نگارش ششم درس یازدهم با جواب زهرا حیدری


نگارش ششم درس یازدهم با جواب زهرا حیدری

پاسخ نگارش درس ۱۱ کلاس ششم ☑️ و حل سوال های صفحه ۶۸ – ۶۹ – ۷۰ – ۷۱ – ۷۲ – ۷۳ و ۷۴ درس شهدا خورشیدند ، نگارش درس یازدهم کلاس ششم دبستان.


جواب درس ۱۱ نگارش ششم ؛ شهدا خورشیدند

پاسخ نگارش درس ۱۱ کلاس ششم ، شهدا خورشیدند : حل سوالات صفحه ۶۸ – ۶۹ – ۷۰ – ۷۱ – ۷۲ – ۷۳ – ۷۴ نگارش درس یازدهم کلاس ششم دبستان

پاسخ سوال های درس یازدهم ۱۱ نگارش ششم دبستان «شهدا خورشیدند» که شامل املا و دانش زبانی، نگارش، کارگاه نویسندگی، درک متن و هنر و سرگرمی صفحه ۶۸ – ۶۹ – ۷۰ – ۷۱ – ۷۲ – ۷۳ و ۷۴ می باشد را در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز عزیز فراهم کرده ایم.

مطلب پیشنهادی: جواب درس چهاردهم ۱۴ نگارش ششم

جواب املا و دانش ادبی صفحه ۶۸ درس ۱۱ نگارش ششم

۱- شکل صحیح کلمات را انتخاب کنید.

الف)‌ دانش آموزان (انشای – انشاء) خود را در کلاس خواندند.

ب) معلم گفت: نام (شهدای– شهداء) انقلاب ما در تاریخ جاویدان می ماند.

۲- با توجه به متن درس، جدول زیر را کامل کنید.

کلمات جدولانشاحادثهزیباییچراغیساعت

۳- در هر یک از جمله های زیر «شهید» به چه چیزی تشبیه شده است؟

شهدا خورشیدند. ✅ خورشید

چون چراغی است که در خانه ما می سوزد.✅ چراغ

چون شقایق سرخ است.✅ گل شقایق

پاسخ سوالات نگارش صفحه ۶۹ درس شهدا خورشیدند نگارش ششم

۱- داستان زیر را تا سه سطر ادامه دهید.

از کوه بالا رفت. شقایق های وحشی در دسترس نبودند. با احتیاط جلو رفت و دسته ای از شقایق های سرخ را چید. کوله بارش سنگین بود. به سختی از کوه پایین آمد. کف پوتین سوراخ شده بود. کم کم هوا داشت تاریک می شد که به سنگر ها نزدیک شد. به سمت سنگر خودشان حرکت کرد. صدای ملکوتی را شنید که روحش را به پرواز در آورد با خوشحالی پرده سنگر را کنار زد ولی ناگهان ….

✅ سطل آبی بر سرش ریخته شد و صدای خنده کل سنگر را پر کرد.علی که فردای آن روز شهید شد گفت : مرد حسابی خجالت کشی دو روز رفتی اطلاعات بیاری حالا با دست گل برگشتی! جواب داد : نگران نباش اطلاعاتی دارم که با آن دشمن را از پا در می آوریم.

۲- جمله های زیر را کامل کنید.

✅ شهید همچون ستاره ای درخشان در آسمان کشور است.

✅ شهدا چون کوه های بزرگ مقاوم و استوار بودند.

✅ شهدا همیشه پاسدار وطن هستند.

جواب کارگاه نویسندگی صفحه ۷۰ و ۷۱ نگارش ششم درس ۱۱

۱- در مورد یکی از شهدایی که می شناسید، گزارشی تهیه کنید و در دو بند بنویسید. (عنوان مناسبی برای گزارشتان پیدا کنید.)

✅ موضوع شهید قاسم سلیمانیشهید قاسم سلیمانی، فرمانده‌ی قدس سپاه بود. او در جنگ ایران و عراق، یکی از شجاع ترین فرمانده های ما بود او فرمانده لشکر کرمان بود و به رزمندگان لشکرش بسیار علاقه و توجه داشت. او در ۹۸۱۰۱۳ با حمله‌ی پهپاد آمریکایی در فرودگاه بغداد شهید شد. در تشیع جنازه او میلیون ها ایرانی شرکت کردند چرا که همه می دانستند او چه کمک ها و خدمات ارزشمندی به ایران و اسلام کرد. حتی کشورهای دیگر که بدون کمک سردار قاسم سلیمانی نمی توانستند داعش را نابود کنند، عزادار این شهید گرانقدر شدند.

۲- گزارش ساده ای از آنچه امروز در مدرسه دیده اید، بنویسید.

✅ در کلاس مجازی ما، ابتدا زنگ قرآن با تلاوت آیات درس قرآن انجام شد، سپس یک صفحه ریاضی درس داده شد و با تقارن مرکزی را یاد گرفتیم. انشایی با موضوع انسان خوشبخت نوشته و به انشای چند نفر گوش دادیم. درس ۷ علوم را کار کردیم و نمونه سوالات ریاضی را برای آزمون فردا به عنوان تکلیف انجام دادیم.

۳- فهم خود را از ضرب المثل «تو نیکی میکن و در دجله انداز» در یک بند بنویسید.

✅ زمانی که به دیگران نیکی می کنیم و در حقشان کار خوبی انجام می دهیم نباید انتظار داشته باشیم که آن ها تلافی کنند و سریع در عوض کار خوب ما، کاری برای ما انجام دهند. بهتر است در عوض کار خوب ما، کاری برای رضایت خدا انجام دهد. مطمئنا خدا کار نیک را بدون پاداش نمی گذارد و روزی پاداش آن را می دهد.

پاسخ درک متن صفحه ۷۲ نگارش ششم دبستان

ب) متن زیر را با «که، و، اگرچه، اما، ولی» کامل کنید.

در زمانهای قدیم، یک گرگ و یک روباه با یکدیگر دوست بودند. گرگ در یک روز سرد زمستانی، هنگامی که برف سنگینی باریده بود، برای پیدا کردن غذا بیرون رفت. همینطور که دنبال غذا میگشت، به کوهی رسید …و… در آنجا روباه را دید …که.. به کوه تکیه داده بود. گرگ گفت: «سلام روباه، ای کاش تو هم با من به شکار می آمدی! …اگرچه… من همه جا را گشته ام؛ ولی چیزی پیدا نکرده ام.» روباه با لحن دوستانه ای گفت: «متاسفم دوست عزیز! میخواهم به تو کمک کنم، ..اما.. باید این کوه را نگه دارم. اگر تو این کوه را نگه داری، من میروم و برای تو و خودم شام خوبی می آورم.» سپس روباه به سمت گرگ پرید …و… گرگ هم به سمت کوه. ساعت ها گذشت …ولی… روباه برنگشت ..و .. دست و پشت گرگ خسته شده بود؛ اما صبر کرد. بعد از مدتی فهمید که روباه برنخواهد گشت.

جواب هنر و سرگرمی صفحه ۷۳ و ۷۴ نگارش ششم ابتدایی

۱- از روی سرمشق زیر، خوش خط و زیبا بنویسید.

به داد و دهش یافت آن نیکویی تو داد و دهش کن، فریدون تویی

چنینم یک سر، که و مِه همه تو خواهی شبان باش، خواهی رمه

۲- پاسخ سوالات را در جدول بنویسید، سپس با حروف خانه های علامت دار، رمز جدول را پیدا کنید.

همچنین بخوانید: جواب درس ۱۵ نگارش ششم

به پایان سوالات درس ۱۱ نگارش ششم دبستان درس «شهدا خورشیدند» رسیدیم، برای دیدن بهترین جواب سایر نگارش ها کافیست آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو نمایید. همچنین اگر سوالی دارید آن را از قسمت دیدگاه بپرسید.

جواب درس ۱۱ نگارش ششم

گام به گام نگارش ششم درس ۱۱

جواب درس یازدهم نگارش ششم ابتدایی

نام درس : شهدا خورشیدند | موضوع : گام به گام | ششم ابتدایی

 جواب درس یازدهم نگارش ششم ابتدایی

انتخاب سریع صفحه :

گام به گام نگارش ششم   درس  یازدهم :: شهدا خورشیدند پاسخ درس یازدهم نگارش ششم – جواب املا و دانش زبانی و واژه آموزی، کارگاه نویسندگی و درک متن و هنر و سرگرمی صفحه ۶۸ و ۶۹ و ۷۰ و ۷۱ و ۷۲ و ۷۳ و ۷۴ درس ۱۱ نگارش کلاس ششم.

املا و دانش ادبی صفحه ۶۸ نگارش ششم

۱ شکل صحیح کلمات را انتخاب کنید.الف) دانش آموزان ( انشای- انشاء) خود را در کلاس خواندند.ب) معلم گفت: نام( شهدای- شهداء) انقلاب ما در تاریخ جاویدان می ماند.پاسخ: الف: انشای ب) شهدای

۲ با توجّه به متن درس، جدول زیر را کامل کنید.

۳ در هر یک از جمله های زیر »شهید« به چه چیزی تشبیه شده است؟*شهدا خورشیدند.پاسخ: خورشید* چون چراغی است که در خانه ما می سوزد.پاسخ: چراغ*چون شقایق سرخ است.پاسخ: گل شقایق

جواب صفحه ۶۹ نگارش ششم

۱-  داستان زیر را تا سه سطر ادامه دهید.از کوه بالا رفت. شقایق های وحشی در دسترس نبودند. با احتیاط جلو رفت و دسته ای از شقایق های سرخ را چید. کوله بارش سنگین بود. به سختی از کوه پایین آمد. کف پوتین سوراخ شده بود. کم کم هوا داشت تاریک می شد که به سنگر ها نزدیک شد. به سمت سنگر خودشان حرکت کرد. صدای ملکوتی را شنید که روحش را به پرواز در آورد با خوشحالی پرده سنگر را کنار زد ولی ناگهان ….پاسخ: سطل آبی بر سرش ریخته شد و صدای خنده کل سنگر را پر کرد.علی که فردای آن روز شهید شد گفت : مرد حسابی خجالت کشی دو روز رفتی اطلاعات بیاری حالا با دست گل برگشتی! جواب داد : نگران نباش اطلاعاتی دارم که با آن دشمن را از پا در می آوریم.

۲ جمله های زیر را کامل کنید.*شهید همچون …پاسخ: داستانی است پر از حادثه و زیبایی ؛ از سلاله ی خورشیدی که گرمایش عظمت نور را به ضمیر مان می نشاند . نامش چون سنگ نشانه ای است بر راه که دل را به مقصود می رساند.*شهدا چون کوه های…پاسخ: سر به فلک کشیده محکم و استوار مقابل دشمن جنگیدند و از جانشان گذشتند تا میهنمان همیشه سرفراز باشد و ناموسشان در امنیت کامل باشد.*شهدا همیشه…پاسخ: زنده اند همان طور که خداوند در قرآن کریم می گوید «هرگز گمان مبر آن ها که در راه خدا کشته شده اند، مردگانند، بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی داده می شوند.»

اگر جواب های بالا را دوست نداشتید:

شهید همچون گل لاله است که قطره‌های خونش مانندِ برگ‌های گل لاله فدای میهن شد.شهدا چون کوه‌های استوار در برابر دشمنان این آب و خاک ایستادند.شهدا همیشه زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

کارگاه نویسندگی صفحه ۷۰ نگارش ششم

۱ در مورد یکی از شهدایی که میشناسید، گزارشی تهیه کنید و در دو بند بنویسید. (عنوان مناسبی برای گزارشتان پیدا کنید.)

سه جواب برای این قسمت آماده شده یکی را انتخاب کنید

پاسخ: شهید حاج قاسم سلیمانی با شجاعت مردم بیگانه را از کشورمان بیرون انداختند و متاسفانه دریکی از شب های دی ماه به شهادت رسیدند.

پاسخ: در مورد حاج قاسم سلیمانی ایشان از چهره های محبوب اسلامی بو دند و همیشه در جنگ با ظالمان زمان مبارزه می کر دند و سنگری برای مظلومان جهان بود که بلا خره بدست آمریکای متجاوز به شهادت رسید وبا خون خود جهان را از خواب بیدار کرد.

پاسخ: محمد ابراهیم همت متولد ۱۲ فروردین ۱۳۳۴ در شهرضا است. وی علاوه براینکه که از فرماندهانِ ارشدِ سپاه پاسداران در جنگ ایران و عراق به شمار می‌آمد، معلم نیز بود. ابراهیم همت پس از انقلاب و در سال ۱۳۶۱ مدت کوتاهی را در جبهه جنگ لبنان و اسرائیل گذراند، سپس به ایران بازگشت و در جبهه‌های جنگ ایران و عراق در عملیات‌هایی، چون فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان و خیبر مسئولیت‌هایی را عهده‌دار بود که در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۶۲ در جزیره‌ی مجنون در جریان عملیات خیبر به شهادت رسید.

جواب صفحه ۷۱ نگارش ششم

۲ گزارش ساده ای از آنچه امروز در مدرسه دیده اید، بنویسید.پاسخ: امروز وقتی به مدرسه رسیدم، ظاهر متفاوتی از مدرسه مشاهده کردم؛ طرح جدیدی بر روی دیوار داخل مدرسه رنگ آمیزی شده بود و زیبایی خاصی به مدرسه ‌ی ما بخشیده بود. وقتی به داخل ساختمان مدرسه رسیدم بر روی تابلوی نصب شده بر روی دیوار، چند روزنامه دیواری جدید نصب شده بود و بچه‌ ها در حال نگاه کردن به آنها بودند.

۳ فهم خود را از ضرب المثل »تو نیکی میکن و در دجله انداز …« در یک بند بنویسید.

” جواب کاربران سایت”

پاسخ: سعی کن همیشه به دیگران نیکی کنی حتی اگر فرد ثروتمندی نباشی .با این کار خداوند در دشواری ها و روز های سخت به تو کمک خواهد کرد .

پاسخ: تو برای رضای خداوند کار نیک میکنی و خداوند هم پاداشش را می دهد.

پاسخ: وقتی یک کاری انجام دادی بر روی آنمنت نگذار وان را فراموش کن .

درک متن صفحه ۷۲ نگارش ششم

ب) متن زیر را با »که، و، اگرچه، امّا، ولی« کامل کنید. در زمانهای قدیم، یک گرگ و یک روباه با یکدیگر دوست بودند. گرگ در یک روز سرد زمستانی، هنگامی که برف سنگینی باریده بود، برای پیدا کردن غذا بیرون رفت. همینطور که دنبال غذا میگشت، به کوهی رسید …و… در آنجا روباه را دید …که.. به کوه تکیه داده بود. گرگ گفت: »سلام روباه، ای کاش تو هم با من به شکار میآمدی! …اگرچه… من همه جا را گشته ام؛ ولی چیزی پیدا نکرده ام.« روباه با لحن دوستانه ای گفت: »متأسفم دوست عزیز! میخواهم به تو کمک کنم، ..اما.. باید این کوه را نگه دارم. اگر تو این کوه را نگه داری، من میروم و برای تو و خودم شام خوبی می آورم.« سپس روباه به سمت گرگ پرید …و… گرگ هم به سمت کوه. ساعت ها گذشت ..ولی… روباه برنگشت ..و .. دست و پشت گرگ خسته شده بود؛ امّا صبر کرد. بعد از مدتی فهمید که روباه برنخواهد گشت.

هنر و سرگرمی صفحه ۷۳ نگارش ششم

۱ از روی سرمشق زیر، خوش خط و زیبا بنویسید. به داد و دهش یافت آن نیکویی تو داد و دهش کن، فریدون تویی

چنینم یک سر، که و مِه همه تو خواهی شبان باش، خواهی رمه

جواب صفحه ۷۴ نگارش ششم

۲ پاسخ سؤالات را در جدول بنویسید، سپس با حروف خانه های علامت دار، رمز جدول را پیدا کنید. به ترتیب :

۱- دهخدا ۲-حافظ ۳-بهمن یار ۴-لغت ۵-دایره العارف ۶-درخت علم ۷-حمد ۸-کلاس ۹-موفقیت ۱۰-بهشت ۱۱نخستین

رمز ابو علی سینا

مطالب مرتبط

دیدگاه های تایید شده : ۶۹ | در انتظار بررسی: ۳

چرا معنی نداره☹

عزیزم نیاز به معنی نیست محم نمره هست ??

عالی

باید ب ی توی فارسی

عالیه من که خوشم اومد?????

سلام خیلی ممنون خیلی خوب بود جواب هاش هم صحیح بو باعث شد که من فارسی را خیلی خوب بگیرم اگه میشه تا درس ١٧ رو هم بیارید

سلام خیلی ممنون لطفاً درس ۱۲ و ۱۳ و ۱۴ را هم بیارین تو الان در ۱۳ هستیم لطفاً ?

درس ۱۳درس ازاده?

ارع نیازی به اپلیکیشن ندارع خودت واس بنویسی

عزیزم اون درس سیزدهم درس آزاد هستش و بر عهده دانش آموز است??

درس سیزده، درس آزاد هست

راز را نداشت

سلام داشت رمزش ابو علی سینا میشه

عالی ?? ولی کاش یکم بیشتر توضیح میداد

رمز ابوعلی سینا

روبیکا داری

عالی??????????? من در برنامه ی کمک درسی همیار هستم خیلی این برنامه خوبه

رمز سوال اخر چی میشه؟؟جواب من رو بدید ممنون میشم?

ابو علی سینا

ابو علی سینا

ابوعلی سینا ?

ابوعلی سینا

رمز بو علی سینا

چرا سوال ۲ صفحه ۷۱ جواب نداره ?? ولی در کل عالیه??

قرار گرفته شد عزیزم

سلام من برنامه همیار را دارم عالی هست

خوب نیست بچه ها تنبل میشن خودشون حل نمیکنن

سلام ممنون از کسانی که این متن رو نوشتن و داخل اینترنت گذاشتن به من که خیلیییییی کمک کردم بازم ممنون تشکر????❤️❤️??

عالی خیلی خوبه ممنونم???

عالیییییییییییییییه

عالی ?

بابا شما دیگه کی هستین دمتون گرم خداقوت

عالی

عالییییییییییییییییییییییییییییه

سلام و عرض ادب بعنوان یک معلم و مادر از شما این سوال را دارم که چرا پاسخ کتاب نگارشی که بچه ها باید خودشان فکر کنند و سوالات را حل کنند اینجا قرار میدهید؟؟؟!!! این نه تنها لطف نیست که ظلم هست و دانش آموزانی که ازین مطالب استفاده کنند در حق خودشان ظلم میکنند حداقل دیگه انشاها رو نذارید??

سلام ما تازه شروع کردیم به زودی در آینده بخش آموزشی و امتحان آنلاین نیز به این برنامه اضافه میشود

??❤

خیلی ممنون از لطف و محبت شما

شما تصمیم گیرنده ی ما نیستی

شما نگران ما نباشید

به‌ شما مربوط نمیشه

من که خوشم از این معلم اومد ولی من فقط بعضی وقت ها که مریضــــ هستم از این برنامه استفاده میکنم چون از درس ها عقب میمونم

به تو ربطی نداره

عالی بهترین برنامه ای که داخل عمرم دیدم

Tha ks PERFECT ?? عالی بود سپاس فراوان

??❤????????

??❤???????

?❤????

خیلی عالیه ? ولی ای کاش میشود جواب های کمتری بزاره این طوری خیلی بهتر می شد?

منظورم اینه که پاسخ هاش زیاده

اوهوم ممنونم خوبع??

خودت الان نگارش رو از همیار نزدی حالا میگی بچه ها تنبل میشن عجب??

عالیه???????

♥️عالی بود ممنون ?

به نظرم اپلیکیشن همیار عالیه??? این سایت عالیه ولی جواباش مثل اپلیکیشن همیاره

ولی نه همیار بوک که پولیه?

به نظرم اپلیکیشن همیار عالیه???

خیلی خوبه ممنون❤

خیلی خوب بود

عالی

عالی

کی گفته ابو علی سینا میشه یرو متنو نگا کن بعد فک بزن

پس چی میشه؟

اهوم خوبع?

سلام شما باید برید توی کتاب فارسی بعد براتون معنی است

?????? رمز اشتباهه

ببخشید چرا پیام های من رو تایید نمیکنید

سلام به دلیل حجم بالای پیام ها همه رو تایید نمیکنیم

رمز اشتباه لطفاً درستش کنین

سلام همه دوستان میگن رمز میشه ابوعلی سینا شما رمز رو چی دراوردید مگه؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

نگارش ششم درس یازدهم با جواب زهرا حیدری