سریال کره ای زامبی


سریال کره ای زامبی

نتفلی تریلری از تازه ترین سریال کره ای خود به نام All Of Us Are Dead را منتشر کرده است، درامی زامبی محور که در آن نشان می دهد


سریال کره ای جدید All Of Us A e Dead در ژانر زامبی با بازیگر Squid Game ویدیو

نتفلیکس تریلری از تازه ترین سریال کره ای خود به نام All Of Us A e Dead را منتشر کرده است، درامی زامبی محور که در آن نشان می دهد دانش آموزان دبیرستانی در کره باید با زامبی ها مبارزه کنند. نتفلیکس که تاکنون سریال های کره ای متنوع و موفقی تولید کرده است، با سریال Squid Game موفقی بی سابقه کسب کرد و به پربیننده ترین سریال تاریخ نتفلیکس تبدیل شد. اولین تریلر از سریال کره ای زامبی محور All Of Us A e Dead نیز تایید می کند که این سریال در ۲۸ ژانویه ۲۰۲۲ از سرویس نتفلیکس منتشر خواهد شد. اگر چه این تریلر حاوی هیچ دیالوگی نیست اما اشارات بسیاری به اتفاقاتی دارد که در این سریال شاهد خواهیم بود.

این تریلر ۳۰ ثانیه ای مملو از خونریزی و کشتار، دانش آموزان دبیرستانی را نشان می دهد که در حرکاتی شبیه فیلم «جن گیر» از این سو به آن سو می روند و به دنبال شکار می گردند و در طرف مقابل گروهی از دانش آموزان از مهارت های خود برای مقابله با زامبی ها استفاده می کنند. سریال All Of Us A e Dead بر اساس یک کارتون اینترنتی ساخته شده که ترجمه عنوان کره ای آن «اکنون در مدرسه ما» است. این سریال در کره جنوبی تولید شده و زبان اورجینال آن کره ای است. کارگردان آن جی کیو لی است و به خاطر ساخت سریال هایی مانند I ima e S a ge s, The Fa al E cou e , و Bee hove Vi us شناخته می شود. یکی از بازیگران سریال Squid Game نیز در این سریال کره ای جدید بازی خواهد کرد: لی یو-می که نقش شخصیت جی-یئونگ یا بازیگر شماره ۲۴۰ را در سریال اسکوید گیم بازی می کرد.

لی یو-می همان بازیگری است که در مسابقه تیله بازی جان خود را فدا می کند تا کانگ سائه-بیوک بتواند زنده بماند. شخصیت آشنای دیگر این سریال نیز ریچ تینگ است که نقش کاپیتان ایجیما را در سریال The Ma i he High Cas le از سرویس آمازون بازی می کرد. طرفداران سریال های کره ای و زامبی محور لازم نیست که مدت زیادی صبر کنند زیرا سریال All of Us A e Dead در اواخر همین ماه منتشر خواهد شد.

فیلم های زامبی کره ای برتر که ترس را به جانتان خواهد انداخت

فیلم های کره ای با موضوع زامبی رونق این روزهای سینمای کره هستند. بالاخره لیست مورد‌ علاقه طرفداران سینمای کره و ژانر وحشت از راه رسید و بهترین فیلمهای کره ای زامبی محور بر اساس امتیاز را تقدیم شما می‌کنیم. به نظر شما بهترین فیلم زامبی کره ای کدام عنوان است؟

با موفقیت جهانی کمدی سیاه «انگل» سینمای کره جنوبی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و رونق بیشتری یافت. علاقه روز‌افزون مخاطبان ژانر وحشت باعث شده تا کره‌ای‌ها هم برای ساخت فیلم های کره ای با موضوع زامبی با سایر کشورها وارد رقابت شوند. اگرچه همیشه آثاری در این ژانر تولید شده اما در حال حاضر، سینمای کره که طرفداران بسیاری دارد، با فیلم های زامبی کره ای عملکرد قابل‌توجهی را رقم زده‌ است. این تلاش‌ها بی‌نتیجه نمانده و فیلم کره ای زامبی مخاطبان بسیاری را از سراسر جهان جلب کرده‌ است و می‌تواند با تولیدات آمریکایی و اروپایی رقابت کند. پلازامگ هم این بار به سراغ ژانر وحشت سینمای پرمخاطب کره رفته و معرفی فیلمهای کره ای زامبی محور را سوژه قرار داده‌ است. به نظر شما بهترین فیلم زامبی کره ای کدام عنوان است؟

بهترین فیلم های زامبی کره ای

در این بخش لیست فیلم های زامبی کره ای بر اساس امتیاز IMDb قرار داده‌ شده‌ است. این فهرست فیلم‌هایی با سبک‌های گوناگون، از فیلم کره ای زامبی عاشقانه گرفته تا فیلم کره ای زامبی مبارز را شامل می‌شود. با معرفی ۱۰ مورد از بهترین فیلم های زامبی کره ای همراه ما باشید. به نظر شما بهترین فیلم زامبی کره ای کدام عنوان است؟

۱۰٫ فیلم The Neighbo Zombie (همسایه زامبی)

آغازگر این فهرست و دهمین فیلم کره ای زامبی در این لیست مجموعه ۴ قسمتی «زامبی همسایه» است. این کمدی ترسناک مشابه فیلم آمریکایی Ame ica Zombie است و امتیازی نزدیک به آن در IMDb دارد. داستان این فیلم ترسناک زامبی محور کره ای درباره شیوع جهانی وحشیانه یک بیماری در سال ۲۰۱۰ است که تمام جهان از جمله سئول، پایتخت کره جنوبی را ویران می‌کند. از‌ این‌رو، دولت کره به منظور قرنطینه کردن شهروندان و ردیابی منبع شیوع ویروس حکومت نظامی اعلام می‌کند. در این مدت، چندین غیرنظامی قهرمان علاوه‌بر جستجو برای تهیه واکسن، کمک می‌کنند تا مبتلایان را مخفی کرده و به آن‌ها رسیدگی کنند. تماشای این عنوان از برترین فیلم های کره جنوبی با موضوع زامبی ها را از دست ندهید.

۹٫ فیلم Pe i sula (شبه جزیره)

فیلم «شبه جزیره» که نام دیگر آن «قطار بوسان ۲» یا همان T ai o Busa 2 است، در ادامه‎ فیلم موفق قطار بوسان ساخته شده‌ است و از برترین فیلمهای کره ای زامبی محور محسوب می‌شود. اما Pe i sula برخلاف قسمت قبلی که همچنان از موفقیت فوق‌العاده‌اش بهره‌ می‌برد، بسیار پایین‌تر است. هر دو فیلم را یان سنگ-هو کارگردانی کرده، اما شبه جزیره نتوانست خود را با معیارهای فیلم قبل منطبق کند.

علاوه‌بر امتیاز ۵٫۵ در IMDb این فیلم کره ای زامبی در راتن تومیتوز هم امتیازی بهتر از ۵۰ درصد کسب نکرد. فیلم درباره یونگ سئوک، سربازی قدیمی است که برای انجام یک مأموریت با دارودسته‌‌اش به سمت زمین‌های بایر شبه جزیره کره جنوبی می‌رود. او در آنجا باید یک کامیون پر از پول نقد را به دست آورد. اما وقتی می‌رسند، با گروهی از ارواح حریص و گرسنه به گوشت انسان رو‌به‌رو می‌شوند. در این مقاله می‌توانید بیشتر درباره فیلم زامبی کره ای ۲۰۲۰ Pe i sula بخوانید.

۸٫ فیلم کره ای زامبی Ho o S o ies (داستان های ترسناک)

فیلم «داستان‌های ترسناک» که می‌توانید عنوان بهترین فیلم سینمایی زامبی محور کره ای را بگیرد، از چهار داستان و فیلم کوتاه تشکیل شده‌ است. پس از ماجرای حمله به خانه، ماجرای یک مجرم فراری و یک داستان اخلاقی هشداردهنده درباره جراحی زیبایی، فیلم با داستان حمله مرگبار زامبی پایان می‌یابد. یکی از قسمت‌ها با عنوان Ambula ce o he Dea h Zo e به کارگردانی کیم گوک (Kim Gok) و کیم سان (Kim Su )، داستان دختری کوچک را روایت می‌کند. دختر پس از ابتلا به یک عفونت ناشناخته، تبدیل به یک زامبی می‌شود که دهانش کف تولید می‌کند. مادر دخترک و امدادگری که او خبر کرده با هیولای کوچک و اتفاقات دلخراش روبه‌رو می‌شوند.

۷٫ فیلم Doomsday Book (کتاب رستاخیز)

این فیلم سه قسمتی درباره شیوع ویروس زامبی‌هاست. در داستان اول با عنوان A B ave New Wo ld یک دانشمند آماتور یک سیب آلوده را در زباله‌های عمومی می‌اندازد. اما سیب به گونه‌ای به غذای گاوهای محلی راه پیدا می‌کند و گوشت گاوها هم آلوده می‌شود. یک نفر با کباب کردن و خوردن گوشت آلوده آغازگر زنجیره انتقال ویروس زامبی شدن با شدت بسیار می‌شود. در این فیلم کره ای زامبی برخی از فیلم‌سازان محبوب کره‌ای از جمله بونگ جون-هو (Bo g Joo -ho) هم نقش‌های کوتاهی را ایفا کرده‌اند. این اثر نیز در لیست فیلم ترسناک زامبی کره ای جایگاه خوبی دارد.

۶٫ فیلم Seoul S a io (ایستگاه سئول)

«ایستگاه سئول» یکی از فیلم های زامبی کره ای شناخته‌شده و محبوب است که در بین بهترین انیمه‌های زامبی هم جای دارد. Seoul S a io انیمیشنی به کارگردانی یان سنگ-هو، کارگردان قطار بوسان است و هر دو فیلم در یک سال اکران شد. ایستگاه سئول اتفاقات یک روز قبل از وقایع قطار بوسان و تلاش مسافران قطار برای نجات از دست زامبی‌ها را به تصویر می‌کشد. در این عنوان از بهترین فیلمهای کره ای زامبی محور، لشکری از زامبی‌های حریص و گرسنه به مرکز شهر سئول هجوم آورده‌اند. بیشتر قصه درباره پدری به نام سوک گیو است که از پیش از هجوم زامبی‌ها به دنبال دختر گمشده‌اش می‌گردد. وقتی دخترش را پیدا می‌کند، تلاش می‌کند که به شکل یک روح به او بپیوندد. فیلم کره ای زامبی محور قطار بوسان بر اساس داستان همین انیمیشن ساخته شده‌ است.

۵٫ فیلم Alive# (زنده)

اکشن سینمایی #Alive از دیگر فیلم های زامبی کره ای سرها را به سمت خود برگردانده و قلب‌ها را احاطه کرده‌ است. این فیلم به فروشی بالغ بر ۱۳ میلیون دلار رسید و در سپتامبر ۲۰۲۰ هم از نتفلیکس پخش شد. داستان فیلم درباره کره پرجمعیت است که با تهاجم شرورانه زامبی‌ها بر اثر یک ویروس ناشناخته تحت محاصره‌ زامبی‌‎ها قرار می‌گیرد. سرنوشت شهر به دست یک گیمر منزوی به نام او جون وو افتاده است. او باید در خانه بماند تا از هجوم زامبی‌ها دور باشد. در این مقاله می‌توانید درباره فیلم Alive، از بهترین فیلم های کره ای با موضوع زامبی بیشتر بخوانید.

۴٫ فیلم زامبی کره ای Rampa (شایع)

فیلم زامبی منحصر به فرد Rampa به کارگردانی کیم سونگ هون برخلاف دیگر فیلمهای کره ای زامبی محور در دروه‌ای تاریخی روایت می‌شود. داستان فیلم درباره سلسله چینگ است که مورد حمله بی‌رحمانه ارتش خون‌آشام غول‌ها و ارواح قرار می‌گیرد. لی چونگ، شاهزاده چوسون، از سوی خانواده قدرتمند چینگ ربوده شده تا به عنوان ولیعهد جدید منصوب شود. هنگامی که لی چونگ با وزیر جنگ چوسون در حال مشاجره است، حمله بی‌رحمانه «شیاطین شب» خون‌آشام تهدیدی برای نابودی کل منطقه می‌شود. دانلود و تماشای این عنوان از فیلم های زامبی کره ای برتر را نیز از دست ندهید.

۳٫ فیلم The Odd Family: Zombie o Sale

یکی از جالب‌ترین عناوین فهرست بهترین فیلمهای زامبی کره ای، فیلم The Odd Family: Zombie o Sale است. داستان فیلم پیرامون خانواده پارک و مواجهه آ‌ن‌ها با زامبی‌ها می‌چرخد. گزیده شدن ناگهانی پدر خانواده توسط یک زامبی باعث پایان یافتن زندگی آن‌ها شد. این خانواده متوجه می‌شوند که زامبی بر اثر آزمایش غیرقانونی یک شرکت دارویی فاسد به وجود آمده‌ است. خانواده پارک پس از فهمیدن این موضوع تلاش می‌کنند تا از این آزمایش به سود خود و برای کسب درآمد استفاده کنند. این فیلم نیز می‌تواند عنوان برترین فیلم زامبی کره ای جدید را به خودش اختصاص دهد.

۲٫ فیلم The Waili g (شیون)

یکی از بهترین فیلم های کره ای در مورد زامبی فیلم The Waili g یا «شیون» است. اگرچه این اثر استادانه مهیج-ترسناک چیزی فراتر از یک فیلم زامبی‌ست، اما وحشت ناشی از غول‌ها و ارواح زامبی شده و اهریمنی فیلم غیرقابل‌انکار است. شیون بیش از اینکه صرفاً یک فیلم زامبی‌محور باشد به فیلم سیاه پلیسی-مهیج Se7e شباهت دارد. این فیلم مجموعه‌ای از اتفاقات ماورایی را دنبال می‌کند که پس از ورود یک غریبه مرموز به شهری کوچک اتفاق می‌افتد. یک بیماری ویروسی و مسری در سراسر دهکده پخش شده که تصور می‌شود دلیل آن وجود یک روح شیطانی در آن منطقه است. جانگ گو، افسر پلیس محلی آن منطقه، در‌حالی‌که از خانواده خود محافظت می‌کند، وظیفه رسیدگی به این معما را دارد.

۱٫ فیلم T ai To Busa (قطار بوسان)

بالاخره نوبت به «قطار بوسان»، رتبه اول فهرست برترین فیلمهای کره ای زامبی محور و بهترین فیلم زامبی کره جنوبی می‌رسد. اگرچه Pe i sula که در‌‌واقع به عنوان «قطار بوسان ۲» شناخته می‌شود در ادامه این فیلم ساخته شده، اما هرگز نتوانست موفقیت این فیلم کره ای زامبی ها در قطار را به دست آورد. T ai To Busa علاوه‌بر کسب امتیاز ۷٫۶ در IMDb، در سایت نقد و بررسی راتن تومیتوز نیز ۹۴ درصد رضایت و نمره متای ۷۲ از ۱۰۰ را ثبت کرده‌ است.

ماجرای فیلم درباره پدری است که به دخترش اجازه می‌دهد تا به تنهایی سوار قطار سئول به بوسان شود. به محض اینکه آن‌ها از هم جدا می‌شوند، قطار مورد حمله گروهی از زامبی‌ها قرار می‌گیرد که هرکس سر راهشان باشد را گرفته و می‌جوند. در‌حالی‌که زامبی‌ها نزدیک می‌شوند، پدر باید دخترش را قبل از اینکه دیر شود پیدا کند.

سوالات متداول

۱٫ بهترین فیلمهای کره ای زامبی محور کدام عناوین هستند؟

قطار بوسان، شیون، شایع، زنده و…

۲٫ بهترین فیلم زامبی کره ای کدام عنوان است؟

قطار بوسان

۳٫ برترین فیلم های کره ای جدید با موضوع زامبی کدام عناوین هستند؟

شایع، زنده و شبه جزیره

در ویدیوی زیر می‌توانید با «۶ تا از بهترین فیلم های زامبی کره ای» آشنا شوید.

کلام آخر

استقبال بیش از پیش مخاطبان سینمای وحشت از فیلم های کره ای با موضوع زامبی تولیدات گوناگون در این حوزه را در پی داشته‌ است. اگرچه برخی از فیلم های کره ای با موضوع زامبی چندان موفق نبوده، اما تلاش کره‌ای‌ها در این حوزه را نمی‌توان نادیده گرفت. فیلمی همچون «قطار بوسان» نه تنها در کره بلکه در همه جا به عنوان یکی از بهترین آثار ژانر وحشت و بهترین فیلم زامبی کره ای به شمار می‌آید. شما چطور؟ چقدر طرفدار این ژانر و تولیدات کره ای در این حوزه هستید؟ به نظر شما بهترین فیلمهای کره ای زامبی محور کدام عناوین هستند؟ منتظر نظرات شما همراهان همیشگی هستیم.

سریال کره ای زامبی