره گواهینامه گم شده‌تان پیدا می‌کنید. مثلاً در زمان ثبت‌نام خودرو حتماً به استعلام شماره گواهینامه مفقود شده خود نیاز خواهید داشت. یا حتی در مواردی که صدور گواهینامه زمان زیادی برده، به دنبال راهی برای استعلام شماره گواهینامه خود هستید.

ما در اینجا چند روش برای یافتن شماره گواهینامه گم شده و پیگیری صدور گواهینامه به شما آموزش می‌دهیم. راحت‌ترین راه را با توجه به شرایط خود انتخاب کرده و طبق دستورالعمل آن پیش بروید.

۱ . نحوه استعلام شماره گواهینامه به‌صورت اینترنتی و به کمک کارت ملی

مطمئناً ساده‌ترین راه دسترسی به شماره گواهینامه گم شده استعلام اینترنتی است. متأسفانه در حال حاضر امکان استعلام اینترنتی شماره گواهینامه مفقود شده وجود ندارد. شما تنها برای یافتن شماره گواهینامه در دست صدور خود می‌توانید استعلام اینترنتی انجام دهید. این کار از طریق سامانه رهگیری مرسولات سازمانی به آدرس زیر امکان‌پذیر است:

(توجه: فراموش نکنید که صحت تمام اطلاعات روی کارت را به‌خوبی برسی نمایید.)

۲ .آموزش گرفتن استعلام شماره گواهینامه به‌صورت پیامکی

روش پیامکی مانند روش قبل مناسب افرادی است که منتظر صدور و تحویل کارت گواهینامه خود هستند. به همین دلیل برای دسترسی به شماره گواهینامه گم شده نمی‌توانید از این روش استفاده کنید. جهت پیگیری صدور کارت و اطلاع از شماره گواهینامه خود، عدد یک را به سامانه پیامکی ۱۱۰۰ ارسال کنید. این سامانه توسط پلیس ۱۰ ایجادشده و اطلاعات کافی درباره وضعیت گواهینامه شمارا در اختیارتان می‌گذارد.

(توجه: هزینه ارسال پیام از اپراتورهای ایرانسل و همراه اول مبلغ ۱۰۰ تومان است.)

۳ . نحوه دریافت شماره گواهینامه به‌صورت تلفنی

تلفن هم نمی‌تواند به شما برای یافتن شماره گواهینامه مفقودی کمک زیادی کند. معمولاً شماره تلفن‌های اعلام‌شده توسط پلیس ۱۰ و پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا برای موارد دیگری کاربرد دارد. مثلاً برای کسانی که در انتظار صدور کارت گواهینامه خود هستند. این افراد ۴۰ روز پس از آزمون برای پیگیری یا استعلام شماره گواهینامه می‌توانند با شماره‌های زیر تماس بگیرند:

۴ . روش استعلام شماره گواهینامه از طریق پلیس ۱۰

بهترین روش برای دسترسی به شماره گواهینامه گم شده مراجعه حضوری به دفاتر پلیس ۱۰ است. اگر به هر دلیلی گواهینامه خود را گم‌کرده یا به آن دسترسی ندارید، به پلیس ۱۰ مراجعه کنید. با مراجعه به این دفاتر می‌توانید شماره گواهینامه مفقودی خود را استعلام بگیرید. در مراجعه خود، حتماً مدارک شناسایی به همراه داشته باشید. برای استعلام شماره گواهینامه مفقود شده در دفاتر پلیس ۱۰ داشتن کد ملی کفایت می‌کند.

یه راه ساده برای دریافت فیش حقوقی بازنشتگان اینه که وارد سامانه بشن و خیلی راحت تمام واریز حقوق خودشونو در این چند سال مطالعه کنن؟ اما چطور میشه این کارو کرد؟ با من تا انتهای مطلب سامانه استعلام فیش حقوقی بازنشستگان همراه باش

۵ . گرفتن شماره گواهینامه با مراجعه حضوری به مراکز راهور ناجا

راه دیگر برای دسترسی به شماره گواهینامه گم شده مراجعه به دفاتر راهور ناجا است. در این دفاتر علاوه بر امکان استعلام شماره گواهینامه مفقودی به شما یک گواهی معتبر هم داده می‌شود. به کمک این گواهی شما می‌توانید ثابت کنید گواهینامه دارید، و تا زمان صدور المثنی می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین درصورتی‌که نیاز است به سازمان خاصی گواهینامه ارائه دهید، این گواهی اعتبار کافی دارد.

شماره گواهینامه کجا نوشته شده؟

به‌طورکلی در گواهی‌نامه‌های نسل جدید، شماره آن در قسمت انتهای مانند تصویر زیر نوشته می‌شود و درصورتی‌که به آن احتیاج دارید از این بخش می‌توانید آن را مشاهده کنید.

نحوه پیگیری گواهی نامه گم شده به چه صورت است؟

در صورتی که به هر دلیلی گواهینامه شما گم یا سرقت شده است لازم است سریعا این موضوع را پیگیری کنید. زیرا گواهی نامه رانندگی به اندازه کارت ملی اهمیت دارد و افراد سودجو میتوانند از آن سواستفاده کنند.

به همین دلیل پلیس ناجا بار ها در اشکال مختلف به این موضوع اشاره کرده در صورت گم شدن کواهی نامه لازم است افراد سریعا این موضوع را بررسی کرده و به پیکیری گواهی نامه خود اقدام کنند تا المثنی آن صادر شود.

راهنمای کامل پیگیری گواهی نامه سرقت یا گم شده؟

تا کنون کاربران بسیاری با شرکت رایانه کمک تماس گرفته اند و سوالاتی مانند موارد زیر از کارشناس ما پرسیده اند.

چطوری گواهینامه گم شده را پیگیری کنیم؟

آیا امکان پیگیری گواهینامه سرقت شده وجود دارد؟

بعد از گم شدن گواهینامه باید چکار کنیم؟

در صورتی که به هر دلیلی امکان دسترسی به گواهی نامه خود ندارید لازم است المثنی آن را دریافت کنید. ناجا به این موضوع تاکید کرده در صورتی که گواهی نامه شما سرقت یا گم شده است لازم است فرایند زیرا طی کنید.

سؤالات متداول پیداکردن شماره گواهینامه

در این قسمت سعی می‌کنیم برخی از شایع‌ترین سؤالات کاربران در زمینه چگونه پیداکردن شماره گواهی‌نامه مفقودی را با شما در میان گذاشته و به آنها بپردازیم. درصورتی‌که شما هم با مشکل یا سوال خاصی در این زمینه روبرو شدید می‌توانید از بخش نظرات با خدمات کامپیوتری آنلاین و رایگان رایانه کمک در ارتباط باشید.

آیا امکان گرفتن شماره گواهینامه از اینترنت وجود دارد؟

بله. خوشبختانه سامانه رهگیری مرسولات سازمانی بخشی مخصوص به دریافت گرفتن شماره گواهینامه به صورت اینترنتی اختصاص داده است که کاربران میتوانند بدون خارج شدن از منزل خود اطلاعات گواهینامه خود را دریافت کنند.

برای این کار تنها کافی است بخش روش اول گفته شده در این مطلب را مطالعه کنید تا بتوانید فرایند گرفتن شماره گواهینامه از اینترنت را انجام دهید.

علت دیر صادر شدن گواهی‌نامه چیست؟

طبق گفته پلیس راهنمایی ‌و رانندگی گواهی‌نامه همه افرادی که فرایند آزمون رانندگی را با موفقت پشت سر گذاشته‌اند بعد از ۴۰ روز صادر می‌شود.

اما با این شرایط برخی کاربران گزارش داده‌اند که بعد از گذشت ۲ ماه همچنان به دست ما نرسیده است. پیشنهاد می‌شود اگر پس از گذشت مدت‌زمان مشخص شده، همچنان گواهی‌نامه شما صادر نشده است به پلیس ۱۰ مراجعه کنید.

چطوری شماره گواهینامه گم شده رو از طریق گوشی بگیرم؟

برای دریافت شماره گواهی‌نامه با گوشی یا تلفن همراه تمامی روش‌های بالا گفته شده در قسمت بالا می‌توانید مفید باشند. البته پیشنهاد کارشناسان رایانه کمک این است که درصورتی‌که از راه دریافت شماره گواهی‌نامه با SMS استفاده کنید زیرا برای کاربران گوشی ساده‌تر است. اما در کل کلیه روش‌های دریافت پیداکردن شماره گواهینامه گفته شده مؤثر هستند.

 آیا می‌توان برای استعلام اینترنتی شماره گواهی‌نامه اقدام کرد؟

خیر. متأسفانه تا کنون بخشی تحت عنوان دریافت اینترنتی شماره گواهی‌نامه از طریق سایت راه‌اندازی نشده و کاربران می‌بایست به یکی از شعب پلیس ۱۰ رفته و حضوری این فرایند را انجام دهند.

آیا برای خرید ماشین نیاز به شماره گواهی‌نامه داریم؟

خیر. درصورتی‌که قصد خرید ماشین کارکرده را دارید نیازی نیست که شماره گواهی‌نامه داشته باشید. تمامی فرایند خریدوفروش و پلاک زدن بدون گواهینامه انجام می‌شود. البته توجه داشته باشید که قوانین ممکن است تغییر کند و تیم رایانه کمک سعی می‌کند که در صورت تغییر مقاله دسترسی به شماره گواهینامه گم شده به‌روزرسانی کند.

آیا شماره گواهینامه برای ثبت نام خودرو نیاز است؟

بله. برخی از شرکت‌های فروش خودرو و نمایشگاه‌های ماشین زمانی که قصد خرید داشته باشید لازم است شماره گواهی‌نامه خود به آنها بدهید تا در سیستم ثبت کنند؛ بنابراین اگر تا کنون گواهی‌نامه رانندگی ندارید لازم است آن را دریافت کنید و یا اگر گواهی‌نامه خود را گم کردید در اولین فرصت با استفاده از روش‌های گفته شده در قسمت بالا کد آن را دریافت کنید.

سخن پایانی

اگر کارت گواهینامه خود را گم کردید، این روش‌ها به شما کمک خواهد کرد. توصیه می‌کنیم در صورت مفقود شدن گواهینامه‌تان، مراحل صدور کارت المثنی را سریعاً آغاز کنید. اگر در هر بخش با مشکل یا سوال خاص روبرو شدید، کافی است با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۵۴۰ یا ۰۲۱۷۱۲۹ با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید و مشاوره تلفنی دریافت کنید

سعی کردیم در این مطلب روش‌های صحیح برای دسترسی به شماره گواهینامه گم شده در اختیار شما قرار دهیم. خوشحال می‌شویم که نظرات و سؤالات خود را با همکاران ما در تیم رایانه کمک به اشتراک بگذارید.

تگ ها

پیدا کردن شماره گواهی نامه