نمایشگاه گل مشهد


نمایشگاه گل مشهد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد گفت: بیش از ۳۰۰ گونه گیاهی در نمایشگاه گل و گیاه مشهد در معرض دید عموم قرار گرفت.


برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در مشهد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد گفت: بیش از ۳۰۰ گونه گیاهی در نمایشگاه گل و گیاه مشهد در معرض دید عموم قرار گرفت.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایشگاه گل و گیاه مشهد پس از دو سال وقفه به علت شیوع بیماری کرونا از امروز (سه‌شنبه) به مدت یک هفته به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه گل و گیاه مشهد به یک مطالبه از سوی شهروندان و متولیان شهر تبدیل شده است، افزود: با درخواست شورای اسلامی شهر برای برگزاری نمایشگاه، مجموعه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با همکاری بخش خصوصی اقدامات لازم برای برپایی نمایشگاه را انجام داد.

وی با بیان اینکه از توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای برگزاری یک نمایشگاه متفاوت با هزینه‌ای اندک استفاده شده است، ادامه داد: نمایشگاه گل و گیاه با یک‌دهم هزینه سال‌های گذشته و همکاری شهروندان مشهد برپا شده است.

به گزارش ایمنا، نوزدهمین نمایشگاه گل و گیاه و ششمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پارکی از بیست‌وششم تا سی‌ام اردیبهشت‌ماه به مدت پنج روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد پذیرای بازدیدکنندگان است.

B eadc umbs

آغاز نمایشگاه بین ‌المللی گل و گیاه در مشهد

هفدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه عحضور مسئولان اجرایی در محل نمایشگاه بین المللی مشهد گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد در این مراسم گفت: در این نمایشگاه،۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی آخرین محصولات خود را در زمینه انواع گل و گیاه، بذر، کود و سموم در ۷۰۰ غرفه به نمایش گذاشته اند.

علیرضا هوشنگ نژاد افزود: در این نمایشگاه تولیدکنندگان گل و گیاه از استانهای مختلف کشور و نمایندگان شرکت‌ های تولیدی گل و گیاه از کشورهای هلند و آلمان حضور دارند.

وی گفت: زمینه فعالیت این شرکتها، انواع گل و گیاهان فصلی و دائمی، درختچه های تزئینی و نهال، گیاهان دارویی و نهاده های کشاورزی است.

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد افزود: سم و کود کشاورزی، ابزار و ادوات باغبانی و کشاورزی، طراحی و اجرای سیستم های آبیاری، تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات نگهداری و حمل و نقل، طراحی فضای سبز و مبلمان بوستانی و سازه های گلخانه ای  از دیگر زمینه های فعالیت شرکت کنندگان این نمایشگاه است.

هوشنگ نژاد گفت: همزمان با برگزاری این نمایشگاه، چهارمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات بوستانی نیز دایر شده است و همایش ملی باغ بام و دیوار سبز هم ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

وی افزود:ارائه برنامه‌ های آموزشی در زمینه کاشت و نگهداری از گل و گیاه و برگزاری نشست‌ های تخصصی بین تولیدکنندگان گل و گیاه ، قدردانی از شهروندان سبز، ادارات سبز، مدارس سبز و تولیدکنندگان از دیگر برنامه های جانبی این نمایشگاه است

هفدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه  تا بیست و یکم اردیبهشت ماه پذیرای علاقه مندان است.

نمایشگاه گل مشهد