سایت همگام انتخاب رشته نهم ازمون رغبت و توانایی


سایت همگام انتخاب رشته نهم ازمون رغبت و توانایی

آزمون رغبت و توانایی پایه نهم | آزمونهای مشاوره ای همگام | hamgam.medu.i جهت مشاوره در زمینه آزمون رغبت و توانایی پایه نهم | آزمونهای مشاوره ای همگام | hamgam.medu.i از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد […]


آزمون رغبت و توانایی پایه نهم | آزمونهای مشاوره ای همگام | hamgam.medu.i

جهت مشاوره در زمینه آزمون رغبت و توانایی پایه نهم | آزمونهای مشاوره ای همگام | hamgam.medu.i

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دانش آموزان پایه نهم تحصیلی پیش از انتخاب رشته باید در آزمون رغبت و توانایی پایه نهم شرکت نمایند. راهنمای جامع نحوه شرکت در آزمون رغبت و توانایه پایه نهم در سامانه همگام را در این مقاله می توانید مطالعه نمایید.

با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

سر فصل ها

آزمون رغبت و توانایی نهم چیست

دانش آموزان پایه نهم تحصیلی پیش از انتخاب رشته باید در آزمون رغبت و توانایی پایه نهم شرکت نمایند. آزمون رغبت و توانایی پایه نهم برای سنجش توانایی ها و تمایلات دانش اموزان پایه نهم انجام می شود. سوالات آزمون رغبت و توانایی پایه نهم در سایت همگام قابل مشاهده می باشد.

سامانه همگام پورتال اداری ،آموزشی و پرورشی مدارس کشور، به نشانی (Hamgam.medu.i ) می باشد. ورود به سامانه همگام با استفاده از یک رمز عبور امکان پذیر است. 

در ادامه می توانید نحوه ثبت نام و ورود به سامانه همگام را مطالعه نمایید.

نحوه ثبت نام آزمون رغبت و توانایی نهم

تا ایجا متوجه شدیم که آزمون رغبت و توانایی پایه نهم چیست. در ادامه به روند ثبت نام و شرکت در آزمون رغبت و توانایی نهم پرداخته شده است. در حال حاضر سامانه همگام به نشانی Hamgam.medu.i فعال گردیده است و امکان ثبت نام در آزمونهای مشاوره ای همگام برای پایه نهم ایجاد شده است.

برای ثبت نام در آزمون رغبت و توانایی پایه نهم به نکات ذکر شده زیر توجه لازم را داشته باشید :

سامانه همگام hamgam.medu.i

سامانه همگام پورتا ملی مدراس کشور است. سامانه همگام با هدف دسترسی دانش آموزان و والدین آن ها به تجهیزات و فناوری‌های نوین آموزشی و تربیتی در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و… ایجاد شده است. مهم ترین هدف ایجاد سامانه همگام زمینه سازی برای تحول در سیستم آموزشی کشور است.

از جمله اهداف ایجاد سامانه همگام تحول در برنامه های آموزشی ، عدالت آموزشی و تسهیل فرایند آموزش ، ارائه دروس دوره های تحصیلی و برنامه های آموزشی  به صورت الکترونیکی می باشد.

سامانه همگام پورتال اداری ،آموزشی و پرورشی مدارس کشور، به نشانی (Hamgam.medu.i ) می باشد.

در ادامه می توانید نحوه ورود به سایت همگام را مطالعه نمایید.

نحوه ورود به سایت همگام

سامانه همگام همانطور که تا الان مطالعه نمودید در جهت تسهیل فرآیند آموزش و دسترسی دانش آموزان و والدین آن ها به تجهیزات و فناوری‌های نوین آموزشی و تربیتی ایجاد شده است.استفاده از این سایت با استفاده از دریافت رمز ورود از مدیر مدرسه امکان پذیر است. در ادامه راهنمای و نحوه ورود به سایت همگام را می توانید مطالعه نمایید:

جمع بندی مقاله

آزمون رغبت و توانایی پایه نهم در سامانه همگام صورت می گیرد.جهت ورود به سامانه همگام کاربران سطح مدرسه (نظیر: دانش آموز، معلم، مشاور، معاون اجرایی، و … ) باید رمز عبور خود را از مدیر مدرسه دریافت نمایند. در این مقاله نکات مهم مربوط به آزمون رغبت و توانایی پایه نهم و نحوه ورود به سامانه همگام بررسی شده است.

در صورتی که در ذهنتان سوال پاسخ داده نشده ای باقی مانده است

می توانید با مجموعه بزرگ صدای مشاوران تماس حاصل فرمایید

تا مشاوران ما شما را به بهترین شکل یاری نمایند.

“موفق باشید”

جهت مشاوره در زمینه آزمون رغبت و توانایی پایه نهم | آزمونهای مشاوره ای همگام | hamgam.medu.i

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

آزمون رغبت و توانایی تحصیلی پایه نهم (آزمون رغبت هدایت تحصیلی ۱۴۰۱)

پایه نهم یکی از مهم‌ترین پایه‌های تحصیلی به حساب می‌آید، زیرا دانش‌آموز در انتهای سال تحصیلی برای انتخاب رشته اقدام می‌کند. آموزش و پرورش در سال‌‎های اخیر طرحی به نام هدایت تحصیلی را برای انتخاب رشته‌ی مناسب هر دانش آموز به اجرا گذاشته است. فرم‌های هدایت تحصیلی شامل ۷ فرم هستند، برای اطلاعات بیشتر در مورد فرم‌های هدایت تحصیلی می‌توانید مقاله‌ی دانلود فرم‌های هدایت تحصیلی نهم را مطالعه کنید. آموزش و پرورش امروزه با انجام آزمون رغبت و توانایی، هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را انجام می‌دهد، ما در این مقاله آزمون رغبت و توانایی را به طور کامل بصورت متنی و ویدئویی توضیح داده‌ایم. با تراز همراه باشید.

فهرست مطالب :

ویدئو توضیحات آزمون رغبت و توانایی تحصیلی پایه نهم

آزمون رغبت و توانایی نهم چیست؟

انتخاب رشته‌ی دانش‌آموزان از پایه نهم به پایه دهم صورت می‌گیرد و آن‌ها می‌توانند برای انتخاب بهترین رشته و در نهایت داشتن مناسب‌ترین شغل، از آزمون‎‌ رغبت و توانایی آموزش و پرورش کمک بگیرند. این آزمون که قبل از انتخاب رشته پایه نهم متوسطه اول انجام می‌شود، از دو بخش جداگانه تشکیل شده است. برخی از سوالات آزمون رغبت و توانایی در سایت همگام قابل مشاهده هستند. (ورود به سایت همگام فقط از طریق دریافت رمز عبوری میسر است که مدیر مدرسه در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد.) آزمون رغبت و توانایی معمولاً در اسفند ماه هر سال تحصیلی برگزار می‌شود. هدف این آزمون کشف علایق و توانمندی‌های دانش آموزان در شاخه‌های متفاوت است و مهارت‌ها و توانایی‌های آن‌ها در رشته‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد.

? در هر بخش از آزمون دوگانه‌ی رغبت و توانایی، حدود ۳۰۰ سوال به صورت جداگانه مطرح شده است. ? در این دو بخش آزمون هیچگونه سوال درسی وجود ندارد و تنها هدف، شناخت توانمندی‌های دانش آموز است، بنابراین دانش آموزان باید بر اساس اطلاعات خود در این آزمون ‌شرکت کنند.

نحوه شرکت در آزمون رغبت و توانایی نهم

همانطور که بیان کردیم آزمون رغبت و توانایی در سایت همگام برگزار می‌شود، بنابراین ابتدا وارد سایت همگام به نشانی hamgam.medu.i شده و نام کاربری (کد ملی دانش آموز) و رمز عبور (باید از مدیر مدرسه دریافت شود) خود را وارد کنید. نقش خود را به عنوان دانش‌آموز و نام مدرسه را انتخاب کنید، پس از نمایش صفحه‌ی جدید از سامانه‌ی همگام، گزینه‌ی آزمون‌های مشاوره‌ای را انتخاب کنید و سپس روی گزینه‌ی شرکت در آزمون خود ارزیابی کلیک کرده و آیکن مدیریت را انتخاب کنید.

در صفحه باز شده ابتدا روی گزینه‌ی رغبت سنج و سپس روی گزینه‌ی جواب به سوالات کلیک کنید. سوالات برای شما نمایش داده خواهد شد. با کلیک روی قبلی و بعدی می‌توانید به سوالات قبلی یا بعدی منتقل شوید. در آخر زمانی که به تمام سوالات پاسخ دادید می‌توانید روی گزینه‌ی سبز کلیک کنید تا پاسخ‌ سوالات به صورت موقت ثبت شوند. پس از پاسخ دادن به تمام سوالات به سایت همگام برگشته و در قسمت مدیریت مراحل را با تیک زدن ثبت می‌کنیم.

راهنمای تصویری سوالات آزمون رغبت و توانایی

مراحل ورود به سایت همگام و شرکت در آزمون رغبت و توانایی را به طور کامل توضیح داده‌ایم. پس از ورود به سایت همگام به نشانی hamgam.medu.i از نوار بالای سایت روی ورود کلیک کنید.

مرحله ۱) در صفحه‌ی نمایش داده شده، نام کاربری (کد ملی) و رمز عبوری که از مدرسه دریافت کرده‌اید را وارد کرده و روی گزینه‌ی ورود کلیک کنید.

مرحله ۲) پس از ورود به داشبورد اصلی سایت همگام، آزمون‌های مشاوره‌ای را انتخاب کنید.

مرحله ۳) در پنجره‌ی نمایش داده شده، روی کادر شرکت در آزمون کلیک کنید.

مرحله ۴) همانطور که مشاهده می‌کنید، سه آزمون برای شما نمایش داده می‌شود که به ترتیب آزمون سلامت روانی و رفتاری، آزمون توانایی و آزمون رغبت سنج هستند، باید روی دفترچه‌ی ستون مدیریت کلیک کنید.

مرحله ۵) پس از کلیک روی دفترچه‌ی روبه‌روی آزمون در ستون مدیریت، اطلاعات هر آزمون نمایش داده می‌شود.

مرحله ۶) با توجه به ترافیک کاربران در سایت همگام، پیشنهاد می‌کنیم پس از پاسخگویی به ۵ سوال، پاسخ‌ها را ذخیره کنید.

پس از اینکه به تمام سوالات پاسخ دادید، برای ثبت نهایی و بازگشت به صفحه‌ی اصلی باید روی علامت ✔️ کلیک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی نحوه‌ی پر کردن فرم‌های هدایت تحصیلی و فرم‌های اولویت، می‌توانید به مقاله‌های راهنمای تکمیل فرم هدایت تحصیلی و راهنمای تکمیل فرم اولویت بندی مراجعه کنید.

زمان برگزاری آزمون رغبت و توانایی

برگزاری آزمون رغبت و توانایی معمولاً تاریخ دقیق سالیانه ندارد، اما سال‌ گذشته این آزمون در بهمن ماه برگزار شد و تا اواسط فروردین برای پاسخگویی به سوالات آزمون، فرصت پاسخگويي تعیین شده بود. بخشی از فرم‌های آزمون رغبت و توانایی، باید پس از اتمام امتحانات خرداد ماه دانش آموزان پایه‌ی نهم تکمیل شوند و پس از بررسی‌های لازم، بهترین رشته برای دانش آموزان انتخاب شود.

نحوه‌ پاسخگویی به سوالات آزمون رغبت و توانایی

همانطور که بیان کردیم تعداد سوالات هر بخش از آزمون، حدود ۳۰۰ سوال است و سوالات درسی در این آزمون وجود ندارند. سوالات عموماً بسیار ساده هستند و دانش‌آموز باید بر اساس علایق و اطلاعات شخصی خود از ۱ تا ۵ به آن‌ها امتیاز بدهد. نکته‌ی مهم در پاسخگویی به سوالات این دست از آزمون‌ها، صداقت است تا نتیجه‌ی آزمون، نشانگر علایق و توانایی‌های حقیقی هر فرد باشد. شما می‌توانید چندین بار وارد سامانه شوید و به سوالات پاسخ بدهید، در هر پاسخ دادن شما، پاسخ‌ها ثبت می‌شود و در مراجعه‌ی بعدی به سایت، اجازه‌ی ویرایش نیز خواهید داشت. اگر در پاسخگویی به سوالی دچار تردید شدید، می‌توانید از کمک مشاورین مدرسه، والدین و معلمان خود نیز بهره ببرید. باید تمامی سوالات را پاسخ دهید تا آزمون برای شما حذف نشود، تقریباً ۱۶۰ سوال تکراری در آزمون وجود دارد که گزینه‌های پاسخ آن‌ها با یکدیگر متفاوت هستند.

? توجه کنید تا زمانی که روی ثبت نهایی پاسخ‌ها کلیک نکنید، می‌توانید پاسخ‌ها را ویرایش کنید. ? در زمان پاسخگویی به سوالات آزمون رغبت، باید زبان کیبورد شما انگلیسی باشد.

برای آشنایی با نوع سوالات آزمون رغبت و توانایی، برخی از سوالات را به عنوان نمونه، ذکر کرده‌ایم:

پاسخ‌ها از علاقه ندارم ۱ تا بسیار علاقه‌مندم ۵ می‌باشد و شما باید از ۱ تا ۵ امتیازدهی کنید.

سوالات متداول

آزمون رغبت و توانایی چیست؟ آزمون رغبت و توانایی برای کشف توانمندی، مهارت‌های دانش آموزان انجام می‌شود تا دانش‌آموزان بهترین و مناسب‌ترین رشته را برای ادامه‌ی تحصیل انتخاب کنند. آزمون رغبت و توانایی در چه سامانه‌ای انجام می‌شود؟ آزمون رغبت و توانایی برای دانش آموزان پایه نهم در سایت همگام به نشانی hamgam.medu.i انجام می‌شود. تعداد سوالات این آزمون چقدر است؟ آزمون رغبت شامل ۳۱۹ سوال است و آزمون توانایی ۲۵۵ سوال دارد. @co ex : h ps:schema.o g, @ ype: FAQPage, mai E i y: @ ype: Ques io , ame: , accep edA swe : @ ype: A swe , ex : zw j; zw j; zw j; zw j; zw j; . , @ ype: Ques io , ame: zw j; zw j;, accep edA swe : @ ype: A swe , ex : hamgam.medu.i zw j;. , @ ype: Ques io , ame: , accep edA swe : @ ype: A swe , ex : 319 255 .

آزمون رغبت و توانایی چیست؟

آزمون رغبت و توانایی برای کشف توانمندی، مهارت‌های دانش آموزان انجام می‌شود تا دانش‌آموزان بهترین و مناسب‌ترین رشته را برای ادامه‌ی تحصیل انتخاب کنند.

آزمون رغبت و توانایی در چه سامانه‌ای انجام می‌شود؟

آزمون رغبت و توانایی برای دانش آموزان پایه نهم در سایت همگام به نشانی hamgam.medu.i انجام می‌شود.

تعداد سوالات این آزمون چقدر است؟

آزمون رغبت شامل ۳۱۹ سوال است و آزمون توانایی ۲۵۵ سوال دارد.

میانگین امتیاز ۴٫۳ ۵٫ جمع امتیاز ۷

هنوز امتیازی ثبت نشده

سایت همگام انتخاب رشته نهم ازمون رغبت و توانایی