سایت لبیک عتبات دانشجویی


سایت لبیک عتبات دانشجویی

برای مشاوره ورود به سامانه عتبات دانشجویی برای مشاوره ورود به سامانه عتبات دانشجویی   برای ورود مستقیم به سامانه عتبات دانشجویی کلیک کنید.  در ادامه راهنمای تصویری استفاده از سامانه عتبات دانشجویی به نشانی labbayk.i  ارائه شده است. با توجه به اهمیت موضوع حضور جوانان در عتبات و مناسک عمره، همچنین آشنایی آن ها با این مراسمات مذهبی […]


سایت لبیک عتبات دانشجویی

برای مشاوره ورود به سامانه عتبات دانشجویی

برای مشاوره ورود به سامانه عتبات دانشجویی

  برای ورود مستقیم به سامانه عتبات دانشجویی کلیک کنید.

 در ادامه راهنمای تصویری استفاده از سامانه عتبات دانشجویی به نشانی labbayk.i  ارائه شده است.

با توجه به اهمیت موضوع حضور جوانان در عتبات و مناسک عمره، همچنین آشنایی آن ها با این مراسمات مذهبی و تاکید زیاد رهبر جمهوری اسلامی بر این موضوع، در سال ۱۳۷۵ سازمان حج و زیارت، بعد از برگزاری چندین جلسه و پیگیری های مکرر تصمیم گرفت ستاد عمره دانشجویی را تشکیل داده و این ایده را به تصویب نهایی برساند‌. سامانه عتبات دانشجویی labbayk.i ، تنها سایت رسمی ستاد عمره دانشجویی کشور است. با وجود گستردگی دانشگاه های کشور و جمعیت عظیم دانشجویان، روزانه مراجعات بسیار زیادی برای ثبت نام عتبات و سایر خدمات مربوط به سایت لبیک انجام می شود.

این سامانه بستری جهت اعزام کاروان های مختلف زمینی و هوایی دانشگاهیان جهت سفر عتبات بوده که آن ها را در گروه های مشخصی سازماندهی کرده و با تسهیلات ویژه ای که برای آن ها در نظر گرفته، رفتن به این سفر را آسان تر کرده است. در ادامه مقاله ضمن معرفی سایت لبیک عتبات دانشگاهیان، توضیحات کاملی درباره راهنمای ورود، ثبت نام عتبات دانشجویی ۱۴۰۰ و شرایط آن در سایت عتبات، هزینه سفر و اپلیکیشن لبیک ارائه شده است.

معرفی سامانه ستاد عمره و عتبات دانشجویی labbayk.i

سامانه عتبات دانشجویی labbayk.i ، تنها سایت معتبر جهت اطلاع رسانی ستاد عمره دانشجویان است که در سال ۱۳۸۴ راه اندازی و در سال ۱۳۸۶به بهره برداری رسید. در سال های قبل از آن، با توجه به مراجعات حضوری بسیار زیاد به ستاد و گرفتن انرژی و زمان زیاد از مراجعین و پرسنل، ایده راه اندازی یک سامانه اینترنتی مختص دانشجویان برای ثبت نام عتبات و انجام سایر خدمات مطرح شد و با توجه به اهمیت موضوع و پیگیری های لازم، سامانه مذکور شروع به کار کرد. 

در سال های اول استفاده از سامانه لبیک، استقبال بسیار خوبی از آن به عمل آمد، زیرا روش های قدیمی ثبت نام بسیار زمان بر و نیاز به پیگیری های مکرر داشت. همچنین هزینه های مربوط به پست و فرم های ثبت نام هم نیازمند صرف هزینه و وقت زیادی بود. ثبت نام بیش از ۵۵۰ هزار نفر برای عمره در سال ۱۳۸۶ جز رکورد های ثبت نام اینترنتی عتبات دانشجویی در سال های اولیه استفاده از درگاه های اینترنتی محسوب می شد و در نوع خود بی نظیر است.

 با توجه به آمار درخواست ها در سایت این سامانه می توان به این نتیجه رسید که این سامانه در میان دانشجویان بسیار محبوب بوده و با استقبال خوبی مواجه شده است. با استناد به بیانات مقام معظم رهبری و حمایت بیش از پیش ایشان از عمره دانشجویی، دانشجویان زیادی علاقه مند به زیارت عتبات و انجام مناسک عمره هستند، که از طریق سامانه عتبات دانشجویی labbayk.i به راحتی می توانند کلیه امور ثبت نام و پیگیری های لازم بعد از آن را انجام دهند.

راهنمای ورود به سامانه ستاد عمره و عتبات دانشجویی

عمره دانشگاهیان همیشه با استقبال بی نظیری از طرف دانشجویان همراه بوده است. سفر عمره سفری نیست که به راحتی برای همگان میسر باشد و نیاز به انتظار و صرف هزینه نسبتا بالایی دارد. با توجه به نگاه ویژه رهبر به جوانان و دانشجویان، این امکان برای همه دانشگاه های کشور فراهم شده تا دانشجویانی که تمایل قلبی به انجام این فریضه دینی دارند، شرایط راحت تری برای این سفر معنوی داشته باشند.

سایت عتبات دانشجویی خدمات زیادی را به کاربران خود ارائه می دهد. افرادی که قصد استفاده از این خدمات از جمله ثبت نام عتبات دانشجویی ۱۴۰۰ را دارند همان طور که در تیتر بالا اشاره شد، حتما باید در ابتدا وارد سایت لبیک به نشانی labbayk.i  شوند. دانشجویانی که علاقمند به اعزام به سفر زیارتی عتبات عالیات هستند، می توانند مطابق تصویر زیر با مراجعه به سایت لبیک به نشانی labbayk.i وارد سامانه مذکور شوند.

در صفحه اصلی این سامانه به منظور ورود، بر روی گزینه سامانه جامع عمره و عتبات و قسمت ورود دانشجویان مطابق تصاویر ارائه شده کلیک نمایید.

حال به این صفحه هدایت خواهید شد. در این صفحه در پایین صفحه سه گزینه نمایش داده شده است. گزینه ویرایش اطلاعات که با کادر سبز رنگ مشخص است را انتخاب و در صفحه جدید که باز خواهد شد، اطلاعات ورود خود شامل نام کاربری و رمز عبور را به همراه کد امنیتی مشخص شده در تصویر، وارد کرده تا به پنل کاربری خود هدایت شوید.

بعد از انجام مراحل بالا، در پنل کاربری خود می توانید وضعیت ثبت نام خود و پیگیری های لازم را انجام دهید. همچنین می توانید از امکانات ارائه شده در این سامانه بهره مند شوید.

ثبت نام عتبات دانشجویی ۱۴۰۰

بسیاری از دانشجویان در سال جاری مشتاق سفرهای زیارتی و عتبات بوده و منتظر اعلام زمان ثبت نام عتبات در سال ۱۴۰۰ هستند. سازمان حج و زیارت کشور در جدید ترین ابلاغیه زمان ثبت نام عتبات دانشجویی ۱۴۰۰ را از تاریخ ۱۴۰۰۱۱۱۴ تا ۱۴۰۰۱۱۲۰ اعلام کرده است. با توجه به اینکه انتخاب دانشجویان به صورت قرعه کشی بوده دانشجویانی که ثبت نام خود را تکمیل کرده اند، می توانند در تاریخ ۱۴۰۰۱۱۲۳ نتایج  قرعه کشی را در سایت لبیک مشاهده نمایند.

برای ثبت نام عتبات دانشجویی ۱۴۰۰، ابتدا به نشانی labbayk.i مراجعه کرده و در صفحه اصلی این سامانه به منظور ثبت نام، بر روی گزینه سامانه جامع عمره و عتبات و قسمت ورود دانشجویان مطابق تصاویر ارائه شده کلیک نمایید.

با انجام مراحل قبل به صفحه ای مطابق تصاویر بعدی هدایت می شوید. در این صفحه کلیه اطلاعات مربوط به تاریخ و مهلت ثبت نام، زمان قرعه کشی، کلیه قوانین مربوط به ثبت نام، قوانین مربوط به شرایط کرونا، هزینه و مدت سفر، تسهیلات ویژه کاروان های دانشجویی و… طور کامل شرح داده شده است. بعد از مطالعه و موافقت با آن ها گزینه تمامی موارد فوق را مطالعه نمودم را انتخاب و با وارد کردن کد ملی، به مرحله بعد بروید.

بعد از انجام مراحل قبل، به صفحه زیر وارد خواهید شد. در این صفحه لازم است به صورت کامل اطلاعات خواسته شده را در سه بخش اطلاعات فردی، اطلاعات دانشگاهی و وضعیت کاروانتان را تکمیل کرده و بر روی گزینه ثبت اطلاعات کلیک کنید. بعد از زدن این گزینه، دوباره از شما خواسته می شود که صحت اطلاعاتتان را تایید کنید. یکبار دیگر اطلاعاتی که وارد کرده اید را مرور و در صورت اطمینان این گزینه را نیز انتخاب نمایید.

بعد از تایید اطلاعات خود در مرحله قبل، با صفحه ای مطابق تصویر زیر مواجه می شوید که شامل کد رهگیری ثبت نام شما است. توصیه می شود که بعد از چاپ اطلاعات ثبت شده، این کد رهگیری را نیز در جایی یادداشت کرده و بعد بر روی گزینه خروج کلیک کنید.

با انجام مراحل قبل به صفحه ورود مطابق تصویر زیر هدایت می شوید. در اینجا به صورت پیش فرض، نام کاربری شما همان کد ملی، کلمه عبور همان شماره شناسنامه تان است. بعد از این ها کد امنیتی مشخص شده در تصویر را نیز وارد کرده تا بتوانید به سامانه جامع عمره و عتبات دانشگاهیان وارد شوید.

سامانه ای به نام سامانه سماح راه اندازی شد تا افراد بتوانند از طریق این سامانه مراحل ثبت نام خود را برای خروج از کشور و ورود به کشور عراق انجام دهند. برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله زیر را مطالعه نمایید.

شرایط ثبت نام عتبات دانشگاهیان

دانشگاهیان برای ثبت نام عتبات دانشجویی، لازم است که از شرایط و ضوابط آن آگاه شده و با برخورداری و قبول آن ها اقدام به ثبت نام در این سامانه نمایند. این سامانه دارای قوانین کلی می باشد که برای ثبت نام لازم است تمامی موارد آن را که در ادامه ذکر کرده ایم، قبول کرده تا بتوانید درخواست ثبت نام خود را در سامانه عتبات دانشجویی تکمیل نمایید. قوانین کلی ثبت نام عبارتند از:

همه اعضای دانشگاه اعم از دانشجویان، اساتید . کارمندان دانشگاه می توانند جهت ثبت نام در سامانه عتبات دانشجویی اقدام نمایند.

متقاضیان ثبت نام می توانند به صورت انفرادی و یا در صورت لزوم تا سه نفر همراه شامل همسر و دو فرزند را در سامانه لبیک ثبت نام نمایند.

امکان ثبت نام در این سامانه به همراه والدین به عنوان همراه دانشگاهیان مقدور نمی باشد.

تمامی ثبت نام کنندگان باید حداقل دو دوز واکسن خود را تزریق کرده باشند. همچنین با توجه به شیوع بیماری کرونا، کلیه کاروان ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعزام خواهند شد.

اعزام ثبت نام کنندگان، از محل تحصیل و یا تدریس اساتید می باشد.

تعیین کاروان و تاریخ اعزام توسط متقاضی انتخاب شده و بعدا امکان جابجایی وجود نخواهد داشت.

دانشجویان در زمان تحصیل و اساتید و کارمندان دانشگاه در زمان فعالیت می توانند در این سامانه ثبت نام کنند. به همین دلیل ارائه حکم کارگزینی و اشتغال به تحصیل برای آن ها الزامی است.

در صورتی که قبلا نیز با کاروان های عمره و یا عتبات دانشجویی مشرف شده اید نیز می توانید مجددا ثبت نام کرده و به این سفر ها مشرف شوید.

وارد کردن کد ملی حقییقی و منطبق با اطلاعات ثبت شده در ثبت احوال ضروری می باشد.

لازم به ذکر است با توجه به تعداد ثبت نام بالا از شهر کاشان، متقاضیان می توانند در گزینه انتخاب استان، شهر کاشان را انتخاب نموده و با کاروان هی دانشگاهی شهر خودشان اعزام گردند.

هزینه سفر به عتبات دانشجویی ۱۴۰۰

برای بیشتر افراد هزینه هر سفری دارای اهمیت ویژه ای می باشد. اگر دانشجو هم باشید، میزان هزینه سفر به عتبات دانشجویی اهمیتی دو چندان خواهد یافت. با توجه به آخرین اطلاعیه های منتشر شده در سامانه عتبات دانشجویی به آدرس labbayk.i ، هزینه سفر به عتبات دانشجویی ۱۴۰۰ به شرح زیر خواهد بود:

در ابتدا لازم به ذکر است که با توجه به نوسانات قیمت ارز در کشور و تاثیر آن بر هزینه های سفر عتبات، میزان هزینه اعلام شده از سوی سامانه عتبات دانشجویی ثابت نبوده و ممکن است در طول بازه اعزام تغییر نماید.

هزینه کاروان های عتبات برای دانشگاهیان، بسته به زمینی یا هوایی بودن کاروان متفاوت است.

هزینه اعلام شده برای سفر به عتبات دانشجویی ۱۴۰۰ از طریق کاروان های هوایی حدود ۸٫۵ تا ۹ میلیون تومان می باشد.

هزینه اعلام شده برای سفر به عتبات دانشجویی از طریق کاروان های زمینی نیز حدود ۴٫۵ تا ۵ میلیون تومان برآورد شده است.

همچنین در نظر داشته باشید که مطابق اعلام این سامانه، هزینه سفر کاروان های مناسبتی در ایام نوروز که از بازه ۲۴ اسفند تا ۹ فروردین را شامل می شود، احتمالا افزایش خواهد یافت.

در ضمن سامانه عتبات دانشجویی اعلام کرده است که با رایزنی های صورت گرفته، تخفیفات خوبی برای کاروان های دانشجویی در نظر کرفته که در نتیجه آن، قیمت سفر با این کاروان ها، نسبت به کاروان های هم درجه سازمان حج و زیارت، تا حدودی کمتر خواهد بود. برای اطلاع از آخرین اطلاعیه های مربوط به هزینه سفر به عتبات دانشجویی ۱۴۰۰ به سایت سامانه عتبات دانشجویی labbayk.i مراجعه نمایید.

دانلود برنامه سایت لبیک

سامانه عتبات دانشجویی، برای راحتی متقاضیان استفاده از خدمات سامانه خود، اقدام به طراحی اپلیکیشنی با نام لبیک نموده است. با نصب این برنامه بر روی تلفن همراه خود، می توانید به سرعت از آخرین اخبار و اطلاعیه های مرتبط با عمره و عتبات دانشگاهیان آگاهی یابید. همچنین امکان مشاهده اطلاعات کاروان، شرکت در مسابقات برگزار شده در این سامانه، مشاهده برنامه سفرهای پش رویتان، شرکت در نظرسنجی و … نیز برای شما وجود خواهد داشت.

در حال حاضر، تنها نسخه اندروید اپلیکیشن لبیک ارائه شده و نسخه ios این برنامه طراحی نشده است. کابران آیفون لازم است برای استفاده از خدمات سامانه عتبات دانشجویی به سایت این سامانه مراجعه کنند. برای دانلود نسخه اندروید این برنامه می توانید به لینک زیر مراجعه نموده و آن را دانلود و بر روی گوشی خود نصب نمایید.

در سال های اخیر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با همکاری قوه قضاییه اقدام به راه اندازی سامانه های مختلفی کرده است تا بتواند بسیاری از امور خود را بدون مراجعه حضوری و از طریق بسترهای الکترونیکی به مردم ارائه کند. سامانه استعلام ممنوع الخروجی یکی از سامانه هایی است که در حال حاضر زیر نظر این سازمان فعالیت می کند.

اگر بعد از خواندن این مقاله، سوال یا ابهامی در خصوص سامانه عتبات دانشجویی labbayk.i  ​داشتید هم می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره سامانه ها تماس بگیرید. کارشناسان سامانه ها تمام سوالات شما را به کامل ترین شکل ممکن پاسخگو هستند.

سایت لبیک عتبات دانشجویی