والیبال ایران و لهستان ۲۰۲۲


والیبال ایران و لهستان ۲۰۲۲

تیم ملی والیبال ایران در خانه لهستان این تیم را شکست داد و در لیگ ملت ها ۱۴ امتیازی شد.


جی پلاس

شاهکار والیبال ایران در گدانسک مقابل تیم اول جهان

تیم ملی والیبال ایران در خانه لهستان این تیم را شکست داد و در لیگ ملت ها ۱۴ امتیازی شد.

جی پلاس؛ تیم ملی والیبال در آغاز هفته سوم لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۲ در گدانسک به مصاف لهستان رفت و در یک بازی جذاب و دیدنی با نتیجه ۳ بر ۲ این تیم را در خانه و مقابل تماشاگرانش شکست داد. ست های این بازی با نتایج ۲۵-۲۱، ۲۳-۲۵، ۲۲-۲۵، ۲۷-۲۵ و ۷-۱۵ به پایان رسید.

ترکیب ایران: میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، امین اسماعیل‌نژاد، محمدطاهر وادی و محمدرضا حضرت‌پور.

در ابتدای ست اول  تیم ها برتری خاصی نداشتند اما در ادامه لهستان موفق شد ۱۰ بر ۶ پیش بیفتد و تیم ها با نتیجه ۱۲-۸ به سود لهستان به وقت استراحت فنی اول رفتند. اوت رفتن اسپک اسماعیل نژاد بازی را ۱۶-۱۱ به سود لهستان کرد. سرویس زیبای کورک به دست اسفندیار امتیاز ۲۲ را نصیب میزبان کرد. در نهایت این ست ۲۵-۲۱ به سود لهستان به پایان رسید. در ابتدای ست دوم ایران بهتر کار کرد و توانست ۷ بر ۳ پیش بیفتد اما میزبان در امتیاز ۹ بازی را به تساوی کشاند! بعد از وقت استراحت عطایی، ایران دوباره از حریف پیشی گرفت و ۱۶ بر ۱۱جلو افتاد. لهستان اختلاف امتیاز ۴ در نتیجه ۲۱-۱۶ را دوباره به تساوی کشاند تا کار برای ایران سخت شود. این ست هیجان انگیز در نهایت ۲۵-۲۳ به سود ایران به پایان رسید. ست سوم را لهستان بهتر آغاز کرد اما ایران امتیازات عقب افتاده را جبران کرد و ۲۰ بر ۱۸ هم پیش افتاد. در نهایت ایران دست سوم را ۲۵-۲۲ برد و دو بر یک در ست شماری پیش افتاد. در ست چهارم در حالی که ایران در آستانه پیروزی بود و ۲۱-۱۷پیش افتاد در نهایت این لهستانی ها بودند که ۲۷-۲۵ پیروز شدند. با این نتیجه برای اولین بار بازی ایران به ست پنجم کشیده شد. پیش افتادن ۵-۲ ایران از لهستان باعث شد گربیچ درخواست وقت استراحت کند. ست پنجم هم ایران ۱۵-۷ پیروز  و فاتح این مسابقه لقب گرفت.

این دومین باخت لهستان در این رقابت ها بود.

تیم ملی ایران پنج شنبه ۱۶ تیر از ساعت ۱۶:۳۰ به مصاف ایتالیا می رود. دو بازی آخر ایران در مقابل اسلوونی و صربستان خواهد بود.

هفته سوم لیگ والیبال ملتها تاریخچه کامل مسابقات والیبال ایران و لهستان

تیم‌های ایران و لهستان تاکنون ۲۳بار در رویدادهای جهانی به مصاف یکدیگر رفته‌اند که ۹ دیدار با پیروزی ایران پایان پذیرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان (قهرمان جهان در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸) تاکنون ۲۳بار در رویدادهای جهانی به مصاف یکدیگر رفته‌اند که ۹ دیدار با پیروزی ایران پایان پذیرفته است. در مصاف‌های مرتبط با المپیک نیز ایران در مسابقات انتخابی المپیک ریو ۲۰۱۶ موفق شد مقابل لهستان با نتیجه ۳ – ۱ به پیروزی برسد و همین پیروزی ایران را به رویای ۵۲ ساله‌اش یعنی صعود به المپیک رساند. این دو تیم در ریو همگروه شدند و لهستان آن بازی را برد، ولی اخلاق را هرگز!

یکی از خاطرات خوب والیبال ایران در مصاف با لهستان به جام جهانی ۲۰۱۱ برمی‌گردد. جایی که ایران با خولیو ولاسکو در آغاز راه برای تبدیل‌شدن به یک قدرت جهانی بود و لهستان در کنار صربستان و آرژانتین نخستین تیم‌های بزرگی بودند که طعم شکست مقابل ایران را تجربه کردند. یکی از نکات جالب درباره آن مسابقه ایران و لهستان این بود که ست سوم بازی با برتری ۲۵ بر ۸ لهستانی‌ها به پایان رسید ولی در نهایت ایران با برگشت به بازی، با نتیجه ۳ – ۲ پیروز میدان شد.

لهستان به عنوان یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های حال حاضر جهان، در رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی والیبال، بالاتر از برزیل و با ۳۸۵ امتیاز در رده اول قرار دارد و ایران با ۲۴۵ امتیاز در این رده‌بندی یازدهم است. 

گفتنی است دیدار ۲۴ ام این دوتیم در روز سه‌شنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۱ در چارچوب لیگ ولیبال ملتها خواهد بود.

دیدارهای رسمی ایران با لهستان از آغاز تاکنون

۱۹۹۸ (قهرمانی جهان): ایران (۰) – لهستان (۳) ۲۰۰۹ (جام قهرمانان بزرگ جهان): ایران (۱) – لهستان (۳) ۲۰۱۱ (جام جهانی): ایران (۳) – لهستان (۲) ۲۰۱۴ (لیگ جهانی): ایران (۳) – لهستان (۱) ۲۰۱۴ (لیگ جهانی): ایران (۳) – لهستان (۰) ۲۰۱۴ (لیگ جهانی): ایران (۰) – لهستان (۳) ۲۰۱۴ (لیگ جهانی): ایران (۱) – لهستان (۳) ۲۰۱۴ (قهرمانی جهان): ایران (۲) – لهستان (۳) ۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (۱) – لهستان (۳) ۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (۲) – لهستان (۳) ۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (۳) – لهستان (۲) ۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (۱) – لهستان (۳) ۲۰۱۵ (جام جهانی): ایران (۲) – لهستان (۳) ۲۰۱۶ (انتخابی المپیک): ایران (۳) – لهستان (۱) ۲۰۱۶ (المپیک): ایران (۲) – لهستان (۳) ۲۰۱۷ (لیگ جهانی): ایران (۳) – لهستان (۱) ۲۰۱۷ (لیگ جهانی): ایران (۰) – لهستان (۳) ۲۰۱۸ (لیگ ملت‌ها): ایران (۳) – لهستان (۰) ۲۰۱۸ (قهرمانی جهان): ایران (۰) – لهستان (۳) ۲۰۱۹ (لیگ ملت‌ها): ایران (۳) – لهستان (۲) ۲۰۱۹ (لیگ ملت‌ها): ایران (۱) – لهستان (۳) ۲۰۱۹ (جام جهانی): ایران (۰) – لهستان (۳)

۲۰۲۰ (المپیک): ایران (۳) – لهستان (۲) ۲۰۲۱ (لیگ ملت‌ها): ایران (۰) – لهستان (۳)

والیبال ایران و لهستان ۲۰۲۲