شامپو بدون سولفات خارجی


شامپو بدون سولفات خارجی

در این مطلب به معرفی ۹ مدل برتر شامپو بدون سولفات خارجی می‌پردازیم که رضایت مشتریان را جلب کرده و بهترین کارایی را دارند.


۹ مدل از بهترین شامپوهای بدون سولفات خارجی

بهترین‌ها برای حفاظت از پوست و موی سر

در این مطلب «درجه» مروری بر ویژگی‌های شامپو بدون سولفات و فواید استفاده از آن داریم و به معرفی بهترین شامپوهای بدون سولفات خارجی می‌پردازیم.

بهترین هدفون‌های بی‌سیم در ایران؛ از ۱۰۰ هزار تا ۱۰ میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان (بهمن ۱۴۰۰)

استفاده از شامپو بدون سولفات روش‌ جدیدی برای محافظت از مو است. شامپو بدون سولفات به دلیل نداشتن سولفات به عنوان یک ماده شیمیایی، گزینه‌ بی‌خطرتری برای مو است و بدون داشتن ترکیبات مضر برای مو، به حفظ درخشندگی و طراوت مو کمک می‌کند.این نوع شامپو به حفظ رطوبت طبیعی مو کمک کرده و از ایجاد موخوره، خارش، التهاب و خشکی پوست سر، خشکی مو بعد از حمام و شکنندگی در موها جلوگیری می‌کند.. همچنین ماندگاری رنگ مو در نتیجه‌ی استفاده از شامپو بدون سولفات بیشتر می‌شود.

می‌توان برای جلوگیری از سوزش چشم نیز از شامپو بدون سولفات استفاده کرد. همچنین مو در حالت عادی نیاز به مقداری رطوبت و چربی طبیعی برای سالم ماندن دارد. این موارد در صورتی که از شامپو حاوی سولفات استفاده کنید به راحتی از موهای شما محو می‌شوند. اما شامپو بدون سولفات باعث می‌شود اندکی رطوبت و چربی برای جلوگیری از مواردی مانند اگزما، روی پوست سر باقی بماند.

پیش از این شما را با تمام مزایای شامپو بدون سولفات و تعدادی از شامپوهای بدون سولفات ایرانی آشنا کردیم. در این مطلب با ما همراه باشید تا به معرفی چند نمونه از بهترین شامپوهای بدون سولفات خارجی بپردازیم.

معیارهای درجه برای ارزیابی بهترین شامپو بدون سولفات خارجی

شامپوهایی که در این مقاله معرفی شده‌اند را براساس معیارهایی به شما معرفی کرده‌ایم. این معیارها عبارتند از:

۱. شامپو بدون سولفات پنتن

شامپو بدون سولفات پنتن با نام «شامپو آرگان پنتن بدون سولفات»، یکی از شامپوهای بدون سولفات خارجی برای شست و شو و مراقبت از مو است. این شامپو دارای ترکیباتی غنی از روغن آرگان بوده و تاثیر مطلوبی در نرم شدن موها دارد.

شامپو بدون سولفات خارجی پنتن از سری گلد، مناسب موهای خشک و آسیب دیده است و نرمی و زیبایی سریعی به موها می‌بخشد. این شامپو به حذف ناخالصی ها بدون آسیب به روغن های طبیعی موکمک می‌کند و فاقد پارابن، سولفات، و سیلیکون است. آبرسانی به کوتیکول‌های آسیب‌دیده از دیگر فواید این مدل شامپو است.

۲. شامپو بدون سولفات ایوروشه

شامپو بدون سولفات خارجی ایوروشه را می‌توان یک شامپوی سالم و ارگانیک، بدون سیلیکون، بدون مواد رنگی و بدون پارابن توصیف کرد. این شامپوی کرمی به سادگی و با ملایمت، موها را به خوبی شست‌وشو داده و از ساقه‌ و فیبر مو محافظت می کند. طبق ادعادی تولید کننده این شامپو روشی کاملا جدید را برای شست‌وشوی مو ارائه می‌دهد و از جنبش «نه به شامپو» الهام گرفته است.

شامپو بدون سولفات ایوروشه به دلیل نداشتن مواد شیمیایی، کف نمی‌کند و می‌توان از آن به صورت روزانه نیز استفاده کرد. این شامپو خاصیت نرم‌کنندگی بسیاری دارد و یک گزینه‌ بسیار مناسب برای موهای حساس است.

در صورت مصرف این شامپو، مو حداقل تا ۳ روز پس از مصرف چرب نمی‌شود. شامپو بدون سولفات ایوروشه برای موهای کراتینه شده نیز مناسب است و هیچ گونه آسیبی به مو وارد نمی‌کند.

۳. شامپو بدون سولفات لورال

شامپو بدون سولفات خارجی لورآل، مخصوصا برای موهایی که نیاز به مراقبت دارند و موهای آسیب دیده بر اثر بارها رنگ شدن، یک گزینه‌ مناسب است زیرا موها را با ملایمت و بدون اینکه به آن‌ها آسیبی برساند، با ترکیباتی بدون سولفات تمیز می‌کند و در عین محافظت از رنگ، موها را براق و درخشان می کند.

یکی دیگر از دلایل مفید بودن این محصول ملایم بودن و عدم تولید کف است که باعث جلوگیری از تحریک پوست می‌شود. شامپو سه در یک لورآل با ترکیبات حاوی نرم‌کننده به راحت‌تر شانه شدن مو نیز کمک می‌کند.

قدرت شویندگی و خاصیت چربی‌زدایی شامپو بدون سولفات لورال با فرمولاسیون حاوی روغن تخم کتان و فیلترهای UVAUVB و همچنین ترکیبات بدون سولفات ملایم است تا موهایی که در اثر مواد شیمیایی خشک شده‌اند به حالت طبیعی برگردند.

۴. شامپو بدون سولفات گارنیه

شرایط مراقبت موهای وز و خشک به دلیل حساسیت بسیار بالای این نوع مو، متفاوت و خاص است. شامپوی برند گارنیه با نام آووکادو با فرمول مخصوصش موهای خشک را نرم‌تر می‌کند. در فرمول این شامپو از دو عصاره‌ی آووکادو و شی‌باتر استفاده شده است؛ دو عصاره‌ای که علاوه‌بر نرم‌کنندگی، روی تقویت موهای شما هم اثر مهمی می‌گذارند.

این شامپو بدون سولفات خارجی محصول کشور فرانسه بوده و مناسب ترمیم موهای خشک و آسیب دیده است. حجم شامپو گارنیه برابر با ۲۵۰ میلی‌لیتر است که این اندازه از شامپو تا مدت زیادی برای استفاده‌ی روزانه‌ شما کافی به نظر می‌رسد. شامپو گارنیه برای استفاده‌ی مشترک آقایان و بانوان طراحی شده است.

۵. شامپو بدون سولفات گلیس

شامپو بدون سولفات خارجی گلیس در کنار براق کردن و درخشان کردن موها، خاصیت بازسازی موهای آسیب‌دیده را نیز دارد. تارهای مو بسیار حساس و ظریف هستند و در اثر رنگ کردن‌های مکرر، فرکردن و استفاده از خشک‌کن‌ها و حالت‌دهنده‌های مو ممکن است آسیب ببینند؛ همچنین بافت موی بعضی از افراد خشک است و این نوع موها خیلی زود آسیب دیده و چندشاخه شده و یا به‌اصطلاح دچار موخوره می‌شود.

برای این‌که این آسیب‌ها به مو وارد نشود یا به حداقل برسد، لازم است که از محصولات ترمیمی مو که از کیفیت بالایی برخوردارند استفاده کرد. استفاده از شامپو مو بازسازی‌کننده‌ی گلیس که حاوی کراتین مایع است، در این زمینه گزینه مناسبی است. این شامپو باعث نرمی و درخشان شدن تارهای مو می‌شود و تاثیری عالی و بسیار محسوس روی موها دارد که پس از چندبار استفاده این تاثیر را احساس خواهید کرد.

۶. شامپو بدون سولفات هاوایی

شامپو هاوایی، حاوی روغن آرگان مراکشی است. روغن آرگان با داشتن خواص نرم‌کنندگی و تغذیه‌کنندگی، موهایی خشک و فر شما را به موهایی نرم و براق تبدیل می‌کند و باعث استحکام کوتیکول‌ها و ریشه مو می‌شود.

این شامپو موهای خشک و فریز شده و حتی آسیب‌دیده شما را بازسازی کرده و خشکی آزاردهنده مو را کم می‌کند. اگر موهایتان را کراتینه یا بوتاکس کرده‌اید و به شامپو بدون سولفات احتیاج دارید، می‌توانید بدون هیچ‌گونه نگرانی از این شامپو استفاده کنید؛ زیرا علاوه بر سولفات، پارابن و مواد مضر دیگر نیز به‌ کلی از این محصول حذف شده‌اند.

۷. شامپو بدون سولفات ویتامول

شامپو بدون سولفات ویتامول، گزینه خوبی برای موهای رنگ شده و کراتین است. این شامپو بدون سولفات خارجی، معروف به از بین بردن خشکی و وزی مو است و باعث ایجاد حالتی ابریشمی مو می‌شود.

طبق ادعای تولید کننده توسط این شامپو لایه‌‌ای محافظت بر ساقه مو ایجاد می‌شود که همین امر سبب جلوگیری از کدر شدن رنگ مو خواهد شد. با استفاده مداوم از این شامپو می‌توانید به بازسازی و تقویت موهای خود کمک کنید.

شامپو بدون سولفات ویتامول دارای کف کمتری نسبت به سایر شامپوها موجود در بازار است که همین امر نشان از مرغوبیت این کالا دارد. شامپوی موی فر ویتامول با داشتن کراتین و همچنین روغن‌های جوجوبا و بامبو در ترکیبات خود به نرمی موهای فر بسیار کمک کرده و شانه زدن این موها را آسان می‌کند همچنین باعث درخشندگی موی فر شده و از گره شدن موها نیز جلوگیری می‌کند.

۸. شامپو بدون سولفات کراستاس

کراستاس در سال ۱۹۶۴ تحت نظر کمپانی لورآل تاسیس شد و تولیدات خود را به بازار عرضه کرد. این شرکت در حال حاضر انواع مختلفی از شامپوها، ماسک مو، سرم مو، کرم مو و مانند آن را که مغذی، حالت‌دهنده و تقویت‌کننده هستند، تولید و ارائه می‌کند. کراستاس امروزه به عنوان تخصصی‌ترین لاین لورآل برای شامپوهای مراقبت از ریزش مو، شامپو ضد شوره‌ سر و کم پشتی موها است.

شامپو بدون سولفات کراستاس، برای موهایی که از شدت فر و وز بودن رنج می‌برند، گزینه‌ای مناسب است. این شامپو بدون سولفات خارجی با خاصیت کنترل‌کنندگی خود از بهترین نمونه‌های خارجی در بازار شامپوهای خارجی محسوب می‌شود.

شامپو بدون سولفات کراستاس برای بعد از کراتین، بوتاکس و ریباندینگ مناسب است. این شامپو همچنین به صافی و لخت شدن مو کمک می‌کند و برای موهای آسیب‌دیده براثر رنگ یا حرارت، خاصیت ترمیم‌کنندگی دارد. این شامپو از رطوبت موها تا ۷۲ ساعت محافظت می‌کند.

۹. شامپو بدون سولفات سولکس

شرکت سولکس از سال ۲۰۱۹ در کشور ترکیه، فعالیت خود را با تولید شامپوهای ارگانیک و بدون نمک آغاز کرد و سپس با تولید محصولات مراقبتی مو مانند اکسیر آرگان و کراتین و کرم موی بعد حمام و قطره تخصصی مو خوره، معروف‌تر شد.

شامپو بدون سولفات سولکس برای موهای شکننده و آسیب دیده گزینه مناسبی محسوب می‌شود. این شامپو  از وز شدن موها و ایجاده گره در مو پیشگیری می‌کند. شامپو بدون سولفات سولکس، فاقد پارابن و الکل بوده و حالت‌پذیری، نرمی و لطافت مو را افزایش می‌دهد.

این مدل شامپوی بدون نمک سولکس، کاملا ارگانیک تهیه شده و به دلیل داشتن کراتین مایع، باعث بازسازی ساختار مو می‌شود. همچنین این شامپو از مو در برابر عوامل مضر محافظت کرده و باعث تقویت بافت، نرمی و کشش مو می‌شود. اگر موهایتان مدت زیادی در معرض مواد شیمیایی متعدد بوده، این شامپو گزینه خوبی برای شما محسوب می‌شود.

شامپو بدون سولفات

با خرید شامپو بدون سولفات به حفظ رطوبت طبیعی مو کمک کنید تا موهای شما درخشش و لطافت طبیعی خود را از دست ندهند. اگر موهای رنگی دارید، این محصول بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. افرادی که موهای خشک یا وز دارند باید از این شامپو در برنامه استحمام خود قرار دهند پاک کننده های فاقد سولفات ، روغن های طبیعی پوست سر و مو را حفظ می کنند ، در نتیجه موهای شما رطوبت بیشتری دارند. همچنین به دلیل اینکه محصول ملایم است می توانید از آن به عنوان شستشو دهنده ی روزانه استفاده نمایید.

فواید شامپو بدون سولفات

وقتی شامپو با آب و مو ترکیب میشود کف حاصل شده همان سولفات است. سولفات ها در حقیقت مواد پاک کننده هستند و برای از بین بردن چربی مو و کف سر در شامپو به کار برده میشود. استفاده از شامپو حاوی سولفات ممکن است باعث از دست رفتن رطوبت مو شده، همچنین باعث از بین رفتن و کدر شدن رنگ مو نیز گردد.

لذا با خرید شامپو بدون سولفات و استفاده از آن رطوبت مو حفظ شده و میزان خشکی، وزی و شکنندگی مو به حداقل ممکن می رسد. این شوینده ها با قدرت پاک کنندگی ملایم بهترین گزینه برای افرادی ایست که دارای موهای رنگ شده هستند. این شوینده ها با اینکه میزان کف کمی تولید میکنند ولی دارای قدرت پاک کنندگی مطلوبی هستند.

فواید خرید شامپو بدون سولفات برای موهای فر، خشک، وز، آسیب دیده، و رنگ شده بسیار می باشد. بدلیل آبرسانی و حفظ رطوبت مو استفاده از این محصولات منجر به داشتن موهایی سالم، نرم و لطیف خواهد شد. همچنین مانع خشکی و خارش کف سر می شود.

با توجه به اینکه این محصولات دارای قدرت شویندگی ملایم می باشد ممکن است خرید و استفاده از آن برای افرادی که دارای موهای چرب و شوره دار هستند مناسب نباشد. اما اگر شوره حاصل از خشکی پوست سر است افراد می توانند نسبت به خرید این محصولات اقدام نمایند. لذا قبل از خرید هر نوع محصولی جنس موی خود را بشناسید تا بهترین انتخاب را حین خرید کرده باشید.

آیا سولفات ها مضر هستند؟

اما سوالی که ممکن است برایتان به وجود بیاید این است که آیا سولفات ها برای پوست و موی سر مضر هستند؟ و باید فقط به دنبال خرید شامپو بدون سولفات بود؟ برای جواب دادن به این سوال باید مشخص کنیم که منظورمان از مضر بودن چیست؟

اگر منظور از مضر بودن، تحریک کنندگی و ایجاد حساسیت می باشد، پاسخ مثبت است و سولفات ها باعث تحریک و حساسیت پوست و موی سر می شوند. اما اگر منظور از مضر بودن سرطان زا بودن این ترکیبات است؛ پاسخ خیر است و سولفات ها باعث ایجاد سرطان نمی شوند. بیایید مبحث را کمی بشکافیم و دقیق تر بررسی کنیم! اگر شما یک ترکیب سولفات دار را بصورت خالص و غلیظ روی پوستتان قرار دهید، بعد از مدتی پوست شروع به تحریک شدن و قرمز شدن خواهد کرد. اگر کف این محصول وارد چشم شود، موجب خارش و سوزش آن می شود. هرچه غلظت سولفات ها بیشتر باشد، خاصیت تحریک کنندگی آن بیشتر شده و میزان خشک کنندگی مو نیز افزایش پیدا می کند.

اما اگر بخواهیم در مورد سرطان زا بودن این شامپوها صحبت کنیم، بر اساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۲ توسط مجله علمی معتبر Toxicology انجام شد، نظریه سرطان زا بودن ترکیبات سولفات دار به طور کلی و صریح رد شد. همچنین مشخص شد که سولفات ها در غلظت زیر ۲ درصد محرک نیستند و باعث حساسیت و خشکی پوست و مو نمی شوند.

خرید شامپو بدون سولفات

این شامپوها در انواع برندهای معتبر خارجی و ایرانی همچون برند سولکس، mige, ماکادامیا، شامپو لورآل، آون، آرسسو با کیفیت های مختلف به بازار عرضه شده اند و بسته به نیاز هرتهیه می شوند.

برای خرید شامپو بدون سولفات خارجی در بستر آنلاین می توانید از وب سایت ما اقدام کنید. ما در فروشگاه اینترنتی زز زاگرس با ارائه مشخصات، ویژگی و قیمت شامپو بدون سولفات سعی در ایجاد خرید آسان و بی دغدغه برای مصرف کننده داریم.

شامپو بدون سولفات خارجی