دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد


دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور استعداد درخشان و سوابق تحصیلی ارشد آزاد pdf ۱۴۰۱


دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

ایران مشاوره ۴ نظرها

در سال های اخیر، تنها عده اندکی از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی که سوابق تحصیلی برتری داشتند، می توانستند با استفاده از سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد و بدون شرکت در کنکور این مقطع در رشته مورد نظر خود ادامه تحصیل دهند. اما پذیرش ارشد بدون کنکور در سال های گذشته دستخوش تغییراتی گشت و علاوه بر دانشجویان استعداد درخشان، شامل حال سایر داوطلبان نیز شد. به این ترتیب که دانشگاه های سراسری و آزاد اقدام به تکمیل ظرفیت هایی که پس از انتخاب رشته ارشد خالی مانده بودند، کردند.

سازمان سنجش آموزش کشور با انتشار اطلاعیه ها و دفترچه راهنمای مربوطه، متقاضیان را در جریان تمامی اطلاعات و جزئیات این مرحله قرار داد. چنانچه این فرآیند در سال جاری و دوره های بعدی نیز تکرار شود، می بایست نسبت به دریافت دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور در موعد مقرر و مطالعه آن اقدام نموده و سپس ثبت نام خود را به انجام برسانید.

دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

(جهت دریافت فایل، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

هنوز زمان انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ مشخص نمی باشد.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ (بر اساس سوابق تحصیلی)

همان طور که گفته شد، در سال ۹۹ برای اولین بار تعدادی از رشته های کم متقاضی در برخی از واحدهای دانشگاهی ارائه شدند که تنها شرط پذیرش در آن ها، دارا بودن حدنصاب معدل تعیین شده در دوره کارشناسی بود. با این که در این مرحله هیچ آزمونی برگزار نمی شود اما جذب دانشجو دارای قوانین خاصی می باشد که این شرایط و قوانین در دفترچه راهنمای ثبت نام قید شده است.

زمان انتشار دفترچه

این دفترچه همزمان با آغاز فرصت ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد در روز ۲۵ آذر ماه ۹۹ در دسترس متقاضیان قرار گرفت. با توجه به این که زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۱ هنوز مشخص نیست، تاریخی برای صدور دفترچه آن نیز قابل تخمین نیست. جدیدترین اخبار در این زمینه از طریق همین مقاله و همچنین کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره به اطلاع شما رسانده می شود.

راهنمای دانلود دفترچه

داوطلبانی که قصد دارند کد رشته های ارائه شده در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد را در فرم انتخاب رشته خود ثبت نمایند، باید بدانند که فرآیند نام نویسی این دانشگاه نیز از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sa jesh.o g انجام می گیرد. بنابراین در صورت اجرای این مرحله در سال ۱۴۰۱، می توانید با مراجعه به سایت مذکور و همچنین جدول زیر، دفترچه راهنمای مربوطه را دریافت نمایید.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ (استعداد درخشان)

لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد برای دانشجویان استعداد درخشانی که قصد استفاده از این سهمیه را دارند، در قالب یک دفترچه راهنما در موعد مقرر بر روی سایت دانشگاه آزاد قرارمی گیرد. در ادامه جزئیات زمان انتشار این دفترچه و نحوه دریافت آن را به اطلاع شما می رسانیم.

زمان انتشار دفترچه

در دفترچه ثبت نام بدون آزمون (استعدادهای درخشان) کارشناسی ارشد ناپیوسته اطلاعاتی از قبیل زمان و نحوه ثبت نام، مدارک تحصیلی مورد پذیرش، هزینه و شرایط نام نویسی، شهریه و… ذکر شده است که این دفترچه همزمان با شروع مهلت نام نویسی و معمولا در تیر ماه  منتشر خواهد شد.

راهنمای دانلود دفترچه

گفتیم که نام نویسی در دوره بدون کنکور کارشناسی ارشد استعداد درخشان، از طریق مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می گیرد. بنابراین داوطلبان جهت دریافت دفترچه این مرحله باید به سایت مرکز نام برده به نشانی azmoo .o g، مراجعه نمایند. جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان فایل pdf دفترچه دوره قبل و لینک دانلود آن را در جدول زیر قرار داده ایم.

دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

(جهت دریافت فایل، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

(به محض انتشار، لینک فوق فعال می گردد.)

با توجه به آن چه گفته شد، اهمیت مطالعه دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور پیش از اقدام به نام نویسی بر کسی پوشیده نیست. پس از به اتمام رسیدن مهلت ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ داوطلبانی که ثبت کد رشته های مورد نظر خود را به انجام رسانده اند، در انتظار اعلام  نتایج بدون کنکور کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۱ می باشند. جهت کسب اطلاع از زمان و نحوه دریافت این نتایج می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک فرمایید.

سوالات متداول

۱- دفترچه ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۱ چه زمانی منتشر می شود؟

تا به این لحظه زمان انتشار دفترچه مذکور اعلام نشده است اما شما می توانید جدیدترین اخبار مربوطه را در کانال کارشناسی ارشد ایران مشاوره دریافت نمایید.

۲- از چه طریقی می توان به دفترچه ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ بر اساس سوابق تحصیلی دسترسی یافت؟

شما می توانید با مراجعه به سایت sa jesh.o g و همچنین لینک موجود در این مقاله این مقاله دفترچه مذکور را دانلود کنید.

۳- دفترچه ثبت نام استعداد درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را از طریق کدام سایت می توان دریافت کرد؟

این دفترچه از طریق سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoo .o g دریافت می گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

دفترچه ثبت نام بدون کنکور ارشد آزاد ۱۴۰۱ دانلود PDF

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد برای متقاضیان و دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل ارشد بدون کنکور هستند منتشر شده است و تمام داوطلبان می توانند با دانلود و مطالعه دقیق آن از ضوابط و شرایط ثبت نام اطلاع پیدا کرده و اقدامات لازم را برای شرکت در این نام نویسی انجام دهند. فراهم کردن مدارک درج شده در دفترچه برای تمام  دانشجویان مایل برای ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد بدون کنکور اجباری می باشد .

مورد دیگر این که، تهیه کلیه مدارک مندرج در دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد برای تمامی شرکت کنندگان در کارشناسی ارشد بدون آزمون الزامی است. دوستان عزیز می توانید دفترچه ثبت نام ارشد بدون کنکور آزاد را بر روی سایت دانشگاه آزاد اسلامی را مشاهده و سپس دانلود کنید.

نکته مهم این است که دفترچه ای به نام دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد وجود ندارد فقط این دانشگاه شرایط و ضوابط خود را جهت قبولی در دوره ارشد بدون آزمون و مدارک لازم جهت ثبت نام را در دفترچه ایی به نام آزمون آزاد منتشر کرده و در اختیار دانشجویان قرار داده است

برای اطلاع از زمان اعلام شده برای ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۲ تماس از سراسر کشور و  ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

فهرست محتوا

شرایط ذکر شده در دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

طبق شرایط ذکر شده در دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد کلیه دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی که دارای استعداد های درخشانی نیز هستند در صورت داشتن شرایط خاص و مهم نی توانند در دوره های ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد شرکت کنند. مهم ترین شرایط ذکر شده که در دفترچه درج شده عبارت است از: 

                             برای اطلاع از رشته های ارشد بدون کنکور پیام نور کلیک کنید.

نکته های ذکر شده در دفترچه ارشد بدون آزمون

دفترچه انتخاب رشته ارشد بدون کنکور در چه سایتی منتشر می شود

این دفترچه همیشه در سایت سنجش آموزش آزاد اسلامی به نام Sa jesh .a g در دسترس داوطلبان قرار می گیرد .

مدارک ضروری جهت ثبت نام ارشد بدون کنکور آزاد

مدارک ضروری جهت ثبت نام عبارت است از:

امتیاز ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

این امتیار تنها مختص فارغ التحصیلان ممتاز آزاد بوده و دانش آموختگان برتر سایر دانشگاه‌ها نمی توانند از مزایای آیین نامه استعدادهای درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد استفاده کنند . پذیرش این دانش آموختگان برتر واجد شرایط تا ۳ سال پس از فارغ التحصیلی در رشته متجانس امکان پذیر است . ترم تابستانی و مرخصی بدون احتساب سنوات جز نیمسالهای تحصیلی محسوب نمی شود مشروط به اینکه تعداد نیمسال های تحصیلی برای دوره کارشناسی پیوسته ۱۰ نیمسال و برای دوره کارشناسی ناپیوسته ۶ سال بیشتر نشود .

تغییر رشته گرایش در مقطع کارشناسی ناپیوسته ممنوع می باشد . متقاضیان شرکت در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته بدون آزمون آزاد باید رشته ای متجانس با رشته فارغ التحصیلی دوره کارشناسی خود را انتخاب کنند . دانشجویان برتر سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در صورت داشتن شرایط قید شده در دفترچه امکان ثبت نام و پذیرش در این دوره  را خواهند داشت .

دانشجویانی که دارای دروس معادل سازی هستند می توانند در پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان شرکت کنند . دانشجویان برای ادامه تحصیلات خود به دنبال دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه هستند . این دانشجویان کسانی هستند که در رشته مورد نظر خود قبول نشده اند و یا از رشته قبولی خود راًی نیستند به همین دلیل ثبت نام نمی کنند . آن ها برای شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد آزاد باید دفترچه را دانلود و با دقت مطالعه کنند.

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت آزاد

برای دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت آزاد باید در زمان انتشار به سایت دانشگاه آزاد مراجعه و دفترچه را دانلود کنند و پس از اینکار لیست کاملی از رشته های محل دارای ظرفیت خالی را مشاهده می کنند . داوطلبان می توانند بعد مطالعه اولویت بندی خود را آماده و حداکثر ۱۰۰ مورد جهت تکمیل ظرفیت انتخاب کنند . البته این ظرفیت ها برای همان نیمسال تحصیلی است و برای نیمسال های تحصیلی دیگر بی فایده می باشد . داوطلبان باید شرایط و ضوابط ثبت نام و تکمیل ظرفیت را به خوبی مطالعه کرده و کد رشته محل های خود را یادداشت کنند .

نحوه انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

برای انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد باید مبلغی به عنوان حق ثبت نام در سایت سنجش واریز کنید و مراحل بعدی را ادامه دهید.مراحل ثبت نام تکمیل ظرفیت عبارت است از:

چه زمانی نتایج تکمیل ظرفیت معلوم می شود

داوطلبانی که درتکمیل ظرفیت ارشد شرکت کرده اند بعد از آن منتظر اعلام نتایج می شوند زمان اعلام نتایج اواخر مهرماه و بهمن ماه است . در سال های گذشته عده کمی از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی که سابقه برتری داشتند توانستند با استفاده از سهمیه استعداد درخشان بدون شرکت در کنکور این مقطع در رشته مورد نظر خود ادامه تحصیل بدهند . اما با تغییراتی که در این نوع پذیرش صورت گرفت سایر داوطلبان نیز توانستند در این مقطع ادامه تحصیل دهند . به این ترتیب دانشگاه‌های سراسری و آزاد اقدام به تکمیل ظرفیت های خود پس از انتخاب رشته ارشد خالی مانده بودند کردند . تمام داوطلبان باید با دریافت دفترچه ثبت نامی در موعد مقرر و مطالعه آن اقدام به ثبت نام کنند 

جهت دریافت بهترین مشاوره نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۲ تماس از سراسر کشور و  ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نکاتی درخصوص ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد آزاد

                      برای اطلاع از لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد کلیک کنید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد درج شده در دفترچه

شرایط عمومی

شرایط اختصاصی

مدارک مورد نیاز

قبل از هرگونه اقدامی باید دفترچه را دانلود  و مدارک لازم کارشناسی ارشد بدون آزمون را بعد مطالعه  تهیه کرده و نسبت به ثبت نام اقدام کرد .و اما مدارک موردنیاز:

خلاصه مطالب

باید امسال هم مثل سال‌های قبل دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در آخرین روزهای تیر ماه منتشر شده و در دسترس همگان قرار می‌گرفت اما به علت شیوع کرونا بنا بر تصمیم مسئولین در راستای کنترل و پیشگیری آن مشاهده تغییراتی در برگزاری دوره های بدون آزمون هستیم .

مطالب مرتبط

کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه خواجه نصیر 

رشته های ارشد بدون کنکور پیام نور  

کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه شهید بهشتی 

لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 

رشته های ارشد بدون کنکور غیرانتفاعی 

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در چه سایتی منتشر می شود؟ 

دفترچه ثبت نام ارشد بدون آزمون آزاد معمولاً در سایت دانشگاه آزاد انتشار پیدا می کند.

آیا انتخاب رشته ارشد بدون کنکور با توجه به شرایطی انجام می شود؟

بله. شما می توانید با مطالعه دفترچه ارشد بدون کنکور بدون آزمون آزاد از این شرایط اطلاع پیدا کنید.

دفترچه ثبت نام ارشد بدون کنکور آزاد برای چه داوطلبانی منتشر می شود؟ 

این دفترچه برای داوطلبان دارای استعداد برتر منتشر می شود.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد