جواب صفحه ۱۲۷ تفکر هشتم


جواب صفحه ۱۲۷ تفکر هشتم

جواب فعالیت در منزل تفکر و سبک زندگی هشتم صفحه ۱۲۶ و ۱۲۷ ✅ پاسخ کامل و حل فعالیت های تصویر زیر را به دقت مشاهده کنید و به پرسشها پاسخ دهید.


جواب فعالیت در منزل تفکر و سبک زندگی هشتم صفحه ۱۲۶ و ۱۲۷

پاسخ و حل پرسش های فعالیت در منزل صفحه ۱۲۶ و ۱۲۷ تفکر و سبک زندگی پایه هشتم

جواب فعالیت در منزل تفکر و سبک زندگی هشتم صفحه ۱۲۶ و ۱۲۷ مربوط به بخش فعالیت های انتخابی تفکر و پژوهش پایه هشتم دوره اول متوسطه در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما فراهم شده است. در ادامه همراه ما باشید.

مطلب پیشنهادی : جواب فعالیت در منزل صفحه ۵۹ تفکر هشتم

پاسخ فعالیت در منزل تفکر هشتم صفحه ۱۲۶

تصویر زیر را به دقت مشاهده کنید و به پرسشها پاسخ دهید. جواب های متفاوتی برای شما در نظر گرفته شده است که می توانید در ادامه آن ها را مطالعه نمایید.

برداشت شما از این نقاشی چیست؟

برداشت اول : همیشه زمانی که فکر می کنیم دیگه همه چیز به پایان رسیده دقیقا همون موقع خورشید امید طلوع می کند و مشکلات ما قدم به قدم برطرف می شود و مهم ترین عامل در این محدوده زمانی این است که ما امیدمان به فرا رسیدن روزهای بهتر را از دست ندهیم.

برداشت دوم :‌ در این تصویر می توان خورشید را به عنوان هدف در نظر گرفت و خشکسالی های اطراف را به سختی های مسیر در رسیدن به هدف تشبیه کرد. به این معنی که در راه رسیدن به هدف همه چیز را فدا می کنیم و درست زمانی که به هدف مان می رسیم مانند خورشید همه جا را روشن و زنده می کند و دیگر یاد این ساختی نمی افتیم.

برداشت سوم : به این معنی است که اگر ما حتی کارهای اشتباه زیادی هم کرده باشیم باز هم می توانیم آن ها را با تلاشمان جبران کنیم زیرا در تصویر افرادی در شرایط بسیار سخت و خشکسالی در حال درست کردن چیزی هستند که آن ها را از سختی نجات دهد.

برداشت چهارم : در این تصویر می توانیم خورشید را به عنوان تفکر مان و سفیدی های اطراف آن را به عنوان عواملی اشتباهی که در ذهن خود پرورش داده ایم و مانع پیشرفت ما می شود در نظر بگیریم. ما با کنار زدن این عوامل می توانیم با تفکر و خلاقیتی که داریم به هر چیزی دست پیدا کنیم.

برداشت پنجم :‌ در این تصویر می توان دو نوع آدم را مشاهده کرد، آدم هایی که با به وجود آمدن کوچک ترین مشکل به دنبال راه فراری می باشند و آدم هایی که با وجود سختی ها و مشکلات کوچک ترین ترسی ندارند و به نوعی خود را داخل مشکلات انداخته و راه حل را پیدا می کنند.

حل فعالیت در منزل صفحه ۱۲۷ با جواب

به نظر شما هریک از عناصر به کار رفته در این نقاشی نماد چه هستند و چه مفهومی را القا میکنند؟ (اشیا و موجودات، رنگهای به کار رفته، حس و حالت اشیا و موجودات و…)

در این تصویر می توان به خوبی نماد های امیدواری، تلاش، شجاعت، مشکلات و سختی های مسیر موفقیت را مشاهده نمود. شما نیز می توانید برداشت های خود را از بخش دیدگاه با سایر دانش آموزان به اشتراک بگذارید.

جواب سوال به نظر شما مهم ترین عنصر این تابلو چیست؟ خورشید و انسان های اطراف.

جواب سوال برای این تابلو یک نام پیشنهاد کنید : زندگی – شجاع و ترسو – روشنایی پس از تاریکی

در پایان امیدوارم جواب فعالیت در منزل تفکر و سبک زندگی صفحه ۱۲۶ و ۱۲۷ پایه هشتم متوسطه اول مورد توجه شما قرار گرفته باشد. در صورتی که پیشنهاد و یا نظری دارید می توانید از قسمت دیدگاه پایین همین مطلب با ما در ارتباط باشید.

جواب فعالیت های درس ۱۵ تفکر و سواد رسانه ای دهم ?

جواب و پاسخ فعالیت گفت و گوی کلاسی صفحه ۱۲۴ ، عکس و مکث و فعالیت در خانه صفحه ۱۲۷ درس ۱۵ پانزدهم کتاب تفکر و سواد رسانه ای دهم

جواب فعالیت های درس ۱۵ پانزدهم تفکر و سواد رسانه ای دهم ؛ امروز قصد داریم تا در این مطلب از بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای دانش آموزان عزیز پایه دهم متوسطه دوم ، جواب و پاسخ سوال های فعالیت گفت و گوی کلاسی صفحه ۱۲۴ ، تحلیل و بررسی عکس و مکث و فعالیت در خانه صفحه ۱۲۷ درس ۱۵ پانزدهم کتاب تفکر و سواد رسانه ای دهم را قرار دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: پاسخ فعالیت های درس ۱۴ تفکر و سواد رسانه ای دهم

جواب فعالیت گفت و گوی کلاسی صفحه ۱۲۴ درس پانزدهم تفکر دهم

در فعالیت گفت و گوی کلاسی صفحه ۱۲۴ درس ۱۵ کتاب تفکر و سواد رسانه ای دهم سوالاتی مطرح شده است که در زیر به پاسخ آنها پرداخته ایم:

بخش اول) با راهنمایی معلم محترمتان برخی از فیلمها، تصاویر، مجلات، صفحات روزنامه، کتاب و… مرتبط با سبک زندگی را که با خود به کلاس آوردهاید به نمایش بگذارید. محتوای آنها را براساس مؤلفه های سبک زندگی تحلیل کنید.

سوال ۱) در مجموع، در نمونه های انتخابی دانش آموزان چه موارد مشابهی از بازنمایی ابعاد سبک زندگی ارائه شده است؟سوال ۲) آیا این بازنمایی ها هدف خاصی را دنبال یا الگوی خاصی را ترویج میکنند؟ چرا آری، چرا نه؟

توجه: پاسخ دو سوال بالا به موارد گفته شده توسط معلم و فعالیت های دانش آموزان در کلاس برمیگردد و ما در ادامه به سایر سوالات گفت و گوی کلاسی این بخش پاسخ خواهیم داد.

بخش دوم) «مُد»ها الگوهای فرهنگی ای است که توسط بخشی از افراد جامعه، پذیرفته می شود و دارای یک دوره زمانی نسبتاً کوتاه است و سپس فراموش می شود. اکنون فیلم « مد » را ببینید. سپس درباره پرسش های زیر گفت و گو کنید.

سوال ۱) چرا برخی افراد در سبک پوشش و آرایش خود به دنبال مد می روند؟پاسخ: کسب شخصیت، تنوع طلبی، کسب وجه متمایز از دیگران، هویت یابی، به دلیل نیاز به تنوع و فرار از یکنواختی، به خاطر مورد توجه قرار گرفتن یا نشان دادن اینکه متعلق به طبقه بالا مرفه جامعه هستند، پیروی از مد روز و پوشیدن برندهای معروف، داشتن خودرو گران قیمت و..

نظریه های زیادی در این مورد وجود دارد که می توان به تمایز و دیده شدن، عقب نماندن در جامعه، هم گونی با طبقات بالاتر، کمبود عزت نفس و روحیه تنوع طلبی زیاد و …. اشاره کرد.

سوال ۲) آفرینندگان و سازندگان مد چه کسانی هستند؟پاسخ: طراحان مد و لباس معمولا افراد خلاق و پیشرو جامعه هستند که با شناسایی سلیقه مخاطبان بازار پر رونق و درآمد زایی را به وجود آورده اند.

اولین کسی که طراح مد بوده است، چارلز فردریک ورث نام داشته که با دوختن نام خود بر لباس های دوخت خودش پایه یک برند اولیه را گذاشته است. همچنین از برندهای معروف ایرانی و خارجی امروزه می توان به زارا، شانل، دیور، ورساچی، آدیداس و غیره اشاره کرد.

سوال ۳) مثال هایی از نقش رسانه ها در ترویج مدگرایی را در کلاس مطرح کنید.پاسخ: جشنواره فیلم فجر، جشن های خانه ی سینما، جشنواره بزرگداشت حافظ، جشنواره دنیای تصویر، رسانه ها از طریق تبلیغات، فیلم ها، و به طور کلی پوشش و لباس و مدل مو و سبک زندگی هنرپیشه و هنرمندان به نوعی رواج دهنده مد و مدگرایی هستند.

مثال های دیگر از نقش رسانه ها در مد: شبکه هایی وجود دارد تحت عنوان مد که به طور مستقیم به ترویج مد می پردازند، تیکه کلام ها و جملاتی که بعد از دیدن برخی از فیلم ها در بین مردم رایج می شود، نحوه پوشش و آرایش بازیگران فیلم مانند فروش گردن بند مرغ آمین بعد از پحش سریال شهرزاد!

تحلیل و بررسی تصاویر پایین صفحه صفحه ۱۲۴ درس ۱۵ تفکر دهم

در صفحه ۱۲۴ درس پانزدهم کتاب تفکر و سواد رسانه ای دهم ، در قسمت پایین این صفحه دو تصویر در مورد مدگرایی آورده شده است که در زیر به تحلیل و مفهوم آنها پرداخته ایم.

تصویر سمت راست مادری را نشان می دهد که برای جلوگیری از مدگرایی چادرش را طوری گرفته است که فرزندش مدهای مغازه های اطراف را نبیند، در واقع این ابتدایی ترین کاری هست که می توان در مقابله با این پدیده انجام داد که شاید در سنین پایین تر جواب بدهد، اما در واقع نوعی پاک کردن صورت مساله است و ما باید به فرزندان خودمان آگاهی بدهیم و با سواد رسانه ای جلوی بسیاری از آسیب های رسانه را بگیریم.

تصویر سمت چپ هم سیر تحول تیپ مردان ایرانی را نشان داده است که تا حدودی بیانگر ارزش های حاکم بر هر دوره می باشد.

جواب تحلیل و بررسی عکس و مکث صفحه ۱۲۷ درس ۱۵ تفکر و سواد رسانه ای دهم

در جواب عکس و مکث صفحه ۱۲۷ درس ۱۵ کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم ، تصویر زیر آمده است که در ادامه به تحلیل ، بررسی و پیام این عکس و مکث پرداخته ایم:

پاسخ و تحلیل تصویر بالا: شما در این تصویر یک انسان را میبینید که در برابر انبوهی از وسایل متنوع قرار گرفته است و شاید بیشتر وسایل یا خود رسانه یا تبلیغات رسانه باشند. بنابراین فرد باید به عنوان مخاطب فعال فکر کرده و بهترین ها را انتخاب کند.

گاهی همین فضای مجازی را هم باید به این وضعیت تشبیه کرد که در برابر انبوهی از اطلاعات و پیام ها و متن ها قرار می گیریم بنابراین باید مقلد و منفعل نباشیم بلکه خلاقیت داشته و موارد ضروری را انتخاب کنیم.

همچنین این تصویر بیانگر مصرف گرایی است و ابزاری را نشان می دهد که به فرد تحمیل می شود و آیه ای که در گوشه ی پوستر نوشته شده است نیز اشاره به اسم درس دارد.

جواب فعالیت در خانه صفحه ۱۲۷ درس ۱۵ تفکر و سواد رسانه ای دهم

در فعالیت در خانه صفحه ۱۲۷ درس پانزدهم کتاب تفکر و سواد رسانه ای دهم سوالاتی مطرح شده است که در زیر به پاسخ آنها پرداخته ایم:

سوال ۱) زندگی به نمایش درآمده در برنامه های تلویزیون (شبکه های داخلی یا خارجی) را با زندگی واقعی خود مقایسه کنید. در ستون اول جدول زیر بنویسید همسالان شما چگونه در برنامه های تلویزیونی به تصویر کشیده می شوند و در ستون دوم از زندگی واقعی خود بنویسید.

پاسخ: زندگی ای که در تلویزیون از ما نمایش داده می شود بیشتر شبیه آنی (چیزی) است که می خواهیم باشیم تا آنی (چیزی) که هستیم.

سوال ۲) سعی کنید برای انتقال یکی از موضوعات سبک زندگی به دیگران با استفاده از فنون اقناع و بازنمایی نمونه ای تولید کنید. به طور گروهی نیز می توانید ای فعالیت را انجام دهید.

پاسخ: نمایش خودروهایی که خراب نمی شود و نیاز به تعمیر ندارند! درحالی که پس از خرید متوجه عیب هایشان می شویم. اما باز هم با نمایش نمونه هایی تدوین شده از نحوه عملکرد آنها و تنها اکتفا به یک زیرنویس بسیار ریز جهت جلوگیری از جریمه شان توسط نهادهای نظارتی به این فروش پرسود خود ادامه می دهند.

همچنین بخوانید: جواب فعالیت در خانه و عکس و مکث صفحه ۱۱۳ تفکر دهم

در انتها امیدواریم که مقاله پاسخ و جواب های فعالیت های درس ۱۵ پانزدهم کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد و توانسته باشید تا از آن استفاده و بهره برده باشید.

جواب صفحه ۱۲۷ تفکر هشتم