سامانه فارغ التحصیلان


سامانه فارغ التحصیلان

هر آنچه در رابطه با سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu.ir باید بدانید در این مقاله آموزشی ارائه داده شده است. سامانه امین آموزش و پرورش


سامانه فارغ التحصیلی امین

جهت مشاوره در زمینه سامانه فارغ التحصیلی امین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله آموزشی توضیحات کامل و جامعی را پیرامون سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu.i در اختیار شما قرار داده ایم. سامانه فارغ التحصیلی امین از شهریور ماه ۹۴-۹۵ توسط وزارت آموزش و پرورش کشور به منظور انجام مراحل فارغ التحصیلی دانش آموزان طراحی شده است. سامانه امین تمامی امور مرتبط با فرآیند فارغ التحصیلی را انجام می دهد. پس از بررسی و اعتبار بخشی اطلاعات فارغ التحصیلان و تایید توسط مسئولان، گواهینامه فارغ التحصیلی برای دانش آموزان صادر می شود.

افراد برای ورود به سامانه امین آموزش و پرورش ، سامانه فارغ التحصیلی امین به نشانی اینترنتی edu.medu.i باید نام کاربری و رمز عبور داشته باشند. در ادامه این مقاله نحوه ورود به سامانه فارغ التحصیلی امین به صورت کامل بیان شده است. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

sida.medu.i | سامانه ثبت نمرات دانش آموزی

سر فصل ها

edu.medu.i

سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu.i تمامی مشخصات و سوابق تحصیلی دانش آموزان فارغ التحصیل را نگهداری می کند و براساس این اطلاعات، تاییدیه تحصیلی را جهت ارائه به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به دفاتر پیشخوان ارسال می کند. لازم به ذکر است، ورود به سامانه و ویرایش اطلاعات، مشخصات و سوابق تحصیلی دانش آموزان، فقط توسط مدیران مدارس امکان پذیر است.

برای ثبت درخواست صدور مدرک فارغ التحصیلی در سایت امین، فقط مدیر یا معاون اجرایی مدرسه می تواند اقدام کند و ورود به سایت نیز با استفاده از نام کاربری و رمز عبور میسر خواهد بود.

سامانه امین

سامانه امین آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی edu.medu.i به منظور ثبت درخواست برای صدور مدارک تحصیلی دوره متوسطه و پیش دانشگاهی طراحی شده است. کاربرانی که قصد ورود به سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu.i   را دارند، باید نام کاربری و رمز عبور داشته باشند. تنها مدیران یا معاون اجرایی مدارس امکان ورود به سامانه و ثبت درخواست برای صدور مدارک فارغ التحصیلی دانش آموزان را دارند. برای آشنایی بیشتر، نحوه ورود به سامانه فارغ التحصیلی امین به صورت تصویری شرح داده شده است.

سامانه امین دانش آموزی

تمامی اطلاعات دانش آموزان برای سوابق تحصیلی در سامانه امین ذخیره می شود. اطلاعات فارغ التحصیلان بر اساس آخرین تغییرات آن ها به صورت منظم به سامانه سوابق تحصیلی کنکور ارسال شده تا برای تاثیر در آزمون سراسری به سازمان سنجش آموزش کشور ارائه شوند . سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu.i دارای خدمات دیگری نیز می باشد که در  ادامه بیان شده است:

دانش آموزان توجه داشته باشند، سامانه امین برای انجام امور مربوط به فارغ التحصیلی می باشد. دانش آموزان برای مشاهده و دریافت کارنامه، باید به سامانه همگام دانش آموزی مراجعه نمایند.

ورود به سامانه امین آموزش و پرورش

کاربران برای ورود به سامانه امین آموزش و پرورش و ثبت درخواست فارغ التحصیلی، به نام کاربری و رمز عبور نیاز دارند. مراحل اولیه صدور مدرک تحصیلی در سامانه دانا انجام می شود. پس از آن کاربران باید وارد سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu.i شده و مراحل ثبت درخواست فارغ التحصیلی را که شامل دو بخش می باشد، انجام دهند. به منظور تسهیل استفاده کاربران، نحوه ثبت درخواست در سامانه امین آموزش و پرورش در ادامه بیان شده است.

لینک ورود به سامانه فارغ التحصیلی امین

راهنمای ورود به سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu.i

لازم به ذکر است، مراحل اولیه عملیات مربوط به فارغ التحصیلی و درخواست صدور مدرک، از طریق سامانه دانا انجام می پذیرد و پس از آن براساس توضیحات زیر می توانید وارد سامانه امین شده و مراحل زیر را انجام دهید. مراحل ثبت درخواست فارغ التحصیلی در سامانه امین به نشانیedu.medu.i دارای دو مرحله قبل از تایید اولیه منطقه و بعد از تایید اولیه منطقه می باشد. راهنمای ورود به سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu.i در ادامه به صورت تصویری بیان شده است:

***برای ارسال کارنامه دانش آموزان از سایت دانا به سایت امین، وارد سایت دانا شوید و پس از اطمینان از ثبت نمرات، کارنامه را تا مرحله چاپ ببرید و سپس گزینه ارسال سوابق به امین را بزنید.

کد خطا ۴۰ – رشته غلط است

اگر موقع ارسال از سامانه دانا به سامانه امین برای دانش آموزان جهشی با خطا مواجه شده اید، لازم است این دانش آموزان را از قسمت ثبت نام تابستان سناد حذف کرده و دوباره از سامانه دانا دریافت نمایید و در سامانه امین از قسمت دریافت از سناد ، اطلاعات این دانش آموزان را مستقیما از سناد به امین منتقل کنید.

ثبت درخواست در سامانه فارغ التحصیلان امین edu.medu.i قبل از تایید اولیه منطقه

**برای کارایی بهتر از مرورگر فایرفاکس استفاده نمایید.

***نام کاربری ترکیبی از حرف کوچک s و کد مدرسه می باشد و رمز عبور را نیز باید از مدرسه دریافت کنید.

***برای ثبت نام و نام خانوادگی مسئولان مدرسه در قسمت پایین فرم ها و مدارک، لازم است، از قسمت عملیات اصلی گزینه مسئولین مدرسه را انتخاب نمایید و پس از درج اطلاعات لازم، بر روی گزینه ذخیره کلیک نمایید.

ثبت درخواست در سامانه فارغ التحصیلان امین edu.medu.i بعد از تایید اولیه منطقه

پس از انجام مراحل ذکر شده و تایید اولیه منطقه، برای تایید نهایی منطقه لازم است به روش زیر عمل نمایید:

***در صورتی که نیاز به دریافت مجدد دانش آموز داشته باشد باید تیک را بردارید . در غیر این صورت اطلاعات مدرسه قابل دریافت نخواهد بود.

***پس از کلیک بر روی گزینه ذخیره فرآیند ثبت نهایی اطلاعات دانش آموز انجام شده و درخواست صدور گواهینامه و مدرک فارغ التحصیلی برای او از سوی اداره آموزش و پرورش ثبت خواهد شد. پس از تایید اداره آموزش و پرورش و صدور مجوز، امکان مشاهده و چاپ آن از طریق بخش گزارش ها و با عنوان جلد دفتر فارغ التحصیلی و صدور گواهی موقت امکان پذیر خواهد بود.

***در صورت مغایرت اطلاعات شخصی، تحصیلی و نمرات نهایی گواهی فارغ التحصیلی برای دانش آموز صادر نخواهد شد و جزئیات آن از طریق بخش گزارش های کنترلی – مغایرت فاینال سامانه فارغ التحصیلی امین،  توسط معاون اجرایی مدرسه مورد بررسی قرار می گیرد.

نحوه ارسال اطلاعات پایه دهم به سامانه فارغ التحصیلی امین

شرایط حذف دانش آموز سامانه امین مدارس

چنانچه می خواهید دانش آموز را از فارغ التحصیلی خارج نمایید در صورتی که دارای شرایط زیر بود، می توانید روی گزینه خروج از فارغ التحصیلی کلیک نمایید:

دریافت اطلاعات سامانه امین جهت چاپ کارنامه

پس از مدت ها بالاخره انتظار به سر آمد و سیدا اطلاعات دانش آموزان غایب را از سامانه امتحانات نهایی فاینال به درستی دریافت نمود. لذا مدارس می توانند نسبت به دریافت اطلاعات از سامانه دانش‌آموزی سیدا در سامانه یکپارچه دانش آموزی امین دریافت نمایند. شایسته است برای انجام درست دریافت اطلاعات و همچنین محاسبه نمرات نکات زیر در نظر گرفته شود:

دریافت اطلاعات در امین جهت چاپ کارنامه

گزارش ۲۹۰ در سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu.i

گزارش ۲۹۰ در سامانه فارغ التحصیلی امین، همان فرم پیش نویس معرفی دانش آموزان برای صدور گواهینامه می باشد. برای دسترسی به گزارش ۲۹۰ در سامانه امین، به بخش گزارش ها مراجعه کرده و گزینه گزارش ۲۹۰ را مشاهده نمایید.

بهم ریختگی گزارش های سامانه امین مدارس

بعضی مواقع گزارش های دریافتی از سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu.i ناخوانا و یا بهم ریخته است. برای رفع این مشکل، لازم است فونت تیتر را دانلود کرده و نصب نمایید.

آمار ورود به سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu.i

به منظور امنیت بیشتر سامانه و همچنین اطلاع از انجام عملیات کاربران توسط سطوح بالاتر و اطلاع از ورود افراد غیر مجاز به سامانه و در صورت لزوم تغییر رمز کاربری، در بخش گزارشات کنترلی گزینه آمار ورود به سیستم پیش بینی شده است. که در آن تاریخ و ساعت ورود کاربر به سیستم قابل مشاهده است.

در صورت بروز هرگونه مشکل در ورود به سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu.i می توانید با کارشناسان مجموعه مشاور گروپ به شماره ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳ تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول کاربران سامانه امین edu.medu.i

کاربران برای ورود به سامانه فارغ التحصیلی امین باید به چه سایتی مراجعه نمایند؟

کاربران برای ورود به سامانه امین آموزش و پرورش باید به نشانی اینترنتی edu.medu.i مراحعه نمایند.

گزارش ۲۹۰ در سامانه فارغ التحصیلی امین چیست؟

همان فرم پیش نویس معرفی دانش آموزان برای صدور گواهینامه می باشد. برای دسترسی به گزارش ۲۹۰ در سامانه امین، به بخش گزارش ها مراجعه کرده

کاربران برای ورود به سامانه امین به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟

ورود کاربران به سامانه امین آموزش و پرورش با استفتده از نام کاربری و رمز عبور امکان پذیر است.

جهت مشاوره در زمینه سامانه فارغ التحصیلی امین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه امین فارغ التحصیلی l edu.medu.i امین سامانه فارغ التحصیلان

سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu.i با هدف انجام مراحل فارغ التحصیلی دانش‌آموزان دوره‌ی متوسطه دوم به صورت اینترنتی طراحی شده است. مدیران و مسئولان مدارس با استفاده از نام کاربری و رمزعبور خود می‌توانند وارد سامانه‌ی امین شده و برای صدور گواهی فارغ التحصیلی دانش‌آموزان اقدام کنند. لازم به ذکر است، نیازی به مراجعه‌ی دانش‌آموزان به سایت فارغ التحصیلی امین نخواهد بود و کلیه‌ی مراحل توسط مدیر یا معان اجرایی مدارس انجام می‌شود.

راهنمای ورود به سامانه‌ی فارغ التحصیلی امین و مراحل صدور مدرک فارغ التحصیلی برای دانش‌آموزان، به صورت تصویری در این مقاله ارائه داده شده است.

فهرست مطالب :

سامانه امین

سامانه امین تمامی اطلاعات و مشخصات مربوط به دانش‌آموزان فارغ التحصیل را نگهداری می‌کند و سپس تاییدیه تحصیلی را برای ارائه به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به دفتر پیشخوان دولت ارسال خواهد کرد. صدور گواهینامه‌ی دوره‌ی متوسطه و پیش دانشگاهی، از مهم‌ترین خدمات سایت فارغ التحصیلی امین است. پس از بررسی و تأیید اطلاعات فارغ التحصیلان توسط مسئول مربوطه، مدارک تحصیلی دانش‌آموزان صادر می‌شود.

لازم به ذکر است، فقط مدیر یا معاون اجرایی مدرسه امکان ورود به سامانه امین و صدور مدارک فارغ التحصیلی برای دانش‌آموزان را دارد.

ورود به سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu.i

ورود به سامانه امین فارغ التحصیلی edu.medu.i از طریق دسترسی به نام کاربری و رمزعبور امکان‌پذیر است. کاربران توجه داشته باشند، مراحل اولیه‌ی صدور مدرک فارغ التحصیلی برای دانش‌آموزان از طریق سایت دانا انجام می‌شود. سپس لازم است مدیر یا معاون اجرایی با مراجعه به سامانه امین، مراحل فارغ التحصیلی را انجام دهند.

انجام مراحل فارغ التحصیلی در سامانه امین دارای دو مرحله (قبل از تایید اولیه‎‌ی منطقه و بعد از تایید اولیه‌ی منطقه) است.

🔺🔺برای ورود به سامانه امین، می‌توانید از مرورگرهای کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر استفاده کنید. توصیه می‌شود برای کارایی بهتر، با مرورگر فایرفاکس وارد شوید.

نحوه‌ی ورود به سامانه امین فارغ التحصیلی:

✔️ برای ورود به سامانه امین آموزش و پرورش به نشانی edu.medu.i مراجعه کنید.

✔️ نام کاربری، رمزعبور و کد امنیتی را وارد کنید.

✔️ پس از ورود به سامانه، مراحل فارغ التحصیلی دانش‌آموزان را انجام دهید.

برای ورود به سامانه امین “اینجا” کلیک کنید.

صدور مدرک فارغ التحصیلی در سامانه امین

صدور مدرک فارغ التحصیلی در سامانه امین، دارای دو مرحله است: قبل از تایید اولیه‌ی منطقه و بعد از تایید اولیه‌ی منطقه. برای آشنایی بیشتر مدیران و مسئولان مدرسه، راهنمای صدور مدرک فارغ التحصیلی در سامانه امین به صورت تصویری در ادامه ارائه شده است:

صدور مدرک در سامانه امین قبل از تایید اولیه‌ی منطقه:

✔️ پس از انجام مراحل اولیه در سامانه‌ی دانا، فایل فارغ التحصیلان را دریافت کنید. سپس با استفاده از گزینه «ارسال فایل از مدرسه به سامانه» آن را به سامانه‌ فارغ التحصیلی امین ارسال کنید:

نکته: برای ارسال اطلاعات دانش‌آموزان از سایت دانا به سامانه امین، پس از ورود به سایت دانا و اطمینان از ثبت نمرات، کارنامه را تا مرحله چاپ ببرید و در انتها بر روی گزینه‌ی «ارسال سوابق به امین» کلیک کنید.

در صورتیکه فایلی ارسالی مشکل داشته باشد، یک فایل پی دی اف برای شما نمایش داده می‌شود. پس از مطالعه‌ی فایل و رفع مشکلات آن، دوباره‌ فایل اطلاعات دانش‌آموز را ارسال کنید.

✔️از بخش «عملیات اصلی» و سپس «مشاهده اطلاعات دانش آموزی» اطلاعات دانش‌آموزان را با دقت بررسی کنید و از کامل بودن آن اطمینان حاصل کنید.

صدور مدرک در سامانه امین بعد از تایید اولیه‌ی منطقه:

✔️ پس از بررسی و تایید فارغ التحصیلی، در صورت عدم خطا، تیک تایید منطقه فعال می‌شود و وضعیت فارغ التحصیلی دانش‌آموز انجام می‌شود.

✔️ در گام بعدی از طریق گزینه گزارش‌ها و فرم ۲۹۱۱، فهرست فارغ التحصیلان را روی دستگاه خود ذخیره کنید و بررسی‌های لازم را انجام دهید. (با مراجعه به بخش گزارش‌های کنترلی، مغایرت کارنامه و مغایرت فاینال را بررسی کنید.)

✔️ پس از بررسی اطلاعات و اطمینان از کامل بودن فهرست، از طریق بخش عملیات اصلی و سپس وضعیت فارغ التحصیلی، تیک مربوط به تایید نهایی مدرسه را فعال کنید و روی گزینه‌ی «ذخیره» کلیک کنید.

✔️پس از صدور مجوز توسط منطقه، در بخش «گزارش‌ها» امکان چاپ دفتر فارغ التحصیلان فعال می‌شود.

خروج دانش آموز از فارغ التحصیلی در سامانه امین

برای خروج دانش‌آموزان از فارغ التحصیلی در سامانه امین، لازم است گزینه‌ی «خروج از فارغ التحصیلی» را انتخاب کنید. قبل از صدور شماره گواهی‌نامه در صورتیکه وضعیت دانش‌آموز برابر با فارغ التحصیل باشد، وضعیت دانش‌آموز مخالف با درحال بررسی باشد، یا تایید نهایی مدرسه فعال نشده باشد و اطلاعات دانش‌آموز به پایگاه اطلاعاتی ارسال نشده باشد، کاربر مدرسه می‌تواند دان‌ آموز را از فارغ التحصیلی خارج کند.

توجه داشته باشید، پس از ارسال اطلاعات دانش‌آموز به پایگاه، مجوز خروج از فارغ التحصیلی وجود ندارد.

مراحل ارسال اطلاعات از سامانه سیدا به سامانه امین

در انتها به یکی از سوالات پرتکرار کاربران در رابطه با مراحل ارسال اطلاعات از سامانه سیدا به سامانه امین و دریافت کارنامه و سپس انجام امور فارغ التحصیلی، پاسخ داده‌ایم.

☑️مرحله اول:

☑️مرحله دوم:

سایر مراحل به صورت زیر است:

جمع بندی

انجام امور فارغ التحصیلی دانش‌آموزان و صدور مدرک فارغ التحصیلی، به صورت اینترنتی و از طریق سامانه امین edu.medu.i انجام می‌شود. مدیر و معاون اجرایی مدرسه با به همراه داشتن نام کاربری و رمزعبور می‌توانند وارد سامانه شده و مراحل صدور مدرک فارغ التحصیلی دانش‌آموزان را انجام دهند. توجه داشته باشید، فقط مسئولان مدرسه شرایط ورود به سایت امین را دارند.

اگر ابهامی درباره‌ی سامانه‌ امین دارید، می‌توانید سوالات خود را در قسمت کامنت مطرح کنید. کارشناسان مجموعه در کمتر از ۲۴ ساعت پاسخگوی شما خواهند بود.

سوالات متداول

گزارش ۲۹۰ در سامانه فارغ التحصیلی امین چیست؟ گزارش ۲۹۰ در سامانه امین همان فرم پیش‌نویس معرفی دانش‌آموزان برای صدور گواهینامه فارغ التحصیلی است. بعد از ارسال اطلاعات دانش‌آموز به پایگاه امکان حذف از سامانه امین وجود دارد؟ خیر. پس از ارسال اطلاعات دانش‌آموزان به پایگاه، مجوز حذف وجود ندارد. برای ورود به سامانه امین چه اطلاعاتی لازم است؟ برای ورود به سامانه فارغ التحصیلی امین، باید به نام کاربری و رمزعبور دسترسی داشته باشید. @co ex : h ps:schema.o g, @ ype: FAQPage, mai E i y: @ ype: Ques io , ame: 290 , accep edA swe : @ ype: A swe , ex : 290 zw j; zw j; . , @ ype: Ques io , ame: zw j; , accep edA swe : @ ype: A swe , ex : . zw j; . , @ ype: Ques io , ame: , accep edA swe : @ ype: A swe , ex : .

گزارش ۲۹۰ در سامانه فارغ التحصیلی امین چیست؟

گزارش ۲۹۰ در سامانه امین همان فرم پیش‌نویس معرفی دانش‌آموزان برای صدور گواهینامه فارغ التحصیلی است.

بعد از ارسال اطلاعات دانش‌آموز به پایگاه امکان حذف از سامانه امین وجود دارد؟

خیر. پس از ارسال اطلاعات دانش‌آموزان به پایگاه، مجوز حذف وجود ندارد.

برای ورود به سامانه امین چه اطلاعاتی لازم است؟

برای ورود به سامانه فارغ التحصیلی امین، باید به نام کاربری و رمزعبور دسترسی داشته باشید.

میانگین امتیاز ۵ ۵٫ جمع امتیاز ۱

هنوز امتیازی ثبت نشده

سامانه فارغ التحصیلان