فردیس منطقه چند کرج است


فردیس منطقه چند کرج است

فردیس کرج کجاست ؟ ویژگی های منطقه فردیس ،بررسی امکانات تفریحی و ورزشی فردیس ، قیمت املاک و خانه در فردیس ، مراکز درمانی


فردیس کرج کجاست؟ بررسی منطقه فردیس ، ویژگی های منطقه فردیس

فردیس ثبت دیدگاه ۹,۴۲۷ بازدید

شهرستان فردیس : فردیس یکی از شهرستانهای استان البرز است و بین کرج و تهران واقع شده است، در ایرانیجو به بررسی کامل فردیس می پردازیم.

فهرست مطالب:

لوکیش فردیس روی نقشه گوگل مپ

فردیس از ابتدای سال ۱۳۹۶ از کرج جدا شده و تبدیل به شهرستان فردیس شد که خود دارای فرمانداری و شهرداری مستقل شد. فردیس خود از شهرک‌های بسیاری تشکیل شده از جمله می‌توان از شهرک ناز در جنوب غربی، شهرک طلائیه در جنوب و شهرک منظریه و شهرک طالقانی در شمال و شهرک دهکده (خانه) در غرب آن را نام برد.منبع

فردیس کرج کجاست؟

فردیس کرج یکی از مناطق پرجمعیت میباشد که مرکز شهرستان فردیس است و در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی استان البرز قرار دارد و دارای ۵ فلکه میباشد که توسط یک خیابان اصلی به یکدیگر متصل شده اند.

مراکز خرید فردیس

از مهم ترین مرا کز خرید این منطقه میتوان به پاساژآویژه ،پاساژ کویتی و پاساژ مرکز کامپیوتر که به ترتیب در فلکه اول ،دوم و سوم قرار داردندهمچنین ساکنین این منطقه میتوانند برای برطف کردن نیاز های روزمره خود به بازار میوه و تره بار که در فلکه دوم قرار دارد مراجعه کنند .

مناطق دیدنی و تفریحی فردیس

روستای فرخ آباد که در حوزه استحفاظی شهرستان فردیس قرار دارد و یکی از مناطق دیدنی این منطقه میباشد همچنین بوستان تندرستی که واقع در فلکه پنج میاشد که با مساحتی حدود ۱۴ هکتار یکی از پارک های عظیم این منطقه میباشد.همچینن سینما فردیس در فلکه پنجم ، وجود استخرهای متعدد نظیر استخر دلفین و نشاط و…از دیگر قسمت های اسن منطقه میباشد.

دسترسی های منطقه فردیس

خیابان اصلی فردیس کرج که شامل ۵ فلکه است  که به ترتیب از فلکه اول تا فلکه پنجم که فلکه اخر مییباشد همچنین کانال فردیس که از جنوب غربی کرج شروع واز فردیس عبور میکند و به سمت شهریار ادامه پیدا میکند همچنین وجود مترو(کرج)دسترسی به این قسمت را اسان تر کرده بخصوص برای ساکنین این منطقه که در تهران شاغل هستند

قیمت خانه و املاک در شهرستان فردیس

این محله دارای چندین فلکه و شهرک میباشد که برای سکونت و یا برای سرمایه گذاری شغلی بهترین گزینه  مابین فلکه دوم تا سوم میاشد این منطقه دارای قدمت طولانی بوده و دارای خانه هایی با قدمت طولانی میباشد که برای خرید و احداث خانه های نوساز انتخاب خوبی میباشد

مراکز درمانی

از مراکز درمانی این ناحیه میتوان به پلی کلیلنیک شهید فهمیده فردیس و درمانگاه شبانه روزی به آفرین که واقع در فلکه دوم و همچنین درمانگاه شفق که در فلکه اول است اشاره کرد

مراکز آموزشی فردیس کرج

مدارس دولتی در این منطقه به اسم دبستان دولتی پسرانه شهید سمندری ، علم و ادب ،بینش و.. که بنابر موقیت محل زندگی خود میتوانید یکی از این مدارس را انتخاب کنید

مترو فردیس کرج

دسترسی این منطقه به مترو کرج بسیار اسان بوده بخصوص برای ساکنین این منطقه که در تهران شاغل هستند که یک نکته ی مثبت برای این منطقه محسوب میشود

ایستگاه مترو در قسمت در ضلع جنوب غربی پل بزرگراه کرج-فردیس و ازاداره کرج- قزوین در میدان شهید سلطانی قرار دارد

لینک کتاه : h ps:bi .ly2H3MH11 – h ps:b2 .i 587957 – h ps:i a iju.i fa dis

محله فردیس کرج و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

فردیس، مرکز شهرستان فردیس است و در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی استان البرز قرار دارد. فردیس پنجمین شهرستان کرج است و جمعیت آن حدود نیم میلیون نفر است. در سال ۹۲ فردیس از کرج جدا و به شهرستان تبدیل شد. مهم‌ترین بخش فردیس خیابان اصلی آن است که شامل فلکه یک تا پنج می‌باشد. اگر قصد شما سکونت در محله فردیس کرج است با زومیلا همراه شوید تا شما را با این محله بیشتر آشنا کنیم.

معرفی محله فردیس کرج

بعد از تهران، کرج یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای ایران است. فردیس یکی از شهرستان‌های مناطق ۳ و ۱۰ کرج است و دارای دو بخش مرکزی و مشکین دشت می‌باشد. در صورتی که ترافیک وجود نداشته باشد، بعد از گذشت نیم ساعت به راحتی می‌توان به تهران رسید. به دلیل نزدیکی فردیس به تهران و ارزانی قابل توجه مسکن که به تازگی تورم بر آن تاثیر گذار بوده، موقعیت بسیار خوبی را دارا می‌باشد. همانند مهرشهر کرج، بیشتر ساکنان فردیس را تهرانی‌ها تشکیل می‌دهند؛ آن‌ها به علت گرانی و نبود هوای پاک به این محله روی آورده‌اند تا سلامتی خود را بهبود ببخشند. بیشتر ساکنین محله فردیس کرج کارمند هستند.

نام چند مورد از شهرک‌های مهم فردیس

از مهم‌ترین شهرک‌های محله فردیس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

این شهرک‌ها نقش مهمی را در گسترش فردیس دارند.

بافت محله فردیس کرج چگونه است؟

بافت این منطقه اغلب فرسوده است و به زمان پیروزی انقلاب باز می‌گردد. رهبر انقلاب در گفته‌های خود بارها از محله فردیس یاد کرده‌اند. این محله امروزه دارای زیرساخت‌های خوبی است تا جایی که ۳ درصد از ساخت‌وساز کشور در سال ۸۳ در فردیس بوده است. به دلیل قدمت دیرینه و جمعیت انبوه فردیس، خانه‌های ویلایی در حال تبدیل‌شدن به آپارتمان‌ها هستند.

خیابان‌های مهم محله فردیس کرج

فردیس کرج دارای یک خیابان اصلی است که این خیابان دارای پنج فلکه می‌باشد. به ترتیب فلکه اول میدان پانزده خرداد، فلکه دوم میدان هفده شهریور، فلکه سوم میدان استقلال، فلکه چهارم میدان آزادی و فلکه آخر میدان جمهوری اسلامی را شامل می‌شوند. بالاترین نرخ قیمت خانه و مغازه متعلق به فلکه دوم و سوم می‌باشد.

مراکز اصلی خرید فردیس کرج

از مهم‌ترین مراکز اصلی خرید محل فردیس می‌توان به پاساژ آویژه واقع در فلکه اول، پاساژ کویتی واقع در فلکه دوم و پاساژ و مرکز کامپیوتر بعثت واقع در فلکه سوم اشاره کرد. بازار میوه و تره‌بار نیز بیشتر در بازار مرکزی فلکه دوم و بازار کوثر دایر است. بعضی از ساکنین فردیس برای برطرف کردن نیازهای خود به کرج می‌روند و اقلام موردنیاز خود را از آنجا تهیه می‌کنند.

مراکز مهم حومه‌ای فردیس به شرح زیر است:

مشکین دشت

محمد شهر

منظریه

میدان سرحدی

مکان‌های تفریحی و امکانات فردیس

از مهم‌ترین مکان‌های تفریحی فردیس می‌توان به وجود سینما در فلکه پنجم، وجود استخرهایی نظیر استخر کوروش (سه راه حافظیه، خیابان داوری)، دلفین (فلکه پنجم)، شهدا (جاده فردیس، پمپ‌بنزین فردیس، شهرک ۱۱۰، میدان عشاق)، پارک تندرستی (فلکه پنجم، بلوار امام خمینی) و آبشار هفت چشمه در نزدیکی روستای ارنگه اشاره کرد. ارتفاع این آبشار دیدنی و بسیار زیبا به ۹۰ متر می‌رسد که یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای کشوراست.

از امکانات این محله می‌توان به وجود بانک‌های دارای شعب فعال، وجود فرمانداری، دادگستری، آتش‌نشانی و اداره پست اشاره کرد.

در همین رابطه بخوانید: تهراندشت کرج کجاست؟ چرا به آن بهشت گمشده می گویند؟

مشکلات زندگی در فردیس

با توجه به جمعیت زیاد و عبور راه‌های ارتباطی اندیشه، مارلیک و شهریار، بار ترافیکی سنگینی بر دوش فردیس قرار دارد و با این وجود که فردیس از عهده نیازهای خود برنمی‌آید، باید پاسخگوی نیازهای راه‌های ارتباطی ذکر شده در بالا نیز باشد.

مردم این منطقه با مشکلاتی مانند نبود امکانات کافی ورزشی، نبود فضای سبز مناسب، نبود ترمینال مسافربری، نبود گورستان و وجود پل فردیس که از پرحادثه‌ترین مکان‌ها برای عبور عابران پیاده می‌باشد مواجه هستند.

نرخ خرید خانه در فردیس کرج چقدر است؟

نرخ خرید خانه یا آپارتمان بسته به موقعیت ملک، متراژ و نوع ساخت متفاوت است. نرخ خرید خانه در فردیس نسبت به دیگر مناطق کرج نسبتا خوب است. به عنوان مثال قیمت آپارتمان ۶۵ متر متری در فلکه سوم ۵۲۵ میلیون تومان است. با ۱۰۰ میلیون تومان می‌توان خانه‌ای ۶۰ متری در مناطق پایین‌تر رهن کرد.

لازم به ذکر است که قسمت شمالی فردیس جزو منطقه ۳ و قسمت مرکزی آن جزو منطقه ۱۰ محسوب می‌شود. 

بهترین منطقه فردیس کرج کجاست؟

بهترین مناطق فردیس کرج برای خرید و فروش خانه و آپارتمان، در فلکه دوم و سوم قرار دارند.

شهرک دهکده فردیس

این دهکده یکی از مناطق ویلایی خوش آب و هوا و سرسبز کرج و در فاصله ۵۰ کیلومتری تهران واقع شده است و در سال های اخیر باغ ویلاهای لاکچری و زیبایی در آن ساخته شده است.

دهکده فردیس یا دهکده ییلاقی خانه کرج سرسبزترین شهرک استان البرز است که بیش از ۷۰ هکتار فضای سبز دارد که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. این حجم از سرسبزی و زیبایی چشم انداز کم نظیری در این دهکده به وجود آورده است، به همین علت احداث دیوار در این دهکده با توافق مالکین شهرک ممنوع بوده و جدا سازی زمین‌ها با درختچه‌، شمشاد و سرو انجام شده است. دهکده فردیس دارای ایست نگهبانی است که ورود افراد و وسایل نقلیه را کنترل می‌کند.

این دهکده دارای امکانات رفاهی متعدد شامل هایپر مارکت، رستوران، پارک کودک با وسایل بازی، دستگاه‌های ورزشی و تفریحی، خشک شویی، گلخانه، بانک و مسجد و … است. چون به طور متوسط بیش از ۷۵% از شهروندان دهکده سکونت دائم دارند. اگر شما هم از شلوغی و آلودگی هوا خسته شدید، دهکده فردیس کرج با این حجم از زیبایی و سرسبزی، آرامش و سکوت، آب و هوای تمیز، امنیت می‌‌تواند بهترین انتخاب برای برای گذراندن آخر هفته و تعطیلات تابستان و یا برای اقامت دائم شما باشد.

تاریخچه شهرک دهکده فردیس

در سال‌های ۱۳۵۳-۱۳۵۴ شهرک دهکده (خانه) توسط مؤسسه مهندسین مشاور عبدالعزیز فرمانفرمائیان طراحی و نظارت شد. اجرای عملیات ساختمانی آن توسط شرکت‌های ساختمانی ایرانی تسا و فیلده به انجام رسید و هیئت مدیره شرکت خانه به عنوان کارفرما معرفی شدند. هدف از ایجاد دهکده ییلاقی خانه کرج در اسناد مربوط به اوایل دهه ۱۳۵۰ به این صورت عنوان شده است که “در نزدیکی تهران محیطی آرام و دلپذیر برای آن دسته از ساکنین پایتخت که از تراکم و ازدحام این شهر خسته شده‌اند فراهم آید.

سخن پایانی

اگر قصد شما سکونت و زندگی در محله فردیس کرج است بهتر است بدانید نرخ خرید خانه در محله فردیس کرج چندان گران نیست. جهت یافتن منزل موردعلاقه خود در فردیس، می‌توانید به وب‌سایت زومیلا که موتور جستجوی آنلاین ملک در سراسر کشور است مراجعه کنید.

از سری مقالات زومیلا در مورد آشنایی با محله‌ها می‌توانید مقاله بهترین محله‌های کرج برای زندگی کدامند؟ را مطالعه فرمایید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. از این‌که تا پایان همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول شما عزیزان

فردیس در کدام استان است

فردیس مرکز شهرستان فردیس در استان البرز می‌باشد.

فردیس منطقه چند است

فردیس یکی از شهرستان‌های مناطق ۳ و ۱۰ کرج است و دارای دو بخش مرکزی و مشکین دشت می‌باشد.

بهترین منطقه فردیس کرج کجاست

بالاترین نرخ قیمت خانه و مغازه متعلق به فلکه دوم و سوم می‌باشد.

منظریه کرج چگونه جایی است

شهرک منظریه جزو مراکز مهم حومه‌ای فردیس کرج است و در لیست ارزان‌ترین مناطق استان البرز برای خرید یا اجاره خانه است.

مشکلات شهرک ناز فردیس

شهرک ناز از بدو راه اندازی علاوه بر مشکلات بسیار زیرساخت عمرانی همچون آسفالت، جدول گذاری و غیره از خدمات دیگر شهری همچون فضاهای فرهنگی و بوستان، معبرسازی و … هم محروم مانده است.

خیابان قریشی فردیس کجاست

مهمترین قسمت فردیس خیابان اصلی آن و بلوار قریشی شمالی است که مرکز تجاری بزرگی محسوب می‌شود.

فردیس منطقه چند کرج است