سخا خروج از کشور


سخا خروج از کشور

در این مقاله سامانه ها ورود به سامانه سخا نظام وظیفه services.epolice.ir، ثبت نام در sakha، دریافت معافیت تحصیلی سایت خدمات الکترونیک انتظامی ارائه شده است.


سخا خروج از کشور
پخش آنلاین ویدئو

برای مشاوره وضعیت نظام وظیفه سامانه سخا

برای مشاوره وضعیت نظام وظیفه سامانه سخا

  برای ورود مستقیم به سامانه سخا نظام وظیفه کلیک کنید.

 در ادامه راهنمای تصویری استفاده از سامانه سخا نظام وظیفه به نشانی se vices.epolice.i ارائه شده است .

کلیه مشمولانی که قصد ورود به خدمت سربازی را دارند، می توانند پس از دریافت کد سخا سربازی به سامانه سخا نظام وظیفه وارد شوند و از خدماتی که در این سامانه به مشمولان و سربازان ارائه می شود، استفاده نمایند. سایت سخا سربازی، سایتی برای ارائه خدمات غیر حضوری به سربازان و مشمولان نظام وظیفه می باشد.

با توجه به اهمیت بسیار زیاد سامانه خدمات الکترونیک انتظامی، در ادامه مقاله توضیحات کاملی در خصوص ورود به سایت سخا نظام وظیفه، نحوه استعلام وضعیت سربازی از این سایت و دریافت معافیت تحصیلی از se vices.epolice.i و یا سایت sakha.epolice.i  ارائه شده است.

معرفی سامانه سخا سربازی se vices.epolice.i

سامانه خدمات الکترونیک انتظامی و یا سامانه سخا سربازی، با هدف ارائه خدمات به مشمولان و سربازان در حال خدمت از سوی سازمان نظام وظیفه راه اندازی شده است. کلیه مشمولانی که مراحل مربوط به ارسال دفترچه را انجام داده اند و کد سخای خود را از دفاتر پلیس ۱۰ دریافت کرده اند، می توانند به سامانه سخا نظام وظیفه به نشانی اینترنتی se vices.epolice.i  و یا sakha.epolice.i  وارد شوند و مراحل مربوط به ورود به این سامانه را انجام دهند. پس از ورود به سامانه سخا سربازی با کد ملی و کد سخا، امکان استفاده از بسیاری از خدمات سازمان نظام وظیفه برای سربازان و مشمولان نظام وظیفه فراهم می شود.

راهنمای ورود به سامانه سخا سربازی se vices.epolice.i

سامانه سخا سربازی، سامانه ای است که برای ارائه خدمات غیر حضوری به سربازان و مشمولان خدمت سربازی روی کار آمده است. به همین خاطر، کلیه مشمولان و سربازان نظام وظیفه می توانند به سامانه سخا سربازی به نشانی se vices.epolice.i وارد شوند و از خدمات غیر حضوری که در این سامانه ارائه می شود، استفاده نمایند. 

برای ورود به سایت سخا سربازی، لازم است که مشمولان ابتدا کد سخا سربازی خود را دریافت کرده باشند. کد سخا سربازی یک کد ۵ رقمی است که بعد از طی کردن مراحل ارسال دفترچه در دفاتر پلیس ۱۰ به مشمولان داده می شود. در صورتی که این کد را در اختیار دارید، می توانید طبق مراحل زیر به سامانه سخا نظام وظیفه وارد شوید.

برای ورود به سامانه و پورتال شخصی خود در سامانه سخا، آدرس se vices.epolice.i را در مرورگر خود تایپ کنید تا به طور مستقیم به سایت وارد شوید.

در صفحه باز شده، در قسمت اول کد ملی و در قسمت دوم کد سخا خود را وارد کنید. در نهایت پس از وارد کردن عبارت امنیتی بر روی گزینه ورود کلیک کنید.

در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده اید یا نمی توانید با رمز خود وارد شوید، روی گزینه فراموشی کلمه عبور کلیک کنید تا رمز جدید بسازید.

اکنون در صفحه باز شده، نام کاربری و شماره موبایل خود را وارد کنید. توجه کنید که شماره شما باید در سامانه وظیفه عمومی ثبت شده باشد. در غیر این صورت، به دفاتر پلیس ۱۰ مراجعه کنید تا شماره شما را در سامانه ثبت کنند.

پس از ورود شماره موبایل، رمز عبور شما ارسال می شود که باید آن را در قسمت کلمه عبور قبلی وارد کنید و رمز جدید برای خود بسازید و درآخر، روی ذخیره کلیک کنید.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به منظور ارائه خدمات به صورت آنلاین و غیر حضوری به کلیه مردم، اقدام به راه اندازی پلیس کرده است که با مراجعه به مقاله زیر، اطلاعات بیشتری در خصوص این سامانه کسب کنید.

نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه se vices.epolice.i

سامانه سخا نظام وظیفه به نشانی se vices.epolice.i این امکان را برای افراد محیا کرده است که بتوانند با رفتن به این سایت، از وضعیت نظام وظیفه خود به صورت غیر حضوری و آنلاین مطلع شوند. برای استعلام وضعیت نظام وظیفه، مطابق راهنمای ارائه شده، از طریق سامانه خدمات الکترونیک انتظامی مراحل را انجام دهید.

ابتدا وارد سامانه se vices.epolice.i شوید و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.

در صفحه باز شده، در قسمت سمت چپ، روی گزینه خدمات الکترونیک کلیک کنید و در منو باز شده، روی گزینه وظیفه عمومی و سپس روی گزینه استعلام کلیک کنید.

در قسمت استعلام می توانید تاریخ شروع و پایان خدمت و موارد دیگر را مشاهده کنید.

ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور تسهیل در امور کارکنان ارتش و ارائه خدمات غیر حضوری به کارکنان خود اقدام به راه اندازی سایت سپهر آجا کرده است که برای آگاهی بیشتر، مطالعه مقاله زیر توصیه می شود.

راهنمای دریافت معافیت تحصیلی از سامانه سخا se vices.epolice.i

تمامی مشمولان نظافه وظیفه می توانند از طریق سامانه سخا پلیس نسبت به ثبت درخواست و دریافت معافیت تحصیلی اقدام کنند. برای این منظور، کافی است که افراد طبق راهنمای ارائه شده در این قسمت، مراحل ثبت درخواست را تکمیل کنند. همچنین می توان پیگیری و اطلاع از نتیجه را از طریق سامانه خدمات الکترونیکی یا سایت سخا سربازی انجام داد.

وارد صفحه خود در سامانه سخا se vices.epolice.i شوید و در صفحه باز شده در سمت چپ، روی گزینه درخواست کلیک و در منو باز شده گزینه ثبت درخواست را انتخاب کنید.

حال، در پایین صفحه، در کادر نوع درخواست، کلمه تحصیلی را تایپ و عبارت معافیت تحصیلی دانشجویی داخلی را انتخاب کنید و گزینه افزودن را بزنید.

در صفحه ای که ظاهر می شود، شرایط ثبت درخواست معافیت تحصیلی نوشته شده است که باید روی گزینه تایید کلیک کنید.

اکنون باید مشخصات فردی خود را پر کنید و بدانید که پر کردن موارد ستاره دار الزامی است. در این مرحله، شما باید عکس خود را نیز آپلود کنید (از حروف انگلیسی یا اعداد برای نام فایل عکس استفاده شود).

برای وارد کردن استان و موارد دیگر نشانی محل سکونت خود، می توانید روی علامت ذره بین کلیک کنید و در لیست باز شده با استفاده از کلیدهای page up و page dow ، کلمه مورد نظر خود را از میان آن ها پیدا کنید. 

پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده، روی گزینه آبی رنگ ادامه در پایین صفحه کلیک کنید.

این مرحله از اطلاعات تحصیلی، مخصوص دانش آموزان پایه دوازدهم است که باید اطلاعات مدرک تحصیلی خود را وارد کنند.

اگر دانشجو هستید و قبلا درخواست معافیت تحصیلی داده ای، با صفحه زیر مواجه می شوید. در این صفحه، کادر اطلاعات درخواست معافیت تحصیلی قبلی شما و کادری دیگر برای ثبت اطلاعات اتمام تحصیل وجود دارد.

با کلیک روی کادر وضعیت اتمام تحصیل، گزینه های فارغ التحصیل-قبول، انصراف از تحصیل، اخراج و ترک تحصیل وجود دارد که باید یکی از آن ها را متناسب با وضعیت خود انتخاب کنید. مابقی موارد خواسته شده را نیز پر کرده و در آخر روی ادامه کلیک کنید.

در این مرحله، برای ثبت درخواست معافیت دانشجویی، اطلاعات لازم را وارد کنید. 

پس از کلیک روی کادر محل تحصیل، می توانید با نوشتن نام شناسه سازمانی دانشگاه یا نوشتن بخشی از اسم آن و استفاده از علامت %، نام دانشگاه را در لیست باز شده دانشگاه ها جستجو کنید.

حال، کادر مربوط به مقطع تحصیلی را پر کنید و بدانید که مقاطع تحصیلی که در این کادر نمایش داده می شوند، بر اساس مقطع قبلی شما در سامانه است.

در کادر انتخاب رشته تحصیلی نیز مانند کادر انتخاب دانشگاه عمل کنید و همین طور می توانید با استفاده از دکمه های  page up و page dow ، همه رشته ها را لیست ارائه شده ببینید. 

پس از پایان مراحل، روی ادامه کلیک کنید. اکنون صفحه زیر باز می شود که در آن نشان می دهد وضعیت درخواست شما، ثبت شده است.

در صورتی که شرایط اولیه را دارید، روی تایید کاربر ثبت کلیک کنید تا درخواست تکمیل شده و هزینه آن را بپردازید.

روی پرداخت معافیت تحصیلی دانشجوییی داخل، کلیک کنید تا صفحه زیر باز شود. نوع پرداخت را الکترونیکی انتخاب کنید.

کادر دیگری نمایان می شود که باید در آن، گزینه خدمات اینترنتی ناجی (سداد) انتخاب شود. در آخر، روی پرداخت کلیک کنید.

اکنون شما به صفحه پرداخت منتقل شده اید و باید با وارد کردن اطلاعات کارت خود، پرداخت را انجام دهید. در صورت موفق بودن پرداخت، درخواست شما که اکنون در وضعیت تایید اولیه می باشد، به دانشگاه ارسال می شود.

امکانات سامانه سخا نظام وظیفه se vices.epolice.i

سامانه سخا نظام وظیفه به نشانی se vices.epolice.i ، برای ارائه خدمات به صورت آنلاین و غیر حضوری راه اندازی شده است و امکانات مختلفی را به مشمولان و سربازان نظام وظیفه ارائه می دهد که از مهم ترین این خدمت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

استعلام وضعیت نظام وظیفه فرد مشمول

همان طور که در بالا گفته شد، کلیه مشمولان می توانند با ورود به سامانه سخا نظام وظیفه و با رفتن به بخش استعلام، از آخرین وضعیت نظام وظیفه خود مطلع شوند. در این قسمت، تمامی اطلاعات مربوط به وضعیت سربازی مشمول، اعم از وضعیت معافیت ها، شروع خدمت، تاریخ پایان خدمت و … درج شده است.

درخواست صدور مجوز خروج از کشور برای سربازان

کلیه سربازان می توانند با ورود به سایت سخا نظام وظیفه، درخواست دریافت مجوز خروج از کشور se vices.epolice.i را در این سامانه ثبت و پیگیری کنند.

استعلام وضعیت کارت پایان خدمت

کلیه سربازانی که قصد دارند از مراحل صدور کارت پایان خدمت مطلع شوند، می توانند به سامانه سخا سربازی وارد شوند و از بخش های موجود در این سامانه، به قسمت مربوط به کارت پایان خدمت سربازی وارد شوند و از آخرین وضعیت صدور کارت پایان خدمت مطلع شوند.

اعتراض به رای معافیت ها

کلیه مشمولانی که برای دریافت معافیت ها اقدام کرده اند، می توانند پس از دریافت رای معافیت مد نظر خود، به سامانه سخا وارد شوند و به رای داده شده در خصوص معافیت خود، اعتراض کنند.

سامانه سخا احراز محل سکونت

بر اساس دستور العمل جدید پلیس راهور، کلیه کسانی که قصد خرید خودرو و شماره گذاری آن را دارند باید مشخصات محل سکونت خود را در سامانه سخا ثبت و یا به روز رسانی نمایند. در صورتی که خریداران اقدام به احراز محل سکونت خود نکنند، خودرو آن ها شماره گذاری نخواهد شد. به همین جهت در ادامه این بخش، راهنمای احراز محل سکونت در سامانه سخا ارائه شده است.

ابتدا وارد سامانه خا به آدرس sakha.epolice.i  و پنل کاربری خود شوید و به بخش اطلاعات فردی بروید.

در این مرحله وارد بخش مشاهده آدرس شوید تا وضعیت احراز آدرس سکونت خود را مشاهده نمایید و یا در صورتی که نشانی محل سکونت شما نیاز به ویرایش دارد، روی گزینه ویرایش کلیک کنید.

اکنون کد پستی صحیح را وارد کنید و مشخصات را ذخیره نمایید.

حال، سطح تایید آدرس درحال بررسی می شود و پس از چند دقیقه به خوداظهاری تغییر می کند.

اکنون روی گزینه استعلام وضعیت آدرس کلیک کنید و سپس گزینه بله را بزنید.

اگر سطح تایید آدرس به رنگ سبز و تایید شده تغییر نکرد، باید برای احراز نشانی از طریق پست اقدام کنید.

در این مرحله باید به سایت خدمات الکترونیک پست مراجعه کنید و به بخش احراز نشانی مشتریان بروید و در کادر باز شده، گزینه اول را انتخاب کنید.

حال تمام فرایندهای مربوطه را طی کنید و پرداخت هزینه را نیز انجام دهید.

اکنون باید منتظر بمانید تا مامور پست به محل تعیین شده مراجعه کند و آدرس سکونت شما را تایید نماید.

پس از مراجعه مامور پست دوباره وارد سامانه احراز محل سکونت سخا و بخش مشاهده آدرس شوید و گزینه استعلام وضعیت آدرس را انتخاب کنید.

اکنون روی گزینه بله کلیک نمایید.

حال وضعیت تایید نشانی محل سکونت شما به رنگ سبز و تایید شده تغییر می کند.

اگر بعد از خواندن این مقاله، سوال یا ابهامی در خصوص سامانه سخا سربازی به نشانی se vices.epolice.i داشتید هم می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره سامانه ها تماس بگیرید. کارشناسان سامانه ها تمام سوالات شما را به کامل ترین شکل ممکن پاسخگو هستند.

۶ دی ۱۴۰۰

سامانه سخا سربازی، با هدف ارائه خدمات به مشمولان و سربازان در حال خدمت از سوی سازمان نظام وظیفه راه اندازی شده است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان:

مشمولان دانشجوی متقاضی خروج از کشور از طریق سامانه سخا اقدام کنند

سنندج- معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: باراه اندازی سامانه خدمات الکترونیک انتظامی(سخا) دراستان دیگر نیازبه مراجعه حضوری مشمولان دانشجویی که قصد خروج از کشوررا دارند، نیست.

به گزارش خبرنگارمهر، محمد کولیوند امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سنندج به بیان موضوع درخواست  مجوز خروج از کشور دانشجویان مشمول سربازی پرداخت وگفت:  در ابتدا سامانه خدمات الکترونیک انتظامی(سخا) در استان های بزرگ کشور راه اندازی شد و اکنون در استان کردستان هم این سامانه ایجاد شده و آماده ارائه خدمات به مشمولان دریافت مجوز خروج از کشور است.

وی عنوان کرد: از اول مهرماه امسال این سامانه دراستان آغاز به کار کرده و دیگر صدور مجوز دانشجویان مشمول متقاضی مجوز خروج از کشور به طور دستی انجام نمی شود و تمامی کارها از طریق این سامانه انجام می شود.

وی با اشاره به  آدرس اینترنتی این سامانه به نشانی h p:se vices.epolice.i ، اظهارداشت: با ایجاد این سایت دیگر نیازبه مراجعه حضوری مشمولانی که قصد خروج از کشوررا دارند، نیست.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان به مراحل ثبت درخواست مجوز خروج از کشور اشاره کرد و گفت: مشمولان دانشجو که متقاضی دریافت مجوز خروج از کشور به دلیل زیارتی و سیاحتی هستند می توانند با مراجعه به پلیس ۱۰، کد سخا خود را دریافت کرده و سپس با داشتن حساب بانکی بنام خود متقاضی از بانک قوامین در خواست خروج از کشور خود را در سامانه سخا ثبت کنند.

کولیوند  ادامه داد: پس از تایید درخواست، اطلاعات ثبت شده به دانشگاه مربوطه ارسال می شود که مسئول مربوطه در دانشگاه پس از بررسی درخواست و در صورت نداشتن مشکل قانونی نسبت به تایید آن اقدام می کند.

وی   افزود: پس از تایید وظیفه عمومی استان محل سکونت مشمول، نسبت به لیست گیری مشمولان متقاضی وسپس نسبت به بررسی و صدور مجوز خروج از کشور آنان اقدام می شود.

وی با اشاره به اینکه این مراحل مختص دانشجویان دانشگاه های مستقر دراستان است، اضافه کرد: دانشجویی متقاضی که اهل  کردستان است  ولی در دانشگاه واقع در سایر استان های کشور مشغول به تحصیل  است باید  مراحل ذکر شده را در استان محل تحصیل خود انجام دهد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان با بیان اینکه حداقل مبلغ ودیعه دریافت شده از این متقاضیان ۳ میلیون و حداکثر هم ۱۰ میلیون تومان تعیین شده است، گفت: محض ثبت ورود مشمول به خاک کشور در مرز زمینی یا فرودگاه در سامانه، ظرف مدت یک هفته ودیعه به مشمول عودت داده می شود.

کولیوند عنوان کرد: در صورت تغییر تاریخ سفر  و یا عدم استفاده مشمول از مجوز صادر شده مراتب عدم استفاده در سامانه ثبت و ظرف مدت یک هفته ودیعه به مشمول عودت داده می شود.

وی به مراحل ثبت درخواست معافیت پزشکی هم اشاره کرد و گفت: ثبت اولیه در دفتر پلیس ۱۰ و معرفی به پزشک معاین اولیه، معاینه مشمول توسط پزشک معاین اولیه و تشخیص بیماری و ثبت نوع بیماری در سیستم، ثبت مرحله دوم توسط پلیس ۱۰ و معرفی به حوزه پزشکی، معرفی به بیمارستان طرف قرارداد برای اخذ نظریه تخصصی توسط اداره پزشکی وظیفه عمومی، طرح پرونده در شورای پزشکی پس از وصول نظریه تخصصی،  در دو حالت هم پرونده برای بررسی بیشتر در اجرای ماده ۴۲ و ۴۳ به شورای عالی ارجاع داده می شود، شامل مراحل ثبت درخواست معافیت پزشکی است.

کپی شد

سخا خروج از کشور