هایما s5 جدید
هایما s5 جدید
خودرو شاسی بلند هایما S۵ توسط ایران خودرو عرضه میشود و قیمت، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، تصاویر و تجهیزات ایمنی آن باعث نظرات متفاوت است.
معرفی خودرو؛
ایران خودرو هایما S۵ با گیربکس AT۶ قیمت، معایب، بررسی و عکس
خودرو شاسی بلند هایما S۵ توسط ایران خودرو عرضه میشود و قیمت، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، تصاویر و تجهیزات ایمنی آن باعث نظرات متفاوت است.
به گزارش ایمنا، شرکت هایما کار خود را در سال ۱۹۹۲، با تولید محصولات مزدا برای فروش در بازار چین آغاز کرد. هایما کوتاه شده نام هاینان مزدا است. ایران خودرو در آذر ۱۴۰۰ هایما S۵ پلاس با گیربکس شش سرعته اتوماتیک عرضه میکند.
بیشتر بخوانید: فروش فوقالعاده هایما ایران خودرو ۱۴۰۰ بدون قرعه کشی
طراحی ظاهری و بدنه هایما اس ۵
طرح کلی این خودرو شیک و جوان پسند است است. چراغهای کشیده که موج بسیار زیبایی در قسمت بالایی قالبش دارد و گودی که زیر قالبش شکل گرفته صورتی جنگنده اما هوشمند به آن داده است. هایما S۵ با ورودش توانست سومین فیس لیفت را به بازار خودرو وارد کند و به همین خاطر است که این خودرو چهرهای متفاوت از دیگر اتومبیلهای کراس اووِر چینی دارد.
در ردیف موازی با سپر خودرو به علاوه چراغهای LED، دو نورافکن هم برای روشنایی رسانی بهتر قرار گرفته است. جلو پنجره خودرو نیز با دیگر اجزای آن هماهنگی دارد و از شلوغ کاری بیجا در طراحی آن پرهیز شده است؛ دو پره قدرتمند جلو پنجره با در بر گرفتن آرم هایما هویتی مشخص به این خودرو داده است. رینگهای خودرو ساده است و هر کدامشان از پنج پر تشکیل شده است. تایرها نیز برای مسافتهای برون شهری و درون شهری مناسب به نظر میآیند و در کاسه چراغهای جلو، دی لایت هم قرار دارد.
دربهای هایما اس ۵ طراحی ساده و شکیلی دارند و از منحنیهایی که در درب خودروهای کرهای دیده میشود خبری نیست. باربند هم روی سقف این خودرو به صورت فابریک قرار گرفته است که بیشتر هویت SUV بودن آن را به نمایش میگذارد. صندوق عقب S۵ نشان میدهد که این خودرو از گنجایش بالایی برخوردار است؛ ۳۲۰ لیتر گنجایش صندوق عقب هایما برای هر سفری مناسب است.
طراحی داخلی هایما اس ۵
با ورود به داخل کابین هایما S۵ متوجه طراحی متفاوت داشبورد به ویژه در قسمت کنسول میانی آن خواهید شد. طراحی مورب دریچههای تهویه و ردیفهایی از دکمههای مختلف در موازات آنها که بر روی کنسول میانی تعبیه شدهاند، نمایی متفاوت برای داخل کابین هایما اس ۵ ایجاد کرده است. نمایشگر هفت اینچی در بخش بالایی داشبورد قرار گرفته است و دکمههای چرخان سیستم تهویه به همراه نمایشگری کوچک و چندین دکمه دیگر در زیر آن، نمای زیبایی به کابین خودرو اضافه کرده است.
غربیلک فرمان سایز مناسبی داشته و خوش دست به نظر میرسد. همچنین فرمان با چرم مصنوعی نیز روکش شده است. صندلیهای هایما S۵ فرم مناسبی داشته و برای مسافرتهای طولانی، کمتر خسته کننده خواهند بود. کیفیت روکش صندلیها در حد مناسب ارزیابی میشود و پلاستیک به کار رفته در داشبورد کیفیت مناسبی دارد. پوشش نرم به کار رفته در قسمت دستگیره دربها حس خوبی داشته و آسایش بیشتری برای سرنشینان فراهم میآورد.
محفظه بار هایما S۵ توربو دارای گنجایشی به حجم ۳۲۰ لیتر است که در مقایسه با فضای ۴۰۰ تا ۵۰۰ لیتری برخی خودروهای سدان داخلی، کوچک به نظر میرسد. البته با خواباندن صندلیهای ردیف دوم، این حجم قابل گسترش خواهد بود.
مشخصات فنی هایما اس ۵
در هایما S۵ از این پیشرانه ۱.۵ لیتری استفاده شده است تا پاسخگوی نیاز این خودرو در این ابعاد باشد. هایما محصول S۵ را در دو نسخه ۱.۵ لیتری توربوشارژ و ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی تولید میکند که فقط نسخه نسخه ۱.۵ لیتری این خودرو در ایران تولید میشود. این پیشرانه میتواند حداکثر قدرت ۱۶۱ اسب بخار را در دور موتور RPM ۶۰۰۰ و گشتاور ۲۲۳ نیوتن متری را در بازه ۱۸۰۰ تا RPM ۴۰۰۰ تولید کند.
هایما اس ۵ با وجود وزن بالای ۱۴۰۰ کیلوگرم، خودرو سریعی نیست شتاب معمولی دارد. ضریب تراکم این پیشرانه ۱۰:۱ و از سیستمهای VIS ( منیفولد ورودی متغیر) و VVT ( زمانبندی متغیر سوپاپها ) در این موتور استفاده شده است، همچنین بلوک موتور نیز برای کاهش وزن خودرو از جنس آلومینیوم و سر سیلندر آن از جنس پلیمر رزین ساخته شده است که تا حدودی وزن این پیشرانه را کاهش دهد.
استفاده از سیستم توربوشارژ در پیشرانهها علاوه بر افزایش قدرت پیشرانه باعث بالا رفتن استهلاک و پایین آمدن عمر مفید پیشرانه میشود و باید سرویسهای موتور را در فواصل زمانی کوتاهتر و سروقت انجام داد. برخلاف اغلب کراس اوورهای چینی حاضر در این رنج قیمتی، هایما S۵ از سیستم تعلیق نرمی برخوردار است و این موضوع یکی از مزایای S۵ محسوب میشود.ترمزهای هایما S۵ در هر چهارچرخ دیسکی هستند و به لطف بهرهگیری از مواردی مثل ABS ، EBD و BAS شتاب منفی خوبی را به شما القا خواهد کرد و حس خوبی از اطمینان را هنگام توقف فراهم خواهند ساخت.
سیستمهای کنترل ایمنی نیز بهخوبی تمامی جوانب را تحت نظر دارند و تا حد امکان از بیش فرمانی و کم فرمانی خودرو جلوگیری میکنند. این خودرو به ۱۱ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و بیشینه سرعت آن نیز به ۱۷۵ کیلومتر در ساعت محدود شده است. هایما S۵ توربو در هر ۱۰۰ کیلومتر در مسیر شهری ۹.۸ لیتر سوخت و در مسیرهای غیر شهری ۶.۱ لیتر و به صورت سیکل ترکیبی ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف میکند، این پیشرانه همچنین از استاندارد آلایندگی یورو ۵ پشتیبانی میکند.
تجهیزات و امکانات هایما S۵ توربو
گیربکس AT۶ جدید هایما اس ۵
ار این نسخه جدید با توجه به سازگاری بهتر گیربکسهای AT با شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشور، گیربکس CVT به گیربکس AT۶ (اتوماتیک ۶ سرعته) تبدیل شده و تغییراتی در روکش صندلیها و رودری ها به اجرا در آورده است.
این خودرو از لحاظ ظاهر بیرونی تفاوتی با هایما S۵ توربو شارژ ندارد.
بهبودها و تغییرات ایجاد شده در هایما S۵ با گیربکس AT۶
هایما S۵ توربو شارژ، خودرویی کراس اوور در کلاس ابعادی C است که با بهره گیری از طراحی به روز و زیبا، جلوهای با شکوه، دوست داشتنی و قدرتمند از توان طراحی متخصصان شرکت هایما را به رخ میکشد.
محصول هایما S۵ با گیربکس AT۶ ضمن برخورداری از زیبایی، ایمنی و تجهیزات مناسب، همانند هایما S۵ دارای موتور پر قدرت مجهز به توربو شارژ بوده و بیش از پیش میتواند به عنوان محصولی متفاوت مورد توجه مشتریان قرار گیرد.
جدول مقایسه مشخصات فنی و سطح تجهیزات هایما S۵ توربو شارژ و هایما S۵ توربو شارژ AT۶
قیمت خرید هایما اس ۵
در آخرین فروش فوقالعاده ایران خودرو (بخشنامه ۴۴۰۹) هایما S۵ با قیمت ۵۹۵ میلیون تومان عرضه میشود.
ارزش خرید هایما اس ۵
هایما S۵ در بازار چین ارزشی در حدود ۱۲۰ هزار یوآن (معادل ۱۸ هزار دلار) دارد که برای یک کراساوور چینی رقم چندان کمی به نظر نمیرسد اما در مجموع نسبت به خودروهای هم رنج قیمتی خود در ایران از ارزش خرید نسبتاً بالایی برخوردار است.
رقبای هایما اس ۵
مهمترین رقیبان هایما S۵ توربو در ایران و در رده قیمتی، ام وی ام ایکس ۳۳ اسپرت اکسلنت، جک S۵، جک S۳ و چری تیگو ۵ است.
هایما S5 با گیربكس AT6 به بازار میآید؛ مشخصات فنی، آپشنها، قیمت و شرایط فروش
یکی از برندهای چینی که پایش به کشورمان باز شده شرکت هایما است که در ابتدا با مدل S7 نامش در ایران بر سر زبانها افتاد. هایما یک کمپانی خودروسازی چینی است که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۲ آغاز نمود. حالا در آستانه بازگشت مجدد خودروهای چینی به جاده مخصوص، ایران خودرو قصد دارد تا هایما S5 پلاس را با گیربکس شش سرعته اتوماتیک معمولی راهی بازار کند. این گیربکس جایگزین گیربکس سی وی تی پر حاشیه در نمونه اصلی هایما S5 می شود.
گفتنی است ایران خودروی خراسان قصد دارد تا برای هایما S5 پلاس به جای استفاده از جعبه دنده CVT، جعبه دنده AT6 را جایگزین کند.
چینیها از همان ابتدا به این نکته مهم پی بردند که به منظور پیشرفت همه جانبه و هرچه بیشتر، بایستی به شراکت با کمپانی های سطح اول جهانی بپردازند. در همین راستا شراکت خود را با شرکت ژاپنی و خوشنام مزدا آغاز نمودند.
این شراکت ادامه داشت تا اینکه در سال ۲۰۰۶ سهام متعلق به کمپانی مزدا در شرکت هایما، توسط گروه فاو خریداری شد و هم اکنون هایما به عنوان زیر مجموعه فاو (FAW) به فعالیت خود ادامه میدهد.
اینک ارزش سهام این شرکت در حدود ۱٫۸ میلیارد دلار بوده و در سال ۲۰۱۳ نیز به عنوان بیست و هشتمین تولیدکننده خودرو در چین (دوازدهمین تولید کننده خودرو در میان برندهای چینی) شناخته شد.
معرفی محصول جدید ایران خودرو هایما S5 با گیربکس AT6 به روز رسانی – آذر ۱۴۰۰
با توجه به عرضه هایما S5 با موتور توربو شارژ ۱٫۵ لیتر شرکت ایـران خـودرو بـر آن شـد تـا در نسـخه جدیدی از این خودرو با استفاده از تکنولوژیهای روز گامی در جهت پاسخگویی به خواست مشتریان و افـزایش رضایتمندی ایشان برداشته شود و بهبودهایی در این خودرو ایجاد نماید.
در این نسخه جدید با توجه به سازگاری بهتر گیربکس های AT با شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشور، گیربکسCVT به گیربکس AT6 (اتوماتیک ۶ سرعته) تبدیل شده و تغییراتی در روکش صندلیها و رودریها بـه اجرا درآورده است.
این خودرو از لحاظ ظاهر بیرونی تفاوتی با هایما S5 توربو شارژ ندارد.
هایما S5 توربو شارژ، خودرویی کراس اوور در کلاس ابعادی C است که با بهره گیری از طراحی به روز و زیبا، جلوهای با شکوه، دوسـت داشتنی و قدرتمند از توان طراحی متخصصان شرکت هایما را به رخ میکشد.
محصول هایما S5 با گیربکس AT6 ضمن برخورداری از زیبایی، ایمنی و تجهیزات مناسب، همانند هایما S5 دارای موتور پر قدرت مجهز به توربو شارژ بوده و بیش از پیش میتواند به عنوان محصولی متفاوت مورد توجه مشتریان قرار گیرد.
هایما S5 توربو پلاس ایران خودرو با گیربکس جدید به روز رسانی – خرداد ۱۴۰۰
ایران خودروی خراسان قصد دارد تا برای هایما S5 پلاس به جای استفاده از جعبه دنده CVT، جعبه دنده AT6 را جایگزین کند.
گیربکس هایما اس۵ معمولی که هم اکنون در بازار حضور دارد از نوع CVT اتوماتیک است که هماهنگی قابل قبولی با پیشرانه دارد ولی تنها ضعفی که در هنگام رانندگی با هایما اس ۵ آزار دهنده است، کشش بسیار ضعیف در هنگام آغاز حرکت در مسیرهای پرشیب (مواجه با سربالایی هاست) که ظاهرا از ضعف عملکرد گیربکس سی وی تی ناشی میشود.
از این رو قرار است در نسل جدید هایما اس۵ که با نام هایما اس۵ پلاس راهی بازار خواهد شد گیربکس اولیه سی وی تی با یک گیربکس سنتی اتوماتیک جایگزین شود. اما ظاهرا در سایر بخش ها تفاوتی بین نسخه پلاس و معمولی وجود نخواهد داشت.
سایز مشخصات فنی این خودرو به شرح زیر است.
مشخصات فنی خودرو هایما S5 پلاس:
طبیعتا هنوز قیمت نسخه توربو پلاس هایما اس ۵ توسط ایران خودرو خراسان اعلام نشده است اما با توجه به آخرین شرایط فروش مدل معمولی این خودرو و قیمت بازار میتوان حدس زد که نسخه جدید بیش از ۵۰۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت.
طراحی ظاهری و بدنه هایما S5
اینکه شرکت هایما در تولید برخی محصولات خود، خودروهای تولیدی توسط شرکت مزدا را الگو قرار دهد، چندان غیرمنتظره نخواهد بود.
با نگاهی به ظاهر هایما s۵ توربو نیز میتوان به شباهت نسبی آن با خودروی مزدا CX-5 پی برد. طراحی نمای روبرو هایما S5 اندکی اغراق شده و شلوغ به نظر میرسد. هنگامی که در جلوی S5 قرار بگیرید احتمالا نسبت به این سبک از طراحی نسبتا شلوغ چهره هایما S5 ایراد خواهید گرفت.
چراغ های بزرگ هایما S5 دارای حالتی به اصطلاح چشم عقابی هستند و از طراحی داخلی نسبتا زیبایی برخوردار گشتهاند. در میانه بالایی نمای روبرو هایما اس۵، جلو پنجرهای به شکل ذوزنقه مانند با اضلاع کرومی حضور دارد که نماد هایما با ابعادی نسبتا بزرگ درون آن خودنمایی میکند.
دو نوار افقی کرومی نیز از هر دو طرف لوگوی هایما تا اضلاع کناری جلوپنجره امتداد یافته اند. یک مجرای ورودی هوا نیز چند سانتی متر پایین تر از جلوپنجره، به نحوی طراحی شده که میشود گفت، قرینهای نه چندان دقیق از فرم کلی جلو پنجره است.
در حد فاصل این قسمت نیز محل نصب پلاک حضور داشته و از جایگیری نسبتا مناسبی برخوردار شده است. بخش تحتانی هم توسط پلاستیک مشکی رنگ مورد هجوم واقع شده است.
نکته ای که در نمای جلوی هایما S5 توربو چندان منطقی به نظر نمیرسد، حضور همزمان دو دسته چراغ روشنایی در روز و مه شکن است که نشان از بیبرنامگی طراحان چینی دارد.
این طور به نظر میرسد که طراحان هایما به جهت خالی نبودن عریضه و صرفا به خاطر پر کردن فضای خالی سپر، این چراغها را اضافه نمودهاند.
استفاده از برخی خطوط حجم دهنده بر روی سپر و درب موتور هم تاثیر خوبی بر افزایش حس اسپرت نمای جلو هایما S5 توربو داشته است . به طور کلی چهره هایما S5 را با ارفاق میتوان مورد قبول دانست و احتمالا پس از طی مدت کوتاهی، در نظر مشتری ایرانی جذاب جلوه خواهد کرد.
نمای جانبی و عقب هایما S5 تداعی گر هیوندا توسان نسل جدید است. در نمای بغل، پنجره ها فرم جذابی داشته و حالتی هیجان انگیز به خود گرفتهاند. سایز چرخها و شعاع قوس گلگیرها، با سایر عناصر طراحی موجود در این بخش هماهنگ است.
به جهت افزایش حالت جسورانه نمای جانبی اس۵، یک فرورفتگی به شکل U خوابیده که از انتهای چراغ عقب شروع شده و پس از رسیدن به حدود انتهایی درب جلو به سمت پایین کشیده شده و تا نزدیکی قوس گلگیر عقب امتداد یافته است.
ناحیه نسبتا زیادی از نیمه پایینی نمای جانبی توسط پلاستیک مشکی رنگ اشغال شده است و به جهت افزایش جنبه تجملاتی، یک نوار کرومی باریکتر نیز بر روی آن کار گذاشته شده است.
میله باربند سقفی با رنگ کرومی- مشکی نیز با نمای قسمت پلاستیکی زیرین دربها هارمونی جالبی ایجاد نموده است. در کل نمای جانبی هایما اس۵ توربو، علیرغم آنکه بسیار ساده تر از نمای جلوی آن است اما به مقدار بیشتری به دل مینشیند.
فرم تهاجمی رینگهای ۱۷ اینچی و اسپویلر عقب به همراه آنتن کوسهای هم در افزایش زیبایی و تاثیرگذاری بصری نمای جانبی S5 بسیار موثر است.
در نمای عقب هایما S5 نیز می توان ردپای هیوندای توسان نسل جدید را احساس نمود. چراغ های عقب با الگوبرداری از توسان طراحی شده اند.
این چراغ ها دارای زوایای تیز بوده و به صورت دو تکه طراحی شدهاند که بخشی از آن بر روی درب صندوق عقب جای گرفته است. نواحی زیرین سپر عقب نیز به تبعیت از سایر بخش های خودرو به رنگ مشکی درآمده و دو چراغ قرمز رنگ به فرم کشیده در دو طرف قطعه ای دفیوزر مانند خودنمایی میکنند.
شیب انحنای شیشه عقب نیز دارای نمایی دلنشین است که زیبایی نمای پشتی هایما S5 را افزون نموده است. هایما S5 در کلاس بدنه کراس اوورهای کوچک قرار دارد و نباید انتظار ابعاد یک شاسی بلند و یا کراس اور واقعی را از این خودرو داشت.
هایما S5 دارای ابعادی برابر با ۴۳۵۸ میلیمتر طول،۱۸۲۳ میلیمتر عرض و ۱۶۲۰ میلیمتر ارتفاع است. همچنین فاصله دو محور این خودروی چینی برابر با ۲۶۳۰ میلیمتر است.
درکل طراحی ظاهری هایما S5 توربو به گونهای است که به احتمال زیاد قادر است نظر مشتری ایرانی را به خود جلب نموده و مورد استقبال قرار بگیرد.
طراحی داخلی و کابین هایما S5
همین که قدم به داخل کابین هایما S5 می گذارید متوجه طراحی متفاوت داشبورد به ویژه در قسمت کنسول میانی آن خواهید شد. طراحی مورب دریچههای تهویه و ردیفهایی از دکمههای مختلف در موازات آنها که بر روی کنسول میانی تعبیه شدهاند، نمایی متفاوت برای داخل کابین هایما اس ۵ ایجاد نموده است.
نمایشگر هفت اینچی در بخش بالایی داشبورد مأوا گزیده که البته همین امر دسترسی به آن را با دشواری نسبی مواجه میکند. دکمههای چرخان سیستم تهویه به همراه نمایشگری کوچک و چندین دکمه دیگر در زیر آن، نمای زیبایی نداشته و بیشتر شبیه به پنل های پخش صوت خودروهای قدیمی به نظر میرسد.
شکاف ورودی لوح فشرده بر روی کنسول میانی هم کاملا توی ذوق میزند.غربیلک فرمان سایز مناسبی داشته و خوش دست به نظر می رسد. همچنین فرمان با چرم مصنوعی نیز روکش شده است.
صندلیهای هایما S5 فرم مناسبی داشته و برای مسافرت های طولانی، کمتر خسته کننده خواهند بود. کیفیت روکش صندلیها در حد مناسب ارزیابی میشود و پلاستیک به کار رفته در داشبورد نیز چندان بی کیفیت نیست.
پوشش دو رنگ صندلیها که در هماهنگی کامل با پنل دربها هستند نیز بر جلوههای بصری کابین هایما S5 توربو افزوده است. پوشش نرم به کار رفته در قسمت دستگیره دربها حس خوبی داشته و آسایش بیشتری برای سرنشینان فراهم میآورد.
فضای داخلی هایما S5 توربو به دلیل ابعاد نسبتا کوچک این خودروی کراس اوور، چندان جادار و حجیم نیست، هرچند که سبک طراحی بدنه هایما S5 شما را در مورد سایز کابین به اشتباه بیاندازد.
ردیف عقب اگرچه برای سه نفر جا دارد اما بهتر است تنها دو نفر در آن جای بگیرند؛ به ویژه در مسافرت های طولانی قطعا ردیف عقب هایما S5 جای راحتی برای حضور سه سرنشین نخواهد بود.
محفظه بار هایما S5 توربو دارای گنجایشی به حجم ۳۲۰ لیتر است که در مقایسه با فضای ۴۰۰ تا ۵۰۰ لیتری برخی خودروهای سدان داخلی، کوچک به نظر میرسد. البته با خواباندن صندلی های ردیف دوم، این حجم قابل گسترش خواهد بود.
تجهیزات و امکانات هایما S5 توربو
مشخصات فنی و قوای محرکه هایما S5
نیروبخش هایما S5 در بازار کشورمان یک پیشرانه چهار سیلندر خطی به حجم ۱٫۵ لیتر توربو است که حداکثر توان خروجی آن در دور موتور ۶۰۰۰RPM معادل ۱۶۱ اسب بخار اعلام شده است. همچنین حداکثر گشتاور تولیدی توسط این پیشرانه معادل ۲۲۳ نیوتون متر است که در بازه ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ pm پدیدار خواهد شد.
وظیفه انتقال قدرت در این خودرو به یک گیربکس اتوماتیک از نوع ضریب متغیر پیوسته (CVT) سپرده شده است. میزان مصرف سوخت هایما اس ۵ در حالت ترکیبی معادل ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.
گنجایش باک سوخت این خودرو نیز برابر ۶۰ لیتر بوده و وزن آن، بدون سرنشین و با احتساب مخزن سوخت، معادل ۱۴۳۵ کیلوگرم است حداکثر سرعت هایما S5 توربو نیز به طور رسمی برابر با ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت عنوان شده است. همچنین شتاب صفر تا صد هایما S5 در برخی منابع در حدود ۱۱ ثانیه اعلام شده است.
رقبا و محصولات مشابه هایما S5
هایما S5 توربو در ایران بایستی با برخی از رقبای هموطنش رو در رو شود. از جمله مهمترین هماوردان هایما S5 توربو در سرزمین ایرانیان، میتوان به ام وی ام ایکس۳۳ اسپرت اکسلنت، جک S5، جک S3 و چری تیگو۵ اشاره نمود که البته همگی خودروهای مذکور با جهش قیمت مواجه شده اند.
قیمت و شرایط فروش هایما S5
هم اکنون و در زمان نگارش این نوشته (مردادماه ۹۹) قیمت هایما S5 توربو در بازار کشورمان بین ۴۵۰ تا ۴۶۰ میلیون تومان است و آخرین شرایط فروش این خودرو نیز به بهمن ماه سال ۹۷ باز می گردد. ایران خودرو قیمت این خودرو را آذرماه سال ۹۸ افزایش داده و به حدود ۱۷۸ میلیون تومان رساند که البته در اعلامیه این افزایش قیمت ذکر شده بود که قیمت مذکور تنها ویژه تسویه حساب دارندگان حواله این خودرو است.
مزایا و معایب هایما S5 توربو
نکات مثبت
نکات منفی
اعلام قیمت جدید هایما S5 با گیربکس جدید به روز رسانی – شهریور ۱۴۰۰
شرکت ایران خودرو قیمت جدید خودرو هایما اس۵ پلاس را با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک ویژه شهریورماه ۱۴۰۰ اعلام کرد.بخشنامه فروش هایما S5 با گیربکس AT6 بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.
سوالهای متداول کاربران درباره خودرو هایما S5
قیمت هایما S5 در بازار آزاد بالاتر از ۵۲۰ میلیون تومان است.
آپشنهای این خودرو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، جانبی و پردهای (مجموعا ۶ عدد) صندلی راننده ۶ حرکته برق و صندلی شاگرد ۴ حرکته برقی، سانروف برقی، سیستم تهویه اتوماتیک، دکمه روشن خاموش و ورود بدون کلید آینههای جانبی برقی تاشونده صفحه نمایش ۷ اینچی با GPS و پورت USB و SD، نمایشگر باد لاستیک، دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA هستند.
این خودرو در بازار کشورمان یک موتور ۱.۵ لیتری توربو با حداکثر توان خروجی ۱۶۱ اسب بخار و ۲۲۳ نیوتن متر گشتاور دارد و همچنین به گیربکس خودکار CVT مجهز شده است.