جواب نگارش درس چهاردهم کلاس پنجم


جواب نگارش درس چهاردهم کلاس پنجم

جواب سوالات درس چهاردهم نگارش پنجم ابتدایی ؛ جواب املا و دانش زبانی ، درک متن و نگارش صفحه ۷۳ ، ۷۴ ، ۷۵ و ۷۶ درس ۱۴ چهاردهم نگارش پنجم


جواب سوالات درس چهاردهم نگارش پنجم ابتدایی صفحه ۷۳ ، ۷۴ ، ۷۵ و ۷۶

جواب پرسش های صفحه ۷۳ ، ۷۴ ، ۷۵ و ۷۶ درس ۱۴ شجاعت نگارش فارسی کلاس پنجم دبستان ؛ گام به گام درس چهاردهم نگارش پایه پنجم ابتدایی

جواب سوالات درس ۱۴ چهاردهم نگارش پنجم ابتدایی صفحه ۷۳ ، ۷۴ ، ۷۵ و ۷۶ ؛ در این مقاله به جواب و پاسخ سوال های املا و دانش زبانی صفحه ۷۳ و ۷۴ ، درک متن صفحه ۷۵ ، نگارش صفحه ۷۶ درس ۱۴ چهاردهم شجاعت کتاب نگارش فارسی کلاس پنجم دبستان پرداخته ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: جواب سوال های درس پانزدهم نگارش پنجموجواب درس شانزدهم نگارش پنجم دبستان

جواب املا و دانش زبانی صفحه ۷۳ و ۷۴ درس ۱۴ نگارش فارسی پنجم ابتدایی

در املا و دانش زبانی صفحه ۷۳ و ۷۴ درس ۱۴ چهاردهم نگارش پایه پنجم ابتدایی سوالات و مواردی مطرح شده است که در زیر به پاسخ آنها پرداخته ایم.

۱) جاهای خالی جمله های زیر را با واژه های مناسب از متن درس، کامل کنید.

* شجاع، کسی است که از خطر و عاقبت کارهای بد می ترسد.* آنچه ناپسند و نکوهیده است، این است که انسان بی دلیل بترسد.* تلخی دارو سلامت انسان را تضمین می کند.* امروز علاوه بر نترسیدن و قدرت بدنی به شجاعت اخلاقی هم احتیاج داریم.* خنده بر ترس های دروغین ، گام اول شجاعت است.

۲) با توجّه به متن درس جاهای خالی را کامل کرده، واژه ی مورد نظر را بنویسید.

۳) نمودارهای زیر را کامل کنید.

جواب درک متن صفحه ۷۵ درس چهاردهم نگارش فارسی پنجم دبستان

در درک متن صفحه ۷۵ درس چهاردهم نگارش پایه پنجم ابتدایی سوالات و مواردی مطرح شده است که در زیر به پاسخ آنها پرداخته ایم.

الف) متن زیر را بخوانید.

صد نفر تنها، دو نفر همراه

مسافران کاروانی در راه سفر، به دو راهزن برخوردند. آن دو راهزن، پس از مدتی زد و خورد، تمام کالاها و اشیای قیمتی آنها را گرفتند و پس از آنکه کتک مفصّلی به مسافران کاروان زدند، فرار کردند. اهل کاروان نزد حاکم رفتند و ماجرا را تعریف کردند و خواستار دستگیری آن دو راهزن شدند.

حاکم پس از شنیدن سخنان آنها، علّت شکست آن عده ی زیاد را از آن دو راهزن، جویا شد. یکی از کاروانیان توضیح داد: « جناب حاکم، آنها دو نفر بودند همراه، ما صد نفر بودیم تنها! »

ب) با توجه به متن، سه سؤال طرح کنید و پاسخ آنها را بنویسند (سعی کنید بعضی از سؤال ها با توجه به مفهوم کلی متن باشد).پاسخ: در زیر به طرح سه سوال به همراه پاسخ آنها پرداخته ایم.

۱) علت شکست کاروان از راهزنان چه بود؟ پاسخ: همراه و یار نبودن کاروانیان و اتّحاد و همراهی دو دزد.۲) حاکم چه برخوردی با کاروانیان داشت؟ پاسخ: او حرف آنها را شنید و سپس علّت آنها را از یکی از کاروانیان پرسید.۳) در چه صورت کاروانیان می توانستند بر دزدان پیروز شوند؟ پاسخ: اگر کاروانیان وحدت و همراهی داشتند، به راحتی بر دو دزد پیروز می شدند.

جواب نگارش صفحه ۷۶ درس چهاردهم نگارش فارسی پنجم ابتدایی

در نگارش صفحه ۷۶ درس چهاردهم نگارش پایه پنجم ابتدایی سوالات و مواردی مطرح شده است که در زیر به پاسخ آنها پرداخته ایم.

سوال) یکی از موضوع های زیر را انتخاب کنید و گزارشی درباره ی آن بنویسید.

اردوی تفریحی ** برنامه ی یک روز مدرسه ** گردش علمی ** بازدید از یک مکان تاریخی، علمی، آموزشی ** دیدار دو تیم ورزشی

پاسخ: در زیر به گزارش برخی از موضوع های گفته شده پرداخته ایم.

موضوع: بازدید از یک مکان تاریخی، علمی، آموزشی ؛ رفتن به شهر شیرازمتن گزارش: پارسال عید بود که تصمیم گرفتیم بجای اینکه مثل هر سال بریم شمال و دریا و طبیعت سبز مناطق شمالی ایران را ببینیم، به شهر دیگری سفر کنیم. پدرم به من و خواهرم گفت که بگردید و اگر شهر خاصّی پیدا کردید به من بگویید. ما هم ذوق زده، شروع کردیم نقشه ایران را بالا و پایین کردن. خواهرم می گفت برویم شیراز و تخت جمشید را ببینیم. امّا من جای خاصّی را پیدا نکرده بودم که از ته دل بخواهم بروم و از نزدیک ببینم.

خلاصه بعد از دو روز پدرم از ما پرسید تصمیمتان را گرفتید؟ که خواهر حتی نگذاشت جمله پدرم تمام شود، سریع گفت: بله پدر، برویم شیراز. پدرم هم که چند سالی تنها در شیراز زندگی کرده بود و آنجا خوب می شناخت، قبول کرد.

موضوع: دیدار دو تیم ورزشی ؛ دیدار دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال متن گزارش: ورزشگاه آزادی پر از تماشاگر شده بود. جای سوزن انداختن نبود. همه تیم محبوب خود را تشویق می کردند و لباس های آبی و قرمز بر تن داشتند. وقتی که دو تیم وارد زمین شدند، تماشاگران از جای خود بلند شدند و برای آنها دست زدند. همیشه بازی این دو تیم حساس است و همه از تیم خود برد می خواهند.

گل اوّل بازی را پرسپولیس زد. همه ی طرفداران پرسپولیس سر از پا نمی شناختند، ولی تماشاگران استقلال غرق در سکوت بودند. دقایقی بعد این تیم استقلال بود که گل زد و بازی را به تساوی کشاند و این بار طرفداران تیم آبی بودند که خوش حال بودند. در نهایت بازی با تساوی به پایان رسید و همه از دیدن یک مسابقه ی زیبا لذّت بردند.

همچنین بخوانید: معنی کلمات و هم خانواده درس چهاردهم شجاعت فارسی پنجموجواب گوش کن و بگو صفحه ۱۱۰ درس چهاردهم فارسی پنجم

توجه: شما دانش آموزان پایه پنجم دبستان عزیز اگر می خواهید به راحتی به جواب های کتاب نگارش فارسی پنجم ابتدایی دسترسی داشته باشید، تنها کافیه جواب درس مورد نظرتان را به همراه عبارت « ماگرتا » در گوگل جست و جو کنید.

در این مقاله جواب سوالات صفحه ۷۳ ، ۷۴ ، ۷۵ و ۷۶ درس ۱۴ چهاردهم شجاعت نگارش پنجم ابتدایی را به صورت کامل بررسی کردیم ، شما دانش آموزان عزیز می توانید از قسمت دیدگاه، نظرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

جواب درس چهاردهم نگارش پنجم؛ صفحه ۷۳ ، ۷۴ ، ۷۵ و ۷۶

جواب درس چهاردهم نگارش پنجم

گام به گام درس ۱۴ نگارش پنجم

نام درس : شجاعت | موضوع : گام به گام | پنجم ابتدایی

گام به گام درس ۱۴ نگارش پنجم

انتخاب سریع صفحه :

گام به گام نگارش پنجم درس چهاردهم :: شجاعت املا و دانش زبانی صفحه ۷۳ جواب صفحه ۷۴ درک متن صفحه ۷۵ جواب صفحه ۷۶ نگارش پنجم

املا و دانش زبانی صفحه ۷۳ نگارش پنجم

? ۱ جاهای خالی جمله های زیر را با واژه های مناسب از متن درس، کامل کنید. ? شجاع، کسی است که از ..خطر.. و عاقبت کارهای بد میترسد. ? آنچه ناپسند و ..نکوهیده.. است، این است که انسان بی دلیل بترسد. ? تلخی دارو سلامت انسان را ..تضمین.. میکند. ? امروز علاوه بر نترسیدن و قدرت بدنی به ..شجاعت اخلاقی..هم احتیاج داریم. ? خنده بر ترس های ..دروغین..، گام اول شجاعت است.

جواب صفحه ۷۴ نگارش پنجم

? ۲ با توجه به متن درس جاهای خالی را کامل کرده، واژه ی موردنظر را بنویسید.

۳ نمودارهای زیر را کامل کنید.

گام به گام درس ۱۴ نگارش پنجم

درک متن صفحه ۷۵ نگارش پنجم

? ب) با توجه به متن، سه سؤال طرح کنید و پاسخ آنها را بنویسند (سعی کنید بعضی از سؤال ها با توجه به مفهوم کلی متن باشد). 

? -علت شکست کاروان از راهزنان چه بود؟  همراه و یاور نبودن کاروانیان و و اتحاد و همراهی دو دزد.

? -حاکم چه برخوردی با کاروانیان داشت؟ او حرف آنها را شنید و سپس علت شکست را از یکی از کاروانیان پرسید

?-در چه صورتی کاروانیان بر دزدان پیروز می شدند؟ اگر اتحاد داشتند.

جواب صفحه ۷۵ درس ۱۴ نگارش پنجم

جواب صفحه ۷۶ نگارش پنجم

? یکی از موضوعهای زیر را انتخاب کنید و گزارشی دربارهی آن بنویسید

بازدید از یک مکان تاریخی، علمی، آموزشی ؛ رفتن به شهر شیرازمتن گزارش: سال گذشته عید بود که ما تصمیم گرفتیم بجای اینکه مثل هر سال بریم شمال و دریا و طبیعت سبز مناطق شمالی ایران را ببینیم، به شهر دیگری سفر کنیم. پدرم به خواهرم و من گفت که بگردید و اگر شهر خاصی پیدا کردید به من بگویید. ما هم ذوق زده، شروع کردیم نقشه ایران را بالا و پایین کردن. خواهرم می گفت برویم شیراز و تخت جمشید را ببینیم. امّا من جای خاصی را پیدا نکرده بودم که از ته دل بخواهم بروم و از نزدیک ببینم. خلاصه بعد از دو روز پدرم از ما پرسید تصمیمتان را گرفتید؟ که خواهر حتی نگذاشت جمله پدرم تمام شود، سریع گفت: بله پدر، برویم شیراز. پدرم هم که چند سالی تنها در شیراز زندگی کرده بود و آنجا خوب می شناخت، قبول کرد.

انشا دیدار دو تیم ورزشی پاسخ: بالاخره روز مسابقه فرا رسید و ما به زمین والیبال رفتیم. با سوت مربی ورزش شروع کردیم به رقابت و بازی کردن ؛ پس از اتمام ست اول که با پیروزی کلاس ششمی ها به پایان رسیده بود، ست دوم اغاز شد و این بار ما با جدیت هر چه تمام تر ادامه دادیم و این ست ما پیروز شدیم. ست بعدی تعیین کننده بود و ما باید با حدیت تمام بازی میکردیم تا نتیجه کارمان را ببینیم. ست شروع شد و با رقابت بیشتر و تلاش چشمگیر تر ادامه دادیم و نتیجه ان چیزی شد که می خواستیم. و حال همه انهایی که قبل از شروع مسابقه میگفتند شما نمی توانید، شما کوچکید، ششمی ها از شما توانمند تر اند ؛ شرمنده بودند.

– برنامه ی یک روز مدرسه

مقدمه : گردش و بازدید علمی یکی از روش های فعال تدریس و شیو ه ای مناسب برای یادگیری ـ یاددهی است, که گاهی برای مطالعه جامعه در خارج از کلاس, آزمایشگاه یا کتابخانه با توجه به هدف های معین آموزشی, از سوی معلم و دانش آموزان طراحی و تنظیم می شود.

بدنه : گردش علمی این فرصت را در اختیار دانش ‌آموزان می‌ گذارد که از طریق مشاهده طبیعت، وقایع، فعالیت‌ها، اشیاء و مردم تجربه علمی به دست آوردند و با مشاهده مستقیم تفاوت ‌ها یا مشابهت‌ ها، آشنایی بیشتری با محیط اجتماعی به دست آوردند و مفاهیمی را که در کلاس مورد بحث قرار می‌گیرد بهتر در ذهن خود بپرورانند.

در برخی موارد می‌توان از گردش علمی برای جمع‌آوری اطلاعات لازم برای انجام دادن یک آزمایش یا یک پروژه، بهره گرفت مثلاً اگر هدف درس شناختن کانی‌های دارای ارزش اقتصادی باشد، می‌ توان دانش‌آموزان را به چند معدن برد تا کانی‌های مختلف را جمع‌آوری کنند و آنها را در کلاس بعد از آزمایش‌های لازم بشناسند.

نتیجه گیری : بطور کلی گردش علمی می‌تواند دیدار از یک شهر،‌ موزه، کارخانه،‌کارگاه صنعتی، جنگل، پایانه مسافربری، فرودگاه، راه‌آهن، نمایشگاه، مزرعه و جاهای دیگر باشد. از محیط مدرسه یا از سایر مؤسسات آموزشی نیز می‌توان تجارب دست اول به دست آورد. بنابراین لازم نیست که گردش علمی حتماً دیدار از نقاط دوردست باشد. بلکه مشاهده محیط اطراف دانش‌آموزان که امکان کسب تجارب آموزشی را فراهم کند نیز می‌تواند گردش علمی محسوب شود.

مطالب مرتبط

دیدگاه های تایید شده : ۵۹ | در انتظار بررسی: ۴

این سایت عالیه همه درس هارو در این سایت پیدا کردم و خیلی خوب بود ??

عالی

عالی این سایت عالیه جواباش هم عالی بود من خوشم اومد????

وای عالی همم سوالاش و نوشته اونا تو امتحانات میاد?????

خیلی خیلی خوبه این برنامه ممنون از دست سازندش

سلام به تمام دوستان عزیز و نازنین واقعا سایت خیلی خوبی دارید . ❤❤

واییییییییی همگام درس عالیه ?????❤️❤️❤️❤️

وای خیلی عالیه?❤❣ متن هاش خیلی خوبن حتماً استفاده کنید?

فوق‌العاده است

عاااااااااالی بود??

عالی عالی?????????????????????

عالیه من خوشم اومد?

خیلیییییییییی عالیییییییییی????????????بهترین سایت درس☝️☝️☝️☝️?????

خیلی خیلی عالی هست خیلی خیلی از این سایت ممنونم ??❤❤??????

اووووف من عاشقققق این سایتمممممم???

عالی بود ولی سوال شماره دو چرا اینجوری بود؟?

???خیییلی راضی هستم از این سایت واقعا دست اونکه این سایت رو درست کرده درد نکنه دمشگرم ???????????

معلمتون شکی نمیکنه؟ نفهمید چیزی؟

آره راست میگی خیلی ضایع نمیشه؟؟?آخه چیزه هرروز که میگذرد ورقی از زندگیمان نوشته میشود زیاد ضلیع نیس یعنی این و بابای سعدیم به فکرش نمیرسه??

نه بابا هیچی

عالی هست هم برای کامل کردن کتاب هم برای امتحان نات برای سوال نوشتند

عالی منم خیلی خوشم آمد????????

عالیییییییییی خدا بهت پول و هرچی میخوای بده ? ممنونم????

عالی خوبه همه چیز کتاب داره مثل به کتاب کمک آموزشی رایانه ای⁦(◠‿◕)⁩⁦(•‿•)⁩⁦◉‿◉⁩

عالیههه بهترین سایت در جهان فقط همگام????❤❤❤❤❤❤????

اره

معلمتان شک نمیکند ؟ یعنی نمیفهمد؟

عالیست ???

خیلی خوب و عالی بینظیر

جوننننن

خیلی خوبه من تازه این سایت رو پیدا کردم و بهتر از سایت های دیگه است??? دست سازندش درد نکنه

نه اصلا به نظر من هوم درس بهتر از همه ی سایت ها است ?

هوم درس افتضاهه من رفتم توش

عالیییییییی

این برنامه خوبه ولی نباید از رو این بنویسید. البته سوال هایی مثل سوال آخر که باید از خودمون بسازیم. چون بقیه ی بچه هاهم از رو همین مینویسن و همه شبیه هم میشه. به هر حال ممنون?

بد نبود ???

عالیه .مرسی از سازندش ??

تقلب نکنید دیگر حتما سر آزمون هم نیایید اینجا

سلام این سایت عالیه

مرسی واقعا مفید بود❤سپاس

نه اصلا به نظر من هوم درس بهتر از همه ی سایت ها است ?

به نظر منم عالی بود

سلام ممنون از سازندش عالی من ازش استفاده کردم سپاس

عالیه دست و پنجتون درد نکنه لاوا

خیلییییییییی خوبه این سایت ?

عالی

اگه نبود این برنامه چی کار میکردم؟؟؟ از پیش دبستانی اول دوم سوم تا…. دوازدهم بذارید با اضافه از قران بعد اگه پیش دبستانی نشد اشکال نداره..

عالیییییی ممنون از این سایت خیلی خوبه !

عالیییییی ممنون از این سایت خیلی خوبه !!!

عن نریز

خوب??

عالییییییییی

I ’s g ea ? ha k you ??

سوال تو اخریش حوادث?

عالی ممنون از سازنده

عالی ممنون از سازنده

ممنون دم شوما گرم?

نه بابا هیچی

عالی است??????ممنونممممممم?????????

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

جواب نگارش درس چهاردهم کلاس پنجم