عکس کمد دیواری


عکس کمد دیواری

کمد دیواری نقش مهمی در زیبایی بصری اتاق خواب‌ها داره. با دیدن ۵۲ مدل شیک و به‌روز از انواع مدل‌های کمد دیواری، حتما به انتخاب خوبی میرسی. شانستو امتحان کن


کمد دیواری، ۷۵ مدل کمد دیواری جدید و شیک- مدل های ۲۰۲۲

به دنبال الگوهای زیبا و مدل های جدید مثل مدل های سال ۲۰۲۲ کمد می‌گردی؟ در اینجا ده ها الگو برای انواع کمد دیواری رو خواهی دید. در انتهای مطلب لینک های مفید برای محاسبه قیمت کمد دیواری رو برات آوردیم. از طرفی به کمک مجموعه ما میتونی نجار یا کمد ساز حرفه ای و منصف شهر و محله ی خودت رو پیدا کنی و بهش سفارش کمد بدی. یک سری از نمونه کار های همین متخصصین منصف سلام ساختمان رو هم، در این مقاله میتونی ببینی و مجری عکس بالارو هم در اوسط مقاله بهت معرفی کردیم.

خب حاضری بریم تو شکم کمد دیواری و همه مدل های اون رو با هم بررسی کنیم؟؟ راستی تا یادم نرفته بگم، اگه از مدلی خوشت اومد از طریق لینک ما در زیر، مشاوره رایگان بگیر و اگه خواستی اون مدل رو سفارش بده:

ثبت درخواست سلام ساختمان

انواع کمد دیواری چیه؟ کمد ریلی – کمد لولایی

در این قسمت میخوایم کمد دیواری ها رو از نظر نوع بازشوی درب هاشون بررسی کنیم. معمولاً کمد دیواری ها از نظر حالت درب‌هاشون در دسته های زیر قرار می‌گیرن:

در ادامه مدل های هر دسته رو مشاهده خواهید کرد که در سلام ساختمان هم قابل سفارش هستن.

۱٫  کمد دیواری ریلی

استفاده از کمد دیواری ریلی رو به افزایشه. چرا؟؟ چون این روزها فضای اتاق‌ها و خونه‌ها کوچیک شده. کمد دیواری ریلی برای صرفه جویی در فضا خیلی مناسبه.

علاوه بر اون طرح کمد دیواری ریلی با فضای مینیمال در طراحی دکوراسیون خانه مدرن همخوانی خیلی خوبی داره.

طرح برای کمد دیواری با طرح چوب و دارای آینه. که انتخاب هوشمندانه ی رنگ و طرح، سبب تطبیق کامل با دیوارها، کف و فرش شده.

 استفاده از نور موضعی متناوب در بالای کمد، به زیبایی کار افزوده و درهای بزرگ سراسری فاقد دستگیره ی ریلی، ویژگی ممتاز طرح است.

مدل کمد دیواری ریلی

کمدهای دیواری ریلی رو در مدل‌های قبلی هم دیدین. اما در این بخش کاملاً می‌خوایم تمرکزمون رو بذاریم روی بررسی چند مدل کمد دیواری و کمد لباس ریلی منتخب.

پرنسسِ آبی! یک مدل کمد لباس ریلی خیلی یونیک و جذاب با رنگ بندی نزدیک به رنگ ۲۰۲۱ که دارای قفسه‌های متعده و نیازت رو به فضای نگهداری لباس کاملاً رفع میکنه. این آبیِ زیبا رو میتونین در سلام ساختمان سفارش بدین.

تصویر بالا یک نمونه کمد دیواری ریلی آینه ای با طراحی زیباست که جلوه خاصی به اتاق بخشیده است.

شیشه مات! خیلی زیباست. من توضیح نمیدم، فقط نگاهش کن (تصویر بالا)

یک نمونه کمد دیواری ریلی که طراحی داخلش متناسب با نیاز کاربر انجام شده.

باور کن اوستا نجارهای ایرانی خودمون، از اینها هم قشنگتر میتونن بسازن. کافیه فرد مناسبش رو پیدا کنی. «سلام ساختمان» کارش همینه که بهت توی پیدا کردن کمد سازها و کابینت سازهای شهر و محله خودت کمک کنه.

همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، درب‌های آینه‌ای باعث بزرگ‌تر به‌نظر رسیدن فضای اتاق و بازتاب نور شوند.

کمدساز خوش سلیقه و حرفه ای رو پیدا کن

مدل نیمه اپن! کمد دیواری ام دی اف ریلی جادار و نیمه باز.

۲٫ کمد دیواری لولایی

خب حالت معمولی بازشوی کمدها همون لولایی است. مثل درهای معمولی اتاق و …

البته این نوع کمد دیواری بیشتر در اتاق‌هایی به کار میره که فضای کافی برای باز و بسته شدن درب کمد رو داشته باشن.

البته در تصویر بالا حقیقتاً مسئله کمبود فضا نبوده و هدف هماهنگی طراحی درب های کمد با طراحی دکوراسیون فضای اتاق بوده اما در هر حال تکنیکی هست که برای اتاق های کوچک هم میتونه به کار بره.

کمد دیواری لولایی کم جا در زیرپله ها و رضایت مشتری سلام ساختمان

۲٫  کمد دیواری با بازشوی ترکیبی: لولایی-ریلی

مدل دیگه حالتی هستش که درب‌ها با لولا باز می‌شن، اما بالا و پایینشون ریلی برای قرار دادن اون‌ها کنار همدیگه وجود داره. مثل عکس زیر که البته مناسب کمدهای بزرگ با عمق زیاد هستش.

استفاده از این مدل کمد دیواری لولایی، بیشتر برای فضاهایی شبیه اتاق پرو یا اتاق مجزای کفش و لباس که در گوشه‌ای از اتاق اصلی هستند، مرسومه. فراموش نکنین که ظاهر این مدل کمد دیواری، نسبت به کمد دیواری لولایی قبلی که دربشون به صورت ساده باز و بسته می‌شد، جذاب‌تره.

۴٫  کمد دیواری بدون درب

نوع دیگه‌ای از طراحی داخلی که تازگی‌ها خیلی مرسوم شده، استفاده از کمد دیواری بدون درب هستش. مثل عکس زیر.

بهتره قبول کنیم که این سبک کمد دیواری حقیقتا ظاهری مدرن و متفاوت داره به خصوص اگر از رنگ مشکی ساده در ساختشون استفاده بشه. حضور در فضایی مثل تصویر زیر چشم اندازی جدید و بسیار متفاوت از اونچه که هرروز دیدیم و می‌بینیم رو برامون به همراه داره.

معمولاً جنس کمد دیواری چیه؟

در اکثر مواقع کمد دیواری از ام دی اف، هایگلاس، ممبران و یا ملامینه ساخته میشه. در ادامه مدل هایی از کمد دیواری در متریال‌های مختلف رو با هم بررسی می‌کنیم.

۱٫ کمد دیواری ام دی اف

ورق های ام دی اف یکی از پرطرفدار ترین متریال‌ها برای ساخت کمد های دیواری هستن. تعدادی مدل کمد دیواری ام دی اف رو اینجا با هم ببینیم:

طرح روح بزرگ! بس که جاداره اسمش رو این گذاشتیم (تصویر بالا). یک الگو برای مدل های ۲۰۲۲ که بسیار بزرگ است.

مدل کمد دیواری ام دی اف

باهم در ادامه چند مدل کمد ام دی اف رو ببینیم.

ساده زیباست! مدل کمد ام دی اف جادار با طرح کناره ی چوب که طراحی شبیه به کمد دیواری مدرن داره. نوعی مدل شیک و جذاب برای سال ۲۰۲۲٫

کمد دیواری با تخت تاشو رو در تصویر بالا می بینید. این روزها تخت های تاشو یا کمجا هم خیلی محبوب شده و معمولا در کمد دیواری ها استفاده می شه.

نمونه کمد دیواری ام دی اف طرح چوب رو در تصویر بالا میبینید که در اون از درب های ریلی استفاده شده.

جا ابزاری! یک کمد ام دی اف مخصوص ابزار آلات.

چمنِ عمودی! رنگ سبز دیوار پشتش فوق العاده است! نه؟

ایرانی پسند! کمد لباس ام دی اف جادار و مناسب برای استفاده در خانه‌های ایرانی.

یک نمونه کمد دیواری ام دی اف طرح چوب همراه با تخت تاشو که خیلی در فضا صرفه جویی میکنه.

میز تحریر دار!

اینم یکی دیگه از اون مدل هاییه که از استرالیا برات عکسش رو گرفتم و میتونی به راحتی بدی اوستا نجارهای خودمون مشابهش رو واست درست کنند. در سلام ساختمان هم نجارهای فوق حرفه ای داریم که ساختن همچین کمدهایی براشون مثل آب خوردنه!

اوستا نجار خوش سلیقه و حرفه ای رو پیدا کن

شکلات تلخ! قهوه‌ای سوخته، یک رنگ گرم و شیک. لاکچریِ ۲۰۲۲٫ حالا فکر میکنی قیمت این شکلات تلخ ما چقدر هست؟ برای محاسبه قیمت این شکلات تلخ و یا هر کمد دیگه ای، اون هم قبل از شروع به کار، میتونی از مشاور های سلام ساختمان، به صورت رایگان کمک بگیری.

۲٫ کمد دیواری هایگلاس

به واسطه ظاهر براق و سیقلی این مدل از کمد دیواری‌ها، فضای اتاق یا سالن، همیشه روشن و سرشار از حس جریانِ زندگی میشه. البته این نکته رو هم نباید فراموش کرد که بهتره کمد دیواری هایگلاس همیشه تمیز باشه و مثلا هر چند وقت یکبار، سطحش با دستمال مرطوب نظافت بشه تا جای لک و اثر انگشت روش مشخص نباشه.

اگه فضای کلاسیک رو برای قسمت نشیمن و پذیرایی خونه می‌پسندین، بهتره استفاده از کمد دیواری هایگلاس به خصوص با رنگ روشن رو برای اتاق خوابتون در نظر بگیرید چون ظاهری مدرن و در رنگ‌های روشن، حالتی سرد به محیط می‌ده.

اگه متراژ خونه یا دفتر کارتون کوچیکه، بهتره از کمد دیواری هایگلاس استفاده کنید؛ مثل عکس بالا انعکاس فضای خونه یا دفتر کارتون داخل سطح سیقلی این کمد دیواری باعث میشه فضا بُعد پیدا کنه و دلبازتر به نظر برسه.

البته ناگفته نمونه که این افزایش بصریِ فضا رو با استفاده از آینه هم می‌تونین انجام بدین. به همین منظور، می‌تونین کمد دیواری هایگلاس رو با آینه ادغام کنین، مثل عکس زیر.

۳٫  کمد دیواری ممبران

اگه دنبال یک گزینه مناسب برای اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی هستین، به علاوه اگه از علاقه‌مندان سبک کلاسیک هستین؛ کمد دیواری ممبران یک گزینه کاملا هوشمندانه برای شماست.

این تصویر و تصویر بعدی یکی از نموه کارهای نجارهای سلام ساختمان هست (در تهارن اجرا شده) که کمد از جنس ممبران برق کار شده.

کافیه داخل سالن نشیمن یا پذیرایی، کمد دیواری ممبران قرار بدین تا اون ظاهرکلاسیک و گرمی که دنبالش هستین رو به دست بیارین.

۴٫ کمد دیواری ملامینه

یکی از به صرفه ترین متریال برای ساخت کمد استفاده از ملامینه است. این نوع کمدها ظاهری شبیه به کمد ام دی اف دارن، اما به این دلیل که مغزی ورق ها از نئوپان هست، قیمت مناسب تری دارن و به همین دلیل به صرفه هستن. استفاده از ملامینه در کمدها مزایای دیگه ای هم داره که اگه دوست دارین بیشتر بدونین، پیشنهاد میکنیم مقاله زیر رو بخونین:

مقایسه ورق MDF و ملامینه- آیا همیشه ام دی اف بهتره از نئوپان ملامینه است؟

البته در استفاده از ملامینه حتماً باید توجه داشته باشین که رطوبت برای این متریال سم هست و به هیچ عنوان نباید رطوبت به مغزی اون نفوذ پیدا کنه.

خب حالا بریم تعدادی از نمونه کارهای نجارهای سلام ساختمان رو با هم مرور کنیم. بعدش به قیمت و انواع دیگه کمد دیواری می‌پردازیم.

نمونه کمد دیواری های دکوراتورهای سلام ساختمان

کمد دیواری شماره یک: جنس هایگلاس – اصفهان

این کمد دیواری توسط یکی از چندین دکوراتور ما در اصفهان ساخته شده. جنس کمد دیواری هایگلاس هست و همونطور که می‌بینین طراحی زیبا و اجرای بسیار با کیفتی داره.

این کمد با دیوار اتاق ست شده و در عین سادگی جلوه زیبایی پیدا کرده.

همونطور که می‌بینین بخش‌بندیِ فضای داخلیِ کمد هم تنوع خوبی داره و بسیار کاربردی و پُر جاست.

تصویر بالا هم این کمد دیواری رو از زاویه‌ی دیگه‌ای نشون میده. این کمد اینقدر با کیفیت اجرا شده که حتی در زمان باز بودن درب کمد هم زیبایی خاصی داره.

کمد دیواری شماره دو: جنس ممبران – تهران

می‌دونین که سلام ساختمان در ۹ استان کشور دارای طیف وسیعی از دکوراتورها و کابینت‌سازهایی است که قیمت همه شون رو تضمین می‌کنه؟؟

مثلاً مدل کمدی که در تصویر زیر می‌بینین توسط یکی از دکوراتورهای تهرانیِ ما ساخته شده. جنس این کمد از ممبران سفید براق هست که طرح‌های روی درب کمد از طریق تکنولوژی وکیوم بوجود اومده.

تصویر زیر، فضای داخلی همین کمد رو نشون میده، همونطور که می‌بینین کمد نسبتاً جادار و متناسب با طراحی آشپزخونه است (یخورده از آشپزخونه در گوشه سمت چپ تصویر پیداست).

کمد دیواری شماره سه: جنس ام دی اف – شیراز

در ادامه تصاویر یک مدل کمد دیواریِ ام دی اف که با دکور اتاق ست شده رو مشاهده می‌کنین.

این کمد دیواری توسط یکی از چندین نجار سلام ساختمان در شیراز طراحی و اجرا شده. در هر کجای ایران که هستین فقط کافیه در خواست تون رو ثبت کنین، تا بهترین دکوراتورها و نجارها رو بهتون معرفی کنیم:

ثبت درخواست

کمد دیواری شماره چهار: جنس چوب – تهران

این کمد دیواری یک کار لوکس به حساب میاد چون جنسش از چوب هست ولی رنگ شده. همونطور که می‌بینین طرح حاشیه‌ایِ روی درب‌ها دارای حکاکی عمیق هست که فقط میشه روی چوب طوری اجراش کرد که با سایر قسمت‌های درب هماهنگی داشته باشه.

کمد دیواری شماره پنج: طرح انزو – تهران

تصویر زیر، کمد دیواری با طرح انزو رو نشون میده که توسط یکی از دکوراتورهای ما در تهران اجرا شده.

طرح انزو معمولاً از ورق‌های ۲۵ میلیمتری ساخته میشه چون حکاکی‌های عمیقی روی اون اجرا میشه. علاوه بر این، انزو یجورایی ترکیب ممبران و رنگ هست.

یعنی کمدی با این طرح رو هم میشه با ممبران براق سفید اجرا کرد و هم با رنگ پولیشی سفید به این شکل پیاده سازیش کرد.

کمد دیواری شماره شش: طرح ممبران کلاسیک – تهران

خب بریم یه کمد دیواریِ ممبران با طرح کلاسیک که توسط یکی از ده ها ممبران‌کار عضو سلام ساختمان اجرا شده رو ببینیم.

شلف شماره هفت: جنس ام دی اف – قم

درسته که این مدل کمد دیواری محسوب نمیشه اما بلاخره از خانواده‌ی کمد که هست!

در این شلف که توسط دکوراتور سلام ساختمان در قم اجرا شده، از گوشه دیوار به بهترین شکل برای ایجاد باکس‌هایی برای دکوری و کتابخونه استفاده شده. جنس این شلف‌ها از ام دی اف هست.

برای مدل های بیشتر کمد دیواری گوشه ای، میتونید مطلب کمد دیواری سه گوش رو هم ببینید.

قیمت کمد دیواری؛ بدونید تا ضرر نکنید!

قبل از هرچیز در مورد قیمت کمد دیواری باید بگیم به هیچ عنوان از قیمت گیری متری استفاده نکنید. توی مطالب مربوط به قیمت کابینت هم این رو گفتیم. دلیلش هم واضحه! قیمت نهایی کار شما بستگی به جزئیاتی داره که توی محاسبه قیمت متری معمولا لحاظ نمیشه. در واقع در قیمت گیری متری به شما قیمت ساده ترین حالت ساخت کمد دیواری رو میدن. ولی قیمت واقعا بستگی به جزئیات، متریال و .. داره.

نتیجه این میشه که مثلا نجار به شما میگه قیمت ساخت کمد شما متری ۱ میلیون تومانه و شما ۵ متر مربع کمد میخواین و انتظار دارین  هزینه ساخت کمد شما ۵ میلیون تومان باشه. ولی بعد از پایان کار نجار به شما میگه هزینه نهایی ۶٫۵ میلیون تومان شده!!! برای اینه که میگیم قیمت متری نگیرید تا ضرر نکنید. حتماً همون ابتدا بعد از مشخص کردن مدل، متریال و جزئیات ساخت، قیمت نهایی کار رو مشخص کنید و در قرارداد ذکر کنید.

حالا که این توضیح رو دادیم، بریم یه نگاهی به جدول قیمت متری کمد دیواری بندازیم تا یه حدودی از قیمت دستتون بیاد:

جدول قیمت کمد دیواری بر حسب متر مربع

به روزرسانی: ۰

انواع مدل کمد دیواری

در این قسمت میخوایم نمونه هایی از کمد دیواری برای مکان های مختلف مثل  کمد پذیرایی، اتاق خواب و اتاق کودک رو ارائه بدیم.

کمد دیواری اتاق خواب

باهم چند طرح منتخب کمد دیواری اتاق خواب رو ببینیم. سایر طرح‌ها رو می‌تونی در گالری مدل کمد دیواری اتاق خواب مشاهده کنی.

درب کمد دیواری تصویر بالا شبیه چیه؟ …. چیزی شبیه به آکاردئون! این مدل در کنار زیبایی، باعث صرفه جویی در فضا هم میشه. یجورایی هم نسبتاً باحاله!

مدل اردک رنگی! 🙂  (تصویر بالا) می‌بینی که رنگ‌های جانبی هماهنگ با این پس زمینه، چقدر در جذابیت این طرح کمد تأثیر داره. به عنوان یک مدل رنگیِ ۲۰۲۲ میتونی قبولش کنی 🙂

ساخت اینجور کمدها رو حتماً به کمد سازها و نجارهای مطمئن و کار بلد بسپر؛ مثل افرادی که «سلام ساختمان» بهت معرفی میکنه:

خیلی راحت کمد ساز حرفه ای رو پیدا کن

مدل قوی خاکستری 🙂 در مدل کمد بالا، مشابه مدل قبلی از همون ترکیب رنگ سفید و طوسی استفاده شده.

کمد دیواری اتاق خواب سفید همراه با تخت تاشو.  نورپردازی استفاده شده در این کمد دیواری زیبایی اون رو دوچندان کرده

مدل کمد اپن!  البته خیلی از افراد ترجیح میدن به دلیل حفاظت از حریم خصوصی لباسهاشون، از این مدل‌ها استفاده نکنن.

یک مدل دیگه از کمد اپن.

 طرح کمد دیواری سفید برای اتاق هایی با نورگیر طبیعی کم و یا اتاق هایی با دیوارهای تیره، یک ایده ی خوب و مطلوبه و باعث دلباز تر شدن فضا می شه.

 همانطور که می دانید انواع کمد دیواری، کاربردهای مختلفی نیز داره و هر کدام از آن‌ها با توجه به کاربری شان طراحی می شن. در طرح کمد دیواری برای رختخواب معمولاً در‌های بزرگ و سراسری به صورت ریلی استفاده می شن و برای اتاق‌های که کوچیک هستن و تلاش داریم که از گوشهِ گوشه ی آن استفاده کنیم انتخابی خوب ست.

 طرح کمد دیواری جادار و کوچک که برای فضاهای کوچک‌تر طراحی شده، کشو‌های ریلی، شلف‌های داخل کمد تمامی برای جاسازی لباس، حوله، پتو و… توی کمد جوری طراحی شده که از همه ی فضا بتونیم استفاده کنیم.

طرح های کمد دیواری جدید از مدل‌های قدیمی خود فاصله گرفته و شکل جدید به خودش گرفته دیگه میتونه قسمتی از طراحی اتاق شما باشه بخصوص وقتی که از عمد درهای کمد از طراحی آنها حذف میشن.

طرح کمد دیواری جدید و شیک با آینه طراحی شده برای اتاق خوابی دارای پنجره ی سراسری و نورگیر طبیعی عالیه. این مدل هم شما رو از گذاشتن آیینه در اتاق بی نیازی می‌کنه و هم از انعکاسِ نورِ طبیعی که به آیینه کمدِ اتاقِ خواب شما می تابه فضای اتاق رو برای شما بازتر می‌کنه.

متناسب با نیاز کاربر در اتاق طراحی شده. یک طراحی ایده آل، زمانی ایجاد میشه که طراح، پیش از آغاز طراحی خود، درک روشنی از نیازهای شما داشته باشه.

 طرح کمد دیواری آینه دار سفید و ساده دارای درب‌های ریلی و طراحی بسیار شیک و مدرن که در هماهنگی تمام با نور و رنگ محیط قرار دارد و با وجود حجیم بودن کار، باعث کوچک‌تر شدن اتاق نمیشه. بعد از پرو هر لباس میتونین بدون اینکه از جاتون تکون بخورید خودتون رو ببینید. یه جورایی صرفه جویی در زمانه!

طرح جدید کمد دیواری بزرگ که در آن مجدداً شاهد دو درب ریلی بزرگ طراحی شده با طرحی ساده هستیم. به بزرگی در‌ها و اتصال خوب صفحه‌های هایگلاس سفید دقت کنین که در ابعادی صحیح، جداره ی اصلی کمد را به بخش‌های چندگانه تقسیم شده.

طرح کمد دیواری شیک مناسب برای اتاق خواب ، سالن پذیرایی، اتاق کار و اتاق کنفرانس. وجود درب‌های کشویی بزرگ و سراسری و همچنین انعکاس خوب نور از صفحه‌های‌های گلاس یه فضایی جذاب و مدرنی رو برای شما ایجاد می‌کنه و با طراحی دستگیره خلاقانه بر زیبایی اون اضافه کرده.

 طرح چوب کمد دیواری در قسمت کناری کمد، جهت هماهنگی بیشتر با دیوار تعبیه شده. انتخاب کلاسیک دستگیره‌ها و همچنین ایجاد فضایی کوچک در میانه برای قرار دادن وسایل تزئینی و نور پردازی، باعث جذاب‌تر شدن کمد شده؛ نه؟

 طرح کمد دیواری با میز کامپیوتر و طرح کمد دیواری با میز تحریر همگی و همگی در طراحی این مدل از کمد در نظر گرفته شده و اون رو تبدیل به کمد چندین منظوره کرده است. طرح روی کمد به وسیله ی روکش وکیوم ایجاد شده که به آن ممبران نیز می گویند.

کمد دیواری ممبران با طرح ساده و شیک

کمد دیواری ممبران سفید با طرح پتینه کاری

طرح‌های کمد دیواری که در ابعاد سراسری یک دیوار طراحی می شوند،  در نگاه اول وجود این کتابخانه اون رو از سادگی بیش از حد خارج کرده حتی میتونید از مجسمه‌های تزئینی و یا شاید لوازم آرایشی اون طبقه‌های میانی رو پر کنین. دستگیره‌های طرح دار یکی از راه‌های خارج کردن این طرح از سادگی بیش از حد است.

چنین طرح هایی برای آپارتمان‌های کوچک و متوسط بسیار مناسب هستند. عدم استفاده از دستگیره و ایجاد درب‌های کشویی شکل متفاوتی به اون داده و میدونید که بچه‌ها نمیتونن دیگه به وسائل داخل اون دست بزنن و این یعنی ایمنی در عین حفظ نظم.

ترکیب رنگ‌های سفید و مشکی در طراحی کل فضا، یک کنتراست زیبا از طرح‌های مدرن و شیک اتاق خواب ایجاد کرده و به شما در انتخاب ترکیب رنگ مناسب برای دیگر وسائل اتاق راهنمایی می‌کنه.

 استفاده از رنگ ام دی اف صدفی و روکش ممبران در سادگی طرح، سبب افزایش زیبایی اتاق گردیده است. به طرح روی کمد دیواری توجه فرمایید. این طرح می تواند هم با ابزار برش، و هم با استفاده از روکش وکیوم ایجاد شود که هرکدام مزایا خاص خود را دارند.

نیمه گورخر  🙂   چیزی که در تصویر بالا احتمالاً توجه‌ت رو جذب میکنه، اون طرح راه راه کاغذ دیواریه!

اما اشتباه کردی! اون کاغذ دیواری نیست! این مدل کمد دیواری اتاق خواب، یک نوع درب ریلی داره که ریل‌هاش در قسمت بالای در است. طرحش هم مثل کاغذ دیواریه. وقتی باز میشه فکر میکنی جزئی از دیواره! خیلی باکلاسه! نه؟از سری طرح‌های ابتکاری مورد توجه در سال ۲۰۲۲  🙂

کمد تختی! مدل تخت تاشو که برای اتاق های کوچک طراحی میشه.

چوب لاکچری! اتاقتون باید خیلی بزرگ و جادار باشه تا طرح های کلاسیک، مشابه این رو بتونین اجرا کنید.

کمد هوا گیر! یک مدل کمد لباس با درب چوبی که هوا به داخلش راه پیدا میکنه.

چوبی یا ممبران؟ تصویر بالا یک مدل کمد دیواری اتاق خواب کلاسیک محسوب میشه! مدل‌های کلاسیک کمد دیواری میتونه هم با چوب اجرا بشه و هم با فناوری ممبران.

یک کمد گرون قیمت رو دیگه حتماً حتماً باید به کمد ساز درست حسابی بسپری؛ نجارها و کمدسازهایی از جنس افرادی که توی «سلام ساختمان» می‌تونه راحت و سریع پیدا کنی:

نجار حرفه ای رو پیدا کن

اسم این کمد رو گذاشتیم: «شتر» 🙂   یک مدل کمد لباس چوبی بزرگ که همه ی لباسهای خونه رو میتونه توی خودش حمل کنه. لباسهای جدیدشون در سال ۲۰۲۲ به این کمد لبخند میزنه.

کمد لباس اتاق خواب آماده

در این بخش کمد لباس آماده و غیر دیواری رو بررسی می‌کنیم. این کمد ها مزیتی که دارن اینه که میتونی خیلی راحت اون‌ها رو جابجا کنی و دکوراسیون اتاق رو باهاش تغییر بدی!

هدیه استرالیا! عکس این مدل کمد رو بعلاوه تعدادی از تصاویر ادامه مطلب، وقتی سیدنی (یکی از شهرهای استرالیا) بودم گرفتم. یک مدل کمد لباس خیلی ساده که در همه جای دنیا استفاده میشه و در آینده هم قدیمی نمیشه.

قوی سپید! اینم از همون سری عکس‌های استرالیا است. نمیدونم چرا این اوزی ها (به مردم استرالیا میگن «اوزی») انقدر به رنگ سفید علاقه داشتن؛ از این جهت مثل ما ایرانی‌ها بودن. از ده سال پیش تا سال ۲۰۲۲ همینجوری اند 🙂

یک نمونه کمد دیواری ریلی ام دی اف طرح چوب رو در تصویر بالا می بینید.

نیم آینه استرالیایی! یک طرح جذاب به صورت آینه ای.

یک کمد دیگه با درب آینه‌ای. اون مدتی که من استرالیا بودم و این عکس‌ها رو هم واستون گرفتم، یک تجربه خوبی بدست آوردم:

خیلی از خونه‌هایی که توی این کشور زندگی کردم یا از نزدیک دیدم، از درهای آینه ای برای کمدهاشون استفاده میکردن. برای من خیلی تجربه خوبی بود و من به دوستام پیشنهاد می‌کنم حتماً توی ساخت کمدها شود این رو در نظر بگیرن.

مدل کمد اتاق خواب با درب تمام آینه ای. در کنارش کمد با درب تمام ام دی اف.

کمد دو سمت اپن! این از اون مدل‌هایی هست که حس می‌کنم برای برخی فضاهای ایران خودمون هم میتونه خوب باشه. پس زمینه اش رو دقت کن! رنگ سال ۲۰۲۱ نیست؟

کمد دیواری پذیرایی

تا اینجا مدل‌های زیادی رو معرفی کردیم و حتی دیدیم که بعضی از اون‌ها مناسب فضای پذیرایی هستن. ولی با این حال اینجا قصد داریم بصورت اختصاصی با مدل های کمد دیواری برای پذیرایی آشنا بشیم.

به تصویر زیر که کمد دیواری پذیرایی است توجه کنید. تمام توجه رو به خودش جلب میکنه.

در واقع برای ایجاد تنوع به جای هزینه کردن برای وسایلی مثل مبلمان، میز و صندلی، لوستر و اکسسوری‌ها؛ کافیه از کمد دیواری ترکیبی استفاده کنیم. درست مثل عکس بالا.

تصویر زیر هم یک مدل دیگه رو برای کمد دیواری پذیرایی نشون میده. که با توجه به تِم فضا میتونه تغییر کنه. مثلاً در این مدل چون مخاطب کودک بوده، طراحی کمد هم به همین سمت رفته. این مدل ها برای مهد کودک ها هم مناسبه.

این مدل از کمد دیواری هم برای پذیرایی منزل و هم برای محل کار، یه سبک کاملا مدرن و یونیک و خاص رو ایجاد میکنه.

استفاده از کمد دیواری سفید در پذیرایی علاوه بر اینکه فضایی دلباز و آرامش بخش ایجاد می‌کنه بلکه باعث می‌شه پذیرایی همیشه مرتب و شیک به نظر برسه.

درب‌های شیشه‌ای مناسب‌ترین انتخاب برای کمد دیواری پذیرایی هستن، به خصوص به دلیل اینکه کریستال‌های تمیز و زیبا از داخلشون قابل مشاهدن.ظرافت زیاد این مدل کمد ها نیاز به نیروی ماهر داره. سلام ساختمان این مسئولیت رو به عهده گرفته و نیروی ماهری که مهارت خودش رو به تیم ما ثابت کرده باشه، به شما معرفی میکنه.

از جمله مواردی که با استفاده از اون میشه به کمد دیواری پذیرایی ظاهری لوکس و متفاوت داد، دستگیره‌ها هستن. عکس زیر رو ببینین، تمام خاص بودن این کمد به دستگیره‌های متفاوتی هست که براش در نظر گرفتن، وگرنه خود کمد یک طراحی کاملاً ساده داره.

کمد دیواری اتاق کودک

اتاق بچه هم مثل سایر اتاق‌های داخل منزل نیاز به داشتن یک کمد برای قرار دادن لباس‌های اون داره!

اتاقچه! یک کمد خیلی جادار بچگانه.

قفسک 🙂  یک کمد پر از قفسه.

در پارچه‌ای! یک مدل کمد اتاق بچه جالب با درب پارچه‌ای.

مکعب! این مدل کمد دیواری اتاق بچه، میتونه حس زندگی در طبیعت رو به ما بده.

اپن بچه‌گانه! یه مدل کمد اتاق بچه و نوزاد جذاب و جادار.

بچه مایه‌دار! میتونیم توی این دو کلمه این مدل کمد اتاق بچه رو توصیف کنیم.  داشتن همچین اتاقی آرزوی خیلی از بچه هاست. مخصوصاً اون صندلی با تشک آبی رنگش!

تنوع در رنگ کمد دیواری: ایده های کمد دیواریِ رنگی

بخوایم یا نخوایم هر یک از اجزای درون اتاق ما به عنوان یک عامل مؤثر در دکوراسیون به حساب میان و برای همین، زیبایی اون‌ها علاوه بر کاربردشون مهم شمرده میشه. بنابراین، رنگ کمد دیواری هم می­تونه به اندازه­ی رنگ دیوار یا رنگ روتختی مهم باشه چون بخش بزرگی از اتاق رو می­پوشونه.

کمدهای لباس بخش قابل توجهی از یک اتاق رو به خودشون اختصاص میدن. هم کاربرد بالایی دارن و هم به دلیل ابعادشون بیشتر جلب توجه می­کنند. علاوه بر مدل و اندازه و نحوه­ی باز و بسته شدن درب اون‌ها، رنگشون هم اهمیت داره و در دکوراسیون اتاق مؤثره. بنابراین، در این بخش قصد داریم، چند نمونه کمد دیواری رو در رنگ‌های پر طرفدار مثل سفید، قهوه‌ای، و ترکیب رنگهای طلایی، قهوه‌ای، طوسی و مشکی با سفید ارائه بدیم.

کمد دیواری سفید

رنگ سفید برای یک کمد دیواری یکی از محبوب‌ترین رنگ هاست. چون علاوه بر زیبایی در عینِ سادگی، با اغلب دکوراسیون ها سیت میشه. علاوه بر این، برای فضاهای کوچک هم بسیار مناسبه و محیط رو دلباز میکنه.

بطور کلی، رنگ سفید نشانه­ی پاکی و تمیزی و خلوصه. این رنگ با این خاصیت باعث میشه به افراد حس آرامش، نظم و تمیزی القا بشه.

در ادامه چند مدل کمد دیواری سفید رو با هم ببینیم:

کمد دیواری سفید طلایی

ترکیب رنگ­های سفید و طلایی یک ترکیب سلطنتی و لوکس است. برای همین وقتی کمدی به رنگ سفید طلایی انتخاب می­کنین باید در انتخاب بقیه­‌ی وسایل اتاق هم دقت به خرج بدید که با حالت لوکس کمد سازگار باشه. علاوه بر این، برای انتخاب یک کمد دیواریِ لوکس که به اتاق شما بیاد، نیاز به نظر مشاورین دکوراسیون داخلی دارین که متخصصین سلام ساختمان، میتونن این کار رو برای شما انجام بدن و به صورت رایگان به شما مشاوره بدن.

عکس‌های پایین یک کمد سفید طلایی کاملاً لوکس و سلطنتی رو نشون می‌ده که گروه سنی خودش رو می­طلبه. اگر دقت کنید در آینه­ی عکس بقیه­ی وسایل اتاق رو هم می­بینید که اونها هم سفید طلایی و لوکس انتخاب شدن. البته وقتی حرف از رنگ طلایی میشه، بهتره که فقط طرح و نقش­ها رنگ طلایی داشته باشن چون یک صفحه­ی طلایی وسیع روی یک کمد چشم رو می­زنه و زیبا به نظر نمیاد.

عکس پایین هم کمد سفید طلایی رو نشون می‌ده با این تفاوت که انتخاب جزئیات مدرن‌تر، اسپرت­تر و ساده­تر هست. پس کمد سفید طلایی می­تونه برای افرادی که سبک کلاسیک سلطنتی دوست ندارن هم مناسب باشه، به شرطی که جزئیات ساده­تر، غیرتجملاتی و بدون طرح­های به خصوص باشن. توجه داشته باشین که ترکیب سنگ با رنگ سفید و طلایی هم خیلی ترکیب دلنشینی هست.

کمد دیواری سفید قهوه ای

از اونجایی که چوب یک بخش از طبیعت به شمار میاد و همه­ی ما با طبیعت ارتباط برقرار می­کنیم و اون رو دوست داریم، استفاده از رنگ قهوه­ای و طرح چوب برای یک اتاق خواب می­تونه خیلی دل­انگیز باشه. اما اگر بخوایم یخورده از حات سنتی درش بیاریم می­تونیم برای کمدمون ترکیبی از این رنگ­ها رو مثلاً با سفید انتخاب کنیم.

می­تونین به جای استفاده از سفید یخچالی، از رنگ گرمتری مثل سفید شیری هم در کنار قهوه­ای تیره استفاده کنید، مثل عکس پایین.

کمد دیواری سفید طوسی

طوسی به طور کلی یک رنگ خنثی ست، برای همین اگر در کنار رنگ سفید قرار بگیره تأثیر خاصی روی اون نمی­ذاره. برای داشتن یک کمد دیواری سفید طوسی، باید حواسمون جمع باشه که کل اتاق، فضایی مرده و بیحال رو تداعی نکنه. برای اینکار میشه روی رنگ دیوارها و وسایل اتاق بیشتر تمرکز کرد.

همونطور که در تصاویر می‌بینید، متریال هایگلاس برای این کمدها به اون‌ها حالت صیقلی می‌ده و اونها رو بسیار لطیف و درخشان و تمیز نشون میده. ضمن اینکه براقیت های گلاس در کنار رنگ های روشن سفید و خاکستری، به فضا عمق بیشتری میده و در نتیجه بنظر میاد که فضا بزرگتره.

کمد دیواری قهوه ای

بد نیست که از رنگ قهوه­ای به عنوان یک رنگ تک برای رنگ کمد لباس دیواری استفاده کنیم. چون همونطور که گفتیم انسان با طبیعت و اجزای اون ارتباط خوبی برقرار می­کنه.

کمد دیواری قهوه ای، نسبت به سایر رنگ های کمد دیواری یه مقدار سنتی­تر و کلاسیک­تره. اما این به این معنا نیست که شیک و زیبا به نظر نمیاد. اتفاقاً چوب طبیعی یا حتی فرآورده­های چوبی با رنگ و طرح چوب اتاق رو لوکس نشون میدن.

کمد دیواری مدرن

کمد دیواری‌های مدرن عمدتا ظاهر ساده‌تری دارن، درواقع روی سطح اون‌ها طراحی خاصی به چشم نمی‌خوره و در کل هرچی تنوع رنگ‌ها کمتر و طراحی هندسی اون‌ها ساده‌تر باشه، می‌شه استایل مدرن‌تری دارن.

بعد از انتخاب یک کمد دیواری مدرن، کافیه برای گرم و دلنشین بودن فضا از رنگ‌‎های گرم و برای آرامش بخش بودن فضا، از رنگ‌های سرد استفاده کنین.

در این مدل کمد دیواری هم علاوه بر استفاده از طراحی ساده از بازشو ریلی برای کمد دیواری مدرن استفاده شده.

کمد دیواری کلاسیک

روی سطح و بدنه کمد دیواری کلاسیک، معمولا طراحی‌های برجسته‌ای انجام میشه.

حتی در بعضی موارد اگه دوست دارین از درهای ریلی استفاده کنین، در صورتی که روی سطح و بدنه کمد طراحی‌های کلاسیک وجود داشته باشه، ظاهر کلاسیک اون حفظ می‌شه.

وجود آینه روی کمد دیواری‌های کلاسیک ظاهری لوکس‌تر به اون‌ها می‌بخشه. مثلا در عکس زیر، علاوه بر اینکه از رنگ‌های گرم و کلاسیکی مثل طلایی، کرم و قهوه‌ای استفاده شده، از آینه برای داشتن ظاهری لوکس‌تر کمک گرفته.

در عکس‌های زیر هم رنگ سفید، یه ظاهر متعادل و آروم رو به وجود آورده و آینه کمک کرده تا فضا تابع استایل کلاسیک باشه.

استفاده از آینه روی کمد دیواری‌ها، علاوه بر ایجاد ظاهر کلاسیک در استفاده بهینه از فضا هم موثره. این تاثیر رو می­تونین در تصویر زیر و زمانی که هنوز درب کمد نصب نشده ببینید.

کمد دیواری لوکس

 کمد دیواری لوکس می‌تونه تاثیر زیادی بر زیباییِ دکوراسیون هر خانه ای داشته باشه. کمد لوکس لباس یا کمد دیواری لوکس اتاق خواب انواع مختلفی داره و می‌تونه به شکل‌های مختلفی برطبق سلیقه افراد اجرا بشه. در اینجا با مدل‌های کمد دیواری لوکس آشنا می‌شیم و علاوه بر این، برخی از مدل‌های زیبا برای کمد کودک لوکس و کمد لباس لوکس دخترانه رو نیز به تصویر می‌کشیم.

راستی از هر مدل کمد لوکس که خوشت اومد، میتونی اون رو در هر کجای ایران که هستی با مناسب ترین کیفیت و قیمت و زیر نظر یک تیم پشتیبانی قوی، از طریق لینک زیر سفارش بدی تا برات بسازن:

ثبت درخواست سلام ساختمان

۱٫     کمد دیواری لوکس

امروزه طراحی کمد لوکس لباس تنوع زیادی پیدا کرده. طراحی‌های جدید کمد لباس به گونه‌ای انجام میشن که علاوه بر زیبایی و جذابیت، بیشترین کابرد رو هم نسبت به فضا دارن. ابعاد و اندازه‌های استاندارد در بخش‌های داخلی کمد دیواری لوکس، کاملاً منطبق با نیازهای افراد، طراحی می‌شن و وسایل زیادی رو می‌شه داخل کمد دیواری جا داد. در ادامه چند مدل مختلف کمد دیواری لوکس رو معرفی می‌کنیم:

۲٫     کمد دیواری لوکس پایه دار

برخی از مدل‌های کمد دیواری لوکس، به صورت پایه‌دار و قابل جابه‌جایی طراحی می‌شن و افراد می‌تونن کمد دیواری رو در هرجایی از اتاق که زیباتر هست، قرار بدن. این مدل از کمد لباس لوکس، برای افرادی که به تغییر دکوراسیون علاقه‌ دارن، مناسب به نظر میاد‌. زیرا به راحتی با جابه‌جا کردن کمد می‌تونن تغییرات و تنوع لازم رو در محیط ایجاد کنند.

مدل‌های پایه‌دار جزء اولین و قدیمی‌ترین مدل‌های کمد لباس هستن و هنوز هم طرفداران بسیار زیادی دارن. کمد لوکس پایه‌دار، هم به صورت تاج‌دار و هم به صورت ساده، طراحی می‌شه. این موضوع به سلیقه افراد و سبک دکوراسیون داخلی بستگی داره.

۳٫     کمد دیواری لوکس ریلی

یکی از پر طرفدارترین مدل کمد دیواری، کمد دیواری لوکس ریلی هست. برای فضاهای کوچک کمد دیواری ریلی بهترین انتخاب هست. شاید دقت کرده باشید که کمدهای معمولی موقع باز شدن درب باید یک فضایی رو داشته باشند تا درب بتونه به صورت کامل باز بشه. اما در کمد دیوای لوکس ریلی اصلاً نیازی به این فضا نیست.

درب ریلی کمد دیواری لوکس، به شکل‌های مختلف می‌تونه طراحی بشه. یکی از اَشکال درب ریلی کمد لوکس، درب ریلی شیشه‌ای هست. درب ریلی کمد می‌تونه به صورت تمام شیشه باشه یا اینکه فقط بخشی از اون شیشه داشته باشه. اگه کمدتون معمولاً مرتب نیست، بهتره کمد تمام شیشه رو انتخاب نکنید و سراغ مدل‌های دیگه برین.

درب ریلی می‌تونه از جنس چوب، ام دی اف یا لمینت هم باشه. برای فضاهای کوچک بهتره که رنگ اون رو به صورت ساده و سفید در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شه محیط اتاق‌های کوچک، دلنشین‌تر بشه.

درب ریلی آینه‌ای هم یک ایده عالی برای مدرن کردن محیط اتاق هست. این کار باعث می‌شه فضای اتاق بزرگ‌تر دیده بشه و محیط اتاق کاملاً شیک بشه. علاوه بر این، با این کار موقع لباس پوشیدن یک آینه بزرگ هم دارید. در ضمن میتونین مثل تصویر زیر، از ترکیب آینه و متریال های دیگه مثل چوب هم استفاده کنین و زیبایی کمد دیواری رو چندین برابر کنین.

کمد دیواری لوکس ریلی به شکل طرح‌دار هم، می‌تونه فوق‌العاده جذاب باشه. بهتره طرحی که برای این مدل کمد دیواری انتخاب می‌کنین، با طرح سایر عناصر هم‌خوانی داشته باشه. به ویژه هم‌خوانی طرح کف‌پوش و طرح کمد لوکس می‌تونه فضای زیبایی رو خلق کنه.

۴٫     کمد دیواری لوکس لولایی

کمد دیواری لوکس لولایی از متداول‌ترین انواع کمد دیواری به شمار میاد. قطعاً این نوع کمد دیواری رو در اکثر خانه‌ها دیدین. اما این نوع کمد دیواری هم شکل‌های متنوعی داره.

کمد دیواری لولایی برای محیط‌های کوچک، می‌تونه به نوعی طراحی بشه که از زوایا هم استفاده­­ی مفید بشه. یعنی برای هر بخش یک درب جداگانه میذارن و در این روش طراحی، درب لولایی رو طوری جایگذاری می‌کنن که زاویا و گوشه ها رو کاملاً پوشش بده.

کمد دیواری لولایی به فضای خالی برای باز شدن درب نیاز داره. اما برای قسمت‌هایی مثل تصویر زیر که امکان قرار دادن درب نیست، استفاده از میله لباس به شکل منحنی، انتخاب خوبی میتونه باشه.

کمد دیواری لوکس لولایی هم، مانند هر نوع کمد دیگه‌ای می‌تونه با‌ متریال های گلاس، لمینت، ام دی اف و … ساخته بشه.

کمد دیواری لولایی از جنس ام دی اف، بیشتر از انواع دیگه دیده می‌شه. چون دوام بالایی داره و علاوه بر این، قیمت مناسب‌تری هم داره.

اگر یک کمد دیواری لوکس برای اتاق خواب نیاز دارید، کمد دیواری‌های مدل‌های گلاس یک گزینه عالی برای انتخاب هستن.

مدل‌های کمد دیواری از جنسِ ‌های گلاس، براق‌تر هستن و درخشش زیادی رو می‌تونن به محیط اضافه کنن. بنابراین می‌تونن محیط اتاق رو فوق‌العاده شیک و جذاب کنن.

برای درب کمد دیواری لولایی ایده‌های مختلفی می‌شه اجرا کرد. یک ایده جذاب برای کمد دیواری لولایی ترکیب اون با آینه هست. این ترکیب میتونه بسیار خوب و کاربردی باشه. با این کار دیگه نیاز به اختصاص فضا به آینه ندارین. بلکه از درب کمد به عنوان محل آینه استفاده می‌کنید.

استفاده از طرح‌های خاص برای آینه کاری های درب کمد دیواری، می‌تونه کمد رو شیک‌تر کنه

۵٫     کلوزت روم

یکی دیگه از مدل‌های جدید کمدهای لوکس، کمد دیواری بدون درب یا همان کلوزت روم هست. این مدل، هم برای منزل و هم برای ویترین مغازه‌های لباس‌فروشی کارایی داره.

در این مدل از کمد دیواری می‌تونید لباس‌های زیبا، کیف و کفش‌های خودتون رو در معرض نمایش قرار بدین و از این طریق، زیبایی اتاق رو بیشتر کنین.

در این مدل از کمد دیواری، شما آزادی عمل بیشتری دارین. در نتیجه می‌تونید قفسه‌ها، کشوها و جا کفشی رو به تعدادی که دوست دارین، طراحی کنین. در این صورت دیگه نیازی نیست درب‌ها و کشوهای مختلفی رو بازکنین، و به جاش می­تونین خیلی راحت و سریع وسیله‌ی مورد نیاز خودتون رو انتخاب کنین.

در این مدل حتی می‌تونید کل دیوارها رو به کمد بدون درب تبدیل کنید و فضای بزرگی رو به لباس‌هاتون اختصاص بدین. بنابراین اگه لباس‌های زیادی دارید، این مدل انتخاب خوبی برای شما هست.

در کمد دیواری بدون درب می‌تونید با طبقه بندی زیبا، طراحی خارق العاده‌ای رو خلق کنید.

بر خلاف مدل‌های دیگه که به طور ویژه طراحی روی درب انجام می‌شه، در کمد بدون درب، طراحی اصلی بر روی نحوه قفسه‌بندی و چیدمان کلی انجام می‌شه.

قسمت‌هایی از فضای اتاق که امکان استفاده از اون‌ها وجود نداره، با استفاده از کمد بدون درب قابل استفاده می‌شن.

۶٫     کمد دیواری لوکس شیشه‌ای

یکی دیگه از انواع مدل های کمد دیواری، کمد دیواری با درب شیشه‌ای هست. این مدل می‌تونه جلوه زیبایی رو به اتاق بده.

در کمد دیواری با درب شیشه‌ای، استفاده از نور مخفی می‌تونه فضای لوکس‌تری رو ایجاد کنه. نورپردازی در زیبایی دکوراسیون داخلی اثر به‌سزایی داره.

استفاده از کمد دیواری شیشه‌ای باعث می‌شه سریع‌تر لباس مورد نظرتون رو پیدا کنید و از زیبایی لباس‌ها هم بیشتر لذت ببرید.

اگه به مدل‌های تمام شیشه علاقه نداشته باشید، می‌تونید از مدل‌های ترکیبی مثل عکس زیر هم استفاده کنید.

در یک مدل ترکیبی دیگه، می‌تونید بخش‌هایی از کمد دیواری رو شیشه بذارید و بخش‌هایی از اون رو درب‌دار طراحی کنید.

استفاده ترکیبی از کشوها، کمد دیواری شیشه‌ای و نور مخفی می‌تونه فضای زیبایی رو برای اتاق خواب خلق کنه.

۷٫     کمد چوبی لوکس

کمد چوبی لوکس، یک انتخاب فوق‌العاده برای افرادی هست که به چوب و محصولات چوبی علاقه دارن. کمد چوبی لوکس دوام بسیار بالایی داره و سال‌ها می‌تونه استفاده بشه.

ترکیب کمد چوبی با آینه علاوه بر این که کمد رو کاربردی‌تر می‌کنه، زیبایی خاصی رو هم ایجاد می‌کنه.

با چوب، میشه طرح‌های خاص رو هم اجرا کرد. ایجاد طرح‌های منحنی با چوب، به خصوص برای قسمت‌هایی از خانه که ایراداتی دارن مثل حضور ستون در وسط خانه، ایده خوبی برای پنهان کردن اون ایرادها هست.

استفاده از کمد چوبی با درب‌های ریلی، علاوه بر زیبایی می‌تونه از اشغال شدن فضای آزاد اتاق جلوگیری کنه.

۸٫     کمد کودک لوکس

کمد کودک لوکس، یکی‌دیگه از انواع کمد دیواری هست که معمولاً از بخش‌های مختلف تشکیل می‌شه تا بتونه تمامی وسایل کودک رو در خودش جای بده. بخشی برای آویزان کردن لباس‌های کودک، بخشی برای اسباب بازی‌ها و مهم‌تر از همه چندین کشوی جا دار از جمله بخش‌های ضروری یک کمد کودک لوکس هستند.

نکته مهم در کمد لباس کودک این هست که حتما ضد خش باشه. چون کودکان شاید موقع بازی، خط و خش زیادی به کمد دیواری وارد کنند. بنابراین ضد خش بودن کمد لباس کودک، می‌تونه از آسیب به کمد جلوگیری کنه. موضوع مهم دیگه رنگ کمد کودک هست. در انتخاب رنگ کمد کودک معمولاً رنگ‌های روشن انتخاب بهتری هستن.

۹٫     کمد لباس لوکس دخترانه

جادار بودن کمد لباس لوکس دخترانه، نکته بسیار مهمی محسوب می‌شه. هر چقدر قفسه‌بندی کمد دیواری بیشتر باشه، نظم داخل کمد، در هنگام چیدمان وسایل نیز بیشتر می‌شه. بنابراین افراد راحت‌تر و سریع‌تر می‌تونن به لباس‌ها و سایر وسایل خود دسترسی داشته باشن.

در نظر گرفتن بخش‌هایی برای آویزان کردن لباس‌های بلند دخترانه، جزء ضروریات یک کمد لباس لوکس دخترانه هست. علاوه بر این، بخش‌هایی برای قرار دان کفش‌های مختلف و کشوهایی برای سایر لباس ها، می‌تونه یک کمد لباس لوکس دخترانه رو به زیبایی ایجاد کنه.

در اینجا با کمد دیواری لوکس و انواع مدل‌های اون آشنا شدیم. در انتخاب کمد دیواری لوکس، با در نظر گرفتن سلیقه و بودجه خودتون می‌تونید زیباترین کمد لباس رو برای اتاقتون ایجاد کنید. توجه داشته باشید که کمد لباس می‌تونه تأثیر فوق العاده‌ای در زیبایی اتاق خواب داشته باشه و محیط لوکس و جذابی رو خلق کنه.

خلاصه مطلب

خب… تا اینجا با مدل‌های متنوع کمد آشنا شدی. یک تعداد از عکس‌هایی که خودم ازشون عکس گرفته بودم در کشور استرالیا هم برای الگوگیری بهت نمایش دادم. علاوه بر این، چند نمونه از کمد دیواری هایی که نجارهای ما در سلام ساختمان در شهرهای مختلف اجرا کرده بودن رو همارائه کردم. برای آشنایی بیشتر با قیمت کمد دیواری هم راهنماییت کردیم که به این مطلب مراجعه کنی:

قیمت کمدهای دیواری و نحوه صحیح قیمت گرفتن از نجار !؟

ظریف‌ترین نکته هم این بود که کار ساخت کمد رو باید به کمدساز حرفه‌ای و منصف بسپری. برای این کار، ما در «سلام ساختمان» تلاش می‌کنیم تا بهت کمک کنیم با این آدمها به راحتی آشنا بشی. میتونی به لینک زیر بری:

نجار و کمدساز منصف و حرفه ای رو پیدا کن

تجربیات و سؤالاتت درباره کمد دیواری رو کامنت کن

هیچ سؤالی درباره انواع کمد دیواری داری؟ درباره قیمت، مدل، هرچی!… میخوای کارشناس‌های ما پاسخ بدهند؟

 تجربه ای از ساخت کمد داری که بتونه بدرد بقیه بخوره؟ یک تجربه شیرین؟ یک تجربه تلخ؟

کامنت ها و جواب های بقیه رو میتونی زیر همین مطلب بخونی و به تجربه‌ت اضافه کنی.

و تو هم سؤال یا تجربه‌ت رو کامنت کن.

عکس کمد دیواری