رفع مشکل دایرکت اینستا


رفع مشکل دایرکت اینستا

مشکل دایرکت اینستاگرام ، از دلایلی که باعث عدم نمایش پیامهای دایرکت میشود این است که حافظه داخلی گوشی پر باشد ، برای رفع این مشکل مقداری از حافظه …


مشکل دایرکت اینستاگرام

۷ روش برای رفع مشکل دایرکت اینستاگرام

قابلیت دایرکت مدتی است که به اینستاگرام اضافه شده و به عنوان یک ابزار گفتگو و تعاملی مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

این روز‌ها گزارشاتی مبنی بر عدم نمایش پیام‌ ها در دایرکت و یا دریافت نکردن پیام در دایرکت توسط کاربران اعلام شده است.

با مدیر هاب همراه شوید تا به اختصار راه حل‌ های رفع مشکل دایرکت اینستاگرام را مورد بررسی قرار دهیم.

دایرکت اینستاگرام چیست؟

I s ag am Di ec از ویژگی‌ های برنامه I s ag am برای به اشتراک گذاری در صفحه خصوصی کاربران است.

این ویژگی به شما این اجازه را می‌ دهد تا تصاویر، فایل‌ ها و آنچه را که می‌ خواهید برای یک یا چند کاربر در یک گروه به اشتراک بگذارید.

در حقیقت دایرکت اینستاگرام یعنی ارسال پیام خصوصی.

از قابلیت‌ های دایرکت در اینستاگرام ایجاد گروه است.

شما می‌ توانید گروه‌ هایی با حداکثر ۱۵ عضو ایجاد کنید و مطالب خود را از طریق دایرکت تنها برای اعضای گروه خود ارسال کنید.

مشکل دایرکت اینستاگرام با روش ها کاربردی زیر

روش اول) بررسی سرورهای اینستاگرام

در اولین قدم باید مطمئن شوید که مشکلی از طرف اینستاگرام نباشد، می توانید چند اکانت دیگر را امتحان کنید (با موبایل دوستانتان) و اگر مشکلی در سرور بود منتظر بمانید تا وضعیت سرور فعال گردد، اگر مشکل موقتی بود کمی صبر کنید.

روش دوم) بررسی فعال بودن دایرکت اینستاگرام

اینستاگرام امکانی را به کاربران می دهد تا قسمت دایرکت خود را خاموش کنند، پس پیش از هر اقدام برای حل مشکلات بررسی کنید که این قسمت خاموش نشده باشد. ۱.  وارد P ofile شوید و بر روی منو ضربه بزنید.

۲. از پایین بر روی Se i gs ضربه بزنید.

۳. وارد گزینه No ifica io s یا Push No ifica io s شوید.

۴. وارد قسمت Di ec Messages شوید.

۵. گزینه های موجود در صفحه باید مانند تصویر زیر باشند.

روش سوم) بستن اجباری و باز کردن اینستاگرام

در روش بعدی باید برنامه اینستاگرام را به طور اجباری بسته و مجدد باز کنید زیرا در بسیاری از موارد با همین کار مشکلات نرم افزاری برنامه حل خواهد شد.

در موبایل اندروید به تنظیمات رفته و وارد Apps o ifica io شوید و وارد Apps شوید.

از لیست برنامه های موجود i s ag am را پیدا کرده و انتخاب کنید.

بر روی دکمه FORCE STOP ضربه بزنید تا برنامه را به اجبار ببندیم.

پس از چند ثانیه مجدد برنامه اینستاگرام را باز کنید.

برای مدیریت دایرکت اینستاگرام خود به شکلی هوشمندانه و بدون دانش خاصی در مدیر هاب ثبت نام کنید و ۷ روز استفاده رایگان هدیه بگیرید!

روش چهارم) موبایل خود را یکبار خاموش و روشن کنید

اگر این مشکلات دایرکت برای شما تازه به وجود آمده است موبایل خود را خاموش کنید و پس از مدتی مجدد آن را روشن کنید پس از آن بررسی کنید که مشکل رفع شده است یا خیر.

روش پنجم) مشکل دایرکت اینستاگرام – حافظه Cache و Da a را پاک کنید

حافظه کَش و Da a اینستاگرام را پاک کنید تا اگر حافظه کش یا داده ها مشکلی برای دایرکت به وجود آورده باشند رفع شوند.

به تنظیمات موبایل رفته و بر روی Apps ضربه بزنید، در بخش Dow loaded برنامه I s ag am را پیدا کرده و بر روی آن مجدد ضربه بزنید.

از مشخصات برنامه بر روی Clea cache ضربه زده تا حافظه کش اینستاگرام حذف گردد.

اگر حافظه پنهان را در مرحله قبل پاک کردید و کماکان مشکل وجود داشت، داده های برنامه اینستاگرام را پاک کنید.

به تنظیمات رفته و وارد Apps شوید سپس وارد Dow loaded شده و برنامه اینستاگرام را پیدا کنید.

در صفحه مشخصات بر روی Clea Da a ضربه بزنید.

برای حذف حافظه کش در موبایل های آیفون مراحل زیر را انجام دهید : ۱٫ به Se i gs Ge e al iPho e S o age بروید. ۲٫ اینستاگرام را پیدا کرده و بر روی آن ضربه بزنید. ۳٫ بر روی Offload App ضربه بزنید تا حافظه کش اینستاگرام پاک شود.

روش ششم) بروزرسانی اینستاگرام

بررسی کنید که آخرین نسخه اینستاگرام بر روی موبایل شما نصب شده باشد و سعی کنید در اولین قدم اول برنامه اینستاگرام را حذف و مجدد نصب کنید، پیشنهاد می کنیم برنامه اینستاگرام را از اپ استورهای معتبر مانند گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

به برنامه گوگل پلی وارد شوید و بر روی منو سه خطی از بالا سمت چپ ضربه بزنید.

سپس My apps games را انتخاب کنید.

از تب UPDATES برنامه اینستاگرام را پیدا کنید و بر روی دکمه کناری یعنی UPDATE ضربه بزنید تا برنامه اینستاگرام بروزرسانی گردد.

دقت داشته باشید که اگر برنامه INSTAGRAM در تب UPDATE وجود نداشت یعنی اینکه اینستاگرام بروز شده است.

روش هفتم) پر بودن حافظه داخلی موبایل

از دلایلی که باعث عدم نمایش پیامهای دایرکت میشود این است که حافظه داخلی گوشی پر باشد، برای رفع این مشکل مقداری از حافظه اضافی موبایل خود را خالی کنید.

برخی از خدمات مدیر هاب

تحلیل و آنالیز شبکه های اجتماعی

مدیریت و زمانبندی ارسال پست

مطالب مرتبط

بهترین اپیلیکشن های کراپ ویدئو

چگونه واینر شویم

سه آموزش اصلی توییتر

گروه بندی

آخرین مطالب

مدیر هاب را دنبال کنید

از جدیدترین اخبار شبکه های اجتماعی باخبر شوید

صندوق ایمیل یا پوشه اسپم خود را جهت تائید اشتراک خود چک کنید

رفع مشکل دایرکت اینستاگرام (Di ec I s ag am)

دایرکت اینستاگرام به سرعت خود را به عنوان یکی از بهترین و پرکاربردترین ویژگی‌های این شبکه اجتماعی، معرفی کرده است. برای کاربران عادی، یک روش ایده آل برای ارسال پیام به دوستان و تعامل بیشتر با فالوورها است. در حالی که پیج‌های بیزینسی، از این قابلیت برای پشتیبانی سریع و ارتباط با مشتریان، استفاده می‌کنند.

متاسفانه مشکل دایرکت اینستاگرام در میان کاربران، بسیار رایج است. این قابلیت به همان اندازه که محبوب است، دقیقا به همان اندازه هم می‌تواند دردسرساز باشد. اما نگران نباشید، زیرا مشکلات رخ داده در دایرکت، با روش‌های مختلفی قابل حل شدن هستند!

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم با ۱۰ روش کاربردی، مشکل دایرکت اینستاگرام را رفع کنیم. اگر شما هم یکی از علاقمندان به این ویژگی محبوب I s ag am هستید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

انواع مشکلات دایرکت اینستاگرام

قبل از اینکه به روش‌های حل مشکلات دایرکت اینستاگرام بپردازیم، بهتر است با انواع آن‌ها، بیشتر آشنا شویم. زیرا در این صورت، راحت‌تر می‌توانیم به دنبال راه‌حل‌های موجود برای رفع این دردسرهای بزرگ بپردازیم.

البته گاهی اوقات، این مشکل به صورت برعکس رخ می‌دهد؛ یعنی شما نمی‌توانید پیام‌های ارسالی را دریافت کنید. یا در صورت دریافت، این اتفاق با تاخیر بسیار زیاد رخ می‌دهد. ناپدید شدن درخواست چت و خطای “Could ’ C ea e Th ead” از دیگر مشکلات دایرکت اینستاگرام محسوب می‌شوند.

رفع مشکل دایرکت اینستاگرام

ما در ادامه، برای همه این مشکلات، راه‌حل‌های مناسب را ارائه می‌دهیم. به احتمال بسیار زیاد، حداقل یکی از روش‌های زیر، می‌توانند شما را از دست مشکل دایرکت اینستاگرام راحت کنند.

مطمئن شوید مشکل از سرورهای اینستاگرام نیست

در بیشتر مواقع، اختلال در سرورهای اینستاگرام باعث بروز مشکلات در بخش‌های مختلف این شبکه اجتماعی از جمله دایرکت می‌شوند. در این شرایط، تنها کاری که باید انجام دهید، این است که منتظر بمانید تا این اختلالات رفع شوند.

برای اطمینان از این موضوع، می‌توانید از دوستان یا فالوورهای خود در مورد مشکلات دایرکت اینستاگرام سوال کنید. اگر آن‌ها هم نمی‌توانند از این بخش I s ag am استفاده کنند، نشان می‌دهد که سرورهای این شبکه اجتماعی با اختلال مواجه شده‌اند.

یک بار از اکانت خود خارج شده و دوباره وارد آن شوید

پیشنهاد می‌کنیم یک بار از حساب کاربری خود خارج شوید و دوباره در آن، لاگین کنید. این کار، اطلاعات اکانت شما را تازه می‌کند و ممکن است خطاهای موجود در دایرکت اینستاگرام را هم رفع نماید.

برای خروج از اکانت اینستاگرام، مراحل زیر را دنبال کنید:

اکنون با موفقیت از حساب خود خارج شده‌اید. توصیه می‌کنیم تلفن همراه خود را یک بار ریستارت کرده و سپس، دوباره وارد کاربری خود شوید. بعد از لاگین شدن، دایرکت اینستاگرام را دوباره چک کنید.

اپلیکیشن اینستاگرام را آپدیت کنید

ممکن است مشکل دایرکت اینستاگرام به دلیل قدیمی بودن نسخه اپلیکیشن نصب شده در تلفن همراه شما رخ دهد. در این شرایط، باید به فکر آپدیت یا به روز رسانی این برنامه باشید. برای این کار، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

نکته: کاربران سیستم عامل اندروید، می‌توانند نسخه بتا از اپلیکیشن اینستاگرام را نصب کنند. زیر بر اساس گزارش‌ها، بخش دایرکت در این نسخه، بهتر کار می‌کند.

اینستاگرام تحت وب را امتحان کنید

فرض کنید که دایرکت اینستاگرام به دلیل یک اختلال در اپلیکیشن این برنامه، دچار مشکل شده باشد. در این صورت، استفاده از نسخه تحت وب I s ag am می‌تواند یک راه‌حل مناسب برای رفع این اشکال باشد. اینستاگرام تحت وب، تقریبا مشابه با نسخه اپلیکیشن این شبکه اجتماعی طراحی شده است و صرف نظر از دستگاه شما، همواره در حال به روز رسانی است.

نکته: برای آشنایی کامل با اینستاگرام تحت وب، می‌توانید مقاله “اینستاگرام تحت وب چیست و چه امکاناتی دارد؟” را مطالعه نمایید.

خب بیایید شروع کنیم! مرورگر اینترنت (موزیلا، کروم، سافاری و …) را باز کرده و وارد وب سایت اینستاگرام شوید. حالا باید روی Log i کلیک کرده و وارد حساب کاربری خود شوید.

سپس، قسمت دایرکت را برای ارسال پیام چک کنید.

از یک دستگاه دیگر استفاده کنید

در صورتی که در زمان ارسال پیام در دایرکت اینستاگرام، با خطای “Ac io Blocked” مواجه می‌شوید، بنابراین دستگاه شما، به طور موقت توسط اینستاگرام بن شده است. برای رفع این مشکل، کافیست روی یک دستگاه دیگر (تلفن همراه، تبلت یا رایانه) وارد اکانت خود شوید. به این ترتیب، IP جدید دستگاه شما، باعث می‌شود به راحتی از Di ec استفاده کنید.

برای این کار، می‌توانید از نسخه تحت وب اینستاگرام استفاده کنید. البته فراموش نکنید که وب سایت I s ag am را باید در یک دستگاه دیگر باز کنید؛ زیرا IP فعلی شما بن شده است. البته می‌توانید از نرم افزار اینستاگرام در فروشگاه مایکروسافت استور هم استفاده کرده و آن را روی رایانه خود نصب کنید.

از برنامه Th eads f om I s ag am استفاده کنید

برای رفع مشکل دایرکت اینستاگرام می‌توانید به جای نسخه اصلی برنامه، از اپلیکیشن Th eads f om I s ag am استفاده کنید. این اپلیکیشن، یک جایگزین برای اینستاگرام محسوب می‌شود که می‌توانید عکس‌ها، فیلم‌ها، پیام‌های متنی و … خود را از طریق آن ارسال کنید.

بسیاری از کاربران، توانسته‌اند با استفاده از این برنامه، به دایرکت اینستاگرام دسترسی داشته باشند. البته از Th eads f om I s ag am به عنوان یک راه‌حل مقطعی نگاه کنید و منتظر رفع مشکل اپلیکیشن اصلی باشید.

برای دانلود Th eads f om I s ag am روی یکی از لینک‌های زیر ضربه زده و وارد صفحه این برنامه در فروشگاه‌های اپ استور (کاربران iOS) یا گوگل پلی (اندرویدی‌ها) شوید:

برای استفاده از این اپلیکیشن، تلفن همراه شما باید از سیستم عامل iOS 13.0 یا اندروید ۶.۰ و نسخه‌های بالاتر برخوردار باشد.

سرعت اینترنت خود را بررسی کنید

سرعت پایین اینترنت، می‌تواند عملکرد دایرکت اینستاگرام را تحت تاثیر قرار داده و باعث شود تا پیام‌های شما ارسال نشوند. البته نگران نباشید! زیرا به سرعت‌ اینترنت بالا هم نیاز ندارید. به عبارتی دیگر، یک سرویس اینترنت متوسط هم می‌تواند کار شما را برای استفاده از Di ec اینستاگرام، راه بیندازد.

اتصال ناپایدار یا ضعیف اینترنت، می‌تواند یکی از عوامل اصلی بروز مشکل دایرکت اینستاگرام باشد. برای رفع این مشکل، ابتدا باید سرعت اینترنت خود را در وب سایت Fas .com تست کنید. علاوه بر این، می‌توانید بررسی کنید که آیا سرعت سرویس اینترنت شما برای استفاده از اینستاگرام، کافی است یا خیر.

در صورتی که متوجه پایین بودن سرعت اینترنت خود شدید، باید در اولین فرصت به دنبال رفع آن باشید برای این کار، می‌توانید روش‌های زیر را امتحان کنید:

حذف حافظه کش (Cache) و داده (Da a)

هرچقدر که بیشتر از اینستاگرام استفاده کنید، این برنامه حافظه و کش (حافظه پنهان) بیشتری را برای افزایش تجربه کاربری ذخیره می‌کند. با توجه به اینکه شما ساعت‌ها در جستجوی فید خود، بارگذاری تصاویر و ارسال پیام‌ها صرف کرده اید، برنامه نسخه‌های ذخیره شده این صفحات را ایجاد می‌کند. بنابراین، بار بعدی که از این ویژگی‌ها استفاده می‌کنید، برنامه سریع‌تر بارگیری می‌شود.

این حافظه‌های پنهان، می‌توانند مسیریابی را کند کرده و اغلب باعث بروز مشکلاتی در اینستاگرام شوند. یکی از این مشکل‌ها، می‌تواند عدم ارسال یا دریافت پیام در بخش دایرکت باشد. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم گاهی کش و دیتای I s ag am را به یکی از دو روش زیر پاک کنید:

پاک کردن کش و دیتای اینستاگرام در اندروید

پاک کردن کش و دیتای اینستاگرام در آیفون

تلفن‌های همراه آیفون به کاربران خود اجازه نمی‌دهند به صورت مستقیم، داده‌های کش و دیتای اینستاگرام را پاک کنند. در سیستم عامل iOS تنها راه خلاص شدن از دست حافظه پنهان، حذف اپلیکیشن I s ag am و نصب مجدد آن است.

پاک کردن پیام های قدیمی

ممکن است حجم بالای پیام‌های ارسال شده در دایرکت اینستاگرام، باعث بروز اشکال در این قسمت شده باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدام دیگری، ابتدا پیام‌ها قدیمی و غیرضروری خود را پا کنید. البته این روش قطعی نیست؛ اما بهرحال می‌توانید در مواردی روی آن حساب کنید.

مشکل دایرکت را با اینستاگرام در میان بگذارید

در صورتی که تمام روش‌های بالا را امتحان کردید و باز هم مشکل دایرکت اینستاگرام شما حل نشد، هنوز زمان تسلیم شدن نرسیده است! شما می‌توانید این مشکل را با بخش راهنمای اینستاگرام (I s ag am Help) در میان بگذارید. برای انجام این کار، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

در نهایت، باید منتظر پاسخ اینستاگرام باشید. البته توجه داشته باشید که این موضوع، ممکن است چند روز طول بکشد.

نتیجه گیری

دایرکت اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود. یکی از دغدغه‌های همیشگی کاربران این برنامه، بروز مشکل در ارسال پیام Di ec است. به همین دلیل، در این مقاله به بررسی ۱۰ روش کاربردی برای خلاص شدن از دست این مشکل پرداختیم.

در صورتی که هم‌چنان در ارتباط با دایرکت اینستاگرام و مشکلات مربوط به آن، سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول 

این مشکل می‌تواند دلایل زیادی از جمله اشکال در سرورهای اینستاگرام، به روز نبودن اپلیکیشن، پایین بودن سرعت اینترنت، مسدود شدن ip دستگاه و … داشته باشد.

این مشکل می‌تواند به دلیل اختلال در سرورهای اینستاگرام یا اتفاقات دیگر رخ داده باشد. برای رفع آن، توصیه می‌کنیم برنامه اینستاگرام را به روز رسانی کرده یا از نسخه تحت وب استفاده کنید.

رفع مشکل دایرکت اینستا