جواب درس آخر خط تفکر و پژوهش ششم


جواب درس آخر خط تفکر و پژوهش ششم

جواب فعالیت ها و سوالات درس آخر خط کتاب تفکر و پژوهش ششم دبستان ✅ مشکلات ماشین فرسوده و علت وقع پدیده ها، معنی سه واژه پیر قدیمی و فرسوده.


پاسخ سوالات درس آخر خط تفکر و پژوهش ششم ، صفحه ۷۹ و ۸۰

پاسخ سوال های درس آخر خط تفکر و پژوهش ششم دبستان ، سوال های ماشین فرسوده و معنای سه واژه ی پیر قدیمی و فرسوده.

جواب فعالیت های درس آخر خط تفکر و پژوهش ششم : در این درس فرضیه سازی، تحلیل و درک علت وقوع را تمرین کردید، حال برای پاسخ به سوالات در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی : جواب درس یک اتفاق عجیب تفکر ششم

جواب گفت و گو کنید صفحه ۷۹ تفکر و پژوهش ششم

پس از تماشای فیلم «آخر خط» درباره پرسش های زیر در کلاس گفت و گو کنید.

۱- ماشین فرسوده چه مشکلاتی ایجاد کرده بود؟

باعث ایجاد ترافیک، آلودگی های صوتی، زیست محیطی و روانی شده بود. همچنین برای امنیت اجتماعی خودروی پلیس و برای امنیت جانی خودروهای آمبولانس و آتش نشانی نیاز به حرکت سریع در خیابان داشتند اما ماشین فرسوده مانع این کار شده بود.

۲- کسانی که ماشین فرسوده را نمی دیدند درمورد علت ترافیک چه تصوری می توانستند داشته باشند؟

بعضی ها فکر می کردند که جاده خرابه یا اینکه تصادف شده است و بعضی دیگر فکر می کردند جاده توسط انسان ها یا حیوانات بسته شده است.

۳- آیا همیشه علت وقوع همه پدیده ها را می توان دید؟ در صورت ندیدن علت، آیا می توان آن را حدس زد؟ چگونه می توان این کار را کرد؟

ما نمی توانیم علت اتفاق افتادن همه پدیده ها را بفهمیم یا ببینیم ولی گاهی می توانیم با استفاده از تجربه و قوه تخیل خود علت وقوع برخی از آنها را حدس بزنیم. برای فهمیدن علت می توانیم از از بزرگترها سوال کنیم و یا اخبار و روزنامه را مشاهده کنیم.

۴- اگر نتوانیم علت وقوع پدیده ها را ببینیم آیا می توانیم بگوییم که ‌وجود ندارند؟ با مثال پاسخ خود را بیان کنید.

خیر زیرا امکان دارد ما به اندازه کافی در آن پدیده اطلاعات نداشته باشیم، به عنوان مثال ما تاثیر امواج دور و اطراف خود مانند تلویزیون، رادیو و موبایل را نمی بینیم اما می دانیم که وجود دارند.

جواب فعالیت در خانه درس آخر خط صفحه ۸۰

با توجه به گفت و گوهایی که در کلاس کردید، سه واژه‌ی «پیر»، «قدیمی» و «فرسوده» را معنا کنید و برای تفاوت کاربرد آنها مثال هایی بنویسید. توجه داشته باشید هدف، ارائه‌ی تعریف یکسان برای واژه ها نیست. هر یک شما می توانید تعریف خود را با مثال ارائه دهد.

یادداشت من

پیر: برای شخصی به کار می رود که از کار افتاده و کهنسال شده است.مثال: من پیر شدن و پای راه رفتن ندارم، نمی توانیم بگوییم آنقدیمی یا فرسوده است زیرا جمله بی معنی می شود.

قدیمی: یعنی چیزی که تکراری شده است.مثال: این لباس من قدیمی شده است. نمیتوانیم بگوییم پیر است اما گاهی اوقات می شود گفت فرسوده شده است.

فرسوده: چیزی که پوسیده شده و از کار افتاده است.مثال: کشی که دیگر قابل استفاده نیست و از کار افتاده است است و یا ماشین فرسوده شده. نمی توانیم از کلمه پیر استفاده کنیم اما گاهی اوقات کلمه قدیمی معنا می دهد.

✅ شما نیز می توانید جواب های خود به سوالات درس «آخر خط» تفکر و پژوهش ششم را در قسمت دیدگاه با سایر دانش آموزان به اشتراک گذارید.

جواب درس آخر خط تفکر و پژوهش ششم ؛ صفحه ۷۹ و ۸۰

جواب درس آخر خط تفکر و پژوهش ششم ؛ صفحه ۷۹ و ۸۰

جواب سوالات آخر خط تفکر ششم

نام درس : آخر خط | موضوع : گام به گام | ششم ابتدایی

جواب سوالات آخر خط تفکر ششم

فصل سوم :: درس آخر خط تفکر و پژوهش ششم

جواب گفت و گو کنید صفحه ۷۹ تفکر و پژوهش ششم.

پس از تماشای فیلم «آخر خط» درباره پرسش های زیر در کلاس گفت و گو کنید.

۱- ماشین فرسوده چه مشکلاتی ایجاد کرده بود؟ ترافیک از جمله دیر رسیدن ماشین آتش نشانی ، آمبولانس ، و ماشین پلیس – آلودگی صوتی  و درآخر آلودگی هوا

۲- کسانی که ماشین فرسوده را نمی دیدند در مورد علت ترافیک چه تصوری می توانستند داشته باشند؟ برخی فکر می کردند که خرابی جاده و یا تصادف باعث ترافیک شده و برخی دیگر نیز فکر می کردند که جاده توسط حیوانات یا انسان ها بسته شده است .

۳- آیا همیشه علت وقوع همه پدیده ها را می توان دید؟ در صورت ندیدن علت، آیا می توان آن را حدس زد؟ چگونه می توان این کار را کرد؟ خیر ما نمی توانیم علت همه اتفاق ها را بفهمیم و یا ببینیم ، در صورت ندیدن علت پدیده ها می توانیم با استفاده از تجربه و قوه تخیل خود علت وقوع برخی از آنها را حدس بزنیم. میتوانیم با سوال کردن و مطالعه درمورد آنها علت این کار را بفهمیم.

۴- اگر نتوانیم علت وقوع پدیده ها را ببینیم آیا می توانیم بگوییم که ‌وجود ندارند؟ با مثال پاسخ خود را بیان کنید. خیر چون دانش کافی برای فهمیدن آن نداریم مثلا چگونگی بوجود آمدن دنیا و کهکشان ها چون وقتی نمیدانیم آن ها چطور بوجود آمده اند و قبل از آنها چه چیزی بوده است پس نمیتوانیم بگوییم آنها وجود ندارند.

جواب فعالیت در خانه صفحه ۸۰ تفکر و پژوهش ششم.

با توجه به گفت و گوهایی که در کلاس کردید، سه واژه‌ی «پیر»، «قدیمی» و «فرسوده» را معنا کنید و برای تفاوت کاربرد آنها مثال هایی بنویسید. توجه داشته باشید هدف، ارائه‌ی تعریف یکسان برای واژه ها نیست. هر یک شما می توانید تعریف خود را با مثال ارائه دهد.

یادداشت من

پیر : یعنی از سن جوانی و میانسالی عبور کرده و به سن پیری رسیده ودر مورد انسان به کار میرودمثال: درختان کهن ، انسان های پیر و حوانات پیر

قدیمی:  یعنی از مدتها پیش بوده و در مورد اشیا به کار می رودمثال: گوشی های تلفن ۱۰ سال پیش و یا ماشین های فرسوده

فرسوده:  یعنی از بس کار کرده تمام قطعاتش کهنه شده و قابل استفاده نیست ممثال: ماشین های فرسوده و یا خانه های فرسوده و فرو ریخته.

مطالب مرتبط

دیدگاه های تایید شده : ۳ | در انتظار بررسی: ۳

درس های بعدی رو هم بزارید

میشه بقیه درس هارو هم بگذارید؟

سلام و عرض ادب خواهش میکنم که درس های بعدی را بگذارید با تشکر.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

جواب درس آخر خط تفکر و پژوهش ششم