شهر قدیمی سامان کجاست


شهر قدیمی سامان کجاست

شهر سامان کجاست؟ پرسش: وقایع و رویدادهای سریال «کلاه پهلوی» در شهر سامان اتفاق می افتد. شهر سامان در کدام نقطه ایران واقع شده است؟ آیا منظور از سامان همان


شهر قدیمی سامان کجاست

شهر سامان(کلاه پهلوی) کجاست؟

شهر سامان کجاست؟

پرسش: وقایع و رویدادهای سریال «کلاه پهلوی» در شهر سامان اتفاق می افتد. شهر سامان در کدام نقطه ایران واقع شده است؟ آیا منظور از سامان همان شهری است که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است؟ آیا این شهر در نزدیکی ساوه واقع شده است؟ آیا این شهر وجود خارجی دارد؟ پاسخ: دوستان عزیز! سامان شهری فرضی است و وجود خارجی ندارد. کارگردان سریال کلاه پهلوی به جای انتخاب یک شهر واقعی و روایت داستان در آن، این شهر را انتخاب کرده است. این شهر نمادی از شهرهای ایران در زمان وقوع رویدادهای داستان است و رویدادهایی که در سامان اتفاق افتاده، در این دوره تاریخی خاص کمابیش در اغلب شهرهای ایران رخ داده است.شاید بپرسید چرا یک شهر واقعی برای روایت داستان انتخاب نشد؟ پاسخ این سوال این است که در صورت انتخاب شهری واقعی، سازندگان سریال ملزم به رعایت کلیه جنبه های تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و… درخصوص آن شهر می شدند. مثلا اگر مکان وقوع رویدادها شهری مثل «کاشان» بود، باید به افراد، شخصیت ها و رویدادهای واقعی این شهر در فاصله سال های ۱۳۱۴ تا ۱۳۲۰ به عنوان مقطع رویدادهای کلاه پهلوی، مورد توجه واقع می شد و قطعا هر نوع بی توجهی، اعتراض های فراوانی را به دنبال می داشت اما در شکل فعلی، کارگردان با دست بازتری به روایت رویدادها می پردازد و بابت دخل و تصرف های دراماتیک در داستان و یا نمایش برخی شخصیت های منفی و مثبت، با حواشی مواجه نمی شود.

روابط عمومی سریال کلاه پهلوی ـ ۱۴ بهمن ۱۳۹۱

h p:www.kolahpahlavi. v

معرفی جاهای دیدنی شهرستان سامان

آشنایی با جاذبه های گردشگری سامان

شهر سامان در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. این شهر به دلیل اینکه نزدیک به زاینده‌رود قرار گرفته مستعد کشاورزی و باغداری است و پل‌های زیادی در آن ساخته شده است که برخی از آن‌ها از آثار تاریخی شهر سامان‌اند. عمان سامانی، شاعر معروف ایرانی و نویسنده کتاب گنجینه‌ الاسرار، در شهر سامان متولد شده بود. در ادامه از جاذبه های گردشگری سامان و جاهای دیدنی سامان برایتان بیشتر می‌گوییم.

پل هوره یکی از جاهای دیدنی سامان

هوره شهری کوهستانی از توابع سامان است که قدمتش به ۷۰۰ سال پیش باز می‌گردد. دشت‌های پر از گل، دامنه‌های کوه‌ها، باغ‌های میوه و چمنزارها از جاذبه‌های طبیعی این شهرند. مهم‌ترین جاذبه طبیعی شهر هوره زاینده‌رود است که در قسمت شرقی آن جریان دارد. پل هوره از پل‌های تاریخی است که در سال ۱۳۳۷ در مسیر زاینده رود و روی خرابه‌های پل قدیمی، که در دوران صفویه ساخته شده بود، با استفاده از سنگ بنا شد. پل هوره در سال ۱۳۹۰ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در سامان و نزدیک به پل هوره در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

پل زمانخان

پل زمانخان یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی شهر سامان است که در دوره صفویه ساخته شده و به دلیل منظره‌های زیبایی که در کنار رودخانه زاینده‌رود و این پل قرار دارد گردشگران زیادی به این مکان جذب می‌شوند. این پل روی تخته‌سنگی بنا شده است و ۳۰ متر طول و ۱۳ متر ارتفاع دارد. پایه‌های سنگی پل نقش موج‌شکن داشته است و در هنگام طغیان رودخانه از بنای پل محافظت می‌کرده. این پل در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

روستای سوادجان

روستای سوادجان، که به دالان‌های تاریخی‌اش معروف است، در شهر سامان قرار دارد. دالان‌های سرپوشیده این روستا قدمتی ۶۰۰  ساله دارند و به طول یک کیلومتر روی گذرگاه‌ها ساخته شده‌اند. به غیر از این دالان‌ها جاذبه‌های طبیعی مانند زاینده‌رود، باغ‌های میوه و دشت‌های پهناور این روستا را به یکی از مهم‌ترین منطقه‌های گردشگری شهر سامان تبدیل کرده‌اند.

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر سامان

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در سامان و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

شهر قدیمی سامان کجاست