قرص بوتیل بروماید ۱۰


قرص بوتیل بروماید ۱۰

قرص هیوسین ان بوتیل بروماید از دسته داروهای ضد اسپاسم عضلات گوارش است. هیوسین بصورت قرص ۱۰ میلی گرم و آمپول ۲۰ میلی گرم کاربرد فراوانی دارد.


قرص بوتیل بروماید ۱۰

هیوسین ان بوتیل بروماید

‎‎هیوسین : ‎ هیوسین ان بوتیل بروماید یک داروی ضد اسپاسم می باشد که برای تسکین دل پیچه و درکل کرامپ های دستگاه گوارش یا مثانه موثر می باشد . ‎خصوصا این دارو به کاهش نفخ و درد های ناشی از گرفتگی عضلات دستگاه گوارش در اختلالاتی مانند سندرم روده ی تحریک پذیر بسیار کمک می کند . ‎همچنین با شل کردن عضلات صاف دستگاه گوارشی و مجاری ادراری تناسلی در مواردی مانند دلپیچه های دوران قاعدگی خانم ها نیز می تواند موثر واقع گردد.

پیش از مصرف هیوسین : ‎-در صورت بارداری یا شیرده بودن به پزشک خود اطلاع دهید . ‎-آقایان در صورتی که سابقه ی مشکلات پروستات دارند پزشک را مطلع نمایند . ‎-در صورت سابقه ی هرگونه اختلال گوارشی مانند رفلاکس ( ترش کردن ) اسهال، زخم گوارشی یا یبوست شدید، فشار بالا یا سابقه ی حمله ی قلبی اخیر پزشک خود را مطلع نمایید . ‎-در صورتی که مبتلا به بیماری چشمی گلوکوم ( آب سیاه ) می باشید این دارو می تواند با افزایش فشار چشمی موجب تشدید آن گردد. ‎-در صورتی که ضربان قلب بیشتر از حد نرمال دارید، سابقه ی آسیب عصبی دارید. -لیست سایر داروهای مصرفی خود را در اختیار پزشک خود قرار دهید. ‎-در مبتلایان به سندرم داون، میاستنی گراویس و افراد کمتر از ۱۲سال و بالای ۶۵ سال مصرف دارو با احتیاط و حتما تحت نظر پزشک صورت بگیرد و از خرید دارو بدون نسخه پزشک خودداری گردد. ‎-در صورت سابقه ی حساسیت به این دارو یا هر داروی دیگر پزشک خود را مطلع نمایید .

نحوه ی مصرف هیوسین : ‎-این دارو معمولا به صورت ۱ یا ۲ قرص ، ۳نوبت در شبانه روز تجویز می شود . با این حال ممکن است پزشک تا ۴ نوبت در روز با توجه به نیاز و شرایط بیمار این دارو را تجویز نماید . ‎-قرص را همراه با یک لیوان آب میل کنید . این دارو با غذا تداخلی ندارد و می توانید آن را قبل یا بعد از غذا مصرف نمایید . ‎-در صورت فراموشی یک نوبت مصرف دارو ، نیاز به دو برابر کردن مقدار مصرف در نوبت بعدی دارو نمی باشد . نوبت بعدی را طبق روال سابق مصرف نمایید .

توصیه ها ی هیوسین ‎-این دارو را تنها در صورت نیاز مصرف نمایید و تنها زمانی که علائم دل پیچه و درد غیر قابل تحمل بود مصرف را شروع نمایید و به محض بهبودی و کاهش علائم، مصرف دارو را قطع نمایید . ‎-در صورتی که با علائم جدیدی در مدت مصرف این دارو مواجه شدید یا علائم بیماری شما بدتر شد، به پزشک خود مراجعه نمایید . ‎-در صورتی که بعد از ۲ هفته مصرف این دارو بهبودی در علائم دلپیچه و درد شما ایجاد نشد، حتما به پزشک خود مراجعه کنید .

عوارض جانبی هیوسین ‎-خشکی دهان از عوارض شایع این دارو می باشد که با مصرف آبنبات و. آدامس های بدون شکر تا حدود زیادی برطرف می گردد . ‎-خشکی پوست و تعریق بیش از حد با مصرف این دارو ایجاد می شود .در صورتی که این علائم شدید و آزار دهنده شد ، با پزشک خود مشورت نمایید . ‎-خارش پوست و لکه های قرمز بر روی پوست نیز با مصرف هیوسین احتمال دارد رخ دهد در این صورت از پزشک یا داروساز خود برای برطرف سازی علائم حساسیت مشاوره بگیرید.

سوال و جواب در خصوص هیوسین

سوال۱: تفاوت هیوسین با هیوسین ان بوتیل بروماید چیست؟ جواب۱:ان بوتیل بروماید در واقع ملح دارو است و برای حمل دارو استفاده می شود ولی داروی اصلی همان هیوسین است.

سوال۲: چه تفاوتی بین هیوسین با کلیدینیوم سی وجود دارد؟ جواب۲:اگر پزشک بخواهد از یک داروی ضد اسپاسم به تنهایی استفاده کند از هیوسین و یا دی سیکلومین استفاده می کند و اگر بنابر تشخیص پزشک بیمار نیاز به داروی آنتی کلینرژیک یک داروی آرامبخش داشته باشد معمولا قرص کلیدینیوم-سی تجویز می شود. سوال۳: آیا هیوسین در دردهای قاعدگی هم موثر است؟ جواب۳: هیوسین به علت خاصیت آنتی کلینرژیک با اثر ضد اسپاسم بر روی عضلات رحم در دردهای قاعدگی نیز کاربرد دارد.

Refe e ce: www.d ugs.com

اطلاعات تخصصی

موارد مصرف هیوسین ان بوتیل بروماید

مکانیسم اثر هیوسین ان بوتیل بروماید

فارماکوکینتیک هیوسین ان بوتیل بروماید

منع مصرف هیوسین ان بوتیل بروماید

عوارض جانبی هیوسین ان بوتیل بروماید

تداخلات دارویی هیوسین ان بوتیل بروماید

هشدار ها هیوسین ان بوتیل بروماید

توصیه های دارویی هیوسین ان بوتیل بروماید

دارو های هم گروه هیوسین ان بوتیل بروماید

در شرايط خاص و نظارت ويژه پزشك قابل استفاده است: مطالعات حیوانی مواردی از عارضه جانبی برای جنین نشان داده است و مطالعات انسانی به اندازه کافی در دست نیست. منافع دارو در مقابل خطرات احتمالی، تعیین کننده مصرف یا عدم مصرف این دارو در دوران بارداری است.

تهران، کیلومتر ۴جاده مخصوص کرج، خ شیشه سازی مینا،خ ولیعصر، روبروی شهرک آزادی داروسازی راموفارمین

۴ – ۴۴۵۳۶۰۲۰ – ۰۲۱

i fo@ amopha mi .com

همه روزه بغیر از پنجشنبه ها وجمعه ها، از ساعت ۷:۱۵ الی ۱۶:۳۰

قرص بوتیل بروماید ۱۰