جواب صفحه ۹۵ قرآن هفتم


جواب صفحه ۹۵ قرآن هفتم

جواب سوال های تمرین صفحه ۹۴ و ۹۵ قرآن هفتم ?، جواب و پاسخ فعالیت اول و دوم صفحه ۹۴ ، انس با قرآن و پیام قرآنی صفحه ۹۵ درس دهم قرآن هفتم


جواب صفحه ۹۴ و ۹۵ فعالیت و انس با قرآن درس دهم قرآن هفتم

پاسخ سوال های تمرین فعالیت های صفحه ۹۴ و انس با قرآن و پیام قرآنی صفحه ۹۵ جلسه دوم درس دهم قرآن پایه هفتم

جواب صفحه ۹۴ و ۹۵ فعالیت و انس با قرآن درس دهم قرآن هفتم ؛ امروز قصد داریم تا در این مقاله از بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای دانش آموزان پایه هفتم ، جواب و پاسخ های سوالات فعالیت اول و دوم صفحه ۹۴ ، انس با قرآن و پیام قرآنی صفحه ۹۵ جلسه دوم درس دهم قرآن هفتم سوره انبیاء را قرار دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: جواب تمرین انس با قرآن و فعالیت جلسه اول درس دهم قرآن هفتم

جواب سوالات فعالیت های صفحه ۹۴ قرآن هفتم

پاسخ فعالیت اول جلسه دوم صفحه ۹۴ درس دهم قرآن هفتم

در فعالیت اول جلسه دوم درس دهم صفحه ۹۴ کتاب آموزش قرآن پایه هفتم گفته شده ” جدول زیر را با استفاده از کلمات داده شده کامل کرده و سعی کنید معنای کلمات را به خاطر بسپارید. ” که در زیر به پاسخ آن می پردازیم.

کلمات داده شده: پدر ، روشن ، دانا ، گمراهی

پاسخ فعالیت دوم جلسه دوم صفحه ۹۴ درس دهم قرآن هفتم

در فعالیت دوم جلسه دوم صفحه ۹۴ درس دهم کتاب آموزش قرآن پایه هفتم گفته شده ” این ترکیب ها و عبارات قرآنی را معنا کنید. ” که در زیر به پاسخ آنها می پردازیم.

۱) لَقَدْ آتَيْنَا إِبْرَاهِيمَ : قطعا عمل کردیم به ابراهیم۲) كُنَّا بِهِ عَالِمِينَ : و ما به او دانا بودیم۳) إِذْ قَالَ لِأَبِيهِ : هنگامی که به پدرش گفت

۴) قَالَ لَقَدْ كُنْتُم : گفت قطعا بودید۵) اَنْتُمْ وَآبَاؤُكُمْ : شما و پدرانتان۶) فِي ضَلَالٍ مُبِينٍ : در تاریکی آشکار

جواب انس با قرآن در خانه و پیام قرآنی جلسه دوم صفحه ۹۵ درس دهم قرآن هفتم

در انس با قرآن در خانه سوره انبیاء جلسه دوم درس دهم صفحه ی ۹۵ کتاب آموزش قرآن پایه هفتم سوالاتی مطرح شده که در زیر به پاسخ آنها می پردازیم.

الف) خواندن روزانه قرآن کریم : هر روز در خانه یک صفحه از صفحات ۳۲۲ تا ۳۲۷ قرآن کریم را بخوانید. این مورد به عهده خود دانش آموز می باشد.

ب) ترجمه این عبارات قرآنی را که در صفحات فوق آمده است کامل کنید و شماره آیه مربوط را مقابل آن بنوسید.

۱) لَقَدْ أَنْزَلْنَا إِلَيْكُمْ كِتَابًا فِيهِ ذِكْرُكُمْ ۖ أَفَلَا تَعْقِلُونَ | انبیاء: آیه ۱۰ترجمه: قطعا نازل کردیم برای شما کتابی که (وسیله) تذکر و هدایت شماست، پس آیا نمی اندیشید؟

۲) قالُوا يَا وَيْلَنَا إِنَّا كُنَّا ظَالِمِينَ | انبیاء: آیه ۱۴ترجمه: گفتند: ای وای بر ما که بسیار ستمگر بودیم.

۳) وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ كُلَّ شَيْءٍ حَيٍّ ۖ أَفَلَا يُؤْمِنُونَ | انبیاء: آیه ۳۰ترجمه: و قرار دادیم آب هر چیز زنده ای را؛ پس آیا ایمان نمی آورید؟

۴) وَهُوَ الَّذِي خَلَقَ اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ | انبیاء: آیه ۳۳ترجمه: و او کسی است که آفرید شب و روز و خورشید و ماه را

۵) قَالَ بَلْ رَبُّكُمْ رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ الَّذِي فَطَرَهُنَّ | انبیاء: آیه ۵۶ترجمه: گفت: بلکه پروردگارتان پروردگار آسمان و زمین است، کسی که پدید آورد آنها را.

ج) از صفحه ۳۲۴ قرآن کریم حداقل سه ترکیب یا عبارت ساده نوشته و معنا کنید.

۱) أَنَا فَاعْبُدُونِ : پس تنها مرا بپرستید.۲) بَلْ عِبَادٌ مُكْرَمُونَ : بلکه بندگانی گرامی و ارجمندند.۳) أَفَلَا يُؤْمِنُونَ : پس آیا ایمان نمی آورند؟

د) از صفحه ۳۲۲ یک پیام زیبا و کوتاه قرآنی درباره اینکه سوالات خود را باید از افراد دانا بپرسیم انتخاب کنید. در دوره ابتدایی نیز با این پیام آشنا شده اید.

متن پیام قرآنی : وَمَا أَرْسَلْنَا قَبْلَكَ إِلَّا رِجَالًا نُوحِي إِلَيْهِمْ ۖ فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَترجمه پیام قرآنی : و پیش از تو نیز نفرستادیم مگر مردانی که به آنها وحی می کردیم. پس اگر خود نمی دانید از اهل ذکر و کتاب دانان بپرسید.

همچنین بخوانید: جواب انس با قرآن و فعالیت درس نهم صفحه ۸۶ و ۸۷ قرآن هفتم

در انتها امیدواریم که مقاله جواب و پاسخ سوالات فعالیت های صفحه ۹۴ و انس با قرآن در خانه و پیام قرآنی صفحه ۹۵ سوره انبیاء جلسه دوم درس دهم کتاب آموزش قرآن پایه هفتم ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد و توانسته باشید تا از آن استفاده و بهره برده باشید.

جواب تمرین قرآن هفتم|درس دهم|صفحه۹۵

صفحه۹۵

انس با قرآن در خانه

ب)ترجمه این عبارات قرآنی را که در صفحات بالا آمده است کامل کنید و شماره آیه مربوط را مقابل آن بنویسید.

۱-لقد انزلنا الیکم کتبا فیه ذکرکم افلا تعقلون

همانا نازل کردیم به سوی شما کتابی که(وسیله) تذکر و هدایت شماست، پس آیا اندیشه نمی کنید؟

۲-قالوا یویلنا انا کنا ظالمین

گفتند ای وای بر ما همانا ما بسیار ظالم بودیم

۳-و جعلنا من الماء کل شیء حی افلا یؤمنون

و قرار دادیم از آب هر چیز زنده ای را؛پس آیا ایمان نمی آورید؟

۴- و هو الذی خلق اللیل و النهار و الشمس و القمر

و او کسی است که آفرید شبو روز و خورشید و ماه را

۵-قال بل ربکم رب السموت و الارض الذی فطرهن

گفت: بلکه پروردگارتان همان پروردگار آسمان ها و زمین است کسی که پدید آورد آنها را.

ج)از صفحه ۳۲۴ قرآن کریم سه ترکیب یا عبارت ساده نوشته و معنا کنید.

و ما ارسلنا من قبلک: و نفرستادیم پیش از تو

فاعبدون: پس مرا عبادت کنید

و جعلنا فی الارض: و قرار دادیم در زمین

د)از صفحهٔ ۳۲۲ قرآن کریم یک پیام زیبا و کوتاه قرآنی درباره اینکه سؤالات خود را باید از افراد دانا بپرسیم،انتخاب کنید.در دوره ابتدایی نیز با این پیام آشنا شده اید.

متن: فسئلوا اهل الذکر ان کنتم لاتعلمون

ترجمه: پس اگر نمی دانید از دانشمندان بپرسید

جواب صفحه ۹۵ قرآن هفتم