مربای گیلاس خانگی


مربای گیلاس خانگی

طرز تهیه مربای گیلاس خوشمزه و خوشرنگ به روش خانگی طرز تهیه میوه خشک خانگی و خوشمزه با روش های متنوع طرز تهیه میوه خشک میوه خشک شده یا چیپس میوه یکی از خوراکی های خوشمزه و بسیار مفید است که می توانید از آن به عنوان تنقلات نیز استفاده کنید. البته نکته … طرز […]


مربای گیلاس خانگی

طرز تهیه مربای گیلاس خوشمزه و خوشرنگ به روش خانگی

طرز تهیه میوه خشک خانگی و خوشمزه با روش های متنوع

طرز تهیه میوه خشک میوه خشک شده یا چیپس میوه یکی از خوراکی های خوشمزه و بسیار مفید است که می توانید از آن به عنوان تنقلات نیز استفاده کنید. البته نکته …

طرز تهیه عصاره پای مرغ سالم و مقوی بدون بو به روش خانگی

طرز تهیه عصاره پای مرغ پای مرغ یکی از غنی ترین منابع کلسیم و ویتامین دی است و حاوی مواد معدنی و پروتئین و ویتامین هاست. همچنین پای مرغ خاصیت جوانسازی و …

طرز تهیه ترشی قاشقی خوشمزه و مجلسی به روش ترکیه ای

طرز تهیه ترشی قاشقی ترشی قاشقی یکی از انواع ترشی های خوشمزه کشور ترکیه است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی شی همراه …

طرز تهیه مربای گیلاس

مربای گیلاس یکی از انواع مرباهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که مانند دیگر مرباها به عنوان صبحانه استفاده می شود. مربای گیلاس به دلیل اینکه رنگ بسیار جذابی دارد، معمولا برای دیزاین و تزیین انواع کیکف شیرینی و دسر هم استفاده می شود، برای مشاهده آموزش طرز تهیه مربای گیلاس قرمز در ادامه با چی شی همراه باشید.

طرز تهیه مربا توت فرنگی خانگی خوشرنگ مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه مربای گیلاس

مرحله اول

برای تهیه مربای خوشمزه ابتدا گیلاس ها را می شوییم و با دستمال حوله ای خشک می کنیم، سپس با دستگاه هسته گیر یا سیخ چوبی هسته های گیلاس را خارج می کنیم. گیلاس ها را بعد از خارج کردن هسته ها به صورت لایه ای داخل یک قابلمه استیل یا رویی می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله باید نصف شکر را روی گیلاس ها بپاشیم، به این صورت یک مقدار گیلاس داخل قابلمه می ریزیم و کمی شکر رویشان میپاشیم، به همین صورت لایه به لایه شکر و گیلاس می ریزیم تا شکر کاملا به خورد گیلاس ها برود.

مرحله سوم

پس از این کار قابلمه را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار می دهیمتا آب بیندازند. پس از گذشت ۲۴ ساعت قابلمه را از یخچال خارج می کنیم و باقیمانده شکر و آب را به قابلمه اضافه می کنیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید.

طرز تهیه مربای آلبالو خانگی خوشمزه و فوری بسیار خوشرنگ

مرحله چهارم

پس از اینکه آب جوش امد با یک کفگیر، کف های روی آب را می گیریم و دور می ریزیم. در ادامه حرارت را ملایم تر می کنیم و اجازه می دهیم حدود ۳۰ تا ۴۵ مربا روی حرارت ملایم بماند تا غلیظ شود و به خوبی جا بیفتد.

مرحله پنجم

در آخر پس از اینکه مربا به غلظت کافی رسید و آماده شد جوهر لیمو را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مربا به مدت ۱۲ ساعت در دمای آشپزخانه بماند، سپس آنرا داخل ظرف های شیشه ای می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

نکات طرز تهیه مربای گیلاس

نشانه آماده شدن مربا

برای اینکه ببینید مربای شما قوام آمده است مقداری از شهد مربا را داخل یک کاسه کوچک بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود. اگر شهد غلیظ شده بود مربا اماده است ولی اگر شهد روان بود یعنی مربا باید هنوز روی حرارت بماند.

مربای گیلاس خانگی