سامانه ابلاغ سوء پیشینه با کد رهگیری


سامانه ابلاغ سوء پیشینه با کد رهگیری

در این مقاله، در بخش نخست، سامانه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه را معرفی نموده و در دو بخش بعدی، نحوه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با کد ملی و استعلام گواهی عدم سوء پیشینه با کد رهگیری را از این سایت توضیح داده ایم.


سامانه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه

.my ex p li e-heigh : 30px !impo a ; fo -size: 17px; . opdeskpaypaddi g- op:30px @media o ly sc ee a d (max-wid h: 768px) .cha g ma gi – op:20px; display:block !impo a .cha g_desk op ma gi – op:20px; display: o e !impo a @media (max-wid h:1008px) . o esp display: o e !impo a .fo m-co ol wid h: au o !impo a ; bo de – adius: 0px .i e -co e box ma gi -bo om: 15px !impo a .ali k img max-wid h: 100% !impo a ; wid h: au o !impo a ; heigh : au o !impo a .ali k h2 colo : gb(58, 109, 151); fo -size: 16px; ma gi -bo om: 20px .ali k h3 fo -size: 15px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi -bo om: 20px .ali k h4 fo -size: 14.5px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi -bo om: 20px .ali k h5 fo -size: 14px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi -bo om: 20px .ali k h6 fo -size: 13.5px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi -bo om: 20px .ali k p li e-heigh : 27px .ali k a fo -size: 15px .shoa backg ou d: gb(249, 249, 249) o e epea sc oll 0% 0%; ex -alig : ce e ; paddi g: 30px 10px; fo -weigh : bold; fo -size: 23px; ma gi -bo om: 20px; li e-heigh : 32px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi – op: 20px .e d bo de : 1px solid gb(220, 222, 181); backg ou d-colo : gb(254, 255, 232); paddi g: 10px; ma gi : 10px 0px; li e-heigh : 1.5; .slo fo -size: 50px; fo -family: yeka ; ma gi -lef : 20px; .slo2 fo -size: 50px; fo -family: yeka ; posi io : ela ive; op: 33px; ma gi – igh : 20px; .my able d bo de : 1px solid .my able : h-child(eve ) backg ou d: colo : whi e .my able : h-child(eve ) d colo : whi e !impo a .my able : h-child(odd) backg ou d: .mb-5 ma gi -bo om: 3px !impo a h4 fo -size: 14px !impo a ; fo -weigh : bold; colo : gb(58, 109, 151);

سامانه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه، بخشی از درگاه خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه به نشانی adli a .i  بوده که تحت عنوان سامانه ثنا شناخته می شود. پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه از این سایت، به دو روش امکان پذیر می باشد: پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با کد ملی و پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با کد رهگیری.

برای مشاوره سامانه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه

برای مشاوره سامانه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه

عناوین اصلی این مقاله

قوه قضاییه در سال ۱۳۹۵ سامانه ای را تحت عنوان سامانه ثنا راه اندازی نمود که از زمان راه اندازی آن، بسیاری از خدمات قضایی، به صورت اینترنتی و از طریق درگاه خدمات الکترونیک قضایی به نشانی adli a .i  انجام می گیرد.

یکی از بخش های سایت خدمات الکترونیک قضایی، سامانه صدور و پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه بوده که پیش از این، تنها با مراجعه حضوری به مراکز پلیس ۱۰ امکان پذیر می بود. اما در بسیاری از موارد، دیده شده که اشخاص، پس از درخواست صدور گواهی عدم سوء پیشینه، در مورد نحوه دریافت آن سوال داشته و از نحوه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه بی اطلاع می باشند؛ در حالی که پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه، از طریق سامانه ثنا و بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای امکان پذیر می باشد.

به همین دلیل در این مقاله، به توضیح نکات مربوط به سامانه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه پرداخته؛ در بخش نخست، سایت پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه را معرفی نموده و در دو بخش بعدی، نحوه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با کد ملی و کد رهگیری را توضیح خواهیم داد. 

سامانه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه

درگاه خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه به نشانی adli a .i  که تحت عنوان سامانه ثنا شناخته می شود، خدمات گسترده ای را به صورت اینترنتی و غیر حضوری به کاربران ارائه می نماید. امکان دریافت ابلاغیه های قضایی، پیگیری روند پرونده، درخواست عفو و نوبت دهی مراجع قضایی از جمله خدمات مفیدی است که توسط سامانه ثنا انجام می گیرد.

صدور گواهی عدم سوء پیشینه نیز یکی دیگر از خدماتی است که توسط درگاه خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه انجام می گیرد. برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه لازم است که اشخاص ابتدا مراحل ثبت نام سامانه ثنا و احراز هویت ثنا را انجام داده و در مرحله بعد با استفاده از کد ملی و کد ثنا وارد سایت ثنا شده و درخواست گواهی عدم سوء پیشینه خود را ثبت نمایند.

همانطور که ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه، از طریق درگاه خدمات الکترونیک قضایی امکان پذیر بوده، این سایت، امکان پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه را نیز در اختیار متقاضیان این گواهی قرار داده است. بدین منظور، لازم است تا متقاضیان با ورود به سامانه ثنا، با استفاده از یکی از دو روش کد ملی و کد رهگیری، آخرین وضعیت صدور گواهی عدم سوء پیشینه خود را پیگیری نموده و در صورت صدور گواهی، اقدام به دریافت و چاپ آن نمایند. در ادامه به توضیح این دو روش می پردازیم.

پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با کد ملی

پس از اینکه هزینه صدور گواهی عدم سوء پیشینه پرداخت شده و درخواست صدور به سامانه ارسال گردید ،نوبت به پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه می رسد. گفتیم که پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با هر دو روش کد ملی و کد رهگیری امکان پذیر می باشد. در این بخش، پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با کد ملی را توضیح می دهیم. در ادامه مطلب می توانید راهنمای تصویری پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با کد ملی را ملاحظه نمایید:

۱- ابتدا آدرس درگاه خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه به نشانی adli a .i رادر مرورگر دستگاه خود تایپ کرده تا مطابق تصویر زیر، وارد صفحه اصلی سایت شوید. در قسمت ( خدمات ویژه ) در سمت راست، بر روی گزینه ( سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی ) کلیک نمایید.

۲- در صفحه جدید، شماره ملی و رمز شخصی ( کد ثنا ) را در کادرهای مربوطه وارد کرده و دکمه مرحله بعد را بزنید.

۳- یک رمز موقت شش رقمی به شماره موبایلی که هنگام ثبت نام ثنا اعلام نموده اید، ارسال می شود. این رمز را در کادر مربوطه که در تصویر زیر ملاحظه می نمایید، وارد کرده و دکمه ورود را بزنید.

۴- بر روی برگه ( ابلاغیه های جدید ) کلیک نمایید تا گواهی عدم سوء پیشینه برای شما نمایش داده شود.

۵- بر روی دکمه ( دریافت نسخه چاپی ) کلیک نمایید تا متن ابلاغیه نشان داده شده و آماده چاپ گردد. اکنون می توانید با استفاده از گزینه ی دریافت و چاپ ابلاغیه ، گواهی عدم سوء پیشینه صادر شده را دریافت نمایید. 

پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه، مرحله پس از درخواست صدور گواهی می باشد. این درخواست مانند هر درخواست دیگری، مستلزم فراهم کردن مدارک لازم می باشد. پیشنهاد می شود برای اگاهی از مدارک لازم برای درخواست گواهی عدم سوء پیشینه، مقاله زیر را مطالعه نمایید.

پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با کد رهگیری

همانطور که دریافت گواهی عدم سوء پیشینه از طریق سامانه ابلاغ عدم سوء پیشینه امکان پذیر بوده، پیگیری این گواهی نیز از طریق سایت ثنا ممکن می باشد. اما گاهی با استفاده از روش پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با کد ملی، امکان مشاهده گواهی عدم سوء پیشینه صادر شده وجود ندارد. در چنین حالتی، می توان با استفاده از روش دوم یعنی پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با کد رهگیری، گواهی عدم سوء پیشینه را مشاهده و دریافت نمود. مراحل پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با کد رهگیری مطابق راهنمای تصویری زیر می باشد:

۱- آدرس درگاه خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه به نشانی adli a .i را جست وجو کرده تا مطابق تصویر زیر، وارد صفحه اصلی سایت شوید. در قسمت ( استعلام قضایی ) در سمت راست، بر روی گزینه ( استعلام مدارک قضایی ) کلیک نمایید.

۲- اکنون یک صفحه، مطابق تصویر زیر به شما نشان داده می شود. در کادر اول، نوع مدرک را درخواست گواهی عدم سوء پیشینه تعیین کرده، در کادر دوم، کد ۱۶ رقمی رهگیری را وارد کرده و در کادر سوم، تاریخ ایجاد مدرک یعنی همان تاریخ تنظیم ابلاغیه از پایگاه خدمات قضایی را وارد کنید. در نهایت، عدد موجود در تصویر امنیتی را در کادر چهارم نوشته و دکمه جست و جو را کلیک نمایید تا گواهی عدم سوء پیشینه نمایش داده شود.

چنانچه در خارج از کشور زندگی کرده و قصد دریافت گواهی عدم سوء پیشینه را دارید، به شما توصیه می گردد که مقاله زیر را نیز مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه در کانال تلگرام حقوق کیفری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه پاسخ دهند.

آخرین اخبار مرتبط با سامانه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه

مطابق اعلام معاون آمار و فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان البرز، شهروندان می توانند علاوه بر سامانه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه، از طریق برنامه عدالت همراه نیز اقدام به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه نمایند.

سوالات متداول

۱- سامانه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه چه سامانه ای است؟

۲- پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با کد ملی به چه صورت است؟

۳- پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با کد رهگیری به چه صورت است؟

برای مشاوره سامانه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه

برای مشاوره سامانه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه

برای مشاوره دریافت گواهی عدم سوء پیشینه

برای مشاوره دریافت گواهی عدم سوء پیشینه

  برای ورود مستقیم به سامانه گواهی عدم سوپیشینه کلیک کنید.

 در ادامه راهنمای تصویری استفاده از سامانهگواهی عدم سوپیشینه به نشانی adli a .i  ارائه شده است .

برای انجام بسیاری از امور جامعه نیاز به ارائه مدرک و یا همان گواهی عدم سوء پیشینه می باشد. در سال های اخیر، تنها روش به منظور دریافت گواهی عدم سوء پیشینه، مراجعه حضوری به دفاتر قضایی بود؛ اما در حال حاضر امکان پیگیری آن به صورت اینترنتی و آنلاین امکان پذیر می باشد. قوه قضاییه کشور به منظور سهولت در صدور این گواهی عدم سو سابقه، اقدام به راه اندازی سامانه گواهی عدم سوء پیشینه نموده است.

این سامانه از طریق سایت عدل ایران به نشانی adli a .i امکان پذیر می باشد. با توجه به لزوم اطلاع اشخاص حقیقی و حقوقی در رابطه با نحوه دریافت گواهی عدم سو سابقه، در ادامه این مقاله قصد داریم در رابطه با سامانه گواهی عدم سوء پیشینه و نحوه پیگیری سوء پیشینه صحبت نماییم.

معرفی سامانه گواهی عدم سوء پیشینه

سازمان قوه قضاییه به منظور رسیدن به اهداف خود اقدام به راه اندازی امکانات و سامانه های مختلفی نموده است تا کلیه مردم بتوانند به تمامی امکانات ارائه شده در قوه قضاییه دسترسی داشته باشند. به همین منظور، سایتی تحت عنوان سایت عدل ایران راه اندازی شده است تا بتواند بسیاری از خدمات قوه قضاییه را در خود جا دهد و این خدمات را به صورت آنلاین و الکترونیکی ارائه کند.

یکی از خدماتی که در سال های اخیر در سایت عدل ایران قوه قضاییه به نشانی adli a .i ، برای مردم قابل دسترس شد؛ دریافت گواهی عدم سوء پیشینه به صورت آنلاین و غیر حضوری بود. در گذشته تنها روشی که برای دریافت گواهی عدم سو سابقه وجود داشت، مراجعه به مراجع قضایی بود؛ اما در حال حاضر می توان با ورود به این سامانه، اقدام به دریافت این گواهی کرد.

سامانه گواهی عدم سوء پیشینه جزو سامانه هایی است که در سال های اخیر از سوی قوه قضاییه ارائه شد و در حال حاضر دسترسی به این سامانه، از طریق ورود به سایت عدل ایران میسر شده است. 

راهنمای ورود به سامانه گواهی عدم سوء پیشینه

راهنمای ورود به سامانه گواهی عدم سوء پیشینهسایت عدل ایران با هدف ارائه خدمات به مردم اقدام به راه اندازی سامانه ها و امکانات مختلفی نموده است. یکی از سامانه هایی که بسیار پرکاربرد می باشد، سامانه گواهی عدم سو سابقه است. اشخاص می توانند به منظور ورود به این سامانه باید به سایت adli a .i وارد شوند و از طریق این سایت، به این سامانه دسترسی داشته باشند.

سامانه گواهی عدم سوء پیشینه را دارید، می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید و به این سامانه وارد شوید.

ابتدا به سایت «سایت عدل ایران» وارد شوید.

در مرحله بعدی از میان خدمات بخش «اطلاع رسانی» بر روی گزینه «ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه» کلیک کنید.

در حال حاضر، شما به سامانه ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه وارد شده اید و می توانید از خدمات این سامانه استفاده نمایید.

پیگیری سوء پیشینه با کد ملی

آن دسته از افرادی که قصد دریافت گواهی عدم سوء پیشینه به صورت اینترنتی را دارند، می توانند به سایت عدل ایران وارد شوند و اقدام به ثبت درخواست خود برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه نمایند.

افرادی که قبلا در این سامانه درخواست خود را ثبت کرده اند می تواند برای دریافت گواهی و پیگیری سو سابقه خود با کد اقدام نمایند، اما لازم است که اشخاص قبل از پیگیری سوء پیشینه خودشان اقدام به ثبت نام در سامانه ثنا کنند و دو مرحله ثبت نام اولیه و احراز هویت را انجام دهند. در صورتی که قصد پیگیری وضعیت درخواست خود را برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه دارید، می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید.

ابتدا به سایت عدل ایران به نشانی اینترنتی esul case.adli a .i وارد شوید.

حال از طریق خدمات ویژه بر روی گزینه «سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی» کلیک کنید.

در این مرحله لازم است کد ملی و رمز ثابت سامانه ثنای خود را در قسمت های مشخص شده وارد کنید و بر روی گزینه مرحله بعدی کلیک نمایید.

به شماره تلفن همراه شما یک پیامک حاوی رمز عبور موقت ارسال می شود که می بایست آن را در قسمت مشخص شده وارد کنید و بر روی گزینه ورود کلیک نمایید.

حال شما به سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی وارد شده اید و می توانید برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه صادر شده خود بر روی گزینه «ابلاغیه های جدید» کلیک کنید.

حال ابلاغیه صادر شده با نام گواهی عدم سوء پیشینه را انتخاب کنید و اقدام به چاپ آن از طریق کلیک کردن بر روی گزینه نسخه چاپی کنید.

نحوه دریافت گواهی سوء پیشینه فوری

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد ثبت درخواست و دریافت گواهی عدم سوء پیشینه به صورت فوری را دارند، می بایست که به سایت عدل ایران وارد شوند و اقدام به ثبت درخواست خود کنند. بدیهی است که برای استفاده از این خدمت انجام مراحل احراز هویت و ثبت نام در سامانه ثنا مورد نیاز می باشد.

در صورتی که قبلا اقدام به ثبت نام در سامانه ثنا کرده اید، می توانید طبق مراحلی که در ادامه توضیح داده می شود، به سامانه ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه وارد شوید و از طریق این سایت اقدام به ثبت درخواست گواهی خود کنید.

ابتدا به سایت عدل ایران به نشانی esul case.adli a .i وارد شوید.

پس از ورود به این سایت از طریق بخش «اطلاع رسانی» بر روی گزینه ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه کلیک کنید.

حال کد ملی و رمز عبور ثنای خود را در قسمت مشخص شده وارد کنید و بر روی گزینه «مرحله بعدی» کلیک نمایید.

در مرحله بعدی یک کد به معنی رمز موقت به شماره تلفن همراه شما ارسال خواهد شد که می بایست آن را در قسمت مشخص شده وارد کنید و بر روی گزینه «ورود» کلیک نمایید.

حال پس از ورود به این سامانه بر روی گزینه «ثبت درخواست جدید» کلیک نمایید.

در مرحله نهایی کافیست که در پاسخ به سوال پرسیده شده از سوی سامانه بر روی گزینه «بله» کلیک کنید تا درخواست شما در این سامانه ثبت شود.

سامانه ابلاغ سوء پیشینه با کد رهگیری

در صورتی که پس از ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه به شما یک کد رهگیری داده شده است، می توانید از طریق ورود به بخش «استعلام مدرک قضایی»، اقدام به استعلام ابلاغ سوء پیشینه خود با کد رهگیری کنید. به منظور استعلام سوء پیشینه از طریق بخش مدرک قضایی نیاز به وارد کردن کد رهگیری و علاوه بر آن تاریخ صدور مدرک می باشد. لذا در صورتی که این دو اطلاعات را در دست دارید، می توانید اقدام به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه خود از طریق این بخش کنید.

در صورتی که کد رهگیری گواهی عدم سوء پیشینه خود را دریافت نکرده اید، می توانید از طریق سامانه مربوطه در صورت امکان، کد رهگیری صادر شده خود را مشاهده کنید و از طریق این کد رهگیری اقدام به پیگیری صدور گواهی عدم سو سابقه نمایید؛ اما در نظر داشته باشید که در صورت نداشتن تاریخ صدور مدرک، می بایست از طریق سامانه ابلاغ، این گواهی را دریافت کنید.

استعلام سوء پیشینه فوری اینترنتی

در سال های اخیر، اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور دریافت گواهی عدم سوء پیشینه می بایست به صورت حضوری به دفاتر قضایی مراجعه می کردند و اقدام به ثبت درخواست خود می کردند. در این روش گواهی با تاخیر بسیار زیادی صادر می شد.

به همین منظور، قوه قضاییه تصمیم به راه اندازی سامانه ای تحت عنوان سامانه گواهی عدم سوء پیشینه نموده است تا اشخاص بتوانند از طریق این سامانه به صورت الکترونیکی و در کمترین زمان ممکن اقدام به دریافت آن گواهی کنند.

در صورتی که قصد استعلام سوء پیشینه به صورت فوری را دارید، می توانید از طریق سامانه گواهی عدم سوء پیشینه و یا برنامه عدالت همراه، اقدام به ثبت درخواست جهت دریافت گواهی عدم سو سابقه کیفری نمایید تا این گواهی در سریع ترین زمان ممکن صادر و برای شما قابل دریافت شود.

اگر بعد از خواندن این مقاله، سوال یا ابهامی در خصوص سامانه گواهی عدم سوء پیشینه داشتید هم می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره سامانه ها تماس بگیرید. کارشناسان سامانه ها تمام سوالات شما را به کامل ترین شکل ممکن پاسخگو هستند.

سامانه ابلاغ سوء پیشینه با کد رهگیری