سامانه ارزش افزوده www.evat.ir


سامانه ارزش افزوده www.evat.ir

در این مقاله سامانه ها لینک ورود به سامانه مالیات بر ارزش افزوده evat.ir، مشاهده اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و ثبت نام در سایت عملیات الکترونیکی ارائه شده است.


سامانه ارزش افزوده www.evat.ir

برای مشاوره سامانه مالیات بر ارزش افزوده

برای مشاوره سامانه مالیات بر ارزش افزوده

  برای ورود مستقیم به سامانه ارزش افزوده کلیک کنید.

 در ادامه راهنمای تصویری استفاده از سامانه ارزش افزوده به نشانی www.eva .i  ارائه شده است .

مالیات بر ارزش افزوده نوعی مالیات است که در بازه های زمانی مختلف از مودیان مالیاتی دریافت می شود. با توجه به اینکه بسیاری از خدمات مربوط به سازمان امور مالیاتی کشور به صورت غیر حضوری ارائه می شود، سامانه مالیات بر ارزش افزوده روی کار آمده است تا بتواند بعضی از خدماتی که به صورت غیر حضوری قابل انجام می باشند را به صورت غیر حضوری انجام دهد.

با توجه به اهمیت سامانه مالیات بر ارزش افزوده برای مودیان مالیاتی، در این مقاله توضیحات کاملی در خصوص ورود به سامانه اینترنتی www.eva .i ، مشاهده اظهارنامه ارزش افزوده، نحوه ثبت نام و سایر امکانات آن ارائه شده است.

معرفی سامانه مالیات بر ارزش افزوده www.eva .i

در گذشته کلیه مودیان مالیاتی برای انجام امور خود مانند تسلیم اظهارنامه های مالیاتی باید به سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه می کردند، اما در حال حاضر با توجه به بسترهای اینترنتی مناسب، نیاز به مراجعات حضوری برای انجام بعضی از امور مالیاتی کشور به حداقل رسیده است.

سامانه الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده به نشانی www.eva .i ، سامانه ای است که با هدف ارائه خدمات به کلیه مودیان مالیاتی ارزش افزوده روی کار آمده است. این سایت خدمات مختلفی را به صورت غیر حضوری به مودیان مالیاتی ارائه می کند که باعث شده است بسیاری از امور مربوط به مودیان مالیاتی با سرعت و سهولت بیشتری انجام شود.

لازم به ذکر است که برای ورود به سامانه مالیات بر ارزش افزوده به نشانی eva .i  نیاز است که افراد قبلا در این سایت ثبت نام کرده باشند و نام کاربری و رمز عبور دریافت کرده باشند. در غیر این صورت امکان ورود به سامانه غیر حضوری مالیات بر ارزش افزوده برای مودیان مالیاتی وجود نخواهد داشت. مودیان مالیاتی دقت داشته باشند که برای ورود به این سامانه به نام کاربری و رمز ورود احتیاج دارن که نام کاربری و رمز عبور این سامانه، همان نام کاربری و رمز عبور سامانه کد اقتصادی می باشد.

ورود به سامانه مالیات بر ارزش افزوده eva .i

کلیه افرادی که قصد دارند از امکانات سامانه مالیات بر ارزش افزوده استفاده کنند، می بایست که ابتدا به این سامانه وارد شوند. دقت داشته باشید که برای انجام مراحل مربوط به خدمات الکترونیکی که در سامانه الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده ارائه می شود، نیاز به ثبت نام در این سایت می باشد.

لذا در صورتی که قبلا در سامانه الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده به نشانی www.eva .i ثبت نام کرده اید، می توانید از طریق روش زیر به این سایت وارد شوید. در غیر این صورت، ابتدا به سامانه ثبت نام سازمان امور مالیاتی وارد شوید و مراحل ثبت نام خود را انجام دهید.

برای ورود به سامانه الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده ابتدا یکی از مرورگرهای خود را باز کنید. برای ورود به این سامانه بهتر است که از مرورگر کروم و یا فایرفاکس استفاده کنید. حال در فیلد جستجوی گوگل آدرس سایت مالیات بر ارزش افزوده به نشانی eva .i را وارد کنید و به سایت مربوطه وارد شوید.

حال شما به صورت مستقیم به سامانه مالیات بر ارزش افزوده وارد شده اید. در صورتی که قصد استفاده از خدمات غیر حضوری این سامانه را دارید، می توانید نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد کنید و با کلیک کردن بر روی گزینه ورود به سامانه، به این سامانه وارد شوید.

در سال ۹۹ قانونی تصویب شد که براساس آن، تمامی واحد های مسکونی خالی از سکنه مشمول مالیات خواهند شد که برای کسب اطلاعات بیشتر، خواندن مقاله زیر توصیه می شود.

ثبت نام در سامانه بر ارزش افزوده eva .i

همان طور که گفته شد کاربران برای ورود به سایت ارزش افزوده به نشانی eva  باید در ابتدا ثبت کرده و نام کاربری و کلمه عبور را از این سایت دریافت کنند تا بتوانند ئوارد این سامانه شوند. حال اگز جچزو افرزادی هستیذ که فرایند ثبت نام ارزش افزوده رو انجام نداده اید در ادامه راهنمای تصویری نحوه ثبت نام در سامانه ارزش افزوده رو گذاشتیم.

در ابتدا وارد سامانه ارزش افزوده شوید و بر روی گزینه مراحل انجان ثبت نام کلیک کنید.

در ادامه روی گزینه انجام پیش ثبت نام کلیک کنید.

سپس به سایت سازمان امور مالیاتی کشور برای انجام مراحل ثبت نام وارد می شوید. پس از ورود به سایت بر روی لینک قرمز کلیک کنید.

در ادامه کد ملی و نوع مودی حقوقی و یا حقیقی بودن خود را انتخاب کنید.

سپس روی گزینه مشمولیت بر ارزش افزوده در سمت راست صفحه باز شده کلیک کنید.

در مرحله بعد گزینه ثبت نام جدید مودیان مالیاتی می باشد را انتخاب کنید.

در آخر با انتخاب گزینه ثبت ثبت نام شما نهایی شده و نام کاربری و کلمه عبور برای شما صادر می شود.

طبق قانون جدید مالیاتی، تمامی مالکان خودروهای با ارزش بیش از ۱ میلیارد تومان موظف اند مالیات اتومبیل خود را پرداخت کنند که در مقاله زیر به توضیحات بیشتر پرداخته شده است.

مشاهده اظهارنامه ارزش افزوده eva .i

کاربرانی که ثبت نام خود را در سایت www.eva .i انجام داده و نام کاربری و رمز عبور جهت ورود به این سامانه را دارند می توانند ، بعد از ورود به این سایت با انتخاب گزینه اظهار نامه ارزش افزوده، اظهارنامه مالیاتی خود را مشاهده کنند.

برای مشاهده اظهارنامه مالیاتی کافیه بعد از ورود به سایت و وارد کردن اطلاعات لازم، روی گزینه مشاهده و ثبت اطلاعات اظهارنامه کلیک کنید .

امکانات مالیات بر ارزش افزوده eva .i

سامانه مالیات بر ارزش افزوده به نشانی اینترنتی www.eva .i ، سامانه ای با هدف ارائه خدمات به مودیان مالیاتی است که مشمول قانون پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می باشند. لذا تمامی امکانات این سامانه در راستای تسهیل امور مودیان مالیاتی بر ارزش افزوده و سازمان امور مالیاتی کشور می باشد. از جمله امکاناتی که در این سامانه به مودیان مالیاتی ارائه می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

تسلیم اظهارنامه های مالیاتی: مودیان مالیاتی می توانند بدون هیچ گونه مراجعه حضوری به سازمان امور مالیاتی، اظهارنامه های خود را به صورت غیر حضوری در این سامانه ثبت کنند.

دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت قبوض مالیاتی: کلیه مودیان مالیاتی می توانند بدون مراجعه حضوری، قبض های مالیاتی خود را از طریق ورود به سامانه الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده دریافت نمایند. لازم به ذکر است که تمامی قبوض صادر شده دارای شناسه قبض و شناسه پرداخت می باشند و مانند قبوض دیگر قابل پرداخت به صورت اینترنتی هستند.

ارائه چک های تضمینی برای پرداخت بدهی مالیاتی: مودیان مالیاتی می توانند در صورت داشتن بدهی چک های تضمینی خود را مطابق قانون در سامانه مالیات بر ارزش افزوده ثبت کنند.

اگر بعد از خواندن این مقاله ، سوال یا ابهامی در خصوص ورود به سامانه مالیات بر ارزش افزوده به نشانی اینترنتی eva .i  داشتید هم می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره سامانه ها تماس بگیرید. کارشناسان سامانه ها تمام سوالات شما را به کامل ترین شکل ممکن پاسخگو هستند.

۱۸ مهر ۱۴۰۰

سامانه الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده به نشانی www.eva .i ، سامانه ای است که با هدف ارائه خدمات به کلیه مودیان مالیاتی ارزش افزوده روی کار آمده است.

سامانه ارزش افزوده www.evat.ir