عیدی سال ۱۴۰۰ کارمندان دولت کی واریز میشود


عیدی سال ۱۴۰۰ کارمندان دولت کی واریز میشود

این مطلب در خصوص عیدی کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ نوشته شده و نحوه محاسبه پاداش آخر سال و جدول عیدی کارگران و کارمندان ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ را ارائه کرده است.


عیدی کارکنان دولت ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

میزان عیدی کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ هم مانند سال های گذشته با توجه به قانون «نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت» تعیین می شود. بخش مهمی از جمعیت کار کشور را کارمندان دولتی تشکیل می دهند که در ادارات و ارگان های مختلف مشغول به فعالیت هستند. این افراد از حقوق و مزایای مناسبی برخوردار هستند که یکی از این مزایا همین پرداخت عیدی است. هر ساله با نزدیک شدن به انتهای سال مبلغی به عنوان عیدی به حساب این کارمندان واریز می شود تا بتوانند برخی از هزینه های ورود به سال نو را با استفاده از آن تامین نمایند. عیدی کارکنان دولت ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل افزایش داشته است. این افزایش به دلیل وجود فاکتورهای گوناگونی هم چون افزایش میزان حقوق، تورم و موارد این چنینی دیگر است که همگی در تعیین این مبلغ تاثیرگذار هستند. البته این افزایش و به روز شدن میزان عیدی هر ساله بر اساس همین فاکتورها اتفاق می افتد.

علاوه بر کارمندان دولت، کارگران هم از این مزیت برخوردار بوده و در انتهای هر سال عیدی دریافت می کنند. البته نحوه محاسبه عیدی سال ۱۴۰۱ برای کارگران و کارمندان دولت متفاوت بوده و مبلغ این عیدی هم برای آن ها فرق دارد. در این مطلب تفاوت عیدی کارمند و کارگر از جنبه های مختلف را مورد بررسی قرار داده و جدول عیدی کارگران و کارکنان دولت را برای شما قرار خواهیم داد تا اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشید. موضوع مهم دیگر در این مورد زمان دریافت پاداش آخر سال کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ یا همان عیدی شان می باشد. در واقع این کارکنان می خواهند با اطلاع داشتن از زمان دقیق دریافت این عیدی ها، نسبت به انجام برنامه ریزی لازم اقدام نمایند. در ادامه زمان پرداخت عیدی برای کارکنان دولت و کارگران را هم بیان خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در این زمینه به دست آورید.

نحوه محاسبه عیدی سال ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

هم اکنون میزان عیدی کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ تعیین شده و این افراد می توانند به راحتی از این مبلغ آگاهی داشته باشند. اما نکته مهم در این باره که ممکن است برای شما جای سوال باشد، نحوه محاسبه عیدی سال ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱​ است. به عبارت دیگر ممکن است بخواهید بدانید که مبلغ عیدی کارکنان به چه صورت محاسبه می شود و چه فاکتورهایی در تعیین آن نقش دارند. همان طور که گفتیم علاوه بر کارکنان دولت، کارگران هم از این مزیت برخوردار بوده و عیدی دریافت می کنند. اما محاسبه میزان عیدی کارکنان و کارگران با استفاده از روش های متفاوتی انجام می گیرد. در این جا نحوه محاسبه عیدی سال ۱۴۰۱ را هم برای کارکنان و هم برای کارگران توضیح خواهیم داد. بنابراین با توجه به شغل و موقعیت خود می توانید از روش متناسب برای محاسبه عیدی استفاده کرده و این مبلغ را به دست آورید.

نحوه محاسبه عیدی کارمندان دولت در سال ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

عیدی کارمندان دولت در سال ۱۴۰۱ بر اساس قانون «نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت» تعیین شده و به آن ها پرداخت می گردد. این قانون در سال ۱۳۷۴ تصویب شده و ساز و کار مناسب در این زمینه ایجاد نموده است. مفاد از قانون عبارت است از : «دولت موظف است اعتباری که هر ساله برای پرداخت عیدی به کارکنان خود تخصیص می ‌دهد، اعم از نقدی یا غیر نقدی، به طور‌ مساوی به کلیه کارکنان خود پرداخت نماید. این امر شامل کلیه وزارتخانه ‌ها، سازمان ‌ها، مؤسسات و شرکت ‌های دولتی می شود. مشمولان قانون استخدام نیرو های مسلح و غیر نظامیان ‌ارتش و نیرو های انتظامی مشمول این قانون می‌گردند». بر اساس این قانون، پاداش آخر سال کارمندان دولت در سال ۱۴۰۱ هر چه قدر که باشد، چه نقدی و چه غیر نقدی باید برای همه کارکنان به صورت مساوی در نظر گرفته شده و به آن ها پرداخت شود.

هر ساله طبق قانون «نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت» که مفاد آن را بیان کردیم، جلسه هیئت وزیران تشکیل شده و تصمیم گیری برای تعیین مبلغ عیدی انجام می شود. تصمیم گیری جهت مشخص نمودن میزان عیدی کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ هم در جلسه ای که هیئت وزیران در این مورد تشکیل داده اند، انجام گرفته و این مبلغ تعیین شده است. مشخص نمودن مبلغ عیدی این دسته از کارکنان بر اساس عوامل گوناگونی مانند میزان حقوق آن ها، نرخ تورم و فاکتورهای این چنین دیگر انجام شده است. بر اساس محاسبه عیدی سال ۱۴۰۱ که توسط هیئت وزیران طبق قانون فوق انجام گرفته است، این مبلغ ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هر کارمند برآوره شده است. به عبارت دیگر، هر کارمند دولت می تواند در پایان سال روی دریافت این مبلغ به عنوان عیدی خود حساب کند. معمولا مبلغ نهایی دریافتی عیدی کارکنان کم تر از این مقدار نخواهد بود.

البته مراحلی که تا این جا برای محاسبه پاداش آخر سال کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ بیان کردیم، مراحل اولیه و روتین این کار می باشند. در واقع با مشخص شدن این مقدار می توان بودجه لازم برای پرداخت آن را در بودجه سراسری که قرار است بسته شود، در نظر گرفت. اما در ادامه تغییراتی در این روش محاسبه شاهد خواهیم بود. این تغییرات معمولا مثبت بوده و با افزایش مبلغ نهایی عیدی همراه هستند. چرا که ضرایب دیگری هم بر روی این مبلغ تصویب شده تاثیر داده می شوند و در نهایت مبلغ نهایی به دست خواهد آمد. برای مثال، میزان عیدی کارکنان در سال قبل ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تصویب شده بود که بعد از اعمال ضرایب به عدد ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. پس با توجه به این موضوع می توان انتظار داشت عیدی کارمندان دولت در سال ۱۴۰۱ هم بیش از مبلغ ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی باشد که تصویب اولیه گردیده است.

نحوه محاسبه عیدی کارگران در سال ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

اگر چه میزان عیدی کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ در جلسه هیئت وزیران و طبق قانون «نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت» محاسبه می شود، اما روش محاسبه عیدی کارگران متفاوت است. عیدی این قشر زحمت کش بر اساس قانون «تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران» محاسبه می گردد. این قانون در سال ۱۳۷۰ تصویب شده و تا کنون مبنای محاسبه و پرداخت عیدی به کارگران بوده است. معمولا کارگرانی که در کارگاه های مختلف مشغول به کار هستند، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بوده و عیدی خود را از این طریق دریافت می کنند. مبلغ عیدی کارگران مقداری بیش تر از عیدی کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ است. بسیاری از این افراد به دنبال روشی برای محاسبه میزان عیدی خود هستند. در این بخش روش محاسبه عیدی کارگران را برای شما توضیح می دهیم تا بتوانید نسبت به محاسبه آنلاین عیدی سال ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ یا محاسبه دستی مبلغ آن اقدام نمایید.

البته نکته مهم در این باره این است که محاسبه عیدی کارگران شبیه به محاسبه پاداش آخر سال کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ نیست. به عبارت دیگر، همه کارکنان به اندازه هم عیدی دریافت نمی کنند بلکه یک بازه عیدی برای آن ها مشخص شده که مبلغ دریافتی هر کارگر در این بازه خواهد بود. البته این بازه پرداختی هم برای آن دسته از کارگرانی است که دوازده ماه سال را مشغول به کار بوده اند. اما کارگرانی که بخش کم تری از سال را کار کرده باشند، پاداش آخر سال یا عیدی کم تری هم دریافت می کنند. اما به هر حال، محاسبه عیدی سال ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ برای کارگران چه آن هایی که تمام سال را مشغول به کار بوده اند و چه کسانی که بخشی از سال را کار کرده اند، بر اساس یک سری فرمول ها محاسبه می شود. در ادامه فرمول محاسبه عیدی هر کدام از این گروه ها را برای شما بیان می کنیم:

 محاسبه عیدی کارگران با دوازده ماه کار در سال ۱۴۰۱ طبق قانون «عیدی و پاداش سالانه کارگران»، کارفرمایان وظیفه دارند در پایان هر سال حداقل مبلغی برابر با حقوق دو ماه کاری کارگران را به عنوان عیدی به آن ها پرداخت نمایند. جهت محاسبه میزان نهایی این عیدی، مبلغ روزانه را می توان آخرین مزدی که کارگران دریافت کرده اند، در نظر گرفت؛ به شرط آن که این مبلغ از مبلغی برابر با سه ماه کاری با حداقل دستمزد فراتر نرود. همان طور که می بینید، عیدی کارگران برعکس عیدی کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ ثابت نبوده و برای همه کارگران هم یکسان نیست. البته همان طور که گفته ایم، این روش محاسبه عیدی برای ان دسته از کارگرانی است که ۱۲ ماه سال را کار کرده اند. در ادامه فرمول محاسبه عیدی ها را برای شما آورده ایم.

با محاسبه عیدی سال ۱۴۰۱ برای کارگران بر اساس فرمول های مربوطه و قانون «عیدی و پاداش سالیانه کارگران»، مشاهده می شود که حداقل مبلغ عیدی برای این افراد ۵ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان و حداکثر عیدی برای آن ها ۷ میلیون و ۹۶۵ هزار تومان خواهد بود.

 محاسبه عیدی کارگران با کم تر از دوازده ماه کار در سال ۱۴۰۱ در بخش قبل روش محاسبه عیدی برای کارگرانی که ۱۲ ماه سال را کار کرده اند، توضیح دادیم. همان گونه که قابل مشاهده است، عیدی این افراد بیش تر از میزان عیدی کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ است. البته این موضوع در کنار حقوق پایین تر کارگران نسبت به کارمندان دولتی و هم چنین زحمت بیش تر آن ها قابل درک است. اما باید دقت داشته باشید که محاسبه عیدی کارگرانی که کم تر از دوازده ماه در سال را کار می کنند، با فرمولی متفاوت انجام خواهد شد. عیدی این کارگران به صورت کامل بر مبنای ۶۰ روز کاری در نظر گرفته می شود. هر چه میزان کار آن ها کم تر باشد، مبلغ نهایی عیدی هم به همین میزان کاهش پیدا خواهد کرد. در ادامه فرمول محاسبه میزان عیدی امسال برای این کارگران را برای شما آورده ایم.

پس طبق فرمول محاسبه عیدی سال ۱۴۰۱ برای کارگران، عیدی فردی که تنها ۸ ماه از سال را کار کرده است برابر با ۳ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان خواهد بود. این مبلغ برای کارگرانی با ماه های کاری دیگر هم با همین فرمول و به شکل بالا محاسبه می شود.

تفاوت عیدی کارمند و کارگر

در بخش قبل نحوه محاسبه میزان عیدی کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ و هم چنین مبلغ این عیدی برای کارگران را توضیح دادیم. بنابراین اکنون شما بسته به این که کارمند دولت هستید یا در کارگاه خاصی کار می کنید، به راحتی می توانید میزان عیدی دریافتی خود را محاسبه نمایید. اما همان طور که تا این جا هم متوجه شده اید، تفاوت هایی بین عیدی کارگران و کارمندان از جنبه های مختلف وجود دارد. در این بخش تعدادی از مهم ترین تفاوت های عیدی کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ با عیدی کارگران را برای شما آورده ایم. این وجو تفاوت عیدی کارمند و کارگر شامل موارد زیر می شوند.

جدول عیدی کارگران

در قسمت های قبل میزان عیدی کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ و این مبلغ برای کارگران را توضیح دادیم. هم چنین، روش محاسبه این عیدی ها برای هر کدام از گروه های کارگری و کارمندی را بیان کردیم. بنابراین اکنون از میزان این مبالغ عید و تفاوت آن برای کارمندان دولتی و کارگران آگاهی دارید. اما همان گونه که اشاره کردیم، مبلغ عیدی برای همه کارگران یکسان نبوده و بسته به میزان کار آن ها مشخص می گردد. آن دسته از کارگران که کم تر از دوازده ماه در سال را کار می کنند، عیدی کم تری هم دریافت خواهند کرد. فرمول محاسبه عیدی سال ۱۴۰۱ هم برای کارگران با ۱۲ ماه کار متفاوت از این فرمول برای کارگرانی با کم تر از ۱۲ ماه کار می باشد. اگر چه هر کدام از این فرمول ها را توضیح داده ایم، اما در این قسمت هم جدول عیدی کارگران با کم تر از ۱۲ ماه کار را آورده ایم تا این افراد هم بتوانند از میزان دقیق عیدی خود مطلع شوند.

جدول عیدی کارمندان

در بخش قبل جدول عید کارگرانی که کم تر از ۱۲ ماه در سال کار می کنند را برای شما آوردیم تا در صورتی که از نظر کاری در این بخش قرار می گیرید، بتوانید از عیدی دقیق تان مطلع شوید. چرا که عیدی این دسته از کارگران با کسانی که همه ۱۲ ماه سال را کار می کنند، متفاوت است. اما این موضوع برای کارکنان دولت صادق نبوده و میزان عیدی کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ برای همه آن ها به یک اندازه است. زیرا اولا این موضوع در قانون «نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت» بیان شده و مقرر گردیده که میزان عیدی چه نقدی و چه غیرنقدی باید برای همه کارمندان یکسان باشد. از طرف دیگر، کارکنان دولت موظف هستند ۱۲ ماه سال را در اداره یا سازمان مربوطه مشغول به فعالیت باشند. پس مانند کارگران از نظر زمان کارکرد به دسته های مختلف تقسیم نمی شوند. در نتیجه، پاداش آخر سال کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ هم برای همه آن ها ثابت است.

زمان واریز عیدی کارکنان دولت ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

نکته مهم دیگر که در رابطه با عیدی کارمندان حائز اهمیت است، زمان پرداخت این عیدی ها می باشد. با توجه به این که در روزهای پایانی سال و نزدیک شدن به سال جدید، هزینه های گوناگونی برای خانواده ها ایجاد می شود، استفاده از این مبالغی که به عنوان عیدی به حساب شان واریز می شود تا حد زیادی کمک کننده است. به همین دلیل، این افراد می خواهند از زمان دقیق واریز عیدی کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ اطلاع داشته تا بتوانند برای استفاده از آن برنامه ریزی نمایند. در این رابطه باید بگوییم که عیدی های کارمندان دولت به طور معمول در بهمن ماه واریز می شود؛ اگر چه امکان دارد در برخی مواقع انجام این فرآیند به اسفند ماه هم منتقل شده و با کمی تاخیر پرداخت گردد. اما در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد، پاداش آخر سال کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ در روزهای آخر بهمن ماه به حساب شان واریز می شود.

در سال گذشته عیدی کارکنان دولت بین روزهای ۲۶ ام تا ۳۰ ام بهمن ماه به حساب شان واریز گردید. امسال هم به احتمال زیاد عیدی آن ها در همین بازه زمانی برای شان پرداخت شود. اما زمان پرداخت عیدی کارگران با زمان دریافت این مبلغ برای کارکنان دولت متفاوت است. همان طور که میزان عیدی کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ هم با این مقدار عیدی برای کارگران تفاوت دارد. عیدی کارگران معمولا در ماه های بهمن و اسفند پرداخت می گردد و زمان دقیقی برای آن وجود ندارد. اما در بیش تر موارد سعی می شود عیدی آن ها نهایتا تا ۲۰ ام اسفند پرداخت گردد. پس با توجه به این موضوع، می توان انتظار داشت عیدی کارمندان نهایتا تا روزهای آخر بهمن ماه و عیدی کارگران هم نهایتا تا پایان دهه اسفند ماه به حساب شان واریز گرد.

عیدی کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ هم مثل سال های قبل در اواخر سال و هنگام نزدیک شدن به شروع سال جدید به حساب شان واریز می شود. مبلغ این عیدی طبق قانون «نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت» و در جلسه ای که هیئت وزیران تشکیل می دهند، مشخص می گردد. میزان عیدی کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ هم اکنون تعیین شده و ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هر کارمند در نظر گرفته شده است. کارگران هم مانند کارکنان دولتی از این مزیت برخوردار بوده و در انتهای سال عیدی دریافت می کنند. اما محاسبه عیدی سال ۱۴۰۱ کارگران با روش انجام این کار برای کارمندان دولتی تفاوت داشته و بر اثر قانون «پاداش و عیدی سالیانه کارگران» تعیین می شود. این عیدی برای همه کارگران یکسان نبوده و بستگی به میزان کارکردشان دارد. زمان واریز پاداش آخر سال کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ هم در روزهای آخر بهمن ماه خواهد بود.

سوالات متداول

۱- عیدی کارمندان دولت در سال ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ چقدر است؟

۲- زمان واریز عیدی کارکنان دولت ۱۴۰۰-۱۴۰۱ چه زمانی است؟

۳- تفاوت عیدی کارمند و کارگر در چیست ؟

زمان واریز عیدی سال ۱۴۰۱

زمان واریز عیدی سال ۱۴۰۱ برای کارگران تامین اجتماعی بنابر تصمیم کارفرمای مربوطه، بهمن یا اسفند ماه می باشد. عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ نیز در دهه سوم بهمن ماه به حساب آن ها واریز می گردد. در مورد کارمندان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح، زمان واریز عیدی سال ۱۴۰۱، همزمان با حقوق بهمن ماه آن ها خواهد بود.

قوانین مرتبط با کار و استخدام کشوری و لشکری، در گذر زمان، حقوق متفاوتی از جمله حداقل دریافتی ماهیانه، بیمه، سنوات، پاداش سالیانه و مزایای بازنشستگی را برای افراد مشمول این قوانین تعیین نموده اند تا بدین وسیله از ایشان حمایت نمایند.

یکی از حقوقی که در قوانین مربوط به کار و استخدام کشوری و لشکری برای کارگران، کارمندان و بازنشستگان، پیش بینی گردیده، حق دریافت  عیدی است که معمولا در مورد کارکنان کشوری و دولتی، از آن به  پاداش سالیانه تعبیر می شود. هر چند، تمام این گروه ها در حق دریافت عیدی مشترک می باشند، اما با توجه به اینکه مراجع قانونی پرداخت عیدی متفاوت بوده، زمان واریز عیدی این گروه ها نیز متفاوت می باشد.

بنابراین در این مقاله، زمان واریز عیدی سال ۱۴۰۱ در ارتباط با سه گروه کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی، کارمندان و بازنشستگان دولت (کارکنان کشوری) و کارمندان و بازنشستگان نیروهای مسلح (کارکنان لشکری) را مورد بررسی قرار می دهیم.

زمان واریز عیدی کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱

هر چند هم کارگران و هم بانشستگان تامین اجتماعی، تحت حمایت قانون کار و سازمان تامین اجتماعی کشور می باشند، اما از آنجا که مرجع پرداخت کننده عیدی به این دو گروه متفاوت بوده، زمان واریز عیدی سال ۱۴۰۱ برای کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی نیز متفاوت می باشد. بنابراین، در ادامه، در دو بخش جداگانه، به بررسی زمان واریز عیدی سال ۱۴۰۰ برای کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی می پردازیم.

زمان واریز عیدی کارگران تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱

مطابق ماده واحده قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه های مشمول قانون کار پرداخت عیدی کارگران مشمول قانون کار بر عهده کارفرمایی است که کارگر تحت رابطه استخدامی با وی در وضعیت اشتغال می باشد.

اگرچه قانون در مورد زمان واریز عیدی کارگران تامین اجتماعی، مقرره خاصی ندارد و این امر در اختیار کارفرمایان می باشد، اما در عرف بازار کار، زمان واریز عیدی کارگران تامین اجتماعی از سوی کارفرمایان، اسفند ماه و در بیشتر موارد، حداکثر تا بیست اسفند ماه می باشد.

البته عده ای از کارفرمایان نیز به انتظار اسفند نمانده و عیدی کارگران را در بهمن ماه واریز می نمایند. با توجه به این توضیحات می توان گفت که زمان واریز عیدی سال ۱۴۰۰ برای کارگران تامین اجتماعی ماه های بهمن و اسفند خواهد بود.

زمان واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ 

مسئولیت پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی بر عهده سازمان تامین اجتماعی می باشد. در سال گذشته، واریز عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال گذشته از ۲۰ بهمن ماه شروع شد و به ترتیب حروف الفبا و طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی، ظرف ده روز به حساب ایشان واریز گردید. بنابراین پیش بینی می شود که زمان واریز عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ نیز دهه سوم بهمن ماه باشد.

زمان واریز عیدی کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۱

به موجب ماده واحده قانونی نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت، تعیین مبلغ عیدی بازنشستگان کشوری و کارمندان دولت، در صلاحیت هیات وزیران بوده و طی جلسه برگزار شده این هیات در بهمن ماه و با صدور مصوبه مربوطه انجام می گیرد.

عیدی کارمندان و بازنشستگان دولت در سال گذشته، همزمان با حقوق بهمن ماه آن ها واریز گردید و از آنجا که حقوق کارکنان دولت در فاصله زمانی ۲۶ تا ۳۰ هر ماه واریز می‌ شود، زمان پرداخت پاداش سالیانه کارمندان و بازنشستگان دولت نیز در همین محدوده بوده است. بنابراین پیش بینی می شود که تاریخ واریز عیدی سال ۱۴۰۰ کارکنان دولت و بازنشستگان آن نیز بهمن ماه و در بازه زمانی ۲۶ تا ۳۰ این ماه باشد.

زمان واریز عیدی کارمندان و بازنشستگان نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۱

عیدی بازنشستگان لشکری و کارمندان نیروهای مسلح نیز همانند پاداش کارمندان و بازنشستگان دولت، تابع ماده واحده قانونی نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت می باشد. بنابراین، تعیین عیدی کارکنان لشکری همچون کارکنان کشوری، منوط به برگزاری جلسه هیات وزیران در بهمن ماه و ابلاغ مصوبه این هیات به دستگاه های اجرایی می باشد.

عیدی کارمندان و بازنشستگان نیروهای مسلح نیز همانند کارکنان سایر بخش های دولتی در سال گذشته، همزمان با حقوق بهمن ماه به حساب آن ها واریز شد و بنابراین انتظار می رود که زمان واریز عیدی سال ۱۴۰۱ برای کارمندان و بازنشستگان نیروهای مسلح در نیز بهمن ماه و همزمان با واریز حقوق ماهیانه ایشان باشد.

سوالات متداول

۱- زمان واریز عیدی کارگران تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ چه زمانی است؟

۲- زمان واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ چه زمانی است؟

۳- زمان واریز عیدی کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری در سال ۱۴۰۱ چه زمانی است؟

عیدی سال ۱۴۰۰ کارمندان دولت کی واریز میشود