حمله شیر به انسان در مشهد


حمله شیر به انسان در مشهد

حمله شیر به انسان در مشهد


پخش آنلاین ویدئو

در پي كشته شدن يک شير درسيرک کوهستان پارک مشهد دبير انجمن حمايت از حيوانات مشهد: نظارت بيشتري بر کار سيرک‌ها اعمال شود اين حادثه مي‌توانست يك فاجعه شود

دبير انجمن حمايت از حيوانات مشهد با اشاره به كشته‌ شدن يك شير در مشهد تاكيد كرد: براي جلوگيري از تکرار چنين حوادثي، لازم است نظارت بيشتري بر کار سيرک‌ها صورت گيرد.

سيد مهدي ميرهاشمي در گفت‌وگو با خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: بايد بر کار مؤسساتي که اقدام به برپايي سيرک و برنامه‌هاي مرتبط با حيوانات وحشي مي‌کنند، نظارت و دقت بيشتري صورت گيرد ضمن اينكه با چنين حوادثي بايد به صورت ريشه‌اي برخورد شود.

وي کسب مجوز از ارگان‌هاي زيربط براي فعاليت سيرک‌ها را ضروري دانست و افزود: علاوه بر مجاز بودن فعاليت بايد بررسي شود که آيا شرايط زندگي حيوان وحشي از نظر تغذيه،‌ بهداشت، حقوق حيوان و محيط زندگي مطلوب است يا نه؟

ميرهاشمي با اشاره به حمله شير در حادثه اخير به مربي خود، تصريح کرد: يکي از دلايل حمله حيوان به مربي‌ مي‌تواند گرسنگي‌اش باشد که بايد بررسي شود، حتي در اين حادثه ممکن است شير از محيط خود خارج شده و به کودکان دانش‌آموزان حمله کند که در آن صورت، اين حادثه مي‌توانست به يك فاجعه تبديل شود.

دبير انجمن حمايت از حيوانات مشهد با اشاره به اين که از لحظه حمله شير تا کشته شدن آن توسط مامور نيروي انتظامي ۴۰ دقيقه طول کشيده است، به ايسنا گفت: اين امكان وجود داشته است كه با استفاده از تفنگ بي‌هوشي، شير مهاجم را مهار كرد ولي با توجه به زمان لازم براي تاثير گذاشتن ماده بيهوشي، اين كار با ريسك همراه بوده است.

ميرهاشمي تاكيد كرد: با بررسي دلايل و نظارت بيشتر مي‌توان از وقوع چنين حوادث ناخوشايندي جلوگيري کرد که اين موضوع نيازمند همکاي همه ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌هايي است که با اين گونه موارد سر و کار دارند.

انتهاي پيام

حمله شیر به انسان در مشهد