ثبت نام شاهد دهم


ثبت نام شاهد دهم

سایت ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ زمان و نحوه نام نویسی اینترنتی شاهد، لينك مستقيم ورود به سامانه پادا پایه اول ابتدایی هفتم و دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ pada.medu.ir


سایت ثبت نام مدارس شاهد | pada.medu.i

تیم تحریریه ۱۰۳ نظرها

به دلیل گسترش شبکه جهانی اینترنت، امروزه اغلب امور آموزشی و ثبت نامی از طریق سامانه های نام نویسی و به صورت غیر حضوری انجام می شود که مدارس شاهد نیز از این قضیه مستثنی نیستند. سابقا ثبت نام مدارس شاهد از طریق سامانه جامع امور ایثار گران با نام سجا انجام می گرفت ولی از سال گذشته این روند تغییر کرد و سامانه پادا جایگزین سایت سجا گردید.

به دلیل اینکه هر دو مرحله پیش ثبت نام و ثبت نام پایه های ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم به صورت اینترنتی و غیر حضوری انجام می شود، داوطلبانی که شرایط ثبت نام مدارس شاهد را دارند، موظف هستند در زمان معین با مراجعه به سایت ثبت نام مدارس شاهد اقدامات لازم برای نام نویسی خود را انجام دهند. در ادامه در مورد این سامانه و مراحل انجام ثبت نام توضیح جامع داده شده است.

لینک ورود مستقیم به سایت ثبت نام مدارس شاهد

ثبت نام دانش آموزان واجد شرایط در مدارس شاهد، به صورت اینترنتی و از طریق سامانه پادا به نشانی pada.medu.i صورت می پذیرد.

معرفی سایت ثبت نام مدارس شاهد

در گذشته ثبت نام مدارس شاهد از طریق سامانه جامع امور ایثار گران با نام سجا به نشانی saja.medu.i  انجام می گرفت ولی از سال گذشته این روند تغییر کرد و سامانه پادا جایگزین سایت سجا شد. ثبت نام مدارس شاهد در دو مرحله پیش ثبت نام و ثبت نام قطعی انجام می شود که به دلیل غیر حضوری بودن نام نویسی اولیه، تمامی داوطلبان اعم از دانش آموزان شاهد و غیر شاهد در پایه های ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم، بایستی در زمان مقرر به سامانه پادا مراحعه کنند. دانش آموزان در هنگام ورود به سامانه پادا با بخش های مختلفی مواجه می شوند که قسمت های مرتبط با مدارس شاهد در ادامه به صورت کامل شرح داده شده است.

شماره ۱: در این قسمتثبت نام مدارس شاهد انجام می پذیرد و دانش آموزانی که خواهان تحصیل این مقطع در مدارس شاهد می باشند، بایستی برای پیمودن روند نام نویسی غیر حضوری و اینترنتی خود از طریق این درگاه اقدام نمایند.

شماره ۲: هر گونه اخبار و اطلاعیه ای در خصوص ثبت نام مدارس مختلف اعم از مدارس شاهد از این بخش در دسترس مخاطبان قرار می گیرد، لذا این قسمت به نوعی تابلوی اعلانات سامانه پادا می باشد.

شماره ۳: داوطلبان کلیه مقاطع برای مشاهده کارنامه نمرات خود می توانند از طریق این آیکون اقدام نمایند.

شماره ۴: در صورت فراموشی رمز عبور ورود به سامانه پادا می توان از این یخش اقدام به بازیابی آن نمود.

لازم به ذکر است که محصلان میان پایه جهت ثبت نام می بایست به صورت حضوری و با مراجعه به مدرسه اقدامات لازم را به انجام برسانند.

نحوه ثبت نام مدارس شاهد از طریق سامانه پادا

دانش آموزانی که از شرایط ثبت نام و ورود به مدارس شاهد برخوردار هستند، بایستی در زمان ثبت نام مدارس شاهد که در سامانه پادا اعلام می شود، نسبت به انجام فرآیند مربوطه مطابق مراحل ذیل با استفاده از مدارک ثبت نام مدارس شاهد اقدام کنند.

نکته: لازم به ذکر است کد رهگیری که از طرف سامانه ثبت نام صادر می شود، بایستی تا انتها نزد فرد محفوظ بماند.

لازم به ذکر است هر دو گروه دانش آموزان شاهد و غیر شاهد، بعد از انجام مراحل ثبت نام اینترنتی، بایستی مدارک لازم را با مراجعه به مدرسه محل تحصیل به مسئول ثبت نام این مدارس تحویل دهند. ثبت نام قطعی دانش آموزان بعد از بررسی مدارک و تعیین امتیازات کسب شده انجام خواهد شد.

پس از انجام ثبت نام در مدارس شاهد از طریق سایت پادا، معمولا دانش آموزان تمایل دارند تا از زمان اعلام نتایج مدارس شاهد مطلع شوند، همچنین آگاهی از شهریه مدارس شاهد برای والدین دانش آموزانی که بدون داشتن سهمیه و به صورت آزاد خواستار تحصیل در این مدارس هستند دارای اهمیت می باشد.

سوالات متداول

۱- ثبت نام مدارس شاهد از طریق چه سایتی انجام می شود؟

ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد از طریق سایت پادا به نشانی pada.medu.i امکان پذیر می باشد.

۲- آیا هر دو مرحله پیش ثبت نام و ثبت نام مدارس شاهد در سامانه پادا صورت می گیرد؟

بله، سامانه پادا مرجع تمامی امور مرتبط با نام نویسی مدارس شاهد می باشد.

۳- برای ورود به سایت ثبت نام مدارس شاهد به چه اطلاعاتی نیاز است؟

برای ورود به این سایت به کد ملی و شماره تلفن ولی و همچنین کد ملی دانش آموز نیاز است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۱ ورود سایت اصلی Pada.medu.i

شاید تا به حال نام مدارس شاهد را شنیده باشید اما ندانید که چه تفاوتی با سایر مدارس دارند. این مدارس، نوعی از مدارس دولتی هستند که فقط دانش آموزانی که جز خانواده های شهدا، ایثارگر، جانباز، مدافع حرم و… هستند را جذب می کنند. ثبت نام مدارس شاهد هر سال در سه بازی زمانی مختلف از طریق سایت pada.medu.i  انجام می شود. این مدارس، در سه مقطع مختلف اعم از ابتدایی، متوسطه اول و دوم، اقدام به پذیرش دانش آموزان می کنند.

مدارس شاهد را می توان بعد از مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی یکی از بهترین مراکز تحصیلی برای دانش آموزان دانست، این مدارس به دلیل فضای پویا و علمی ای که دارند تبدیل به یکی از گزینه ها برای ثبت نام دانش آموزان توسط والدین شده اند.

اگر شما هم جز این دانش آموزان هستید و می خواهید که در مدارس شاهد درس بخوانید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه مقاله هر آنچه که باید در رابطه با ثبت نام مدارس شاهد، زمان ثبت نام، شرایط ثبت نام و… بدانید را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. 

اطلاعیه مهم

 به اطلاع کلیه دانش آموزان و اولیا محترم می رساند پیش ثبت نام دانش آموزان پایه دهم بر اساس نتایج هدایت تحصیلی در رشته های دارای اولویت «الف» در سامانه پادا و در بخش پیش ثبت نام فعال گردیده است.

فهرست محتوا

زمان ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۱

به اطلاع کلیه دانش آموزانی که قصد ثبت نام در مدارس شاهد را دارند می رسانیم ثبت نام مدارس شاهد نیز همانند سنوات گذشته ثبت نام شاهد امسال نیز در تمامی مقاطع از جمله اول ابتدایی، هفتم، دهم و میان پایه انجام می گیرد. لازم به ذکر است تا بدانید که زمان ثبت نام در مدارس شاهد در هر مقطع متفاوت خواهد بود.

زمان ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۱

زمان ثبت نام در مقاطع مختلف تحصیلی این مدارس، به شرح زیر می باشند: 

ثبت نام در مقطع اول ابتدایی اغلب از اوایل خرداد است و ثبت نام در مدارس شاهد، در مقطع هفتم و دهم از ابتدای تیر ماه آغاز می شوند. در مورد نحوه ثبت نام و ورود به مدارس شاهد لازم به ذکر است تا بدانید که شما دانش آموزان محترم می بایست ابتدا از طریق سایت ثبت نام مدارس شاهد اقدام به ثبت نام اینترنتی نمایید، پس از ثبت نام در سایت مدارس شاهد، اعلام نتایج غیر قطعی مدارس یک روز پس از پایان موعد ثبت نام اینترنتی مدارس شاهد انجام خواهد شد. اسامی دانش آموزان چند برابر ظرفیت اعلام خواهد شد، در مرحله بعدی ستاد ثبت نام این مدارس طی ۱۰ روز مدارک لازم جهت ثبت نام شاهد دانش آموزان را بررسی می کنند و سپس در سایت ثبت نام مدارس شاهد یا همان سامانه سجا تایید می کنند و بعد از آن مدارک تایید شده طی ۵ روز در منطقه آموزش و پرورش مربوطه تایید خواهد شد.

برای اطلاع از مدارک لازم جهت ثبت نام مدارس شاهد، بر روی لینک کلیک کنید.

زمان ثبت نام مدارس شاهد میان پایه ۱۴۰۱

به اطلاع کلیه دانش آموزان و اولیا گرامی می رسانیم ثبت نام مدارس شاهد صرفا در پایه های هفتم و دهم نخواهد بود و ثبت نام با توجه به ظرفیت های موجود در پایه های دیگر نیز قابل انجام خواهد بود. ثبت نام میان پایه مدارس شاهد نیز همانند شرایط ثبت نام شاهد می باشد؛ اما، زمان بندی ثبت نام میان پایه از ثبت نام پایه های اصلی متفاوت خواهد بود.

ثبت نام میان پایه مدارس شاهد در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم از اواسط مرداد ماه امسال آغاز خواهد شد و پس از اتمام ثبت نام اینترنتی، مدارس شاهد طی ۵ روز مدارک را بررسی می کنند. در نهایت، اسامی دانش آموزانی که ثبت نام آن ها مورد تائید قرار گرفته باشد، به آموزش و پرورش منطقه ارسال خواهند شد.

زمان ثبت نام مدارس شاهد میان پایه ۱۴۰۱

نحوه ثبت نام اینترنتی مدارس شاهد

ثبت نام در مدارس شاهد، برای دانش آموزان به صورت تک مرحله خواهد بود. یعنی، ثبت نام این دانش آموزان پس از ثبت در سامانه ثبت نام مدارس شاهد به نشانی pada.medu.i قطعی خواهد بود. این دانش آموزان، پس از دریافت نمونه برگه ثبت نام در مدارس شاهد و تکمیل آن از طریق سامانه می بایست در موعد مقرر به مدرسه مورد نظر مراجعه نموده و فرایند ثبت نام خود را تکمیل نمایند. لازم به ذکر است تا بدانید که با توجه به ظرفیت موجود در این مدارس، ثبت نام فقط مختص فرزندان شاهد و ایثارگر نخواهد بود.

گاهی اوقات، ممکن است که سایر دانش آموزانی که از لحاظ علمی دارای سطح مطلوبی باشند و حد نصاب های مورد نظر را داشته باشند بتوانند در سامانه  مدارس نمونه دولتی ثبت نام کنند. این دانش آموزان، در مرحله بعد پس از احراز شرایط و کسب امتیازات لازم، مطابق جدول امتیاز بندی مدارس شاهد اگر نام آن ها در لیست اسامی قبول شدگان مدارس شاهد بود، جهت ثبت نام تکمیلی به واحد مراجعه نمایند.

برای آگاهی از نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد، بر روی لینک کلیک کنید. 

پیش از ثبت نام در مدارس شاهد لازم به ذکر است تا بدانید که مدارس شاهد دارای بالاترین کادر علمی و آموزشی بوده و دبیران این مدارس از برترین و کارآمد ترین دبیران منطقه می باشند. در واقع، کادر علمی و دبیران این مدارس، دارای تجربه  بالایی هستند. این مدارس اکثرا از سیستم آموزشی هوشمندی استفاده می کنند. چنانچه شما دارای شرایط ورود به مدارس شاهد هستید می توانید با مشاوره و برنامه ریزی صحیح مشاوران مرکز ایران تحصیل ثبت نام خود را در این مراکز قطعی کنید. در ضمن ثبت نام مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان نیز هم زمان انجام خواهد گرفت که جهت اطلاعات بیشتر می توانید با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید و با بهره گیری از سیستم مشاوره تحصیلی مرکز ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

راهنمای گام به گام و تصویری نحوه ثبت نام مدارس شاهد

داوطلبان عزیز باید برای ثبت نام در این مدارس مراحلی را با دقت و به درستی انجام دهند. این مراحل، شامل موارد زیر می باشند: 

دانش آموزان ابتدا باید وارد سامانه pada.medu.i شده و سپس گزینه پیش ثبت نام پایه هفتم و دهم و یا ثبت نام پایه اول( طبق پایه تحصیلی خود) را انتخاب کنند. 

راهنمای گام به گام و تصویری نحوه ثبت نام مدارس شاهد

داوطلبان، باید پس از انتخاب گزینه مورد نظر، اطلاعات خواسته شده در صفحه مقابل را به درستی وارد کنند. پس از وارد کردن اطلاعات، متقاضیان باید بر روی گزینه ورود کاربران را انتخاب کنند. 

هزینه تحصیل و ثبت نام مدارس شاهد سال ۱۴۰۱

هزینه تحصیل و ثبت نام مدارس شاهد سال ۱۴۰۱

دانش آموزانی که قصد ثبت نام در این مدارس را دارند ممکن است بپرسند که هزینه ثبت نام در این مدارس و یا هزینه تحصیل در این مدارس چقدر است؟ دانش آموزانی که برای تحصیل در این مدارس داوطلب هستند، بهتر است که پیش از هر اقدامی با هزینه های مربوط به ثبت نام و یا تحصیل آشنا شوند. برای آشنایی با این هزینه ها در ادامه مقاله با ما همراه باشید. 

لازم به ذکر است تا بدانید که شهریه برای فرزندان ایثارگران بالای ۵۰ درصد و شهیدان، رایگان است.

اطلاعیه 

طبق ابلاغيه وزارت آموزش و پرورش براي آن دسته از مدارسي که نتايج هدايت تحصيلي آن ها در سامانه همگام آماده است عمليات پيش ثبت نام دانش آموزان پايه دهم را مي توان از روز شنبه ۱۴۰۱۰۴۲۶ در سامانه پادا بخش پيش ثبت نام انجام داد.

به یاد داشته باشید که شهریه مدارس شاهد با توجه به نرخ سال جاری بوده و امکان تغییر نرخ در سال آینده وجود خواهد داشت. هزینه ها به احتساب برگزاری کلاس های تقویتی جهت افزایش سطح علمی مهارتی دانش آموزان می باشد که در این باره می توانید در سامانه سناد اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

جدول امتیاز بندی پذیرش مدارس شاهد

جدول امتیاز بندی پذیرش مدارس شاهد

ثبت نام در این مدارس، بر اساس امتیاز بندی داوطلبان انجام می شود. در واقع، هر داوطلب طبق امتیازی که دارد، ممکن است درصد قبولی خود در این مدارس را کاهش و یا افزایش دهد. برای آشنایی کامل با این امتیازات در ادامه مقاله با ما همراه باشید. 

امتیاز بندی داوطلبان ایثارگران

فرزند گروه جهادی شميم شاهد

داشتن معرفی نامه و کارت شناسایی معتبر

۵۰ الی ۱۰۰

امتیاز بندی سایر داوطلبان

داشتن گواهی صادره در سال جاری از اداره کل نوسازی مدارس ( استان )

فرزند کارکنان رسمی آموزش و پرورش شاغل در مدرسه ایثارگران

آخرین حکم استخدامی یا ابلاغی رسمی مبنی بر اشتغال

۴ الی ۸ امتیاز

فرزند فرهنگیان شاغل در مناطق امنیتی درگیر و غیر درگیر

تشخیص ستاد شاهد آن منطقه

۱۰۰ امتیاز

جدیدترین اخبار مربوط به ثبت نام مدارس شاهد سال ۱۴۰۱

مدیر کل بنیاد مازندران با اشاره به ضرورت برنامه ریزی و هدفمند کردن برنامه ها در مدارس شاهد و ایثارگر اشاره کرد و گفت: در این حوزه کارهای خلاقانه باید ملاک قرار گیرد و اتفاقات خوبی در جهت رشد و پیشرفت علمی دانش آموزان شاهد و ایثارگر صورت بگیرد.

‌مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به دنبال رتبه‌ بندی مدارس شاهد نیستیم، بلکه قصد استاندارد سازی آن ها را داریم، گفت: پنج سال است که در مسیر استاندارد سازی مدارس شاهد حرکت می‌ کنیم. به گزارش ایمنا، محمد رضا رزاقی درباره امکان محدود شدن فعالیت مدارس شاهد با توجه به برخی انتقادات پیرامون تنوع مدارس در کشور اظهار کرد: مدارس شاهد در فهرست تنوع قرار نمی‌ گیرد، این مراکز بر اساس فرمان حضرت امام (ره) تأسیس شده‌ اند.

محمد رزاقی در جمع کارشناسان اداره کل امور شاهد و ایثارگران افزود: فهم دقیق از موضوع مهم «شناسنامه فعالیت های آموزشی پرورشی و اجرایی مدارس شاهد» و همچنین ضروری دانستن شناسنامه، بر اجرای آن اولویت دارد. وی بیان کرد: برای عملیاتی کردن شناسنامه فعالیت های مدارس شاهد لازم است گام های اساسی برداریم و اولین گام در حقیقت «نظارت بر حُسن اجرای شناسنامه» است.

جدیدترین اخبار مربوط به ثبت نام مدارس شاهد سال ۱۴۰۱

اطلاعیه

 کليه فرآيندهاي ثبت نام دانش آموزان مدارس استثنايي در سامانه سيدا توسط مدير يا معاون اجرايي صورت مي پذيرد و نيازي به ثبت نام در پادا نمي باشد.

ثبت نام مدارس شاهد در چه زمانی است؟

ثبت نام مدارس شاهد مقطع اول ابتدایی اوایل خرداد ماه و مقاطع هفتم و دهم اوایل تیرماه است.

ثبت نام مدارس شاهد در چه سایتی صورت میگیرد؟

ثبت نام مدارس شاهد در سایت سجا به نشانی saja.medu.i صورت میگیرد.

آیا ثبت نام مدارس شاهد بصورت حضوری امکانپذیر است؟

خیر، ثبت نام مدارس شاهد در تمامی مقاطع بصورت غیر حضوری در سایت مورد نظر صورت میگیرد.

ثبت نام شاهد دهم