قیمت سیگار بهمن کوچک


قیمت سیگار بهمن کوچک

در بازار سیگار ایران همه نام برند سیگار بهمن را شنیده ایم در این مقاله از مجله دخانیات آوان مال به بررسی تاریخچه و تمام فراز و نشیب های شرکت سیگار بهمن


قیمت سیگار بهمن کوچک

همه چیز درمورد سیگار بهمن

نام سیگار بهمن را بسیاری از افراد شنیده‌اند و همه می‌دانند که این برند در اصل ایرانی است و از انواع دخانیات داخلی محسوب می‌شود. سابقه سیگار بهمن در ایران بسیار طولانی است و بنظر می‌رسد امسال ۹۱ ساله شود. در گذشت این سال‌های طول و دراز، حوادث و اتفاقات بسیاری متوجه این کمپانی معروف شده است که هرکدام داستان و اثرات خاص خود را دارند. بازار دخانیات ایران بسیار متنوع است و اکثر برندهای موجود خارجی هستند. اما با این حال هنوز هم بلند آوازه ترین سیگار در ایران، بهمن است.

معمولاً رایج‌ترین تصویری که از سیگار بهمن در ذهن عموم باقی مانده است، بسته‌بندی قرمز و سفیدی است، که با فونتی بزرگ به روی آن «سیگار بهمن» نوشته شده است. اما بجز این بسته‌بندی قرمز و سفید انواع دیگری از بهمن وجود دارند، که نسبتاً در بازار فروش خوبی دارند. مصرف سیگار در یک جامعه را نمی‌توان سرکوب کرد، اما روش های بسیاری وجود دارند که بتوان سرانه مصرف را کنترل و کیفیت سیگار تولیدی را بالا برد، تا مضرات کمتری به جامعه و افراد سیگاری برسد. سیگار بهمن نیز یکی از همین روش های ابداعی بود که در طول زمان همواره موفق نبوده است. اگر می‌خواهید همه چیز درمورد سیگار بهمن را بدانید، در ادامه با ما همراه باشید.

اهداف از ساخت سیگار بهمن

تجارت و مصرف سیگار، پس از اسلحه و مواد مخدر، سومین تجارت بزرگ و پرسود جهان است. از این رو، همان‌طور که گفته شد، مصرف سیگار را در یک کشور به‌طور کامل نمی‌توان ازبین برد. به همین دلیل باید کوشید تا به‌ وسیله ایجاد الگو و طریقت‌های مختلف، سرانه مصرف آن را کنترل کرد. علاوه بر کنترل سرانه مصرف، موارد دیگری هم هستند که ضررهای بی‌شماری به جامعه وارد می‌کنند. برای مثال بالا رفتن قاچاق دخانیات به کشور، باعث فرسایش بازار داخلی و ورشکستگی سهام‌داران و شرکت‌های ایرانی می‌شود.

علاوه بر آن، کالاهای قاچاق در اکثر موارد بدون نشان امنیت و استاندارد مورد لازم هستند. در همین راستا، خطرات جدی برای مصرف کننده به دنبال دارند. سیگار بهمن از زیرمجموعه دخانیات ایران است، که به دلیل کنترل موارد ذکر شده، راه اندازی شده است. شاید تا همین لحظه تصور داشتید که از همه ‌چیز درمورد سیگار بهمن با خبر هستید، اما جالب است که بدانید، در سال ۱۳۸۱ شرکت دخانیات ایران قراداد هایی را با سازمان های JTI و BAT بست، که باعث ایجاد تغییراتی در نحوه ساخت، تولید و توضیع سیگار در ایران شد. در پی ورود و استفاده از فناوری هایی چون کشت فلو سیستم تنباکو، و دیگر تجهیزات ساخت و بسته‌بندی، کیفیت سیگار بهمن افزایش قابل قبولی داشت.

دور شدن از اهداف تعیین شده

اما این دوران خوش دیری نپایید در سال ۱۳۸۹ در پی تغییر مداوم مدیران شرکت و برنامه‌های راهبردی، تمامی امورات در راستای رشد و افزایش بهره‌وری، نابه‌سامانی به بار آورده و نتیجه بالعکس داشتند. چرا که در بین تمامی تغییرات و تاخت و تازه‌های انجام شده، افرادی غیر کارشناس و نابلد باعث افت کیفیت سیگارهای داخلی و درنتیجه عدم رضایت‌مندی مشتریان شدند. با گذشت اندک زمانی، دوباره قاچاق سیگار شدت گرفت و نزول ارزش سهام داخلی بالا رفت. شرکت دخانیات تصمیم به عرضه کالاهای خود با قیمت بسیار پایین در مقیاس عمده گرفت. اما این راهکار نیز نتایج خوبی دربرنداشت، چرا که هیچ‌ قیمت پایینی جای کیفیت را نمی‌گیرد و این امر در زمینه دخانیات اثبات شده است. بگونه‌ای که امروزه کاربران زیادی بهای بیش‌تری می‌پردازند تا بهمن ساخت سوئیس را بخرند.

اقدام به خصوصی سازی

سر انجام در سال ۱۳۹۱ طی نشست و اجلاس‌های مختلف، تصمیم بر این شد که وزارت صنایع برای خصوصی سازی بخش عمده‌ای از شرکت دخانیات اقدام کند و تغییراتی در قوانین انحصار و منافات این کمپانی بوجود بیاورد. خصوصی سازی تنها یکی از اهداف این اجلاس‌ها بود. هدف دیگر افرایش قیمت بدون ریزش مشتری بود، که این امر نیازمند افرادی ماهر و آگاه در این زمینه است، که با توانایی خود طرح و برنامه‌های درخوری ارائه بدهند. متأسفانه این طرح نیز نتیجه چندان خوبی نداشت، چرا که با ورود افراد غیر ماهر در این زمینه، برنامه‌های چندان حرفه‌ای و قابل قبولی اجرا نشد. تورم بالای اقتصاد کشور نیز در اواخر سال ۹۱ به این ناکارآمدی ها دامن زد.

هئیت وزیران در حوالی نیمه آخر سال نود و یک حدود ۵۵ درصد سهام شرکت دخانیات ایران و سهام تعدادی از کمپانی‌های دولتی را به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار کرد و در ادامه به وزارت رفاه و تامین اجتماعی منتقل شد. تمامی این حواشی با پایان سال نود و یک به آخر رسیدند و با شروع سال نود و دو، تولید و فروش دخانیات ایرانی الخصوص برند بهمن افزایش ارزنده‌ای در بازار پیدا کرد. اما بنا به دلایلی این شرکت دوبارع با افت قیمت و فروش روبه رو شد. اما همه موارد ذکر شده و فراز و نشیب‌ها تنها، نشأت گرفته از شرکت دخانیات ایران نیست. چرا که مسئول رسیدگی و تنظیم صنعت دخانیات وابسته به وزارت صنایع، به عهده مرکز نظارت بر صنعت بوده و تمامی کنترل‌های شکل گرفته از وظایف این سازمان می‌باشد. این‌گونه که شرکت دخانیات، تنها وظیفه تولید و فروش سیگار را دارد. شاید با خواندن چند سطر فوق، فرض کنید که همه چیز درمورد سیگار بهمن را می‌دانید، اما این برند مشهور تاریخچه عجیبی داشته و تا به امروز مدل های زیادی را وارد بازار کرده است.

انواع مدل های سیگار بهمن در بازار ایران

سیگار مشهور بهمن مدل های مختلفی دارد، که حدود ده مدل از انواع آن در بازار ایران به‌ صورت عمده و خورده به فروش می‌رسد. سیگارهایی که از یک برند هستند اما مدل های مختلفی دارند، عموما از ۸ نظر قابل تفکیک و جداسازی هستند، که در این بخش سیگارهای بهمن را از ۸ نظر مورد بررسی قرار داده‌ایم.

میزان نیکوتین و قطران دو عامل مهم در دسته‌بندی هستند. بگونه‌ای که بسیاری از مشتریان به دلیل این دو عامل به راحتی نمی‌توانند نوع سیگار مورد استعمال خود را عوض کنند. اگر مایل به استفاده از برند ایرانی در دنیای متنوع دخانیات هستید، و انتخاب اول شما برند بهمن است، باید بدانید که از میان چندین مدل موجود بهمن در بازار ایران، کدام برای شما یا شروع تازه مناسب است. در ادامه با انواع مدل های بهمن در بازار ایران آشنا شوید.

بهمن نانو مشکی

بهمن سوپر اسلیم

قطران  «mgcig 4»

نوع بسته «هارد ۲۰ نخ»

نوع قراصه «هارد ۱۰ بسته»

بهمن سوپر اسلیم مشکی

بهمن فول فلیور

بهمن لایت

بهمن فول فلیور

بهمن متوسط

بهمن کوچک

بهمن اولترا لایت

بهمن کتابی

تاریخچه سیگار بهمن

اگر می‌خواهید همه چیز درمورد سیگار بهمن را بدانید، در وهله اول نیاز به مطالعه ریشه و نحوه پیداش آن دارید. شجرنامه سیگار بهمن، این برند مشهور بسیار طولانی است و بخش‌های مهمی را در برمی‌گیرد. بگونه‌ای که اگر خواستار اگاهی کامل داشته باشید، نه‌تنها ابتدای قرن معاصر، بلکه به قرن پیش باید رجوع کنید. کشت و زراعت توتون در ایران بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد و استفاده از سیگار و قلیان در ایران، سابقه طولانی دارد. اگر مستقیم به سراغ روزی برویم که برندی به نام بهمن بوجود آمد، باید بعد از خاطرات بعد از انقلاب را ورق بزنید، اما اگر به دنبال ریشه و تمام اتفاقاتی که باعث بوجود آمدن سیگار بهمن شد، هستید به سال ۱۲۹۴ هجری شمسی برگردید.

تاریخچه سیگار بهمن قبل از انقلاب

اولین اقدامی که در جهت رسیدگی به امور دخانیات ایران صورت گرفت، مربوط به سال ۱۲۹۴ شمسی مصادف با ۱۹۱۵ میلادی است. طی برآورد های دولت وقت، سران و ورزای آن دوران متوجه شدند که حدود ۲۵۰ الی ۲۶۰ هزار تومان کالاهای مربوط به دخانیات از جمله توتون و تنباکو که، بخشی از آنها فراوری شده و بخش دیگر غیر فرآوری بودند وارد ایران می‌شود. اما مسئله اصلی چیز دیگری بود، مالیات و حق گمرک واردات توتون و تنباکو به ایران، با کالاهای دیگر یکسان بود، و این امر درصورتی انجام می‌شده است که خود ایران، سالانه ۳ هزار تن تنباکو و توتون کشت می‌کرده است.

دولت وقت میرزا حسن خان مشیرالدوله طبق لایحه‌ای در خصوص افزایش مالیات واردات دخانیات، خواسته خود را به مجلس  اعلام کرد. سر انجام در تاریخ ۶۷ ۱۲۹۴  درخواست سی درصد مالیات برای واردات دخانیات تصویب شد. اما این تغییرات مدت زیادی پایدار نماندند، چرا که بار دیگر در سال ۱۳۰۳ شمسی مصادف با ۱۹۲۳ میلادی، دولت رضا خان برای ایجاد الگوهای جدید، اعتراضاتی به مجلس وارد شد.

ذکاءالملک فروغی، از مسئولان وقت دولت رضاشاه، لایحه‌ای را برای بررسی و تصویب به مجلس فرستاد. این لایحه حاوی مواردی از این قبیل بود، که مالیات دخانیات به صورت مستقیم از زارعان گرفته نشود. در عوض برای فروش هر نوع توتون و تنباکو، از فروشندگان مالیات گرفته شود.

این میزان مالیات های وضع شده فقط و فقط در خصوص دخانیات عرضه در بازار داخلی بودند و دخانیات صادراتی نیازی به پرداخت هزینه نداشتند. اما برای تأمین و ایجاد مماشات صادرات، مبلغی حدود مابه التفاوت حق گمرک و مالیات داخلی، برای کالای دخانیاتی صادراتی تعیین شد.

قدم دوم دولت رضاشاه برای بهبود اوضاع دخانیات داخلی

دقیقا چهار سال بعد، یعنی سال ۱۳۰۷ شمسی، مصادف با ۱۹۲۷ میلادی، دولت مخبرالسلطنه برای بالابردن منافع دولت و افزایش کیفیت دخانیات، راهکارهایی به مجلس وقت ارائه داد. در زمان حکومت پهلوی، کیفیت دخانیات مصرفی نه ‌تنها برای عموم مردم، بلکه برای درباریان نیز اهمیت بالایی داشت. از این رو دولت مخبرالسلطنه، لایحه‌ای با مضمون انحصار دولتی دخانیات به مجلس ارائه داد. صحبت‌های آنان برای جلب رضایت دولت و به تصویب رساندن خواسته خود اینگونه بود: نصرت‌الدوله فیروز وزیر مالیه در روز ۱۳ دی ماه لایحه را به مجلس برد و خواستار انحصاری شدن صادرات و واردات، حمل و نقل، انبار و نگه‌داری دخانیات، کاغذ سیگار و…..شد. چرا که قدمت کشت توتون در ایران به ۳۰۰ سال می‌رسید، اما هنوز هیچ کمپانی یا مکان رسمی برای تولید سیگار وجود نداشت. از این رو تجار به صورت غیر رسمی، توتون و تنباکو را از مزرعه داران خریداری کرده و در کارگاه‌های غیر منسجم و فرعی، توتون را در قالب‌های چون سیگارت، میخکی،خرچوب، چپق و…. بسته‌بندی کرده و به فروش می‌رسانند.

دولت نیز با توجه به منافع خود، این لایحه را به تصویب رساند. چرا که تجارت و معاملاتی که سود زیادی داشتند، همگی به انحصار دولت درمی‌آمدند و از مالیات و حق گمرک آنها برای پیشبرد اهداف دولت استفاده می‌شد. برای مثال، هزینه راه آهن احداث شده در ایران توسط رضاخان، از مالیات معاملات پرسود قند و شکر تأمین شده است. برای دانستن همه چیز درمورد سیگار بهمن در ادامه همراه ما باشید.

ساخت سازمان انحصار دخانیات

با به تصویب رسیدن لایحه انحصار دخانیات در ۲۹ اسفند سال ۱۳۰۷ ، دولت مخبرالسلطنه حدود ۲ میلیون تومان برای ساخت موسسه انحصار دخانیات به عنوان بودجه مورد نیاز، به این مرکز واگذار کرد. مسئولیت‌های متتعدی بر عهده این سازمان قرار گرفت، که خطیرترین آنان به شرح زیر است:

دولت نیز اموراتی چون تنظیم و تغییر قیمت دخانیات با توجه به اوضاع کشور، به صورت سالانه را انجام می‌داد. دخانیات صادراتی بر اساس قوانین وضع شده از حق مالیات و گمرک معاف بودند. این امر در راستای نابودسازی مافیا و قاچاق دخانیات صورت گرفت، و هر فرد متهم به قاچاق دخانیات با قانون مرتكبان قاچاق روبه رو می‌شد.

تاریخچه سیگار بهمن پس از انقلاب

تقریباً از اوایل انحصاری شدن دخانیات تا اواخر حکومت پهلوی، اوضاع دخانیات کشور تغییرات خاصی نداشت. اما با وقوع انقلاب سال ۱۳۵۷ یک تغییر عظیم رخ داد. نام «بهمن» برای سیگار ایرانی انتخاب شد، دلیل این نام‌گذاری نیز وقوع انقلاب اسلامی در بهمن ماه بوده است. بعد از انقلاب حوادث و موارد زیادی در خصوص سیگار بهمن بوجود آمد، که هرکدام باعث رشد یا سرکوب این سیگار ایرانی‌الاصل شد.

در اواخر دهه پنجاه شمسی و مصادف با دهه ۱۹۸۰ میلادی، شرکت دخانیات ایران، با شرکت REEMTSMA CIGARETTEN که از زیرمجموعه های آلمان غربی بود، قرارداد بست. در ابتدا سیگارهای واردتی با مهر ساخت ایران در بازار عرضه می‌شدند. در ادامه پس از انقلاب بسیاری از قوانین کشوری دچار تغییراتی شدند و بعضی از آنها به‌طور کل نابود یا جایگزین شدند. ایران نیز پس از سیاسیت جایگزینی، اقدام به خرید کارخانه تولید سیگار در شهر رشت کرد. این کارخانه ظرفیت تولید ۲۱ میلیارد نخ سیگار را در کیفیت بالا داشت و در سال ۱۳۷۳ کار خود را آغاز کرد. در ابتدای کار این کارخانه برای ساخت محصول خود، از خرمن سیگارت بهمن استفاده می‌کرد، اما با گذشت یک سال و حدوداً در سال ۱۳۷۴ با استفاده از توتون ایرانی سیگارهای اسانس دار تولید و روانه بازار کرد.

تلاش برای خصوصی سازی

همان‌طور که در سال ۱۳۰۷ تجارت دخانیات به انحصار دولت درآمد، تا سال ۱۳۷۴ نیز همان‌طور باقی ماند. اما در سال  هفتاد و چهار، تلاش‌هایی برای خصوصی سازی امر تولید دخانیات صورت گرفت، که به دلیل مشکلات و کمبودهای وقت، بی نتیجه ماند. در کوشش‌های خصوصی سازی حدود ۱۴ استان شرکت داشتند، که اغلب به منظور برپایی کارخانه یا زمین‌های کشت توتون و تنباکو آمادگی خود را اعلام کرده بودند.

اما دولتی بودن تولید سیگار، آسیب های جبران ناپذیری را به این صنعت داخلی وارد کرد. چرا که با انحصار دولتی سیگار، این صنعت بسیاری از دستاوردهای خود را، مانند بازار خارجی قوی، کیفیت بالای محصول و…. را از دست داد، و ضرر و زیان بسیاری کرد. در دهه هشتاد و اوایل دهه نود نیز بحث‌های زیادی در خصوص، غیردولتی شدن صنعت سیگار در مجلس وجود داشت، که همگی آنها تا به امروز بی نتیجه مانده‌اند. همه چیز درمورد سیگار بهمن تنها مواردی نبود که خواندید، چرا که مسائل بیش‌تری در این زمینه مانند قاچاق، اجازه واردات رسمی و…. وجود دارند، در ادامه به مسائل فوق خواهیم پرداخت.

انحصار دولتی و رواج قاچاق سیگار

با افت کیفیت و عدم رسیدگی‌‌ به امور دخانیات، قاچاق سیگار به کشور رواج یافت، و بازار مملو از سیگارهای قاچاق با برندهای مختلف شد، که بسیاری از آنها نشان امنیت، بارکد، هولوگرام و…. نداشتند. با افزایش این مسئله، نارضایتی‌های سازمان بهداشت ایران از دولت و صنایع وابسته به دخانیات آغاز شد. اوج شدت قاچاق سیگار به ایران، در اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد بود که دولت و مردم را بهت زده کرد.

شرکت ملی دخانیات ناتوانی خود را در جهت پاسخگویی نیاز بازار داخلی اعلام کرد. در نتیجه دولت به چند شرکت غیر دولتی، اجازه واردات سیگار را داد، تا قاچاق سیگار کاهش پیدا کند. چرا که قاچاق سیگار به دلیل افت کیفیت سیگار بهمن و تولید کم آن بود. پس از آغاز واردات سیگار به ایران، برندی به نام PINE کل بازار مصرفی ایران را در دست خود گرفت. نه تنها به صدر جدول تغییر جای داد، بلکه الگوی مصرف سیگار یک کشور را عوض کرد. چرا که الگوی مصرف از سافت پک فول به هارد پک لایت تغییر کرد و در زمان کوتاهی کل کشور را در برگرفت.

یک مورد دیگر بود که تبدیل به حیله PINE و MAGNA شده بود، کاهش قیمت به روش دامپینگ و تبدیل بازار به دو دسته ارزان و فوق العاده ارزان، روش این دو شرکت بود. بگونه‌ای که حتی با وجود سیگارهای خارجی دیگر، بیش از ۷۰ درصد بازار سیگار ارزان در دست PINE، و به طبع ۶۰ درصد بازار سیگار فوق العاده ارزان در دست MAGNA بود. در فراز و نشیب این بازار شلوغ و تا حدودی ملتهب، تنها کمتر از ۱۰ درصد بازار مصرفی مربوط به سیگار بهمن می‌شد.

ورود سیگار آمریکایی به ایران

شرکت فیلیپ موریس که یک کمپانی آمریکایی بود، با دیدن رواج سیگار خارجی در ایران، اقدام به واردات گسترده دخانیات به ایران کرد.  این شرکت تا مرحله پخش و بازاریابی موفق ‌بود، اما به علت روابط ناخوش مردم ایران با آمریکا، سیگارهای آمریکایی که نام‌هایی چون Ma lbo o و BOND داشتند، با فروش جالبی در بازار ایران رو به رو نشدند. در همین راستا، نمایندگی ها و فعالیت های وارداتی گسترده این شرکت در ایران، با شکست مواجه شد و حدوداً به کل از ایران خارج شد.

پس از آن نیز کره‌ای ها قصد تسخیر بازار را داشتند.  PALL MALL و GITANS دو نمونه از سیگارهای کره‌ای وارداتی به بازار بودند، که البته این برندها نیز فروش موفقی نداشتند. چرا که در سیگارهای خود از توتون ویرجینیا استفاده میکردند، درصورتی که این توتون اصلا با سلیقه ایرانی‌ها جور نبود.

همه این شکست‌های شرکت‌های کره‌ای و آمریکایی، باعث شدند برند PINE بیش از پیش محبوب تر شود و فروش دو چندانی داشته باشد. این محبوبیت و پرفروش بودن به قدری زیاد بود که برند PINE بدون هیچ‌گونه سیستم منسجم و رسمی، محصولات خود را با روش‌های قدیمی مانند تبلیغات محلی، هدیه اشانتیون و پایین نگه داشتن قیمت، قوی تر از قبل بازار را در دست گرفت.

واردات رسمی سیگار و کاهش قاچاق

در دهه هشتاد و حدودا سال ۱۳۸۰ دولت واردات سیگار را به‌طور گسترده آزاد کرد و این‌گونه توانست تا حدود زیادی قاچاق سیگار را کاهش دهد. این قانون در سال ۱۳۸۰ به تصویب رسید و طی اعلامیه های در سال ۱۳۸۲ دولت اعلام کرد، قاچاق سیگار از ۳۸ میلیارد نخ به ۱۲ میلیارد نخ رسیده است و التهاب بازار به میزان زیادی ازبین رفته است. در ابتدای سال هشتاد شمسی واردات تنها ۵۷۵ میلیون نخ بود اما در پایان سال هشتاد و دو به ۲۲ میلیارد نخ رسید.

متاسفانه همه چیز درمورد سیگار بهمن خوب پیش نرفت و این فقط، روی خوش ماجرا بود که سود زیادی برای دولت داشت، اما ضربه کاری و جدی به سیگار بهمن وارد کرد. چرا که با رضایت‌مندی بازار داخلی، مدیران شرکت سیگار بهمن به تلاش خود ادامه ندادند و کیفیت و اعتبار سیگار بهمن روز به روز کاهش پیدا می‌کرد. این افت اعتبار پیامدهای ناراحت کننده بسیاری در پی داشت که به‌ طور چشم‌گیری دامن‌گیر اقتصاد کشور و مردم شد.

سیگار ایرانی‌الاصل بهمن، سوئیسی شد

بهمن همان دخانیاتی بود که ساخت آن از سال ۱۲۹۴ و در دولت وقت میرزا حسن خان مشیرالدوله شروع شد و در انقلاب نام سیگار بهمن را گرفت. اما با واردات سیگار خارجی و بی‌توجهی به کالای داخلی، روز به روز مشتریان خود را از دست داد. در گذشت زمان با از دست دادن مشتریان، هویت خود را نیز از دست داد. به طوری‌ که از ایرانی به سوئیسی تبدیل شد.

شرکت‌های سیگارسازی سوئیس همان سیگار ایرانی را با همان نام بهمن می‌سازند و با مهر ساخت سوئیس وارد بازار ایران می‌کنند. امروزه کشور سوئیس بزرگ‌ترین واردکننده سیگار به ایران است و حدود ۷۰ درصد بازار ایران را در دست دارد. هنوز هم شرکت های دخانیات ایران در استان هایی چون تهران، گیلان، گلستان، آذربایجان غربی، اصفهان، کردستان و مازندران پا برجا هستند، و سیگار بهمن ایرانی تولید می‌کنند، که قسمت بسیار پایینی در بازار دارند. می‌توان گفت سیگار بهمن ایرانی، ارزان‌ترین سیگار در ایران است. اما متأسفانه کیفیت بهمن ایرانی از بهمن سوئیسی پایین‌تر است، به همین دلیل مشتریان قیمت بیش‌تری را برای خرید بهمن سوئیسی پرداخت می‌کنند. در گذشته سیگار بهمن ایرانی، تنها سیگاری در جهان بود که از تنباکوی خالص ساخته می‌شد و طرفداران زیادی در یرتار دنیا داشت. به ‌طوری که بسیاری از ایرانیان مقیم خارج، سیگار خود را از ایران می‌خریدند و حتی به عنوان سوغات با خود می‌بردند. چرا که هیچ‌گونه اسانس و مواد دیگری نداشت و طعم و عطر توتون خالص را داشت.

قیمت و نحوه خرید سیگار بهمن

خوشبختانه سیگار بهمن با همه مشکلاتی که در طول این سالها داشته است، هنوز هم در ایران بلند آوازه و پرفروش است. به‌ طوری در هر فروشگاه یا مغازه دخانیاتی می‌توانید به‌ صورت عمده و خرده آن را خریداری کنید. در این زمینه می‌توان گفت، بهمن ایرانی هنوز هم از دسته سیگارهای خالص و بدون اسانس است، که این ویژگی برای مشتریان بسیار مهم است. اما یکی دیگر از ویژگی های آن، سنگینی زیاد و خلط آور بودن آن است، بگونه‌ای که هر نوع بهمنی برای کسانی که تازه شروع به استعمال سیگار کرده‌اند مناسب نیست.

قیمت بهمن نیز مانند دیگر کالاهای ایرانی، دچار تنش‌های اقتصادی کشور می‌شود و همواره قیمت ثابتی ندارد، اما با این‌حال تمامی انواع سیگارهای بهمن از ارزان‌ترین سیگارهای بازار ایران به شمار می‌روند. هر نوع بهمن نیز قیمت مختص به خود را دارد، برای مثال قیمت بهمن کتابی با بهمن متوسط تفاوت دارد.

صادرات سیگار بهمن

نقطه درخشان در شجرنامه همه چیز درمورد سیگار بهمن از آنجایی آغاز می‌شود که این سیگار این روزها نوعی سیگار نوستالژی محسوب می‌شود که نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای دیگری مشتریان خاص خود را دارد. به دلیل قیمت پایین و توتون خالص، سیگار بهمن در کشورهای دیگری چون ترکیه، اردن، آذربایجان، اتریش، آفریقای جنوبی، روسیه، عراق، پاکستان، افغانستان، لبنان و…… به فروش می‌رسد. جالب است بدانید، در روسیه و ترکیه، سیگار ایرانی از محبوب‌ترین سیگارها به شمار می‌رود و طرافداران زیادی دارد. بگونه‌ای که بسیاری از توریست های روس و ترک هنگام بازگشت به کشور خود، سیگار بهمن را به عنوان سوغاتی با خود می‌برند.

سالانه میلیون ها نخ سیگار ایرانی به کشورهای آسیایی، آفریقایی، اروپای شرقی و…..  صادر می‌شود. بخش عمده‌ای از توتون به کشورهای عربی چون عراق، لبنان، اردن ….. و قسمت زیادی از سیگار به آفریقا و کشورهای اروپایی صادر می‌شود. در سال ۹۸ حدود ۱۵۴ میلیون نخ سیگار ایرانی در کشورهای اروپای شرقی مانند اتریش و کشور‌های دیگری چون روسیه به فروش رسیده است.

بهمن ایرانی کم ضررترین سیگار

همیشه اولین توصیه عدم استعمال سیگار است، اما اگر نمی‌توانید سیگار را ترک کنید، به دنبال کم ضررترین سیگارها باشید. چرا که این‌گونه به سلامتی و بدن  خودتان لطف می‌کنید. در حال حاضر با شنیدن این جمله شاید تعجب کنید، اما حقیقت دارد. سالم‌ترین و کم ضررترین سیگار دنیا، سیگار ایرانی یا همان بهمن است. چرا که کشور ایران، نسبت به سایر کشورها قوانین سخت‌گیرانه تری دارد. برای مثال در برندهای دیگر مشاهده می‌شود که قطران سیگار تا ۱۴ الی ۱۳ نیز نفوذ می‌کند، اما در ایران نه تنها سیگارهای ایرانی بلکه سیگارهای وارداتی نیز باید قطران پایین‌تر از ۹ داشته باشند.

علاوه بر میزان قطران، موارد دیگری از جمله خورده داشتن توتون، خالص نبودن توتون، مقدار نیکوتین و……. همگی باعث شده‌اند که بهمن تبدیل به کم ضررترین سیگار دنیا شود. این مسئله به قدری روشن است، که بسیاری از کشورها، سیگار بهمن ایرانی را قاچاق می‌کنند یا خواستار واردات آن به کشور خودشان هستند.

چگونه اصل بودن سیگار بهمن را تشخیص دهیم؟

برای اگاهی از همه چیز درمورد سیگار بهمن نیاز به کسب اطلاعات در زمینه تشخیص بهمن اصل از جعلی دارید.  سیگار نیز همانند بسیاری از کالاهای دیگر مورد سواستفاده قرار می‌گیرد، و ممکن است هنگام خرید، با سیگار بهمن تقلبی مواجه شوید. اما برای اینکه سلامتی شما قربانی سودجویان نشود، راه‌هایی برای تشخیص بهمن اصل از تقلبی وجود دارد. دانستن این موارد و دقت به آنها هنگام خرید، ضروری است. چرا که سیگارهای تقلبی صد برابر بیش‌تر از سیگارهای اصل ضرر دارند، و دلیل آن هم استفاده از مواد فاسد و نامرغوب است. لازم به ذکر است، موارد گفته شده در فهرست زیر، فقط مخصوص تشخیص سیگار بهمن است و برای دیگر برندها کاربردی ندارد.

سیگار بهمن اصل

سیگار بهمن تقلبی

موارد ذکر شده مربوط به سیگار بهمن کتابی است و برای تشخیص اصل و جعل این نوع سیگار به کار می‌رود. البته برای انواع دیگر بهمن قرمز نیز می‌توانید از تمامی این اطلاعات به جز دو مورد طرح ریه و آدم استفاده کنید. در کل تنها سیگار بهمنی را خریداری نمایید که باکس آن مقوایی و به رنگ قرمز کاملا پررنگ باشد.

کدام سیگار بهمن بهترین است؟!

در پاسخ به این سوال باید گفت، هیچ نوع سیگاری خوب نیست. چرا که حتی اگر بهترین سیگار یا حتی گران‌ترین سیگار را به بهانه خوب بودن استفاده کنید، تغییری در اوضاع ایجاد نخواهد شد، ماهیت و ذات سیگار عوض نمی‌شود. از هر زاویه‌ای نگاه کنید، این رول توتون که وقتی هنوز آتش نزده‌ایم، بسیار خوش‌بو است، به شما آسیب می‌زند. در هر صورت اگر به دنبال بهترین سیگار بهمن هستید، در وهله اول باید شرایط خود را درنظر بگیرید‌، که چه مدت زمانی است استعمال می‌کنید، بدن شما چقدر دربرابر آلاینده های شیمیایی مقاوم است، چه مقدار نیکوتین باعث افزایش یا افت فشار بیش از حد در شما نمی‌شود و……

تمامی موارد گفته شده را در نظر داشته باشید و از بهمنی شروع کنید، که کم‌ترین میزان قطران و نیکوتین را دارد. کسانی که تازه شروع به استفاده از سیگار کرده‌اند، ممکن است هنگام سیگار کشیدن دچار سرگیجه، افت فشار یا افزایش فشار، سردرد، سوزش گلو، لرزش دست یا احساس شلی در مفاصل شوند. این علایم مربوط به افزایش نیکوتین خون و دود سیگار است، چرا که مغز شما تا مدتی به این افزایش نیکوتین به وسیله عامل خارجی واکنش نشان می‌دهد و ریه‌های شما ظرفیت این حجم از دود مستقیم را ندارند. اما بعد از مدتی این تزریق نیکوتین و قطران به‌ صورت استعمال، عادی می‌شود و تنها مواردی چون کاهش استرس لحظه‌ای، آرامش کوتاه مدت، تمدد اعصاب و….. به دنبال دارد.

هنگام ترک سیگار و یا قرار گرفتن در شرایطی که اجازه سیگار کشیدن را ندارید، ممکن است متوجه علایمی شوید، که بخاطر کمبود نیکوتین در بدن اتفاق می‌افتند. زیرا  بدن و مغز فرد سیگاری عادت به دریافت نیکوتین به‌ صورت خارجی دارد و نیکوتین بدن او نسبت یک انسان عادی بالاتر است. علایمی چون سردرد، سرگیجه، عدم ثبات عصاب و احساسات، استرس و اضطراب، تنش عصبی، بدن درد، شلی مفاصل، حالت تهوع، کم حوصلگی، عدم تمرکز، بی‌خوابی و……. همگی از علایم افت نیکوتین خون هستند. البته اگر بتوانید چند ساعت تحمل کنید، دیگر این موارد را مشاهده نخواهید کرد و میل شما به استعمال کم می‌شود. در مطالب فوق علاوه بر همه چیز درمورد سیگار بهمن، نشانه‌های افزایش و کاهش نیکوتین که اثرات مصرف سیگار است، را نیز شرح دادیم.

سخن پایانی

همان‌طور که ذکر شد، بهمن یک سیگار ایرانی‌الاصل است، که از کم ضررترین و خالص‌ترین سیگارهای جهان به شمار می‌رود. یک سیگار هرچقدر هم خالص باشد، باز هم ماده مخدر است و هر ماده مخدری زیان زیادی برای شما در پی دارد. شاید شنیده باشید که سیگار برای بدن فوایدی دارد، اما مواردی که در باب  فواید گفته می‌شوند، تنها اثرات سیگار هستند، که کوتاه مدت هستند. برای مثال افراد زیادی از سیگار برای کاهش استرس و افزایش تمرکز استفاده می‌کنند و این را یک نوع فایده تلقی می‌کنند. اما این موارد تنها از اثرات سیگار هستند که ضرر زیادی دارند، چرا که کاهش استرس به وسیله سیگار این‌طور عمل می‌کند، که بدن شما به وسیله نیکوتین هورمون شادی می‌سازد.

اگر در طولانی مدت به‌صورت خارجی به بدن خود نیکوتین برسانید، غدد شما دیگر نمی‌توانند خودشان هرمون شادی و نیکوتین را بسازند، این‌گونه شما در معرض افسردگی و دیگر مشکلات قرار می‌گیرید. این مسئله تنها یکی از هزاران مضرات سیگار است. با تمام اگاه سازی های که در سطح جهانی صورت گرفته است، باز هم عموم مردم عادت به سیگار کشیدن دارند، از این رو تمامی کشورها برای ساخت سیگارهایی کم ضرر، با کیفیت و بی آلاینده تلاش می‌کنند. سیگار بهمن نیز از سالم‌ترین سیگارها به شمار می‌رود. مطالب فوق در خصوص راهنمایی شما کاربران گرامی و شرح همه چیز درمورد سیگار بهمن نوشته شده است، از اینکه تا انتهای مطلب همراه ما بودید سپاسگزاریم.

مطالب بیشتر در مجله آوان مال

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

سیگار بهمن کوچک ۲۵ پاکتی

پشتیبانی ۲۴ ساعته

تضمین بهترین قیمت

ضمانت برگشت

تحویل اکسپرس

قیمت سیگار بهمن کوچک