فعالیت صفحه ۶۸ علوم پنجم


فعالیت صفحه ۶۸ علوم پنجم

جواب درس هشتم علوم پنجم ابتدایی گام به گام علوم پنجم درس ۸ نام درس : کارها آسان می‌شود (۱) | موضوع : گام به گام | پنجم ابتدایی گام به گام علوم پنجم درس ۸


جواب درس هشتم علوم پنجم ابتدایی

جواب درس هشتم علوم پنجم ابتدایی

گام به گام علوم پنجم درس ۸

نام درس : کارها آسان می‌شود (۱) | موضوع : گام به گام | پنجم ابتدایی

گام به گام علوم پنجم درس ۸

انتخاب سریع صفحه :

گام به گام علوم پنجم درس ۸ :: کارها آسان می‌شود (۱)

فراز و نوید سوار الّاکلنگ هستند. فراز دوست دارد با نوید، که از او سنگین‌تر است، بازی کند امّا مثل اینکه مشکلی وجود دارد. آنها نمی توانند به راحتی با هم بازی کنند.برای حل مشکل آنها چه راه‌هایی را پیشنهاد می‌کنید؟پاسخ: نوید که وزن بیشتری دارد باید در قسمت های وسط تر الاکلنگ بنشیند تا تعادل وزن در وسط الاکلنگ حفظ شود.

کاوشگری صفحه ۶۴ علوم پنجم

۱- وسط خط کش را روی پاک کن (تکیه گاه) قرار دهید. محلّ پاک کن را تغییر ندهید.۲- دو عروسک با جرم‌های مختلف را در دو لیوان یک بار مصرف یکسان بگذارید.۳- این دو لیوان را در فاصله‌های یکسان از تکیه گاه قرار دهید؛ چه چیزی مشاهده می‌کنید؟پاسخ: آن طرف که لیوان سنگین‌تر قرار دارد، پایین‌تر می‌رود.

۴- لیوان سنگین‌تر را از تکیه گاه دور کنید؛ چه مشاهده می‌کنید؟پاسخ: باز هم لیوان سنگین‌تر پایین قرار دارد.

۵- لیوان سنگین را کم‌کم به تکیه گاه نزدیک کنید تا بالاتر از لیوان سبک‌تر قرار گیرد.۶- مشاهده‌های گروه خود را در جدول زیر یادداشت کنید. (کار گروهی)

کاوشگری صفحه ۶۵ علوم پنجم

پاسخ:  نوید سنگین تر از فراز است. اگر محل نشستن نوید تغییر نکند، فراز باید دورتر از تکیه گاه قرار بگیرید تا بتواند به بازی با نوید ادامه دهد.

کاوشگر صفحه ۶۶ علوم پنجم

وسایل و مواد لازم: دو لیوان یک‌بار مصرف ـ پاک کن ـ دفتر یادداشت و مداد ـ خط کش ۵۰ سانتی‌متری ـ یک بسته گیره کاغذ۱- وسط خط کش ۵۰ سانتی متری را روی پاک کن (تکیه گاه) قرار دهید.۲- لیوان‌ها را در فاصله ۱۵ سانتی‌متری از تکیه گاه قرار دهید.۳- در یکی از لیوان‌ها ۴ گیره کاغذ قرار دهید.۴- در لیوان دیگر، آن قدر گیره کاغذ قرار دهید تا خط کش کاملاً به حالت افقی (تعادل) قرار گیرد. تعداد گیره‌ها را در جدول یادداشت کنید.

۵- در یکی از لیوان‌ها تعداد گیره‌ها را دو برابر کنید؛ چه اتّفاقی می‌افتد؟پاسخ: تعادل خط کش به هم می‌خورد و لیوان سمت چپ پایین می‌رود.* برای به تعادل رسیدن خط کش چه راه‌هایی را پیشنهاد می‌کنید؟ آنها را آزمایش کنید و نتیجه را گزارش دهید.

* بین فاصله‌ٔ لیوان‌ها از تکیه گاه و تعداد گیره‌ها چه ارتباطی وجود دارد؟پاسخ: ۴ گیره دیگر به لیوان سمت راست اضافه کنیم تا تعداد گیره‌های هردو لیوان یکسان (۸ عدد) شوند یا لیوان سمت راست را در فاصله‌ٔ ۳۰ سانتی‌متری تکیه گاه قرار دهیم.

فعالیت صفحه ۶۷ علوم پنجم

وسایل و مواد لازم: دو لیوان یک‌بار مصرف ـ پاک کن ـ خط کش ۵۰ سانتی‌متری ـ یک بسته گیره کاغذ ـ مداد تراشچگونه می‌توانید با اهرمی که دارید، جرم جسم‌هایی مانند مداد تراش و پاک کن را اندازه‌گیری کنید؟۱- لیوان‌ها را در فاصله مساوی از تکیه گاه قرار دهید.۲- در یکی از لیوان‌ها یک مداد تراش بگذارید. در لیوان دیگر آن قدر گیره‌ٔ کاغذ بریزید که خط کش به تعادل برسد. چند گیره لازم است تا خط کش به تعادل برسد؟پاسخ: ۵ گیره۳- به جای مداد تراش، یک پاک کن بگذارید و مرحله‌ٔ ۲ را تکرار کنید. اگر جرم هر گیره کاغذ ۲ گرم باشد، جرم مداد تراش و جرم پاک کن چند گرم می‌شود؟پاسخ: ۱۰ گیره

گفت و گو صفحه ۶۸ علوم پنجم

فعالیت صفحه ۶۸ علوم پنجم

پاسخ: میخ کش در ستون سمت راست جدول قرار می‌گیرد. یعنی تکیه گاه بین نیرو و جسم قرار دارد. اما فرغون در ستون وسط جدول قرار می‌گیرد یعنی جسم بین تکیه گاه و نیرو قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاه های تایید شده : ۳۹ | در انتظار بررسی: ۲

عالی خیلی خوبه جواب بده خوبیه

فورنایت

خیلی بده متاسفم??

متن درست رو هم بزارید عالیهههههه

مگه چشه

?? کجاش بد بود

کجا این برنامه بده بهترین برنامه ی دنیاس???ممنون بابت برنامه ی خوبتون??

داداش خوابی این برنامه نیست این سایته

همیار رو از بازار نصب کنید

واقعا عالی از سایت خوبتون ممنونم

خیلی خوب

خیلی عالی بود مرسی از سایت خوبتون?

بسیار عالی است

خیلی خوبه ممنون از سایتتون

سلام عالی ست ❤❤❤❤❤?

عالی هستش خیلی ممنون ? اما یه قسمتش رو توضیح ندادین? بازم ممنون?

خیلی ممنون

عالی هستش ریاضی ??

مرسی عالی بود

عالی بود ولی یک قسمتو چرا جواب ندادین

کدوم قسمت؟

ممنون ازشما همه جاشو که توضیح داده بود کجاشو توضیح نداده به منم بگین بنویسم

قسمت گفت و گو صفحه ی ۶۸ رو ندادین

سلام اضافه شد

عالی

عالی??????بود?????❤

خیلی عالی هست سایتتون من که خیلی پسندیدم ممنون از سایت خوبتون ??????❤️❤️❤️

عالی بود?بهترین سایت دنیا??

کجاش بد بود ?? بهترین سایت داخل اینترنت هستش??❤❤❤❤❤❤

آقای که این برنامه را ساختی وقت امتحان پس ما چه جواب بدهیم ها یا که می خواهی مارا از درس و مشق مان بزاری من این برنامه همین امروز پاک می کنم نقته تمام

بچه ها این آقا راست میگه دیگه وقتشه خدمان درس بخوانیم نه اینکه بگیریم تقلم کنیم و همینطور که این آقا گفت وقت امتحان چه جواب بدهیم و مدرسه ها هم حظوری هم شده.

خیلی خوب است

سلام عزیزم خوبی خیلی ممنونم از شما

متن درست را هم لطفا بزارید و به بعضی از سولات که جواب ندادید، لطفا جواب دهید. ممنون ??

بهترین سایت داخل اینترنت

خیلی خوبه عالیییییییییییییی???هست ممنونم از این برنامه ت‌ن ???????❤

جواب صفحه ۶۵ سوال ۶ میشه مراحل ۱،۲،۳ شکل خط کش با پاکن و عروسک اولی را خودش نوشته ۲. همون شکل اما جسم بزرگتر دورتر از تکیه گاه می شود ۳ متعادل میشن و جسم بزرگتر به تکیه گاه نزدیک میشود.

مرسی گل

عالی همه قسمت ها کامل فقط خیلی توضیحاتش زیاده?

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

جواب سوال درس هشتم علوم پنجم رایگان

جواب سوال درس هشتم علوم پنجم رایگان صفحه ۶۴ . ۶۵ . ۶۶ . ۶۷ . ۶۸  آزمایش کنید ، کاوشگری ، فکر کنید ، علم و زندگی ،جمع آوری اطلاعات ، گفت‌وگو ، فعالیت ، آزمایش کنید علوم پنجم ابتدایی در سایت منوجان در این پست برای کاربران قرار خواهیم داد که میتونید در قسمت زیر جواب سوالات کلاس پنجم را بصورت رایگان در اختیار داشته باشید لطفا بعد از دیدار جواب سوالات علوم پایه پنج دبستان نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نام درس : کارها آسان می‌شود (۱)

جواب سوال کاوشگری صفحه ۶۴ علوم پنجم

وسایل و مواد لازم: دو لیوان یک‌بار مصرف ـ خط‌کش به طول ۵۰ سانتی‌متر ـ دو عروسک با جرم‌های مختلف ـ پاک‌کن۱- وسط خط کش را روی پاک کن (تکیه گاه) قرار دهید. محلّ پاک کن را تغییر ندهید.۲- دو عروسک با جرم‌های مختلف را در دو لیوان یک بار مصرف یکسان بگذارید.۳- این دو لیوان را در فاصله‌های یکسان از تکیه گاه قرار دهید؛ چه چیزی مشاهده می‌کنید؟جواب سوال  آن طرف که لیوان سنگین‌تر قرار دارد، پایین‌تر می‌رود.

۴- لیوان سنگین‌تر را از تکیه گاه دور کنید؛ چه مشاهده می‌کنید؟جواب سوال  باز هم لیوان سنگین‌تر پایین قرار دارد.

۵- لیوان سنگین را کم‌کم به تکیه گاه نزدیک کنید تا بالاتر از لیوان سبک‌تر قرار گیرد.۶- مشاهده‌های گروه خود را در جدول زیر یادداشت کنید. (کار گروهی)* با توجه به نتایج این فعالیت، توضیح دهید که فراز چگونه می‌تواند مشکل بازی با نوید را حل کند.* در این فعّالیت، چه چیزی را ثابت نگه داشتیم و چه چیزی را تغییر دادیم؟

جواب سوال درس ۸ علوم پنجم رایگان

حل سوالات کاوشگری صفحه ۶۵ علوم پنجم

پاسخ سوال کاوشگر صفحه ۶۶ علوم پنجم

وسایل و مواد لازم: دو لیوان یک‌بار مصرف ـ پاک کن ـ دفتر یادداشت و مداد ـ خط کش ۵۰ سانتی‌متری ـ یک بسته گیره کاغذ۱- وسط خط کش ۵۰ سانتی متری را روی پاک کن (تکیه گاه) قرار دهید.۲- لیوان‌ها را در فاصله ۱۵ سانتی‌متری از تکیه گاه قرار دهید.۳- در یکی از لیوان‌ها ۴ گیره کاغذ قرار دهید.۴- در لیوان دیگر، آن قدر گیره کاغذ قرار دهید تا خط کش کاملاً به حالت افقی (تعادل) قرار گیرد. تعداد گیره‌ها را در جدول یادداشت کنید.

۵- در یکی از لیوان‌ها تعداد گیره‌ها را دو برابر کنید؛ چه اتّفاقی می‌افتد؟جواب سوال  تعادل خط کش به هم می‌خورد و لیوان سمت چپ پایین می‌رود.

* برای به تعادل رسیدن خط کش چه راه‌هایی را پیشنهاد می‌کنید؟ آنها را آزمایش کنید و نتیجه را گزارش دهید.* بین فاصله‌ٔ لیوان‌ها از تکیه گاه و تعداد گیره‌ها چه ارتباطی وجود دارد؟

جواب سوال  ۴ گیره دیگر به لیوان سمت راست اضافه کنیم تا تعداد گیره‌های هردو لیوان یکسان (۸ عدد) شوند یا لیوان سمت راست را در فاصله‌ٔ ۳۰ سانتی‌متری تکیه گاه قرار دهیم.

جواب سوال درس هشتم علوم پنجم

جواب سوالات فعالیت صفحه ۶۷ علوم پنجم

وسایل و مواد لازم: دو لیوان یک‌بار مصرف ـ پاک کن ـ خط کش ۵۰ سانتی‌متری ـ یک بسته گیره کاغذ ـ مداد تراشچگونه می‌توانید با اهرمی که دارید، جرم جسم‌هایی مانند مداد تراش و پاک کن را اندازه‌گیری کنید؟۱- لیوان‌ها را در فاصله مساوی از تکیه گاه قرار دهید.۲- در یکی از لیوان‌ها یک مداد تراش بگذارید. در لیوان دیگر آن قدر گیره‌ٔ کاغذ بریزید که خط کش به تعادل برسد. چند گیره لازم است تا خط کش به تعادل برسد؟جواب سوال  ۵ گیره۳- به جای مداد تراش، یک پاک کن بگذارید و مرحله‌ٔ ۲ را تکرار کنید. اگر جرم هر گیره کاغذ ۲ گرم باشد، جرم مداد تراش و جرم پاک کن چند گرم می‌شود؟جواب سوال  ۱۰ گیره

حل سوال فعالیت صفحه ۶۸ علوم پنجم

جواب سوال  میخ کش در ستون سمت راست جدول قرار می‌گیرد. یعنی تکیه گاه بین نیرو و جسم قرار دارد. اما فرغون در ستون وسط جدول قرار می‌گیرد یعنی جسم بین تکیه گاه و نیرو قرار دارد.

مطالب پیشنهادی درس های بعدی علوم پنجم میتوانید در قسمت زیر مشاهده کنید و نیاز هر درسی که داشتید روی آن کلیک کنید که منتقل شید به درس دلخواه خود.

فعالیت صفحه ۶۸ علوم پنجم