سازمان سنجش و اموزش کشور


سازمان سنجش و اموزش کشور

این مقاله در مورد سایت سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org نوشته شده و نحوه ورود به سایت سازمان سنجش کنکور و آزمون و استخدامی را بررسی کرده و به معرفی امکانات آن پرداخته است.


سایت سازمان سنجش www.sa jesh.o g

برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

لینک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

سازمان سنجش و آموزش کشور وظایف بسیار زیادی را در راستای آموزش کشور بر عهده دارد. اگر شما هم به نوعی با آموزش و آزمون های مختلف کشوری سر و کار داشته باشید؛ حتما نام سایت سنجش را شنیده اید. سایت سازمان سنجش جزء پرکاربردترین سایت هایی است که در کشور ایران مورد استفاده قرار می گیرد. لذا همه افراد جامعه باید با نحوه ورود به سایت سازمان سنجش و استفاده از آن آشنایی داشته باشند؛ چرا که بسیاری از امور مربوط به آزمون های سراسری مانند ثبت نام، دریافت کارت ورود به جلسه، اعلام نتایج و … در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می شود. به دلیل اهمیت بسیار زیاد این سایت کاربردی در این مقاله قصد داریم، از صفر تا صد سایت سنجش sa jesh.o g  را توضیح دهیم تا همه افراد جامعه با این سایت کاربردی آشنایی داشته باشند.

ورود مستقیم به سایت سنجش آموزش کشور 

ورود به سایت سنجش www.sa jesh.o g

سازمان سنجش و آموزش کشور دارای رسالت بسیار مهمی در زمینه آموزش کشور می باشد. هر ساله این سازمان آزمون های سراسری و بزرگی را برگزار می کند که تمامی فرآیندهای مربوط به این آزمون ها از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی www.sa jesh.o g انجام می شود. لازم به ذکر است که سایت سنجش دارای بخش های بسیار متنوع و مختلفی است که جهت استفاده از امکانات مختلف این سایت، باید ابتدا روش ورود به سایت سازمان سنجش را یاد گرفت. برای ورود به سایت سنجش ، افراد می بایست طبق مراحل زیر پیش بروند.

۴به همین سادگی به یکی از مهم ترین سایت های کشور ایران وارد شده اید و می توانید از امکانات آن استفاده کنید.

سایت سنجش آموزش چه امکاناتی دارد؟

سایت سنجش آموزش کشور دارای امکانات بسیار زیادی است که می تواند برای هر یک از افرادی که به هر نحوی با آزمون هایی که در سراسر کشور برگزار می شوند در ارتباط هستند، مفید واقع شود.سایت سازمان سنجش و آموزش کشور دارای بخش های مختلفی است که هر کدام امکانات مختلفی را به افراد ارائه می دهد.

ثبت نام، مشاهده اطلاعیه ها و … تمامی آزمون های زیر نظر سازمان سنجش

سازمان سنجش و آموزش کشور هر ساله آزمون های مختلفی را به صورت سراسری برگزار می کند. تمامی مراحل مربوط به این آزمون ها از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می شود.

شما می توانید برای ورود به هر قسمت از آزمون های سراسری بر روی لینک های رنگی سمت راست سایت کلیک کنید و از امکانات مربوط به هر کدام از این سامانه ها استفاده کنید. شما می توانید برای ورود مستقیم به هر یک از بخش های سازمان سنجش بر روی لینک های جدول زیر کلیک نمایید.

این سایت امکان انجام تمامی مراحل آزمون هایی که زیر نظر سازمان سنجش انجام می شوند را فراهم می کند.

دریافت فایل های موجود بر روی سایت سازمان سنجش

یکی دیگر از امکانات سایت سازمان سنجش این است که افراد می توانند تمامی فایل های قابل دریافت سازمان سنجش را در قسمت دریافت فایل، دریافت کنند و در صورت نیاز نسبت به مطالعه آن ها اقدام کنند. برای ورود به بخش دریافت فایل ها در سایت سنجش بر روی لینک زیر کلیک کنید.  

ارسال درخواست و یا اعتراض به نتایج آزمون ها

از دیگر امکانات سایت سازمان سنجش، ارسال درخواست و یا شرکت در نظرسنجی ها می باشد. در صورتی که قصد ارسال اعتراض به نتایج آزمون ها را دارید می توانید به قسمت «ارسال درخواست» سایت وارد شوید و درخواست خود را پس از انجام مراحل ثبت نام، در این سامانه ثبت کنید. همچنین می توانید برای ورود مستقیم به قسمت ارسال درخواست ها در سایت سازمان سنجش بر روی لینک زیر کلیک کنید.  

استفاده از سایت سنجش

تا به اینجای مقاله با امکانات مختلف سایت سنجش آموزش کشور آشنا شده اید؛ اما آیا می دانید که چه کسانی می توانند از سایت سنجش استفاده کنند؟ با توجه به آزمون هایی که هر ساله توسط سازمان سنجش برگزار می شود و مراحل ثبت نام، دریافت کارت ورود به جلسه، اعلام نتایج و … در سایت سازمان سنجش انجام می شود، مخاطبان زیر می توانند به سایت سنجش وارد شوند و از امکانات آن استفاده کنند. لازم به ذکر است که برای استفاده از سایت سنجش آموزش کشور ، کافیست طبق مراحل ذکر شده در مقاله به این سایت وارد شوید و با ورود به بخش مد نظر خود، از امکانات این سایت استفاده کنید.

مخاطبان سایت سازمان سنجش چه کسانی هستند؟

سایت سنجش کنکور

یکی از مهم ترین کاربردهای سایت سازمان سنجش ، انجام مراحل ثبت نام، ویرایش اطلاعات، دریافت کارت ورود به جلسه، اعلام نتایج و مشاهده اطلاعیه های مربوط به کنکور سراسری می باشد. این کاربرد سایت سنجش آموزش کشور باعث شده است که افراد زیادی برای ثبت نام در کنکورهای سراسری به سایت سازمان سنجش وارد شوند و از مراحل ثبت نام خود را انجام دهند. لازم به ذکر است که مجری برگزاری تمامی کنکورهای سراسری که شامل کنکور کارشناسی، کاردانی به کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد، سازمان سنجش و آموزش کشور است. در صورتی که قصد ثبت نام در یکی از کنکورهای سراسری را دارید، می توانید به سایت سنجش به نشانی اینترنتی sa jesh.o g وارد شوید و مراحل ثبت نام خود را از طریق این سایت انجام دهید. برای ورود به قسمت های مختلف سایت سنجش کنکور سراسری می توانید بر روی لینک های جدول بالا کلیک کنید.

با توجه به اینکه سازمان سنجش و آموزش کشور مجری برگزاری بسیاری از آزمون ها در سطح کشوری می باشد، داوطلبان باید برای ثبت نام در این گونه آزمون ها به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sa jesh.o g مراجعه کنند. در این مقاله سعی کردیم توضیحاتی را به شما ارائه دهیم که بتوانید با کمک آن ها به راحتی به قسمت های مختلف سایت سنجش آموزش دسترسی داشته باشید و از امکانات این سایت استفاده کنید.

سوالات متداول

۱- نحوه ورود به سایت سنجش آموزش کشور چگونه است؟

۲- سایت سنجش استخدامی به چه شکل قابل دسترسی است؟

۳- سایت سازمان سنجش چه امکاناتی دارد؟

برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور | sa jesh.o g

تیم تحریریه ۹۴ نظرها

همه افراد به خصوص دانش آموزان کنکوری و دانشجویان، با نام سازمان سنجش بسیار آشنا هستند و از خدمات آن بارها استفاده کرده اند. سازمان سنجش آموزش کشور امکانات فراوانی را در حوزه ارزیابی توانمندی های هر یک از داوطلبان شرکت در آزمون های علمی و استخدامی ایران ارائه می دهد که هر کدام در راستای اهدافی راه اندازی شده اند.

عمده مطلبی که تمامی افراد درباره این مرکز آزمون شناسی کشور اطلاع دارند این است که با همکاری دانشگاه های مختلف به گزینش دانشجو می پردازد اما در واقع عده کمی دارای اطلاعاتی کامل راجع به تمام وظایف این نهاد سنجش علمی کشور می باشند. بسیاری از وظایف و خدمات این سازمان از طریق درگاه اینترنتی آن یعنی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sa jesh.o g انجام می شود که امروز نیز قصد داریم به بررسی مطالب مربوط به این سامانه بپردازیم.

لینک مستقیم ورود به سامانه سازمان سنجش آموزش کشور

علاوه بر ثبت نام آزمون های علمی، نام نویسی آزمون های استخدامی سازمان های دولتی و غیردولتی نیز از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sa jesh.o g انجام می شود.

معرفی سایت سازمان سنجش آموزش کشور 

از آن جایی که این مرکز آزمون شناسی ایران برای سنجش و تعیین میزان سواد افراد، سالانه آزمون های مختلف زیادی را جهت ورود به دانشگاه ها و استخدام دستگاه های اجرایی برگزار می کند، برای برقراری ارتباط با تعداد بالای دانشجویان و در راستای داشتن یک برنامه منظم، از سال ۸۵ سعی به الکترونیکی کردن کلیه خدمات خود نمود و سامانه اینترنتی خود یعنی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sa jesh.o g را راه اندازی کرد که تقریبا ۸۰ درصد خدمات مربوط به آزمون های مذکور، از طریق آن ارائه می شوند.

سایت سازمان سنجش شامل بخش های مختلفی با مطالب گسترده در اکثر زمینه های علمی و آموزشی می شود که هر کدام دارای کاربرد های بسیاری می باشد و خدمات زیادی را در زمان بندی مناسب ارائه می دهد. در ادامه این متن به بررسی برخی از فواید قسمت های مختلف درگاه اینترنتی سازمان سنجش کشور می پردازیم:

بخش های مختلف سایت سازمان سنجش آموزش کشور 

با به کارگیری طراحی خوب و مناسب، سامانه الکترونیکی سازمان سنجش در چند بخش مختلف امکانات بسیاری را برای کمک رسانی به متقاضیان فراهم کرده است. بخش های مختلف آن شامل اخبار، سیستم پاسخگویی، دسترسی سریع، منو آزمون ها و پیوند های مرتبط می شود که در متن زیر به بررسی آن ها می پردازیم.

اخبار و اطلاعیه ها

در قسمت میانی سایت با یک سری از اخبار و اطلاعیه ها مواجه خواهید شد که عنوان آزمون های مختلف در آنجا نمایان می باشد. در ابتدایی ترین بخش این اطلاعیه ها، معمولا “اخبار ویژه“ دیده می شود که مهم ترین و ضروری ترین خبرها در این بخش به چشم می خورد.

بعد از آن ممکن است خبری با عنوان “عمومی” را مشاهده کنید که شامل اطلاعیه های کلی مربوط به تمامی داوطلبان رشته ها یا آزمون های مختلف می شود. در ادامه این بخش از سایت نیز تازه ترین و جدیدترین اخبار منتشر شده به تفکیک هر آزمون وجود دارد که این اطلاعیه ها در یک دسته بندی مشخص در بخش مخصوص به مقطع آن آزمون قرار گرفته اند.

سیستم پاسخگویی

در قسمت بالا ودر سمت چپ سایت سنجش آموزش کشور، بخشی با نام “سیستم پاسخگویی” وجود دارد که برای جواب دادن به درخواست ها و پرسش های داوطلبان راه اندازی شده است. این قسمت خود شامل پنج بخش زیر می شود:

برای پاسخگویی بهتر و سریع تر افراد می توانند با توجه به هدفی که دارند، به هر کدام از قسمت های نام برده شده در بالا مراجعه کنند و با ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش مسئله خود را بیان نمایند. قابل ذکر است که در صورت ورود به هر کدام از بخش های بالا صفحه ای یکسان از سایت سنجش برایتان باز خواهد شد که خود شامل موارد مختلف می شود. به این صورت که از قسمت بالای صفحه برای ثبت درخواست، سوال، اعتراض، پیشنهاد و دریافت شماره رهگیری، پیگیری یا داوطلبی می توانید اقدام نمایید.

البته توجه داشته باشید که متقاضیان قبل از طرح پرسش یا ثبت درخواست و عضویت در سامانه می توانند در قسمت پایین صفحه باز شده، سوالات متداول را مشاهده کنند و بعد از مطالعه آن ها با مشخص کردن نوع آزمون، موضوع و سوال، پرسش خود را در صورت وجود، جستجو نمایند. چنانچه جواب پرسش خود را در سوالات متداول پیدا نکردید، باید درخواست خود را شخصا در سایت سنجش ثبت کنید. به منظور انجام این کار بایستی در سامانه حساب کاربری داشته باشید و با فشردن گزینه “عضویت در سایت” اطلاعات شخصی خود را بعد از خواندن توضیحات مندرج در بالای صفحه، وارد نمایید.

دسترسی سریع

در قسمت پایین سیستم پاسخگویی و در سمت چپ، بخشی با عنوان “دسترسی سریع” وجود دارد. در صورتی که در زمان بندی مشخص اطلاعیه مورد نظر را در قسمت اخبار صفحه اول سایت مشاهده نکردید و یا کنجکاو هستید تا سازمان سنجش آموزش کشور را بیشتر بشناسید و با وظایف آن آشنا شوید، می توانید با مشاهده و جستجو در این بخش به موارد مهم اطلاعیه های منتشر شده مانند کارت ورود به جلسه کنکور سراسری، دفترچه انتخاب رشته کنکور و… دسترسی یابید. این قسمت شامل موارد زیر می شود:

الزامی است که داوطلبان قبل از نام نویسی در هر آزمونی، کارت اعتباری (سریال ثبت نام) را خریداری نمایند و سپس به ادامه فرآیند ثبت نام بپردازند که با کلیک بر روی قسمت “خرید کارت اعتباری” می توانند این کار را انجام دهند. در بخش “دریافت فایل” نیز می توانید تمام دفترچه های راهنما و فهرست حذفیات آزمون های مختلف را مشاهده نمایید و با توجه به نوع و سال برگزاری آزمون، فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

آزمون ها

یکی از وظایف سازمان سنجش آموزش کشور برگزاری آزمون برای مراکز آموزش عالی دولتی کشور می باشد. از آن جایی که این سازمان وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، جهت سنجش علمی و آموزشی افراد، سالانه آزمون های علمی مختلفی را برگزار می نماید که علاوه بر آن، آزمون های استخدامی دستگاه های اجرایی و دیگر سازمان ها را نیز شامل می شود. در این راستا شما می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال و یا برای بهره مندی از مشاوره ثبت نام آزمون های استخدامی، از کارشناسان مرکز ایران مشاوره کمک بگیرید.

در قسمت بالا در سمت راست صفحه نخست سایت سنجش، با یک منو رنگی از این آزمون ها در حوزه های گوناگون رو به رو می شوید. با کلیک کردن بر روی هر کدام از این گزینه ها، اطلاعیه های منتشر شده مربوط به آن از چند سال اخیر تا به امروز، دفترچه های انتخاب رشته یا دفترچه های راهنما، کارنامه، نتیجه اولیه و نهایی، سیستم انتخاب رشته کنکور گروه های مختلف آزمایشی و پرسش های متداول در صورت وجود نمایش داده خواهد شد. آزمون هایی که سایت سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعات مذکور درباره آن ها را ارائه می دهند، به ترتیب زیر می باشند:

پیوندهای مرتبط

در این قسمت، لینک سایت های مهم و مرتبط با سایت سازمان سنجش از جمله سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، مرکز المپیاد علمی دانشجویی سازمان سنجش و… دیده می شود که برخی از اطلاعیه های مربوط به آن ها از درگاه های اینترنتی موجود در این بخش ارائه می گردند.

سازمان سنجش آموزش کشور علاوه بر فراهم آوردن روش های علمی مختلف با انجام تحقیقات و پژوهش های لازم و ارائه خدمات گسترده در راستای برگزاری آزمون های سنجشی، کانال‌های اطلاع رسانی در فضای مجازی برای افراد محصل و شاغل تاسیس کرده است. توجه کنید که این کانال ها در پیام رسان های داخلی کشور قابل دسترسی می باشند که نشانی مستقیم آن ها در متن ذیل برای شما عزیزان آورده شده است:

سوالات متداول 

۱- متقاضیان چگونه از اطلاعیه های مقطع تحصیلی خود در سایت سازمان سنجش آموزش کشور مطلع شوند؟

در این مقاله تمام اطلاعات لازم در رابطه با نحوه دریافت اخبار جدید از سایت سازمان سنجش بیان شده است.

۲- سایت سازمان سنجش آموزش کشور چه اطلاعاتی را در اختیار داوطلبان قرار می دهد؟

سایت سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعاتی مانند نتایج کنکورهای سراسری و آزاد، دفترچه های راهنما، اطلاعیه های آزمون های استخدامی و … را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

۳- ثبت اعتراض یا درخواست در سایت سازمان سنجش آموزش کشور چگونه انجام می شود؟

برای ثبت اعتراض یا درخواست در سایت سازمان سنجش آموزش کشور باید به بخش سیستم پاسخگویی مراجعه نمایید که نحوه ثبت آن در این مقاله برای شما ذکر شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

سازمان سنجش و اموزش کشور