جراحی زیبایی بینی


جراحی زیبایی بینی

چگونه برای عمل بینی خود جراح مناسب👨‍⚕️ پیدا کنم؟تخمین هزینه عمل بینی$ چگونه انجام می شود؟عمل بینی بدون درد و کبودی ممکن است؟ عمل بینی بدون تامپون چطور؟


انسان ذاتا به دنبال زیبایی و زیباتر شدن است؛ با پیشرفت علم پزشکی بشر این امکان را پیدا کرده تا صورت که مهمترین عضو ظاهری بدن و ویترین ارتباط با دنیای بیرون برای هر فردی است، را آنطور که دوست دارد تغییر دهد.

عمل بینی از اولین و متداول ترین عمل های زیبایی به منظور بهبود ظاهر افراد است که در دنیا طرفدارای بسیار زیادی دارد. در طی این فرایند، جراح پلاستیک، غضروف و استخوان بینی را برای تجسم رسیدن به یک ظاهر مطلوب تر تغییر می دهد. برای مردان و زنان که از اندازه و شکل بینی خود ناراضی هستند، جراحی بینی یک راه حل زیبایی  مطمئن، موثر  به آنها پیشنهاد می دهد درست وقتی کار را به یک جراح زیبایی با تجربه و ماهر بسپارند. رینوپلاستی می تواند تا حد زیادی تعادل ویژگی های صورت را بهبود دهد و به بیماران کمک کند اعتماد به نفس تازه ای پیدا کنند. عمل بینی همچنین می تواند برای اصلاح نقص های ساختاری، از جمله مواردی که باعث مشکلات تنفسی می شود، به کار گرفته شود.

اگر انجام جراحی زیبایی بینی مدنظرتان است، باید به چند نکته مهم دقت کنید.در ادامه این مقاله می توانید اطلاعات بیشتری در مورد روش، هزینه های عمل بینی ، خطرات و مزایای احتمالی آن به دست بیاورید.

چه کسانی سراغ جراحی زیبایی بینی می روند؟

اکثر افرادی که تحت عمل جراحی تغییر شکل بینی قرار می گیرند، با ظاهر بینی شان مشکل دارند و مایل هستند نسبت به ابعاد صورت خود، بینی شان را اصلاح کنند. درصد کمتری از داوطلبان عمل زیبایی بینی بیمارانی هستند که ناراحتی های ساختاری داشته و یا بینی شان آسیب دیده است. داوطلبان یا نامزدهای نرمال برای رینوپلاستی در سلامت عمومی قرار دارند؛ به عبارتی خطرات مربوط به جراحی را درک کرده و انتظارات واقع بینانه ای از نتیجه جراحی دارند.

بهترین سن برای عمل بینی

نوجوانان به ظاهر صورت خود اهمیت زیادی می دهند. پس عجیب نیست که جراحی بینی در میان این گروه سنی طرفداران زیادی داشته باشد. هم برای بیماران نوجوان و برای جراحان آنها مهم است که مطمئن شوند آیا تغییر شکل بینی می تواند گزینه مناسب در حوزه زیبایی باشد؟ پزشکان در این موارد باید مطمئن شوند که تصمیم گیری برای انجام جراحی زیبایی بینی، انتخاب بیمار است، نه نتیجه فشار همسالان و والدین.

پاسخ دکتر حسین نژاد:

صفحات رشدی که در بینی باعث رشد استخوان می شود در دختران تا ۱۵ سالگی و در پسران در ۱۷ سالگی بسته می شود، بنابراین سن مجاز عمل جراحی بینی در دختران حدود ۱۶ سال و در پسران ۱۷ می باشد.

نکته قابل توجه اینکه پسر و دختر زیر سن قانونی (۱۸ سال) نمی توانند بدون اذن ولی، عمل زیبایی بینی انجام دهند و باید با اجازه پدر ( قیم قانونی) عمل انجام شود.

برای مشاهده نمونه های قبل و بعد عمل بینی اینجا کلیک کنید.

اهداف جراحی بینی

عمل بینی می تواند برای تغییر شکل، اندازه و ظاهر کلی بینی بکار گرفته شود. نمونه ای از درخواست های متداولی که بیماران از جراحان خود می پرسند:

در اغلب موارد، برش های مورد استفاده برای تغییر شکل می تواند در داخل بینی پنهان شود و یا اینکه به صورت غیر قابل تشخیص در ظاهر بینی نمایان باشد؛ هدف کلی بهبود ظاهر و حفظ یک ظاهر طبیعی مطابق دیگر اجزای صورت است.

چگونه جراح خوبی انتخاب کنید؟

توجه داشته باشید که جراحی بینی اگر بد انجام شود می تواند اثرات مخرب بزرگی بر روی ظاهر بیمار برجای بگذارد. بنابراین، بیماران هنگام انتخاب جراح پلاستیک خود باید بسیار محتاط باشند. در حالت طبیعی،فرد قبل از انتخاب نهایی خود باید با چندین پزشک صحبت کند. چند نکته مهم در مورد پزشک باید مورد بررسی قرار گیرد.

# آموزش و تجربه

تمام جراحان بینی به طور قانونی مجاز به انجام جراحی زیبایی بینی هستند. بیمار باید دکتری را انتخاب کند که در عمل زیبایی و جراحی ترمیمی مهارت داشته باشد؛ حتی ممکن است متقاضی بخواهد جراحی پیدا کند که تخصص ویژه در جراحی صورت و تغییر شکل بینی داشته باشد. مسیرهای تنفسی و ساختار خارجی بینی از اولویت ها محسوب می شوند. هنگام مشاوره با پزشکان، بیماران آینده نگر باید درباره رویکرد آنها در جراحی بینی سوال کنند.

اینکه دکتری انتخاب کنید که توجه ویژه به مجرای تنفسی و ساختار بینی داشته باشد اهمیت زیادی دارد.

# پیشینه مثبت

به طور طبیعی، بیماران باید پزشکی انتخاب کنند که شهرت خوبی در موفقیت دارد زیرا این پزشک تجریه زیادی در انجام عمل بینی نیز دارد.

فرایند شخصی

جراحی زیبایی بینی  فرایندی بسیار شخصی است که می تواند بر سلامت ذهنی فرد و ظاهر او تاثیر بگذارد. بنابراین، بسیار مهم است که بیماران جراحی انتخاب کنند که با او احساس راحتی می کنند؛ پزشکی که دغدغه هایشان را درک و به نگرانی هایشان توجه کند و طرح درمانی برای رسیدن به نتیجه مطلوب برنامه ریزی کند.

بیماران هرگز نباید به وعده های غیر واقعی یا تحت فشار قرار گرفتن برای جراحی های غیر معمول تن دهند. علاوه بر این، تقریبا تمام پزشکان از کارهای قبلی خود آلبوم عکس دارند ؛بیماران باید این مجموعه عکس ها را دقیقا بررسی کنند و از خودشان بپرسند:

بیماران با پیروی از این دستورالعمل ها و انتخاب پزشکی که با او احساس راحتی دارند، می توانند به نتیجه مطلوب برسند.

مشاوره اولیه

پس از انتخاب جراح پلاستیک ، یک مشاوره عمل بینی جامع به بیمار ارائه می شود. مشاوره ای که مسیر ارتباط شخصی بین بیمار و پزشک را گسترش داده و فرایند برنامه ریزی درمان را شروع می کند.

قبل از هر چیز، جراح تقاضای بیمار برای جراحی بینی را بررسی می کند. او سابقه بیمار را می گیرد، در مورد داروها و اینکه آیا سیگار می کشد ، سوال کرده و از نگرانی هایش با او صحبت می کند. اینکه بیمار با پزشک صادق باشد بسیار مهم است. اطلاعات یکپارچه می تواند خطر عوارض جراحی را کاهش دهد.

تکنیک های عمل بینی

صرف نظر از اینکه پزشک چه نوع جراحی بینی را برای متقاضی این عمل در نظر می گیرد، معمولا از یکی از دو تکنیک اصلی برای این کار استفاده می شود.

عمل بینی با تکنیک بسته

جراحی زیبایی به روش بسته به طور کلی روشی است که اولویت دارد؛ زیرا تمام برش های جراحی در داخل بینی انجام می شود و زخم ها همه داخلی هستند؛ با انکه برش ها پنهان هستند، جراح هنوز می تواند به نقاط زیادی از بینی دسترسی پیدا کند تا به طیف وسیعی از موارد زیبایی و ساختاری رسیدگی کند.

عمل بینی با تکنیک باز

جراحی بینی باز به پزشک امکان دسترسی بیشتری به غضروف و استخوان های بینی را می دهد، اما ممکن است جای زخم کوچک بر روی بینی باقی بماند. در این روش با ایجاد یک برش در ناحیه غضروف بین دو بینی، پزشک می تواند پوست را از نوک بینی بلند کند و غضروف را بسیار دقیق شکل دهد. هنگام بهبودی، جای برش یک زخم بسیار کوچک و تقریبا نادیده بر بینی می ماند.

نظر مراجعه کننده از هلند بعد از عمل بینی

هر دو روش باز و بسته جراحی بینی می تواند بسیار موثر باشد. پزشک روش مناسب برای هر بیمار را بر اساس فرم طبیعی بینی و اهداف جراحی تعیین خواهد کرد. اگر بیمار تمایل به تغییرات چشمگیر داشته باشد،  جراحی بینی باز می تواند بهتر عمل کند. این روش به پزشک اجازه می دهد تا قسمت های گسترده تری از بینی را تغییر فرم دهد. اگر بیمار بخواهد تیغه بینی را تغییر دهد، رینوپلاستی بسته می تواند به خوبی کار کند. با این حال، به دلیل اینکه انگیزه و هدف هر بیمار متفاوت است، قوانین سختگیرانه ای برای انتخاب روش مناسب وجود ندارد.

پاسخ دکتر حسین نژاد:

جراحی زیبایی بینی با توجه به نوع بینی و نظر جراح به روش باز یا بسته انجام می شود. در طی عمل بینی برای دستیابی به بافت های درون آن اگر برش صرفا در داخل بینی باشد، جراحی بسته و اگر برش از داخل و بیرون بینی باشد جراحی باز گفته می شود.  چنانچه در عمل نیاز به دستکاری پره های بینی باشد، حتی در عمل بسته برش کناری پره ها از بیرون خواهد بود.

بیشترین فایده در عمل بسته کاهش ورم بوده و در عمل باز نیز امکان دسترسی بیشتر جراح برای تغییرات وسیع تر می باشد.

قبل از عمل بینی چه باید کرد؟

قبل از جراحی زیبایی بینی تغییر شکل بینی، مراحل مختلفی وجود دارد که بیماران می توانند برای بهبود سریع جای عمل، کم کردن عوارض پس از جراحی و کاهش خطرات احتمالی انجام دهند.

۱) رژیم غذایی

در هفته های منتهی به هر عمل جراحی،  رعایت رژیم غذایی سالم برای بیماران مهم است. تغذیه مناسب باعث  سرعت در بهبودی و کاهش خطر ابتلا به عفونت می شود. به طور خاص، افراد باید حجم زیادی میوه و سبزیجات، دانه های غلات حاوی پروتئین مصرف کنند؛ مکمل های تغذیه نیز مفید هستند. پزشکان می توانند مکمل های خاصی از جمله ویتامین A، ویتامین C و بروملین را به کسانی که قصد انجام عمل زیبایی بینی را دارند، توصیه کنند.

همزمان متقاضیان عمل بینی باید از برخی مواد غذایی و مکمل های خاص که می تواند باعث کاهش سرعت بهبودی و عوارض جراحی می شود اجتناب کنند؛ به طور خاص، بیماران باید مکمل های حاوی ویتامین E، زنجبیل، گینگو و جینسنگ را استفاده نکنند؛ به علاوه  برخی از مکملهای هومیوپاتی و گیاهی می توانند عوارض ناشی از بیهوشی را ایجاد کنند، بنابراین بیماران قبل از هر تغزیه اضافه ای  باید با پزشک خود مشورت کنند. از آنجا که الکل می تواند توانایی کبد برای متابولیزه کردن صحیح را تحت تاثیر قرار دهد، بسیاری از پزشکان توصیه می کنند بیماران در هفته های پیش از جراحی خود، از نوشیدن مشروبات الکلی نیز خودداری کنند.

۲) داروها

در هنگام آماده شدن برای جراحی بینی، بیماران باید پزشکان خود را در مورد تمام داروهایی که مصرف می کنند مطلع کنند. چرا که برخی از داروها  می توانند عوارض قبل یا بعد از عمل جراحی ایجاد کنند. پزشک می تواند به طور موقت برای بیمار دارویی جایگزین ایمن تجویز کند. به ویژه  بیماران باید از استفاده آسپرین، ایبوپروفن و رقیق کننده خون جلوگیری کنند

۳) سیگار کشیدن

مصرف تنباکو جریان خون را در سراسر بدن کاهش می دهد. از آنجا که اکسیژن نمی تواند به سرعت به محل برش برسد، افراد سیگاری ممکن است زمان بیشتری برای بهبودی بعد از عمل نیاز  داشته و خطر ابتلا به عفونت و زخم های نامطلوب هم در آنها بیشتر است. اگرچه سیگاریها به طور خودکار از انجام عمل جراحی بینی رد صلاحیت نمی شوند، آنها باید حداقل دو هفته قبل و دو هفته بعد از عمل جراحی سیگار را کنار بگذارند.

۴) آماده سازی برای بهبود

بهبود جراحی بینی ممکن است چندین هفته طول بکشد و بیماران باید بر اساس مدت زمان بهبودی آمادگی لازم داشته باشند. به طور خاص، آنها باید حداقل دو هفته از کار خود بگذرند و در صورت امکان، کسی را پیدا کنند که بتواند برای چند روز به آنها کمک کند تا به کارهای روزانه شان برسند. پس از جراحی بینی، جویدن می تواند اذیت کننده باشد، بنابراین بیماران باید چند روز اول غذای نرم بخورند.

روز جراحی زیبایی بینی

شب قبل از انجام عمل جراحی، بیماران باید استراحت خوبی داشته باشند و بعد از نیمه شب دیگر چیزی نخورند. قبل از آمدن به بیمارستان یا مرکز جراحی باید موهای خود را برای جلوگیری از ایجاد آلودگی باکتری ها شستشو دهند. به علاوه، آنها باید از آرایش و دیگر محصولات آرایشی اجتناب کنند.

فرآیند جراحی زیبایی بینی

بعد از اینکه بیمار بیهوش یا بی حس شد، جراح برش های کوچک را در داخل سوراخهای بینی یا کولملا ایجاد می کند. سپس پوست بینی را به دقت بالا می برد تا به استخوان و غضروف زیرین دسترسی پیدا کند. جراح در مرحله بعد به برداشتن یا صاف کردن بافت به شکل مورد نیاز دست می زند. به طور معمول، پزشک از ایمن ترین روش در عمل جراحی به منظور به حداقل رساندن آسیب به بافت های اطراف استفاده می کند. هنگامی که فرآیند تغییر شکل کامل شود، پزشک پوست را روی خطوط جدید بینی قرار می دهد و برش ها را می بندد.

بعد از جراحی زیبایی بینی

پانسمان بینی

در روزهای اول پس از جراحی بینی تغییرات ایجاد شده در بافت بینی باید حفظ شود. بنابراین جراح بعد از بخیه کردن برش ها، یک اسپلیت روی بینی قرار می دهد و تکه های گاز استریل را داخل حفره های بینی فرو می کند تا خونریزی بعد از عمل زودتر بند بیاید .گازها ممکن است کمی ناراحت کنده باشد ولی چند روز بعد از عمل خارج می شوند. برای تنفس راحت بینی می توان از تامپون استفاده نکرد و با استفاده از اسپلینت راه هوایی را برای بیمار باز گذاشت تا بتواند نفس بکشد.

 بهبودی

جراحی زیبایی بینی تا چندین هفته زمان برای بهبودی نیاز دارد و بیمار باید کارهای ویژه ای برای سرعت بخشیدن به بهبودی و رسیدن به نتیجه مطلوب انجام دهند.

چند روز اول

در ۴۸ ساعت اول پس از عمل بینی، استراحت مطلق بسیار اهمیت دارد؛ به طور خاص بیماران باید:

به طور معمول، بیماران می توانند در عرض دو هفته بعد از جراحی به زندگی عادی بازگردند. با این حال، مراقبت از بینی تا مدتها باید ادامه داشته باشد.

در هفته های اول پیگیری مراقبت ها با پزشک بسیار مهم است؛ معمولا اولین ملاقات یک هفته بعد از عمل بینی انجام می شود زمانی که پانسمان بینی برداشته شد، بیماران پس از چند ماه بررسی های دوره ای انجام خواهند داد.

تخمین هزینه عمل بینی

ملاحظات متعددی وجود دارد که هزینه نهایی رینوپلاستی را تخمین می زند؛ به موارد زیر دقت کنید:

# تجربه جراح

 دستمزد یک پزشک با شهرت و تجربه عالی ، به طور معمول از یک متخصص با تجربه و مهارت پایین تر، بیشتر است. اگرچه، بسیاری از بیماران به پرداخت هزینه اضافی تمایل دارند چراکه می دانند جراحی با تجربه بیشتر نتایج مطلوب تری هم کسب می کند.

# امکانات جراحی

 در صورتی که پزشک دارای امکانات انجام عمل در مطب نباشد، این کار در بیمارستان یا مرکز جراحی انجام می شود که این مکان ها هزینه های جداگانه نیاز دارد که بسته به موقعیت، شهرت و تجهیزات متفاوت است. در این مورد هم بسیاری از بیماران مایل به پرداخت هزینه های کمی بالاتر برای لذت بردن از ایمنی و راحتی بیشتر هستند.

# محل جغرافیایی

 هزینه جراحی پلاستیک درست مثل بسیاری از کالاها و خدمات در جامعه، متفاوت است. به طور معمول، عمل جراحی بینی در یک کلان شهر، مثل نیویورک و یا لس آنجلس بیشتر از یک ایالت محلی است.

# بیهوشی

رینوپلاستی را می توان تحت بیهوشی عمومی انجام داد که این نوع بیهوشی بر هزینه های درمان می افزاید. دستمزد متخصصان بیهوشی هم مانند جراحان با توجه به شهرت و تجربه بر هزینه های درمان می افزایند.

 # مراقبت در هنگام بهبودی

 پس از جراحی بینی، بیماران ممکن است نیاز به داروهای خاص یا مراقبت پس از درمان داشته باشند که بدون شک هزینه های نهایی درمان را تحت تاثیر قرار می دهد.

  بیماران باید به خاطر داشته باشند که هزینه های جانبی، هزینه های بیهوشی و مراقبت بعد از عمل همیشه در برآورد اولیه درمان درنظر گرفته نمی شود و متقاضی این عمل باید برای اطلاعات دقیق تر درباره این هزینه ها و هزینه های مربوطه تحقیق کند.

پرداخت هزینه

هنگامی که جراحی بینی صرفا برای جنبه های زیبایی انجام می شود، به ندرت توسط بیمه تامین هزینه می شود؛ با این حال، شرکت های بیمه اغلب برای موارد اصلاحی مثل جداسازی حفره ها یا سایر مسائل تنفسی هزینه ها را پرداخت می کنند. در این رابطه یک کارمند اداری حوزه درمان می تواند بیمار را راهنمایی کند که آیا واجد شرایط پوشش بیمه می شود یا نه.

اگر به دنبال هزینه جراحی زیبایی بینی در سال ۹۸ هستید روی اینجا کلیک کنید.

چه مدت طول می کشد تا نتایج نهایی را مشاهده کنم؟

عمل بینی برای هر شخصی منحصر به فرد است و نتایج نهایی جراحی می تواند تا یک سال بعد از عمل شکل بگیرد. عوارض جانبی مانند تورم و کبودی در اطراف بینی و چشم تا دوهفته بعد از عمل کاهش می یابد و از بین می رود. در حالی که تغییرات واضح تر ممکن است در هفته های اول بعد از جراحی قابل مشاهده باشد، با این حال ماه ها بعد از جراحی، بینی به شکل نهایی خود می رسد.

 آیا احتمال ایجاد نشانه جراحی دائمی وجود دارد؟

تقریبا مانند تمام اشکال جراحی پلاستیک، احتمال ماندن جای زخم وجود دارد. در جراحی بینی به روش بسته، تمام برش ها در داخل بینی ایجاد می شود و بنابراین هیچ گونه زخم قابل مشاهده نیست؛ در جراحی بینی به روش باز، یک برش اضافی در سراسر قسمت زیرین بینی ایجاد می شود که  ممکن است یک جای برش کوچک باقی بماند. خوشبختانه، با توجه به اندازه و محل برش معمولا جای برش ها غیر قابل تشخیص است.

جراحی بینی چقدر طول می کشد؟

به طور معمول، جراحی بینی   حدود یک ساعت تا دو ساعت، زمان می برد با این حال ممکن است بسته به اهداف جراحی فرایند برای افرادی طولانی تر باشد. جراحی بینی ترمیمی اغلب حدود چهار ساعت طول می کشد. مدت زمان عمل به طور کلی به اهداف بیمار و تکنیک های خاص دکتر شما بستگی دارد.

من برای رینوپلاستی خیلی پیر هستم؟

شرط سنی برای جراحی تغییر شکل بینی وجود ندارد. با این حال، برای جلوگیری از عواقب عفونت و بیهوشی، بیمار بهتر است در سلامت جسمانی خوبی باشد. علاوه بر این، برای رسیدن به نتایج زیبایی شناختی مطلوب، شما باید الستیک پوستی خوب داشته باشید. بعضی از پزشکان توصیه کنند که بیماران مسن تر به جای بیهوشی عمومی از بی حسی موضعی استفاده کنند.

آیا می توانم پس از عمل بینی با هواپیما سفر کنم؟

بعضی از پزشکان توصیه می کنند یک هفته برای پرواز کردن بعد از عمل صبر کنید. . با این حال، جراحان دیگر معتقد اند بیمار فورا می تواند پرواز کند.

آیا باید بعد از رینوپلاستی غذاهای خاصی بخورم؟

در روز جراحی، نباید غذای سفت بخورید. از آنجا که جویدن تکان خوردن ماهیچه های کل صورت را در پی دارد،پزشکان معمولا برای یک روز رژیم نرم یا مایعات توصیه می کنند. هر زمان که شما احساس راحتی می کنید، می توانید به خوردن غذای جامد برگردید. با این حال از خوردن غذاهای آلرژی زا و حاوی ادویه های تند اجتناب کنید؛ زیرا این غذاها می توانند رگ های خونی را پاره کرده و منجر به بیشتر شدن کبودی شوند.

دکتر حسین نژاد، متخصص گوش و حلق و بینی و جراح زیبایی بینی در تهران

@co ex : h ps:schema.o g, @ ype: FAQPage, mai E i y: @ ype: Ques io , ame: , accep edA swe : @ ype: A swe , ex : . . , @ ype: Ques io , ame: , accep edA swe : @ ype: A swe , ex : bsp; bsp; . , @ ype: Ques io , ame: , accep edA swe : @ ype: A swe , ex : . . , @ ype: Ques io , ame: , accep edA swe : @ ype: A swe , ex : . . . , @ ype: Ques io , ame: , accep edA swe : @ ype: A swe , ex : . .

جراحی زیبایی بینی

میل به زیبایی و اهمیت دادن به ظاهر باعث شده افراد بسیار زیادی نسبت به انجام عمل های زیبایی صورت اقدام کنند. یکی از عمل های زیبایی که امروزه طرفداران بسیار زیادی کسب کرده است و در میان مردم شایع است ، جراحی زیبایی بینی می باشد. این عمل زیبایی همانطور که از نامش پیداست عملی است که به منظور برطرف کردن عیوب ظاهری و عملکردی بینی انجام می شود و زیبایی خارق العاده ای را برای بیمار به همراه دارد. افرادی که فکر می کنند بینی آن ها دارای نواقص ظاهری و عملکردی است که با انجام جراحی بینی می توان آن را برطرف کرد با انجام این پروسیجر اعتماد به نفسشان دو برابر شده و بهتر از قبل می توانند با دیگران برخورد داشته باشند. اگر تمایل دارید در رابطه با این نوع عمل زیبایی اطلاعات کامل تر و مفید تری را کسب کنید یا سوالات بسیار زیادی در رابطه با آن دارید توصیه می کنیم این مقاله از سایت دکتر امید ابراهیمی بهترین جراح بینی تهران را از دست ندهید. چرا که در این مقاله در رابطه با مراحل عمل زیبایی بینی در اتاق عمل ، هزینه جراحی زیبایی بینی در تهران ، عوارض عمل بینی و غیره صبحت خواهیم کرد و به تمامی سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی دماغ یا رینوپلاستی ، عملی است که به منظور برطرف کردن معایب ظاهری بینی و به وجود آمدن ، یک بینی زیبا و متناسب با بقیه اجزای صورت انجام می شود. این عمل ممکن است شامل کوچک تر کردن اندازه بینی ، جمع کردن پره ها و نوک بینی و در مواقعی اضافه کردن غضروف ، به قسمت های فرو رفته و نامتناسب ، به منظور تقویت استحکام و بهبود شکل ظاهری باشد. امروزه جراحی بینی ، شایع ترین عمل جراحی زیبایی بینی در ایران است و در صورتی که ، اصول جراحی نوین رعایت شده و بیمار نیز کاندید مناسبی برای عمل باشد ، نتایج درخشانی از آن حاصل می شود.

گاهی با بر‌طرف‌ کردن هوشمندانه معایب کوچک در بینی می‌ شود ، چهره زیبا و جدیدی را تجربه کرد. این امر با هوشمندی پزشک جراح و تجربه وی در عمل زیبایی بینی حاصل می‌ شود ، که به بهترین نحو با رفع عیوب بتواند چهره‌ ای متناسب به شخص هدیه کند. با شناسایی عوامل بر‌هم‌ زننده تناسبات و رفع آن ها به‌ خوبی و با کمترین تغییرات می‌ توان به زیبایی چهره افزود.

انواع بینی

یکی از عوامل تاثیر گذار در جراحی زیبایی بینی ، نوع بینی می باشد که بر اساس میزان ضخامت پوست ، به دو نوع بینی گوشتی و بینی استخوانی ، تقسیم بندی شده اند.

استخوانی

افرادی که دارای بینی های استخوانی هستند ، می توانند نسبت به انجام انواع فرم  طبیعی ، فانتزی و نیمه فانتزی اقدام نمایند. بینی های استخوانی به دلیل داشتن ویژگی هایی چون ، پوست نازک و استخوان محکم از ایده آل ترین بینی ، برای انجام عمل بینی می باشند. به همین دلیل در بیشتر مواقع ، جراحی بینی استخوانی نتایج مطلوبی کسب خواهد کرد.

البته دقت پزشک و کیفیت کار او نیز  می‌ تواند ، این بینی‌ ها را بسیار جذاب کند و استحکام خوب آن می‌ تواند ، پذیرای بسیاری از فرم‌ های دوست‌ داشتنی عمل زیبایی بینی باشد. البته به این نکته توجه شود که باید شرایط بینی هر فرد ، مجزا بررسی شود تا بهترین نوع عمل دماغ برای فرد انجام شود.

 گوشتی

بینی های گوشتی نسبت به بینی های استخوانی ، دارای پوست ضخیم تری هستند و غضروف این بینی ها ، ضعیف می باشد. توصیه می شود افرادی که دارای بینی های گوشتی هستند ، اقدام به جراحی زیبایی بینی طبیعی نمایند ؛ چرا که در صورت عمل کردن بینی به فرم فانتزی به دلیل ضخامت پوست ، ظرافت دست جراح مشخص نیست و ممکن است ، نتیجه دلخواه و مورد نظر کسب نشود. مهم‌ ترین چیزی که در جراحی بینی گوشتی باید به آن توجه شود ، استحکام‌ بخشیدن به بافت درونی است که بتواند ، بستری مناسب برای ایجاد تغییرات ایجاد کند. در ضمن ایجاد بستری مناسب می‌ تواند ، با بالا بردن مقاومت بینی ، ماندگاری آن را افزایش دهد تا شاهد بازگشت و بد فرم‌ شدن این نوع بینی‌ ها نباشیم.

ظاهر بزرگ این نوع بینی‌ ها نمی‌ تواند ، نشان از مقاومت بالای آن‌ ها باشد و برعکس بینی‌ های حساسی هستند ، که اگر عمل زیبایی بینی  توسط یک فرد نا کار آمد انجام شود ، می‌ تواند بینی بد فرمی را به‌ وجود بیاورد و یا در مدت زمان کمی ، به حالت قبل بازگردد. از همین رو توصیه می شود اگر متقاضی عمل جراحی زیبایی بینی هستید بهترین جراح بینی را در تهران یا شهر محل سکونت خود پیدا کنید تا نتایج مطلوب و ایده آلی را به دست آورید. برخی بر این باورند که مشخصه بینی های استخوانی ، قوز و برآمدگی در ناحیه پل بینی می باشد، این در حالیست که ممکن است بینی قوز دار باشد و به دلیل پهن و کلفت بودن پره های آن ، جزو بینی های گوشتی محسوب شوند.

کاندیدای مناسب برای انجام جراحی زیبایی بینی

باید افراد دارای ثبات شخصیت و رشدی باشند ، تا بتوانند تصمیمات عاقلانه‌ ای اتخاذ کنند. انجام عمل زیبایی بینی صرف چشم و هم‌ چشمی و تصمیمات شتاب‌ زده ، می‌ تواند عواقب جبران‌ ناپذیری را به‌ دنبال داشته باشد. سعی کنید هدف خود را به‌ درستی از انجام جراحی کردن بینی مشخص کنید و برای انتخاب فرم بینی ، احساسی فکر نکنید و شرایط شخصی و سلامت خود را هم مد نظر قرار دهید ، تا در باقی عمر بتوانید با چهره جدید به‌ راحتی زندگی کنید ، و احساس رضایت داشته باشید.

با تصمیمات زودگذر ، بعد از مدتی پشیمانی به سراغ افراد خواهد آمد و جهت تغییر فرم مجدد بینی ، مراجعه می‌کنند. بهترین و مهم‌ ترین نکته تصمیم‌ گیری دقت و نیز بررسی‌ کردن شرایط فردی شما می باشد. هدف از جراحی کردن دماغ ، برطرف کردن معایب بینی البته تا حد امکان و نزدیک کردن ظاهر بینی ، به ظاهر ایده آل و استاندارد است. افرادی که خواستار بر طرف شدن معایب بینی خود هستند و از نظر روحی متعادل و شخصیت با ثباتی دارند ، کاندید مناسبی برای عمل جراحی زیبایی بینی می باشند. سن مناسب برای عمل بینی از پایان دوره بلوغ تا ۷۰ سالگی می باشد.

انواع روش های عمل زیبایی بینی

راینوپلاستی ، بسته به محل ایجاد برش به دو نوع  باز و بسته تقسیم شده اند :

برنامه ریزی برای جراحی زیبایی بینی

در ویزیت اولیه ، شما باید انتظارات خود را از نتیجه عمل زیبایی بینی و مشکلات عملکردی بینی تان را با  دکتر جراحی دماغ در میان بگذارید. معاینه بینی توسط بهترین جراح بینی تهران یا دیگر شهر های ایران انجام شده و توضیحات کامل ، در مورد نتایج و روش عمل کردن بینی به شما ارائه می شود. سپس آزمایشات قبل از جراحی کردن دماغ ، به همراه عکس های فتوگرافی درخواست می شود، در جلسه مشاوره دوم نتایج آزمایش و فتوگرافی بررسی شده و درصورت نبودن منعی برای انجام عمل دماغ ، وقت جراحی زیبایی بینی تعیین می گردد.

مهم‌ ترین برنامه‌ ریزی شما می‌تواند مشورت‌های قبل از جراحی کردن بینی باشد ، که شما و پزشک جراح را به جمع‌ بندی نهایی برساند. رعایت نکات قبل از عمل بسیار ضروری است و باید هر گونه مشکل‌ ، داروی مصرفی ، عمل‌های قبلی و غیره به اطلاع پزشک برسد ، تا در زمان جراحی بینی شرایط کاملاً تحت کنترل باشد و سلامتی بیمار ، به‌ خطر نیافتد. پس هیچ عجله ای نداشته باشید و مراحل و آزمایشات ، را به‌ دقت انجام دهید. 

استفاده از بیمه در عمل بینی

یکی از مهم ترین سوالاتی که افراد مراجعه کننده از دکتر امید ابراهیمی بهترین جراح بینی تهران می پرسند این است که آیا می توان برای انجام عمل زیبایی بینی از بیمه خود استفاده کنیم ؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم شرکتهای بیمه هزینه عمل جراحی زیبایی بینی را تحت پوشش قرار نمی دهند. در صورتی که اصلاح مشکل عملکردی مانند جراحی انحراف بینی ، سینوزیت یا پولیپ بینی ، همزمان با عمل رینوپلاستی انجام شود ، هزینه آن ها توسط شرکت های بیمه پرداخت خواهد شد.

آماده شدن برای جراحی زیبایی بینی

نوع بیهوشی در جراحی زیبایی بینی

عمل راینوپلاستی هم با بیهوشی عمومی و هم با بیهوشی موضعی ، همراه با تزریق داروهای آرام بخش انجام پذیر است ، که در هر دو حالت از ضریب ایمنی بسیار بالایی برخوردار است.  البته شرایط فردی هم بسیار تعیین‌ کننده است و بعضی از افراد ، به دلیل هراس ترجیح می‌ دهند که در بیهوشی کامل عمل زیبایی بینی روی آن‌ ها انجام شود. بعضی از افراد هم به دلیل شرایط بدنی که دارند ، حتماً باید از بی‌ حسی استفاده کنند و از بیهوشی عمومی پرهیز کنند. بررسی شرایط شما توسط پزشک تعیین‌ کننده ، خواهد بود و شما را برای انجام عمل جراحی زیبایی بینی ، به بهترین نحو مهیا می‌ کند.  

مکان جراحی در عمل بینی

رینوپلاستی هم در بیمارستان و هم در مراکز جراحی محدود انجام پذیر است. بدلیل سهولت و صرفه جویی در هزینه ها ، انجام عمل دماغ در مراکز جراحی  محدود ارجح می باشد.

مراحل بهبود پس از جراحی زیبایی بینی

تطابق با چهره جدید در عمل بینی

در روزهای اول جراحی کردن بینی تورم صورت و بینی و درجاتی از کبودی ، زیر چشم وجود خواهد داشت. تورم بینی به تدریج کاهش یافته و زیبایی آن ، نمایان تر خواهد شد. به یاد داشته باشید که تورم بینی پدیده ای کاملا طبیعی است و حتما به مرور زمان بهبود می یابد و بعد از بر طرف شدن آن می توانید  از چهره جدید خود بیشتر لذت ببرید. البته ذکر این نکته ضروری است که برطرف شدن کامل تورم و مشاهده نتیجه نهایی عمل جراحی زیبایی بینی ممکن است تا یک سال طول بکشد.

در ایام بهبودی رینوپلاستی کامل هیچ‌ گونه استرسی نداشته باشید و به مرور ، با چهره جدید صمیمی شوید. اوایل ممکن است کمی غریب باشد ؛ اما چهره شما با مراجعه به بهترین جراح بینی زیبا‌تر شده است. در روزهای اول نگران آنچه که در آینه می‌ بینید نباشید و به بینی خود ، فرصت دهید که به بهبودی کامل برسد. افراد مختلف این دوران را با توجه به شرایط شخصی ، در زمان‌ های متفاوتی طی می‌ کنند. پس صبور باشید و تا زمان بهبود کامل و نمایان‌ شدن چهره جدید ، به توصیه‌ های پزشک گوش دهید.

جراحی بینی طبیعی

ممکن است شما عباراتی مانند : بینی فانتزی ، عروسکی ، فرانسوی و غیره را شنیده باشید. به هر حال طبق اصول جراحی زیبایی بینی نوین ، بینی عمل شده باید ظاهری طبیعی و متناسب با سایر اجزای صورت شخص ، داشته باشد و هم زمان عملکرد تنفسی و بویایی نرمال خود را حفظ نماید. بینی هایی که ظاهری غیر طبیعی و مصنوعی دارند ، علاوه بر اینکه زیبایی کمتری دارا می باشند ، متاسفانه در اکثر مواقع از نظر عملکردی نیز ، دچار اشکالات متعددی خواهند بود.

جراحی بینی طبیعی این مزیت را دارد ، که در آن سعی می‌شود کمترین لطمه به بافت بینی ، وارد شود و از‌این‌ رو دوره درمان بهتر و راحت‌ تری ، را در آن شاهد خواهیم بود. بسیاری از افراد و مخصوصاً آقایان تمایلی ندارند ، که عمل زیبایی بینی آن‌ها مشخص و یا فانتزی باشد این فرم عمل بینی کمک می‌ کند ، که چهره طبیعی فرد حفظ گردد و با رفع معایب به‌ وجود‌آمده به زیبایی فرد افزوده شود.

منظور از روش صحیح برای جراحی زیبایی بینی چه روشی است؟

روش صحیح به روشی گفته می شود ، كه فقط آن قسمت از غضروف یا استخوان ، كه موجب مشكل تنفسی یا ناهماهنگی ظاهری شده ، برداشته شود و بقیه قسمت ها حفظ شوند ، تا نتیجه مطلوب هم از نظر زیبایی و هم از نظرعملکرد تنفسی حاصل شود. یکی از شاخصه های اصلی دکتر امید ابراهیمی بهترین دکتر عمل زیبایی بینی ، توجه ویژه به عملکرد تنفسی بینی بعد از جراحی می باشد.

قبل از انجام جراحی بینی آیا می توان از نتیجه آن با خبر شد ؟

خیلی از کاندیداهای جراحی دماغ، دوست دارند قبل از هر اقدامی بدانند ، که بینی شان تغییر شکلش به چه صورت خواهد بود. در گذشته امکان چنین کاری مقدور نبود ؛ برای همین جراح به چند توضیح کوتاه بسنده می کرد و فرد مجبور بود ، تا انجام عمل جراحی زیبایی بینی صبر کند. اما با پیشرفت علم و تکنولوژی این کار ، توسط طراحی های کامپیوتری صورت می گیرد و فرد تا حد زیادی ، می تواند از نتیجه آن با خبر شود. با این حال این تغییرات را با اختلاف اندکی ( تقریبا ۱۰درصد ) ، با طراحی كامپیوتری می توان به بیمار نشان داد.

آیا بعداز عمل زیبایی بینی؛ درد، تورم و کبودی وجود دارد ؟

در پاسخ به این سوال دکتر ابراهیمی بهترین دکتر جراحی زیبایی بینی در تهران می گویند ، احتمال کبودی و ورم در عمل بینی وجود دارد ؛ اما اگر جراح به درستی کار خود را انجام داده باشد و فرد هم بیماری زمینه ای خاصی نداشته باشد  یا داروی خاصی ( منظور داروهایی كه موجب كبود شدن سریع و شدید پوست شوند ) را مصرف نکند ، بعد از گذشت چند روز این تورم و کبودی بهبود پیدا خواهند کرد. البته زمان دقیقی را نمی توان برای کاهش کبودی اعلام کرد ؛ اما ظرف کمتر از یک هفته از بین خواهد رفت.

کمپرس سرد می تواند ، برای به حداقل رساندن تورم و کاهش درد مفید باشد ؛ اما در مورد درد بعد از جراحی زیبایی دماغ باید بگویم که خیلی از افراد بعد از انجام عمل کردن دماغ ، دردی را احساس نکرده که باعث اذیتشان شود. اما اگر فردی بعد از رینوپلاستی ، درد داشته باشد جای نگرانی نیست و می توان زیر نظر پزشک ، داروهای مسکن برای چند روز اول برای کاهش درد استفاده کند. اما نکته اصلی این است ، که نزدیک به دو هفته بعد از عمل دماغ افراد باید از انجام فعالیت ها و ورزش های سنگین ، پرهیز کنند.

فیلم جراحی بینی در تهران

در ادامه نمونه فیلم عمل جراحی زیبایی بینی انجام شده ، توسط دکتر امید ابراهیمی بهترین جراح بینی در تهران ، نمایش داده می‌شود.

آیا راینوپلاستی با عوارض همراه است؟

هر عمل جراحی ممکن است ، با عوارض های احتمالی همراه باشند ؛ اما نکته قابل توجه این است که اگر جراحی زیبایی بینی ، به درستی و توسط فرد مجرب و متبحری صورت گیرد ، احتمال بروز این عوارض به حداقل ممکن خواهد رسید. با این حال از شایع ترین عوارض عمل زیبایی بینی تورم و كبودی است ، كه با تکنیک های امروزی به حداقل رسیده است. احتمال خونریزی یا عفونت ( كه در هر نوع عمل جراحی ممكن است ایجاد شود ) در عمل بینی ، بسیار کم بوده و در كمتر از یك درصد بیماران ، دیده می شود.

همچنین بعد از جراحی زیبایی دماغ ، مختصر گرفتگی بینی ممكن است وجود داشته باشد ، که به علت تورم مخاط داخل بینی بوده  و ظرف چند روز تا چند هفته ، برطرف می شود. چسبندگی مخاط داخلی بینی نیز یکی دیگر از عوارض نادر رینوپلاستی بوده و در كمتر از نیم درصد موارد ، دیده می شود. به‌ طور کلی می توانیم بگویم با رعایت نکات قبل و بعد از عمل دماغ  ، می‌ توان این عوارض را به حد‌اقل رساند و دوران درمان بی‌ دردسری را تجربه کرد. از علایم و عوارض گذرا در دوران بهبود نترسید و بدانید که ، خیلی از اتفاقات روال طبیعی جراحی بینی است.

آیا عمل جراحی زیبایی بینی گوشتی مشکل است ؟

عمل کردن دماغ  که گوشتی است سخت نیست ، اما نکته قابل توجه که افراد باید به آن آگاه باشند ، این است که تورم ناشی از جراحی زیبایی دماغ برای شکل دهی نهایی طولانی خواهد بود ، کار عمل کردن بینی آن ها کمی دقیق تر و حساس تر است ، و به جراح مجرب و کار آمد تری نیاز دارد. برای همین برای جراحی دماغ های گوشتی ، هم جراح بینی و هم بیمار باید کمی صبور باشند ، تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند. این زمان گاهی تا سه سال هم گزارش شده است. البته این تورم در بینی های گوشتی ، با آمپول های ضد التهاب بر طرف می شود. اما دوره لازم برای کاهش تورم سپری شود،  تا فرد با نتیجه نهایی مواجه شود.

آیا عمل زیبایی بینی محدودیت سنی دارد؟

بهتر است افراد بعد از پایان سن بلوغ یعنی ۱۸ سالگی به بعد، به فکر جراحی زیبایی بینی باشند. چرا که تا قبل از این ممکن است ، بینی در حال تغییرات و استخوان در حال رشد باشد. بعد از ۱۸ نتیجه عمل جراحی بینی بهتر خواهد بود. اما در مورد افرادی که سن بالاتری دارند ، در صورت عدم وجود مشکلاتی از جمله بیماری های قلبی ، تنفسی و کلیوی می توانند در هر سنی که هستند ، بینی خود را عمل کنند ؛ اما هر چه در دوران جوانی این کار انجام شود ، متقابلا نتیجه عمل بینی بهتر خواهد بود.

افرادی که پولیپ یا انحراف بینی دارند ، هم می توانند کاندید مناسبی برای رینوپلاستی باشند ؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم هر عامل انسدادی ، مثل پولیپ بینی یا بزرگی و تورم شاخک های بینی و حتی انحراف مختصر تیغه بینی ، بهتر است در حین جراحی زیبایی یا قبل از آن اصلاح شوند. چرا که معمولا بعد از عمل زیبایی بینی ، سوراخ ها یا حفرات بینی کوچک تر از قبل می شوند و اگر اصلاح نشوند ، می توانند بعد از جراحی زیبایی دماغ باعث انسداد نسبی بینی شوند. پس برای اجتناب از انسداد بعدی ، به هنگام عمل زیبایی دماغ باید هر گونه انسداد بینی که از قبل وجود داشته باشد ، اصلاح شود.

مراقبت های پس از جراحی زیبایی بینی

درصد مرگ در جراحی بینی

یکی از مهم ترین و متداول ترین سوالاتی که افراد از پزشکان خود میپرسند این است که آیا این احتمال وجود دارد که فردی به دلیل انجام جراحی زیبایی بینی فوت کند؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم تمام عمل های جراحی دارای درجات مختلفی از خطر هستند و ممکن است در طول انجام آن ، فرد دچار عوارض حاد و جبران ناپذیری مانند مرگ شود. اما عمل زیبایی بینی یک عمل بسیار ساده بوده که در کوتاه ترین زمان ممکن با کمترین عوارض انجام می شود. در صورتی که این فرایند به دست یک جراح خبره ، متبحر و مجرب همچون جناب دکتر امید ابراهیمی بهترین جراح بینی تهران انجام شود هیچ گونه عارضه ای را به دنبال نخواهد داشت.

آیا خونریزی بعد از عمل بینی طبیعی است؟

یکی از نادر ترین مشکلاتی که ممکن است برای افراد بعد از عمل زیبایی بینی به وجود آید ، خونریزی می باشد. در اغلب موارد در صورتی که هیچ آسیب جدی مانند ضربه به بینی وارد نشده باشد ، خونریزی در  دو الی سه روز اول طبیعی و نرمال بوده است. اما در صورتی که این خونریزی در ۵ الی ۷ روز بعد از جراحی کردن بینی به وجود آید اصلا عادی نبوده و باید جراح بینی خود را از وقوع این اتفاق مطلع سازید. علت این خونریزی ها متفاوت بوده و ممکن است به دلیل عدم تخلیه خونابه ها ، بسته بودن فضای بین غشای مخاطی تیغه میانی بینی و سوراخ بینی و همچنین استفاده از دارو های ضد انعقاد خون مانند آسپرین یا دارو های گیاهی همچون عصاره سیر ، زنجبیل و غیره به وجود آید. در صورت بروز همچین اتفاقی می توانید از تامپون ها استفاده کنید و سر خود را به سمت بالا بگیرید.

چه مدت بعد از جراحی زیبایی بینی می توان عمل ترمیم بینی انجام داد ؟

طبق گفته های دکتر امید ابراهیمی بهترین دکتر عمل زیبایی بینی در تهران به طور کلی باید از عمل بینی اولیه ، حدود یک سال گذشته باشد سپس فرد تصمیم بگیرد ، که نیاز به جراحی بینی ترمیمی دارد یا نه ! چرا که ورم بینی باید به طور کامل از بین رفته باشد ، که در اکثر افراد بعد از یک سال این تورم کاهش پیدا می کند. اما در برخی از افراد به خصوص افرادی که بینی های گوشتی داشته اند ، زمان بیشتری برای کاهش ورم بینی نیاز دارند. از همین رو حتی ممکن است ، تا دو سال هم به طول بیانجامد.

قیمت عمل بینی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ در تهران

به دلیل عوامل مختلفی که در قیمت عمل جراحی زیبایی بینی تاثیرگذار هستند ، مثل گوشتی یا استخوانی بودن بینی ، انحراف بینی ، نیاز به استفاده از غضروف و غیره بهتر است  برای آگاهی از هزینه نهایی عمل رینوپلاستی به صورت حضوری به پزشک مورد نظر خود مراجعه نمایید. شما عزیزان می توانید با مراجعه حضوری به مطب دکتر امید ابراهیمی از هزینه عمل زیبایی بینی آگاهی کسب نمایید.

جراحی زیبایی بینی