زمان بندی ثبت نام یارانه


زمان بندی ثبت نام یارانه

این مطلب درخصوص سایت ثبت نام یارانه جدید ۱۴۰۱ نوشته شده و نحوه ثبت نام یارانه جاماندگان ۱۴۰۱ در سامانه مربوطه را آموزش داده است.


پخش آنلاین ویدئو

ثبت نام یارانه جدید جاماندگان

ثبت نام یارانه جدید ۱۴۰۱ برای ثبت نام جاماندگان و افرادی که مشمول دریافت یارانه نیستند به صورت آنلاین و از طریق سامانه ای که به این منظور معرفی شده است، انجام می گیرد. طرح هدفمندسازی یارانه ها از چند سال قبل کلید خورد تا به صورت ماهانه مبلغی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. این مبلغ در واقع به منظور کمک به مردم در برابر تورم و فشارهای اقتصادی در نظر گرفته شده بود. اما با گذشت زمان و افزایش تورم، یارانه هم چنان ثابت ماند تا کم کم ارزش خود را از دست بدهد. در نهایت بعد از مدت زیادی در سال ۱۴۰۱ تصمیم به افزایش مبلغ یارانه گرفته شد. به همین دلیل، بساری از کسانی که تا کنون یارانه دریافت نمی کردند، تصمیم به ثبت نام یارانه جدید گرفتند. در همین راستا، دولت سامانه ای معرفی کرده تا این افراد بتوانند به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعات حضوری نام نویسی شان را انجام داده و درخواست خود را برای برخورداری از این یارانه ارائه دهند.

به این ترتیب، همه جاماندگان یارانه از دوره های قبل و هم چنین کسانی که به تازگی تقاضای ثبت نام یارانه را دارند، می توانند به سایت تعیین شده جهت این امر مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. پس از این که داوطبان با مراجعه به سایت مذکور درخواست شان را ارائه می دهند، مسولین مربوطه شرایط سرپرست را بررسی خواهند کرد. در واقع، اطلاعات مورد نیاز از طریق سایر سازمان ها به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می شود تا امکان بررسی وضعیت مالی افراد جهت ثبت نام یارانه ۱۴۰۱ به خوبی وجود داشته باشد. اگر پس از انجام بررسی های لازم، داوطلب واجد شرایط شناخته شود، یارانه به وی تعلق می گیرد. با توجه به این که افراد زیادی در سراسر کشور متقاضی ثبت نام برای بهره مندی از یارانه معیشتی هستند، در این مطلب به صورت مفصل به زمان نام نویسی پرداخته، روش ورود به سایت ثبت نام یارانه جاماندگان از طریق آن را توضیح می دهیم.

لینک ورود به سایت ثبت نام یارانه جدید

زمان ثبت نام یارانه جدید ۱۴۰۱

طبق اطلاع رسانی های انجام شده، همه کسانی که در مراحل قبل از طرح هدفمندسازی یارانه ها جا مانده اند یا اکنون متقاضی دریافت آن می باشند، امکان نام نویسی به صورت آنلاین را خواهند داشت. نکته مهم درباره ثبت نام یارانه جاماندگان ۱۴۰۱ که داوطلبان باید به آن توجه داشته باشند، زمان در نظر گرفته شده جهت این کار می باشد. زیرا سامانه در نظر گرفته شده برای ثبت نام، ظرفیت لازم برای ورود همه متقاضیان به صورت یک جا را ندارند. به همین دلیل، چند روز مختلف را برای نام نویسی متقاضیان تعیین کرده اند. ملاک تعیین زمان ثبت نام یارانه جدید هم عدد سمت راست کد ملی سرپرستان خانوارها است. بر حسب زمان بندی های انجام شده، آن دسته از سرپرستانی که عدد سمت راست کد ملی شان زوج است، می توانند در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به سایت تعیین شده مراجعه نموده و نام نویسی شان را انجام دهند. 

آن دسته از سرپرستانی هم که عدد سمت راست کد ملی شان فرد است، می توانند در روزهای پنج شنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت برای ثبت نام یارانه اقدام نمایند. هم چنین، افرادی که در هر کدام از این گروه ها قرار گرفته و موفق به نام نویسی در روز مربوطه نشوند، این امکان را دارند که در روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه جهت ثبت درخواست استفاده از یارانه به سامانه مربوطه مراجعه نمایند. البته دقت داشته باشید که ثبت نام یارانه ۱۴۰۱ علاوه بر این موعد مشخص شده، در روزهای آینده هم انجام می گیرد تا جاماندگان هم چنان امکان نام نویسی داشته باشند. تا کنون اطلاعات زیادی در مورد زمان تمدید مجدد ثبت نام منتشر نشده است. اما به احتمال زیاد مجددا خبرهای مربوط به تمدید زمان ثبت نام یارانه جاماندگان هم از طریق کانال های مربوطه اطلاع رسانی می شود تا کسانی که به هر دلیل در این روزها امکان ثبت نام را پیدا نمی کنند، در ادامه فرصت لازم را داشته باشند.

سایت ثبت نام یارانه جدید جاماندگان sso.my.gov.i

اکنون که اطلاعات لازم را در مورد زمان بندی تعیین شده برای ثبت نام در اختیار دارید، به راحتی می توانید در روز مشخص شده جهت نام نویسی اقدام نمایید. امان همان گونه که اشاره کردیم، ثبت نام یارانه جاماندگان ۱۴۰۱ به صورت آنلاین و از طریق سامانه ای که توسط دولت مشخص شده است، انجام می گیرد. به همین دلیل، متقاضیان باید با این سامانه آشنایی داشته و روش ورود به آن را بدانند. با توجه به این که تعداد زیادی از مردم کشورمان داوطلب نام نویسی برای دریافت یارانه در این مرحله هستند، در این قسمت سایت مربوطه را معرفی کرده و روش ورود به آن را برای تان توضیح می دهیم. در ادامه هم روش ثبت نام یارانه جدید از طریق این سایت را بیان خواهیم کرد. در نتیجه، اگر شما هم متقاضی ارائه درخواست جهت بهره مندی از یارانه هستید، به سادگی می توانید وارد این سایت شده و نام نویسی تان را انجام دهید.

برای ورود به سایت در نظر گرفته شده جهت این امر هم نیاز است یک سری مراحل نسبتا ساده را پشت سر بگذارید که در این بخش به آن ها پرداخته ایم. این مراحل مورد نیاز جهت وارد شدن به سایت ثبت نام یارانه به شرح زیر می باشند:

در این قسمت نحوه ورود به سایت در نظر گرفته شده جهت ثبت نام یارانه ۱۴۰۱ را به صورت کامل توضیح دادیم. در ادامه نحوه ثبت درخواست برای دریافت یارانه از طریق این سامانه را هم بیان خواهیم کرد تا در صورت نیاز به راحتی بتوانید درخواست تان را ارئه دهید.

راهنمای ثبت نام یارانه جاماندگان ۱۴۰۱

در بخش قبل روش ورود به سامانه تعیین شده جهت ثبت نام یارانه جاماندگان را به صورت مفصل بیان کردیم. بنابراین اکنون به راحتی می توانید به این سامانه وارد شده و از خدمات آن استفاده کنید. یکی از مهم ترین خدمات فعلی این سایت هم نام نویسی کسانی است که از دریافت یارانه جا مانده یا جدیدا تقاضای دریافت آن را دارند. با توجه به این که سامانه مذکور به تازگی ایجاد شده، ممکن است بسیاری از مردم شناخت زیادی از آن نداشته باشند. از آن جایی که افراد زیادی در کشور متقاضی نام نویسی در طرح یارانه هستند، در این بخش نحوه ثبت نام جاماندگان یارانه ۱۴۰۱ را هم توضیح می دهیم. به این ترتیب، اگر شما هم به هر دلیل تا کنون از یارانه برخوردار نبوده اید یا این که به تازگی قصد ثبت نام دارید، می توانید اقدامات لازم را از این طریق انجام داده و دیگری نیازی به مراجعات حضوری نخواهید داشت.

برای ثبت نام یارانه جدید از طریق این سایت هم مانند وارد شدن به آن لازم است اقداماتی را به صورت پیوسته انجام دهید. در ادامه این اقدامات لازم را به صورت مرحله به مرحله برای تان آورده ایم. این موارد به شرح زیر می باشند:

با طی کردن این مراحل، ثبت نام یارانه جاماندگان به راحتی از طریق سایت تعیین شده انجام می گیرد. بنابراین اگر شما هم تمایل به نام نویسی جهت برخورداری از یارانه دارید، به سایت مذکور وارد شده و این مراحل را پشت سر بگذارید. 

نحوه تکمیل فرم ثبت نام یارانه جدید ۱۴۰۱

روش ثبت نام برای دریافت یارانه از طریق سایت مربوطه را به صورت کامل در بخش قبل بیان کردیم. افرادی که قصد ثبت نام یارانه جدید ۱۴۰۱ جاماندگان را دارند، باید این مراحل را با دقت پشت سر گذاشته و همه اطلاعات مورد نیاز را وارد کنند. از جمله مهم ترین مراحل لازم برای انجام این کار هم تکمیل فرم های ثبت نام یارانه است. البته همان گونه که مشاهده کردید، این فرم ها ساده بوده و تکمیل آن ها نیاز به تلاش زیادی ندارد. به طور کلی می توان این فرم ثبت نام یارانه جدید را به دو بخش اطلاعات سرپرست و اطلاعات اعضاء تقسیم بندی نمود. در بخش مربوطه به اطلاعات سرپرست باید مواردی هم چون نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، شماره تلفن همراه، کد ملی، جنسیت، وضعیت تاهل، کد پستی و اطلاعات حساب بانکی وارد شود. در قسمت مربوط به اعضاء هم باید کد ملی، تاریخ تولد و وضعیت تاهل هر عضو برای ثبت نام یارانه ۱۴۰۱ وارد شوند. 

نکات ثبت نام یارانه ۱۴۰۱

تا این جای کار نحوه ورود به سایت در نظر گرفته شده جهت نام نویسی برای دریافت یارانه را بیان کرده و روش ثبت نام از طریق آن را هم توضیح دادیم. بنابراین اکنون داوطلبان به راحتی می توانند وارد این سامانه شده و ثبت نام یارانه را با موفقیت انجام دهند. اما برای این که جهت این امر با مشکل رو به رو نشوید، لازم است به یک سری نکات هم توجه داشته باشید. به همین خاطر، در ادامه تعدادی از مهم ترین نکات نکات ثبت نام یارانه جاماندگان را برای تان آورده ایم. این موارد به شرح زیر می باشند:

تمام کسانی که از ثبت نام یارانه در مراحل قبل جا مانده اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند، باید به سایت در نظر گرفته شده جهت این امر به نشانی اینترنتی sso.my.gov.i   مراجعه کرده و اقدامات لازم را از این طریق انجام دهند. البته این افراد باید به زمان بندی ثبت نام یارانه ۱۴۰۱ توجه داشته باشند. زیرا برای ثبت نام یک زمان بندی مشخص تعیین شده و افراد باید بر اساس زوج یا فرد بودن رقم سمت راست کد ملی شان در روزهای اعلام شده به سامانه مراجعه نمایند. این زمان بندی ثبت نام یارانه جدید را به صورت کامل برای تان توضیح داده ایم. هم چنین با توجه به این که افراد زیادی در سراسر کشور تمایل به دریافت یارانه دارند، روش ورود به سامنه مربوط و انجام ثبت نام از طریق آن را هم بیان کرده ایم. پس اکنون در صورت نیاز به راحتی می توانید وارد سامانه مذکور شده و ثبت نام یارانه جاماندگان ۱۴۰۱ را با موفقیت انجام دهید.

سوالات متداول

۱- ثبت نام یارانه ۱۴۰۱ برای ثبت نام جدید و جاماندگان از طریق چه سایتی انجام می شود؟

۲- تاریخ شروع ثبت نام یارانه جدید ۱۴۰۱ چه موقع است؟

۳- نحوه ثبت نام یارانه جاماندگان ۱۴۰۱ به چه شکلی است؟

ثبت نام یارانه افراد جدید در سایت my.gov.i

متقاضیان ثبت‌نام برای یارانه جدید، نیازی به مراجعه حضوری به هیچ سازمانی را ندارند و با مراجعه به سایت my.gov.i می توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

ثبت نام یارانه افراد جدید از امروز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز شد. متقاضیان ثبت‌نام برای یارانه جدید، نیازی به مراجعه حضوری به هیچ سازمانی را ندارند و با مراجعه به سایت my.gov.i می توانند ثبت نام خود را انجام دهند.  جزئیات ثبت نام یارانه افراد جدید در سایت my.gov.i را با هم می خوانیم.

یارانه، از جمله کمک های معیشتی می باشد که از سوی دولت، در کشور ما، به مردم پرداخت می شود. از زمانی که اولین یارانه، به اقشار مختلف جامعه، پرداخت شد، سال های بسیار زیادی می گذرد و تاکنون، در طی سال های مختلف، میزان یارانه، به تناسب تورم، افزایش پیدا کرده است.

نحوه ثبت نام یارانه افراد جدید در سایت my.gov.i

سرپرستان خانوارهایی که تاکنون از گرفتن یارانه جامانده‌اند و یا متقاضی جدید دریافت یارانه می‌باشند، ابتدا لازم است برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* را شماره گیری نمایند و سپس با مراجعه به آدرس اینترنتی my.gov.i نسبت به ثبت درخواست برقراری یارانه خانوار خود اقدام کنند.

نحوه استعلام ثبت نام جاماندگان یارانه ۱۴۰۱

جاماندگان ثبت نام یارانه، به منظور ثبت نام برای یارانه ۱۴۰۱، لازم است تا مراحل تعیین شده از سوی سازمان هدفمند سازی یارانه‌ ها، را جهت استعلام وضعیت خود و سپس، ثبت نام یارانه جدید، انجام دهند. مراحل و نحوه ثبت نام یارانه جدید ۱۴۰۱، برای جاماندگان، طبق توضیحات زیر می باشد:

جاماندگان ثبت نام یارانه، به منظور استعلام وضعیت ثبت نام یارانه جدید خود در سال ۱۴۰۱، ابتدا، کد دستوری #کد ملی۴۳۸۵۷*۴ را شماره گیری نمایند.

لینک ثبت نام یارانه افراد جدید 

این گروه از متقاضیان یارانه ۱۴۰۱، در مرحله بعد، می توانند با مراجعه به سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، به آدرس my.gov.i ، برای ثبت نام یارانه جدید اقدام نمایند.

 

 

زمان بندی ثبت نام جاماندگان یارانه

لازم به ذکر است که مهلت یارانه جدید جاماندگان ۱۴۰۱، بر اساس آخرین رقم سمت راست کد ملی، برای اعداد زوج، در روزهای سه شنبه و چهارشنبه، مورخ ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت‌ ماه و برای اعداد فرد، در روز های پنجشنبه و جمعه، مورخ ۲۹ و ۳۰اردیبهشت ماه سال جاری، می باشد.

همچنین، اشخاصی که در تاریخ های مذکور، به هر علت، قادر به ثبت نام یارانه جدیدی نبوده،، این امکان را داشته تا در روزهای شنبه، مورخ ۳۱ اردیبهشت‌ ماه و یکشنبه، مورخ ۱ خرداد ماه، با ورود به سامانه، برای ثبت نام یارانه ۱۴۰۱، اقدام نمایند.

 

 

مدارک و اطلاعات ضروری جهت ثبت نام یارانه جدید

مدارک و اطلاعات ضروری، جهت ثبت نام یارانه جدید، برای جاماندگان، شامل شماره همراه که به نام سرپرست خانوار بوده، کد ملی، تاریخ تولد، کد پستی و شماره شبا بانکی که سرپرست خانوار، در آن حساب داشته، می باشد.

پس از پایان مهلت ثبت‌ نام، اطلاعات ارسالی از سوی ثبت نام کنندگان، به منظور تعیین دهک خانوار، به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارسال شده و در صورتی که ثبت نام کننده، واجد شرایط، شناخته شود، یارانه معوقه، متناسب با دهک خانوار ثبت نام شده، از اردیبهشت‌ ماه سال ۱۴۰۱ به خانواده ثبت نام شده، تعلق گرفته و به حساب سرپرست خانوار، واریز می شود.

*لازم به ذکر است که کلیه مراحل و نحوه  ثبت نام یارانه جدید، به صورت غیر حضوری و اینترنتی، انجام گرفته و بنابراین، نیاز به مراجعه حضوری متقاضیان، به هیچ سازمان و نهاد دولتی، در هیچ یک از شهرهای کشور نمی باشد.

نتیجه ثبت نام یارانه‌های جدید چه زمانی اعلام می‌شود؟

زمانی که ثبت نام کامل شود، کد ملی سرپرست خانوار به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می‌شود و در آنجا براساس شاخص‌هایی که دارند، کد ملی‌ها بررسی، دهک‌ها مشخص و به ما ابلاغ می‌شود. سپس یارانه افراد از ابتدای طرح محاسبه و معوقات هم پرداخت می‌شود.

خبر خوش بهادری جهرمی درباره ثبت نام یارانه ها محقق شد

 

 

زمان بندی ثبت نام یارانه