شرایط وام رسالت


شرایط وام رسالت

برای آگاهی از مدارک لازم و شرایط ثبت‌نام و تقسیم قسط های وام بانک قرض الحسنه رسالت در سال ۱۴۰۱ کلیک کنید


شرایط وام رسالت

وام بانک رسالت

۲ درصد هم کارمزد تعلق می‌گیرد

در صورتی‌که بعد از طی مدت سپرده شرایط دریافت وام را نداشته باشید، میتوانید امتیاز وام را در همان شعبه به وابستگان درجه یک واگذار کنید.

حداقل ۳ ماه و حداکثر ۶ ماه

۱۰۰% به ازای ۶ ماه خواب سپرده در بازپرداخت ۱۲ ماهه

هر ماه اضافه‌تر خواب سپرده ۲ماه به میزان بازپرداخت اقساط افزوده می‌شود.

وام بانک قرض الحسنه رسالت

وام بانک قرض‌الحسنه رسالت در واقع وام بدون بهره است که تنها کارمزد ۲درصدی آن دریافت می‌شود. این وام بر اساس مدت سپرده‌گذاری شما در اقساط دلخواه قابل بازپرداخت است.

ثبت‌نام وام بانک قرض الحسنه رسالت

وام بانک رسالت را می‌توانید به صورت غیرحضوری با مراجعه به سایت بانک قرض‌الحسنه رسالت و افتتاح غیرحضوری حساب این بانک پیگیری کنید. پس از ثبت‌نام غیرحضوری از بانک با شما تماس گرفته خواهد شد و مامور این بانک به صورت حضوری در محل شما مراحل احراز هویت و تطبیق مدارک را انجام خواهند داد. پس از آن بایستی با مراجه به سامانه اعتبارسنجی مرآت میزان اعتبار خود را بسنجید و بر همین اساس مراحل دریافت وام آغاز خواهد شد.

شرایط وام بانک رسالت در سال ۱۴۰۱

وام­‌گیرنده نباید به بانک بدهکار باشد یا وام هنوز تسویه‌نشده داشته باشد، همچنین نباید سابقه چک برگشتی داشته باشد. در صورتی‌که بعد از طی مدت سپرده شرایط دریافت وام را نداشته باشید، می‌توانید امتیاز وام را در همان شعبه به شخص دیگری واگذار کنید.

مدارک لازم برای ثبت‌نام وام بانک رسالت

مدارک هویتی شما هنگام افتتاح حساب دریافت می‌شود ولی مدارک شغلی، میزان درآمد، دارایی‌ها و گردش حساب شما نیز از اهمیت برخوردار است. برای ثبت‌نام وام بانک رسالت می‌توانید به یکی از شعبه‌های این بانک مراجعه کنید.

سوالات متداول درباره وام بانک رسالت

سقف و میزان کارمزد وام بانک رسالت چقدر است؟

سقف وام ۳۰ میلیون تومان و کارمزد ۲ درصد است. هرماه معادل ۲۰ درصد میانگین مبلغ سپرده‌گذاری شده امتیاز وام داده می‌شود.

آیا برای دریافت وام بانک رسالت، نیاز به گذاشتن سپرده است؟

بله. مدت زمان خواب سپرده حداقل ۳ ماه و حداکثر ۶ ماه است.

نحوه ثبت نام و دریافت این وام چگونه است؟

وام بانک رسالت را می‌توانید به صورت غیرحضوری با مراجعه به سایت بانک قرض‌الحسنه رسالت و افتتاح غیرحضوری حساب این بانک پیگیری کنید. پس از ثبت‌نام غیرحضوری از بانک با شما تماس گرفته خواهد شد و مأمور این بانک به صورت حضوری در محل شما مراحل احراز هویت و تطبیق مدارک را انجام خواهند داد. پس از آن بایستی با مراجعه به سامانه اعتبارسنجی مرآت میزان اعتبار خود را بسنجید و بر همین اساس مراحل دریافت وام آغاز خواهد شد.

این وام به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

وام بانک رسالت را می‌توانید به صورت غیرحضوری با مراجعه به سایت بانک قرض‌الحسنه رسالت و افتتاح غیرحضوری حساب این بانک پیگیری کنید. پس از ثبت‌نام غیرحضوری از بانک با شما تماس گرفته خواهد شد و مأمور این بانک به صورت حضوری در محل شما مراحل احراز هویت و تطبیق مدارک را انجام خواهند داد. پس از آن بایستی با مراجعه به سامانه اعتبارسنجی مرآت میزان اعتبار خود را بسنجید و بر همین اساس مراحل دریافت وام آغاز خواهد شد.

مدت بازپرداخت وام بانک رسالت به چه صورت است؟

زمان بازپرداخت اقساط وام بانک رسالت بین ۱ تا ۵ سال است. با ازای هر ماه بیشتر خواب سپرده، ۲ ماه به میزان بازپرداخت اقساط افزوده می‌شود.

آیا امکان انتقال یا فروش امتیاز وام بانک رسالت وجود دارد؟

امکان انتقال امتیاز وام وجود دارد. در صورتی‌که بعد از طی مدت سپرده شرایط دریافت وام را نداشته باشید، می‌توانید در صورت موافقت رئیس شعبه امتیاز وام را در همان شعبه به شخص دیگری (اقوام درجه یک) واگذار کنید.

برای دریافت وام بانک رسالت چه نوع ضمانتی لازم است؟

امکان انتقال امتیاز وام وجود دارد. در صورتی‌که بعد از طی مدت سپرده شرایط دریافت وام را نداشته باشید، می‌توانید در صورت موافقت رئیس شعبه امتیاز وام را در همان شعبه به شخص دیگری (اقوام درجه یک) واگذار کنید.

چه مدت بعد از تشکیل پرونده وام بانک رسالت واریز می‌شود؟

معمولاً دوهفته بعد از تشکیل پرونده

چه مدارکی هنگام ثبت نام وام بانک رسالت موردنیاز است؟

علاوه بر مدارک هویتی، مدرک مربوط به احراز شغل و درآمدتان مانند فیش حقوقی، حکم کارگزینی، جواز کسب، پروانه و هر گواهینامه‌ای که تأیید شغل و درآمد شما باشد.

@co ex :h ps:schema.o g,@ ype:FAQPage,mai E i y:@ ype:Ques io , ame:سقف و میزان کارمزد وام بانک رسالت چقدر است؟,accep edA swe :@ ype:A swe , ex :سقف وام ۳۰ میلیون تومان و کارمزد ۲ درصد است. هرماه معادل ۲۰ درصد میانگین مبلغ سپرده‌گذاری شده امتیاز وام داده می‌شود.,@ ype:Ques io , ame:آیا برای دریافت وام بانک رسالت، نیاز به گذاشتن سپرده است؟ ,accep edA swe :@ ype:A swe , ex :بله. مدت زمان خواب سپرده حداقل ۳ ماه و حداکثر ۶ ماه است.,@ ype:Ques io , ame:نحوه ثبت نام و دریافت این وام چگونه است؟,accep edA swe :@ ype:A swe , ex :وام بانک رسالت را می‌توانید به صورت غیرحضوری با مراجعه به سایت بانک قرض‌الحسنه رسالت و افتتاح غیرحضوری حساب این بانک پیگیری کنید. پس از ثبت‌نام غیرحضوری از بانک با شما تماس گرفته خواهد شد و مأمور این بانک به صورت حضوری در محل شما مراحل احراز هویت و تطبیق مدارک را انجام خواهند داد. پس از آن بایستی با مراجعه به سامانه اعتبارسنجی مرآت میزان اعتبار خود را بسنجید و بر همین اساس مراحل دریافت وام آغاز خواهد شد.,@ ype:Ques io , ame:این وام به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟,accep edA swe :@ ype:A swe , ex :وام‌گیرنده نباید به بانک بدهکار باشد یا وام هنوز تسویه نشده داشته باشد، همچنین نباید سابقه چک برگشتی داشته باشد.,@ ype:Ques io , ame:مدت بازپرداخت وام بانک رسالت به چه صورت است؟,accep edA swe :@ ype:A swe , ex :زمان بازپرداخت اقساط وام بانک رسالت بین ۱ تا ۵ سال است. با ازای هر ماه بیشتر خواب سپرده، ۲ ماه به میزان بازپرداخت اقساط افزوده می‌شود.,@ ype:Ques io , ame:آیا امکان انتقال یا فروش امتیاز وام بانک رسالت وجود دارد؟,accep edA swe :@ ype:A swe , ex :امکان انتقال امتیاز وام وجود دارد. در صورتی‌که بعد از طی مدت سپرده شرایط دریافت وام را نداشته باشید، می‌توانید در صورت موافقت رئیس شعبه امتیاز وام را در همان شعبه به شخص دیگری (اقوام درجه یک) واگذار کنید.,@ ype:Ques io , ame:برای دریافت وام بانک رسالت چه نوع ضمانتی لازم است؟,accep edA swe :@ ype:A swe , ex :ضامن کارمند رسمی یا شغل آزاد با جواز کسب و چک,@ ype:Ques io , ame:چه مدت بعد از تشکیل پرونده وام بانک رسالت واریز می‌شود؟,accep edA swe :@ ype:A swe , ex :معمولاً دوهفته بعد از تشکیل پرونده,@ ype:Ques io , ame:چه مدارکی هنگام ثبت نام وام بانک رسالت موردنیاز است؟,accep edA swe :@ ype:A swe , ex :علاوه بر مدارک هویتی، مدرک مربوط به احراز شغل و درآمدتان مانند فیش حقوقی، حکم کارگزینی، جواز کسب، پروانه و هر گواهینامه‌ای که تأیید شغل و درآمد شما باشد.

وام بانک رسالت چیست و چگونه ۲۰۰ میلیون وام رسالت بگیریم؟

بانک رسالت از یک تا ۲۰۰ میلیون تومان وام می دهد. این وام اختصاص به فرد و یا افراد خاصی ندارد. هر ایرانی بالای ۱۸ سال فارغ از شغل و کارمند و یا غیر کارمند بودنش می تواند از بانک درخواست تسهیلات بدهد. برای گرفتن وام رسالت هیچ نیازی به مراجعه حضوری به بانک نیست. از صفر تا صد فرآیند گرفتن وام از بانک رسالت از ده روز تجاوز نمی کند. البته برخی به دلیل عدم آگاهی از فرآیند اعطای تسهیلات بانک رسالت هفته ها درگیر این پروسه می شوند. برخی نیز فرآیند دریافت وام رسالت را سخت جلوه می دهند. از این طریق برای انجام صفر تا صد این فرآیند از متقاضی وام رسالت هزینه زیادی دریافت نموده و وقت او را هم تلف می کنند.

✔️شما باید ابتدا خودتان اینترنتی یا از طریق کافی نت محل در بانک رسالت افتتاح حساب نمایید.

✔️بعدخودتان در سامانه مرآت رسالت درخواست اعتبارسنجی بدهید و یا در کافی نت محل درخواست بدهید. جواب اعتبارسنجی آمد امتیاز بگیرید و در خواست وام بدهید. عموما سه روزه وام واریز می شود.

✔️یک ضامن لازم دارد. البته نیازی نیست کارمند دولت باشد. اگر در بخش خصوصی هم مشغول به کار باشد مشکلی نیست. ضامن هم باید افتتاح حساب و اعتبار سنجی نماید.

?سود وام رسالت صفر است. تنها دو درصد کارمزد دارد.

✔️وام بانک رسالت از چهار ماه است تا ٦٠ماهه یعی پنج ساله. اما برای خریداران امتیاز بیشتر از دو ساله  صرفه اقتصادی ندارد. هزینه امتیاز وام دو ساله دو برابر وام یک ساله است.

✔️مبلغ وام تقسیم ۱۱ می شود اقساط وام یک ساله شما. مبلغ وام تقسیم ۲۲ می شود اقساط وام دو ساله شما. ماه اول و  ١٣ وام دو ساله شما کارمزد می پردازید.

✔️از افتتاح حساب تا دریافت وام عموما ده روز زمان می برد.

اگر شما متقاضی دریافت وام از بانک رسالت می باشید دیدن ویدئو آموزشی زیر را به شما توصیه می نمایم.

مشاهده فیلم ۴ دقیقه ای به شما کمک می کند که چند روز زودتر وام خود را دریافت نمایید.

علت استقبال از وام رسالت

بانک رسالت در اعطای وام سخت گیر نمی باشد و خیلی سریع و ساده وام درخواستی را واریز می کند. همین موضوع، موجب استقبال گسترده از این بانک شده است. بانک رسالت در عین حال یکی از پیشرو ترین بانک های کشور می باشد که بخش عمده ای خدمات آن را می توان از درون خانه دریافت نمود. برای برخی باور این حقیقت سخت است که در تهران و بسیاری از شهرهای دیگر، این نماینده بانک است که برای افتتاح حساب و احراز هویت و تحویل کارت به محل کار و یا سکونت متقاضی مراجعه می کند. بانک رسالت یکی از معتبر و مطمئن ترین بانک های کشور است. این نام نخستین بانک بدون شعبه و تماما مجازی کشور است.

بانک رسالت از لحاظ تعداد تراکشن های شتابی و تعداد کارت درمیان ۳۶موسسه اعتباری و بانک های کشور رتبه نهم را دارا است. اینجانب، نویسنده متن نزدیک به ۲۰ است که در بانک رسالت با آرامش خاطر حساب و سپرده دارم.

سود صفر وام بانک قرض الحسنه رسالت

سود وام رسالت بر خلاف آنچه در بسیاری از سایت ها نوشته شده دو درصد نیست. بلکه صفر است. متقاضی وام رسالت در مقابل دریافت وام هیچ سودی به بانک نمی پردازد. با این وجود وام رسالت دو درصد کارمزد دارد. آن هم در قبال خدمات ارائه شده از سوی بانک و برای تامین هزینه های بانک دریافت می شود. مجموع این دو درصد که عموماً عدد ناچیزی است به عنوان اولین قسط از وام گیرنده دریافت می گردد. وام گیرنده بانک رسالت از ماه دوم شروع به بازپرداخت اقساط خود می کند. به طور مثال،اگر وام گیرنده ۱۰۰ میلیون تومان وام یک ساله گرفته باشد. ماه اول صرفاً باید مجموع کارمزد دو درصد وام رسالت را بپردازد، یعنی تنها ۲ میلیون تومان. ۱۲ ماه بعد را ۱۲ تا قسط ۸میلیونی و سیصد و سی هزار تومانی پرداخت می کند تا وامش تصفیه شود.

دریافت وام قرض الحسنه رسالت برای کارآفرینی و مشاغل آزاد

بنا به اعلام دبیر امید بانک قرض الحسنه رسالت این بانک سعی دارد. با اعطای تسهیلات قرض الحسنه به ایجاد مشاغل خرد و پایدار کمک نماید. یکی از اهداف سه گانه اصلی شبکه همیاری اجتماعی بانک رسالت کمک به توسعه کارآفرینی است.

مدت زمان بازپرداخت وام رسالت چگونه است؟ پاسخ این سوال بستگی به سه مسئله دارد. نخست میزان امتیاز وام شما، دوم نتیجه اعتبارسنجی متقاضی وام در سامانه مرآت و سوم تصمیم خود وام گیرنده. شما می توانید وام رسالت را ۶ ماهه و یا حتی پنج ساله بگیرید.

آیا فروش و یا انتقال امتیاز وام بانک رسالت افراد دیگر ممکن می باشد؟ بله. متقاضی وام می تواند از دوستان و یا افراد خیر بخواهد امتیاز وام رسالت خودشان را به او انتقال دهند.علاوه بر این امکان خرید امتیاز وام رسالت هم وجود دارد.

بانک رسالت چه تفاوتی با بانکهای دیگر دارد؟

بانک های کشور به سه دسته بانک های دولتی ،بانک های غیر دولتی و بانک های قرض الحسنه تقسیم شده اند. بانک رسالت همراه با بانک قرض الحسنه مهر ایران در دسته بانک های قرض الحسنه قرار دارد. بانک رسالت به علت قرض الحسنه بودن به سپرده های بانکی سود نمی دهد.یعنی هر فردی که در بانک رسالت حساب دارد. اعم از آنکه نوع حساب او حساب جاری و یا حساب سپرده باشد. موجودی حساب او نیز به هر میزان که باشد. بانک به هیچ فردی و تحت هیچ عنوانی سود نمی دهد. از عنوان قرض الحسنه هم مشخص است که بانک رسالت بر خلاف بانک هایی نظیر بانک اقتصاد نوین و بانک ملت بانکی تجاری نیست. در نتیجه بانک رسالت هیچ گونه سودی ،چه سالیانه و یا ماهیانه و یا روزانه به هیچ کس پرداخت نمی کند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام وام رسالت

در هنگام ثبت نام وام رسالت و افتتاح حساب در بانک رسالت مدارک هویتی نظیر شناسنامه و کارت ملی ضروری می باشند. اما از آنجا شرط لازم برای پرداخت وام بانک رسالت انجام اعتبارسنجی در سامانه مرآت می باشد. برای موفقیت در اعتبارسنجی مدارکی نظیر معدل حساب در بانک رسالت و یا سایر بانک ها، فیش حقوقی و مدارک شغلی لازم می باشند. علاوه براین بارگذاری سند مالکیت اموال و یا سهام ، سود سهام و سود بانکی مفید است. هر مدرک و سندی نظیر اجاره نامه که دال بر تمکن مالی و توان مالی وام گیرنده برای بازپرداخت اقساط خود می باشد، می تواند نتیجه بخش باشد. در این زمینه از شما دعوت می کنم مقاله اینجانب در رابطه با نحوه اعتبارسنجی وام بانک ر سالت را مطالعه نمایید.

شرایط دریافت وام بانک رسالت در سال ۱۴۰۰

شرایط بانک رسالت برای دریافت وام نسبتاً ساده است. اولین شرط آن است که شما چک برگشتی نداشته باشید. اگر هم دارید از آن رفع سوء اثر نمایید. چنانچه شما قبلاً از بانک رسالت وام گرفته اید و هنوز وام خودتان را تصفیه نکرده اید. هنوز هم تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان می توانید وام بگیرید. به طور مثال اگر شما هنوز به اندازه ۵۰ میلیون تومان به بانک بدهکار هستید. باز هم می توانید یک وام ۵۰ میلیونی دیگر بگیرید. سقف وام رسالت در سال ۱۴۰۰ صد میلیون تومان است. البته نتیجه اعتبارسنجی شما فاکتور مهمی می باشد.

برای دریافت وام چند ضامن لازم است؟

در یکی از سایت های اینترنتی به اشتباه نوشته شده است بانک رسالت به ازای هر ده میلیون تومان وام رسالت یک ضامن می خواهد. نمی دانم منشاء این اشتباه کجاست. اما این حقیقت این است که بانک رسالت برای وام یک یا ۱۵۰ میلیونی خود تنها یک ضامن بیشتر نمی خواهد. مگر آنکه ضامن از اعتبار لازم برخوردار نباشد.

وام بانک رسالت ویژه فرهنگیان کشور

صندوق تعاون آموزش و پروش، همچنین اداره رفاه و پشتبانی آموزش و پروش با بانک قرض الحسنه رسالت تفاهم نامه هایی در راستای تسهیل اعطای وام رسالت به فرهنگیان منعقد نموده اند.

فرهنگیان کشور علاوه بر این وام که خاص آنها می باشد. می توانند از وام یک تا ۱۵۰ میلیونی عادی بانک رسالت نیز استفاده کنند.

وام ۱۵۰ میلیونی بانک رسالت برای ساخت مسکن به چه کسانی تعلق می گیرد؟

در اسفند ۱۳۹۹ میان وزارت مسکن و شهرسازی و بانک قرض الحسنه رسالت تفاهم نامه ای به منظور احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی امضاء شده است. هدف ساخت خانه های ارزان برای دهک های یک تا ۳ است. بر پایه این تفاهم نامه افرادی که جزء دهک های درآمدی یک تا ۳ می باشند. می توانند ۱۲۰میلیون تومان وام از بانک رسالت بگیرند.کارمزد وام این وام ۱۲۰میلیونی که ویژه ساخت مسکن می باشد ۴ درصد است. مدت بازپرداخت این وام ۴ درصدی رسالت ۵ سال است. خانوده هایی که تازه ازداوج کرده اند. و خانوار هایی که بیش از ۳ فرزند دارند در اولویت دریافت این می باشند. لازم به ذکر متقاضیان این وام دیگر مجبور به خرید امتیاز وام رسالت نمی باشند.

سوالات متداول

سقف وام رسالت و سود بانکی آن چقدر است؟

سقف وام رسالت در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان می باشد. وام بانک رسالت سود ندارد،تنها دو درصد کارمزد دارد.

آیا بدون سپرده گذاری در بانک رسالت هم می شود وام گرفت؟

بله، شما برای گرفتن وام بانک رسالت هم می توانید پول خودتان را شش ماه سپرده کنید بعد به همان میزان وام رسالت بگیرید. یا اینکه امتیاز وام افراد دیگری که در بانک سپرده گذاری کرده اند را بخرید و بدون سپرده خودتان وام بگیرید.

امتیاز وام رسالت چگونه محاسبه می شود و بعد از چه مدتی سپرده گذار می تواند وام بگیرد؟

هر میزان پولی که شما به مدت شش ماه در بانک سپرده گذاری کنید همان مقدار را می توانید وام یک ساله بگیرید. شما می توانید میزان سپرده تان را شش برابر کنید و بعد از یک ماه وام بگیرید.

آیا همه افراد می توانند وام بانک رسالت را بگیرند؟

بله هر فردی که بالاتر از ۱۸ سال سن داشته باشد می تواند برای دریافت وام ثبت نام کند.

وام رسالت چه ضامن و مدارکی می خواهد؟

اگر شما برای اولین بار است که می خواهید وام رسالت بگیرید، برای دریافت وام حتما به یک ضامن نیاز دارید. او نیز باید اعتبار سنجی شود و یک سفته بدهد. لزومی ندارد ضامن کارمند باشد.

فرآیند دریافت وام رسالت، صفر تا صد آن چقدر زمان می برد؟

عموما وام رسالت ظرف دو هفته قابل وصول است.به شرط آنکه خود وام گیرنده پیگیر ثبت نام ، اعتبار سنجی و درخواست وام خودش باشد.

صقحه بندی مطلب

نظرات

ارسال نظر

من فرهنگی هستم می خوام وام بگیرم چگونه اقدام کنم

ارسال نظر

بانک رسالت به همه افراد وام می دهد.اما تا سقف ۶۰ میلیون تومان برای فرهنگیان ساده تر است. نیازی به ضامن ندارند.

ارسال نظر

در متن قسمت شرایط دریافت وام اشتباها به جای تسویه ، نوشتید تصفیه

ارسال نظر

سپاس فراوان از تذکر شما . انشااله اصلاح می شود.

ارسال نظر

سلام من سربازمعلمم آیا مشمول وام فرهنگی میشوم؟یا بازم ضامن میخواد؟

ارسال نظر

به احتمال زیاد نیاز به ضامن دارید. اما بهتر است از کانون فرهنگیان سوال کنید.

ارسال نظر

سلام من میخوام با جواز کسب وام مضاربه یک ساله به مبلغ ۱۰۰ میلیون بگیرم ، من تازه حساب باز کردم و سپرده ندارم ، اگر بخوام الان امتیاز وام رو بخرم ، ۶ ماه دیگه باید دوباره امتیاز بخرم

ارسال نظر

وام مضاربه رسالت عموما شش ماهه است نه یک ساله. شما می توانید یک وام مضاره شش ماهه بگیرید .سر شش ماه مجدد امتیاز بخرید وام را تجدید کنید. در این صورت شما باید دو بار در یک سال امتیاز وام ۱۲ ماهه قسطی را بخرید. این وام چندان به سود شما نیست

ارسال نظر

باسلام من کارگر پیمانکاری هستم دوتا وام دارم بروز می‌باشند آیا میتوانم از بانک رسالت باسند خانه آپارتمانی وام ۱۵۰ میلیونی بگیرم ممنونم

ارسال نظر

بله می توانید. بعد از افتتاح حساب در بانک رسالت درخواست اعتبارسنجی بدهید. بانک رسالت سند نمی خواهد سفته کافی است.

ارسال نظر

ببخشید من وام بانک رسالت را تسویه کردم چجوری میتونم چک ضامن را پس بگیرم؟

ارسال نظر

به کانونی یا بانکی که قبلا چک را داده اید مراجعه نمایید. اگر بسته شده با ۰۲۱۴۷۴۷ تماس بگیرید راهنمایی تان می کنند.

به گفتگو بپیوندید لغو پاسخ

Save my ame, email, a d websi e i his b owse fo he ex ime I comme .

شرایط وام رسالت