صدف اسپهبدی برای فیلم علفزار


صدف اسپهبدی برای فیلم علفزار

صدف اسپهبدی که نقش «فریبا» را در فیلم علف زار بازی می‌کند، به گفته‌ی تعدادی از خبرنگاران و منتقدان، شانس بالایی برای نامزدی در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن در این دوره از جشنواره فیلم فجر دارد.


پخش آنلاین ویدئو

کاهش وزن باورنکردنی صدف اسپهبدی برای فیلم علفزار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سلام سینما صدف اسپهبدی برای بازی در فیلم «علف‌زار»، ۲۵ کیلو وزن کم کرد! بازیگر نقش فریبا در علف‌زار گفت: نقش خیلی سختی بود اما به شدت دوست داشتنی، برای من به عنوان تجربه اول بی‌نظیر بود.

فیلم سینمایی «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی در دومین روز از جشنواره فیلم فجر در برج میلاد برای اهالی رسانه به نمایش درآمد و پس از آن، نشست خبری فیلم با حضور عوامل و بازیگران در سالن اصلی برج میلاد برگزار شد. 

او درباره بازی در این فیلم و کاهش وزن چشمگیرش توضیح داد:

نقش بی‌نظیر بود و قطعا آنقدر جذاب بود که هرکسی رو وسوسه می‌کرد بازی کند. زمانی که راجع به فیلم‌نامه صحبت کردیم، آقای دانشی گفتند که تو مد نظر من هستی، اما نه به صورت قطعی. تمرین و  لاغر کن که اگر شد، این نقش را بازی کنی.

من ۸ ماه، شبی ۱۰ کیلومتر دویدم و با افرادی که اعتیاد دارند صحبت کردم و بعد ۸ ماه آقای بهرام رادان را دیدم و قرار شد این نقش را بازی بکنم.

نقش خیلی سخت اما به شدت دوست داشتنی بود. برای من به عنوان تجربه اول بی نظیر بود.

بهرام رادان، تهیه کننده این فیلم در ادامه گفت:

نقش «فریبا» در فیلم‌نامه نقش مهمی بود و جای کار داشت، من خانم اسپهبدی را نمی‌شناختم و آقای کاظمی گفتند ایشان رو میشناسند و در فیلم کوتاه باهاشون کار کردند و ایشون رو در نظر داشتند. بالاخره قرار شد، یک روز ایشان را ببینیم و روزی که خانم اسپهبدی از در وارد شدند، از آن‌جایی که چیزی در حدود ۲۵ کیلو وزن کم کرده بودند، من فکر کردم هر بازیگر دیگری هم باشد، باید شبیه آن زمان ایشان شود. به نظر من درخشان بودند و بهشون خسته نباشید می‌گم.

کاهش ۲۵ کیلویی وزن بازیگر زن برای فیلم علفزار فیلم

تهیه کننده فیلم «علفزار» گفت: همه بازیگران این فیلم بسیار خوب عمل کردند، اما باید بگویم صدف اسپهبدی برای رسیدن به این نقش ۲۵ کیلو وزن خود را کاهش داده بود.

به گزارش ایکنا، در دومین روز از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، نشست خبری فیلم سینمایی «علفزار» با حضور عوامل فیلم در سالن اصلی مرکز همایش برج میلاد، ۱۲ بهمن برگزار شد.

در این جلسه کاظم دانشی، کارگردان، بهرام رادان، تهیه‌کننده، پژمان جمشیدی، صدف اسپهبدی، ستاره پسیانی، سارا بهرامی، مائده طهماسبی، ترلان پروانه و مهدی زمین پرداز، عرفان ناصری از بازیگران فیلم حضور داشتند.

بهرام رادان، تهیه کننده فیلم علفزار در ابتدای جلسه اظهار کرد: عوامل بسیاری در ساخت این کار حضور داشتند که متاسفانه به دلیل کمبود جا نتوانستند در نشست حضور پیدا کنند؛ جا دارد از همین تریبون برای قدردانی و تشکر از آنها استفاده کنم.

وی ادامه داد: درباره کار تهیه کنندگی هم باید بگویم این فیلم از تجربه‌های نخست من است؛ برای همین باید زمان طی شود تا ببینم می‌توانم در کارهای بعدی در کسوت تهیه کنندگی حضور یابم یا خیر.

رادان افزود: بازگشت سرمایه در سینمای ایران چندان مطمئن نیست. برای امثال من که با بخش خصوصی کار می‌کنند، این وضعیت بسیار سخت‌تر است. برای همین تلاش می‌کنم کارهایی را انتخاب کنم که بتواند جواب لازم را به لحاظ اقتصادی بدهد.

وی با بیان اینکه تعامل بسیار خوبی با قوه قضاییه داشتیم و همه گونه حمایتی نیز از طریق قوه قضاییه انجام شد، اظهار کرد: جامعه نیازمند فیلم‌های این‌چنینی است تا بتوان با سعه صدر و شجاعت آگاه سازی لازم را انجام داد. همچنین معتقدم فیلم های این چنینی می‌تواند عامل مهمی در جهت پیشگیری از جرائم باشد.

تهیه کننده فیلم علفزار درباره نام فیلم، اظهار کرد: فکر می‌کنم انتخاب خوبی صورت گرفته است ولی خود مخاطب باید پیرامون علت چنین نامگذاری قضاوت کند. درباره انتخاب کارهایم هم باید بگویم برایم سن کارگردان اهمیتی ندارد بلکه آنچه اهمیت دارد، کیفیت فیلمنامه و تخصص فیلمساز است.

رادان تاکید کرد: همه بازیگران این فیلم بسیار خوب عمل کردند، اما باید بگویم صدف اسپهبدی برای رسیدن به این نقش ۲۵ کیلو وزن خود را کاهش داده بود.

وی بیان کرد: درباره قضاوت هایی که در جشنواره می‌شود نیز باید بگویم که سیمرغ ها از طرف هفت داور به منتخبین داده می‌شود و ممکن است با تغییر هیئت داوران نتایج نیز تغییر کند؛ پس بگذارید تا روز پایانی صبر کنیم و ببینیم چه آثاری سیمرغ می‌گیرند.

تهیه کننده فیلم علفزار اضافه کرد: اواخر تابستان سال گذشته بود که توسط یکی از دوستان با کاظم دانشی آشنا شدم. وقتی فیلمنامه او را خواندم پیرامون آن صحبت های فراوان انجام شد؛ به نحوی که ۱۴ بار سناریو بازنویسی شد. بعد از آن منتظر شدم تا شرایط ساخت فراهم شود. این اتفاق خوشبختانه رخ داد تا نتیجه‌اش را امروز شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: باید از وزارت بهداشت وقت انتقاد کنم که حتی برای واکسن زدن عوامل فیلم در زمان فیلمبرداری همکاری نکردند در صورتی که ما اقدامات لازم را در این خصوص انجام داده بودیم ولی از طریق آنها کمکی صورت نگرفت.

کاظم دانشی، کارگردان فیلم علفزار نیز سخنان خود را چنین آغاز کرد: جا دارد در اینجا از مهرداد میناوند و علی انصاریان به نیکی یاد کنم که اگر امروز حضور داشتند، هنرنمایی دوستشان، پژمان جمشیدی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: باید از هیئت انتخاب جشنواره بابت حضور این فیلم تشکر کنم، چون نمایش چنین فیلم‌هایی شجاعت می خواهد، هرچند ما تعاملات لازم را انجام دادیم تا بتوان این فیلم در بهترین شکل به نمایش درآید.

دانشی با بیان اینکه این فیلم از روی یک پرونده خاص الگوبرداری نشده است، بلکه تحقیقات من پیرامون چند پرونده این داستان را شکل داده است، درباره شخصیت پردازی فیلم چنین توضیح داد: در رابطه با هیچ یک از نقش‌ها، کم‌کاری صورت نگرفته است برای همین این نقدی که درخصوص عدم شخصیت‌پردازی لازم پیرامون نقش‌های منفی شده است را قبول ندارم.

وی تاکید کرد: اینکه مادر نقش‌های منفی در فیلم چادر به سر دارد، به هیچ وجه، خدایی نکرده توهین به چادر نیست. لازم به ذکر است مادر و خواهر خودم نیز چادر به سر می کنند.

کارگردان فیلم علفزار با اظهار تأسف از برخی اتفاقات در جامعه، بیان کرد: متاسفانه نود درصد پرونده هایی که منجر به تجاوز می شود، به شکایت نمی‌انجامد؛ چون خانواده‌ها از آبروی خود می‌ترسند. این فیلم تصمیم دارد در این زمینه آگاه‌سازی لازم را انجام دهد.

این کارگردان درباره علاقه اش در فیلمسازی چنین توضیح داد: دوست دارم فیلم جنایی بسازم. تلخ بودن قصه در آثار جنایی غیرقابل اجتناب است.

پژمان جمشیدی، بازیگر فیلم علفزار در بخشی دیگر از نشست نیز بیان کرد: این فیلم از آن دست کارهایی است که بسیار از بابت حضور در آن خرسندم. این کار به واسطه ظرفیت‌های هنری، کیفیت بسیار بالایی داشت. من برای رسیدن به نقش، تنها دو بار به دادگاه رفتم و بیشتر با توضیحات کارگردان کارم را پیش بردم.

این بازیگر تاکید کرد: من به واسطه بازی‌هایم نمی‌خواهم به کسی پاسخی بدهم، چون آنقدر جوان نیستم که بخواهم به هر نقدی جواب دهم. کارم را می کنم و سعی می‌کنم این عمل نیز به بهترین کیفیت باشد.

سارا بهرامی، دیگر بازیگر فیلم نیز درباره نقش خود چنین توضیح داد: برای نزدیک شدن به نقش در جلسات بازپرسی حضور پیدا کردم البته این اتفاق زیاد نبود چون بسیاری از کسانی که درگیر چنین مسائلی هستند، علاقه‌ای به حرف زدن ندارند.

این بازیگر با بیان اینکه من نقش‌های مختلف در ژانرهای گوناگون را تجربه کرده‌ام، تاکید کرد: برخی دوستان بابت حضور در این فیلم به من اظهار لطف می کنند و می گویند باید بابت بازی ، سیمرغ دریافت کنم؛ اما باید گذاشت تا بازی‌های دیگر هم دیده شود.

اسپهبدی نیز درباره نقش خود چنین توضیح داد: نقش من در فیلم آن گونه بود که اگر به هر بازیگری پیشنهاد می‌شد، دوست داشتم آن را بازی کنم.

وی بیان کرد: من برای گرفتن این نقش ماه ها هر شب به مدت ۱۰ کیلومتر می‌دویدم تا بتوانم وزنم را با آنچه کارگردان در فیلم می‌خواهد برسانم.

صدف اسپهبدی برای فیلم علفزار