تفکر ششم درس لی لی حوضک


تفکر ششم درس لی لی حوضک

جواب درس لی لی حوضک تفکر و پژوهش ششم ؛ صفحه ۶۸ و ۶۹ جواب سوالات از لی لی حوضک تفکر ششم نام درس : لی لی حوضک | موضوع : جواب فعالیت ها | ششم ابتدایی جواب


جواب درس لی لی حوضک تفکر و پژوهش ششم ؛ صفحه ۶۸ و ۶۹

جواب درس لی لی حوضک تفکر و پژوهش ششم ؛ صفحه ۶۸ و ۶۹

جواب سوالات از لی لی حوضک تفکر ششم

نام درس : لی لی حوضک | موضوع : جواب فعالیت ها | ششم ابتدایی

جواب سوالات از لی لی حوضک تفکر ششم

انتخاب سریع صفحه :

فصل سوم :: لی لی حوضک

جواب گفت و گو کنید صفحه ۶۸ تفکر و پژوهش ششم

پس از نمایش فیلم درباره ی این پرسش ها گفتوگو کنید.

در این فیلم چه دیدید؟ (در پاسخ به این پرسش دربارهی ویژگی های شخصیتی حیوانات، روند وقایع، تغییرات، نمادها، جزئیات صحنه های فیلم گفت و گو کنید.)پاسخ: خلاصه داستان به این شرح بود که مرغ و خروس داستان صاحب یک فرزند (جوجه) می شوند و جوجه هنگام بازی کردن به دلیل آنکه تجربه ای ندارد و حواسش به ماهی ها پرت می شود، داخل یک حوض پر از آب من افتد. مرغ و خروس که پدر و مادر جوجه بودند برای اینکه جان او را نجات بدهند به سرعت دست به کار می شوند و از بقیه حیوانات جنگل در خواست کمک من کنند اما حیوانات جنگل هیچ واکنش به اصرار های مرغ و خروس نمی کنند و فقط به فکر خود و مشکلاتشان هستند. بالاخره پس از نگرانی های زیاد مرغ و خروس و ناامیدی آنها، امید نجات از راه من رسد. حیوانی که این جوجه را نجات میدهد ، بز است. او بر خلاف دیگر حیوان ها در مشکلی که برای جوجه اتفاق افتاده است احساس مسئولیت من کند و سعی می کند تا دیگر حیوان ها را برای نجات جوجه صدا بزند و با آن ها صحبت کند. حیوان های جنگل به صحبت های بز گوش کردند و با هم متحد شدند و با لاک لاکپشت. کرم و پروانه قایقی از حیوانات ساختند تا به جوجه کمک کند که از داخل حوض بیرون آید. اینکه بز به عنوان ناجی در این داستان است می توان به نقش بز کوهی به عنوان نماد ایران باستان اشاره کرد

جواب سوالات صفحه ۶۹ تفکر و پژوهش ششم

۲. رفتار هر یک از حیوانات در موقع شنیدن درخواست کمک خروس چه بود؟پاسخ: توجهی به خواسته او نمی کردند، از کنارش می‌گذشتند.

۳. بز چگونه روی ‌بقیه‌ی حیوانات اثر گذاشت؟ چگونه باعث تغییر هر کدام از حیوانات شد؟ چرا کمک خواستن خروس تاثیری در حیوانات نداشت؟پاسخ: بز با متانت و آرامش درخواست خود را مطرح کرد تا حیوانات را متحد کند، اما خروس به دلیل ترس و دلهره‌ای که در دلش بخاطر در خطر بودن فرزندش داشت، نتوانسته بود خواسته خود را به خوبی به دیگر حیوانات منتقل کند.

۴. رفتارهای هر یک از حیوانات این داستان شما را به یاد چه رفتارهایی از مردم می اندازد؟پاسخ: اتحاد، هم‌فکری، مشورت، دست‌گیری و در نهایت رسیدن به هدف مورد نظر

جواب فعالیت در خانه صفحه ۶۹ تفکر و پژوهش ششم

هرمعیارهایی دارد و در هر موقعیت بر اساس معیارهای خود، رفتار می کند و درباره‌ی رفتار خود و دیگران قضاوت می کند. معیارهای هراز منابع معتبر یا غیر معتبر کسب می شود؛ این منابع شامل افراد مانند اعضای خانواده، همسالان، معلمان، صاحب نظران و …، و رسانه ها مانند کتاب ها، صدا و سیما، روزنامه ها، شبکه های مجازی و … است.پاسخ: ما بیشتر معیار های زندگی خود یا در درجه نخست از شناخت خود از خداوند به دست آورده ایم . سپس با قرار گرفتن در محیط های خانوادگی و آموزش ها تربیت هایی که توسط پدر و مادر خود به دست آورده ایم. سپس با قدم نهادن در راه مدرسه ، از معلمین خود آموخته ایم

مطالب مرتبط

دیدگاه های تایید شده : ۱۲ | در انتظار بررسی: ۷

عالی

خدایی خوب بود ممنون♥?

راس میگه هااااا?????????❤❤❤❤❤❤

دمت گرم با این برنامت عشقی

عالی بوو

برنامه اش عالی است

سلام خیلی عالی بود ممنونم از این برنامه خوبتون ❤? لطفا کاری کنید که بتونیم بدون اینترنت از این برنامه استفاده کنیم ممنون هم من که دانش آموز هستم هم داییم که معلم هست هر دو از این برنامه استفاده می‌کنیم و راضی هستیم لطفا نکته ای هم که گفتم انجام بدید چون ما که اینترنت وای فای داریم نمیتونیم هر جایی از این برنامه استفاده کنیم ممنون?

واقعاًعالی بود خیلییی به دردم خورد

ورود بچه زرنگ ها ممنوع ❌

??????

خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی عالیه همه درس ها ممنون از سازنده عزیز و محترم????????

ممنون عالی بود

عالیییییییییییییییی بود واقعا ممنون❤❤❤❤❤❤❤???

عالی بود خیلی ممنون ا زتون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

جواب سوالات درس لی لی حوضک تفکر و پژوهش ششم ، صفحه ۶۸ و ۶۹

در فیلم لی لی حوضک کدام حیوان به درخواست خروس واکنش مثبت داد؟ رفتار هر یک از حیوانات در موقع شنیدن درخواست کمک خروس چه بود؟

جواب سوالات درس لی لی حوضک تفکر و پژوهش ششم که مربوط به صفحه ۶۸ و ۶۹ فصل سوم کتاب می باشد را می توانید در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا مشاهده نمایید.

مطلب پیشنهادی : جواب سوالات تفکر و پژوهش ششم درس مارگیر و اژدها

جواب گفت و گو کنید صفحه ۶۸ تفکر ششم

در ادامه با جواب فعالیت در خانه درس لی لی حوضک تفکر ششم می بینید:پس از نمایش فیلم درباره‌ی این پرسش ها صحبت گفت و گو کنید.

۱. در این فیلم چه دیدید؟ (در پاسخ به این پرسش درباره‌ی ویژگی های شخصیتی حیوانات، روند وقایع، تغییرات، نمادها، جزئیات صحنه های فیلم گفت و گو کنید.)

خلاصه داستان اینگونه بود که مرغ و خروس داستان صاحب یک فرزند یا جوجه می شوند و جوجه هنگام بازی کردن به دلیل آنکه تجربه ای ندارد و حواسش به ماهی ها پرت می شود، داخل یک حوض پر از آب می افتد.

مرغ و خروسی که پدر و مادر جوجه بودند برای اینکه جان او را نجات بدهند به سرعت دست به کار می شوند و از بقیه حیوانات جنگل در خواست کمک می کنند اما حیوانات جنگل هیچ واکنشی به اصرارهای مرغ و خروس نمی کنند و فقط به فکر خود و مشکلاتشان هستند.

بالاخره پس از نگرانی های زیاد مرغ و خروس و ناامیدی آنها، امید نجات از راه می رسد. حیوانی که این جوجه را نجات میدهد ، بز است. او بر خلاف دیگر حیوان ها در مشکلی که برای جوجه اتفاق افتاده است احساس مسئولیت می کند و سعی می کند تا دیگر حیوان ها را برای نجات جوجه صدا بزند و با آن ها صحبت کند.

حیوان های جنگل به صحبت های بز گوش کردند و با هم متحد شدند و با لاک لاکپشت، کرم و پروانه قایقی از حیوانات ساختند تا به جوجه کمک کند که از داخل حوض بیرون آید. اینکه بز به عنوان ناجی در این داستان است می توان به نقش بز کوهی به عنوان نماد ایران باستان اشاره کرد.

ادامه جواب های درس لی لی حوضک را به صورت زیر می باشد. شما می توانید این پاسخ ها را به صورت خلاصه شده بنویسید.

۲. رفتار هر یک از حیوانات در موقع شنیدن درخواست کمک خروس چه بود؟

هیچکدام از حیوانات به حرف های او گوش نکردند و به کار خود ادامه دادند. گاو نماد بی تفاوتی بود، طوطی درخواست کمک را از یک گوش می شنید و از یک گوش دیگر فراموش میکرد و گنجشک به مشکلات کاملا بی اعتنا بودند و فقط به فکر خودشون بودند.

لاکپشت ترسید و به لاک خود فرو رفت و الاغ با صدای بلند تر صدای درخواست خروس را محو میکرد. کرم هم ترسید و خود را مخفی کرد و فقط بز بود که صداهای کمک مرغ و خروس را شنید.

۳. بز چگونه روی ‌بقیه‌ی حیوانات اثر گذاشت؟ چگونه باعث تغییر هر کدام از حیوانات شد؟ چرا کمک خواستن خروس تاثیری در حیوانات نداشت؟

خروس با فریاد زدن و مجبور کردن حیوانات درخواست کمک می کرد اما بز سعی کردن قلب حیوانات را تحت تاثیر بگذارد و با ایجاد حس همدردی از حیوانات در خواست کمک می کرد.

۴. رفتارهای هر یک از حیوانات این داستان شما را به یاد چه رفتارهایی از مردم می اندازد؟

من را یاد آدم هایی می اندازد که وقتی به کمک آنها نیاز داریم، با اینکه می توانند ما را یاری کنند اما کمک خود را از ما دریغ می کنند. اما رفتار بز من را یاد آدم های مهربان که در همه حال به دیگران کمک می کنند، می اندازد.

جواب فعالیت در خانه صفحه ۶۹ درس درس لی لی حوضک

هرمعیارهایی دارد و در هر موقعیت بر اساس معیارهای خود، رفتار می کند و درباره‌ی رفتار خود و دیگران قضاوت می کند. معیارهای هراز منابع معتبر یا غیر معتبر کسب می شود؛ این منابع شامل افراد مانند اعضای خانواده، همسالان، معلمان، صاحب نظران و …، و رسانه ها مانند کتاب ها، صدا و سیما، روزنامه ها، شبکه های مجازی و … است.

این منابع از اعتبار یکسان برخوردار نیستند. با گفت و گو با اعضای خانواده بنویسید شما معیارهای خود را چگونه کسب کرده اید؟ چقدر به اعتبار آنها اطمینان دارید؟

سلام من (نام خود را بنویسید)‌ هستم. من در مرحله اول بیشتر معیارهای زندگی ام را اعتقاد به خدا، قرآن و مسائل دینی به دست آورده ام. همچنین آموزش های صحیح پدر و مادر و در کنار آن معلم های دلسوزم و درس هایی که به من داده اند باعث شده است که اعتقاد ها و معیارهایی را به دست آورم.

اعتبار این معیار برای من خیلی زیاد می باشد زیرا می دونم از بهترین منابع و افراد دنیا این چیزها را یاد گرفته ام.

✅ در این مقاله جواب سوالات درس لی لی حوضک تفکر و پژوهش ششم را باهم بررسی کردیم، اگر سوالی دارید از بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

تفکر ششم درس لی لی حوضک