جواب سوالات درس تپه ی کوچک تفکر ششم


جواب سوالات درس تپه ی کوچک تفکر ششم

جواب فعالیت ها و سوالات درس تپه ی کوچک تفکر و پژوهش ششم ✅ پاسخ پرسش های گفت و کنید صفحه ۸۶ فعالیت در خانه صفه ۸۸ از کتاب تفکر ششم ابتدایی.


جواب سوالات درس تپه ی کوچک تفکر ششم ، صفحه ۸۶ و ۸۸

پاسخ کامل پرسش های درس تپه کوچک کتاب تفکر و پژوهش ششم ابتدایی ، داستان فیلم تپه کوچک و اهمیت خودشناسی

جواب سوالات درس تپه ی کوچک تفکر ششم به همراه پاسخ کامل پرسش های گفت و کنید صفحه ۸۶ فعالیت در خانه صفه ۸۸ در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز پویا فراهم شده است.

مطلب پیشنهادی : جواب سوالات درس شکلی دیگر تفکر و پژوهش ششم

جواب گفت و کنید صفحه ۸۶ درس تپه ی کوچک تفکر ششم

پس از نمایش فیلم «چیزی» چند دقیقه درباره آن تامل کنید. سپس درباره‌ی این پرسش ها گفت و گو کنید.

۱- در فیلم چه دیدید؟

داستان فیلم در مورد یک تپه کوچک می باشد که کنار تپه های بزرگتری با ویژگی های خاصی می باشند. تپه کوچک این تپه ها خیلی دوست دارد اما آن ها او را مسخره می کنند. تپه کوچک سنگ های کوچکی که در وجود خودش دارد را به آنها نشان می دهد اما باز هم مسخره می شود.

تپه کوچک از این رفتارها بسیار غمگین می شودو سنگ هایش را به سوی دیگری پرت می کند. تپه های بزرگتر برای مسخره کردن او نقشه می کشند تا او را اذیت کنند. آنها بسیاری از ابرها را به هم می چسبانند تا یک ابر بزرگ باران زا تشکیل شود سپس ابر را بالای سر تپه کوچک میبرند تا خیس شود.

وقتی که شب شد، کوه ها خوابیدند ولی تپه کوچک نتوانست بخوابد. تپه کوچک، در خیالات خود می دید که از کوه ها بزرگتر شده است و تمام ویژگی های آنها را بدست آورده است تا اینکه صدایی رشته خیالاتش را می شکند. او به صدا توجه می کند و می بیند که صدا از همان سنگ کوچکش می آید.

درس تپه ی کوچک تفکر ششم ، او سنگ را بر می دارد و زیر قطرات آب می گیرد و می بیند از سنگ صدا و آهنگ تولید می شود! او که می فهمد چقدر سنگش با ارزش است، آن را می بوسد و درون خود قرار می دهد و آرام می خوابد.

صبح می شود و ابر هم دیگر رفته است. تپه بیدار می شود و می بیند که بزرگ شده است و درون دهانش پر بوته است، کوه ها به تپه خیره می شوند و دوباره او را مسخره می کنند که ناگهان کوهی از فندق روی سرشان می ریزد؛ چراکه تپه رشد کرده بود و تبدیل به یک درخت بسیار بزرگ تبدیل شده بود!

۲- هر یک از عناصر موجود در فیلم نماد چه چیزی بودند؟ پاسخ خود را با توضیح بیان کنید.

نماد نفت، طلا و نماد آتش فشان (معادن سنگ های ارزشمند)

۳- تفاوت تپه ی کوچک با کوه ها در چه بود؟ چرا این طور فکر می کنید؟

او نسبت به تپه های دیگر خیلی کوچک بود و ظاهرا نمی توانست خیلی مهم باشد چون گوهر وجودی خودش را نمی شناخت اما تپه های دیگر از قابلیت های خود شناخت داشتند.

۴- چه تغییراتی در کوه ها و تپه ی کوچک در جریان فیلم رخ داد؟ چرا اینطور فکر می کنید؟

تپه کوچک کم کم ارزش وجودی خود را شناخت و تلاش کرد که پیشرفت کند و چیزهای ارزشمندی را به دست بیاورد، در نهایت همین اتفاق نیز افتاد و او همه چیزهایی که می خواست را به دست آورد اما تپه های بزرگتر در خواب غفلت بودند و همین امر کم کم باعث شد که تپه کوچک اینقدر بزرگ بشه و پیشرفت کنه که دیگ تپه های بزرگ دیده نشوند.

۵- اگر کوه ها و تپه ی کوچک نماد آدم ها باشند، آیا در زندگی واقعی با چنین رفتارهایی مواجه شده اید؟ تجربه ی خود را بیان کنید.

پاسخ این سوال به عهده دانش آموز!

۶- در این داستان تپه ی کوچک از خود شناختی نداشت، برای کسی که خود را نمی شناسد چه مسائلی ممکن است پیش بیاید؟

نا امید شدن، پیشرفت نکردن و افسردگی، نرسیدن به حداکثر میزان استعدادی که هر شخص دارد.

پاسخ فعالیت در خانه صفحه ۸۸ تفکر ششم

مقابل آینه بایستید و درباره ی ویژگی های خود تامیل کنید سپس پاسخ پرسش ها زیر را در کتاب بنویسید.

اگر کسی از شما بپرسد چقدر خود را می شناسید، چه پاسخی به او می دهید؟ خود را چگونه توصیف می کنید؟

من آدم سخت کوشی هستم و تا رسیدن به هدف هایم از تلاش دست نمی کشم. چیزی که باعث می شود اینقدر من انگیزه داشتم، هدف بزرگی است که در سرم دارم. من می خواهم یک فوتبالیست شوم. برای رسیدن به این هدف باید در برابر هر چیز استوار باشیم و تسلیم نشویم.

آیا این توصیف را برای معرفی خودتان مناسب و کامل می دانید؟

بله، زیرا در مورد آن خیلی فکر کرده ام و تصویری از چیزی است که در خودم دیده ام.

آیا می دانید کیستید و به کجا می خواهید برسید؟

بله، هدف های خودم را می شناسم و می دانم که می خوام چه کاره شوم و چه کارهایی را در زندگی ام انجام دهم.

نوشته ی خود را به اعضای خانواده و دو نفر از دوستانتان نشان دهید و از آنها در مورد مناسب و کامل بودن توصیف ها نظرخواهی کنید.

✅ جواب سوالات درس تپه ی کوچک تفکر ششم به پایان رسید! اگر سوال یا پیشنهادی دارید، از قسمت دیدگاه در انتهای همین مطلب به گوش ما برسانید.

طرح درس ملی تفکر و پژوهش ششم ابتدایی درس تپه ی کوچک بر اساس برنامه درس ملی

 طرح درس تفکر و پژوهش پایه ششم دبستان درس تپه ی کوچک بر اساس برنامه درس ملی عنوان فایلی است که در این رابطه در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. فایل طرح درس ملی روزانه درس تپه ی کوچک با زحمات زیاد و بر اساس استاندارد های مربوطه آموزش و پرورش تدوین و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.

طرح درس ملی تفکر و پژوهش ششم ابتدایی درس تپه ی کوچک چیست ؟

این طرح درس ملی که در ارتباط با کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم دبستان و همسو با برنامه درس ملی در رابطه با درس تپه ی کوچک تدوین شده است ، یکی از کاملترین و دقیقترین طرح های کاربردی در اینترنت است. تیم تخصصی اصفهان ادو سعی نموده است برای تدریس درس تپه ی کوچک در کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم دبستان از همه استاندارد های لازم بهره گیری نماید.

طرح درس روزانه ملی تفکر و پژوهش ششم دبستان چه اهمیتی دارد ؟

نگارش این نوع طرح درس و برنامه ریزی کمک شایانی در تدریس درس تفکر و پژوهش در پایه ششم ابتدایی می کند. دانش آموزان در پایه ششم دبستان می کوشند به بهترین شکلی که آموزگارشان به تدریس کتاب تفکر و پژوهش و درس تپه ی کوچک می پردازد ، این درس را فرا بگیرند. درس تپه ی کوچک یکی از مهمترین دروس کتاب تفکر و پژوهش در پایه ششم ابتدایی می باشد.

طرح درس ملی تفکر و پژوهش ششم ابتدایی درس تپه ی کوچک شامل چه بخشی است ؟

طرح درس ملی تفکر و پژوهش ششم دبستان روزانه درس تپه ی کوچک شامل موارد زیر می باشد :

هدف کلی طرح درس ملی تفکر و پژوهش ششم دبستان دانش آموزان باید مفاهیم درس تپه ی کوچک را در پایه ششم فرا بگیرند.

اهداف مرحله‌ای درباره تعدادجلساتی که در هفته به این تدریس کتاب تفکر و پژوهش درس تپه ی کوچک پایه ششم اختصاص داده شده است . تعداد دروس کتاب درسی با رعایت پیچیدگی مفاهیم کتاب تفکر و پژوهش درس تپه ی کوچک پایه ششم بنا بر این بعد از در نظر گرفتن مسائل و مواردی که ذکر گردید،زمانبندی کتاب تفکر و پژوهش درس تپه ی کوچک پایه ششم را بررسی و تدوین می نماییم.

هدف‌های رفتاری آموزشی طرح درس ملی تفکر و پژوهش ششم دبستان

پیش بینی رفتار ورودی  در طرح درس ملی تفکر و پژوهش ششم ابتدایی درس تپه ی کوچک

طرح درس ملی تفکر و پژوهش ششم دبستان درس تپه ی کوچک در چه قالبی تدوین شده ؟

طرح درس تپه ی کوچک که مربوط به کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم دبستان می باشد و همچنین کلیه طرح های موجود در سایت در قالب ورد و قابل ویرایش تنظیم و تدوین شده اند. این امر به آن دلیل است که آموزگاران پایه ششم ابتدایی بتوانند به بهترین شکل دروسی مثل تفکر و پژوهش را تدریس نمایند. از جمله درس تپه ی کوچک که از اهمیت خاصی در این رابطه برخوردار است.

نکاتی پر اهمیت پیرامون طرح درس ملی تفکر و پژوهش ششم دبستان

موضوع طرح درس ملی تفکر و پژوهش ششم ابتدایی موضوعی است که در رابطه با آن پژوهش های زیادی نگارش می شود. همچنین در رابطه با موضوع تدریس در ششم ابتدایی و بررسی روابط و تاثیرات آنها بر روی هم نیز جای بسی تامل است. پژوهش گران در رشته آموزش ابتدایی همواره بررسی های علمی و پژوهشی خود را در این رابطه در معرض مخاطبین این رشته قرار داده اند.

پژوهشگران و محققین برتر در رشته آموزش ابتدایی در طول سالیان متوالی سعی بر این داشته اند که مطالعات گسترده ای بر روی طرح درس ملی تفکر و پژوهش و زیر مجموعه های پژوهشی آن داشته باشند . به طور قطع به یقین باید گفت که موضوع طرح درس ملی تفکر و پژوهش و پرداختن و وجوه مختلف و جنبه های گوناگون تحقیقاتی در این رابطه می تواند راهگشای دقیقی در رابطه با علم آموزان عرصه آموزش ابتدایی باشد.(حسینی ، ۱۳۹۴)

اهمیت پرداختن به طرح درس ملی تفکر و پژوهش پایه ششم

به جرئت می توان گفت که پرداختن به موضوع طرح درس ملی تفکر و پژوهش یکی از اساسی ترین مسائلی است که می توان در آموزش ابتدایی به آن پرداخت و همچنین در این رابطه موضوع مهمی که جای بحث دارد موضوع تدریس در ششم ابتدایی است. پرداختن به این موضوع می تواند راهبرد های آموزشی غیر قابل وصفی را در اختیار پژوهشگران قرار دهد. (رضایی ، ۱۳۹۵)

یکی از مهمترین مسائل پیرامون طرح درس ملی تفکر و پژوهش موضوع تدریس در ششم ابتدایی است که می تواند نقش تعیین کننده ای را در رابطه با نتایج پژوهش های پژوهشگران آموزش ابتدایی ایفا نماید. پژوهش گران آموزش ابتدایی بر این باورند که در رابطه با طرح درس ملی تفکر و پژوهش می توان پژوهش های علمی و مسائل پرمغز و پر محتوایی را ارائه نمود که یکی از مهمترین این وجوه قابل پژوهش آموزش ابتدایی است.(حسینی ، ۱۳۹۴)

نتایج نگارش طرح درس ملی تفکر و پژوهش کلاس ششم

همانگونه که واقفیم در رشته آموزش ابتدایی فاکتور ها و محور های پژوهشی بیشماری وجود دارد که پرداختن به هر کدام از آن موارد می تواند یک سری از مشکلات اساسی را از نظام آموزشی و پرورشی کشور ما برطرف نموده و مرتفع سازد. چرا که متاسفانه در کشور ما از کمبود منابع مطالعاتی رنج می بریم و خصوصا در آموزش ابتدایی هنوز خیلی مانده است که به نقطه قابل اعتماد و امیدوار کننده ای برسیم. بنا بر این نیاز است که در این رابطه در رشته آموزش ابتدایی تحقیقات و پژوهش های قابل قبولی صورت گیرد. با توجه به آنچه عرض شد شما عزیزان می توانیدبه راحتی و با هزینه پایین طرح درس ملی تفکر و پژوهش ششم ابتدایی درس تپه ی کوچک بر اساس برنامه درس ملی را از این سایت دانلود نمایید.

توجه فرمایید

پیشنهاد کاملاً ویژه و شگفت انگیز شما می توانید کل طرح درس های هر پایه را به صورت فایل زیپ شده و کامل با قیمت بسیار مناسب از لینک های زیر خریداری کنید.

برای خرید هر پکیج می توانید روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

خرید پکیج طرح درس روزانه و سالانه پایه اول

خرید پکیج طرح درس روزانه و سالانه پایه دوم

خرید پکیج طرح درس روزانه و سالانه پایه سوم

خرید پکیج طرح درس روزانه و سالانه پایه چهارم

خرید پکیج طرح درس روزانه و سالانه پایه پنجم

خرید پکیج طرح درس روزانه و سالانه پایه ششم

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. التماس دعا

جواب سوالات درس تپه ی کوچک تفکر ششم