مدل کابینت آشپزخانه ایرانی جدید


مدل کابینت آشپزخانه ایرانی جدید

شیک بودن مدل کابینت آشپزخانه در خانه‌های امروزی حرف اول رو می‌زنه. در این مقاله، به‌روزترین طرح‌های کابینت آشپزخانه در سال ۲۰۲۲ رو با هم مرور می‌کنیم


انواع کابینت آشپزخانه، ۸۲ مدل جدید ۲۰۲۲ و نمونه کار ایرانی نکات مهم خرید کابینت

در این مطلب به عنوان جامع ترین مطلب مربوط به کابینت آشپزخانه، به تمام سوالات شما در مورد انواع کابینت پاسخ میدیم. 

کابینت آشپزخانه مثل قلب هر خانه است. برای هر کسی که میخواد کابینت جدیدی سفارش بده، دیدن مدل های مختلف و عکس های الهام بخش از کابینت های جذاب، مهمه. از طرفی آشنایی با نکات خرید و سفارش کابینت هم فوق العاده حیاتی است. در اینجا، هم با تصاویر و مدل های کابینت آشپزخانه آشنا میشین و هم با دانستنی های مهم درباره سفارش اون. تازه در این مقاله کلی مدل کابینت می بینید که در کشور خودمون هم قابل اجرا هستن و بعضی از اون ها رو متخصصین سلام ساختمان اجرا کردن، مثل همین عکس بالا.

خبر خوب دیگه این هست که در این مقاله، متخصصین ما در ویدیوهایی به چند سوال پرتکرار افراد، مربوط به اینکه از بین این همه متریال کابینت، کدام یک برای چه آشپزخانه‌­ای مناسب هست جواب میدن. پس حتما این ۲ ویدیو رو ببینید چون ممکنه که موضوع اون ها، بخشی از دغدغه های شما هم باشه.

هدف اینه که درباره انتخاب مدل کابینت و سفارش دادنش، کار برای شما راحت بشه.

هر سوال و نظری هم دارین در انتها کامنت بگذارین و منتظر پاسخ سریع ما باشین.

در این مطلب میخواهیم در مورد کابینت آشپزخانه و نحوه‌ی انتخاب مناسب ترین متریال کابینت برای هر مدل آشپزخانه ای، مطالبی رو بهتون بگیم. پس از اون نکات فنی مربوط به کابینت ها و ۷۲ مدل متنوع کابینت آشپزخانه مثل کابینت آشپزخانه ممبران (مثلاً عکس بالا رو ببینین، نمونه کار یکی از کابینت سازهای ما در قم هست) و ام دی اف ایرانی و خارجی رو باهم میبینیم و بررسی میکنیم. در پایان هم اشاره ای به قیمت کابینت آشپزخانه میکنیم یک راهنمای مناسب برای قیمت گیری کابینت داشته باشین.

راستی، میتونین خلاصه مطالب این مقاله رو در فیلم انتهای مقاله هم مشاهده کنید.

پس همراهمون باشین تا باهم نکات و مدل های کابینت آشپزخانه رو ببینیم.

از کجا بفهمیم کدام متریال برای کابینت آشپزخانه‌­ی ما مناسب‌تر هست؟

برای اینکه بدونین چه متریالی رو برای کابینت آشپزخانه خودتون انتخاب کنین و کدام متریال برای آشپزخانه شما مناسب تر هست، باید بدونین که چه سبکی (مدرن یا کلاسیک) براتون مناسب تره؟ حالا برای انتخاب سبک مناسب برای آشپزخانه خودتون، حتما این ویدیو که به متراژ کابینت هم اشاره میکنه رو ببینید.

در تکمیل اطلاعات ویدیو بالا، در انتهای مقاله در یک ویدیو دیگه، به شما میگیم که متریال مناسب برای ساخت کابینت با انواع سبک های مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک چی هستن. پس بهتره که تا انتهای این مقاله رو بخونین. البته فعلا بریم تا اول با انواع متریال برای ساخت کابینت آشپزخانه آشنا بشین.

۱- کابینت آشپزخانه های گلاس

در این بخش، کمی درباره مدل کابینت هایگلاس صحبت میشه و بعد سراغ عکس های نمونه از این نوع کابینت می‌ریم.

کابینت آشپزخانه مدل ها و نمونه های متنوعی داره که از بین اون ها کابینت آشپزخانه های گلاس کابینتی درخشان است. کابینتی پرطرفدار و بسیار زیبا. این کابینت ها برای طراحی های در آشپزخانه های مدرن بسیار کاربردی است اما کاربردی در آشپزخانه های کلاسیک نداره!

در این بخش ابتدا میخواهیم مزایا و معایب کابینت های گلاس رو بررسی کنیم و بعد از اون بریم سراغ مدل های متنوع کابینت های گلاس.

مزایا و معایب

کابینت های هایگلاس علاوه بر درخشان بودن سطحشون، که به اون شناخته میشن، مزایای دیگری هم دارن. معایبی هم دارن که باید حتما قبل از خرید این کابینت ها از این موارد مطلع باشین. پس بدون فوت وقت بریم و به مزایا و معایب کابینت های گلاس بپردازیم.

مزایای کابینت های گلاس

اگر بخواهیم به طور خلاصه به مزایای کابینت های گلاس بپردازیم، میتونیم موارد زیر رو بگیم.

معایب کابینت های گلاس

همونطور که گفتیم کابینت هایگلاس در کنار زیبایی ذاتی خودش، معایبی هم داره که حتما باید اون ها رو بدونین تا بتونین تصمیم مناسبی هنگام خرید این کابینت ها بگیرین. معایب کابینت های گلاس به صورت خلاصه عبارتند از:

البته این موارد که گفتیم، تمامی معایب کابینت های گلاس نبود. بلکه این معایب تعداد بیشتری دارن. به دلیل اهمیت خیلی زیاد این مساله، معایب کابینت های گلاس رو در مطلب جداگانه ای بررسی کردیم. در اون مطلب در مورد هر عیب کابینت های گلاس توضیح دادیم و راه حل رفع این عیب و یا مقابله با اون رو هم در صورت وجود، گفتیم. پس توصیه میکنیم حتما این مطلب رو مطالعه کنین.

بعد از بررسی مزایا و معایب کابینت های گلاس، بریم و چند مدل زیبا و چشم نواز از این کابینت با هم ببینیم.

مدل کابینت آشپزخانه های گلاس

همونطور که قبلا هم گفتیم، کابینت های گلاس طرح ها و مدل های متنوع و زیبایی داره. بنابراین شما برای انتخاب یک طرح مناسب برای خودتون احتمالا دچار مشکل نمی شوید. دیدن مدل های متنوع به شما کمک میکنه تا بهترین مدل که مطابق با میل و علاقه شماست پیدا کنید. پس بیاین باهم چند مدل کابینت آشپزخانه های گلاس ببینیم و لذت ببریم.

کابینت های گلاس سفید نقره ای

کابینت هایگلاس سفید نقره ای با قسمت هایی به رنگ بادمجانی. بادمجانی رنگی است که کمتر در کابینت های اطراف خودمون دیدیم و جزء رنگ های خاص و کم کاربرد به حساب میاد. در مورد کابینت سفید نقره ای و سفید طوسی باید بگیم این کابینت به صورتی است که زمینه رو برای به چشم اومدن رنگ سوم فراهم میکنه. در اینجا هم اگر دقت کنین میبینین که رنگ بادمجانی به چشم میاد. البته سازنده کابینت به دلیل اینکه ریسک استفاده از رنگ های خاص رو پایین بیاره، از این رنگ به مقدار خیلی کم در اپن آشپزخانه استفاده کرده.

کابینت آشپزخانه های گلاس نقره ای که بخش های کوچکی از اون به رنگ سفید ساخته شده. این بخش های سفید صفحات روی کابینت ها هستن. طراحی مدرن این آشپزخانه و کابینت های نقره ای، کاملا باهم هماهنگ هستن. چیزی که در این مدل میتونه توجه ما رو به خودش جلب کنه، پنجره های بزرگ و نور زیاد فضاست. این پنجره ها باعث شده که شما احساس خوشایندی در این آشپزخانه داشته باشین. حتی اگه رنگ بندی اون کسل کننده باشه!

یک مدل مدرن دیگه از کابینت های گلاس سفید نقره ای. در مورد رنگ سفید نقره ای گفتیم که زمینه رو برای بروز رنگ سوم فراهم میکنه. در اینجا به رنگ زرد گل های روی جزیره آشپزخانه توجه کنین. کاملا به جلوه اومده!

کابینت آشپزخانه بدون دستگیره و با رنگ نقره ای. در بین کابینت های مدرن، کابینت بدون دستگیره اخیرا طرفدار پیدا کرده و زیبا هم هست. میخوایم در این مدل باهم یک ادعا رو امتحان کنیم. به این تصویر دقت کنین. کدوم بخش زودتر به چشم شما اومد؟! به احتمال خیلی زیاد، سبزیجات قرمز روی جزیره آشپزخانه! حالا خودتون تجربه کردین که رنگ سوم چگونه در کنار رنگ های سفید و نقره ای به چشم میاد.

یک مدل گرم و صمیمی از کابینت های گلاس سفید نقره ای. وجود کفپوش های قهوه ای و پنجره های بزرگ باعث تزریق گرما و نشاط به این آشپزخانه شده است. واقعا لذت بخشه…

کابینت های گلاس سفید

نمایی از یک طرح کابینت آشپزخانه مدرن از جنس های گلاس برای آشپزخانه ای بزرگ و دل باز. کابینت ها در این آشپزخانه بدون دستگیره هستن و اپن جزیره ی این کابینت حاوی بخش های دکوراتیو و کتابخانه ای هم هست. این اپن که طراحی به شکل U داره، واقعا قشنگ و زیباست!

کابینت آشپزخانه بدون دستگیره با متریال هایگلاس. کابینت هایگلاس مدرن سفید که در این تصویر میبینین، باعث پرنور شدن محیط میشه و بهترین متریال برای ساخت کابینت آشپزخانه های کوچک است. تمامی المان های مربوط به طراحی مدرن در این مدل بکار رفته. واقعا زیباست.

اگر این مدل رو در یک سایت خارجی ببینین، حتی یکدرصد هم احتمال نمیدین که طراحی و اجرای یک کابینت ساز ایرانی باشه! ولی خب اشتباه میکنین! چون این اجرای این طرح کاملا برعهده یک تیم طراحی و کابینت سازی ایرانی بوده! واقعا زیبا و حرفه ای ساخته شده. به انحناهای موجود در تصویر نگاه کنین. یک طرح مدرن و بی نظیر که هیچ ایرادی نمیتونیم ازش بگیریم. ترکیب رنگی انتخاب شده برای اون هم کاملا درست و مناسب بوده. در یک جمله: همه چی تمومه!

کابینت های گلاس سفید برای آشپزخانه کوچک. همونطور که قبلا هم گفتیم، رنگ سفید و متریال های گلاس برای آشپزخانه های کوچک انتخابی مناسب است. در این آشپزخانه هم از این قاعده استفاده شده است.  البته این مدل طراحی خاصی نداره و کاملا معمولی و بدون خلاقیت طراحی و اجرا شده.

در این مدل، کابینت ها کاملا سفید نیستن و مایل به کرم هستن. میتونین با ماشین ظرفشویی سفید که در تصویر وجود داره مقایسه کنین. در این آشپزخانه از گاز توکار استفاده شده که انتخابی مناسب برای آشپزخانه های کوچک است.

آشپزخانه سفید مشکی با رنگ غالب سفید. در نگاه اول ممکنه حتی متوجه وجود کابینت های مشکی نشین. رنگ غالب در این آشپزخانه سفید است و برای همین میتونیم این آشپزخانه رو آشپزخانه سفید درنظر بگیریم. موردی که در این آشپزخانه به چشم میاد و اهمیت زیادی هم داره، وجود کابینت های متعدده. اینجوری حتی با وجود کوچک بودن آشپزخانه، شما مشکلی بابت جا دادن وسایل خودتون ندارین.

کابینت آشپزخانه سفید برای آشپزخانه کوچک. در تصویر بالا انتخاب کاشی های بین کابینت هم به زیبایی کار کمک زیادی کرده.این کابینت، نمونه کار یکی از کابینت سازهای سلام ساختمان در تهران هست.

یک نمونه کابینت هایگلاس ایرانی با ترکیب رنگ خاص که از طرح مینیمال و بدون دستگیره در اون استفاده شده.

کابینت های گلاس سفید مشکی

چیزی که در تصویر میبینین یک نمونه کامل از کابینت های گلاس سفید مشکی است. این ترکیب رنگی قبلا بسیار کاربرد کمی داشت اما امروزه در منازل ایرانی طرفداران نسبتا مناسبی رو برای خودش پیدا کرده است! این سفید مشکی البته میزبان یک رنگ سوم هم هست که مقداری فضا رو از یکنواختی بیرون آورده! میبینید که این ترکیب رنگی هم مشابه با کابینت سفید طوسی، میتونه به رنگ سومی که ازش میزبانی میکنه جلا و جذابیت خاصی ببخشه!

این تصویر کابینت های تمام مشکی داره که در کنار دیوار های سفید، تشکیل ترکیب سفید مشکی داده است. کابینت ها در این مدل بسیار درخشنده هستن. همون طور که میبینین، علاوه بر کابینت ها، کف این آشپزخانه هم تیره است که در مجموع ریسک دلگیر شدن فضا رو بالا میبره! دیوار های سفید آشپزخانه از دلگیری فضا کم کردن.

ولی با وجود همه این موارد، به طور کلی این رنگ برای آشپزخانه زیاد مورد پسند خانواده های ایرانی نیست! همچنین از این رنگ کمتر در آشپزخانه های کوچک استفاده میشه چون فضا رو کوچکتر از واقعیت نشون میده!

کابینت آشپزخانه های گلاس سفید مشکی ایرانی. مدلی که توسط کابینت ساز های داخلی ساخته شده و واقعا طراحی مناسب و خوبی داره. البته به دلیل نور کم فضا زیبایی طراحی اون زیاد به چشم نمیاد. یک ایرادی که این مدل داره اینه که از رنگ مشکی در محیطی کوچک استفاده کرده است. همونطور که قبلا هم گفتیم، معمولا از رنگ های تیره در آشپزخانه های کوچک کمتر استفاده میشه.

سایر رنگ ها در کابینت های گلاس

اگر به دنبال یک هیجان قرمز هستید این مدل کابینت های گلاس قرمز رو ببینین. رنگ قرمز به میزان کمتر میتونه یک هیجان مثبت ماندگار رو ایجاد کنه. کاری به پر ریسک بودن بکار بردن این رنگ در آشپزخانه نداریم ولی باید بگیم که نتیجه کار خوب از آب دراومده.

نمایی از کابینت های گلاس سفید صورتی. حسی که این فضا ایجاد میکنه یک حس فانتزیه که البته بعد از مدتی احتمالاً کمی دل صاحبش رو میزنه! البته نباید از زیبایی رنگ صورتی در کنار سفید عبورکنیم. ترکیب رنگی شاد و پرهیجتن! البته این ترکیب های رنگی کاملا به سلیقه شما وابسته است و ما نمیتونیم این موارد خاص رو بهتون توصیه کنیم.

تصویر زیر یک کابینت آشپزخونه با سبک مدرن و ترکیبی از هایگلاس سفید و ام دی اف فوق برجسته است که توسط یکی از ده‌ها کابینت ساز سلام ساختمان در تهران اجرا شده:

همونطور که در تصویر می‌بینین شیک بودن در عین سادگی رو در این مدل کابینت آشپزخانه به وضوح میشه دید. تصویر زیر همین آشپزخانه رو از زاویه‌ای دیگه نشون میده:

۲- کابینت آشپزخانه ام دی اف

در بین تمامی کابینت های آشپزخانه، کابینت ام دی اف یک نوع کابینت مرسوم برای مصارف اقتصادی و با هزینه مناسب به حساب میاد. کابینتی که به دلیل قیمت نسبتا مناسب و دوام و کیفیت قابل قبولی که داره،  پرطرفدار ترین کابینت در بازار کابینت سازی است.

اما این کابینت پرطرفدار هم مزایا و معایب مخصوص به خودش رو داره که در ادامه باهم اون ها رو میبینیم. پس از بررسی مزایا و معایب هم میرسیم به مدل های کابینت ام دی اف.

مزایا و معایب کابینت آشپزخانه ام دی اف

مزایا و معایب کابینت ام دی اف نسبت به بقیه کابینت ها از اهمیت بالاتری برخورداره! چرا؟! چون طرفدار خیلی بیشتری نسبت به سایر کابینت های آشپزخانه داره! علاوه بر اون ورق های ام دی اف کاربرد بسیار زیادی در کابینت سازی و کمد سازی داره. بنابراین همه این موارد اهمیت بررسی مزایا و معایب کابینت ام دی اف رو زیاد میکنه. مطمئنا مزایا و معایب ام دی اف برای افراد زیادی مفید و قابل استفاده است.

مزایای کابینت آشپزخانه ام دی اف

این مزایا رو در کنار معایب کابینت ام دی اف در مطلب مربوط به کابینت آشپزخانه ام دی اف به طور کامل توضیح دادیم. توصیه میکنیم برای دانستن دقیق در مورد کابینت ام دی اف حتما اون مطلب رو مطالعه کنین. اما در ادامه معایب کابینت ام دی اف روهم به طور خلاصه برای شما میگیم.

معایب کابینت آشپزخانه ام دی اف

کابینت های ام دی اف مزایای زیادی دارن اما معایب اون ها خیلی هم زیاد نیست. البته این معایب درسته که تعدادشون زیاد نیست اما از اهمیت بالایی برخوردار هستن. به همین جهت اون ها رو به صورت خلاصه برای شما میگیم.

همونطور که گفتیم، این معایب تعداد زیادی ندارن اما اهمیت اون ها بالاست. برای مثال اگر شما ساکن منطقه ای با آب و هوای خیلی مرطوب باشین استفاده از کابینت ام دی اف زیاد برای شما توصیه نمیشه. در صورت استفاده از این کابینت باید حواستون به شیوه آب بندی اون باشه!

مدل کابینت آشپزخانه ام دی اف

در ادامه براتون تعدادی مدل کابینت آشپزخانه ام دی اف رو انتخاب کردیم. این مدل ها رو در سه دسته کابینت ام دی اف قهوه ای، سفید قهوه ای(کرم قهوه ای) و سایر رنگ ها تقسیم کردیم که مدل مورد نظر خودتون رو به راحتی بتونین پیدا کنین.

کابینت ام دی اف قهوه ای

کابینت آشپزخانه ام دی اف قهوه ای که متمایل به شرابی است. طرح این آشپزخانه واقعا نو و بدیع است. به مدل اپن آشپزخانه در این تصویر توجه کنین. وجود منحنی در اپن، میز کناری اپن و حتی کابینت های روبرویی آشپزخانه باعث زیبایی دوچندان این مدل شده است. در این مدل شاهد یک آشپزخانه مدرن هستین که رنگ بندی اون بسیار خاص و لاکچری است و با نورپردازی بسیار مناسب همراه شده. همه این موارد کنار هم باعث شده مدل نهایی بسیار زیبا و دلپذیر باشه.

کابینت آشپزخانه ام دی اف قهوه ای ساده. قهوه ای همیشه در خانه های ایرانی پرطرفدار بوده و هنوز هم پرطرفدار ترین رنگ در کابینت و دکوراسیون داخلی منزل به حساب میاد. البته این رنگ از طیف رنگ های قهوه ای، زیاد پرطرفدار به حساب نمیاد. بیشتر بخش روشن تر طیف رنگ قهوه ای طرفدار داره. بنابراین این آشپزخانه رو میتونیم با ترکیب رنگ بهتر و شاد تری باز طراحی کنیم. ولی بازهم میتونیم بگیم طراحی و ترکیب رنگ خوب و مقبولی داره.

یک آشپزخانه با کابینت مدرن بدون دستگیره ام دی اف. این آشپزخانه با کابینت های قهوه ای تیره، یک طراحی بسیار ساده و دلنشین داره که از اصول طراحی مدرن است. در کنار اون نمیشه از انتخاب صحیح رنگ در کابینت گذشت!

تصویری از کابینت ام دی اف قهوه ای با جزیره های زیبا. درب های مشجر این جزیره ها باعث تفاوت اون شده. میتونه الگوی خوبی برای طراحی آشپزخانه های بزرگ باشه. علاوه بر طراحی درب های جزیره به صورت مشجر، استفاده از اپن شکسته هم دومین خلاقیت طراحی این آشپزخانه است. با اینکه شکسته شدن اپن باعث کوچکتر دیده شدن اپن شده و استفاده از اون رو هم سخت میکنه اما نمیشه از زیبایی خلاقیت جالبش گذشت!

کابینت آشپزخانه ام دی اف قهوه ای. البته در این آشپزخانه مقداری هم رنگ سفید در کنار رنگ قهوه ای و طرح چوبی کابینت قرار گرفته که میزان اون کم است. طرح چوب موجود در این کابینت ام دی اف رو میتونین در اطراف خودتون و در خانههای زیادی ببینین. این طرح و رنگ از محبوبیت بسیار بالایی برخورداره. طراحی این آشپزخانه واقعا زیبا است. یک آشپزخانه بزرگ و جادار با طراحی مدرن. نور پردازی در این مدل آشپزخانه هم قوی است و شما مشکلی از بابت روشنایی محیط نخواهید داشت.جالبه بدونین این تصویر نمونه کار اجراشده توسط آقای وحید یوسف رضایی یکی از ده‌ها کابینت ساز ما در تهران هست.

مدل کابینت ام دی اف سفید قهوه ای

یک کابینت آشپزخانه کوچک و جمع و جور که ترکیب رنگ زیبا و محبوبی داره! ترکیب سفید با قهوه ای روشن از اون ترکیب های رنگیه که میتونیم سال ها کنار خودمون داشته باشیمش و خسته نشیم! یک طراحی مینیمال و مدرن که ترجیح داده از کابینت های بدون دستگیره استفاده کنه! در کنار اون اپن جزیره هم به زیبایی و مدرن بودن فضا کمک بسیار زیادی کرده.

نمونه ای ساده و مدرن از یک آشپزخانه ام دی اف سفید قهوه ای با کابینت هایی بدون دستگیره. همون طور که در این مدل و مدل های قبلی دیدین، کابینت های بدون دستگیره در طراحی مدرن کاربرد خیلی زیادی پیدا کرده اند. در این کابینت ها بخشی از بدنه به گونه ای طراحی میشه که بتونیم از اون به عنوان دستگیره استفاده کنیم.

رنگ قهوه ای که در این کابینت های آشپزخانه بکار رفته، قهوه ای بسیار تیره است. رنگی که نسبت به قهوه ای روشن کم کاربرد تر و کم طرفدار تر است. اما این رنگ هم زیبایی های خاص خودش رو داره.

یک کابینت آشپزخانه کوچک و ایرانی. ترکیب رنگ سفید و قهوه ای باعث روشنایی بیشتر محیط شده است. وجود دکور ها در آشپزخانه باعث میشه که بتونین وسایل دکوری خودتون رو به راحتی در معرض دید مهمان ها قرار بدید. در این مدل شاهد یک آشپزخانه ساده و بسیار خودمانی هستیم که در کنار سادگی، زیبایی خاص خودش رو داره.

تصویر بالا هم یک نمونه کابینت ام دی اف ایرانی رو نشون میده که از ترکیب رنگ سفید و قهوه ای طرح چوب استفاده کرده. البته باید گفت نورپردازی بنفش در این ترکیب رنگ، ساختار نامتجانسی رو ایجاد کرده واز هماهنگی رنگ ها کاسته شده.

مدل های کابینت ام دی اف با سایر ترکیب های رنگی!

برخلاف کابینت های ممبران و های گلاس که رنگ سفید در اون ها از پرکاربرد ترین و پرطرفدار ترین رنگ ها به حساب میاد، در کابینت ام دی اف رنگ سفید طرفدار زیادی نداره! بیشتر رنگ های طیف قهوه ای مخصوصا دارای طرح چوب، در کابینت های ام دی اف طرفدار دارن!

در این تصویر شما شاهد کابینت ام دی اف بسیار ساده برای آشپزخانه کوچک هستید! این آشپزخانه از نظر طراحی نکته یا مورد خاصی نداره. فقط یک مورد که انتخاب رنگ برای کابینت آشپزخانه کوچک کاملا متناسب بوده است! در مورد خود کابینت ها هم بخوایم نکته مثبتی بگیم، ب اید به کابینت های متعدد اون اشاره کنیم که نیاز شما به فضا رو برطرف میکنه!

این کابینت های مدرن آشپزخانه، مزایای زیادی دارن. طراحی مدرن، دستگیره های زیبا و هماهنگی رنگ اون ها با محیط جزء مزایای این مدل به حساب میاد. اما مشکل اینه که خیلی سرد و دلگیر طراحی شده! این ترکیب رنگی کاملا قابلیت کسل کردن ما رو داره! البته همونطور که درمدل های کابینت های گلاس بهتون گفتیم، رنگ سفید و طوسی میتونن محیطی روفراهم کنن تا رنگ سوم در اون زمینه بروز پیدا کنه. اینجا حضور یک رنگ سوم کاملا لازمه و واجبه!

برخلاف مدل قبلی، این کابینت ها بسیار ترکیب شاد و زیبایی دارن. این آشپزخانه همه مزایای مدل قبلی رو داره با این تفاوت که در این مدل، ترکیب رنگ هم از نقط قوت اون به حساب میاد! ما که عاشقش شدیم!

۳- کابینت آشپزخانه ممبران

کابینت های ممبران از لوکس ترین و زیباترین کابینت های بازار هستن. اگه دنبال مدل کابینت آشپزخانه جدید برای خانه خودتون میگردین، این کابینت ها میتونن برای شما آشپزخانه ای کلاسیک و مجلل بسازن که همه چشم ها رو به سمت خودش خیره میکنه. البته کابینت ممبران فقط مدل های کلاسیک نداره و میتونیم کابینت مدرن هم با این متریال بسازیم که کاربرد کمتری نسبت به مدل های کلاسیک داره.

این کابینت های آشپزخانه دارای طراحی و ساخت پیچیده تری نسبت به کابینت های هایگلاس و ام دی اف هستند. در طی فرایند ساخت کابینت ممبران، ابتدا با کمک دستگاه CNC برروی ورق خام ام دی اف طرح مورد نظر شما اجرا می شود. سپس برروی این ورق ها که از قبل برش خورده است، روکش PVC کشیده شده و در دستگاه وکیوم قرار میگیرد و روکش برروی ورق وکیوم می شود. در انتها هم کابینت آماده نصب می شود.

چیزی که در مورد کابینت ممبران اهمیت داره، اینه که توی پروسه ساخت کابینت اگر مشکلی وجود داشته باشه، تاثیر زیادی در کیفیت نهایی کار میذاره. اگر کابینت سازی با تبحر و مهارت پایین کار شما رو اجرا کنه میتونه بعد از مدتی کابینتتون تبدیل به معضل بزرگی براتون بشه. همچنین اگر بخواین در ساخت کابینت ممبران صرفه جویی زیادی انجام بدین و خیلی به کیفیت اهمیت ندین هم خطر ضرر و زیان مالی زیاد شما رو تهدید میکنه.

اما راه حل چیه؟! بهترین راه حل اینه که از کابینت ساز مطمئن و حرفه ای برای ساخت کابینت ممبران خودتون استفاده کنین. کاری که ما برای شما انجام میدیم و کابینت سازی حرفه ای، مطمئن و کاربلد رو بهتون معرفی میکنیم. اما کاری که شما باید انجام بدین چیه؟ معایب کابینت ممبران رو به خوبی بشناسین تا سرتون کلاه نره! این کار رو هم ما براتون انجام میدیم و معایب کابینت ممبران رو بهتون میگیم! پس مشکلی باقی نمیمونه دیگه! بیاین باهم ابتدا مزایا و سپس معایب کابینت ممبران رو بررسی کنیم.

مزایا و معایب کابینت آشپزخانه ممبران

در مورد اهمیت شناخت مزایا و معایب کابینت ممبران صحبت کردیم و الان بدون هیچ فوت وقتی میریم سراغ بررسی اون ها.

مزایای کابینت ممبران

مزایای کابینت آشپزخانه ممبران عبارتند از:

این دو مورد مزیت اصلی کابینت ممبران هستن. مزیتی که دلیل اصلی محبوبیت این کابینت به حساب میاد.

معایب کابینت ممبران

معایب کابینت ممبران انقدر اهمیت دارن که اگه بهشون توجه نکنین و یا کاری برای رفع این معایب انجام ندین، ضرر چندین میلیونی نصیب شما کنن! پس اینجای مطلبمون رو حسابی توجه کنین.

اما همه این معایب رو گفتیم. راه حلش چیه؟ مهمترین راه حل این معایب مراجعه به کابینت ساز و نجار مطمئنه. کابینت سازی که کیفیت کارش رو تضمین کنه!

مدل کابینت آشپزخانه ممبران

مدل های کابینت آشپزخانه ممبران بهتون کمک میکنه که یک طرح مناسب برای آشپزخانه خودتون انتخاب کنین و اون رو به کابینت ساز ها ارائه بدین. کابینت ساز هم بر اساس طرح مورد نظرتون طراحی انجام میده و بهتون قیمت نهایی رو اعلام میکنه. پس تعیین قیمت کابینت ممبران وابستگی زیادی به طرح شما داره.

بریم و مدل های بسیار متنوع و بی نظیر کابینت ممبران رو باهم ببینیم.

کابینت ممبران سفید

کابینت آشپزخانه سفید با جزیره و طراحی زیبا. طرح چوب موجود در کف آشپزخانه از سردی محیط کم کرده و فضا کاملا متناسب و متعادل شده. همونطور که در تصویر هم مشخصه، در این آشپزخانه دو عدد سینک تعبیه شده یکی برروی کابینت زمینی و دیگری برروی جزیره. اینجوری از رفت و آمد های متعدد هم جلوگیری میشه. این آشپزخانه نورپردازی مناسبی هم داره که بسیار به دلباز شدن محیط کمک میکنه.

یک نمونه ایرانی از طرح کابینت آشپزخانه ممبران. کابینت های آشپزخانه ایرانی که با متریال ممبران درست میشن، پرکارتر از نمونه های خارجی هستن. سرستون و پاخور در این کابینت ها نقش و نگار بیشتری داره و به طور کلی مجلل تر از کابینت های خارجی است.

کابینت ممبران سفید یکی از پرطرفدار ها در بین کابینت های آشپزخانه است. رنگ سفید باعث روشن شدن و بزرگتر دیده شدن آشپزخانه میشه.

تصویر کابینت ممبران ایرانی. یک طرح ساده که با سلیقه خیلی ها جور در میاد. اون بخش منحنی که در اپن طراحی شده واقعا کاربردی و زیباست. البته طراحی اپن به صورت شکسته، مقداری فضای مفید اپن رو کوچکتر جلوه میده اما خلاقیت جالب و زیبایی است.

یک نمونه دیگه از عکس کابینت ممبران سفید. خوبه بدونید که در بین کابینت های ممبران، رنگ سفید از محبوبیت خاصی برخورداره. این محبوبیت رو در مورد کابینت های هایگلاس هم دیدین.

باز هم کابینت آشپزخانه سفید! البته سفید هیچوقت تکراری نمیشه و با طیف وسیعی از رنگ ها هم ست میشه. یکی از مهمترین دلایل پرکاربرد بودن رنگ سفید در کابینت ها هم همین مساله است. افراد زیادی ترجیح میدن ریسک کمتری کنن و از سفید برای آشپزخانه خودشون استفاده کنن. اینجوری خیلی راحت بین کابینت ها و وسایلشون هماهنگی به وجود میاد. درحالیکه رنگ های دیگه به همین راحتی در کنار وسایل آشپزخانه ترکیب رنگی هماهنگ و زیبا ایجاد نمیکنن!

این مدل در واقع همون مدل قبلیه که از نمایی دیگه ازش عکسبردای شده و به ما اجازه قضاوت صحیح تر در مورد زیبایی خودش میده. به طرح های روی جزیره آشپزخانه و کابینت های روبرویی توجه کنین. طرح های بسیار زیبایی ست. البته همون طوری که قبلا هم بار ها تاکید کردیم، برای اینکه این طرح ها مناسب دربیاد باید حتما از یک کابینت ساز کاملا حرفه ای کمک بگیرین. موردی که درباره همه کابینت ها صدق میکنه اما در کابینت ممبران اهمیت دوچندان داره.

احتمالا از خودتون میپرسین این کابینت های ممبران سفید قرار نیست دست از سر ما بردارن؟! به طور کلی ماهم جواب سوالتون رو نمیدونیم. اما در این مطلب و این بخش، این مدل آخرین مدل کابینت آشپزخانه ممبران سفید است! کابینت های ممبران با اینکه طرح و رنگ های بسیار گسترده ای دارن، اما ممبران سفید خیلی پرطرفدار تر از سایر رنگ ها و طرح هاست! قبلا هم در مورد این مورد صحبت کرده بودیم!

کابینت ممبران کلاسیک

بازهم کابینت ممبران سفید! این بار در بخش کابینت های آشپزخانه کلاسیک ممبران! کابینتی کلاسیک با صفحه کابینت آشپزخانه از جنس کورین. در این مدل میتونین نمونه ای از معرق کاری های موجود در کابینت های آشپزخانه ممبران که توسط دستگاه CNC بوجود میاد رو ببینین. همون طور که گفتیم، این طرح ها قبل از روکش شدن مغزی، برروی اون کار شده و سپس مغزی با روکش PVC وکیوم میشه.

کابینت آشپزخانه کوچک ممبران. یک جزیره با این سبک رو هم میتونین ازش به عنوان میز کار یا صبحانه استفاده کنین و هم به دلیل وجود قفسه ها و کابینت های اطرافش براتون مفیده. از این قفسه ها و کابینت ها برای قراردادن وسایل مختلف آشپزخانه خودتون میتونین استفاده کنین.

در این عکس کابینت، به دستگیره های سلطنتی و کلاسیک توجه کنین. دستگیره های برنزی که دارای طرح بسیار قوی و زیبا و لاکچری هستن. البته شیر آلات این آشپزخانه هم میتونست مشابه با دستگیره ها باشه. اینجوری قطعا نمای خیلی زیباتری به خودش میگرفت. ولی شیر آلات برنزی و سلطنتی اصلا ارزون نیستن! پس به سازنده این کابینت کاملا حق میدیم!

کابینت آشپزخانه ممبران سفید خاکستری. محیطی باز و آرام. رنگ خاکستری در این تم خاص، ایجاد آرامش و کمی سردی میکنه. البته واقعا در این مدل خاص زیاد باعث سردی محیط نشده. طراحی منحنی در کنار کابینت های نسبتا کلاسیک و آشپزخانه ای بزرگ، از این طرح یک مدل ماندگار ایجاد کرده.

کابینت ممبران کلاسیک با رنگ بندی خاص و جذاب. این رنگ بندی با اینکه کم کاربرده اما همونطور که میبینین بسیار زیباست. سبک طراحی کابینت ها هم به صورت کلاسیک است که هماهنگی کاملی با رنگ اون داره. یک موردی که واقعا حس خوبی به ما منتقل میکنه، طرح چوب کف آشپزخانه است. در کنار کابینت های کلاسیک و دیوار های زرد رنگ بسیار هماهنگ و جذاب به نظر میاد.

خیلی سرد و بی روح. مجموع رنگ بندی کابینت ها و کف آشپزخانه و جزیره، باعث شده که شاهد یک آشپزخانه کلاسیک اما کسل کننده باشیم. بهتر بود رنگ کف مقداری روشن و شادتر بود. جدا از رنگ بندی، طراحی کلی آشپزخانه مناسب و زیباست.

کابینت ممبران موجود در این مدل، رنگ بسیار دلگیری داره. رنگ کدر کابینت باعث میشه که شما در فضای آشپزخانه احساس خوبی نداشته باشین و آشپزخانه براتون دلگیر و خسته کننده باشه.

۴- کابینت آشپزخانه وکیوم

کابینت وکیوم در واقع همون کابینت ممبران هست و تفاوتی با هم ندارند. اما بعضا دربین مردم متفاوت فرض می شن به همین دلیل ما هم بخش جداگانه ای برای این کابینت در نظر گرفتیم تا کسانی که این نوع کابینت رو به نام کابینت وکیوم می شناسن، راحت تر بتونن محتوای مورد نظرشون رو پیدا کنن. اما شما همیشه در نظر داشته باشید که این دو نوع کابینت در واقع یکی هستند.

۵- کابینت آشپزخانه چوبی

در بین کابینت های آشپزخانه، کابینت آشپزخانه چوبی گران ترین نوع کابینت به حساب میاد. در کشور ما چوب بسیار گران است و بنابراین همه افراد نمیتونن کابینت چوبی داشته باشن. چوب متریالی طبیعی و بسیار زیباست که کیفیت بسیار بالایی هم داره. اما همون طور که گفتیم، به دلیل گرانی خیلی زیاد چوب، همه افراد نمیتونن از کابینت چوب استفاده کنن.

کابینت چوب رو معمولا افرادی استفاده میکنن که دغدغه مالی ندارن و براشون مهمه که آشپزخانه ای لاکچری و بسیار لوکس داشته باشن. بنابراین ممکنه زیاد به مزایا و معایب اون توجه نکنن. اما دونستن نقاط قوت و ضعف این متریال گران قیمت خالی از لطف نیست.

مزایا و معایب کابینت آشپزخانه تمام چوب

کابینت چوبی، جزء کابینت های لاکچری آشپزخانه به حساب میاد. این کابینت بسیار زیباست و همونطور که قبلا هم بارها گفتیم، بسیار گران است. در این بخش میخواهیم نقاط قوت و ضعف کابینت چوبی رو باهم ببینیم و بررسی کنیم. پس به مزایا و معایب کابینت آشپزخانه چوبی توجه کنین.

مزایای کابینت تمام چوب

معایب کابینت چوبی

این دو مورد از مهمترین و اساسی ترین معایب کابینت چوبی هستن. عیب های دیگری هم داره که اهمیت زیادی ندارن و میتونین از اون ها چشم پوشی کنین.

حالا که مزایا و معایب کابینت چوبی رو دیدیم، بهتره که بریم و مدل های متنوع از کابینت چوبی رو باهم ببینیم. مدل هایی که حتی دیدن اون ها هم حس سرزندگی به شما میده.

مدل کابینت آشپزخانه چوبی

یکی از اصلی ترین دلایلی که برای استفاده از کابینت چوبی گفته میشه، حس زندگی و طبیعی بودن اون است. خیلی از افراد حاضرن هزینه زیادی انجام بدن تا این حس رو در خانه خودشون تجربه کنن! اما شاید برای اکثریت ما صرف هزینه ای با این میزان برای ساخت کابینت های آشپزخانه خودمون مقدور نباشه. ولی ما میتونیم مدل های اون رو ببینیم! مدل های اون رو میبینیم و لذت میبریم! پس بریم و مدل های کابینت تمام چوب رو باهم ببینیم.

مدل کابینت چوبی کلاسیک

کابینت های چوبی به خصوص در کشورهایی که جنگل زیادی دارند تنوع فراوانی داره. قیمت چوب در این کشورها کمه. اما در کشور ما چوب جزء متریال های بسیار گران به حساب میاد. بنابراین در ایران استفاده از این کابینت ها به خانه های اشرافی و بسیار مجلل محدود میشه. در این تصویر هم میبینین که آشپزخانه کاملا لاکچری و اشرافی است.

تصویری از یک کابینت آشپزخانه کلاسیک از جنس چوب با تم رنگ قهوه ای کمرنگ. همزمان هم حس چوب رو داره و هم تیره نیست. همون طور که میبینین، این کابینت بسیار باشکوه و خیره کننده ست. طراحی اون بسیار زیباست و با وجود کلاسیک بودن، از طرح های پرکار و شلوغ استفاده نکرده.

همونطور که گفتیم کابینت چوبی یکی از گرانترین کابینت ها در بازار ایران محسوب میشه. ما ایرانی ها معمولا دوست داریم از رنگ های پلی استر برای رنگ آمیزی اون ها استفاده کنیم. این کابینت به رنگ قهوه ای سوخته است که به دلیل تیرگی اون، کاربرد کمی در خانه های ایرانی داره ولی در عین حال بسیار مجلل و زیباست. معمولا در آشپزخانه های ایرانی از رنگ قهوه ای روشن بیشتر از قهوه ای تیره استفاده میشه.

عکس کابینت آشپزخانه کرم قهوه ای که از جنس چوب ساخته شده. قسمت های کرم رنگ در کابینت چوبی گاهی بدون مواد پلی استر رنگ آمیزی میشه. این ترکیب رنگی دلنشین، از ترکیب های بسیار پرطرفدار به حساب میاد. البته رنگ کرم با قهوه ای روشن بیشتر بکار میره اما به کار رفتن اون در کنار قهوه ای تیره هم کاربرد داره.

عکس کابینت چوبی کلاسیک با جزئیات نسبتاً زیاد. در کابینت های کلاسیک بر عکس کابینت مدرن، جزئیات زیادی روی کابینت کار میشه. همون طور که در این مدل میبینید، سرستون ها و پاخور های این کابینت بسیار پرکار بوده و حال و هوایی کلاسیک دارن. در طراحی کابینت آشپزخانه چوبی، دست نجار برای استفاده از طرح های ریز نسبت به ممبران باز تره. چونکه در کابینت چوبی خبری از وکیوم کردن روکش PVC برروی مغزی ام دی اف نیست و طرح ها با دست اجرا میشه و روی اون ها روکشی به کار نمیره.

مدل کابینت چوبی سفید

کابینت آشپزخانه موجود در تصویر بالا در کنار مزایای زیادی که داره، از جمله طرح کابینت آشپزخانه زیبا و مناسب، جزیره بسیار کاربردی و وجود قفسه های مربوط به کتاب، معایبی هم داره. از معایب اون میشه به کم بودن تعداد کابینت ها اشاره کرد. کابینت های دیواری بالای گاز بهتر بود همشون با درب های شیشه دار طراحی نشن و یک یا دوتا از اون ها این درب ها رو داشته باشن.

تصویر کابینت چوبی کلاسیک سفید ساده. همونطور که میبینین، یک جزیره کوچک برای استفاده به عنوان میز کار در این آشپزخانه طراحی شده که زیباست. همچنین قرار گرفتن کابینت های سفید در کنار کف قهوه ای روشن، به جذابیت محیط کمک زیادی کرده است. در مورد جزیره و اپن شکسته قبلا هم صحبت کردیم که با وجود خلاقیت زیبا و خوبی که داره، فضای مفید روی اپن رو کم میکنه.

نمونه ای دیگر از مدل کابینت چوبی کلاسیک و رنگ سفید. یک کابینت چوبی با صفحه کابینت کورین که حس طبیعت رو در شما ایجاد میکنه. ترکیب رنگ سفید در کنار قهوه ای، بسیار زیبا و متناسب شده. ترکیبی پرطرفدار و جذب کننده!

کابینت آشپزخانه با رنگ سفید و طرح کلاسیک که بسیار مجلل و پر زرق و برق طراحی شده. صفحه روی کابینت از جنس سنگ کورین است و باعث زیبایی بیشتر فضا شده. کابینت های متعدد باعث میشه که شما دغدغه ای از بابت قراردادن وسایل خودتون در کابینت ها نداشته باشین و خیالتون راحت و جمع باشه. در کل با اینکه طرح بالا کمی شلوغ  به نظر میاد اما زیبا و چشم نوازه.

یک طرح مجلل دیگه با طراحی کلاسیک. البته در این طرح به دلیل روشن بودن کابینت های آشپزخانه در کنار کف و سقف، سردی محیط زیاده و شاید بهتر بود که سنگ های کف آشپزخانه با رنگی مثل قهوه ای روشن یا حتی تیره کار بشه.

در انتها بریم یه نمونه متفاوت و مدرن از ترکیب ام دی اف و چوب در کابینت آشپزخونه رو ببینیم:

این آشپزخونه توسط یکی از دکوراتورهای ما در رشت ساخته و اجرا شده.

این کابینت ترکیبی از چوب روسی با ام دی اف رنگ شده پلی اورتان است. طبیعتاً سلیقه‌ی خاص مشتری در کنار مهارت کابینت ساز باعث ایجاد چنین طرح متفاوتی شده. در ادامه همین آشپزخانه رو از زوایای دیگه‌ای می‌بینیم.

۶- کابینت آشپزخانه روکش چوب

کابینت های روکش چوب برخلاف کابینت های تمام چوب که به صورت کامل از چوب ساخته میشن، فقط دارای یک روکش طبیعی از جنس چوب هستن. در این کابینت ها مشابه با کابینت ممبران، مغزی از جنس ورق ام دی اف خام وجود داره که روی این مغزی روکش نازک چوب طبیعی قرار میگیره. در واقع کابینت های روکش چوب، ام دی اف هایی هستند که با چوب روکش شده اند.

کابینت روکش چوب قیمت پایین تری از کابینت های تمام چوب دارن. دلیل اون هم اینه که کابینت تمام چوب، همون طور که از اسمش پیداست، از چوب خالص ساخته میشه. در حالیکه کابینت روکش چوب طبق اون چیزی که در همین مطلب گفتیم، مغزی از جنس ام دی اف داره. البته بگیم که به طور کلی کابینت های روکش چوب هم ارزان نیستن و جزء کابینت های گران به حساب میان. ولی قیمتی پایین تر از قیمت کابینت تمام چوب دارن.

طبق روال همه کابینت های قبلی، در ادامه مزایا و معایب کابینت روکش چوب رو بررسی کرده و بعد از اون به سراغ مدل های کابینت روکش چوب میریم.

مزایا و معایب کابینت روکش چوب

کابینت های روکش چوب مشابه با کابینت های چوبی، معایب کم و انگشت شماری دارن. در مقابل مزایای اون ها زیاده. از جمله امکان طراحی آشپزخانه به بهترین شکل و به صورت کلاسیک. در ادامه به گزیده ای از مزایا و معایب کابینت روکش چوب اشاره میکنیم.

مزایای کابینت روکش چوب

مزایای اصلی کابینت روکش چوب رو میتونیم در موارد زیر خلاصه کنیم.

معایب کابینت روکش چوب

مدل کابینت آشپزخانه روکش چوب

مدل کابینت روکش چوب با رنگ بندی خاص. رنگ بندی این کابینت ها به صورتی است که باید حتما نورپردازی خیلی قوی داشته باشیم. در غیر این صورت فضا دلگیر و کم نور میشه. البته در این مدل با اینکه کمی نور محیط کمه، اما به صورتی نیست که شما رو اذیت کنه. در کابینت های تیره رنگ مساله ی نورپردازی اهمیت خیلی زیادی داره.

جزیره وسط آشپزخانه هم با دو کاربرد طراحی شده. هم میشه از اون به عنوان میز صبحانه استفاده کرد و هم سینک و شیر آب برروی اون قرار گرفته تا به عنوان میز کار هم کاربرد داشته باشه. مساله ای که در مورد جزیره این آشپزخانه وجود داره، تیرگی بیش از حد اونه! شاید خیلی مطلوب شما نباشه.

و اما بریم سراغ کابینت روکش چوب اجرا شده توسط یکی از اعضای سلام ساختمان در اصفهان (می‌دونین که ما در ۹ استان، حدود ۲۵۰ کابینت‌ساز و نجار فعال داریم؟!).

درسته اینکار هم شبیه کابینت تمام چوب هست و هم ممبران، اما در حقیقت روکش چوبه. البته این کار هنوز نقاشی نشده، پس اگه به قسمت‌های قابکاری شده‌ی درب‌ها با دقت نگاه کنین می‌بینین که مغزی ام دی اف به دلیل نداشتن طرح‌های چوب طبیعی، خودش رو نمایان کرده. معمولاً دکوراتورهای حرفه‌ای برای برطرف کردن این مشکل در کابینت‌های روکش چوب، نقش‌های چوب یا اصطلاحاً شال‌های چوب رو در قسمت‌هایی که مغزی ورق ام دی اف نمایان شده، بصورت دستی نقاشی می‌کنن.

این تصویر هم نمای روبروی تصویر قبلی رو نشون میده. بریم این آشپزخونه‌ی اصفهانی رو از یه نمای دیگه هم ببینیم:

در این تصویر طراحی و ظرافت جزیره‌ی آشپزخونه به چشم میاد.

یک کابینت روکش چوب مسطح یا fla . این کابینت ها برای طراحی در خانه های کوچک بسیار مناسبند. چونکه فضای کمی رو اشغال میکنن و باعث میشن خانه بزرگتر دیده بشه. البته ایراد اون ها اینه که از سایر بخش های خانه مستقل نیستن و این مساله مشکلات خاص خودش رو به خصوص در خانه های ایرانی ایجاد میکنه.

کابینت آشپزخانه روکش چوب با رنگی خاص و منحصر به فرد. همون طور که میبینین، رنگ کابینت ها قهوه ای متمایل به شرابی است که کمتر در اطراف خودمون دیدیم. البته این مورد رو بگیم که با وجود زیبا بودن این رنگ کابینت، هماهنگ شدن اون با وسایل خانه به سختی انجام میشه و ممکنه شما رو بابت هماهنگ شدن محیط با وسایلتون کمی اذیت کنه. اما اگه از حق نگذریم، زیبایی اون در حدی هست که ما با وجود این مساله، اون رو انتخاب کنیم!

جزیره L مانند در این آشپزخانه هم بسیار جدید و زیباست. وجود لامپ های متعدد و پنجره های بزرگ باعث شده که فضا از جهت روشنایی مشکلی نداشته باشه و دلگیر به نظر نیاد. در کل میتونیم بگیم با یک آشپزخانه زیبا، خلاقانه و لوکس طرف هستیم.

کابینت آشپزخانه سفید قهوه ای با طرح چوب. برخلاف سه طرح قبلی، این طرح کاملا ایرانی است. استفاده از صفحه کابینت کورین به زیبایی این مدل کلاسیک کمک بسیار زیادی کرده است. لازمه بدونین که صفحه کابینت کورین که به اون سنگ مصنوعی یا سنگ کورین هم میگن از گران ترین صفحه های کابینت موجود در بازاره! گاهی قیمت سنگ های کورین از قیمت کابینت هم بیشتر میشه.

یک مدل دیگه از صفحه کابینت سفید و کابینت های طرح چوب. کابینتی با جزیره دو تکه و طراحی بسیار زیبا. این کابینت کلاسیک با اینکه یک کابینت ایرانی است اما برخلاف کابینت های کلاسیک ایرانی، طراحی ساده تر و خلوت تری داره.

۷- کابینت آشپزخانه فلزی

کابینت آشپزخانه فلزی در گذشته طرفداران بسیار زیادی داشت و در اکثر خانه های ایرانی، میتونستید اون ها رو ببینین. اما امروزه کاربرد و جایگاه خودش رو در بین ما از دست داده است. این کابینت ها ۳ دسته هستند.

این سه دسته کابینت عبارتند از:

در بین این سه دسته تفاوت های زیادی وجود دارد. البته در این مطلب ما نمیخوایم به طور کامل تفاوت اون ها رو بررسی کنیم و فقط یک اشاره مختصر به این تفاوت ها داریم.

کابینت فلزی نوع اول و دوم قیمت پایین تری نسبت به کابینت استیل دارند. همچنین کابینت استیل کیفیت بسیار بالاتری نسبت به این دو کابینت دارد اما کاربرد آن بسیار محدود است. کابینت های استیل زنگ نمیزنند در حالیکه کابینت فلزی با ورق سیاه در برابر رطوبت مقاومت پایینی دارد. کابینت فلزی با ورق گالوانیزه هم با اینکه مقاومت بالاتری نسبت به کابینت ورق سیاه در برابر رطوبت دارد اما باز هم در برابر کابینت استیل حرفی برای گفتن ندارد!

بعد از این مقدمه طولانی، بریم سراغ بررسی مزایا و معایب کابینت فلزی.

مزایا و معایب کابینت فلزی

مزایا و معایب کابینت فلزی رو باید در دو دسته کابینت های استیل و فلزی نوع اول و دوم بررسی کنیم. از اونجا که این دو دسته کابینت تفاوت های بسیار زیاد و بنیادینی باهم دارن، بررسی مزایا و معایب اون ها باهم توجیه نداره. پس بریم و ابتدا مزایای کابینت های فلزی نوع اول و دوم و استیل رو باهم بررسی کنیم. پس از اون هم به معایب اون ها اشاره میکنیم.

مزایای کابینت فلزی گالوانیزه و ورق سیاه

مزایای کابینت استیل

معایب کابینت فلزی گالوانیزه و ورق سیاه

معایب کابینت فلزی استیل

در مطلبی با عنوان معایب کابینت فلزی، ما این معایب رو به صورت کامل و مفصل بررسی کردیم و در موردشون صحبت کردیم. بهتون توصیه میکنیم اگه علاقه ای به داشتن کابینت فلزی دارین، حتما اون مطلب رو بخونین.

مدل کابینت آشپزخانه فلزی

مدل های کابینت فلزی با اینکه از نظر تنوع محدود هستن اما باز هم میتوان در بعضی از اون ها خلاقیت رو دید. مدل های کابینت آشپزخانه فلزی رو در دو دسته کابینت فلزی گالوانیزه و کابینت فلزی استیل باهم میبینیم.

مدل کابینت استیل

یک آشپزخانه کاملا حرفه ای با کابینت های استیل. مدل های کابینت استیل با طراحی های خاصشون رو ما در اطراف خودمون کمتر میبینیم و در کمتر خانه ای، از کابینت استیل استفاده میشه. دلیل اون هم، همونطور که در معایب کابینت استیل گفتیم، به محدودیت طرح و رنگ و گران بودن این کابینت برمیگرده.

یکی از مهمترین کاربرد های کابینت استیل، استفاده در آشپزخانه ها و رستوران های بزرگ، بیمارستان ها و آزمایشگاه هاست. دلیل این مساله اینه که رعایت بهداشت در این محل ها از اهمیت خیلی زیادی برخورداره. در کابینت استیل شما میتونین بهداشت رو در بالاترین سطح رعایت کنین. این کابینت ها کاملا قابل شستشو و ضد عفونی هستند. در این مدل هم نمونه ای از کابینت استیل در آزمایشگاه رو میبینین.

یک آشپزخانه حرفه ای با کابینت های آشپزخانه استیل مدرن. در این آشپزخانه حس مدرن بودن کاملا مشهوده. البته رنگ دیوار ها و کف آشپزخانه در کنار رنگ کابینت باعث بی روحی محیط شده. به دلیل همین ترکیب رنگی هم شما توجهتون خیلی زود به ظرف نارنجی و قوری قرمز جلب میشه.

کابینت استیل با طراحی بسیار زیبا و دیدنی. استفاده از شیشه های طرح دار و اصطلاحا مشجر در کنار فلز موجود در کابینت های استیل، باعث زیبایی محیط شده. کابینت های فلزی به دلیل رنگ نقره ای باعث سردی محیط میشن. اما در این طرح با استفاده از رنگ دیوار ها و کف آشپزخانه، تعادل در محیط وجود داشته و محیط شاد و جذابی رو شاهد هستیم.

مدل کابینت فلزی گالوانیزه

در بین کابینت های فلزی گالوانیزه، فقط همین یک مدل رو بررسی میکنیم. مدل های کابینت فلزی گالوانیزه رو در خانه های خودمون دیدیم. خیلی از خانه های ایرانی در گذشته کابینت فلزی داشتند. اما دیگر خبری از کابینت فلزی در اکثر اون ها نیست و کابینت های مختلف از جمله ام دی اف، جای کابینت های فلزی گالوانیزه رو گرفتن.

در مدل بالا، کابینت های فلزی گالوانیزه با رنگ سرمه ای و سفید وجود داره. کابینت فلزی سفید رو زیاد در اطراف خودمون دیدیم اما کابینت فلزی با رنگ سرمه ای، کابینتی کمیاب است. در این آشپزخانه، محصول نهایی کابینت فلزی بسیار شیک و چشم نواز شده.

۸- کابینت آشپزخانه انزو

متریال اصلی کابینت انزو هم مثل خیلی از کابینت ها، ورق ام دی اف هست. روی این ورق روکشی با تکنولوژی خاص قرار میگیره که طرح نهایی کابینت رو نشون میده. کابینت انزو نوعی از کابینت ممبران هست که تفاوت هایی با کابینت ممبران داره. مهمترین تفاوتی که شاید از نظر مشتری بیشتر به چشم بیاد، طرح و رنگ کابینت انزو هست. کابینت انزو برخلاف کابینت ممبران معمولا به رنگ های سفید براق تولید میشه.

دلیل نامگذاری کابینت انزو، به دلیل شرکت تولید کننده این نوع کابینت هست. انزو نام برند تولیدی شرکت Ze ique هست که در ایران کابینت های مشابه تولیدات این شرکت با نام کابینت انزو شناخته میشن.

مشکلات و معایب کابینت انزو؟

مهمترین معایب کابینت انزو موارد زیر هست:

و اما بریم نمونه کار نجارهای سلام ساختمان که طرح انزو رو اجرا کردن، بررسی کنیم. در حال حاضر طرح انزو بیشتر در شهر تهران طرفدار داره، به همین دلیل نمونه کارهایی که در ادامه بررسی می‌کنیم توسط دکوراتورهای ما در تهران اجرا شدن. اما اگه در شهر دیگه‌ای زندگی می‌کنین، نگران نباشین. ما در شهر شما هم می‌تونیم دکوراتورهایی بهتون معرفی کنیم که مهارت اجرای کابینت طرح انزو رو داشته باشن.

این کابینت که در تهران اجرا شده، دارای طراحی ساده است که با کمک رنگ طلایی جلوه‌ی بیشتری پیدا کرده. 

در این تصویر، آشپزخونه قبلی رو از نمایی نزدیکتر می‌تونین مشاهده کنین.

مشخصه بارز کابینت طرح انزو برش چهار طرف درها و رنگ سفید براق اون هست. در تصویر بالا هم که نمونه کار یکی از صدها کابینت ساز ماست، این ویژگی‌های انزو رو مشاهده می‌کنین.

طراحی کابینت آشپزخانه– نمونه کار دکوراتورهای سلام ساختمان

طراحی کابینت ها در فضای آشپزخانه یکی از مهمترین بخش های ساخت و یا بازسازی منازل و آشپزخانه هاست. در مورد طراحی اپن و کابینت و به صورت کلی طراحی آشپزخانه ها یه مطلب با عنوان «طراحی آشپزخانه» داریم که براتون حتماً مفیده. در اونجا اصول طراحی آشپزخانه رو توضیح دادیم. بعد از اون گفتیم که اصلاً چرا باید آشپزخانه رو طراحی کرد و این کار چه ضرورتی داره؟! همچنین مواردی مثل زمان مناسب برای طراحی آشپزخانه در بازسازی منازل، طراحی آشپزخانه های کوچک و بزرگ و … هم در این مطلب به طور کامل بررسی میشه.

حالا در این قسمت بریم چند نمونه از تصاویر مربوط به طراحی رو در کنار پروژه ساخته شده و واقعیِ همون طراحی ببینیم. راستی همه این طراحی‌ها و اجرای اونها مال دکوراتورهای سلام ساختمان هست:

با طراحِ طراحی رایگان سلام ساختمان چقدر آشنا هستن؟

بعضی دکوراتورهای ما طراحی ۳ بعدی کابینت انجام میدن. خب میدونین که طراحی هزینه داره و این هزینه بین ۳۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومان متغیره.

اما ما که گفتیم طراحی رایگان، پس چی شد؟!

شرایطش اینطوریه که اگه از دکوراتورهای سلام ساختمان بخوای برات طراحی انجام بدن و بعد با همون کسی که طراحی کرده قرارداد ببندی، طراحی کابینتدکورت رایگان میشه.

در ادامه چند نمونه دیگه از تصاویر مقایسه‌ای مربوطه به طراحی و کار اجرا شده‌ی کابینت‌سازهای سلام ساختمان رو مشاهده می‌کنین.

کابینت مدرن و آشپزخانه مدرن

یکی از سبک های مهم طراحی آشپزخانه، سبک مدرن طراحی است. این سبک طرفداران بسیار پر و پا قرصی هم داره. طراحی به سبک مدرن، اصول خاصی داره که میتونین در مطلب «آشپزخانه مدرن» اون ها رو مطالعه کنین و در مطلب «کابینت مدرن» براتون مدل هایی جذاب و دیدنی از انواع کابینت مدرن رو فراهم کردیم.

اگر در حال طراحی آشپزخانه خودتون هستین یا قصد بازسازی خانه و آشپزخانه خودتون رو دارین، حتماً بهتون توصیه می‌کنیم دوتا مطلب آشپزخانه مدرن و ۱۴ مدل کابینت مدرن رو نگاهی کوتاه بندازین. شاید شما هم طرفدار سبک مدرن در طراحی داخلی شدید!!

کابینت کلاسیک آشپزخانه

کابینت های کلاسیک همواره در برابر کابینت های مدرن قرار گرفته اند و با اون ها مقایسه می‌شوند. البته هر دو سبک طراحی طرفداران زیادی دارند و به نظر ما فارغ از تفاوت های زیادی که این دو سبک باهم دارند، زیبایی های فراوانی رو هم دارند و نباید اون ها رو باهم مقایسه کرد.

کابینت و آشپزخانه کلاسیک، مشابه با تمام سبک های دیگر هنری، یکسری اصول برای طراحی دارد که در مطلب مربوط به کابینت آشپزخانه کلاسیک به طور کامل به اون ها اشاره کرده ایم. همچنین در این مطلب مدل های مختلف کابینت کلاسیک رو هم به طور کامل بررسی کردیم. مدل هایی بسیار لاکچری که قطعاً از دیدن اون ها لذت خواهید بود. یکی از جذابترین مدل های کابینت کلاسیک، مدل کابینت رومی است که میتونید در مقاله «کابینت رومی» تصاویر این نوع کابینت رو هم مشاهده کنید. و حالا در ادامه میخوایم به شما بگیم که کابینت کلاسیک رومی که یک مدل کابینت کلاسیک محسوب میشه، از چه متریالی ساخته میشه. پس فیلم بعدی رو از دست ندین.

از چه متریالی برای کابینت مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک استفاده میشه؟

طبق قولی که به شما داده بودیم، در این ویدیو می­گیم که هر سبک کابینتی به چه متریالی احتیاج داره. بعد از دیدن این فیلم حالا دیگه شما می­تونین متریال مناسب برای کابینت آشپزخانه­‌ی خودتون رو انتخاب کنین.

راهنمای قیمت انواع کابینت

موضوع قیمت در مورد هر نوع کابینتی، بحث بسیار پرطرفدار و جذابیه! معمولاً قیمت کابینت رو در ابتدا که میخوان به صورت حدودی بگن، به ازای هر متر طول بیان می کنند. مثلا: هر متر طول کابینت ام دی اف ایرانی در حال دریافت… تومان.

اما آیا این روش درستیه؟ قطعاً روش دقیقی نیست. ما به صورت تخصصی در سلام ساختمان در مورد قیمت کابینت آشپزخانه، مطالب مفید و مفصلی داریم. علاوه بر اینکه در مطلب قیمت کابینت آشپزخانه، همه قیمت ها رو به صورت متر طول آوردیم، تاکید کردیم که این روش، شیوه درست قیمت گرفتن نیست. قیمت بر اساس متر طول با قیمت واقعی متفاوت بوده و در نهایت شما باید پول بیشتری پرداخت کنین.

اما چرا؟! پس روش درست چیه؟ اگه بخوایم خیلی خلاصه بگیم، قیمت بر اساس متر طول، قیمت یک متر کابینت استاندارد با طرح ساده است. در حالیکه بسیاری از افراد، طرحی خاص رو برای کابینت خودشون میخوان. همچنین خیلی از کابینت ها هم ممکنه در ابعاد استاندارد طراحی و اجرا نشن. البته این مواردی که گفتیم، فقط کلیاتی از اشکالات این روش بود. در مطلب قیمت کابینت آشپزخانه درباره روش صحیح قیمت گرفتن کابینت و کمد به طور کامل راهنمایی تون کردیم.

ویدئوی خلاصه مقاله: انواع کابینت

در ویدئوی زیر خلاصه مطالب این مقاله رو میتونین مشاهده کنین:

پرسش و پاسخ‌ ناب درباره طراحی مدل کابینت و خرید اون

برای خرید کابینت از کجا شروع کنم؟ 

خیلی ها با اطلاعات کم یا نادرست شروع به سفارش دادن می‌کنند. پیشنهاد ما اینه که این مطلب رو با دقت مطالعه کنی: قیمت کابینت آشپزخانه 

کدوم یک از انواع مدل کابینت بهتر هستن؟

همه انواع کابینتی که اینجا ذکر شد مزایا و معایب خودشون رو دارند.

اگر یک کابینت با قیمت خیلی اقتصادی میخواین، پیشنهاد اولیه کابینت ام دی اف است.اگر میخواین خیلی لاکچری باشه و هزینه براتون مهم نیست، کابینت چوبی رو توصیه می‌کنیم. اگر دنبال ساخت یک کابینت شیک و با هزینه میانه هستی، کابینت هایگلاس مورد خوبیه.

کدوم مدل کابینت ها بیشتر داره مد میشه؟

مدتی هست که رشد کابینت ممبران نسبت به قبل زیاد شده. چون کابینت ممبران میتونه ظاهری زیبا و لوکس داشته باشه و در عین حال مثل کابینت چوبی گرون قیمت نیست.

مثلاً آشپزخونه زیر یک نمونه کابینت ممبران بسیار شیک و زیباست که توسط یکی از چندین دکوراتور ما در تبریز ساخته شده.

ماندگارترین کابینت چه مدل کابینتی است؟

اگر از نظر شکل ظاهری و طرح منظورتون است، ماندگارترین مدل کابینت احتمالا کابینت های چوبی هستند. اما اگر از نظر مقاومت میپرسین، بنظر میرسه کابینت های فلزی این ویژگی رو دارند. البته امروزه استفاده از کابینت تمام فلزیِ گالوانیزه دیگه از مد افتاده. از دیدِ کارشناسی ما، کابینت های ام دی اف، هایگلاس و ممبران در رده های بعدی از نظر ماندگاری فنی هستند.

توجه کنین که هر کدوم از انواع کابینت اگر خوب ساخته بشن، ماندگاری کافی دارند و وقتی خوب هم نگهداری بشن، به راحتی ۲۰ سال و بیشتر کار میکنن.

چطور طرح کابینت ام رو انتخاب کنم؟

روش ساده اش اینه که از سایت سلام ساختمان بخصوص از بخش گالری مدل های کابینت با تصاویرِ نمونه کارهای مختلف آشنا بشین و سپس برین سراغ طراحی دقیقش. طراحی سه بعدی، یکی از بهترین روش هاست برای اینکه بدونین بعد از اجرا، آشپزخونه تون چه شکلی میشه. مطالعه مطلب جدیدترین مدل کابینت ۲۰۲۲ و ۲۰۲۱ هم میتونه برای انتخاب طرح بهتون کمک کنه.

چه کسی قبل از اجرا، طراحی سه بعدیِ کابینت ام رو انجام میده؟ آیا رایگانه؟

این کار، کارِ طراح حرفه ایه. طراحی که هم هنرمنده و هم به نرم افزارهای طراحی تسلط داره.

هیچ کار خوبی رایگان نیست! اما خیلی وقت ها کابینت سازی که باهاش مذاکره میکنین از این افراد متخصص داره و برای شما طراحی رو با هزینه مناسبی انجام میده. حتی بیشتر اوقات، اگر با همون کابینت ساز قرارداد ببندید، هزینه طراحی رو بهتون پس میده. میتونین از کابینت سازهای عضو در سیستم «سلام ساختمان» کمک بگیرین.

اجرای کابینت چقدر زمان میبره؟

معمولا زمان مورد نیاز برای اجرای یک نوع کابینت معمولی بین یک تا دو هفته است. البته زمان مذاکره و طراحی رو که حساب کنین، باید بیشتر از یک هفته زمان در نظر بگیرین. البته به مدل کابینت تون هم بستگی داره. مثلا مدل ممبران یا چوبی زمان بیشتری میبرند.

مهمترین مسئله برای ساخت کابینت چیه؟

بدون شک مهمترین مسئله، کابینت سازی هست که کار رو بهش میسپرید. هرگز به سادگی از کنار مهارت و سابقه کابینت ساز عبور نکنین. حتی اگر در ظاهر بیشتر هزینه کنین، این نهایتاً باعث میشه هزینه هاتون کمتر بشه و به نفع‌ تونه.

برای ساخت کابینت چقدر پول لازمه؟

این کاملا به ابعاد، طرح و جنس کابینت شما داره. این روزها برای یک حونه کوچک هزینه کابینت از ۴ – ۵ میلیون تومان شروع میشه به بالا. برای خونه های بزرگ هم این هزینه میتونه تا ۳۰ میلیون تومان و حتی بسیار بیشتر هزینه داشته باشه. پس برای دونستن قیمت دقیق، لازمه با کابینت سازهای حرفه ای و مطمئن مشورت کنین و ازشون قیمت بگیرین.

چطور بهترین کابینت ساز رو پیدا کنم؟

روش های مختلفی وجود داره مثل روشِ متداولِ سوال کردن از اطرافیان. اما ما استفاده از سیستم سلام ساختمان رو پیشنهاد می‌کنیم. چرا؟ چون هم کابینت سازهای باتجربه و حرفه ای عضوش هستند و هم برای خیلی از کابینت ها، خودِ سلام ساختمان ضمانت قیمت بهتون میده. صدها کابینت ساز در سراسر ایران عضو سلام ساختمان هستند.

میتونین هر سوالی دارین زیر همینجا کامنت بگذارین. کارشناسان ما در خدمت شما هستن.

طرح کابینت ۲۰۲۲ جدیدترین تصاویر کابینت آشپزخانه

مدل کابینت آشپزخانه ایرانی جدید