مساحت بر حسب سانتی متر مربع


مساحت بر حسب سانتی متر مربع

تبدیل آنلاین مترمربع به هکتار ،‌ سانتیمتر مربع ، دسی متر مربع ، فوت مربع ، اینچ مربع ، تبدیل هکتار به متر مربع ، سانتی متر مربع و سایر واحد های محاسبه مساحت ، تبدیل متربع به کیلومتر مریع و …


تبدیل آنلاین مساحت مترمربع به هکتار ، دسی متر مربع ، سانتیمتر مربع ، فوت مربع و …

برای تبدیل آنلاین هکتار به مترمربع ، اینچ مربع و … اطلاعات زیر را وارد کنید و بر روی تبدیل کلیک کنید.

نتیجه تبدیل:

تبدیل به سایر واحدها:

ابزارهای مرتبط

تبدیل وزن

تبدیل کیلوگرم ، پوند و…

تبدیل سرعت

تبدیل متر بر ثانیه ، ماخ و…

تبدیل طول

تبدیل متر ، سانتیمتر و…

دیدگاه شما در مورد تبدیل مساحت

۵۱دیدگاه

۱۶۶۲۵دسی متر

هکتار به کیلومتر رو اشتباه گفته آخه مگه هر کیلومتر مربع ۱۰۰۰۰۰۰ میشه ——————————–کیت ست: با سلام، لطفا اعداد و واحد ها را دقیق بفرمایید تا بررسی کنیم. ممنون از شما طبق محاسبه ۱ هکتار (Hec a e) معادل ۰٫۰۱ کیلومتر مربع (Squa e Kilome e ) است که کاملا درست می باشد.

?سلام? واقعأ بسیار کاربردی و جالب زحمت کشیدید. امیدوارم همیشه در جریان موفقیت بمانید. یا حق . ✔️???

عالی

عالییی

خوب بود

عالییییییییییییییییی حرف ندارید

بسیار عالی وبی نظیر

بسیار عالی سپاسگزارم

بسیار عالی است

۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ سانتی متر مربع چند سانتی متر است

سلام خداقوت باد عرض پوزش واحد شعیر در مزارع آیا متراز مشخصی دارن یا اینکه بستگی به متراز کل زمین هست اگر به زمین بستگی ندارد هر شعیر چند متر مربع است ممنون

نظیر ندارین

عالی

عالی

پارسک مربع هم اضافه کنین ——————————–کیت ست: با سلام، با تشکر از شما اضافه شد.

??? از این بهتر نمیشه ???

اعداد بصورت ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ نوشته شود خیلی بهتره. ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

دمتون گرم باو

عالی بود دست سازنده درد نکنه

خیلی عالی از ماشین حساب هم بهتر

ممنونم از سایتتون

عالیییییییی

عالیییییییی دمتون گرم

واقعا که سایت عالی دارین خیلی خوبه ???

سلام سلام سلام عالی بود واقعا ممنون بابت این سایت عالی مرسی دستتتون درد نکنه ممنون مرسی

I ‘s good. ha ks.

عاااااااااالیییییی بود ممنون حرف نداشت

خیلی عالییییییی بود ممنون

واقعا عالی بود خیلی ممنون.

عالییییی ❤❤ (◠‿◕)

خوبه،مرسی

خیلی خیلی مچکرم واقعا مچکرم دست سازندش درد نکنه خیلی ممنون ??????????????????

ممنون????

ممنون از اطلاعات مفیدتون

باعرض سلام .مسجد نو ۲۰ هزار متر مربع چند متر میشه؟؟؟

سلام خسته نیاشید هر سومار چند متر میباشد میخواستم بدونم

سلام ببخشید من میخوام برای تراسم یه چارچوب توری بزنم. طولش ۳ متر و عرضش ۲ متره. ولی دفتر خدماتی به متر مربع محاسبه میکنه قیمت رو. من چطور متر رو به متر مربع تبدیل کنم؟!

من یه سندی دارم نوشته نیم جریب آیا همان ۲۰۲۳ متر مربع میشه؟؟

حاجی جدول تبدیلات کار نمی کنه!!!! یه جای کار میل لنگه!!!! ——————————–کیت ست: با سلام، درصورتی که سایت برای شما بدرستی کار نمی‌کند به دلیل قدیمی بودن مرورگر شما می باشد. برای استفاده کامل از امکانات کیت ست باید از نسخه جدید و بروزرسانی شده مرورگر فایرفاکس و کروم یا سایر مرورگرهای جدید و بروز استفاده کنید.

سلام من چگونه متر را به متر مربع تبدیل کنم و متر را به هکتار ——————————–کیت ست: با سلام، متر واحد اندازه گیری طول می باشد و مترمربع و هکتار واحد اندازه گیری مساحت است. به همین دلیل متر به مترمربع و هکتار تبدیل نمی شود.

سلام یه آیینه دارم که قد ان ۱۲۵ و عرضش ۴۹ میباشد این آیینه چندمترمربع میباشد؟

با سلام در یک سند ملکی نوشته شده مساحت ملک برابر است با نهصدونوزده متر و بیست دسی متر مربع و اکنون سوال این است که دقیقاً این مساحت چند متر مربع میباشد ؟ ——————————–کیت ست: با سلام، ۹۱۹٫۲۰ مترمربع است، اگر شما در صفحه اصلی (اول) سند دقت کنید مساحت ۹۱۹٫۲۰ نوشته شده و در پشت سند مالکیت به همین صورتی شما اشاره کردید نوشته شده است.

برای تبدیل فوت مربع به متر مربع چطور باید عمل کرد ——————————–کیت ست: با سلام، ابتدا مقداری که میخواهید تبدیل کنید در گزینه مقدار تبدیل وارد کنید (مثلا ۱) سپس از گزینه تبدیل از: فوت مریع و از گزینه تبدیل به: مترمربع را انتخاب کنید.

۱متر مکعب چند مترمربع می باشد؟ ——————————–کیت ست: با سلام ، متر مکعب واحد اندازه گیری حجم و مترمربع واحد اندازه گیری مساحت می باشد و قابل تبدیل به یکدیگر نمی باشند.

با سلام لطفا در صورت امکان محاسبه مساحت و محیط اشکال هندسی را طراحی فرمائید. خیلی ممنون خواهم بود. مثل انواع مثلث، مربع، مستطیل، لوزی، دایره، … ——————————–کیت ست: با سلام، با تشکر از پیشنهاد شما، به زودی اضافه می کنیم.

با سلام و تشکر از زحمات شما لطفا یک من محلی را هم اضافه فرمائید. یک من محلی معادل ۱۲۶ متر مربع می باشد. ——————————–کیت ست: با سلام،‌ من محلی در هر منطقه و استان متفاوت است. منظور شما کدام استان است ؟

ممنونم ، عالی بود ، سریع و خوب راستی تبریک ، در رنکینگ گوگل اولین سایت تبدیل هستید ، دم شما گرم

سلام و احترام :برای تبدیل یک عدد که مقدار آن بر حسب سانتی متربع مربع می باشد به کیلومتر مربع در چه عددی باید ضرب شود ——————————–کیت ست: با سلام، باید در عدد ۰٫۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱ ضرب کنید تا سانتی متر مربع به کیلومتر مربع تبدیل شود.

نظری ندارم

۱۰۵ متر مربع به سانتی متر ——————————– کیت ست: با سلام ، محاسبه درست انجام می‌شود ، متوجه منظور شما نشدم؟

بعد از وارد کردن مقدار عددی که می خواهید تبدیل کنید واحد مبنا و مقصد را انتخاب کنید، سپس خودکار عدد به واحد مورد نظر شما و سایر واحد های دیگر تبدیل می شود.

در صورتی که این ابزار برای شما کاربردی بوده است برای توسعه آن و سایر ابزارها با حمایت مالی همراه ما باشید.

به اشتراک بگذارید

نمایش ابزار در سایت شما

تبدیل مترمربع به هکتار ، مایل مربع ، کیلومتر مربع ، جریب و…

در زمینه های مختلف برای اندازه گیری بزرگی چیزی معمولا مقدار مساحت آن را می شنویم و می بینیم، اما این مساحت ها با واحد های مختلفی حساب شده اند که شاید برای ما آشنا نباشند و یا به دلایل مختلف سعی در تبدیل آن ها به واحد یکای دیگری داشته باشیم. این کار از طریق محاسبه فرمول های مختلف انجام می پذیرد اما شما می توانید از سرویس تبدیل آنلاین مساحت متر مربع به هکتار و.. کیت ست استفاده کنید و به راحتی تبدیل مساحت آنلاین مورد نظر خود را انجام دهید.

مساحت چیست؟

پیش از انجام تبدیل مساحت آنلاین، بهتر است با مفهوم کلی مساحت آشنا شویم. مساحت به معنی بزرگی چیزی در یک سطح دو بعدی است. به عبارت دیگر تمام سطح یا کف هر شکل هندسی را مساحت آن شکل گویند. به طور مثال بزرگی و اندازه یک زمین قسمت بندی شده را مساحت آن می گویند.

مساحت اشکال هندسی و نحوه اندازه گیری مساحت

همانطور که اشاره کردیم، در یکی از تعریف های مساحت، تمام سطح یک شکل هندسی را مساحت آن می گوییم. به همین دلیل اساتید ریاضی فرمول هایی را جهت اندازه گیری مساحت اشکال هندسی ابداع کرده اند. برای اندازه گیری مساحت هر چیزی، معمولا آن را به اشکال هندسی مختلف تقسیم می کنند و با استفاده از اندازه های به دست آمده برای اشکال هندسی و جمع کردن نتیجه ها، مساحت به دست می آید. به صورت مثال برای اندازه گیری مساحت زمین، آن را به شکل مستطیل فرض می کنند و اطراف زمین را ضلع مستطیل می دانند. سپس از طریق فرمول محاسبه مساحت مستطیل (طول ضربدر عرض) مساحت زمین را به دست می آورند. بسته به شی مورد نظر، سایر مساحت ها هم همینطور محاسبه می شود که می توانید یکای آن ها را در تبدیل آنلاین مساحت کیت ست به یکدیگر تبدیل کنید.

انواع واحد های اندازه گیری و بیان مساحت

واحد استاندارد اندازه گیری مساحت در سیستم SI، متر مربع است. به عبارت دیگر اگر یک مربع داشته باشیم که اضلاع آن یک متر باشد، یک واحد مساحت حساب می شود. علاوه بر متر مربع، واحد های دیگری هم استفاده می شود. برخی از آن ها مانند جریب قدیمی هستند و برخی دیگر جدید می باشند. واحد مورد نظر شما هرچه باشد از جریب، هکتار، سکشن تا نانو متر مربع و دسی متر مربع، می توانید آن ها را در سرویس تبدیل آنلاین مساحت به یکدیگر تبدیل کنید.

روش تبدیل آنلاین مساحت در کیت ست

برای استفاده از ابزار تبدیل آنلاین هکتار به مترمربع ، اینچ مربع و.. و این که مساحت را از واحد مورد نظر خود به سایر واحد ها تبدیل کنید، فقط کافیست مقدار واحد خود (مثلا عدد ۱۰ برای مقدار ۱۰ هکتار) را وارد کنید. سپس در فیلد تبدیل از، واحدی که مقدار آن را وارد کرده اید را انتخاب کنید. سپس باید در قسمت تبدیل به، هم واحد مورد نظر خود که قصد تبدیل به آن را دارید انتخاب کنید. با کلیک روی دکمه تبدیل، عملیات تبدیل مساحت انجام می شود و شما نتیجه را خواهید دید. همچنین تبدیل به سایر واحد های مساحت هم به صورت خودکار انجام می شود و تا دیگر نیازی به انجام مجدد مراحل تبدیل مساحت آنلاین نداشته باشید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

پس از انجام تبدیل آنلاین مورد نیاز خود، می توانید نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در دیدگاه تبدیل مساحت آنلاین با ما به اشتراک بگذارید.

در آموزش‌های قبلی مجله فرادرس، با تبدیل واحد زمان، حجم، فشار، طول، دما، سرعت و جرم آشنا شدیم. در این آموزش، واحدهای مختلف مساحت و روش تبدیل واحد مساحت را معرفی می‌کنیم.

واحدهای مساحت

از آنجا که مساحت تابعی از طول است، هر واحدی از طول، واحدی متناظر برای مساحت خواهد ساخت، زیرا همان‌طور که می‌دانیم، واحد مساحت برابر با مجذور واحد طول است. برای مثال، اگر طول ضلع یک مربع ۲ متر باشد، مساحت آن ۴ متر مربع خواهد بود. بنابراین، می‌توان مساحت‌ را برحسب واحدهایی چون متر مربع ($$ma h m m ^ 2 $$)، سانتی‌متر مربع ($$ma h m cm ^ 2 $$)، میلی‌متر مربع ($$ma h m mm ^ 2 $$)، کیلومتر مربع ($$ma h m km ^ 2 $$)، فوت مربع ($$ma h m f ^ 2 $$)، یارد مربع ($$ma h m yd ^ 2 $$)، مایل مربع ($$ma h m mi ^ 2 $$) و… بیان کرد.

متر مربع، واحد SI مساحت است و برابر با مساحت مربعی به ضلع یک متر است.

واحدهای مختلف مساحت در جدول زیر ارائه شده‌اند. همچنین، رابطه این واحدها با واحد متر مربع نیز نوشته شده است.

تبدیل واحد مساحت

برای تبدیل واحد مساحت از جدول‌های زیر استفاده می‌کنیم. برای مثال، $$۱$$ اینچ مربع برابر با $$ ۶٫۴۵۱۶ $$ سانتی‌متر مربع است. همچنین، $$ ۱ $$ هکتار برابر با $$ ۰٫۰۱ $$ کیلومتر مربع است.

مثال‌های تبدیل واحد مساحت

در این بخش چند مثال ساده از تبدیل واحد مساحت را بیان می‌کنیم.

مثال اول تبدیل واحد مساحت

۱۰ مایل مربع چند هکتار است؟

حل: طبق جدول‌های تبدیل واحد مساحت بالا، هر $$ ۱ $$ مایل مربع، برابر با $$۲۵۸٫۹۹۸۸۱۱۰۳ $$ هکتار است. بنابراین، ۱۰ مایل مربع برابر خواهد بود با:

$$ la ge 10 ;ma h m m i ^ 2 imes 258.99881103; f ac ma h m hama h m m i ^ 2 app ox 2590 ; ma h m ha $$

مثال دوم تبدیل واحد مساحت

۲۰ اینچ مربع، چند سانتی‌متر مربع است؟

حل: طبق جدول‌های تبدیل واحد مساحت بالا، هر $$ ۱ $$ اینچ مربع، برابر با $$ ۶٫۴۵۱۶ $$ سانتی‌متر مربع است. بنابراین، ۲۰ اینچ مربع برابر خواهد بود با:

$$ la ge 20 ;ma h m i ^ 2 imes 6.4516;f ac ma h m cm^2ma h m i ^ 2 app ox 129 ; ma h m cm^2 $$

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

سید سراج حمیدی ( )

سید سراج حمیدی دانش‌آموخته مهندسی برق است و به ریاضیات و زبان و ادبیات فارسی علاقه دارد. او آموزش‌های مهندسی برق، ریاضیات و ادبیات مجله فرادرس را می‌نویسد.

مساحت بر حسب سانتی متر مربع