پایانه ثبت اظهارنامه خدمات قضایی


پایانه ثبت اظهارنامه خدمات قضایی

در این مقاله سامانه ها لینک ورود به سامانه اظهارنامه الکترونیکی قضایی remission.adliran.ir، نحوه ثبت و ارسال، پایانه ثبت فرم و جواب اظهار نامه ارائه شده است.


پایانه ثبت اظهارنامه خدمات قضایی

برای مشاوره سامانه اظهارنامه الکترونیکی قضایی

برای مشاوره سامانه اظهارنامه الکترونیکی قضایی

  برای ورود مستقیم به سامانه اظهارنامه الکترونیکی قضایی کلیک کنید.

 در ادامه راهنمای تصویری استفاده از سامانه اظهارنامه الکترونیکی قضایی به نشانی  emissio .adli a .i ارائه شده است .

یکی از قوانینی که در آیین دادرسی مدنی توضیح داده شده است، این است که هر کسی می تواند قبل از تقدیم و ارائه درخواست خود به دادگاه، حق خودش را از طریق ارسال اظهارنامه به قوه قضاییه از فرد دیگر مطالبه کند. به همین منظور، قوه قضاییه امکان تسلیم اظهار نامه های دادگاهی را برای کاربران فراهم نموده است تا تمامی متقاضیان بتوانند به صورت اینترنتی و یا حضوری، اظهارنامه خود را به قوه قضاییه ارسال کنند.

سامانه اظهارنامه الکترونیکی قضایی، سامانه ای است که از سوی قوه قضاییه به منظور ثبت این گونه درخواست راه اندازی شده است. این سامانه امکان تسلیم اظهار نامه را بدون مراجعه حضوری فراهم نموده است تا متقاضیان بتوانند در هر زمانی و مشروط به فرا رسیدن موعد مطالبه، اظهارنامه خود را به قوه قضاییه ارسال نمایند.

با توجه به اهمیت سامانه اظهارنامه الکترونیکی قضایی به آدرس  emissio .adli a .i ، در ادامه مقاله قصد داریم جزئیات مربوط به این سامانه شامل راهنمای ورود به سایت، نحوه ثبت و ارسال اظهارنامه، پایانه ثبت، فرم و جواب اظهار نامه را شرح دهیم.

معرفی سامانه اظهارنامه الکترونیکی قضایی emissio .adli a .i

با توجه به قانون ۱۵۶ دادرسی مدنی، کلیه افراد می توانند قبل از مراجعه به دادگاه و ثبت دادخواست، ابتدا حق خودشان را با ارسال یک اظهارنامه قضایی مطالبه کنند. مزیت های این روش این است که دیگر نیازی به مراجعه حضوری فرد به دادگاه نبوده و افراد می توانند با یک هزینه نسبتا کم، اظهار نامه خود را به قوه قضاییه ارسال کنند. در حال حاضر، امکان ارسال اظهارنامه به صورت حضوری امکان پذیر بوده؛ اما افراد می توانند به جای مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک، به سایت  emissio .adli a .i  مراجعه نمایند. .

سامانه اظهارنامه الکترونیکی قضایی به نشانی  با توجه به قانون ۱۵۶ دادرسی مدنی روی کار آمده است تا کلیه افراد بتوانند قبل از ثبت درخواست دادخواست خود، یک اظهارنامه قضایی به قوه قضاییه ارسال کنند و درخواست خود را از طریق بستر مجازی ثبت نمایند.

بدین منظور لازم است که کلیه افراد به سامانه اظهارنامه الکترونیکی که زیر مجموعه ای از سایت عدل ایران می باشد، مراجعه کنند و از طریق این سامانه مراحل و روند ثبت نام خود را انجام دهند. سایت اظهار نامه الکترونیکی قضایی با نشانی اینترنتی emissio .adli a .i برای کلیه کاربران قابل دسترس بوده و محدودیتی جهت استفاده از این سامانه وجود ندارد.

راهنمای ورود به سامانه اظهارنامه الکترونیکی قضایی emissio .adli a .i

آن دسته از افرادی که متقاضی ثبت نام و استفاده از خدمات سامانه اظهار نامه الکترونیکی قضایی می باشند، می توانند به این سایت وارد شوند و از خدمات مربوط به آن استفاده کنند. سایت emissio .adli a .i ، زیر مجموعه ای از سایت عدل ایران بوده و در حال حاضر، جزو سامانه های خاص شناخته می شود که بسیاری از متقاضیان ثبت دادخواست ها، می توانند اظهارنامه خود را در این سامانه تقدیم نمایند.

به منظور ورود به سامانه اظهارنامه الکترونیکی قضایی و استفاده از خدمات این سایت، لازم است که ابتدا به این سامانه وارد شوید. پس از ورود به این سامانه، امکان پیگیری اظهارنامه های قبلی ارسال شده وجود خواهد داشت. نحوه ورود به این سامانه به شرح زیر می باشد.

نشانی اینترنتی سایت emissio .adli a .i را در مرورگر خود بنویسید تا به طور مستقیم وارد سامانه اظهار نامه های الکترونیک قضایی شوید.

یکی از سامانه هایی که ارائه دهنده خدمات غیر حضوری قوه قضاییه به مردم ایران می باشد، سامانه عدل ایران است که در مقاله زیر، اطلاعات بیشتری از این سایت ارائه شده است.

نحوه ثبت اظهارنامه الکترونیکی قضایی

ثبت اظهارنامه قضایی در حال حاضر از طریق دو روش قابل انجام خواهد بود. داوطلبان می توانند برای ثبت اظهارنامه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سراسر کشور مراجعه نمایند و از طریق این دفاتر، روند ثبت اظهارنامه خود را به صورت حضوری انجام دهند.

اما افرادی که فرصت کافی برای مراجعه حضوری ندارند، می توانند به منظور ثبت اظهار نامه الکترونیکی قضایی به سایت اظهارنامه قضایی به نشانی emissio .adli a .i مراجعه کنند و درخواست خودشان را از طریق یک اظهارنامه ثبت کنند.

در صورتی که قصد استفاده از سامانه اظهارنامه الکترونیک قضایی را دارید، می توانید ابتدا به سایت اینترنتی emissio .adli a .i وارد شوید و سپس در صفحه ابتدایی سایت بر روی گزینه «تقدیم اظهارنامه» کلیک کنید و روند مربوط به ارسال اظهار نامه الکترونیک قضایی را انجام دهید. 

لازم به توضیح است که پس از ثبت اظهارنامه الکترونیکی قضایی از طریق این سامانه، امکان پیگیری، ویرایش، حذف و … اظهارنامه از طریق همین سامانه وجود خواهد داشت؛ اما لازم است که برای انجام هر یک از این مراحل، کد پیگیری مربوط به اظهار نامه خود را پس از ثبت دریافت نمایید.

نحوه ارسال اظهارنامه الکترونیکی قضایی

ارسال اظهارنامه الکترونیکی قضایی در حال حاضر، به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه emissio .adli a .i امکان پذیر می باشد. در صورتی که تمایل به ارسال اظهارنامه قضایی را دارید، می توانید طبق روندی که در ادامه توضیح داده می شود، پیش بروید و اظهارنامه خود را به قوه قضاییه ارسال نمایید.

برای ارسال اظهار نامه قضایی ابتدا نشانی اینترنتی emissio .adli a .i وارد شوید و سپس بر روی گزینه «تقدیم اظهارنامه» کلیک نمایید.

حال مراحل مربوط به ارسال اظهارنامه الکترونیکی قضایی قابل انجام خواهد بود. در مرحله اول، ابتدا نوع شخصیت خود را از طریق منوی بالای سایت انتخاب کنید و بر روی گزینه مرحله بعد کلیک نمایید.

حال شما به بخش جدیدی برای تسلیم اظهار نامه الکترونیکی قضایی وارد می شوید. در این بخش می بایست که چندین مرحله از جمله ثبت اطلاعات اظهار کننده، ثبت اطلاعات مخاطب، ثبت اطلاعات وکیل، موضوع اظهارنامه و … را انجام دهید تا در نهایت بتوانید اظهارنامه خود را به قوه قضاییه ارسال کنید. 

در مرحله ابتدایی لازم است که تمامی اطلاعات شخصی خود از جمله مشخصات شناسنامه ای، اقامتگاه، اطلاعات تماس و … را وارد نمایید و به مرحله بعدی وارد شوید.

پس از ورود به مرحله بعدی، می توانید تک تک مراحل را با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز پشت سر بگذارید و در نهایت اظهارنامه را ارسال کنید. 

پایانه ثبت اظهارنامه الکترونیکی قضایی

اظهارنامه الکترونیکی قضایی، یک درخواست رسمی است که قبل از ثبت دادخواست در دادگاه قابل مطالبه و ارسال به قوه قضاییه خواهد بود. آن دسته از افرادی که نیاز به دریافت یک مطالبه دارند، می توانند قبل از مراجعه به دادگاه و ثبت دادخواست، اظهار نامه قضایی تنظیم و آن را برای فرد مخاطب ارسال کنند.

در صورتی که مخاطب توجهی به اظهارنامه نکرد، متقاضیان می توانند دادخواست خود را به دادگاه ارسال کنند. ارسال اظهارنامه قضایی یک امر اختیاری بوده و می تواند انجام نشود؛ اما به هر حال مزایایی را برای طرفین خواهد داشت. در حال حاضر، امکان ثبت اظهارنامه نامه الکترونیکی قضایی در پایانه emissio .adli a .i وجود دارد.

تمامی متقاضیان تقدیم اظهارنامه الکترونیک قضایی می توانند به جای مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به سایت emissio .adli a .i وارد شوند و از طریق این سایت، اظهار نامه خودشان را به صورت الکترونیکی به قوه قضاییه ارسال کنند. 

تنها سامانه و پایانه ای که برای ارسال اظهارنامه الکترونیکی قضایی مورد استفاده قرار می گیرد، همین سامانه بوده که این سامانه زیر نظر سایت عدل ایران فعالیت می کند. 

فرم اظهارنامه قضایی

فرم اظهار نامه قضایی، یک فرم کاملا کاربردی است که تمامی متقاضیان ارسال اظهارنامه های قضایی، می بایست از محتویات این فرم مطلع باشند. این فرم، اظهارات فرد متقاضی را ثبت نموده و به قوه قضاییه ارسال می کند. به همین منظور باید دارای اطلاعات صحیح، اظهارات مودبانه و کامل باشد. به طور کلی دو روش برای تکمیل فرم اظهارنامه قضایی وجود دارد که در ادامه آن ها را شرح می دهیم.

مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی: اولین روش برای تکمیل فرم اظهارنامه قضایی، مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است. در این روش، یک فرم به صورت حضوری به اشخاص تحویل داده می شود تا آن را تکمیل نمایند. پس از تکمیل فرم، دفتر خدمات الکترونیک قضایی، فرم تکمیل شده را ثبت می نماید. 

مراجعه به سامانه اظهار نامه الکترونیکی قضایی: افرادی که قصد تکمیل فرم اظهارنامه قضایی را دارند، می توانند به جای مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به صورت حضوری، این فرم را از طریق مراجعه به سامانه الکترونیکی تکمیل نمایند. تمامی روند مربوط به تکمیل فرم اظهارنامه، از طریق همین سامانه قابل انجام خواهد بود. 

جواب اظهارنامه الکترونیکی

اظهارنامه قضایی، یک ابزار برای حل دعاوی حقوقی بوده که میان فرد متقاضی و مخاطب منعقد می شود. پس از ارسال اظهار نامه الکترونیکی، مخاطب می تواند آن را دریافت نموده و به آن پاسخ دهد؛ اما نکته حائز اهمیتی که وجود دارد، این است که مخاطبین و دریافت کنندگان اظهارنامه، به اجبار نیازی به پاسخ دادن به آن ندارند و همین موضوع باعث می شود که در برخی از موارد، جوابی برای یک اظهارنامه الکترونیکی وجود نداشته باشد.

در هر حال، افرادی که اقدام به ارسال اظهارنامه الکترونیکی نموده اند، می توانند جواب آن را از طریق همان سامانه emissio .adli a .i مشاهده کنند. به همین منظور لازم است که متقاضیان ثبت اظهار نامه، حتما کد پیگیری خود را به خاطر داشته باشند تا بتوانند از طریق آن، روند مربوط به دریافت جواب را انجام دهند.

در صورتی که جواب اظهار نامه به صورت الکترونیکی از سوی مخاطب ارسال شود، متقاضیان می توانند با مشاهده پاسخ و جواب مخاطب، تصمیم گیری خود را برای ثبت دادخواست و یا عدم ثبت دادخواست به دادگاه ثبت نمایند. در واقع، اظهارنامه الکترونیکی، یک اطلاع رسانی به مخاطب بوده که مخاطب را از شرایط مربوطه مطلع می کند. 

اگر بعد از خواندن این مقاله، سوال یا ابهامی در خصوص سامانه اظهارنامه الکترونیکی قضایی به آدرس emissio .adli a .i داشتید هم می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره سامانه ها تماس بگیرید. کارشناسان سامانه ها تمام سوالات شما را به کامل ترین شکل ممکن پاسخگو هستند.

پیگیری اظهارنامه قضایی الکترونیکی

.my ex p li e-heigh : 30px !impo a ; fo -size: 17px; . opdeskpaypaddi g- op:30px @media o ly sc ee a d (max-wid h: 768px) .cha g ma gi – op:20px; display:block !impo a .cha g_desk op ma gi – op:20px; display: o e !impo a @media (max-wid h:1008px) . o esp display: o e !impo a .fo m-co ol wid h: au o !impo a ; bo de – adius: 0px .i e -co e box ma gi -bo om: 15px !impo a .ali k img max-wid h: 100% !impo a ; wid h: au o !impo a ; heigh : au o !impo a .ali k h2 colo : gb(58, 109, 151); fo -size: 16px; ma gi -bo om: 20px .ali k h3 fo -size: 15px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi -bo om: 20px .ali k h4 fo -size: 14.5px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi -bo om: 20px .ali k h5 fo -size: 14px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi -bo om: 20px .ali k h6 fo -size: 13.5px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi -bo om: 20px .ali k p li e-heigh : 27px .ali k a fo -size: 15px .shoa backg ou d: gb(249, 249, 249) o e epea sc oll 0% 0%; ex -alig : ce e ; paddi g: 30px 10px; fo -weigh : bold; fo -size: 23px; ma gi -bo om: 20px; li e-heigh : 32px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi – op: 20px .e d bo de : 1px solid gb(220, 222, 181); backg ou d-colo : gb(254, 255, 232); paddi g: 10px; ma gi : 10px 0px; li e-heigh : 1.5; .slo fo -size: 50px; fo -family: yeka ; ma gi -lef : 20px; .slo2 fo -size: 50px; fo -family: yeka ; posi io : ela ive; op: 33px; ma gi – igh : 20px; .my able d bo de : 1px solid .my able : h-child(eve ) backg ou d: colo : whi e .my able : h-child(eve ) d colo : whi e !impo a .my able : h-child(odd) backg ou d: .mb-5 ma gi -bo om: 3px !impo a h4 fo -size: 14px !impo a ; fo -weigh : bold; colo : gb(58, 109, 151);

 پیگیری اظهارنامه قضایی الکترونیکی با کد رهگیری، از طریق مراجعه به سامانه آن امکان پذیر می باشد. از الزامات پیگیری اظهارنامه و مشاهده جواب پیگیری، داشتن کد رهگیری اظهارنامه قضایی الکترونیکی می باشد. اظهارنامه، یکی از ابزارهای حقوقی است که افراد، به موجب آن، می توانند قبل از طرح دعوی، خواسته خود را با دیگری در میان بگذارند.

برای مشاوره اظهارنامه قضایی الکترونیکی

برای مشاوره اظهارنامه قضایی الکترونیکی

عناوین اصلی این مقاله

به موجب قانون آیین دادرسی مدنی، هر فرد، می تواند قبل از تقدیم دادخواست، حق خود را به وسیله اظهارنامه از دیگری، مطالبه نماید، مشروط بر اینکه موعد مطالبه رسیده باشد. به طور کلی، هر کس حق دارد، اظهاراتی را که راجع به معاملات و تعهدات خود با دیگری است، ضمن اظهارنامه، به طرف ابلاغ نماید .

فارغ از موارد الزامی ارسال اظهارنامه، علی الاصول، ارسال اظهارنامه قضایی، لازم و ضروری نیست؛ اما در صورتی که فرد بخواهد، می تواند با ارسال آن، گامی مهم، در حل مشکل حقوقی خود بردارد و حتی از آن، به عنوان یکی از موارد کمک کننده در راستای اثبات ادعای خود، استفاده نماید. سابقا، ارسال و پاسخ اظهارنامه از طریق فرمی بود که مراجع قضایی در اختیار افراد قرار می دادند، اما امروزه، نحوه ارسال و پیگیری آن، صرفا به صورت الکترونیکی درآمده و مطابق مراحل و شیوه های مخصوص به خود می باشد.

از این رو، در این مقاله، قصد داریم، به تعریف اظهارنامه قضایی بپردازیم و به این سوال، پاسخ دهیم که اظهارنامه قضایی الکترونیکی چیست؟ سپس، نکاتی را در خصوص پیگیری اظهارنامه قضایی الکترونیکی با کد رهگیری و مشاهده جواب آن، توضیح دهیم. چنانچه، سوالاتی پیرامون نحوه مشاهده جواب اظهارنامه قضایی و نحوه پیگیری آن دارید، با ما همراه باشید.

تعریف اظهارنامه قضایی

یکی از ابزارهای قضایی که به موجب آن، می توان حقی را از متعهد آن، مطالبه نمود، اظهارنامه قضایی الکترونیکی است. بر اساس ماده ۱۵۶ قانون آیین دادرسی مدنی: هرکس می تواند قبل از تقدیم دادخواست، حق خود را به وسیله اظهارنامه، از دیگری، مطالبه نماید. بر همین اساس، گاهی گام اول، برای مطالبه حق و یا ایفای تعهد از جانب دیگری، ارسال اظهارنامه است که با توجه به الکترونیکی شدن ارسال آن، می توان پس از ارسال، اقدام به پیگیری اظهارنامه قضایی الکترونیکی با کد رهگیری و مشاهده جواب پیگیری نمود.

علی الاصول، ارسال اظهارنامه، اختیاری است، مگر در مواردی که قانون گذار، ارسال آن را الزامی نموده است. ارسال اظهارنامه، صرفا به معنای تذکر و نوعی مطالبه است و جنبه دعوای حقوقی ندارد. موارد الزامی ارسال اظهارنامه، شامل مواردی نظیر اظهارنامه مطالبه هزینه های ساختمان، اظهارنامه انتقال مال غیر، اظهارنامه برای تعیین داور و سایر موارد مندرج در قانون می باشد.

اظهارنامه قضایی الکترونیکی چیست؟

سابقا، افراد، برای استفاده از کاربردهای اظهارنامه قضایی، به مراجع قضایی مراجعه می کردند و پس از دریافت فرم اظهارنامه قضایی و تنظیم متن مورد نظر، آن را جهت ارسال پستی، تحویل می دادند. اما امروزه، با توجه به الکترونیکی شدن فرآیند قضایی، نحوه ارسال اظهارنامه، پاسخ به اظهارنامه و پیگیری وضعیت آن، اندکی متفاوت شده است.

در حال حاضر، ثبت اظهارنامه، پاسخ به اظهارنامه، مشاهده جواب و یا پیگیری اظهارنامه، تنها به روش الکترونیکی یا اینترنتی امکان پذیر است. امروزه، افراد، جهت تنظیم و ارسال اظهارنامه، می توانند به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایند یا از طریق آدرس emissio .adli a .i ، اقدام به ثبت آن نمایند. به هر اظهارنامه، پس از ثبت و ارسال، یک کد رهگیری تعلق می گیرد. هر فرد می تواند، اقدام به پیگیری اظهارنامه قضایی الکترونیکی با کد رهگیری آن نماید و پس از مشاهده جواب، از وضعیت آن مطلع شود.

پیگیری اظهارنامه قضایی الکترونیکی با کد رهگیری

هنگامی که یک اظهارنامه قضایی الکترونیکی، مطابق مراحل قانونی و از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، ثبت می شود، یک کد رهگیری، در اختیار ارسال کننده اظهارنامه، قرار می گیرد. از این پس، ارسال کننده اظهارنامه حقوقی می تواند، با استفاده از این کد رهگیری، روند اظهارنامه ارسالی خود را پیگیری نماید. در ادامه، مراحل تصویری پیگیری اظهارنامه قضایی الکترونیکی، با کد رهگیری و مشاهده جواب پیگیری را توضیح می دهیم:

۱ عبارت ( پایانه ثبت اظهارنامه خدمات قضایی ) را در مرورگر دستگاه خود جست و جو نمایید.

۲در صفحه نمایش جست و جو، بر روی اولین لینک که آدرس آن emissio .adli a .i می باشد، کلیک نمایید.

۳اکنون وارد صفحه پایانه ثبت اظهارنامه خدمات قضایی سایت عدل ایران شده اید. برای پیگیری اظهارنامه قضایی الکترونیکی با کد رهگیری، در قسمت بازیابی و ویرایش اظهارنامه، در کادر شماره رهگیری، کد رهگیری اظهارنامه خود را وارد کرده و دکمه پیگیری را بزنید.

برای ورود به پایانه ثبت اظهارنامه خدمات قضایی​ و پیگیری اظهارنامه قضایی با کد رهگیری، بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

پیگیری اظهارنامه با کد رهگیری

با طی کردن نحوه و مراحل بالا، قادر خواهید بود، اظهارنامه خود را پیگیری نمایید. همچنین، امکان ثبت و اظهارنامه، از طریق همین سامانه نیز، فراهم است.

پیگیری اظهارنامه قضایی الکترونیکی با کد ملی؟

در قسمت قبل، در خصوص پیگیری اظهارنامه الکترونیکی قضایی، با کد رهگیری، توضیح دادیم و گفتیم که جهت انجام این امر، افراد متقاضی پیگیری، باید با داشتن کد رهگیری، از طریق سایت  emissio .adli a .i ، اقدام نمایند. در این قسمت، قصد داریم، در خصوص پیگیری اظهارنامه الکترونیکی قضایی با کد ملی، توضیح دهیم. 

جهت انجام پیگیری اظهارنامه الکترونیکی قضایی با کد ملی، متقاضیان باید، همانند پیگیری با کد رهگیری، از طریق سایت سامانه به آدرس emissio .adli a .i ، اقدام نمایند و پس از ورود به سامانه و وارد کردن کد رهگیری، شماره ملی و شماره همراه خود، اقدام به پیگیری اظهارنامه الکترونیکی قضایی خود نمایند. چنانچه قصد ارسال اظهارنامه قضایی الکترونیکی برای فردی را دارید، توصیه می شود که مقاله زیر را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص پیگیری اظهارنامه قضایی الکترونیکی در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون پیگیری اظهارنامه قضایی الکترونیکی پاسخ دهند. 

سوالات متداول

۱- اظهارنامه قضایی چیست؟

۲- اظهارنامه قضایی الکترونیکی چیست؟

۳- پیگیری اظهارنامه قضایی الکترونیکی چگونه است؟

برای مشاوره اظهارنامه قضایی الکترونیکی

برای مشاوره اظهارنامه قضایی الکترونیکی

پایانه ثبت اظهارنامه خدمات قضایی