ورزشی رزمی که در المپیک حضور ندارد


ورزشی رزمی که در المپیک حضور ندارد

کاراته. در بین ورزش های رزمی رشته کاراته در المپیک حضور ندارد. از بین ورزش های رزمی رشته های تکواندو، ووشو، بو و جودو در المپیک حضور دارند. فدراسیون جهانی سال‌ها است که برای راهیابی کاراته به بازی‌های المپیک تلاش می‌کند.


کدام ورزش رزمی در المپیک حضور ندارد؟

کدام ورزش رزمی در المپیک حضور ندارد؟

کاراته. در بین ورزش های رزمی رشته کاراته در المپیک حضور ندارد. از بین ورزش های رزمی رشته های تکواندو، ووشو، بوکس و جودو در المپیک حضور دارند. فدراسیون جهانی سال‌ها است که برای راهیابی کاراته به بازی‌های المپیک تلاش می‌کند.  کاراته در برنامه بازی‌های جهانی، و بازی‌های آسیایی قرار دارد. این رشته در جریان رأی‌گیری کمیته بین‌المللی المپیک در ۴ اوت ۲۰۱۶ در برزیل توانست اکثریت آراء برای ورود به المپیک را کسب کند و به عنوان یک رشته المپیکی به رسمیت شناخته شود و از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ ژاپن وارد بازی‌های المپیک خواهد شد.

فدراسیون جهانی کاراته شرایط کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را اعلام کرد

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی، رقابتهای المپیک با حضور ۸۰ کاراته کا در هشت رده (۶ وزن کومیته و دو رده کاتا) در دو بخش مردان و زنان برگزار خواهد شد که از این تعداد ۶۸ نفر (۳۴ کاراته کا در بخش بانوان، ۳۴ نفر در بخش آقایان) از طریق کسب سهمیه در این پیکارها حضور خواهند داشت، ضمن اینکه ۸ نفر (۴ نفر در بانوان و ۴ نفر در آقایان) متعلق به سهمیه میزبان است و ۴ نفر باقیمانده نیز توسط کمیسیون سه گانه از میان کاراته‌کاهای کشورهایی که سهمیه نگرفتند، انتخاب خواهند شد.

کسب سهمیه المپیک در سه مرحله صورت خواهد پذیرفت و هر کشور تنها قادر خواهد بود یک نماینده در هر رده معرفی کند.

مرحله نخست: چهار نفر برتر رنکینگ

مرحله دوم: حضور در رقابت کسب سهمیه المپیک

مرحله آخر: برترین های قاره ای آخرین مرحله کسب سهمیه رقابت های قاره ای است

ورزشی رزمی که در المپیک حضور ندارد